duminică, 18 martie 2012

POESIS - MOUSAIOS 22






O TREAPTĂ

Cămăşa mi-e curată, doar sufletul amar—

Prea Bunul cel din ceruri m-a părăsit, odată;

cenuşa umilinţei o am primit ca dar,

dar încă loc nu-mi caut în cripta ferecată.

A umilinţei roză o port ca sfânt blazon

potrivnica lumină şi noaptea înstelată

trimis-au lupii tineri,urlând la unison:

tăcerea mi-o devoră, fiinţa niciodată.

Întâia treptă-ncepe cu şerpuitul drum

pe ridurile lumii mă port în rătăcire

energic, îmi duc rostul fără să dau uium

acestei lumi ce-şi râde obrazul ei subţire.

Mă uit cum creşte scrumul şi ochiul mi-l îndemn

la voinicească trântă cu viaţa mult prea dragă—

şi piedestalul, poate, e simplu rug de lemn

Şi-i simt şi prăbuşirea!, o, mâine va să treacă..

Cine ridică piatra din Biblia bătrână?

acesta-mi este trupul. Loviţi! Şi, noapte bună!

CONSTANTIN MARAFET - poet, prozator şi editor, născut la 16 mai 1961 în comuna Buda, judeţul Buzău.

***

BUZĂU - Hotelul Bucegi

Această monedă a fost emisă în anul 2002 pentru a marca existenţa unor monumente româneşti de artă creştină feudală - în acest caz Biserica Colţea din Bucureşti. Atrage atenţia forma deosebită a monedei. Pe reversul monedei este reprezentată Biserica Colţea. Moneda este confecţionată din aur cu puritatea de 99,9 %, în greutate 6,22 de grame, tiraj de 250 de exemplare, la preţul unitar de vânzare de către BNR de 1300 ron.

Complexul arhitectonic Colţea este un reper al Bucureştilor, situat pe principalul bulevard - axa Nord-Sud a Capitalei, lângă Piaţa Universităţii. Ansamblul fostei Mănăstiri Trisfetitele a fost compus din: biserică în centru, spital, trei paraclise şi turnul Colţei la intrare. Biserica şi spitalul de azi sunt străjuite de statuia marelui lor ctitor, spătarul Mihai Cantacuzino.

Biserica este un monument reprezentativ al epocii brâncoveneşti, cu ziduri groase de peste 1 m. Un turn clopotniţă se ridică peste pronaosul uşor lărgit avand acces pe o scară aflată în grosimea zidului. Are un pridvor larg, deschis, cu arcade frontale şi laterale, cu arhivolte polilobate, sprijinite pe 10 coloane din piatră cu capiteluri sculptate aşezate pe piedestale înalte între balustrade cu motive florale. În pridvor se mai păstrează urme din vechea pictură în frescă din secolul al XVII-lea. Portalul bisercii prezintă o îngemănare de baroc italian cu elemente orientale şi autohtone. Stema Cantacuzinilor, un vultur bicefal, este aşezată pe antablamentul portalului. Piedestalele coloanelor laterale sunt împodobite cu chipurile celor patru evanghelişti.

con_dorul@yahoo.com





Niciun comentariu: