Mai jos am postat și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea portugheză NELAS,
districtul VISEU, dar și o vedere aeriană.
Primăria și Fântâna
Stâlpul Vilar
Crama
Piața centrală
Hotelul Urgeirica
Gara
Fântâna
Biserica
Arhitectură locală
Vedere aeriană
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
________xxx________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL BISTRIȚA-NĂSĂUD
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
George Coșbuc
Expoziția filatelică națională Filex Transsilvanica 2015
Festivalul internațional de folclor "Nunta Zamfirei" Bistrița
George Coșbuc a
fost un poet, critic literar, ocazional și traducător român din Transilvania,
membru titular al Academiei Române din anul 1916. S-a născut la data
de 20 septembrie 1866 în satul Hordou, districtul Năsăud, comitatul
Bistrița-Năsăud, azi comuna Coșbuc, județul Bistrița-Năsăud și a decedat la
data de 9 mai 1918 la București. Poezia sa aparține patrimoniului cultural
național și, deși este considerat un poet care a scris poezii care se recitau
la serbările școlare sau populare, creația sa îl recomandă drept un autor
clasic al literaturii române, un om cu un gust literar desăvîrșit și un autor
canonic, care nu poate lipsi din manualele școlare nici în ziua de azi. A dus,
de asemenea, o prodigioasă activitate de iluminare a țăranilor, e un precursor
al mișcării poporaniste și un tehnician desăvârșit al prozodiei, folosea o gamă
foarte variată de picioare metrice și de ritmuri, de la cele ale poeziei
populare la terza rima. Începe să scrie versuri și activează în Societatea de
lectură Virtus Romana Rediviva a gimnaziului năsăudean, din clasa a
V-a. În clasa a VII-a, Coșbuc este ales vicepreședinte al societății, iar la
data de 2 octombrie 1883 devine președinte. Publică primele poezii în
paginile revistei Muza someșană (1882 - 1883). Contactul cu literatura clasică,
mai cu seamă latină, cu principalele opere ale literaturii europene,
dragostea față de folclorul românesc și față de cărțile vechi îi marchează, din
această perioadă, destinul creator. În mai 1884 își susține examenul de
bacalaureat, după trecerea acestuia, în toamnă se înscrie la Facultatea de
Filosofie și Litere a Universității maghiare din Cluj, care avea pe atunci și o
catedră de limbă română. A continuat studiile clasice, frecventând cursurile de
istoria grecilor vechi, traducere și interpretare de scrieri alese
din Cicero, teoria și istoria retoricii la greci și romani, sintaxa greacă
și istoria literaturii latine. A fost numit în comitetul Societății Iulia a
studenților români; își începe colaborarea la revista Tribuna
din Sibiu (decembrie 1884). În noiembrie 1886, bolnav și confruntat
cu diverse dificultăți materiale, nu mai figurează printre studenții clujeni,
frecventând doar anumite cursuri universitare. Începând cu anul 1887 este
schemat de către Ion Slavici la Sibiu, la redacția ziarului Tribuna, unde
lucrează ca redactor. Credincios ziarului în care și-a făcut adevăratul debut
literar, Coșbuc va rămâne colaborator asiduu al Tribunei mulți ani,
chiar și după ce se va stabili în București. Slavici va consemna cu entuziasm
colaborarea cu Coșbuc: „De vreo două săptămâni avem aici pe Coșbuc, un
admirabil băiat de vreo 21 de ani, unul din cele mai distinse capete”. Timpul
petrecut aici s-a dovedit a fi cel mai rodnic din activitatea sa. Anii
petrecuți în redacția Tribunei sibiene (1887 - 1889) vor culmina cu apariția
poemului Nunta Zamfirei, un poem - spectacol admirabil, care a impresionat
chiar și pe olimpianul Titu Maiorescu. Cu Nunta Zamfirei George
Coșbuc s-a impus definitiv în atenția cititorilor și a criticilor de peste
munți, fapt care i-a creat aureola de mare poet. Și tot cu ea s-a impus mai
întâi și la București, după ce fusese publicată în Convorbiri literare (1890).
Spre anul 1889 Tribuna începe să lucreze în pierdere, situația ducând
la desființarea unor posturi, printre care și cel al lui Coșbuc. La
insistențele lui I. Slavici, Titu Maiorescu îl cheamă la București, unde
sosește pe la mijlocul lunii decembrie 1889 și i se oferă un post de
„desemnător ajutor” la Ministerul Cultelor și Instrucțiunii Publice. După un
timp demisionează din postul de funcționar și este cooptat în colectivul
profesorilor asociați care elaborau un manual de școală intitulat Carte
românească de citire, lucrând concomitent un timp în redacția publicației Lumea
ilustrată. În anul 1893, apare volumul Balade și idile (258 de pagini),
editat de Socec. Despre acest volum în publicația Moftul roman (2 iunie 1893)
Caragiale va consemna: „Pe câmpul vast al publicisticii române, pe care crește
atâta spanac des și abundent, a apărut în sfârșit zilele acestea și un copac și
e așa de mândru și așa de puternic, că mii și mii de recolte de buruieni se vor
perinda și el va sta tot mereu în picioare, tot mai sănătos și mai trainic,
înfruntând gustul actual și vremea cu schimbările ei capricioase și făcând din
ce în ce mai mult fala limbii noastre românești - un volum de Balade și idile
de George Coșbuc.” În anul 1894 editează în colaborare cu I.L. Caragiale
și I. Slavici, revista Vatra. În anul 1895 s-a căsătorit cu Elena,
sora editorului C. Sfetea, și, în același an, la Craiova, i s-a născut
unicul fiu, Alexandru. În anul 1896 îi iese de sub tipar volumul Fire de tort.
După dispariția Vetrei, Coșbuc va conduce împreună cu Vlahuță revista
Semănătorul. La data de 28 martie 1902 Ministerul Instrucțiunii Publice și al
Cultelor îl numește în postul de șef de birou, creat prin bugetul
administrației Casei Școalelor. Conduce revista Viața literară, este numit în
postul de referendar în Administrația Casei Artelor (1906). Alături de
Alexandru Vlahuță și Mihail Sadoveanu, Coșbuc îndrumă și organizează
conferințele sătești. În anul 1915 îi moare singurul fiu într-un accident de
automobile, lucru ce îl va marca cumplit pe scriitor. În anul 1916 a fost ales
membru titular al Academiei Române. În motivația citită cu această ocazia
Duiliu Zamfirescu spunea: „Reputația sa literară e așa de întinsă,
încât numele său a devenit popular în toate țările locuite de Români.
Primindu-l în mijlocul nostru consfințim ceea ce opinia publică a hotărât de
mult. Domnul Coșbuc a dat poporului român, în mai puțin de 25 de ani, o
cantitate de muncă literară atât de considerabilă, încât numai pentru aceasta
s-ar cuveni să-i deschidem ușile amândouă pentru a-l primi între noi. Dar
calitatea lucrărilor sale întrece cantitatea. Poeziile sale sunt adevărate
poezii și sunt originale.” La data de 24 februarie 1918, apare în
revista Scena din București ultima poezie a lui Coșbuc –Vulturul. „La 9
mai 1918, poetul George Coșbuc moare la București. "Țara pierde un mare poet, în
sufletul căruia s-au reflectat toate aspirațiile neamului nostru
...” spunea Bogdan Duică la înmormântarea ilustrului dispărut.
Petru Rareș
Virtus romana rediviva * Prundu Bârgăului - România *
Divizionul 815 artilerie - Divizionul 817 artilerie antitanc
Batalionul 817 Artilerie "Petru Rareș" - 20 de ani * 1995 - 2015
În rândul
domnilor moldoveni din veacul al XVI-lea, istoria a aşezat la loc de mare
cinste pe voievodul Petru Rareş, fiul nelegitim al lui Ştefan cel Mare. Anul naşterii lui
Petru Rareş nu este cunoscut. Când a ajuns domn al Moldovei (20 ianuarie 1527), avea cam 40 de ani; era căsătorit cu o
Marie, dintr-o familie încă necunoscută, cu care avea un fiu Bogdan şi o fiică
Cneajna. Dintr-o căsătorie anterioară mai avea încă două fete – Ana şi Maria.
În aprilie 1530 domnul s-a căsătorit iarăşi şi şi-a adus în Moldova o nouă doamnă, pe Elena-Ecaterina Brankovici, fiica
despotului sârb Iovan Brankovici (mort în 1502). Noua soţie a lui Petru avea o
cultură înaltă pentru acele timpuri. Cu Elena Petru a avut mai mulţi copii:
Iliaş, Ştefan, Constantin şi Ruxanda. În plan intern, Petru Rareş, ca şi
Ştefan cel Mare, a promovat o politică ce urmărea consolidarea autorităţii
centrale, îngrădirea puterii marilor boieri, întărirea ţării. Pe plan
extern, Petru Rareş a desfăşurat o largă activitate diplomatică, urmărind, pe
lângă lupta împotriva Imperiului Otoman, ridicarea ţării ca factor important pe
arena internațională. Personalitatea
voievodului moldovean s-a manifestat din plin în domeniul artelor, pe care le-a
sprijinit cu mare osârdie. Petru Rareş a dispus înălţarea noului edificiu al
Probotei – necropola domnească. A reclădit Moldoviţa şi Bistriţa lui Alexandru
cel Bun, a refăcut biserica mănăstirii Căpriana, a construit sau reconstruit
numeroase monumente la Baia, Roman, Râşca, Suceava, Hârlău, Târgul Frumos.
Urmărind exemplul soţului ei, Elena Rareş, doamna ţării, a îmbogăţit şi ea
arhitectura moldovenească cu frumoase edificii ridicate la Suceava şi Botoşani.
Pornind de la experienţe mai vechi, pictorii epocii lui Petru Rareş au executat
minunate picturi exterioare, vestite în toată lumea. Dintre ele se păstrează
parţial sau pe suprafeţe mari frescele de la Probota, Sf. Gheorghe – Suceava,
Humor, Baia, Moldoviţa, Bălineşti, Sf. Dumitru – Suceava, Coşula, Arbore,
Voroneţ – ultima de la 1547. Fenomen unic în arta universală, pictura
exterioară moldovenească este purtătoare nu numai de virtuţi artistice de
maximă valoare ci şi de idei cu caracter patriotic, îndemnul la luptă pentru
înlăturarea suveranităţii otomane fiind cel mai important. Slăbit de boli, Petru Rareş a murit la
3 septembrie 1546 şi a fost înmormântat la Probota, în partea de nord a
gropniţei din naos, ctitoria sa. Caracterizând personalitatea acestui vrednic
voievod, cronicarul Grigore Ureche scria: “Cu adevărat era ficior lui
Ştefan Vodă cel Bun, că întru totul simăna cu tătâne-său, că la războaie îi
mergea cu noroc, că tot izbândea, lucruri bune făcea, ţara şi moşia sa ca un
păstor bun o ocrotea, judecată pre dreptate făcea. Altmintrilea de stat era om
cuvios şi la toate lucrurile îndrăzneţu şi la cuvântu gata, de-l cunoştea toţi
că iaste harnic să domnească ţara”.
Batalionul 817 Artilerie Mixtă "Petru
Rareş" este o structură militară dislocată în garnizoana Prundu
Bârgăului din județul Bistrița- Năsăud. Unitatea a luat ființă la data de 1
martie 1995 în garnizoana Dej, numindu-se Divizionul 817 Artilerie
Antitanc. După doi ani a fost dislocată în garnizoana Şimleu Silvaniei, unde a
funcţionat timp de trei ani şi jumătate. La începutul lunii decembrie 2000
divizionul a fost redislocat din Şimleu Silvaniei în garnizoana Prundu
Bârgăului, unde funcţionează şi astăzi. De-a lungul timpului s-au succedat mai
multe etape de reorganizare şi Divizionul 817 Artilerie Antitanc a devenit
Batalionul 817 Artilerie Mixtă, prin reorganizarea Divizioanelor 815 și 817
Artilerie, fiind prima unitate de acest gen din Armata României. În anul 2008,
unitatea primește denumirea onorifică "Petru Rareş" şi steagul de
identificare.
Astăzi unitatea este direct subordonată Brigăzii 81 Mecanizate “General
Grigore Bălan”, mare unitate subordonată la rândul ei Divizie 4
Infanterie “Gemina”, care are comandamentul la Cluj. Sus am postat logo-ul
acestei structuri militare. Unitatea a parcurs, în scurta sa istorie, mai multe etape atât sub aspectul
înzestrării cu armament şi tehnică de luptă, cât şi din punct de vedere
organizatoric. Este una dintre structurile noi ale armatei, care a luat fiinţă
în urma amplului sistem de reformă pe care l-a suferit instituţia militară.
Artileriştii bârgăuani au
participat, împreună cu structuri ale brigăzii sau independent, la misiuni în
teatrele de operaţii sau ca observatori ONU în diferite colţuri ale lumii, în
timp ce pe plan intern s-au evidenţiat atât ca buni profesionişti în arma din
care fac parte, însă şi cu vârfuri în competiţiile sportive militare. Până în
prezent, un total de 57 de militari din batalion au executat misiuni în
teatrele de operaţii, începând din anii '95-'96 în Angola, continuând ulterior
cu teatrele de operaţii din Irak, din Afganistan şi din Balcanii de vest. Sus
am postat fanionul și steagul de identificare al acestei structuri militare. Deasupra am postat logo-ul, fanionul și steagul de identificare al acestei structuri militare.
Artileria este arma destinată pentru sprijinul cu foc al
operațiilor forțelor luptătoare, constituind mijlocul principal de lovire cu
foc a obiectivelor terestre și de la suprafața apei. Legea nr.18 din 4 martie
1992 pentru ratificarea Tratatului cu privire la forţele armate convenţionale
în Europa stipulează: termenul artilerie înseamnă sistemele de mare
calibru capabile să lovească obiective terestre, în primul rând prin executarea
de foc indirect.Asemenea sisteme de artilerie asigură sprijinul de bază cu foc
indirect pentru formațiunile de arme întrunite. Sistemele de artilerie de mare
calibru sunt tunurile, obuzierele, piesele de artilerie combinând
caracteristici de tunuri și de obuziere, aruncătoarele și sistemele multiple de
lansare proiectile reactive cu calibru de 100 mm și mai mare.
Prundu Bârgăului (reședința) și
Susenii Bârgăului. Conform recensământului din 2011 populația comunei
Prundu Bârgăului se ridică la 5633 de locuitori, în scădere față de anul
2002. Structura pe etnii a populație arată astfel: români – 95,73% și restul –
altă etnie sau nedeclarată, iar din punct de vedere confesional populația se
prezintă astfel: ortodocși – 94,69% și restul – altă religie sau
nedeclarată. Deasupra am postat o poză reprezentând Primăria din Prundul Bârgăului.
Insigna - Grupul de pompieri Bistrița
"Got zur ehre, dem nachsten zur
wehr" - "Lui Dumnezeu onoarea, aproapelui apararea", este deviza
sub care au luat fiinta si sub care si-au desfasurat activitatea pompierii
voluntari bistriteni, de la infiintarea societatii in anul 1877. Necesitatea
infiintarii acestui corp s-a impus in urma numeroaselor incendii ce au avut loc
pe aceste meleaguri.
Centenarul timbrului fiscal bistrițean
1914 - România - Orașul Bistrița - Timbru orășenesc 2 lei - 2014
Expoziția filatelică națională
Filex Transsilvanica Ediția a XX-a - Bistrița
Garnizoana Bistrita, Primaria Bistrita, Cercul Militar
Bistrita, Clubul "Bisnumphila" si Societatea Filatelica
"Bistriteana" și-au dat mâna și au organizat in perioada 20 - 24 august
2014 - Expozitia nationala de Filatelie
si Numismatica - "Centenarul marcii fiscale bistritene" -
"100 de ani de la izbucnirea Primului Razboi Mondial" - Filex
Transilvanica, editia a XX-a.
Timbrul fiscal este o eticheta, de obicei adezivă. Este utilizat
pentru a colecta impozite sau taxe pe documente, tutun, băuturi alcoolice,
medicamente, cărți de joc, licențe de vânătoare, arme de foc, și pe multe alte
lucruri. De obicei companiile cumpără timbrele de la guvern și le atașează pe
elementele impozitate, ca parte a ambalajului, sau în cazul documentelor, ca
parte în completarea formularului. Timbrele fiscale de cele mai multe ori arata
similar cu timbre poștale iar în unele țări și perioade de timp a fost posibil
să se utilizeze timbre poștale în scopuri de colectare venituri la stat sau
invers - timbrele fiscale au fost utilizate pentru francarea scrisorilor sau
coletelor. Utilizarea timbrelor fiscale - inca din 1694 - este cu mult inaintea
timbrelor poștale (1840). Utilizarea lor a devenit larg răspândită în secolul
al 19-lea, parțial inspirată de succesul timbrelor poștale, și motivată de
dorința de a eficientiza operațiunile guvernamentale, prezența unui timbru
fiscal fiind un indiciu că s-au plătit deja taxele necesare. Timbrele fiscale
au devenit mai putin utilizate în secolul 21, odată cu creșterea
informatizării. În lume există un număr foarte mare de tipuri de timbre
fiscale, emise de autorități naționale sau locale. În anumite perioade,
guvernele au combinat utilizarea timbrelor poștale și a celor fiscale,
numindu-le "fiscal - poștale", sau "poștale și venituri". Timbrele
fiscale au fost colecționate pe scară largă de către filateliști, în
cataloagele de timbre și la expoziții ele având același statut ca timbrele
poștale. După Primul Război Mondial, ele au scăzut în popularitate, probabil
din cauza că au fost excluse din cataloagele de specialitate - numărul de
timbre poștale emise a crescut rapid și astfel timbrele fiscale au fost
"împinse" în afara cataloagelor.
Insigna - Expofil - Virtus romana redivivus - Ediția a XI-a
Slăvă eroilor - Bistrița Năsăud 17.05.2018
Filatelia poate fi
definită ca studiul şi colecţionarea produselor filatelice, în special a
timbrelor. Dar filatelia înseamnă mai mult decât o simplă preocupare pentru
frumos. Provocare, informaţie, prietenie şi amuzament sunt doar câteva din
caracteristicile unuia dintre cele mai populare hobby-uri din lume, filatelia.
De peste 150 de ani, colecţionarea timbrelor este una din preocupările
familiilor regale, vedetelor de film, celebrităţilor din lumea sportului şi a
altor persoane din viaţa publică.
Filatelia este
un hobby foarte personal, iar popularitatea sa este determinată de faptul că
este flexibil faţă de necesităţile colecţionarului. Înainte de apariţia mărcii
poştale, costurile livrării scrisorilor erau achitate de destinatar. Realizarea
primelor mărci poştale a revoluţionat serviciile poştale deoarece funcţia
de bază a timbrelor o reprezintă plata în avans a unui serviciu poştal. De-a
lungul timpului, această funcţie s-a diversificat, dar se bazează pe acelaşi
principiu. Mărcile poştale îndeplinesc trei roluri principale: chitanţă cu o
anumită valoare pentru o plată în avans a unui serviciu poştal, mijloc de
celebrare şi promovare a patrimoniului naţional şi piesă de colecţie. Dar mai
presus de orice, marca poştală este un veritabil ambasador al istoriei,
culturii şi civilizaţiei umane, deoarece, forma şi funcţia sa îi conferă
libertate de mişcare şi posibilitatea de a transmite informaţii în toate
colţurile lumii. Timbrul capătă valoare în ochii privitorului fiind totodată o
plăcere pentru ochi, prin frumuseţea desenului, a culorii şi a tehnicii de
tipărire dar şi un studiu al istoriei, culturii şi civilizaţiei întregii lumi,
deoarece îţi poate dezvălui detalii despre evenimente, persoane şi locuri, dar
mai ales drumul parcurs de un plic până la destinaţie. Primul timbru din lume a
apărut în Marea Britanie şi s-a numit Penny Black. â
Optsprezece ani
mai târziu, la 15 iulie 1858 a apărut prima emisiune de mărci poştale româneşti
intitulată Cap de bour. Emisiunea a fost tipărită în Moldova şi reproduce
semnul heraldic de pe stema statului. Prima emisiune de mărci poştale din
spaţiul românesc este formată din patru valori: 27, 54, 81 şi 108 parale. Colecţionarea mărcilor poştale a avut un puternic impact in ţara noastră. Acest
hobby european a ajuns în spaţiul românesc în jurul anului 1865, în perioada de
domnie a lui Alexandru Ioan Cuza. În acea perioadă, colecţionarii individuali
sau comercianţii de tutun vindeau primele noastre mărci poştale: Cap de Bour,
Principatele Unite sau Cuza. Nevoia de comunicare între colecţionarii de timbre
a dus la organizarea lor în diverse societăţi şi cluburi filatelice, acestea
având o activitate intensă, în special la începutul secolului al XX-lea. Astăzi,
timbrul reprezintă, alături de drapel, imn, stemă şi monedă unul dintre
simbolurile noastre naţionale.
Banca Națională
Biserica evanghelică
Biserica piaristică
Casa argintarului
Casa de cultură
Direcția silvică
Gara
Hotelul Fritsch
Liceul Andrei Mureșanu
Liceul evanghelic (azi Liceul Liviu Rebreanu)
Biserica greco catolica și Casa parohială
Poarta cetății
Pod peste râul Bistrița
Palatul administrativ
Prefectura veche
Primăria
Promenada
Școala evanghelică de fete
Sinagoga
Turnul Dogarilor
Strada Kaizerul Wilhelm
Strada Erszeny
Strada Korhaz
Strada Mussolini
Strada Regina Maria
Strada Spitalului
Strada Pungarilor
Trimiteri poștale
Bistrița-Năsăud este un județ din provincia
istorică Transilvania, România, care se învecinează cu județele Cluj la vest,
Maramureș la nord, Suceava la est și Mureș la sud. Din punct de vedere
administrativ județul este compus dintr-un municipiu – Bistrița, 3 orașe –
Beclean, Năsăud și Sângeorz - Băi precum și 58 de comune cu 235 de sate.
Județul numără aproximativ 278000 de locuitori, se întinde pe o suprafață de
5355 kilometri pătrați și are reședința administrativă în municipiul Bistrița.
Deasupra am postat stema și harta actuală a județului Bistrița-Năsăud. Mai jos
am postat pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din acest județ din vremuri diferite dar și câteva vederi obișnuite cu localități sau alte frumoase locuri de vizitat pe aceste meleaguri.
Vederi - Anieș
Monumentul Ida Bethlen - Beclean
Biserica - Herina
Biserica reformat - Reteag (Petru Rareș)
Vederi - Rodna
Vederi - Șieu
Castelul Andraș Betheln - Beclean
Casa memorială George Coșbuc
comuna cu același nume
Castelul Bela Bethlen - Beclean
Pensiunea Regal - Beclean
Vedere - Beclean
Biserica - Jeica
Biserica reformată - Beclean
Biserica romano catolică Sf. Istvan - Beclean
Vedere - Colibița
Vederi - Dumitra
Biserica romano catolica - Ilva Mare
Vedere - Lechința
Vedere - Năsăud
Biserica catolică - Năsăud
Vederi - Sângeroz Băi
Cabana - Rotunda
Lacul Buhăiescu
Castelul - Arcalia
Iezerul Bistriței
Mănăstirea - Pârva
Biserica - Năsăud
Gara - Năsăud
Primăria - Năsăud
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Primul președinte chinez Sun Yat-sen
a trăit între anii 1866 - 1925
și a condus între lunile ianuarie - martie 1912
Detaliu vignetă de pe o bancnotă euro fantezie
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 28.04.2020
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu