marți, 13 ianuarie 2015

NOYALES - FRANȚA


Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de 
cultură și arhitectură din localitatea franceză NOYALES
departamentul AISNE, regiunea RON-ALPI.
Biserica St.Genevieve
Ecluza
Gara
Strada Longchamps
Arhitectură locală

***

VORBE DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI 

HONORE DE BALZAC (1799 - 1850)
scriitor și jurnalist francez 
  • Învaţă să munceşti şi să aştepţi.
  • Trebuie să îndrăznești totul ca să câștigi totul.
  • A fi simplu, dar cinstit e mai prețios decât a fi genial, dar necinstit.


_________xxx_________

O MEDALIE 
ȘI CÂTEVA INSIGNE  
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI

Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA,  poţi citi în  articolul  "Le Havre - Franţa".

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.

Insigna - Asociația sportivă I.T.B. 
(Întreprinderea de transport - București)
Se facea ca pe la 1871 apareau in oras primele tramvaie (trase de cai), iar depoul se afla pe undeva pe la intersectia (de azi) Vasile Lascar cu Stefan cel Mare, pe strada Teilor. Progresul ajunge catinel si pe plaiul mioritic, in 1883 vine curentul electric in Bucuresti, astfel incat in decembrie 1894 aparea si concurenta tramvaiului cu cai, adica tramvaiul electric, cu care bucurestenii se puteau deplasa din Cotroceni in Obor. Desi bidivii poate au sperat sa fie eliberati cat mai repede din functie si lasati la vatra inapoi la grajd, asta nu s-a intamplat chiar asa de repede: Societatea Romana de Tramvaiuri a fuzionat cu noua organizatie, iar in 1909 se adopta si Legea pentru infiintarea "Societatii comunale pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in Bucuresti", cunoscuta si drept Societatea de Tramvaie Bucuresti sau S.T.B. In 1929 se incheie era tramvaielor cu cai. Transportul se face cu autobuze, care nu semanau nici macar cu ceea ce numim noi azi microbuze, si cu tramvaie electrice. S.T.B. obtine in 1936 exclusivitatea transportului bucurestenilor, ocupandu-se atat de oras, cat si de comunele din jur. Parcul de autobuze avea deja 392 de masini, marcile Renault, Chevrolet si Henschel, care functionau pe 22 de trasee. In 1949 apare si primul troleibuz pe traseul Piata Victoriei-Hipodromul Baneasa, iar in 1950 S.T.B. se redenumeste Intreprinderea de Transport Bucuresti, adica I.T.B., cum i-a ramas numele pana după Revoluție. Ceea ce ni se pare remarcabil este faptul ca in 1950 I.T.B. era a doua intreprindere din tara ca numar de angajati: 11000, prima fiind Uzina Resita, cu 22 de mii. Ca o intreprindere care se respecta, I.T.B. a dezvoltat modele proprii. Vagonul de mare capacitate pe 4 osii, 1951, si troleibuz romanesc, 1955. In anii 80 progresul continua: apare troleibuzul dublu-articulat, ale carui batrane modele inca se mai tarasc pe anumite rute din oras, se "trage" tramvai peste Podul Grant (in '83), iar in '85 se incepe productia pentru alte orase: Constanta, Ploiesti, Craiova, Brasov. Din 1990 I.T.B. devine R.A.T.B., iar restul e istorie contemporana. Întreprinderea de transport București (I.T.B.), nume actual Regia Autonomă de Transport București este principala companie de transport public de persoane din București și județul Ilfov. Transportul public de suprafață în București este în responsabilitatea Regiei Autonome de Transport București (R.A.T.B.), și include un sistem extensiv de autobuze, troleibuze, tramvaie și o linie de  metrou ușor. Rețeaua R.A.T.B. este una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă de pe continent, constând în 106 linii de autobuz, 18 linii de troleibuz și 23 linii de tramvai (incluzând și metroul ușor). Începuturile transportului public în București datează din anul 1871, când este înființată „Societatea Română de Tramvaiuri”. Pe data de 9 decembrie 1894 circulă primul tramvai electric în București. După război, numele societății este schimbat în "Întreprinderea de Transport București" (I.T.B.) și se înființează prima linie de troleibuz, pe traseul Piața Victoriei – Hipodrom. În anul 1990 „Întreprinderea de Transport București” se transformă în „Regia Autonomă de Transport București”, serviciile de taxi și maxi-taxi fiind despărțite de R.A.T.B.. Sus am postat o evolutie a siglelor I.T.B, de-a lungul vremurilor. Pentru delectarea ochiului tău, dragă vizitator, am mai postat un bilet de călătorie, un certificat provizoriu de acțiuni și două acțiuni emise de către Societatea comunală a tramvaielor - București.

Carul cu bere - București -1879
Daca as fi pus sa aleg cel mai fain loc din Bucuresti, restaurantul Carul cu bere ar fi printre primele variante de raspuns care mi-ar veni in minte. Cauza să fie clădirea neogotica proiectata de arhitectul austriac Zigfrid Kofczinsky in 1899? Sa fie interiorul de inceput de secol XX, perfect conservat? Povestea incepe in anul 1879, cand Mircea Nicolae si familia sa, originara din Ardeal, pornesc afacerea în vechiul han Zlătari, din apropiere. Restaurantul are mare cautare, poate si datorita berii facuta dupa o reteta de familie, tinuta si astazi secret. In consecinta, Mircea Nicolae ridica un imobil propriu în strada Stavropoleos.
Set 2 insigne - Carul cu bere - București - 1879
Restaurantul Carul cu bere isi construieste reputatia de unul din cele mai cautate localuri din Bucuresti. Motto-ul restaurantului  este "Prin munca, rabdare, energie si cinste, la idealul ales!". Sus am postat logo-ul şi două poze cu interiorul și exteriorul restaurantului "Carul cu bere" - Bucureşti. 

Insigna - Danubiana 25 ani * 1959 - 1984
Întreprinderea "Danubiana" Bucuresti produce anvelope pentru toate tipurile de mașini agricole. Are sediul în municipiul Bucureşti, pe Şoseaua Olteniţei, la nr. 35 -37. Deasupra am postat logo-ul Întreprinderii Danubiana - București.
Danubiana Bucharest - Entreprise for foreign trade
(Întreprindere de comerț exterior)
În prezent Întreprinderea Danubiana Bucuresti este o filială a Grupului Tofan. În poza de deasupra este reprezentată intrarea principală în Întreprinderea Danubiana - București.

Insigna - Clubul sportiv Rapid - București 
Rapid Bucureşti este un cunoscut club sportiv din Bucureşti cu sediul pe Calea Giuleşti, la nr.18 care aparţine de Ministerul Transporturilor. Este un club sportiv cu mulţi simpatizanţi. În cadrul clubului se practică mai multe discipline sportive care au adus numeroase medalii. Deasupra am postat sigla Clubului sportiv Rapid Bucureşti.  
Secţia de fotbal s-a desprins din clubul mamă şi a devenit Fotbal Club Rapid, un iubit club de fotbal din România, a cărui siglă o vezi deasupra. Fotbal Club Rapid București s-a fondat în anul 1923 de către un grup de muncitori de la Atelierele Griviţa sub numele de Asociația culturală și sportivă C.F.R.. Rapid a câștigat de 4 ori titlul (de 3 ori Campionatul României — 1967, 1999 şi 2003 — și în 1942, un campionat de război dotat cu cupa "Basarabia", și de 13 ori Cupa României. Clubul s-a mai numit C.F.R. Bucuresti, Locomotiva Bucuresti şi Uniunea Rapid București şi a fost poreclit Vulturii vișiniiGiuleșteniiFeroviarii sau Ciocănarii.

Insigna - Auto-tractor București - România
Auto tractor București este numele unei companiei române de comerț exterior a tractoarelor și mașinilor agricole românești, știindu-se că România are o bogată tradiție în fabricarea tractoarelor , mașinilor și utilajelor agricole.

Municipiul București este capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru milioane. Prima mențiune a localității apare în anul 1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și actuală ale orașului precum și câteva locuri frumoase ale Bucureștiului de acum sau altădată și chiar unele trimiteri poștale ilustrate.
Arcul de Triumf
Atheneul Român
Palatul CEC
Sediul vechi al Băncii Naționale a României 
(azi Muzeul B.N.R) 
Palatul Victoria (Sediul guvernului)
Universitatea
Magazinul Unirea
Gara de Nord
Palatul de Justiție
Palatul Poștei
Cazarma Alexandria
Grădina Cișmigiu - 1926
Marele hotel Franța
Muzeul zoologic
Palatul episcopal catolic
Vechea clădire a Teatrului național
Strada Victoriei și Hotelul Continental
Vechea Cale a Victoriei
Biserica mitropolitană și Școala de poduri și șosele
Grădina Domnița Bălașa și Dealul Mitropoliei
Clădirile vechi ale Primăriei și Teatrului național
și Grădina Cișmigiu
Statuia domniței Bălașa, clădirea veche a 
Teatrul național și Atheneul Român

__________ooOoo__________

O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
CU CUPOANE
Certificat provizoriu pentru cincizeci de acțiuni nominative 
a 500 lei valoare nominală fiecare, 
din anul 1945, pe durată nelimitată
Societatea anonimă română 
pentru dezvoltarea industriei miniere
CREDITUL MINIER - 25000 Lei 

Câteva vignete de pe acțiuni franceze

Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 13.01.2015

Niciun comentariu: