miercuri, 15 februarie 2012

ÎNTR-UN CĂTUN

N-ar fi loc în lumea-ntreagă

Cum apostolul a spus,

Să scriem cu de-amănuntul

Tot ce a făcut Isus.

Şi de-atunci, de-am scrie vrafuri

Şi volum după volum

Unde-ar încăpea în stele

Tot ce a făcut Isus?

Iată numai o lucrare

Undeva într-un cătun,

Într-o iarnă cam, geroasă

Către vremea de Crăciun.

Cu o biblie în mână,

În lăcaşul sfânt din sat

Predica zelos păstorul,

Cu duh blând şi devotat.

Despre văduva sărmană,

Care printre cei avuţi,

A adus şi ea la Templu,

Cei din urmă doi bănuţi.

„- Fraţii mei” spunea păstorul,

„- Mulţi au dat arginţi şi zloţi,

Văduva, ne spune Domnul,

Ea, a dat mai mult ca toţi.”

Dacă dai, şi dai cu milă,

Unui om flămând, stingher,

Un bănuţ din sărăcie,

E cât o comoară-n cer.

Dacă rupi în două pâinea

Pentr-un frate credincios,

Tu să ştii că cel ce zice

„Mulţumesc”, e chiar Hristos.

Astfel le-a vorbit păstorul,

Şi-au răspuns cu toţi : „Amin”

Dar mai lent din toţi răspunse,

Un biet suflet de creştin.

Şi plecând el către casă,

Se gândea bătând paşi iuţi,

Doar la văduva sărmană,

Care-a dat… cei doi bănuţi.

„- Doamne” îşi zicea strângându-şi

Vechitura de cojoc

„- Ea a dat ce-avea în pungă,

Eu nici pungă n-am deloc”

Dar ce-i drept, am sănătate

Grai, picioare şi…ia stai !

Am să merg din casă-n casă

Şi-am să cer de la bogaţi.

Ei au bani,eu am credinţă

Şi-astfel Domnul care-i bun

V-a-ngriji ca şi sărmanii

Să se-mbrace de Crăciun

Iar a doua zi se duse

La băcanul cel fălos

Ce-n biserică adesea

Se-nchina către Hristos

Cum către Crăciun se-ntâmplă,

Prăvălia era plină

Între doi clienţi creştinul

Către negustor se-nclină:

„- Domnul să vă aibă-n pază

Uite ce voiam să spun:

Daţi şi pentru cei în lipsă

O hăinuţă de Crăciun”

„- Altă treabă n-ai fârtate?

Am eu timp de dăruit?

„- Da ! Iertaţi-mi îndrăzneala”

Zise omul umilit.

Şi ieşind îşi zise-n sine

„- Timpu-i scump la negustori…

Ia să-ncerc eu înc-o dată,

Măine-n revărsat de zori.”

Iar a doua zi, când prăvălia

Se vedea aproape goală,

El intră, dădu bineţe,

Şi cu vorba lui domoală, începu:

„- Azi desigur nu sunteţi

Ocupat aşa ca ieri

Pentru cei sărmani…vin iar

Ca să daţi după puteri”

„- Ce sărmani? Strigă băcanul

Ia te rog să ieşi afară

Cine n-are să se-mbrace,

Să muncească ! Nu să ceară.”

Omul iar se-ntoarse-acasă

Plin de gânduri…”Nu se poate!”

Să nu aibă el un mugur,

Cât de mic de bunătate.”

„N-am văzut eu cum se roagă?”

Îşi zicea zorind prin frig

Dar aici în prăvălie,

Gândul îi e la câştig.”

„A!... Ia stai să-ncerc mai bine

Mâine când o sta la masă,

Între-ai săi, acel mic mugur,

E o floare luminoasă”

Ei au bani, eu am credinţă,

Astfel Domnul care-i bun,

V-a-ngriji ca şi sărmanii

Să se-mbrace de Crăciun.

Iar a doua zi când vesel

Toţi ai casei la băcan

Luau masa împreună,

În belşug de bogătani,

Lăudând cotletul straşnic

Şi al vinului miros,

Cine le răsare-n uşă?

Cu cojocul zdrenţăros!?

Biet creştinul plin de râvnă.

…Negustorul …ca trăsnit

Se făcu negru la faţă

Şi deodată a sărit!

Prăbuşindu-l jos pe scară

Repede cu-n vreasc de foc,

„- Na pomană, na pomană

Îl croi peste cojoc.

Pe când omul din zăpadă

Îşi zicea strângând din coate

„- Cât doi bani, eu cred că face

Vânătaia de pe spate.”

Iar când obosi băcanul

Omul se sculă de jos,

Şi frecându-se pe spate,

Zise : „ Mulţumesc frumos!”

„- Pentru mine-atât ajunge

Dar să nu vă supăraţi

Spuneţi-mi acuma totuşi

Pentru cei sărmani ce daţi?”

Când îl auzi băcanul

A încremenit în ger

Parcă l-a străpuns deodată

Însuşi Dumnezeu din cer!

Prăbuşindu-se pe scară zise:

„- Vai! Parcă aş fi smintit

Am lovit un sfânt…un înger

Chiar pe Domnul l-am lovit…

Frate! Iartă-mi nebunia

Intră-n casa mea de-acum

Să-mi îndrepţi de azi- nainte

Paşii spre al vieţii drum.”

Şi de nu a dat atâta

Ca şi vameşul Zacheu,

Dar a dat cu voie bună

Cum i-e drag lui Dumnezeu.

Următoarea zi creştinul

Ca un bun misionar

După alţi „Zachei” prin visuri

Alerga în viscol iar.

„- Ei au bani, eu am credinţă,

Astfel Domnul care-i bun

V-a-ngriji ca şi sărmanii,

Să se-mbrace de Crăciun!”

Sincere mulţumiri, poetei Monica Gabriella Costescu din Sighişoara!

http://radioenigmaromania.ro/

http://radioenigmaromania.ro/asculta-online

http://radioenigmaromania.linkpc.net:8000/listen.pls

ID mess: radio_enigma_romania@yahoo.com

VORBE CU TÂLC ADUNATE DE LA ÎNAINTAŞI

  1. Religios este acela care se poate lipsi de credinţă dar nu şi de Dumnezeu. – Emil Cioran
  2. E bine să ajuţi, dar fără a folosi complemente circumstanţiale de loc, timp sau mod. - N.Steinhard
  3. Nu există pustiu, ci doar neputinţa noastră de a umple golul în care trăim. – O.Paler
  4. Un catâr va munci răbdător pentru tine şi zece ani, pentru ca odată şi odată tot să te lovească. – W.Folkner
  5. Puţină sinceritate este necesară, sinceritatea totală este periculoasă. - O. Wilde
  6. Te poţi împodobi cu penele altuia, dar nu poţi zbura cu ele. – L.Blaga
  7. Murim câte puţin în fiecare zi, trebuie să ne obişnuim cu aceasta. – E.Zola

Niciun comentariu: