Mai jos admiri şi alte fotografii din localitatea austriacă
ALBERNDORF (IN RIEDMARK), landul AUSTRIA SUPERIOARĂ.
Biserica parohială
Palatul vechi
Palatul nou
Vedere generală
Trimitere poştală ilustrată
***
UN TEST
DE CUNOAŞTERE A
LIMBII ROMÂNE
(GRAMATICĂ ŞI
VOCABULAR)
1. Alegeţi enunţul corect dintre
următoarele:
a. Scenaristul avea la dipoziţie decât 11 zile pentru a termina piesa
b. Băiatul al cărei pisică a dispărut îşi caută animalul de cinci zile
c. Elevul a intrat la oră odată cu profesorul
2. Alegeţi enunţul greşit dintre următoarele:
a. La farmacie, a cerut un medicament pentru ameliorarea durerii
b. Întrucât copilul dormea, a fost nevoită să dea sonorul la minimum
c. Cel mai bine plătită sportivă este o jucătoare de tenis de câmp
3. Găsiţi sinonimul potrivit pentru "fortuit"
a. forţat
b. inopinat
c. inopinant
4. Despărţirea corectă în silabe a cuvântului "sculptură" este:
a. scul-ptu-ră
b. sculp-tu-ră
c. sculpt-u-ră
5. Atunci când vorbim de o unitate de măsură, pluralul de la "lux" este:
a. luxe
b. luxuri
c. lucşi
6. Ce figură de stil găsim în formularea "noapte albastră"?
a. epitet
b. metaforă
c. oximoron
7. Două cuvinte care se scriu identic, dar se pronunţă diferit se numesc:
a. omofone
b. paronime
c. omografe
8. În construcţia "Marian are de făcut două prezentări pentru mâine", verbul "a face" apare la modul:
a. conjunctiv
b. participiu
c. supin
9. Construcţia "micul om mare" este un exemplu de:
9. Construcţia "micul om mare" este un exemplu de:
a. antiteză
b. oximoron
c. eufemism
10. Cum se numeşte procedeul prin care, din literele unui cuvânt, se formează un altul:
a. amestecare
b. metagramare
c. anagramare
11. Dintre următoarele cuvinte, alegeţi-l pe acela care este palindrom:
a. iatac
b. cotoi
c. caiac
12. Câte sunete are cuvântul "sfinx":
a. 6
b. 5
c. 7
13. "Fulie" înseamnă:
a. Roată specială cu şanţ pe circumferinţa exterioară, pe care se montează o frânghie sau o curea pentru a transmite o mişcare circulară
b. Podoabă de pietre preţioase
c. Piesă metalică în care se fixează becul electric şi care asigură contactul becului cu reţeaua electrică
14. Alegeţi construcţia corectă:
a. Poliţia i-a poprit averea până la finalizarea anchetei
b. Poliţia i-a proprit averea până la finalizarea anchetei
c. Poliţia i-a pus proprire pe avere până la finalizarea anchetei
15. Alegeţi seria ale cărei cuvinte se trag din limba latină:
a. viaţă, corp, minte, sănătate
b. casă, masă, preot, pantof
c. castron, furculiţă, covor, scaun
Mult succes! Răspunsurile
corecte la aceste întrebări precum şi evaluarea se găsesc în aceiaşi secţiune a
următorului articol; AGUILLAR DE SEGARRA – SPANIA.
___________xxx____________
CÂTEVA
INSIGNE SPORTIVE ROMÂNEŞTI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si
apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
F.R.L. - (Federaţia română de lupte)
De-a lungul timpurilor, luptele libere la români s-au constituit în forme de manifestare a identităţii naţionale, prin concursuri ad-hoc, în cadrul sărbătorilor populare, unde tinerii îşi măsurau puterile. In privinţa sporturilor de luptă practicate cu diverse ocazii pe teritoriul românesc amintim;
a) „Harţa” – sau turnirul, cunoscut şi practicat în Ţara Românească. Cronicarii vremurilor amintesc de participarea unei echipe de cavaleri români în anul 1414 pe timpul domniei lui Mircea cel Bătrân la Buda (Ungaria) iar Vlad Ţepeş a fost chiar premiat la o astfel de întrecere în Austria. Există chiar şi o baladă, care s-a păstrat de-a lungul timpului şi care redă extrem de expresiv detalii privind această formă de întrecere;
b) „Pehlivănia” – sau lupta corp la corp, cunoscută şi practicată în Dobrogea. In anul 1679 Ion Neculce povesteşte despre o logodnă precizând că românii „s-au veselit două săptămâni cu feluri de feluri de muzici şi de giocuri şi de pehlivani şi de pusei. …adusese şi un pehlivan hindiu harap carele făcea jocuri minunate şi nevăzute pe locurile noastre, iute om era şi vârtos.”
c) „Trânta” – cunoscută ca fiind o componentă de bază din categoria jocurilor atletice autohtone, care prin afinitatea sa în rândul tinerilor şi prin efectele asupra calităţilor fizice şi morale ale practicantţilor a constituit permanent motiv de inspiraţie pentru creatorii de folclor.
Aria de răspândire a trântei a fost largă, aceasta îmbrăcând pe alocuri caracteristici specifice zonei de practicare. Cele mai cunoscute forme de practicare ale trântei au fost:
- lupta ciobănească;
- lupta oltenească sau de curea (cu sau fară piedică);
- lupta dreaptă cu apucare în cruce;
- lupta cu fixarea brâului;
- lupta cu piedică;
Prin diversitatea formelor sale, prin ecoul căpătat in folclor şi prin personajele pe care ie-a păstrat vii de-a lungul timpului, trânta – putem afirma fară riscul de a greşi – a contribuit la îmbogăţirea tezaurului cultural românesc. Culegătorii de folclor au remarcat adesea frecvenţa cu care apare „lupta pe cinstite” sau trânta în diverse balade sau legende, transmise prin viu grai de-a lungul timpului. Poveştile populare avându-l ca erou pe Făt-Frumos constituie exemple grăitoare privind aprecierea de care se bucura trânta ca modalitate de a soluţiona pe calea cea mai dreaptă orice conflict sau vrajbă. Baladele lui Mihu Copilu, Vidra, Ghiţă Cătănuţă, Gheorghiţă Zătrean, Păunaşul Codrilor etc. reflectă fiecare în parte secvenţe ale „luptei pe dreptate” şi evidenţiază profilul loial, cinstit şi plin de virtute al învingătorului în lupta sa împotriva răului. Mulţi ani mai târziu (în jurul anilor 1960), valanţele creatoare născute prin practica trântei de către tineretul din mediul rural au fost remarcate şi de către conducerea comunistă a României. Astfel „trânta sub formă de luptă dreaptă cu apucare în cruce…a fost introdusă cu ani în urmă în cadrul spartachiadei tineretului iar din anul 1968 începe să se desfăşoare Campionatul Naţional Sătesc de Trântă dotat cu Cupa U.T.C. în cadrul activităţilor sportive de masă sub egida DACIADEI. Apreciind efectele pozitive ale practicării trântei asupra organismului, precum şi aptitudinile tinerilor de la sate pentru practicarea acestui sport naţional, Ministerul Educaţiei şi învăţământului (n,a. de la acea vreme) a hotărât, începând cu anul 1985, introducerea trântei în Programa şcolară de educaţie fizică din mediul sătesc, la clasele VII- VIII şi IX-X. ” Campionatul naţional sătesc de trântă s-a desfăşurat în cadrul a patru etape: – etapa locală (pe asociaţie sportivă); – etapa pe comună; – etapa pe judeţ; – finala pe ţară; Competiţia s-a organizat exclusiv pentru tinerii de la sate având vârsta cuprinsă între 14-19 ani, ce concurau în limitele a 6 categorii de greutate (56, 62, 68, 76, 87, + 87kg) iar aceştia nu trebuiau să fie legitimaţi la vreo secţie sportivă de profil, neavând clasificare sportivă. In privinţa regulilor de desfăşurare a competiţiilor de trântă, corpul de arbitri, suprafaţa de luptă, echipament de concurs şi chiar tehnica de luptă s-au remarcat similitudinicu competiţiile de lupte greco-romane. Dacă trânta s-a perpetuat în timp la nivelul mediului rural, dezvoltarea luptelor sportive în România s-a produs în mediul urban. Primul contact al mişcării sportive româneşti cu luptele competiţionale s-a petrecut în ultima decadă a sec XIX sub forma franceză acestora (lupte greco-romane). Această formă de pionierat a luptelor de concurs era făcută cunoscută publicului amator pe arenele circurilor de către luptători străini (în special francezi), profesionişti. Prima menţionare a acestui tip de eveniment se consemnează în anul 1892 când pe arena circului „Sidoli” din Bucureşti se produc primele demonstraţii de lupte profesioniste sub conducerea francezului Doublier care a dat şi primele lecţii particulare. Un an mai târziu, în 1893, cu ocazia unei serbări desfăşurate în parcul Cişmigiu din Bucureşti au avut loc şi primele „întreceri între puternici”. Aceste evenimente aveau un caracter sporadic dar au trezit interesul publicului amator de evenimente sportive şi după o scurtă acalmie, în 1900 şi 1901 am fost iarăşi vizitaţi de luptători străini care şi-au etalat virtuţile şi abilităţile pe arena circurilor. Urmarea imediată a apetitului demonstrat de către publicul român pentru astfel de evenimente a fost organizarea unor aşa-zise „Campionate ale României” numite impropriu astfel, şi care aveau principal obiectiv câştigul financiar. Cu prilejul unui astfel de eveniment în 1902 se face remarcat şi primul luptător român cu reale calităţi, pe numele său Mitică Dona care îşi începe la scurtă vreme activitatea internaţională, participând la o serie de turnee tot în cadrul circurilor. După 1905 au început să apară şi primele societăţi sportive cu profil de lupte. Astfel, s-a organizat un concurs de lupte pe plan local de către „Societatea centrală română de arme şi dare la semn” (Societatea Tirul) iar medalia de aur a fost adjudecată de către acelaşi M. Dona. (Sursa NET - Federatia romană de lupte - Apariţia şi dezvoltarea luptelor în România). Sus am postat logo-ul Federaţiei române de lupte.
Set 3 insigne - Federaţia română de popice
Federaţia Română de Popice-Bowling este o structură sportivă de interes naţional, constituită prin asocierea cluburilor sportive româneşti care practică sportul popice-bowling. Sus am postat logo-ul Federaţiei române de popice-bowling.
Set 2 insigne -Federaţia română de şah
Sus am postat logo-ul
Federaţiei române de şah. Mai jos prezint o legendă legată de
sportul minţii – şahul; Legenda
povestește că Regele Vishtaspa al
Persiei a devenit extrem de plictisit de viaţă pentru că a realizat tot ce
şi-a dorit: el era plin de triumf în războaie, sătul de vânătoare, obosit de
intrigile şi plăcerile de la curtea sa.
Regele suferea de plictiseală
şi până la urmă a oferit o recompensă nelimitată celui care l-ar fi făcut să
îşi recapete interesul pentru viață. Nimeni nu a reuşit până când a apărut Zarathushtra cu
tabla de joc originală. El l-a invatat pe rege regulile și cum să îl joace şi,
prin el, a demonstrat regelui toate regulile universului și ale vieţii. El le-a
interpretat ca nimeni altul, aşa cum nici un jucător de şah din zilele noastre
nu ar putea şi regele a fost foarte satisfăcut iar interesul său pentru viată a
renăscut. După aceea el l-a rugat pe Zarathushtra să îi ceară
orice şi-ar dori şi a promis că dorința îi va fi îndeplinită. Zarathushtra a dorit
să îl învețe pe rege o lecţie prin care să nu mai fie megaloman încât să creadă
că poate oferi cuiva chiar orice işi doreşte. Zarathushtra i-a spus regelui că
îşi doreşte un lucru simplu si modest: Un bob de grâu pe primul pătrăţel al
tablei, două boabe pe cel de-al doilea, 4 pe cel de-al treilea și tot aşa
dublând cantitatea anterioară până când toate cele 64 pătrățele vor fi pline cu
boabe de grâu. Regele a râs şi a promis că îi va trimite lui Zarathushtra grâul
în câteva zile, gândindu-se că a fost prost să ceară câteva boabe de grău când
ar fi putut cere aur si o adevarată comoară. Le-a spus oamenilor săi să
calculeze cantitatea de grâu şi să i-o trimită lui Zarathushtra. A fost
surprins când, după câteva săptămâni aceştia au venit la el şi i-au spus că ar
trebui să trimită o cantitate de grau care nu exista în tot imperiul. Chiar dacă
ar fi adunat tot grâul din tot imperiul ar fi fost a suta parte din a suta
parte a cantităţii promisă lui Zarathushtra. Regele a fost şocat să audă
aceştea şi şi-a dat seamă că nu îşi poate ţine promisiunea. A trimis dupâ
Zarathushtra şi i-a spus cât de ruşinat este. Zarathushtra i-a spus că nu vrea
grâul ci că a vrut doar să îl înveţe pe rege o lecţie şi apoi s-a retras inapoi
în pădurea lui.
Zarathustra (Zoroastru, 628 -
551 î.Hr.) a un fost profet, coordonator al religiei din anticul Iran, după unele
izvoare un personaj istoric zeificat.
___________ooOoo___________
PERSONALITĂŢI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
50000 reali 1923 - Brazilia
Marchizul de Olinda, nume real Pedro de Araújo Lima, a fost un om politic brazilian care a trăit în perioada anilor 1793 - 1870.
Câteva ornamente decorative marginale
de pe acţiuni poloneze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 28.11.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu