Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură
și arhitectură din orașul polonez BIALYSTOC, voievodatul
PODLASIA, din vremuri diferite, alte locuri de vizitat,
dar și două medalii locale.
Altarul papal
Biblioteca universitară
Biserica ortodoxă
Biserica St.Roch
Biserica veche
Catedrala
Fântâna din Piața târgului
Gara feroviară
Universitatea de medicină (palatul Branicki)
Piața Kosciusko
Str.Lipowa
Teatrul dramatic
Parcul orașului
Arhitectură locală
Termocentrala
Str.Pieței
Str.Linden
Str.Tukoska
Palatul
Pavilionul din parc
Str. Lustyluka
Str. Bazatka
Str.Linova
Vedere generală
Trimitere poștală
Set 2 medalii locale
***
DIALOG
EPIGRAMATIC AMICAL
între Liviu Gogu și autorul blogului
EPIGRAMISTUL (L.G.)
Un
aspect îl definește,
De-i
femeie, de-i bărbat:
Toată
viața și-o trăiește,
Doar
cu gândul… la-nțepat.
DILEMĂ (EU)
Să-nțeleg
iubit, confrate,
Creator
de epigrame
Că
citindu-te doar dame
Își
doresc a fi …-nțepate?
SATISFACȚIE (L.G.)
Nu am cum să intuiesc,
Care, cum și ce gândește,
Dar, un fapt mă mulțumește:
Că doamnele mă citesc.
Care, cum și ce gândește,
Dar, un fapt mă mulțumește:
Că doamnele mă citesc.
POSIBILĂ
EXPLICAȚIE (EU)
Chiar
așa este în viață:
Te
citesc dintr-o privire,
Că
așa le e în fire,
Când
ești tânăr și-ai... mustață!
_____________xxx_____________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi
citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este
un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de
identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică,
civică, religioasă, de identificarea sociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Iuliu Maniu * 1873 - 1953 * 1.XII.1918 - 1.XII.1993
Democrație desăvârșită, morală creștină,
patriotism luminat, dreptate socială
Iuliu Maniu a
fost un politic român, deputat al Transilvaniei în
Parlamentul de la Budapesta și de mai multe ori prim-ministru al guvernului
român. S-a născut în data de 8 ianuarie 1873 în localitatea Bădăcin și a
decedat în data de 5 februarie 1953, urmare a supliciului la care a fost supus,
în închisoarea dură de la Sighet. În anul 1919 a fost ales membru de onoare al
Academiei Române. A deținut funcția de președinte al Partidului
Național-Țărănesc și începând cu anul 1947, datorită opțiunilor sale politice,
a devenit deținut politic, ulterior arestat, judecat sumar și aruncat de către
autoritățile comuniste în închisoarea cu cel mai sever regim de detenție, la
Sighet, unde a și murit.
Federația "UNIVERS" 15 ani de activitate 1990 - 2005
Federația națională a sindicatelor din electrictate "UNIVERS" România
Federatia
Nationala a Sindicatelor din Electricitate UNIVERS a
luat fiinta in data de 14 iunie 1990 sub denumirea "Federatia Nationala a Sindicatelor din
Intreprinderea de Retele Electrice",
avand ca membri fondatori un numar de 26 de sindicate. Pe parcursul anilor structura
organizatorica a federatiei a suferit multiple modificari. În anul 1994 își
schimbă denumirea în "Federatia
Nationala a Sindicatelor din Electricitate UNIVERS". Aceasta este o
organizație sindicală cu personalitate juridică, apolitică, non-profit din
sectorul energetic constituită din sindicate din zonele de producere,
transport, distribuție, furnizare, servicii energetice și minerit, reprezentativă la
nivel de sector de activitate energie, petrol, gaze și minerit energetic. Pe
plan național federația este afiliată la confederația Blocul Național Sindical
iar pe plan internațional la Internaționala
Serviciilor Publice (P.S.I.) și la Federația Europeană a Sindicatelor din Serviciile
Publice (E.P.S.U.). Sediul central al acestei federații este situat în
București, sectorul 1, strada Grigore Alexandrescu, nr.9.
Se facea ca pe la 1871 apareau in oras primele tramvaie (trase de cai), iar depoul se afla pe undeva pe la intersectia (de azi) Vasile Lascar cu Stefan cel Mare, pe strada Teilor. Progresul ajunge catinel si pe plaiul mioritic, in 1883 vine curentul electric in Bucuresti, astfel incat in decembrie 1894 aparea si concurenta tramvaiului cu cai, adica tramvaiul electric, cu care bucurestenii se puteau deplasa din Cotroceni in Obor. Desi bidivii poate au sperat sa fie eliberati cat mai repede din functie si lasati la vatra inapoi la grajd, asta nu s-a intamplat chiar asa de repede: Societatea Romana de Tramvaiuri a fuzionat cu noua organizatie, iar in 1909 se adopta si Legea pentru infiintarea "Societatii comunale pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in Bucuresti", cunoscuta si drept Societatea de Tramvaie Bucuresti sau S.T.B. In 1929 se incheie era tramvaielor cu cai. Transportul se face cu autobuze, care nu semanau nici macar cu ceea ce numim noi azi microbuze, si cu tramvaie electrice. S.T.B. obtine in 1936 exclusivitatea transportului bucurestenilor, ocupandu-se atat de oras, cat si de comunele din jur. Parcul de autobuze avea deja 392 de masini, marcile Renault, Chevrolet si Henschel, care functionau pe 22 de trasee. In 1949 apare si primul troleibuz pe traseul Piata Victoriei-Hipodromul Baneasa, iar in 1950 S.T.B. se redenumeste Intreprinderea de Transport Bucuresti, adica I.T.B., cum i-a ramas numele pana după Revoluție. Ceea ce ni se pare remarcabil este faptul ca in 1950 I.T.B. era a doua intreprindere din tara ca numar de angajati: 11000, prima fiind Uzina Resita, cu 22 de mii. Ca o intreprindere care se respecta, I.T.B. a dezvoltat modele proprii. Vagonul de mare capacitate pe 4 osii, 1951, si troleibuz romanesc, 1955. In anii 80 progresul continua: apare troleibuzul dublu-articulat, ale carui batrane modele inca se mai tarasc pe anumite rute din oras, se "trage" tramvai peste Podul Grant (in '83), iar in '85 se incepe productia pentru alte orase: Constanta, Ploiesti, Craiova, Brasov. Din 1990 I.T.B. devine R.A.T.B., iar restul e istorie contemporana. Întreprinderea de transport București (I.T.B.), nume actual Regia Autonomă de Transport București este principala companie de transport public de persoane din București și județul Ilfov.
Transportul public de suprafață în București este în responsabilitatea
Regiei Autonome de Transport București (R.A.T.B.), și include un sistem
extensiv de autobuze, troleibuze, tramvaie și o linie de metrou
ușor. Rețeaua R.A.T.B. este una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra
cea mai întinsă de pe continent, constând în 106 linii de autobuz, 18 linii de
troleibuz și 23 linii de tramvai (incluzând și metroul ușor). Începuturile
transportului public în București datează din anul 1871, când este înființată
„Societatea Română de Tramvaiuri”. Pe data de 9 decembrie 1894 circulă primul
tramvai electric în București. După război, numele societății este schimbat în
"Întreprinderea de Transport București" (I.T.B.) și se înființează
prima linie de troleibuz, pe traseul Piața Victoriei – Hipodrom.
În anul
1990 „Întreprinderea de Transport București” se transformă în „Regia Autonomă
de Transport București”, serviciile de taxi și maxi-taxi fiind despărțite de
R.A.T.B.. Sus am postat o evolutie a
siglelor I.T.B, de-a lungul vremurilor.
Concursul R.P.R. junioare - juniori 1953 locul I
(Republica Populară Română)
Comitetul pentru cultură fizică și sport
Atletismul apare in Romania la sfarsitul secolului XIX, la initiativa studentilor
care studiau in tarile occidentale. In timpul vacantelor, acestia promovau
atletismul organizand competitii de alergari, sarituri si aruncari. Primul
concurs organizat de atletism are loc in 1882 la Bucuresti, cu participarea
elevilor de la liceele Sf. Sava si Matei Basarab. Treptat, creste interesul
pentru activitatea sportiva, in general, si atletism, in particular. Se
organizeaza curse care atrag un numar mare de concurenti, se contureaza o
literatura de specialitate si sunt organizate competitii pe criterii de varsta.
Mai mult, cu prilejul serbarilor scolare sunt introduse intreceri la alergari
si sarituri la mai multe licee din diverse orase. In 1912, se
infiinteaza Comisia de atletism, alergari pe jos si concursuri, parte din
Federatia Romana a Societatilor Sportive. Acea comisie este de fapt
precursoarea Federatiei Romane de Atletism (F.R.A.), a 19-a federatie pe lista
mondiala, care in 1923 se afiliaza la I.A.A.F.(Federația international de
atletism amator). Primele campionate naționale ale Romaniei sunt
organizate in 1914, la 16 probe, si se adreseaza doar barbatilor. Un an
mai tarziu, in 1915, se inaugureaza la Bucuresti primul teren de atletism, pe
locul care devine ulterior Stadionul Tineretului. Abia din 1922,
femeile vor avea propriile competitii, iar trei ani mai tarziu vor fi
organizate primele Campionate Nationale feminine, precum si primele Campionate
pentru juniori. In 1928, la Jocurile Olimpice de la Amsterdam, o
delegatie a Romaniei formata din 10 atleti si 2 atlete participa pentru prima
data la o astfel de competitie, iar in acelasi an debuteaza Campionatele
Universitare din Romania. In 1930, la Atena, atletii romani se
claseaza pe locul al doilea, la prima editie oficiala a Jocurilor Balcanice,
iar in 1934, la editia inaugurala a Campionatelor Europene, participa 4
atleti romani. In 1937, F.R.A. organizeaza, pentru prima data in
Romania, Jocurile Balcanice, iar in 1948 debuteaza
seria Campionatelor Internationale ale Romaniei, nelipsite din Calendarele
Anuale ale F.R.A.. Incepand cu anul 1952, atletii romani participa cu
regularitate la toate marile competitii mondiale si europene si scriu, cu
fiecare medalie, istoria atletismului romanesc.
Insignă - GEOMIN
GEOMIN este o companie românească, probabil, cu preocupări în
domeniul prospecțiunilor și extracțiilor geologice și miniere. Sediul companiei
este situat în București, sectorul 3, bulevardul Mircea Vodă, nr.44,
bl.M17/1.
____________ooOoo____________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
CU CUPOANE DETAȘABILE
Cinci acțiuni la purtător - lei două mii cinci sute 1934
Societatea anonimă română
pentru industria și comerțul petrolului
"ROMÂNIA PETROLIFERĂ - FRĂȚIA"
Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 22.04.2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu