miercuri, 21 martie 2012

A VENIT PRIMAVARA



Nu mai este nici un dubiu.
A venit primăvara!
Au trecut şi babele lui Martie.
Munţii de zăpadă au dispărut ca prin farmec.
Ies în balcon, locuiesc la etajul cinci, îmi arunc privirea spre vest, peste dealurile Buzăului şi nu mai zăresc o pată de zăpadă. Dacă până acum glumeam că vând zăpadă, iar prietenilor o dau gratuit, acum spun sincer că aş vrea să îmi frec mâinile cu o zăpadă afânată.
Iată o imagine de acum o lună de zile:



Iată o imagine de acum:



Iată o poezie care descrie perfect ce este acum în sufletul meu:

PRIMĂVARĂ

Mi-e sufletul un cuib săpat în stâncă,

Şi-n cuibul meu a poposit pe rând

Şi porumbelul alb, şi vulturul flămând,

Şi soarele, şi vântul, şi tăcerea-adâncă.

Vrea sufletu-mi să-i scutur praful şi tăcerea,

Că-i prăfuit de vânturi şi de griji mărunte...

Pe cine-aşteaptă cuibul meu din munte,

De-mi cere iar să-i curăţ încăperea?

Covor de frunze netede şi moi

Aştern în cuib şi-l primenesc cu cer,

Apoi cobor perdele de mister

Pe farmecul enigmei celei noi.

Şi-aşa, adăpostit de vânt şi soare,

Căminul sufletului meu deschis

Aşteaptă solul ultimului vis,

Cu-ntoarcerea de păsări călătoare.

Claudia Millian-Minulescu (1887 - 1961)

***

Câteva vignete de pe bancnotele statelor americane de dinainte de Proclamarea independenţei SUA

Această monedă a fost emisă în anul 2003 pentru a marca trecerea a 150 de ani de la naşterea lui Ciprian Porumbescu. Pe reversul acesteia este reprezentat chipul marelui compozitor român. Moneda este confecţionată din argint cu puritatea de 99,9 %, în greutate de 31,3 grame, tiraj de 500 de exemplare, la preţul unitar de vînzare de către BNR de 900 ron.

Ciprian Porumbescu (născut la 14 octombrie 1853 în localitatea Şipotele Sucevei, Bucovina şi decedat la 6 iunie1883 la Stupca (azi Ciprian Porumbescu), judeţul Suceava a fost un renumit compozitor român. Ciprian Porumbescu a fost fiul preotului ortodox Iraclie Porumbescu, născut Iraclie Golembiovski (Golemb, Galamb = porumbel), acesta din urmă schimbându-şi numele de familie în Porumbescu în anul 1881.

În fiecare primăvară îmi semăn seminţe de dor în brazda aburindă a sufletului.

con_dorul@yahoo.com


2 comentarii:

Maya spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=xdu9-gq5qxU
Oricat de batrani si nepunticiosi am fi,intotdeauna vom astepta cu nerabdare primavara.Cine poate sa reziste sentimentului de bucurie si de fericire de care esti animat atunci cand participi la renasterea ei?Primavara este prima data recunoscuta de plante si apoi de oameni.Primavara nu ar fi primavara fara cantecul pasarelelor.Iubesc primavara oriunde ,dar daca as putea alege,as intampina-o mereu in gradina.
Iubesc primavara
Pentru ca in fiecare zi
Este ceva nou in ea
Care te indeamna sa privesti
Un alt boboc,
O alta pasare,
O alta frunza,
Soarele

Epaminonda spunea...

Primavara natura explodeaza şi ma apuca un dor nebun de alergare prin padure. Toate anotimpurile sunt frumoase, dar primavara are, parca, un farmec deosebut.
***
Maya, sa pastrezi vesnic primavara in suflet şi sa ai parte de o primavara plina de iubire!
Iti multumesc ca m-ai vizitat!