1. Cu ocazia celei de-a 30-a aniversări a independenței naționale statul african Namibia a emis o bancnotă comemorativă pe aversul căreia sunt redate busturile personalităților care au fost președinți ai statului, astfel:
Samuel Shafiishuna Daniel Nujoma este un revoluționar namibian, activist anti-apartheid și
politician care s-a născut la data de 12 mai 1929. A fost primul președinte al
statului african Namibia timp de trei mandate consecutive în perioada anilor
1990 – 2005. A jucat un rol important ca
lider al mișcării de eliberare națională în campaniile pentru independența
politică a Namibiei față de guvernarea sud-africană. El a înființat Armata Populară de Eliberare din Namibia în
anul 1962 și a lansat un lung război de guerilă împotriva guvernului
apartheidului din Africa de Sud din august 1966 și până în anul 1989.
2. Loteria națională a statului european Spania a emis o serie de bilete de loterie care prezintă pe câștigătorii Premiului Nobel.
Deasupra se prezintă biletul de loterie din data de 28 ianuarie 1997 care omagiază personalitatea lui Halldór Kiljan Laxness.
3. Banca Standard Chartered din statul sud asiatic Hong Kong procedează la înlocuirea bancnotelor aflate în circulație căutând să realizeze bancnote cu un design mai frumos și cu mai multe elemente de securitate împotriva contrafacerii.
Aici se prezintă bancnota veche (anul 2018) și bancnota nouă (2019) de 100 de dolari Hong Kong.
Dacă pe reversul bancnotei noi este redat port național din Hong Kong pe avers este redată silueta Băncii Standard Chartered din Hong Kong.
Banca Standard Chartered
(Hong Kong) Limited este o bancă licențiată din Hong Kong și
totodată filială a băncii engleze Standard Chartered. Banca Standard Chartered este una dintre cele trei bănci
comerciale autorizate de Autoritatea monetară națională să emită bancnote
pentru statul Hong Kong, celelalte două fiind: Banca Chinei (Hong Kong) și Hong Kong și Shanghai Banking
Corporation. Prima sucursală a băncii s-a inaugurat în data de 19 iulie 1859,
de către Bank Chartered of India, Australia și China. Din anul 1862 și până în prezent banca emite
dolari Hong Kong. Sediul central al băncii este un bloc zgârie-nori situat în
centrul orașului Hong Kong pe strada Des Voeux Roa și aparține Grupului Hang
Lung.
4. Banca națională a statului african Gambia procedează la înlocuirea bancnotelor aflate în circulație căutând să realizeze bancnote cu un design mai frumos și cu mai multe elemente de securitate împotriva contrafacerii.
Aici se prezintă bancnota veche (2015) și bancnota nouă (2019) de 50 dalasis.
Pe reversul ambelor bancnote este reprezentat un deosebit monument al naturi și anume Cercurile de pietre de la Wassu, iar pe aversul bancnotei vechi este redat bustul lui Yahya Abdul-Aziz Jemus Junkung Jammeh.
Pe reversul ambelor bancnote este reprezentat un deosebit monument al naturi și anume Cercurile de pietre de la Wassu, iar pe aversul bancnotei vechi este redat bustul lui Yahya Abdul-Aziz Jemus Junkung Jammeh.
5. Nu
se știe precis dacă piesele medalistice prezentate aici sunt jetoane sau monede.
Cert este că se numesc Spintriae,
sunt de formă aproximativ rotundă aidoma majorității jetoanelor sau monedelor lumii
și prezintă pe una din fețe o scenă sexuală între un bărbat și o femeie și pe
fața cealaltă un număr roman înconjurat de o coroană înfrunzită (posibil
valoarea piesei).
Se cunosc mai multe variante notate cu numere de la I la XVI.
Există și piese marcate cu numere mai mari de XVI dar acestea sunt mai rare.
Inițial piesele au fost executate dintr-un aliaj de aramă și bronz. Se crede că
sunt piese provenind din Imperiul roman, secolul I - E.N. Pe vremea aceea
imaginile cu tentă sexuală nu constituiau o problemă specială. În Imperiul
Roman, dar și Grecia Antica, moda corpurilor goale (neîmbrăcate) era
omniprezentă. O serie de artefacte conservate și artistice arată dovezi ale
acesteia - sculpturi, ceramică și, de asemenea, monede. Astăzi nu se știe exact
în ce scop s-au executat aceste piese.
Unii experți susțin că funcția
principală a acestora a fost de a primi accesul în bordeluri și de a primi serviciul
descris pe jeton. Se crede că înfățișarea serviciului urma să depășească
bariera lingvistică dintre popoarele Imperiului Roman; de exemplu, un marinar
sirian care tocmai a sosit la Roma fără să știe un cuvânt în latină ar ști
exact ce să se aștepte pe baza ilustrației. Unii spun că erau jetoane speciale
pentru jocuri similare cu cărțile erotice contemporane sau cu jetoane numerice
utilizate în unele jocuri de masă. Aceste piese sunt foarte căutate de
colecționari și aproape că era firesc ca piața să fie inundată în prezent de
multe falsuri și chiar destul de scumpe.
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
_________xxx_________
O MEDALIE, O PLACHETĂ
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN JUDEȚUL VASLUI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Insigna - Spitalul municipal de adulți Bârlad
MDCCCXXXVIII - MCMLXXXVIII (1838 - 1988)
150 de ani de la înființare
Secția
numismatică Bârlad a Societății Numismatice Române a marcat împlinirea a 150 de
ani de la înființarea Spitalului municipal din localitate prin baterea a patru
insigne executate la Monetăria națională a statului, fiecare într-un tiraj de
100 de bucăţi. Pe două dintre insigne (una ovală și una dreptunghiulară) s-a
prezentat clădirea veche a spitalului iar pe celelalte două (una ovală și una
dreptunghiulară) s-a prezentat clădirea
nouă a spitalului. Insigna prezentată aici are dimensiunile 50 x 30 milimetri
și prezintă în centru clădirea nouă a spitalului sub care apar anii aniversari
în cifre romane: ,,MCDCCCXXXVIII – MCMLXXXVIII” (1838 - 1988) iar liniar pe latura inferioară
a formatului textul: ,,150 DE ANI DE LA ÎNFIINŢARE”. Deasupra clădirii pe
latura superioară a formatului este scris liniar textul ,,SPITALUL MUNICIPAL DE
ADULŢI BÂRLAD”.
Festivalul umorului Constantin Tănase - Vaslui 2004
Medalia - Doctor Umoris Causa
Dupa
1968 micuțul oraș Vaslui, de 20000 de suflete a ajuns reședinta uni județ de
400000 de locuitori. În anii ce au urmat toate eforturile materiale şi
financiare ale întregului judeţ au fost dirijate spre dezvoltarea
oraşului-capitală de judeţ, ceea ce nu a fost neaparat rău, dar aceasta a
implicat neglijarea aproape totală a celorlalte oraşe ale judeţului, dat fiind
că posibilităţile regimului erau destul de limitate, mai ales la început de
drum. Pe plan cultural situaţia era la fel ca cea demografică- Vasluiul ca oraş
nu avea tradiţia şi nici calitatea fenomenului cultural al celorlalte oraşe
„rivale” – Bârlad şi Huşi. Pentru a se echilibra această situaţie s-a venit cu
iniţiative şi forme de manifestări culturale ale oraşului Vaslui care să-l
reprezinte pe plan naţional. Una din acestea a fost şi Festivalul Umorului
„Constantin Tănase”, dat fiind că în perioada interbelică a activat şi a fost
foarte apreciat şi bine primit actorul de origine vasluiană Constantin Tănase.
Acestă acţiune cu realizarea ei bienală a început în 1970 şi a continuat timp
de 40 de ani în 21 de ediţii, dezvoltându-se ca realizare şi denumire de la
Festivalul Umorului „Constantin Tănase” la Festivalul Naţional al Umorului
„Constantin Tănase” şi chiar la Festivalul Internaţional al Umorului
„Constantin Tănase”. Mai mult el a fost organizat o perioadă împreună cu
Salonul de Caricaturi „Constantin Tănase”. Toate acestea sunt totuşi fapte
meritorii, care au necesitat eforturi locale însemnate şi realizări deosebite.
Pentru a pormova această acţiune culturală s-a simţit rapid nevoia de materiale
auxliare din care nu au lipsit nici insignele sau medaliile, diplomele,
pliantele şi altele. În domeniul insignografiei au fost realizate aproape
pentru fiecare ediţie câte o insignă mică cu diametrul de 19 mm care reprezintă
o faţă umană cu ochi, nas şi gură în formă de semilună care sugerează
râsul-veselia. Pe această imagine a gurii este de exemplu inscripţia „1976 -
Vaslui” pe la început ca mai apoi din 1980 încoace să apară prescurtarea
„’80-Vaslui”. Această insignă este emailată în câmp cu diferite culori: verde,
violet, roşu, sau nuanţe de galben, iar elementele feţei sunt redate totdeuna
în negru probabil pentru a se distinge inscripţia aurie. Materialul este în
genere tombac cu excepţia anilor 1988, 1990, 1992, 1994, 1996 când au fost
realizate din aluminiu. Tirajul încă necunoscut însumează câteva sute de
exemplare dată fiind destinaţia ei spre a fi oferită participanţilor şi unei
părţi din publicul spectator.
Festivalul
internațional de umor "Constantin Tănase" este
un festival internațional de
teatru de comedie, caricatură și umor, ce se desfășoară începând cu anul 1970
la Vaslui. În luna octombrie, oameni de cultură, creatori în cele mai diverse
domenii purtând pecetea participării la sublinierea optimismului și bunei
dispoziții caracteristice românului, colective teatrale, competitori întru
perfecționarea mijloacelor artistice pentru transpunerea grafică, literară,
fotografică, scenică a umorului, cu totii sunt oaspeţii Vasluiului, care se
mândreşte cu numele de capitala umorului românesc. Festivalul cuprinde:
secțiune de interpretare; literatură satirico-umoristică; salon
internațional de caricatură cu două secțiuni (grafică satirică și portrete
șarjă); salon de artă fotografică umoristică; teatru umoristic și film de
comedie. Sus am postat afişul ediţiei din anul 2012 a festivalului de umor
vasluian.
Insigna - 110 ani de la proclamarea independenței de stat a României
Expoziția numismatică Bârlad 9 mai 1987
Secţia din
Bârlad a Societăţii Numismatice Române s-a înfiinţat în anul 1985, după 10-12
ani de activitate numismatică neorganizată, desfăşurată în Bârlad de un grup
destul de restrâns de colecţionari. Încă de la începuturile activităţii
organizate s-au aniversat diferite evenimente naţionale şi locale prin
realizarea de piese numismatice cum ar fi: baterea de medalii şi realizarea de
insigne. Astfel că în anul 1987 Secţia Bârlad a S.N.R. a organizat o expoziţie
numismatică republicană cuprinzând cinci săli de expoziţie în localul Muzeului
,,Vasile Pârvan” din localitate. Această expoziţie a fost întregită şi de
baterea unei medalii şi realizarea a cinci insigne. Insigna de mai sus este confecționată din tombac, într-un tiraj de 150 de exemplare, are forma rotundă și diametrul de 22 milimetri. Războiul de Independență al României este numele folosit în istoriografia română pentru participarea Principatelor Unite în războiul ruso-turc din 1877 – 1888 . În urma acestui război, România a obținut independența față de Imperiul Otoman. La începutul domniei principelui Carol I, România era un stat mic, cu o suprafață de 121000 kilometri pătrați cu o populație de circa 5 milioane de oameni. Dezvoltarea economico-socială ca și aspirațiile naționale ale României erau grav afectate de statutul de stat vasal al Imperiului Otoman. În timpul domniei lui Cuza, statul român trecuse printr-un amplu proces de modernizare economică, socială și politică. Aceste transformări au contribuit la consolidarea luptei pentru independență, atât față de puterea suzerană, cât și de limitările impuse de marile puteri europene. După abdicarea lui Cuza, prin variate forme politice si diplomatice, s-a desfășurat prin intermediul românilor din străinătate o ampla activitate propagandistica pentru influențarea opiniei publice internaționale și crearea unui curent favorabil intereselor românești. În același timp, oamenii politici români au întărit legăturile cu reprezentanții mișcărilor de eliberare națională din Balcani. Guvernul român a adoptat la început o politică de neutralitate față de conflictele sudul Dunării și a depus eforturi diplomatice pentru recunoașterea independenței țării pe cale pașnică. Premierul român Lascăr Catargiu a trimis o notă diplomatică către puterile garante prin care afirma că Principatele Unite sunt separate de Turcia și nu fac parte din Imperiul Otoman. În aceeași notă, premierul român declara că România se va opune armat oricărei încercări de violare a teritoriului național iar, într-un conflict general, România urma să coopereze cu puterile care îi vor garanta integritatea și drepturile statale. Iminența declanșării unui nou război între ruși și otomani a determinat guvernul român să negocieze cu reprezentanții Imperiului Rus la Livadia în septembrie 1876 condițiile trecerii armatei imperiale pe teritoriul național în drumul lor spre Dunăre. Cele două guverne au semnat la București la 4 aprilie 1877 convenția prin care românii acordau „liberă trecere” trupelor țariste, în condițiile în care Imperiul Rus garanta apărarea și menținerea integrității teritoriale a României. Guvernul român a hotărât pe 6 aprilie 1877 să mobilizeze preventiv armatele permanent, teritorială și cea de rezervă. Pe 25 aprilie, mobilizarea armatei a fost încheiată, iar organizarea trupelor s-a făcut conform planurilor de război. România a mobilizat peste 125000 de oameni, din care efectivele armatei operative a fost de 66000 de soldați, 12300 de cai și 190 de tunuri. Pe data de 9 / 21 mai 1877 Mihail Kogălniceanu a proclamat independența României. A doua zi, actul a căpătat putere de lege prin semnarea lui de către principele Carol I. Guvernul român a hotărât încetarea plății tributului de 914000 lei, suma fiind direcționată către bugetul apărării. Dacă puterile europene au primit cu rezervă Proclamația de Independență (Franța) sau chiar ostilitate (Imperiul Otoman și Regatul Unit), opinia publică internațională a fost favorabilă luptei poporului român. Marele cartier general român a hotărât pe 11 iulie să răspundă cererilor rușilor și să faciliteze concentrarea de trupe țariste la Plevna prin trimiterea unei brigăzi de infanterie și a alteia de cavalerie la Nicopol. Pe 16 iunie primele unități române au traversat Dunărea și controlul orașului Nicopol a fost preluat în întregime de către români. Marele duce Nicolae a hotărât să atace cu toate forțele Plevna. Atacurile rușilor au fost respinse cu pierderi foarte mari de apărarea foarte hotărâtă a turcilor. Într-o telegramă cifrată, marele duce Nicolae s-a adresat principelui Carol I cerându-i ajutorul: „Turcii, adunând cele mai mari mase de trupe la Plevna, ne zdrobesc. Rog să faci fusiune, demonstrațiune și, dacă se poate, să treci Dunarea cu armata după cum dorești. Între Jiu și Corabia demonstrațiunea aceasta este neapărat necesară pentru înlesnirea mișcărilor mele”. Principele Carol I a acceptat propunerea marelui duce Nicolae să devină comandantul suprem al trupelor ruse și române de la Plevna. În seara zilei de 19 iulie, noi unități române au traversat Dunărea, iar artileria de pe malul stâng al fluviului și-a intensificat bombardamentele.
Insigna - 110 ani de la proclamarea independenței de stat a României
Expoziția numismatică Bârlad 9 mai 1987
Insigna
,,Santinela” de formă dreptunghiulară prezintă imaginea din pictura cu acelaşi
nume al lui Nicolae Grigorescu şi are ca text pe trei laturi: ,,110 ANI DE LA
PROCLAMAREA INDEPENDENŢEI DE STAT A ROMÂNIEI”. Pe latura de jos este textul:
,,EXPOZIŢIA NUMISMATICĂ BÎRLAD 9-15 MAI 1987”. Insigna a fost realizată pe
foaie de aluminiu prin heliografie într-un tiraj de 150 buc.
Pe frontul Războiului de
Independență, alături de soldații români care au contribuit decisiv la
cucerirea redutelor Grivița, Rahova, Smârdan și Vidin s-au aflat și câțiva
pictori: Nicolae Grigorescu, Carol
Popp de Szathmary, Sava Henția și George Demetrescu Mirea. Primind acordul Principelui Carol, artiștii fuseseră
chemați în această misiune de doctorul Carol Davila. Datorită lor ne-au rămas peste timp schițe, desene,
tablouri și fotografii surprinse în timpul luptelor, artiștii fiind de fapt
niște reporteri de război la acea vreme. În monografia dedicată lui Grigorescu, Alexandru Vlahuță scria: ”Grigorescu
a trecut cu soldații Dunărea. A trăit cu ei ostenelile, suferințele și
primejdiile războiului. A pândit cu ei în șanturi, sub șuierul gloanțelor, s-a
amestecat cu ei în iureșul de la Grivița. La Smârdan, la Opanez, la Plevna a
văzut ce lucru de nimic e viața unui om în război și ce fiară a fost
dormind sub înfățișarea aceea blândă a frumosului păstor ce făcea podoaba
peisajelor lui. El era acolo în ceasurile acelea de scrâșnire, un glas al
istoriei, un trimis care avea sa vadă într-o clipită, și pentru toți, ceea
ce nu se poate vedea decât o singură dată, în toată întunecata
nemărginire a timpului, să vadă profund, cu ochi pe care moartea nu-i
închide, și să spună veacurilor viitoare ce-a văzut. În tablourile
lui de campanie nu-s mișcări de manevre, nici grupări convenționale de modele
care pozează. Nimic aranjat, nimic teatral. Sincer ca însuși faptul pe care-l
privește, el te face să vezi, ca la lumina unui fulger, în grozăvenia unei
clipe, toată zguduitoare tragedie a războiului. Dar așa de strașnic îți
luminează clipa aceea, și așa din adânc îți răscolește sufletul cu ceea ce-ți
arată că ai dintr-o dată întreaga priveliște a celor ce au fost și a celor ce
au să fie. Ostașii lui Grigorescu se bat, ucid și mor în câmpul cel mai
adevărat și mai serios al vitejiei și al morții. Bunătatea și mila acestui
suflet de artist au strigat de groază și de durere în fiecare trăsătură de
creion. Ceva din inima lui rănită se simte în fiecare lovitură de pensulă”. Între lucrările lui Nicolae Grigorescu inspirate din Războiul de
Independență amintesc: Atacul
de la Smârdan,
Spionul, Trasnport de provizii, Artileriști în marș, Gornistul, Dorobanțul,
Santinela, Roșiorul, și Convoi de prizonieri, multe dintre ele putând fi
admirate la Muzeul de Artă al României.
Placheta - 110 ani de la Proclamarea independenței de stat a României
Expoziția numismatică Bârlad 9 mai 1987
Insigna
,,Atacul” de formă dreptunghiulară, pe foaie de aluminiu realizată prin
heliografiere, reprezintă în câmpul central cunoscutul tablou al lui Nicolae
Grigorescu ,,Atacul de la Smârdan” . Ca text are pe trei laturi înscrisul:
,,110 ANI DE LA PROCLAMAREA INDEPENDENŢEI DE STAT A ROMÂNIEI”. Pe latura de jos
este textul: ,,EXPOZIŢIA NUMISMATICĂ BÎRLAD 9-15 MAI 1987”.
Atacul
de la Smârdan este
o pictură de mari dimensiuni, realizată de pictorul român Nicolae Grigorescu în
perioada 1878-1885. Lucrarea a fost comandată de Primăria
București în anul 1878, contractul de execuție prevăzând realizarea sa într-un
termen de trei ani de zile. Termenul a fost cu mult depășit, Grigorescu
terminând pictura în anul 1885. Prin prezența continuă și substanțială în
spațiul public, tabloul a intrat definitiv în conștiința publicului, ca una din
reprezentările emblematice a efortului militar al tinerei armate române pentru
câștigarea independenței naționale. Nicolae Grigorescu a luat parte, ca
reporter, la Războiul de Independență, observând și înregistrând în sute de
desene, adevărate stenograme, desfășurarea luptelor și a vieții zilnice de pe
front. În acest fel, pictorul a realizat o documentare amplă, care i-a permis
ulterior să realizeze unele din cele mai izbutite picturi istorice din arta
plastică românească, în special cele consacrate scenelor de înalt dramatism și
eroism, la care au luat parte soldații români. Tabloul redă o scenă din asaltul
executat de trupele Regimentului VI - Linie – Tecuci
asupra satului Smârdan la 12/24 ianuarie 1878, ca parte a operației
de cucerire a Vidinului. Pentru executarea comenzii de la primărie,
artistul a folosit documentarea realizată pe front, făcând numeroase crochiuri
și schițe în creion, cărbune, laviu sau ulei. Din cele cunoscute până în
prezent, în perioada în care a lucrat la această lucrare, Nicolae Grigorescu a
creat cel puțin trei tablouri finalizate ale Atacului de la Smârdan.
Tabloul de la Muzeul Național de Istorie este considerat de critica de artă ca
fiind cel mai bine realizat, fapt pentru care fost clasat în Patrimoniul cultural
nașional al României, secțiunea Tezaur. Mai există încă trei tablouri
finalizate, considerate a fi studii premergătoare înfăptuirii capodoperei
finale. Toate sunt de mari dimensiuni. Unul se află la Muzeul Național de Artă
al României, unul la Muzeul de Artă Craiova și unul într-o colecție
privată la Ploiești. Tabloul este impresionant prin senzația de mișcare pe
care o redă în raport cu monumentalitatea și dimensiunile lui. Imaginea
înfățișată este de un puternic dramatism, ea având în primul plan două leșuri
în mărime naturală: un turc care zace pe spate în zăpadă cu mâinile întinse,
simbolizând renunțarea, și în dreapta lui un român căzut cu mâinile încleștate
pe pușcă. Pe lângă aceștia trec în fugă infanteriștii români cu baioneta la
armă, într-o avântată poziție de atac. Atitudinea soldatului din prim-plan este
reluată la fiecare soldat român, fapt care amplifică motivul inițial ca într-o
simfonie, sporind astfel efectul eroic de ansamblu. Capelele căzute în zăpadă,
flacăra exploziilor, cenușiul mantalelor, sumbrul cer hibernal și roșul
fesurilor, întregesc atmosfera pâcloasă și plumburie a câmpului din zorii
dimineții de 12 ianuarie 1878.
Berăria Mănăstireanu
Banca Berea - Muzeul eparhial
Episcopia
Gara
Primăria
Prefectura
Sala sporturilor
Stadionul municipal
Autogara
Casa Mâdârjac (Restaurant Casa Albă)
Biserica domnească
Casa de cultură Constantin Tănase
Curtea domnească
Hotelul Racova
Bust - Nicolae Milescu Spătaru
Administrația financiară
Gimnaziul Kogălniceanu
Cazarma infanteriei
Gara
Palatul Mavrocordat
Strada Ștefan cel Mare
Județul Vaslui este situat în partea de est a țării, provincia istorică
Moldova, întinzându-se pe cursul superior și mijlociu al râului Bârlad.
Județul face parte din regiunea Nord - Est, în care sunt incluse și
județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț și Suceava. Județul Vaslui mai
face parte și din Euroregiunea Siret-Prut-Nistru din anul 2002. Județul se
întinde pe o suprafață de 5318 km.p., numără aproximativ 455000 de locuitori și
are capitala în orașul cu același nume. Ca subunități administrative județul
este compus din; 3 municipii - Vaslui, Bârlad, Huși, 2 orașe - Negrești,
Murgeni și 81 de comune. Sus am postat harta, stemele interbelică,
comunistă și actuală ale județului Vaslui, iar jos câteva fotografii reprezentând monumente de cultură și arhitectură din acest județ, din perioade
diferite, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Gara veche - Bârlad
Biserica - Puiești
Coloseul Manzavinatos și Primăria - Bârlad
Primăria - Huși
Magazinul de fierărie și mașini agricole Adolphe Broder
din strada Principală - Bârlad
Casa Carol Zissman - Bârlad
Liceul Gheorghe Gheorghiu Dej - Bârlad
Parcul - Bârlad
Piața domnească - Bârlad
Vedere - Fălciu
Biserica - Fruntișani
Școala Stroe S. Beloescu, Statuia lui Cuza și Biserica - Grivița
Vedere - Huși
Biserica catolică, Școala și Banca populară - Corni
Gimnaziul Anastasie Panu - Huși
Gara - Lascăr Catargiu
Podul peste Horăița
Orfelinatul agricol Ferdinand și Primăria comunei Zorleni
____________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Carl XI, rege al Suediei,
a trăit între anii 1655 - 1697
și a condus între anii 1660 - 1697
Detaliu vignetă de pe o bancnotă fantezie din SUA
Detaliu vignetă de pe o bancnotă fantezie engleză
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 07.04.2020
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu