sâmbătă, 16 noiembrie 2013

AISTHOFEN - AUSTRIA



Mai jos am postat şi alte fotografii din micuţa localitate austriacă AISTHOFEN, cartier al oraşului PERG , bundeslandul AUSTRIA SUPERIOARĂ. 

Capela
Frescă din capelă
Statuia HEILIGEN
Podul din pietre, de peste râul AISTHOFERBACH

***

VORBE RĂSTĂLMĂCITE
DE LA ÎNAINTAŞI

NICOLAE GRIGORESCU (1838 - 1907)
pictor român 
 Eu sunt o excepţie: mi-am făcut carul vara.

PETRU MAIOR (1756 - 1821)
scriitor, istoric şi filozof român 

Am oscilat între Şcoala Ardeleană şi Şcoala Militară.

FRAŢII GRIMM, 
povestitori germani, folclorişti, 
lingvişti, filologi şi doctori în drept
 Suntem rude, dar foarte îndepărtate.

________xxx________

CÂTEVA 
INSIGNE BRAŞOVENE

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.  

Set 3 insigne - Universal Tractor - România
(U.T.B. - Uzina de tractoare - Braşov) 
UTBsigla.jpg
Uzina Tractorul Brașov (UTB) a fost o companie braşoveană specializată în producția de tractoare. Înființată în anul 1925 ca fabrică de avioane (IAR Braşov), după venirea în anul 1946 a autorităților ruse la Brașov care au confiscat o mare parte din utilaje în contul despăgubirilor de război, producția a fost orientată spre fabricarea de tractoare. Primul model scos pe piață a fost IAR 22. 
În anul 1948 fabrica devine Uzina Tractorul Brașov și, cu începere din anul 1960, apar pe piață primele modele de concepție integral românească, alături de cele cu motor Fiat. În anul 1999 compania a fost divizată în şase societăţi comerciale, scoase ulterior la vânzare. Sus am postat logo-ul şi o poză cu sediul central al Uzinei Tractorul Braşov.  

50 * 1921 - 1971 
Semicentenar U.A.B. 
(Uzina de autocamioane - Braşov)
ABRoman.jpg
Roman SA, cunoscută și sub numele de Autocamioane Brașov este o întreprindere braşoveană specializată în proiectarea și construcția de autocamioane, autobuze şi autoutilitare. 
În prezent firma este controlată de omul de afaceri Iona Neculaie, care deține 91,49 % din acțiunile Roman Brașov prin intermediul Pro Roman Brașov. Întreprinderea a fost înființată în anul 1921 sub numele de ROMLOC, producând pe atunci material rulant, mai târziu motoare şi automobile. În anul 1948 firma ia denumirea de „Steagul Roșu”. Linia de producție a Steagului Roșu a fost pornită în anul 1971 cu un model motorizat Diesel sub licență MAN (achiziționată de statul român în anul 1969 din Germania). Cumpărarea acestei licențe a fost urmată de o amplă dezvoltare tehnologică și umană a Uzinei „Steagul Roșu”. În anul 1989 uzina avea 20000 de salariați și producea 12888 de camioane, din care multe la export. În noiembrie 2008 Roman S.A. Brașov a produs şi primul tractor. Sus am postat câteva logo-uri şi o poză cu sediul central al societăţii Roman SA Braşov.

Set 2 insigne sportive 
Asociaţia sportivă "Hidromecanica" - Braşov
HIDROMECANICA a fost infiintata ca firma particulara in 1880, in Brasov - oras cu o mare traditie industriala. Dupa 1982 HIDROMECANICA a cunoscut o dezvoltare fara precedent, echipamentul tehnologic a fost innoit in proportie de peste 80%. Tehnologiile si echipamentele de fabricatie din Hidromecanica au fost dezvoltate in conceptul asigurarii calitatii, productivitatii si flexibilitatii productiei.  In prezent HIDROMECANICA este o societate privata cu un profil complex de fabricatie bazat atat pe produse de conceptie proprie cat si pe familii de produse dezvoltate dupa mai multe licente. Sus am postat logo-ul uzinei Hidromecanica Braşov. 
Mai jos am consemnat câteva repere calendaristice în devenirea acestei uzine;
1880 - Infiintarea la Brasov a unui atelier mecanic profilat pe turnarea si prelucrarea pieselor de fonta.
1914 - Crescand, s-a reorganizat in regim de comandita. Locul de activitate a fost mutat in afara cetatii medievale a Brasovului, unde a ramas pana acum.
1919 - Transformarea in societate pe actiuni cu numele "FRATII SCHIEL" si extinderea activitatii in domeniile reparatii de locomotive si vagoane, echipamente si componente pentru industia miniera si utilaje de constructii, transmisii mecanice si strunguri paralele.
1927 - Se inaugureaza o noua turnatorie de otel dotata cu un cuptor electric de 1,5 tone.
1930 - Se inaugureaza o noua forja si un cazan cu aburi pentru repararea de vagoane, locomotive, dotari din minierit si constructii. Incepe fabricarea turbinelor hidraulice, iar firma devine pionier in Romania prin realizarea primului autobuz si a primului strung paralel.
1948 - Dupa cel de-al doilea razboi mondial, statul a devenit proprietar in urma nationalizarii, numele schimbandu-se in Uzina Strungul. Productia s-a diversificat: utilaje pentru extractia titeiului, frane hidromatice, turboambreiaje, convertizoare hidraulice de cuplu, compresoare de aer, sisteme de comanda hidraulica la distanta, acestea constituind acum ponderea productiei societatii.
1961 - Numele societatii se schimba in HIDROMECANICA si se incepe productia de transmisii hidraulice pentru locomotive ca si cea de turbosuflante pentru supraalimentarea motoarelor Diesel.


Brașov (în germnaă Kronstadt, în maghiară Brassó, în latină Corona; de asemenea pe hărțile vechi trecut Cronstadt sau Brassov, în dialectul săsesc Kruhnen, Krűnen, Krînen) este reședința și cel mai mare municipiu al judeţului Braşov, România precum şi mare centru turistic, industrial, cultural. Potrivit recensământului din anul 2002, a avut o populație de 284596 locuitori, fiind unul dintre cele mai mari orașe din țară. Tradiția și cronicile calendarelor brașovene consideră anul 1203 ca an „în care s-a început zidirea Brașovului”, deși documente și izvoare sigure nu confirmă această dată. Primul act păstrat care a fost emis în Brașov, purtând mențiunea expresă: „Datum in Braso”, a fost emis de regele Ladislau al IV-lea în anul 1288. Deasupra am postat stemele vechi, interbelică, comunistă şi actuală ale oraşului, drapelele de la anul 1600 şi actual al oraşului precum şi pozele câtorva clădiri frumoase din oraș. 
Primăria Brașov și Statuia Lupoaicei cu Romulus și Remus
Biserica Sf.Treime - Schei

Brașov este un judeţ din România aflat în sud-estul Transilvaniei, care include regiunile istorice Ţara Bârsei, Ţara Făgăraşului şi Altland-ul săsesc. Situat în partea centrală a țării, pe cursul mijlociu al râului Olt, în interiorul arcului Carpatic, judeţul Braşov deține 2,3% din suprafața țării, adică 5351 km.p., numără aproximativ 630000 de locuitori şi are capitala în oraşul cu acelaşi nume - Braşov. Ca subunităţi administrative judeţul are în compunere 4 municipii - Brașov, Făgăraș, Săcele și Codlea, 6 oraşe - Predeal, Zărnești, Râșnov, Victoria, Rupea, Ghimbav şi 43 de comune. Deasupra am postat stemele interbelică, comunistă şi actuală ale judeţului, precum şi pozele câtorva clădiri reprezentative pentru județul Braşov.
Prefectura judeţului Braşov
Poarta Ecaterina - Braşov

___________ooOoo___________

PERSONALITĂŢI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
1000 peso bolivieni 1982 - Bolivia 
Juan de Padilla a fost un revoluţionar spaniol care a trăit în perioada anilor 1490 - 1521.

Câteva vignete de pe acţiuni poloneze

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 16.11.2013

Niciun comentariu: