Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de
cultură și arhitectură din localitatea franceză NOYALES,
departamentul AISNE, regiunea RON-ALPI.
Biserica St.Genevieve
Ecluza
Gara
Strada Longchamps
Arhitectură locală
***
VORBE DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
HONORE DE BALZAC
(1799 - 1850)
scriitor și jurnalist
francez
- Învaţă să munceşti şi să aştepţi.
- Trebuie să îndrăznești totul ca să câștigi totul.
- A fi simplu, dar cinstit e mai prețios decât a fi genial, dar necinstit.
_________xxx_________
O MEDALIE
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la un club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Asociația sportivă I.T.B.
(Întreprinderea de transport - București)
Se facea ca pe la 1871 apareau in oras primele
tramvaie (trase de cai), iar depoul se afla pe undeva pe la intersectia (de
azi) Vasile Lascar cu Stefan cel Mare, pe strada Teilor. Progresul ajunge
catinel si pe plaiul mioritic, in 1883 vine curentul electric in Bucuresti,
astfel incat in decembrie 1894 aparea si concurenta tramvaiului cu
cai, adica tramvaiul electric, cu care bucurestenii se puteau deplasa din
Cotroceni in Obor. Desi bidivii poate au sperat sa fie eliberati cat mai
repede din functie si lasati la vatra inapoi la grajd, asta nu s-a intamplat
chiar asa de repede: Societatea Romana de Tramvaiuri a fuzionat cu
noua organizatie, iar in 1909 se adopta si Legea pentru infiintarea
"Societatii comunale pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in
Bucuresti", cunoscuta si drept Societatea de Tramvaie Bucuresti sau
S.T.B. In 1929 se incheie era tramvaielor cu cai. Transportul se face
cu autobuze, care nu semanau nici macar cu ceea ce numim noi azi microbuze, si
cu tramvaie electrice. S.T.B. obtine in 1936 exclusivitatea transportului
bucurestenilor, ocupandu-se atat de oras, cat si de comunele din
jur. Parcul de autobuze avea deja 392 de masini, marcile Renault,
Chevrolet si Henschel, care functionau pe 22 de trasee. In 1949 apare si primul
troleibuz pe traseul Piata Victoriei-Hipodromul Baneasa, iar in 1950 S.T.B. se redenumeste Intreprinderea de Transport Bucuresti, adica I.T.B., cum i-a
ramas numele pana după Revoluție. Ceea ce ni se pare remarcabil este
faptul ca in 1950 I.T.B. era a doua intreprindere din tara ca numar de angajati:
11000, prima fiind Uzina Resita, cu 22 de mii. Ca o intreprindere care se
respecta, I.T.B. a dezvoltat modele proprii. Vagonul de mare capacitate
pe 4 osii, 1951, si troleibuz romanesc, 1955. In anii 80 progresul
continua: apare troleibuzul dublu-articulat, ale carui batrane modele inca
se mai tarasc pe anumite rute din oras, se "trage" tramvai peste
Podul Grant (in '83), iar in '85 se incepe productia pentru alte orase:
Constanta, Ploiesti, Craiova, Brasov. Din 1990 I.T.B. devine R.A.T.B., iar
restul e istorie contemporana. Întreprinderea
de transport București (I.T.B.),
nume actual Regia Autonomă de Transport București este
principala companie de transport public de persoane din București și județul
Ilfov. Transportul public de suprafață în București este în responsabilitatea
Regiei Autonome de Transport București (R.A.T.B.), și include un sistem extensiv de
autobuze, troleibuze, tramvaie și o linie de metrou ușor. Rețeaua
R.A.T.B. este una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă
de pe continent, constând în 106 linii de autobuz, 18 linii de troleibuz și 23
linii de tramvai (incluzând și metroul ușor). Începuturile transportului public
în București datează din anul 1871, când este înființată „Societatea Română de Tramvaiuri”.
Pe data de 9 decembrie 1894 circulă primul tramvai electric în București. După
război, numele societății este schimbat în "Întreprinderea de Transport
București" (I.T.B.) și se înființează prima linie de troleibuz, pe traseul
Piața Victoriei – Hipodrom. În anul 1990 „Întreprinderea de Transport
București” se transformă în „Regia Autonomă de Transport București”, serviciile
de taxi și maxi-taxi fiind despărțite de R.A.T.B.. Sus
am postat o evolutie a siglelor I.T.B, de-a lungul vremurilor. Pentru delectarea ochiului tău, dragă vizitator, am mai postat un bilet de călătorie, un certificat provizoriu de acțiuni și două acțiuni emise de către Societatea comunală a tramvaielor - București.
Carul cu bere - București -1879
Daca as fi pus sa aleg cel mai fain loc din Bucuresti, restaurantul Carul
cu bere ar fi printre primele variante de raspuns care mi-ar veni
in minte. Cauza să fie clădirea neogotica proiectata de arhitectul
austriac Zigfrid Kofczinsky in 1899? Sa fie interiorul de inceput de secol
XX, perfect conservat? Povestea incepe in anul 1879, cand Mircea
Nicolae si familia sa, originara din Ardeal, pornesc afacerea în vechiul
han Zlătari, din apropiere. Restaurantul are mare cautare, poate si
datorita berii facuta dupa o reteta de familie, tinuta si astazi secret. In
consecinta, Mircea Nicolae ridica un imobil propriu în strada Stavropoleos.
Set 2 insigne - Carul cu bere - București - 1879
Restaurantul Carul cu bere isi construieste reputatia de unul din cele mai cautate
localuri din Bucuresti. Motto-ul restaurantului este "Prin munca,
rabdare, energie si cinste, la idealul ales!". Sus am postat logo-ul şi
două poze cu interiorul și exteriorul restaurantului "Carul cu bere" - Bucureşti.
Insigna - Danubiana 25 ani * 1959 - 1984
Întreprinderea "Danubiana" Bucuresti produce anvelope pentru toate
tipurile de mașini agricole. Are sediul în municipiul Bucureşti, pe Şoseaua
Olteniţei, la nr. 35 -37. Deasupra am postat logo-ul Întreprinderii Danubiana - București.
Danubiana Bucharest - Entreprise for foreign trade
(Întreprindere de comerț exterior)
În prezent Întreprinderea Danubiana Bucuresti este o filială a Grupului Tofan. În poza de deasupra este reprezentată intrarea principală în Întreprinderea Danubiana - București.
Rapid
Bucureşti este un cunoscut
club sportiv din Bucureşti cu sediul pe Calea Giuleşti, la nr.18 care aparţine
de Ministerul Transporturilor. Este un club sportiv cu mulţi simpatizanţi. În
cadrul clubului se practică mai multe discipline sportive care au adus
numeroase medalii. Deasupra am postat sigla Clubului sportiv Rapid
Bucureşti.
Insigna - Auto-tractor București - România
Auto tractor
București este numele
unei companiei române de comerț exterior a tractoarelor și mașinilor agricole
românești, știindu-se că România are o bogată tradiție în fabricarea
tractoarelor , mașinilor și utilajelor agricole.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și elita
bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are același
nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase sectoare.
Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și actuală ale
orașului precum și câteva locuri frumoase ale Bucureștiului de acum sau altădată și chiar unele trimiteri poștale ilustrate.
Arcul de Triumf
Atheneul Român
Palatul CEC
Sediul vechi al Băncii Naționale a României
(azi Muzeul B.N.R)
Palatul Victoria (Sediul guvernului)
Universitatea
Magazinul Unirea
Gara de Nord
Palatul de Justiție
Palatul Poștei
Cazarma Alexandria
Grădina Cișmigiu - 1926
Marele hotel Franța
Muzeul zoologic
Palatul episcopal catolic
Vechea clădire a Teatrului național
Strada Victoriei și Hotelul Continental
Vechea Cale a Victoriei
Biserica mitropolitană și Școala de poduri și șosele
Grădina Domnița Bălașa și Dealul Mitropoliei
Clădirile vechi ale Primăriei și Teatrului național
și Grădina Cișmigiu
Statuia domniței Bălașa, clădirea veche a
Teatrul național și Atheneul Român
__________ooOoo__________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
CU CUPOANE
Certificat provizoriu pentru cincizeci de acțiuni nominative
a 500 lei valoare nominală fiecare,
din anul 1945, pe durată nelimitată
Societatea anonimă română
pentru dezvoltarea industriei miniere
CREDITUL MINIER - 25000 Lei
Câteva vignete de pe acțiuni franceze
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 13.01.2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu