VENEŢIA
VENEZUELA
***
CÂTEVA
EXPRESII PROVENITE
DIN ISTORIA ANTICĂ,
EXPRESII PROVENITE
DIN ISTORIA ANTICĂ,
ACCEPTATE
DE LIMBA ROMÂNĂ
DALILA
Este faimoasa femeie din Gaza care a fost plătită de filistieni spre
a-l supune pe Samson, care-i înspăimântase cu forța sa uriaşă.
Îndrăgostit de ea, faimosul israelit, i-a destăinuit iubitei că toată
forța lui stă în pletele sale lungi. Când Samson adoarme pe genunchii ei,
Dalila a poruncit să-i taie părul, transformându-l astfel în bătaia de joc a
dușmanilor. Numele ei a devenit sinonim cu trădarea. Exemplific cu două versuri din poezia
eminesciană Dalila;
,,Când vezi piatra ce nu simte nici durerea și nici mila,
De ai inimă și minte, feri în lături, e Dalila.”
FIRUL ARIADNEI
Ariadna, fiica regelui Minos din Creta a fost îndrăgostită de Teseu.
Pentru a-l ajuta să iasă din Labirint unde s-a luptat cu Minotaurul, femeia i-a
dăruit un ghem de ață. Numai grație acestui fir al Ariadnei, Teseu a găsit
calea întoarcerii. De aici s-a reţinut ideea că firul Ariadnei e un fir
conducător care ne ajută să ieșim dintr-o încurcătură. Exemplific cu o
strofă din poezia lui Lucian Blaga – Cântecul brumelor, umbrelor;
,,Cu al Ariadnei fir
însemnam întinsul -
pentru când ne-om părăsi
albul, paradisul."
MESSALINA
A fost o împărăteasă romană care a trăit între anii 15 – 48 D.Hr. şi care
a rămas în istorie ca prototipul femeii sclavă a simțurilor. Era o femeie
frumoasă, dar lacomă și crudă care și-a dat frâu liber simțurilor, fără nicio
teamă și rușine. Femeia își făcuse un harem masculin, oamorându-i pe cei care-i
cădeau în disgrație. Soțul ei, Claudius, exasperat de purtările ei, a trimis-o
la moarte la 33 de ani, răpusă de mâna unui tribun. Numele Mesalina desemnează
o femeie libertină, desfrânată.
__________xxx__________
O MEDALIE
ŞI CÂTEVA INSIGNE ROMÂNETI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si
apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Insignă - Bacău - 600
Bacău, în latină Bacovia, în maghiară Bako, în germană Barchau şi în poloneză Bakow, supranumit orașul lui Bacovia, este reședința și totodată cel mai mare oraş din judeţul Bacău, provincia Moldova, România, fiind situat pe râul Bistriţa. Suprafața municipiului este de 43 km², iar populația este de aproximativ 177000 de locuitori. Menționarea orașului pe un act oficial datează încă din anul 1399. În arhivele Vaticanului, pe hărțile Evului Mediu precum și în alte documente latine, Bacăul apare sub numele de Bacovia, sau Ad Bacum. Deasupra am postat stemele comunistă şi actuală ale municipiului Bacău, precum şi o clădire inconfundabilă - Palatul sporturilor.
Insignă - Auto-tractor Braşov-România
Cea mai veche
companie românească de
autocamioane a fost înfinţata în 1921 sub numele de Romloc - Braşov, care atunci
fabrica doar material rulant. Peste 27 de ani în 1948 firma ia denumirea de
Steagul Roşu, specializându-se treptat pe producţia de camioane şi
autotilitare. Astfel, in 1954 se fabrica
prima masină Steagul Roşu care avea un motor cu şase cilindri în linie, care
dezvolta 90 CP la 2400 rot/min şi care consuma 29 litri combustibil la suta de
km. Din 1960 începe producţia unui nou model numit SR 131 Carpaţi,
care avea un motor V8 de 5025 cm. c. care dezvolta 140 CP, motor cu care
camionul atinge viteza maximă de 90 km/h şi care consumă 25 litri pe kilometri. Până în anul 1971 la Uzinele Steagul Roşu s-au fabricat 250000 de
autocamioane. Din anul 1971 aici se
fabrică camioanele şi autobasculantele Roman ce şi astăzi circulă pe drumurile
romaneşti, adică Roman R 8135 F echipat cu un motor de 135cp, Roman R 10215 F
care avea o sarcina utila de 10 tone, Roman R 19215 DF cu tractiune 6 x 4 si o
sarcina utila de 19 tone. În prezent compania se numeşte SC Roman SA –
Braşov.
Insignă - Universal Tractor România
Primul tractor românesc s-a numit IAR-22 şi a fost realizat la 26 noiembrie 1946 la fostele Uzine IAR, devenite “Tractorul”, din Braşov. În primul an de fabricaţie, 1947 s-au construit 280 de tractoare, iar in timp, capacitatea de producţie a crescut la cca 60.000 bucãţi/an, in vremurile bune cand fabricaţia de tractoare s-a extins şi la Craiova, Miercurea-Ciuc, Timişoara şi Codlea. În anul 1951 a început fabricaţia în serie a tractorului pe şenile KD-35 cu destinaţie generalã, care realiza cinci viteze pentru mersul înainte cuprinse între 3,81 şi 9,11 km/h şi era echipat cu un motor Diesel în patru timpi cu puterea de 37 CP la 1400 rot/min. În anul 1955 a început fabricaţia tractorului Universal-2 (U-2) pe roţi, echipat cu acelaşi motor D-35 al tractoarelor KD-35, realiza cinci viteze de mers înainte cuprinse între 4,56 şi 12,95 Km/h, având un domeniu de utilizare mai larg. Ulterior s-a trecut la fabricarea tractorului U-26, U-27, U-29, U-450, cu prizã de putere semiindependentã şi instalaţie hidraulicã pentru acţionarea diferitelor maşini agricole purtate şi remorcate, aceste tractoare realizau 10 viteze de mers înainte, cuprinse în intervalul 2,83-22,40 km/h şi erau echipate cu motor Diesel de 45 CP la turaţia de 1500 rot/min. Sus am postat o fotografie cu primul tip de tractor românesc.
Insignă - Aviaţia utilitară
S.C. Aviaţia utilitară Bucureşti S.A.a fost înfiinţată în anul 1964 ca întreprindere de stat, în subordinea Ministerului Transporturilor. Anterior, Aviaţia Utilitară a funcţionat ca detaşament al Companiei TAROM, având în componenţă un sector AVIASAN, care utilizează elicoptere şi avioane uşoare pentru transportat bolnavi, nou-născuţi cu probleme deosebite, sânge sau subproduse sanguine, organe, ţesuturi sau pacienţi în vederea transplantului, personal specializat medical, aparatură medicală sau medicamente. În decursul anilor, Aviaţia Utilitară a executat misiuni de zbor pe întreg teritoriul României prestând, pe lângă serviciile de ambulanţă aeriană amintite, servicii de transport marfă şi pasageri, tratamente aviochimice, misiuni de aerofotogrametrie, reclamă aeriană şi filmări, zboruri de cautare-salvare, stingere de incendii, ajungând la sfârşitul anilor ’80, la 60-65.000 ore de zbor anual. După 1990, ca urmare a Legii Privatizării, întreprinderea a trecut în administrarea Fondului Proprietăţii de Stat, care a decis în 1998 divizarea societăţii în 5 părţi. În urma divizării, S.C. Aviaţia utilitară Bucureşti S.A., executând toată gama de prestări servicii, întreţinere tehnică şi reparaţii, pe care o executa vechea societate, cuprinde şi aerobazele teritoriale Piteşti şi Braşov.
Insignă sportivă - Cupa U.T.C. '83 (karting)
U.T.C. (Uniunea Tineretului Comunist)
Olimpiada de iarnă a elevilor - patinaj - 1973
Uniunea Tineretului Comunist (cunoscută și prin acronim U.T.C.) a fost organizația de tineret şi rezerva de militanţi a Partidului Comunist Român. Sus am aplicat stema Uniunii Tineretului Comunist din România. În timpul Republicii Populare Române, organizaţia s-a numit Uniunea Tineretului Muncitor (acronim U.T.M.) Ea a fost întemeiată în anul 1922. În anul 1967 număra 2250000 de membri, adică 11,78% din populația României.
Mai sus admiri steagul şi carnetul de membru UTC.
__________ooOoo___________
PERSONALITĂŢI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
10000 reali 1925 - Brazilia
Manuel Ferraz de Campos Salles a trait în perioada anilor 1841-1913 şi a condus statul brazilian ca preşedinte în perioada anilor 1898 - 1902.
Câteva ornamente decorative marginale
de pe acţiuni germane
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 28.11.2011
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu