vineri, 15 august 2014

MONEDE DE COLECȚIE BELARUS - 4


Moneda de colecţie de mai sus celebrează Nava militară Amerigo Vespucci. Moneda are următoarele caracteristici tehnice; valoarea – 20 ruble, seria – ambarcațiuni navale, data emiterii – 19.04.2010, forma - rotundă, diametrul – 38,61 milimetri, greutatea – 28,8 grame, metalul – argint, puritatea – 92,5 %, designeri – D.Surajevska (Polonia) și S.Nekrasova (Belarus), calitate – proof şi tiraj – 7000 de exemplare.
Amerigo Vespucci este nava cea mai cunoscută a marinei italiene care a servit și servește formării viitorilor ofițeri din marina italiană. Decizia construirii acestei nave s-a luat în anul 1925. Această navă a fost proiectată și realizată sub conducerea inginerului Francesco Rotundi, în anul 1930, la Șantierele navale din Castellammare di Stabia (Napoli). Nava a fost lansată la apă în data de 22 februarie 1931 și a primit drapelul de luptă în data de15 octombrie 1931. După al doilea război mondial nava a intrat în posesia URSS, ca despăgubiri de război, fiind răscumpărată de către statul italian în anul 1952. Amerigo Vespucci este cea mai veche navă în militară, încă în serviciu, din lume, fiind o navă care ține în viață vechile tradiții. Pe această navă toate operațiunile sunt efectuate strict manual; fiecare ordin este emis de către comandantul de bord și șeful de echipaj, cu fluierul; îmbarcarea și debarcarea vreunui ofițer se face cu onoruri specific, de la pasarelă, în funcție de gradul acestuia. Nava cu un tonaj de 1202 tone are un echipaj format din 14 ofițeri, 72 subofițeri și alți 190 marinari.

Moneda de colecţie de mai sus celebrează Fregata The Constitution. Moneda are următoarele caracteristici tehnice; valoarea – 20 ruble, seria – ambarcațiuni navale, data emiterii – 10.11.2010, forma - rotundă, diametrul – 38,61 milimetri, greutatea – 28,8 grame, metalul – argint, puritatea – 92,5 %, calitate – proof şi tiraj – 7000 de exemplare.
The Constitution (Constituția) a fost una dintre cele mai vechi nave militare americane din clasa fregatelor. Nava a primit acest nume la propunerea primului președinte american George Washington. Aceasta, și încă cinci nave, s-au construit urmare a aprobării Legii navale, din anul 1794, pentru a combate acțiunilie piraterești împotriva navelor americane aflate în curse pe oceanele lumii. Nava s-a realizat în Șantierul naval Edmund Hartt din orașul Boston, statul Massachusetts.  Nava a fost retrasă din serviciu în anul 1881, devenind muzeu din anul 1907. Nava are în prezent misiunea declarată de a promova înțelegerea rolului marinei pe timp de război și pace, prin activități de învățământ, demonstrație istorică, și participarea activă la evenimente publice. Cu un echipaj de 60 de ofițeri și marinari participă la ceremonii, programe educaționale și evenimente speciale. Mai jos am postat emblema-logo a acestei nave militare americane.   
În același timp nava The Constitution este deschisă pentru vizitatori pe tot parcursul anului și furnizarea de excursii gratuite. Câteva caracteristici tehnice ale navei sunt: armament – 1 tun calibru 40 mm, deplasament – 1576 tone, lungime – 93 metri, înălțimea maximă – 67 metri, pescaj – 4,34 metri. Există informații precum că 24 hectare de pădure au fost defrișate și aproximativ 2000 stejari, cu tulpina groasă de aproximativ 50 centimetri, a fost folosiți la construcția acestei nave.   

Moneda de colecţie de mai sus celebrează Nava comercială Cutty Sark. Moneda are următoarele caracteristici tehnice; valoarea – 20 ruble, seria – ambarcațiuni navale, anul emiterii – 2011, forma - rotundă, diametrul – 38,61 milimetri, greutatea – 28,8 grame, metalul – argint, puritatea – 92,5 %, calitate – proof şi tiraj – 7000 de exemplare.
Nava comercială Cutty Sark a fost construită în anul 1869 de către Compania Scott & Linton la Șantierele navale din Glasgow pentru suma de 16500 pound. A fost una dintre cele mai rapide nave din lume. În 1954 a fost ancorată într-un doc uscat din Londra, servind ca muzeu. În anul 2007 a ars aproape complet într-un incendiu. A început reconstrucției ei din ce a mai rămas și din desenele detaliate rămase, iar în anul 2012 a fost redată circuitului turistic.

***

DIN INTELIGENȚA
POPOARELOR LUMII
PROVERBE CHINEZEȘTI
 
  1. Cine nu se teme de nimic este surprins de primejdie.
  2. Profesorii îți deschid ușa, de intrat trebuie să intri singur.
  3. Chiar dacă insulți pe cineva, nu-i pomeni defectul cel mai mare! 
___________xxx___________

CÂTEVA INSIGNE ȘI 
MEDALII ROMÂNEȘTI

Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în  articolul  "Le Havre - Franţa".

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.  

Insignă - Cupa 16 februarie 1933 - 1955 

Insignă - Cupa 16 februarie 1933 - 1956 
În data de 16 februarie 1933 a avut loc Greva muncitorilor feroviari de la Atelierele Grivița din București. Greva s-a datorat condițiilor precare de lucru ale ceferiștilor, în contextul crizei mondiale care a afectat România în mod semnificativ. Ea s-a transformat repede într-o revoltă și a dus la ciocniri între lucrătorii de cale ferată și jandarmi precum și la moartea a 7 persoane, între care și Vasile Roaită, un tânăr lucrător a cărui imagine a fost folosită ulterior de către propaganda regimului comunist timpuriu.

Insignă - Evidențiat în activitatea vamală
Vama - Republica Socialistă România
Serviciul Vamal este o instituţie din sistemul organelor de drept şi de securitate a statului avînd misiunea de a  asigura securitatea economică a ţării prin colectarea eficientă a taxelor şi impozitelor, combaterea fraudelor vamale, facilitarea comerţului internaţional şi protejarea societăţii, aplicând uniform şi imparţial legislaţia vamală. In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 6 alin. (1) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, Guvernul României a adoptat HG nr.1552 / 1 noiembrie 2006 prin care  Autoritatea Naţională a Vămilor se reorganizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.   Autoritatea Naţională a Vămilor asigură aplicarea politicii vamale a statului şi exercită atribuţiile stabilite prin lege. Ea asigură aplicarea legislaţiei în domeniul vamal, în mod uniform, imparţial, transparent şi nediscriminatoriu, tuturor persoanelor fizice şi juridice, indiferent de statutul lor juridic şi de forma de organizare şi funcţionare a acestora.  In realizarea obiectului său de activitate Autoritatea Naţională a Vămilor are, în principal, următoarele atribuţii: aplică în domeniul vamal măsurile specifice rezultate din  programele guvernamentale și din reglementările vamale şi alte dispoziţii aplicabile mărfurilor aflate sub supraveghere vamală sau supuse controlului vamal; organizează, îndrumă şi controlează activitatea direcţiilor regionale vamale şi a birourilor vamale din subordine;  urmăreşte şi supraveghează respectarea reglementărilor vamale pe întregul teritoriu al ţării şi exercită controlul specific potrivit legislaţiei în vigoare;  ia măsuri pentru prevenirea, combaterea şi sancţionarea contravenţiilor în conformitate cu reglementările legale în vigoare; participă împreună cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul vamal;  aplică prevederile Tarifului vamal şi ale altor acte normative referitoare la acesta;  aplică prevederile legale prin care se transpun directivele Comisiei Europene privind originea preferenţială şi nepreferenţială a mărfurilor şi elaborează metodologii pentru aplicarea regulilor de origine preferenţiale cuprinse în protocoalele de reguli de origine la acordurile încheiate de Uniunea Europeană; asigură aplicarea prevederilor cu caracter vamal din acordurile, convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte; urmăreşte aplicarea corectă a regulilor de interpretare a Nomenclaturii sistemului armonizat şi de evaluare în vamă a mărfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la taxele vamale, taxa pe valoarea adăugată, accize şi alte drepturi vamale; Sus am postat logo-ul instituției vamale românești.

Insignă - Fruntaș în cooperația de producție
Cooperativa de producţie este o întreprindere înfiinţată de către cinci sau mai multe persoane fizice în scopul desfăşurării în comun a activităţii de producţie şi a altei activităţi economice, bazate preponderent pe munca personală a membrilor ei şi pe cooperarea cotelor de participare la capitalul acesteia. Cooperativa de producţie este o întreprindere de drept privat cu scop lucrativ  (inclusiv comercial). Cooperativa de producţie este persoană juridică şi răspunde pentru obligațiile asumate cu patrimoniul. Membrii îşi asumă riscul pentru obligaţiile cooperativei în limitele cotelor care le aparţin, iar dacă patrimoniul cooperativei este insuficient, poartă răspundere suplimentară cu averea lor personală în limita stabilită de lege sau de statutul cooperativei. Începuturile cooperaţiei meşteşugăreşti din România datează din anul 1879 când a fost înfiinţată prima organizaţie de acest fel – „Societatea meseriaşilor de încălţăminte” (Bucureşti). Uniunea Naţională a Cooperaţiei Meşteşugăreşti – UCECOM a luat fiinţă în anul 1951, fiind reorganizată în anul 2006 (în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperațieii), având permanent, de la înfiinţare până în prezent, rolul de organizaţie de reprezentare a cooperaţiei meşteşugăreşti, la nivel naţional şi internațional. Potrivit actualului său statut, UCECOM este constituită ”cu scopul de a asigura reprezentarea şi promovarea intereselor economice, sociale şi culturale ale cooperatorilor şi ale membrilor asociaţi în relaţiile cu administraţia publică, cu autoritatea de stat, cu alte persoane fizice şi/sau juridice, publice sau private,cu organismele internaţionale similare, precum şi pentru susţinerea şi promovarea principiilor cooperatiste”. La UCECOM sunt asociate,direct sau indirect,526 entităţi cooperatiste ”(societăţi cooperative meșteșugărești, uniuni judeţene şi asociaţii de societăţi cooperative meşteşugăreşti), însumând un număr de circa 19.000 persoane, care sunt acționari, cât și, în mare majoritate, angajați ai acestora. 

Spre amintirea vizitei împăratului Franz Josef
făcută M S Regelui Carol I al României 
Vârciorova, Turnu Severin, Craiova, Slatina, Pitești, Predeal
la București și Sinaia în zilele de 16 - 18 septembrie 1896 
Carol I, Rege al României, Principe de Hohenzollern-Sigmaringen, pe numele său complet Karl Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen, (născut 10 aprilie 1839 la Sigmaringen şi decedat 10 octombrie 1914 la Sinaia) a fost domnitorul apoi regele României, care a condus Principatele Române şi apoi România, după abdicarea lui Alexandru Iona Cuza. Din 1867 a devenit membru de onoare al Academiei Române, iar între 1879 şi 1914 a fost protector şi preşedinte de onoare al aceleiaşi instituţii. În cei 48 de ani ai domniei sale (cea mai lungă domnie din istoria statelor româneşti), Carol I a obţinut independenţa ţării, căreia i-a şi crescut imens prestigiul, a redresat economia şi a pus bazele unei dinastii. A construit la Sinaia castelul Peleş, care a rămas una dintre cele mai vizitate atracţii turistice ale ţării. După războiul ruso-turc, România a câştigat Dobrogea, iar Carol a dispus ridicarea primului pod peste Dunăre între Feteşti şi Cernavodă, care să lege noua provincie de restul ţării.
Franz Joseph al Austriei (1830 – 1916) a fost împărat al Austriei din Casa de Habsburg, rege al Ungariei și Boemiei, rege al Croației, mare duce al Bucovinei, mare principe de Transilvania, marchiz de Moravia, mare voievod al Voievodatului Serbia, etc, din anul 1848 până în anul 1916. Domnia sa de 68 de ani a fost a treia ca lungime dintre domniile din Europa, după cea a regelui Ludovic al XIV-lea al Franței și a principelui Johann al II-lea al Liechtensteinului.

(Motocros) - Campionatul republican
de regularitate și rezistență - 1979
Motocrosul este o disciplina sportivă constând în curse de motociclism care se desfășoară pe teren accidentat și în care plecările se dau de obicei în grup, pe clase, sau după capacitatea cilindrică a motocicletei. Cursele de motocros se desfășoară pe trasee neliniare special amenajate, de pământ, cu diferite umflături sau gropi și bine udate pentru a evita producerea prafului și a proteja concurenții în cazul unor accidente. Alergătorul de motocros combină viteza cu abilitățile în conducere pentru a ajunge primul la sosire. Cursele de motocros solicită toate capacitățile fizice și psihice ale concurentului. 

(Motocros) - Campionatul național regularitate 1983 
În anul  1952 s-a înființat Federația internațională de motociclism, ca organ suprem mondial responsabil cu organizarea și dezvoltarea acestui sport, foarte spectaculos iubit de publicul larg. Prima ediție a Campionatului mondial de motocros a avut loc în anul 1957. După capacitatea cilindrică motociclete sunt diferențiate pe patru categorii; 80, 125, 250 și 500 centimetri cubi.

________________ooOoo________________

O OBLIGAȚIUNE ROMÂNEASCĂ
Regatul României - Obligațiune 100 lei 1921 - 3 % 
Primăria orașului București

Câteva ornamente decorative marginale 
de pe acțiuni poloneze

Detaliu vignetă de pe un certificat american

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 15.08.2014

Niciun comentariu: