Mai jos am postat și late monumente de cultură și arhitectură
din localitatea spaniolă ALBATERA, provincia ALICANTE,
comunitatea autonomă VALENCIA, precum și două
cupoane de raționalizare a bunurilor de larg consum.
Biserica Sf. Apostol
Casa de cultură Miguel Hernandez
Arhitectură locală
Cupon raționalizare bunuri - 2 căpățâni usturoi 1937
Cupon raționalizare bunuri - 0,25 kilograme cartofi
***
RĂSPUNSUL GHICITORII
DIN ARTICOLUL ANTERIOR DE BLOG
"ANTIESENHOFEN - AUSTRIA"
FĂT FRUMOS CU ȘUVIȚA PE FRUNTE ESTE
KLAUS WERNER IOHANNIS
COSÂNZEANA TUNSĂ BĂIEȚEȘTE ESTE
MONICA MACOVEI
CUCERITORUL DE INIMI CU PĂR LUNG
ȘI OCHELARI PE FRUNTE ESTE
VICTOR-VIOREL PONTA
_____________xxx_____________
CÂTEVA INSIGNE
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la un club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Emblema de merit a armatei române - “Acţiuni umanitare”
În conformitate cu Ordinul nr.102/2012 al Ministrului Apărării Naționale, Emblema de merit “Acţiuni umanitare” clasa a I-a are reprezentat pe avers un scut heraldic portughez înalt de 35 mm, înconjurat de o cunună de lauri închisă, lată de 10 mm, pe care este dispus, central deasupra scutului, un coif de armură medievală. Pe scut sunt redate în plan central un sceptru care se încrucişează, la o treime de la bază, cu două ramuri de măslin, dispus deasupra a două buzdugane încrucişate, orientate cu bulbul de lovire în sus. În planul inferior se află cifra romană reprezentând clasa emblemei de merit. De cununa de lauri este ataşat dispozitivul de prindere alcătuit din două inele. Pe revers sunt reprezentate cununa de lauri, coiful medieval şi profilul scutului. Pe reversul scutului este scris pe două rânduri, cu majuscule, în relief, cu litere înalte de 3 mm, ACTIUNI UMANITARE. În planul inferior se află cifra romană reprezentând clasa emblemei de merit. Panglica, lată de 35 mm şi cu înălţimea aparentă de 50 mm, este din rips moarat de culoare albastru deschis cu 3 benzi de 2 mm, din care una de culoare roşie în mijloc şi două de culoare albă, dispuse central, având spaţii de 5 mm între benzi. Pe partea din spate, panglica are un sistem de prindere. Această emblemă se conferă personalului militar și civil pentru merite deosebite în timpul participării la situațiile de urgență din țară sau străinătate. Clasa emblemei este apreciată în funcție de importanța activității desfășurate.
Alexandru Ioan Cuza - întemeietorul Statului Major General
12 noiembrie 1859 * 1859 - 2004
Statul Major General - 45 de ani de la înființare 1859 - 2004
Alexandru
Ioan Cuza (sau
Alexandru Ioan I; născut la data de 20 martie 1820 la Huşi şi decedat la data
de 15 mai 1873 la Heidelberg, Germania) a fost primul domnitor al Principatelor
Unite ale Moldovei şi Valahiei, precum şi al statului naţional România. Cuza a
participat activ la mişcarea revoluţionară de la 1848 din Moldova şi la lupta
pentru unirea Principatelor. La 5 ianuarie 1859, Cuza a fost ales domn al
Moldovei, iar la 24 ianuarie 1859 şi al Munteniei (Valahiei), înfăptuindu-se
astfel unirea celor doua ţări române. Devenit domnitor, Cuza a dus o susţinută
activitate politică şi diplomatică pentru recunoaşterea unirii de către puterea
suzerană şi puterile garante şi apoi pentru desăvîrşirea unirii Principatelor
Române pe calea înfăptuirii unităţii constituţionale şi administrative, care
s-a realizat în ianuarie 1862, cînd Moldova şi Valahia au format un stat
unitar, adoptînd oficial, în 1862, numele de România, cu capitala la Bucureşti,
cu o singură adunare şi un singur guvern. Născut în Bîrlad, Moldova, Cuza
a aparţinut clasei tradiţionale de boieri moldoveni, fiind fiul ispravnicului
Ioan Cuza (care a fost de asemenea un proprietar de pămînt în judeţul Fălciu,
Moldova) şi al Sultanei (sau Soltana), membră a familiei Cozadini de origini
fanariote. Alexandru primeşte o educaţie europeană, devenind ofiţer în armata
moldovenească şi ajungînd la rangul de colonel. S-a căsătorit cu Elena Rosetti
în 1844. În anul 1848, Moldova şi Muntenia au fost cuprinse şi ele de
febra revoluţiilor europene. Revolta moldovenilor a fost suprimată repede, dar
în Muntenia revoluţionarii au preluat puterea şi au guvernat în timpul verii.
Tînărul Cuza a jucat un rol suficient de important pentru a i se evidenţia
înclinaţiile liberale, avute în timpul episodului moldovenesc, astfel că este
transportat ca prizonier la Viena, de unde a fost eliberat cu ajutor
britanic. Revenind în Moldova în timpul domniei Prinţului Grigore
Alexandru Ghica, a devenit ministru de război al Moldovei, în 1858, şi a
reprezentat Galaţiul în divanul ad-hoc de la Iaşi. Cuza a fost un proeminent
politician şi a susţinut cu tărie uniunea Moldovei şi Valahiei. A fost
nominalizat în ambele ţări de către Partida Naţională, care milita pentru
unire, în defavoarea unui prinţ străin. Profitînd de o ambiguitate în textul
Tratatului de la Paris, este ales domn al Moldovei pe 17 ianuarie 1859 (5
ianuarie după calendarul iulian) şi în Muntenia pe 5 februarie 1859 (24
ianuarie după calendarul iulian). Unirea Principatelor Moldovei şi
Valahiei a avut loc la jumătatea secolului al XIX-lea şi reprezintă unificarea
vechilor provincii româneşti. Unirea este strîns legată de personalitatea lui
Alexandru Ioan Cuza şi de alegerea sa ca domnitor al ambelor principate la 5
ianuarie 1859 în Moldova şi la 24 ianuarie 1859 în Muntenia. Totuşi, unirea a
fost un proces complex, bazat pe puternica apropiere culturală şi economică
între cele două ţări. Procesul a început în 1848, odată cu realizarea uniunii
vamale între Moldova şi Muntenia, în timpul domniilor lui Mihail Sturdza,
respectiv Gheorghe Bibescu. Deznodămîntul războiului Crimeii a dus la un
context european favorabil realizării unirii. Votul popular favorabil unirii în
ambele ţări, rezultat în urma unor Adunări ad-hoc în 1857 a dus la Convenţia de
la Paris din 1858, o înţelegere între Marile Puteri prin care se accepta o uniune
mai mult formală între cele două ţări, cu guverne diferite şi cu unele
instituţii comune. La începutul anului următor, liderul unionist moldovean
Alexandru Ioan Cuza a fost ales ca domnitor al Moldovei şi Valahiei,
aducîndu-le într-o uniune personală. În 1861, cu ajutorul unioniştilor din cele
două ţări, Cuza a unificat Parlamentul şi Guvernul, realizînd unirea politică.
După înlăturarea sa de la putere în 1866, unirea a fost consolidată prin
aducerea pe tron a principelui Carol de Hohenzollern-Sigmaringen, iar
constituţia adoptată în acel an a denumit noul stat România. Domnia lui Cuza
Vodă a fost caracterizată de o nerăbdătoare dorinţă de a ajunge din urmă
Occidentul, dar efortul domnului şi al sprijinitorilor săi întîmpină rezistenţa
forţelor conservatoare şi a inerţiilor colective. Mai grav, el stă sub semnul
provizoratului, căci domnia lui Cuza este percepută ca pasageră; ţara a vrut un
domn străin, l-a acceptat însă pe cel autohton, dar n-a renunţat la vechea
doleanţă; în aşteptarea contextului prielnic, ea îngăduie un
provizorat. După Convenţia de la Paris din 1858, marile puteri au lăsat
guvernul fiecărui principat în grija unei comisii provizorii, formate din trei
caimacani (locţiitori ai sultanului în teritoriu), pînă la alegerea domnitorilor.
Principala atribuţie a comisiilor era aceea de a supraveghea alegerea noilor
adunări elective. Campania electorală din Moldova a dus la alegerea unei
adunări favorabile unirii. Unioniştii moldoveni au putut impune cu uşurinţă
candidatura la domnie a colonelului Alexandru Ioan Cuza, care a fost ales domn
cu unanimitate de voturi la 5/17 ianuarie 1859. Ideea alegerii domnului
moldovean şi la Bucureşti a fost oficial sugerată muntenilor de către delegaţia
Moldovei, care mergea spre Constantinopol pentru a anunţa rezultatul alegerii
de la Iaşi. În Valahia, adunarea a fost dominată de conservatori, care erau
însă scindaţi. Neputîndu-se pune de acord asupra unui candidat propriu,
conservatorii munteni au sfîrşit prin a se ralia candidatului Partidei
Naţionale care a fost ales la 24 ianuarie/5 februarie 1859, domn al Valahiei.
Astfel, românii au realizat de facto unirea, punînd la 24 ianuarie 1859, bazele
statului naţional modern român. Sprijinul lui Napoleon al III-lea a fost
decisiv pentru dezarmarea opoziţiei Turciei şi a Austriei faţă de dubla
alegere, astfel că la 1/13 aprilie 1859 Conferinţa de la Paris a puterilor
garante dădea recunoaşterea oficiala a faptului împlinit de la 24 ianuarie
1859. Conform deciziei Convenţiei de la Paris, la 15 mai 1859 este înfiinţată
Comisia Centrală la Focşani, ce avea ca scop redactarea primului proiect de
Constituţie din istoria modernă a României şi realizarea altor proiecte de
unificare legislativă a Principatelor. Proiectul de Constituţie nu a fost
aprobat însă de domnitorul Cuza, Comisia Centrală din Focşani fiind desfiinţată
în februarie 1862. După realizarea unirii, domnitorul Alexandru Ioan Cuza
şi colaboratorul său cel mai apropiat, Mihail Kogălniceanu (ministru, apoi
prim-ministru al României), iniţiază importante reforme interne: secularizarea
averilor mînăstireşti (1863), reforma agrară (1864), reforma învăţămîntului
(1864) ş.a., care au fixat un cadru modern de dezvoltare al
ţării. Întîmpinînd rezistenţă din partea guvernului şi a Adunării
Legiuitoare, alcătuite din reprezentanţi ai boierimii şi ai marii burghezii,
precum şi a bisericii, în înfăptuirea unor reforme, Cuza formează, în 1863, un
guvern sub conducerea lui Mihail Kogălniceanu, care realizează secularizarea
averilor mănăstireşti (decembrie 1863) şi dizolvă Adunarea Legiuitoare (2 mai
1864). În acelaşi an, Cuza supune aprobării poporului, prin plebiscit, o nouă
constituţie şi o nouă lege electorală, menită să asigure parlamentului o bază
mai largă, şi decretează (14 august 1864) legea rurală concepută de Kogălniceanu.
În timpul domniei lui Cuza a fost conceput codul civil şi cel penal, legea
pentru obligativitatea învăţămîntului primar şi au fost înfiinţate primele
universităţi din ţară, respectiv cea de la Iaşi (1860), care azi îi poartă
numele, şi cea de la Bucureşti (1864). Tot în această perioadă a fost
organizată şi armata naţională. Legea secularizării averilor mănăstireşti
a fost dată de Domnitorul Alexandru Ioan Cuza cu scopul de a lua toate
proprietăţile şi averile anumitor Biserici şi mănăstiri şi a le trece în
proprietatea statului, pentru „a spori avuţia ţării ”. Tot în
timpul lui Cuza unele mănăstiri şi schituri au fost desfiinţate total sau
transformate în biserici de mir. Domnitorul Ioan Cuza a instituit un impozit de
10% asupra veniturilor nete ale mănăstirilor, bisericilor, anumitor seminarii,
centre de asistenţă socială etc. În faţa acestor măsuri aspre, mitropolitul
Sofronie Miclescu al Moldovei a făcut mai multe proteste, ceea ce a dus mai
apoi la înlăturarea sa din scaun, această stare provocînd, mai tîrziu, însăşi
căderea guvernului Kogălniceanu. Legea secularizării a fost adoptată în 1863
şi, pe lîngă cele enumerate mai sus, poate fi menţionată şi confiscarea
anumitor averi pe care le aveau unele mănăstiri din Sfîntul Munte Athos şi pe
care le-au primit cu mult timp înainte de la alţi domnitori (Ştefan cel Mare,
Mihai Viteazul etc,) pentru ca monahii din Sfîntul Munte să se roage pentru
bunăstarea domniilor lor. Reforma fiscală a fost materializată prin
instituirea impozitului personal şi a contribuţiei pentru drumuri, generalizată
asupra tuturor bărbaţilor majori, printr-o nouă lege a patentelor, prin
instituirea impozitului funciar şi alte măsuri care au făcut ca la sfîrşitul
anului 1861, în preajma deplinei lor unificări administrativ-politice,
Principatele Unite Române să fie dotate cu un sistem fiscal modern. Ar putea fi
adăugată, pe plan cultural, „importanta iniţiativă a guvernului moldovean al
lui Mihail Kogălniceanu, care a instituit, în toamna anului 1860, prima
universitate a ţării, cea ieşeană.” Dezbaterile înverşunate care au
avut loc în vara anului 1862 în privinţa proiectului de reformă agrară propus
de conservatori şi adoptat de majoritate, dar nesancţionat de domnitor, au
dovedit că maleabilitatea de care dădeau dovadă o bună parte dintre
conservatori, în privinţa adoptării unui program general de reforme, nu
concorda cu acceptarea de către ei a unei reforme agrare în sensul programelor
revoluţionare de la 1848. De aceea, în anii imediat următori unificării
administrative, nu s-a putut trece brusc la reforma agrară, ci s-a continuat,
pentru o perioadă de timp, să se adopte reforme pe linia organizării moderne a
statului, deoarece acestea nu întîmpinau opoziţia conservatorilor, încă stăpîni
pe majoritatea mandatelor din adunare datorită sistemului electoral restrictiv.
Reorganizarea departamentelor, legile pentru construirea căilor ferate,
constituirea Consiliului superior al instrucţiunii publice, un regulament de
navigaţie, organizarea corpului inginerilor civili, reorganizarea Şcolii de
silvicultură şi o serie de măsuri premergătoare unei secularizări a averilor
mănăstireşti au reprezentat, în această perioadă, concretizările planului de
reforme. Din momentul în care conducerea guvernului a fost preluată de
Mihail Kogălniceanu, aducerea din nou în dezbatere a reformei agrare a dus la
izbucnirea unui violent conflict între guvern şi majoritatea adunării. A urmat
dizolvarea adunării, pe calea loviturii de stat. Aceasta din urmă a sporit
puterea domnitorului Cuza, şi totodată a înlăturat monopolul politic al
conservatorilor asupra majorităţii în adunare. Sancţiunea poporului prin
plebiscit şi recunoaşterea noii stări de lucruri de către puterea suzerană şi
puterile garante au creat posibilitatea decretării Legii rurale în sensul programului
paşoptist, desfiinţîndu-se relaţiile feudale în agricultură şi procedîndu-se la
o împroprietărire a ţărănimii clăcaşe. Prin Legea rurală din 14/26 august
1864, peste 400000 de familii de ţărani au fost împroprietărite cu loturi de
teren agricol, iar aproape alţi 60000 de săteni au primit locuri de casă şi de
grădină. Reforma agrară din 1864, a cărei aplicare s-a încheiat în linii mari
în 1865, a satisfăcut în parte dorinţa de pămînt a ţăranilor, a desfiinţat
servituţile şi relaţiile feudale, dînd un impuls însemnat dezvoltării
capitalismului. Ea a reprezentat unul din cele mai însemnate evenimente ale
istoriei României din secolul al XIX–lea. În timpul guvernului condus de Mihail
Kogălniceanu, s-a trecut la etapa hotărîtoare a înfăptuirii reformelor. Astfel,
primul demers făcut, într-o direcţie în care guvernul ştia că nu avea să
întîmpine opoziţie pe plan intern, a fost acela al secularizării. La 13/25
decembrie 1863, la propunerea guvernului, adunarea a votat secularizarea
averilor mănăstireşti cu 93 de voturi contra 3. Era o măsură de însemnătate
majoră, datorită căreia era recuperat peste un sfert din teritoriul naţional.
Apoi au fost elaborate şi promulgate Legea contabilităţii, Legea consiliilor
judeţene, Codul Penal şi Legea instrucţiunii publice, precum şi crearea
Consiliului de Stat. Tot acum se înfiinţează Şcoala Naţională de Arte Frumoase,
la Bucureşti, la conducerea căreia este desemnat Theodor Aman şi este
inaugurată, în premieră, o Şcoală de Medicină Veterinară. Analizînd suita de
evenimente, unele cu caracter realmente revoluţionar, se poate spune că sub
domnia lui Alexandru Ioan Cuza au fost puse bazele statului unitar român
modern. Practic, nu există domeniu de activitate economică, social-politică,
culturală, administrativă sau militară din ţară, în care Cuza să nu fi adus
îmbunătăţiri şi înnoiri organizatorice pe baza noilor cerinţe ale epocii
moderne. Cuza începe să fie suspectat de liberalii radicali, care ulterior
au făcut cartel cu conservatorii, că ar intenţiona să instituie un regim personal;
acest fapt a slăbit poziţiile domnitorului şi a animat activitatea monstruoasei
coaliţii, hotărîtă să-l înlăture. Complotiştii au reuşit să-şi realizeze
planurile atrăgînd de partea lor o fracţiune a armatei (colonelul C.
Haralambie, maiorul D. Lecca ş.a.), şi l-au constrîns pe domnitor să abdice în
noaptea de 10/22–11/23 februarie 1866. La aceasta a contribuit însuşi Al. I.
Cuza, care nu numai că nu a luat măsuri în privinţa factorilor reacţionari, ci,
într-un discurs, se arăta dispus să renunţe la tron în favoarea unui principe
străin (fapt susţinut şi de o scrisoare adresată unui diplomat străin). A fost
instituită o locotenenţă domnească alcătuită din Lascăr Catargiu, Nicolae
Golescu şi colonelul Nicolae Haralambie din partea armatei. Conducerea
guvernului a revenit lui Ion Ghica; apoi Senatul şi Comisia au proclamat ca
domnitor pe Filip de Flandra, din casa domnitoare belgiană, dar acesta nu a
acceptat coroana. Provizoratul locotenenţei domneşti a luat sfîrşit abia după
ce Carol de Hohenzollern-Sigmaringen a acceptat să devină principe al României,
la 10 mai 1866. Această abdicare silită putea avea consecinţe grave pentru
România, pentru că: după
înlăturarea lui Cuza, satele au fost înspăimîntate că reforma agrară nu va mai
avea loc, la
3 aprilie 1866 la Iaşi o demonstraţie a Mişcării Separatiste care a cerut
anularea unirii Moldovei cu Valahia, Poarta Otomană a mobilizat armata la
Dunăre pentru a interveni în România, unirea fiind recunoscută doar pe timpul
domniei lui Cuza. Restul vieţii sale şi-a petrecut-o în exil, locuind
majoritatea timpului la Paris, Viena şi Wiesbaden. A fost înmormîntat iniţial
la Biserica Domnească de lângă Palatul domnesc de la Ruginoasa, conform
dorinţei sale, iar după cel de-al doilea război mondial, osemintele sale au
fost mutate la Biserica Trei Ierarhi din Iaşi.
Statul Major General este structura militară de
specialitate, prin care şeful Statului Major General exercită conducerea
întregii structuri de forţe a Armatei României şi este investit cu competenţe specifice
în domeniul militar. Sus am postat logo-ul Statului Major General al Armatei. Considerat a fi
dintotdeauna organismul superior de concepţie şi comandă al Armatei
Române, Statul Major General a
avut şi are, prin atribuţii legal consemnate, un rol esenţial în pregătirea
armatei şi a naţiunii române pentru apărare. De la înfiinţare, Statul Major
General/Marele Stat Major (S.M.G./M.St.M.) - organism cu activitate permanentă,
subordonat Ministerului Apărării Naţionale (Ministerul de Război/Ministerul Forţelor
Armate) - şi-a desfăşurat activitatea în baza legilor de organizare a acestui
minister, precum şi a legilor şi regulamentelor serviciului de stat major,
dovedind realism şi sobrietate în deciziile adoptate şi receptivitate la
experienţele, tendinţele şi curentele moderne ale epocii istorice. Primele
structuri militare cu atribuţii de stat major au apărut în anul 1831, sub
denumirea de Ştabul Oştirii, al cărui şef era ajutorul domnitorului în
conducerea treburilor ostăşeşti. Atribuţiile acestui organism erau „construirea
şi formarea oastei, aplicarea regulamentului, administraţie, recrutare şi
echipare.” După înfăptuirea actului Unirii, în anul 1859, domnitorul Alexandru
Ioan Cuza a luat măsuri pentru crearea unui organ superior de conducere a instrucţiei
ostăşeşti. Prin Înaltul Ordin de Zi nr. 83 din data de 12
noiembrie 1859, a fost înfiinţat un Corp de stat major general al Armatei
Principatelor Unite, dependent în atribuţiunile sale de ministerele de Război,
existente în fiecare principat. La 6 aprilie 1877, odată cu mobilizarea armatei
române, prin Înaltul Decret nr. 491, a fost înființat Marele Cartier General,
cu atribuţii în conducerea operaţiunilor militare. Ca urmare a experienţei
acumulate în timpul Războiului de Independenţă, prin legea din 10 iulie 1878
s-a creat un Consiliu Superior al Armatei, în compunerea căruia se
afla şi un Şef al Statului Major al Armatei. Structura şi
atribuţiile Marelui Stat Major au fost stabilite prin Înaltul Decret
nr. 2945 din 29 noiembrie 1882, când acest organism a fost reînfiinţat. Aflat
în subordinea Ministerului de Război, acesta urma a se ocupa cu „studiul
chestiunilor de organizare militară, studiul şi pregătirea lucrărilor relative
la război, studiul forţelor militare a diferitelor state”.
Asociatia administratorilor de fonduri – A.A.F. (fosta
U.N.O.P.C. pana in mai 2008), este organizatia profesionala
independenta neguvernamentala a operatorilor din industria Organismelor de
Plasament Colectiv (O.P.C) din Romnia care reuneste: 19 societati de
administrare a investitiilor (S.A.I.)
care administreaza 53 fonduri deschise de investitii (O.P.C.V.M.) si 14 fonduri inchise de
investitii (A.O.P.C.), 5
societati de investitii financiare (S.I.F)
foste Fonduri ale proprietatii private și 3 banci
depozitare. La Adunare Generala a Membrilor EFAMA, desfasurata la Copenhaga in
perioada 21- 22 iunie 2007, A.A.F. a fost primita ca membru cu statut de
observator in cadrul EUROPEAN FUND AND ASSET MANAGEMENT ASSOCIATION, pentru ca
in luna iunie 2009 sa devina membru EFAMA cu drepturi depline. Asociatia este condusa de un Consiliu
director, compus din presedinte, vicepresedinte si cinci membri.
Insignă - 75 de ani * 1918 - 1993
(Aniversarea Basarabiei cu România)
Basarabia
(așa cum fusese definită în cadrul administrației țariste în
anul 1812, în Tratatul de la București, s-a constituit ca Republica Democrată
Moldovenească, în primăvara
anului 1917 proclamându-și întâi autonomia, apoi independența față de Rusia, și
după câteva luni unirea cu Regatul României, în cadrul căruia a constituit o
provincie. Această stare a durat timp de 22 de ani până la 28 iunie 1940, când un ultimatum al guvernului sovietic, conform pactului dintre Hitler și Stalin, a
fost adresat României privind cedarea Basarabiei către Uniunea Sovietică.
România a cedat și după 48 de ore Basarabia a fost ocupată de către Armata
roșie, armata și administrația română retrăgându-se,
într-un haos dramatic, la vest de râul Prut.
Adrian Severin (născut
28 martie 1954 în București) este un politician
și diplomat roman, fost membru al Partidului Democrat Liberal și Partidului
Social Democrat, din care a demisionat în urma unui scandal de corupție.
Între 12 decembrie 1996 și 29 decembrie 1997 a deținut funcția de ministru de
externe al României. Din septembrie 2005 Adrian Severin a fost euro-observator
român în Parlamentul European, pentru ca odată cu aderarea României la Uniunea Europeană să devină
europarlamentar. În cadrul Parlamentului European a fost președinte al
delegației socialiste române din cadrul Grupului Socialist. Adrian Severin a
fost deputat în Parlamentul României între anii
1990 – 2008.
_____________xxx_____________
INSEMNE MILITARE STRĂINE
Set 3 embleme de identificare a unor unități militare,
brodate pe mâneca uniformei armatei regale olandeze,
pe timpul celui de-al doilea război mondial
VIGNETE ȘI SLOGANURI DE PE
CUPOANE DE RAȚIONALIZARE
A BUNURILOR DE LARG CONSUM
ÎN RĂZBOIULUI CIVIL SPANIOL
Gran Jefe Apache - Mangas Coloradas 1856
Marea căpetenie apașă - Mangas Coloradas
Tu sacrificio no es en van
Sacrificiul tău nu este în zadar
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 01.01.2015
LA MULȚI ANI, 2015!
Câteva epigrame
cu tematica Revelion
Revelionul de Mircea Ionescu
Quintus - Ploiesti
Şuncă, icre, raci, sardele,
Pui, curcani, piftii, cafele,
Vin, şampanie la gheaţă...
S-a mai dus un an din viaţă!
Pui, curcani, piftii, cafele,
Vin, şampanie la gheaţă...
S-a mai dus un an din viaţă!
De revelion (după ciorba de
potroace) – Vasile Larco - Iasi
Fumul gros inundă casa,
Curge vinul în pahare,
Singură acum doar masa
Se mai ţine pe picioare.
Curge vinul în pahare,
Singură acum doar masa
Se mai ţine pe picioare.
După revelion – Valeriu
Cercel - Canada
Chiar de stăm şi socotim,
Nu-nţeleg cum poate fi:
Noi cu-n an îmbătrânim,
Iar nevestele... cu-o zi (?!)
Nu-nţeleg cum poate fi:
Noi cu-n an îmbătrânim,
Iar nevestele... cu-o zi (?!)
Control în zootehnie –
Ionel Iacob Bencei - Timisoara
Într-un grajd, de Anul Nou,
O junincă-a leşinat
Când văzu intrând un Bou
… Cu o geantă "diplomat".
O junincă-a leşinat
Când văzu intrând un Bou
… Cu o geantă "diplomat".
SĂ AVEM UN AN BUN!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu