Moneda de colecţie de mai sus celebrează Nava
militară Amerigo Vespucci. Moneda are următoarele caracteristici
tehnice; valoarea – 20 ruble, seria – ambarcațiuni navale, data emiterii –
19.04.2010, forma - rotundă, diametrul – 38,61 milimetri, greutatea – 28,8
grame, metalul – argint, puritatea – 92,5 %, designeri – D.Surajevska (Polonia)
și S.Nekrasova (Belarus), calitate – proof şi tiraj – 7000 de exemplare.
Amerigo Vespucci este nava
cea mai cunoscută a marinei italiene care a servit și
servește formării viitorilor ofițeri din marina italiană. Decizia construirii
acestei nave s-a luat în anul 1925. Această navă a fost proiectată și realizată
sub conducerea inginerului Francesco Rotundi, în anul 1930, la Șantierele
navale din Castellammare di Stabia (Napoli). Nava a fost lansată la apă în data
de 22 februarie 1931 și a primit drapelul de luptă în data de15 octombrie 1931.
După al doilea război mondial nava a intrat în posesia URSS, ca despăgubiri de
război, fiind răscumpărată de către statul italian în anul 1952. Amerigo
Vespucci este cea mai veche navă în militară, încă în
serviciu, din lume, fiind o navă care ține în viață vechile tradiții. Pe
această navă toate operațiunile sunt efectuate strict manual; fiecare
ordin este emis de către comandantul de bord și șeful de echipaj, cu
fluierul; îmbarcarea și debarcarea vreunui ofițer se face cu onoruri
specific, de la pasarelă, în funcție de gradul acestuia. Nava cu un tonaj de
1202 tone are un echipaj format din 14 ofițeri, 72 subofițeri și alți 190 marinari.
Moneda de colecţie de mai sus celebrează Fregata
The Constitution. Moneda are
următoarele caracteristici tehnice; valoarea – 20 ruble, seria – ambarcațiuni
navale, data emiterii – 10.11.2010, forma - rotundă, diametrul – 38,61 milimetri,
greutatea – 28,8 grame, metalul – argint, puritatea – 92,5 %, calitate – proof
şi tiraj – 7000 de exemplare.
The Constitution (Constituția) a fost
una dintre cele mai vechi nave militare americane din clasa fregatelor. Nava a
primit acest nume la propunerea primului președinte american George Washington.
Aceasta, și încă cinci nave, s-au construit urmare a aprobării Legii navale,
din anul 1794, pentru a combate acțiunilie piraterești împotriva navelor
americane aflate în curse pe oceanele lumii. Nava s-a realizat în Șantierul
naval Edmund Hartt din orașul Boston, statul Massachusetts. Nava a fost retrasă din serviciu în anul
1881, devenind muzeu din anul 1907. Nava are în prezent misiunea
declarată de a promova înțelegerea rolului marinei pe timp de război și pace,
prin activități de învățământ,
demonstrație istorică, și participarea activă la evenimente publice. Cu un
echipaj de 60 de ofițeri și marinari participă la ceremonii, programe
educaționale și evenimente speciale. Mai jos am postat emblema-logo a acestei nave militare americane.
În același timp nava The Constitution este deschisă
pentru vizitatori pe tot parcursul anului și furnizarea de excursii
gratuite. Câteva caracteristici tehnice ale navei sunt: armament – 1 tun calibru
40 mm, deplasament – 1576 tone, lungime – 93 metri, înălțimea maximă – 67 metri, pescaj –
4,34 metri. Există informații precum că 24 hectare de pădure au fost defrișate
și aproximativ 2000 stejari, cu tulpina groasă de aproximativ 50 centimetri, a
fost folosiți la construcția acestei nave.
Nava comercială Cutty Sark a fost construită în anul 1869 de către Compania Scott
& Linton la Șantierele navale din Glasgow pentru suma de 16500 pound. A
fost una dintre cele mai rapide nave din lume. În 1954 a fost ancorată într-un doc uscat din Londra,
servind ca muzeu. În anul 2007 a ars aproape complet într-un incendiu. A
început reconstrucției ei din ce a mai rămas și din desenele detaliate rămase,
iar în anul 2012 a fost redată circuitului turistic.
***
DIN INTELIGENȚA
POPOARELOR LUMII
PROVERBE CHINEZEȘTI
- Cine nu se teme de nimic este surprins de primejdie.
- Profesorii îți deschid ușa, de intrat trebuie să intri singur.
- Chiar dacă insulți pe cineva, nu-i pomeni defectul cel mai mare!
___________xxx___________
CÂTEVA INSIGNE ȘI
MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la un club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insignă - Cupa 16 februarie 1933 - 1955
Insignă - Cupa 16 februarie 1933 - 1956
În data de 16 februarie 1933 a avut loc Greva
muncitorilor feroviari de la Atelierele Grivița din București. Greva s-a datorat
condițiilor precare de lucru ale ceferiștilor, în contextul crizei mondiale
care a afectat România în mod semnificativ. Ea s-a transformat repede într-o
revoltă și a dus la ciocniri între lucrătorii de cale ferată și jandarmi precum
și la moartea a 7 persoane, între care și Vasile Roaită, un tânăr lucrător a
cărui imagine a fost folosită ulterior de către propaganda regimului
comunist timpuriu.
Insignă - Evidențiat în activitatea vamală
Vama - Republica Socialistă România
Vama - Republica Socialistă România
Serviciul
Vamal este o instituţie din sistemul organelor de drept şi de securitate a
statului avînd misiunea de a asigura securitatea economică a ţării prin
colectarea eficientă a taxelor şi impozitelor, combaterea fraudelor vamale,
facilitarea comerţului internaţional şi protejarea societăţii, aplicând uniform
şi imparţial legislaţia vamală. In temeiul art. 108 din Constituţia
României, republicată, şi al art. 6 alin. (1) din Legea nr. 86/2006 privind
Codul vamal al României, Guvernul României a adoptat HG nr.1552 / 1
noiembrie 2006 prin care Autoritatea
Naţională a Vămilor se reorganizează şi funcţionează ca organ de specialitate
al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. Autoritatea Naţională a
Vămilor asigură aplicarea politicii vamale a statului şi exercită atribuţiile
stabilite prin lege. Ea asigură
aplicarea legislaţiei în domeniul vamal, în mod uniform, imparţial, transparent
şi nediscriminatoriu, tuturor persoanelor fizice şi juridice, indiferent de
statutul lor juridic şi de forma de organizare şi funcţionare a acestora.
In realizarea obiectului său de activitate Autoritatea
Naţională a Vămilor are, în principal, următoarele atribuţii: aplică în domeniul vamal măsurile specifice
rezultate din programele guvernamentale și din reglementările
vamale şi alte
dispoziţii aplicabile mărfurilor aflate sub supraveghere vamală sau supuse
controlului vamal; organizează, îndrumă şi controlează activitatea direcţiilor
regionale vamale şi a birourilor vamale din subordine; urmăreşte şi supraveghează respectarea
reglementărilor vamale pe întregul teritoriu al ţării şi exercită controlul
specific potrivit legislaţiei în vigoare; ia măsuri pentru prevenirea, combaterea şi
sancţionarea contravenţiilor în conformitate cu reglementările legale în
vigoare; participă împreună cu alte organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale la elaborarea proiectelor
de acte normative în domeniul vamal;
aplică prevederile Tarifului vamal şi ale altor acte normative
referitoare la acesta; aplică prevederile legale prin care se
transpun directivele Comisiei Europene privind originea preferenţială şi
nepreferenţială a mărfurilor şi elaborează metodologii pentru aplicarea
regulilor de origine preferenţiale cuprinse în protocoalele de reguli de
origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeană; asigură aplicarea prevederilor cu
caracter vamal din acordurile, convenţiile şi tratatele internaţionale la care
România este parte; urmăreşte
aplicarea corectă a regulilor de interpretare a Nomenclaturii sistemului
armonizat şi de evaluare în vamă a mărfurilor, precum şi a prevederilor actelor
normative referitoare la taxele vamale, taxa pe valoarea adăugată, accize şi
alte drepturi vamale; Sus am postat logo-ul instituției vamale românești.
Insignă - Fruntaș în cooperația de producție
Spre amintirea vizitei împăratului Franz Josef
făcută M S Regelui Carol I al României
Vârciorova, Turnu Severin, Craiova, Slatina, Pitești, Predeal
la București și Sinaia în zilele de 16 - 18 septembrie 1896
Carol I, Rege al României, Principe de
Hohenzollern-Sigmaringen, pe numele său complet Karl
Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen, (născut 10
aprilie 1839 la Sigmaringen şi decedat 10 octombrie 1914 la Sinaia) a fost
domnitorul apoi regele României, care a condus Principatele Române şi apoi
România, după abdicarea lui Alexandru Iona Cuza. Din 1867 a devenit membru de
onoare al Academiei Române, iar între 1879 şi 1914 a fost protector şi
preşedinte de onoare al aceleiaşi instituţii. În cei 48 de ani ai domniei sale
(cea mai lungă domnie din istoria statelor româneşti), Carol I a obţinut
independenţa ţării, căreia i-a şi crescut imens prestigiul, a redresat economia
şi a pus bazele unei dinastii. A construit la Sinaia castelul Peleş, care a
rămas una dintre cele mai vizitate atracţii turistice ale ţării. După războiul
ruso-turc, România a câştigat Dobrogea, iar Carol a dispus ridicarea primului
pod peste Dunăre între Feteşti şi Cernavodă, care să lege noua provincie de
restul ţării.
Franz Joseph al Austriei (1830 – 1916) a
fost împărat al Austriei din Casa de Habsburg, rege al Ungariei și Boemiei,
rege al Croației, mare duce al Bucovinei, mare principe de Transilvania,
marchiz de Moravia, mare voievod al Voievodatului Serbia, etc, din anul 1848
până în anul 1916. Domnia sa de 68 de ani a fost a treia ca lungime dintre
domniile din Europa, după cea a regelui Ludovic al XIV-lea al Franței și a
principelui Johann al II-lea al Liechtensteinului.
(Motocros) - Campionatul republican
de regularitate și rezistență - 1979
Motocrosul este o disciplina sportivă constând în curse de motociclism
care se desfășoară pe teren accidentat și în care plecările se dau de obicei în
grup, pe clase, sau după capacitatea cilindrică a motocicletei. Cursele de
motocros se desfășoară pe trasee neliniare special amenajate, de pământ, cu
diferite umflături sau gropi și bine udate pentru a evita producerea
prafului și a proteja concurenții în cazul unor accidente. Alergătorul de
motocros combină viteza cu abilitățile în conducere pentru a ajunge primul la
sosire. Cursele de motocros solicită toate capacitățile fizice și psihice ale
concurentului.
(Motocros) - Campionatul național regularitate 1983
În anul 1952 s-a înființat Federația internațională de motociclism, ca organ suprem mondial responsabil cu organizarea și dezvoltarea acestui sport, foarte spectaculos iubit de publicul larg. Prima ediție a Campionatului mondial de motocros a avut loc în anul 1957. După capacitatea cilindrică motociclete sunt diferențiate pe patru categorii; 80, 125, 250 și 500 centimetri cubi.
________________ooOoo________________
O OBLIGAȚIUNE ROMÂNEASCĂ
Regatul României - Obligațiune 100 lei 1921 - 3 %
Primăria orașului București
Câteva ornamente decorative marginale
de pe acțiuni poloneze
Detaliu vignetă de pe un certificat american
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 15.08.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu