1. În acest articol continui să îți prezint alte câteva monede euro croate test, probă sau proiect. Repet că astfel de monede sunt foarte căutate pe piața mondială a colecționarilor numismați.
Această monedă s-a dorit a celebra 10 ani de la introducerea monedei comune euro ca mijloc de plată în unele state europene. Moneda euro este dovada cea mai palpabilă a integrării europene - până în acest moment, este moneda comună a 17 din cele 27 de state membre, fiind utilizată de circa 332de milioane de europeni. Avantajele sale sunt evidente pentru orice persoană care călătoreşte în străinătate sau face cumpărături on-line pe site-uri din alte ţări ale Uniunii. În momentul lansării, la 1 ianuarie 1999, euro a devenit noua monedă oficială a 11 state membre, înlocuind, în două etape, vechile monede naţionale.
Dubrovnik este un port și una dintre cele mai proeminente stațiuni turistice de la Marea Adriatică în sudul extrem al Croației și reședința cantonului Dubrovnik - Neretva. Orașul are o populație de 44000 de locuitori. Sus am postat stema și drapelul orașului precum și o poză din portul turistic Dubrovnik.
Croația este o republică parlamentară unitară și democratică din Europa, aflată la răscrucea dintre Europa centrală, Balcani și Mediterana, Capitala și cel mai mare oraș al țării este orașul Zagreb. Croația se întinde pe 56542 km.p, și numără aproximativ 4,5 milioane de locuitori. Și-a obținut independența de sub Republica Socialistă Federativă Iugoslavă la data de 25 iunie 1991. Deasupra am postat drapelul și stema Croației și dedesubt impunătoarea catedrală din capitala Zagreb.
2. Cea mai puternică bancnotă din lume a fost emisă doar pentru plăcerea colecționarilor, deci ea nu are valoare circulatorie. Este bancnota fantezie de un milion de euro - o avere -, care îți prezintă steagurile primelor 12 state europene care au adoptat ca mijloc de plată moneda euro.
3. Important! De astă dată ne privește pe toți. Banca Centrală Europeană (BCE) a anunțat că din luna mai anul curent începe procesul de preschimbare al tuturor bancnotelor euro în circulație. Noile bancnote care vor fi puse în circulaţie din luna mai, vor circula în paralel cu cele existente până la o dată care nu este cunoscută încă, dar care va fi anunţată din
timp. După ieşirea din circulaţie a vechilor bancnote, aceasta nu îşi vor pierde
valoarea, ci vor putea fi preschimbată la băncile centrale naţionale. Noua
serie de bancnote euro,
denumită "Europa", va păstra culorile şi tematica vechilor hârtii,
dar aspectul este uşor modificat pentru a integra elementele îmbunătăţite de
siguranţă. Bancnotele "Europa" vor păstra cupiurile primei serii, de 5, 10, 20, 50, 100, 200 şi 500 de euro, şi
vor fi introduse treptat, pe parcursul mai multor ani, începând cu cea de 5
euro, care va fi urmată de 10 euro. Băncile
din zona euro vor începe să pună în circulaţie noua bancnotă de 5 euro din luna
mai, la ghişee şi bancomate. Noua serie de bancnote euro a
fost denumită "Europa", deoarece două dintre elementele de siguranţă
ale hârtiilor, filigranul şi holograma, vor conţine portretul Europei, personaj
din mitologia greacă ce a dat numele continentului.
Europa era fiica regelui Agenor, care domnea în Fenicia.Vrăjit de frumusețea ei, Zeus plănuiește să o fure, se preschimbă într-un taur frumos și se alătură turmelor regelui. În timp ce Europa, împreună cu însoțitoarele sale, culegea flori, remarcă frumusețea taurului pe care-l încalecă. Zeus o răpește, ducând-o pe insula Creta. Pe insulă o seduce (tăinuindu-i că are soție), astfel, ea îi devine amantă. Aflând adevărul, Europa, înșelată, se aruncă de pe o stâncă în mare, însă Afrodita o salvează. Pământul pe care a fost adusă de Zeus va primi numele ei - EUROPA. Noua bancnotă de 5 euro este prezentată imediat mai jos, iar dedesubt este prezentată cea veche, adică cea aflată în prezent în circulație. Privește, constată și ia aminte!
Caracteristicile tehnice ale bancnotei râmân aceleași; dimensiuni: 120 x 62 mm, culoare predominată: gri, stil arhitectonic prezentat: clasic, perioada: anterior secolului al V-lea. Bancnota ne prezintă Apeductul (podul) Pont du Gard din Remoulins
Pont du Gard este un apeduct (sau pod) in Provence, sudul Frantei, in apropierea localitatii Remoulins, nord-est de Nîmes, in apropiere de Avignon. Este folosit si in prezent pentru trecerea fluviului Gard, pe acest apeduct ruland soseaua nationala D981. Conform inscriptiei, datand din anul 19 i. Hr., Pont du Gard a fost construit de catre generalul si vice-consulul roman Agrippa, prietenul si ginerele imparatului Augustus. Insa unii arheologi pun la indoiala acest lucru. Argumentele lor sunt cele care se refera la faptul ca rezolvarile tehnice folosite la aceasta constructie pot sa provina doar din perioadele ulterioare. Se spune ca 1000 de muncitori au lucrat cinci ani pentru construirea sa. Scopul sau a fost aducerea apei in orasul Nimes. Monumentul este in patrimoniul mondial UNESCO si se afla amplasat pe 165 hectare de relief mediteranean. Numele de “Pont du Gard” se traduce prin podul (raului) Gard. Curios este faptul ca raul Gard nu exista de fapt sub acest nume, ci sub numele de Gardon! Podul este construit pe 3 nivele. Are 49 m inaltime si 275 m lungime (si 35 de arcade pe ultima sa sectiune). Pentru turisti el este accesibil numai la primul nivel. La origine, Pont du Gard facea parte dintr-un apeduct de aproximativ 50 km care transporta apa de la izvoarele de langa orasul Uzes catre orasul roman Nemausus (Nimes). El livra o cantitate de 20000 m³ de apa pe zi. S-a construit in intregime fara mortar. Blocurile din piatra din care s-a construit (unele cantaresc chiar si 6 tone) sunt fixate intre ele cu cleme din fier. Nu a mai fost folosit ca apeduct incepand cu sec. al 9-lea. Din Evul Mediu pana in sec. al 18-lea, s-a folosit numai pentru traficul pedestru. De-a lungul timpului, podul a suferit mai multe restaurari. Pentru a facilita traficul de persoane, in 1743 s-a construit un pod nou, chiar langa coloanele de la nivelul inferior. In 1998, Pont du Gard a fost lovit de inundatii care insa nu l-au afectat serios. In anul 2000 s-au construit cladiri turistice adiacente si zona a fost modernizata cu alei care inconjoara apeductul.
***
DOUĂ PASTILE DE
UMOR ROMÂNESC
__________xxXxx_________
CÂTEVA
JETOANE ROMÂNEȘTI
JETOANELE
sunt piese din metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca
dimensiune monedelor, ce sunt folosite pentru declansarea unui automat de
muzică, pentru procurarea unor bauturi sau mici, ori pentru acces într-o anume
incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele
unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt
folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost
precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi
în plan local şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor consilii
de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la sedinţe, şi care,
ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată.
Set 4 buc.
Restaurant Cina Românească - C.Nestor - 1, 5, 20 și 50 lei
Restaurant Enache - 100 lei
Set 2 buc.
Restaurant J.N.Ionescu - 50 și 100 unități
Rock Roll Bowl - Tel.(021) 327 75 36
____________ooOoo____________
SUA - 10 cenți 1954 - Seria 521
Numai pentru uzul militarilor
Câteva ornamente decorative marginale
de pe acțiuni rusești
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 17.03.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu