Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea spaniolă ALMAGRO, provincia
CIUDAD REAL, comunitatea autonomă CASTILLA LA MANCHA,
din vremuri diferite și o monedă locală provizorie de carton.
Palatul Marqueses de Torremejía
Biserica San Bartolome
Palatul Condes de Valdeparaíso
Conventul Asuncion
Muzeul național al teatrului
Piața centrală
Casa capelanului
Teatrul
Spitalul San Juan
Porticada
Monedă locală provizorie de carton
xxx
O CARICATURĂ DE MIHAI MATEI
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx_________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL DOLJ
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare,
confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la
şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Consiliul județean Dolj - Organizația de pionieri - Daciada
Locul I - Citius Altius Fortius
Organizația
Pionierilor a fost o organizație comunistă a copiilor români de vârstă
școlară (8-14 ani). Era precedată de apartenența la organizația Şoimii Patriei
și succedată de apartenența la Uniunea Tineretului Comunist. La sfârșitul
celui de al doilea război mondial ia naștere organizația „Pionierii
României”, pentru care a fost creată în 1945 revista „Înainte”.
Set 2 insigne - Membru al Organizației de Pionieri
Doi ani mai târziu, în 1947, pionierii au fost încadrați în
UAER - Uniunea asociațiilor de elevi din România. Pe 30 aprilie 1949, într-o ședință
festivă la care a participat toată conducerea de partid și stat, 500 de copii
au rostit, în incinta Teatrului Giuleşti (pe atunci Palatul cultural
Gheorghe Gheorghiu-Dej), angajamentul de pionier. În perioada
1949-1966 mișcarea pionierească a fost subordonată Uniunii Tineretului
Comunist.
C.C.
al P.C.R. va adopta, la plenara din aprilie 1966, hotărârea: „Cu privire la
îmbunătățirea activității Organizației Pionierilor”, prin care se stabilea ca
aceasta să aibă organe de conducere proprii (consilii pionierești la diferite
nivele, în frunte cu Consiliul Național al organizației). În luna
noiembrie a aceluiași an, a avut loc prima conferință națională a Organizației
Pionierilor, la care au fost adoptate principalele documente statutare: „Statutul
unităților și detașamentelor de pionieri din Republica Socialistă România” și
„Regulamentul Consiliilor Organizației Pionierilor din Republica Socialistă
România”. În 1984, la aniversarea a 35 de
la crearea organizației, aceasta avea 2695000 membri. În Statutul
Organizației Pionierilor din Republica
Socialistă România era foarte clar stipulat faptul că este o organizație
revoluționară de masă a copiilor, uniunea tuturor detașamentelor și unităților
de pionieri din Republica Socialistă România, care îi ajută pe pionieri să
cunoască și să înțeleagă politica Partidului Comunist Român, îi mobilizează să
participe, după puterile lor, la înfăptuirea acesteia. "Organizația
Pionierilor educă școlarii în spiritul patriotismului socialist, al dragostei
și devotamentului nemărginit față de poporul nostru, față de Republica
Socialistă România, față de Partidul Comunist Român, ajută pe toți copiii să
cunoască tradițiile și trecutul glorios de luptă ale poporului și ale clasei
muncitoare pentru eliberare națională și socială, să îndrăgească frumusețile și
bogățiile țării, le cultivă mândria patriotică pentru realizările obținute în
construcția socialismului." Intrarea în cadrul organizației se
făcea într-un cadru festiv, prin rostirea următorului angajament: „Eu,
...(numele si prenumele), intrând în rândurile Organizației Pionierilor, mă angajez să-mi iubesc patria, să învăț bine, să fiu harnic și disciplinat, să
cinstesc cravata roșie cu tricolor." Imnul (neoficial al)
organizației era "Am cravata mea, sunt pionier". În orașele mari
s-au constituit case ale pionierilor. La București Palatul
Cotroceni a fost Palat al Pionierilor în perioada 1949-1976, iar în 1985 a
fost inaugurată noua clădire a Palatului Pionierilor (astazi Palatul
naţional al copiilor). Organizația Pionierilor acorda distincții individuale și
colective. Cele individuale erau: tresele, titlurile „Pionier de frunte”,
„Cutezătorul”, „Pionier fruntaș în munca patriotică”, „Meritul pionieresc” și
insigne pe genuri de activitate. Cele colective constau în diplome cum ar fi:
„Unitate fruntașă”, „Detașament fruntaș” și „Grupă fruntașă”. Deasupra
am postat uniforma, ecusonul, cravata, centura, eghileții și drapelele
Organizației de pionieri, iar dedesubt un carnet de evidențiere a activității
pionierului din clasele V -VIII și o diplomă de grupă fruntașă de
pionieri. Primii
care au avut ideea inregimentarii ideologice a copiilor si chiar au pus-o in
practica au fost fascistii italieni. In "Noua Roma"
anuntata de Mussolini dupa preluarea puterii in Italia la 22 octombrie 1922,
baietii au fost inregimentati pe categorii de vârsta in patru organizatii
fasciste, toti fiind purtatori de uniforme si insigne si trebuind sa se supuna
unor ritualuri specific militare: "Fiii lupului" pentru baieteii de
la patru la opt ani, "Ballila" pentru cei intre opt si 14 ani,
"Avantguardisti" pentru adolecentii intre 14 si 18 ani si, in fine,
"Giovanni Fascisti" pentru tinerii peste 18 ani, inainte de a deveni
membrii ai partidului fascist italian. Cei ce si-au trait copilaria si adolescenta
in anii comunismului vor recunoaste cu usurinta cum "Fiii Lupului" au
devenit "Soimii Patriei", "Ballila" s-au numit
"Pionieri", iar "Avantguardisti" si "Giovanni
Fascisti" au fost sursa de inspiratie a viitorilor utecisti, care, spre
deosebire de modelul fascist italian, nu au avut o uniforma proprie.
Orice
clasa forma un detasament de pionieri, la fel cum orice scoala generala forma o
unitate de pionieri, iar structurile se esalonau ierarhic pâna sus, in umbra
"conducerii superioare" a partidului comunist. Desigur, nu doar
comunistii români au preluat si amplificat modelul fascist de indoctrinare a
tinerilor: nazistii au creat mult mai celebra organizatie
"Hitlerjugend", care a dat jertfe perfect fanatizate chiar si pe
ruinele fumegânde ale Berlinului, iar sovieticii au dat fenomenului inrolarilor
comsomoliste o dimensiune de masa si un caracter obligatoriu. In România
comunista, a nu fi mai intâi pionier ("Soimii patriei" au aparut
ulterior) si apoi membru al UTC echivala cu o cvasiexcludere de facto din
comunitatea scolara, cu povara unui paria, stigmatizat pentru intreaga cariera
viitoare. Sigur, era ceva foarte, extrem de grav in privinta respectivului daca
nu era membru sau, si mai rau, fusese exclus din rândul pionierilor sau al
utecistilor, deoarece chestia asta ramânea definitiv "la dosarul"
nefericitului. Uniforma de pionier, cu toate accesoriile si eghiletii specifici
diferitelor functii ierarhice de "conducere" (comandant de
detasament, comandant de unitate etc.), ceremoniile ritualice cu trompete si
formule de raport, juramintele de credinta si angajamentele urlate in public,
defilarile si serbarile in fata parintilor, taberele de vara cu regim
preferential si program special, muncile patriotice prestate ostentativ au fost
ingredientele menite sa transpuna in viata retetele leniniste de "spalare
a creierului". In conditiile in care orice alternativa era interzisa in
epoca, sistemul a functionat cateva decenii bune, dar, contrar tezelor
leniniste, doar pe moment: liderii politici actuali ai fostelor tari cu regim
comunist au fost inevitabil pionieri, utecisti si majoritatea chiar membri ai
partidului comunist. (Sursa Net – Calin Hențea) Născută în urma unei "indicaţii" venite direct de
la cabinetul 1, Daciada a fost gândită drept o mişcare sportivă de
amploare, organizată din doi în doi ani, având finale pe întreaga ţară la toate
disciplinele sportive. A apărut la ideea lui Nicolae Ceauşescu şi a fost
botezată astfel parcă special pentru a satisface nevoia conducătorului ţării
de a sublinia încă o dată originea daco-romană a naţiunii. Practic, obiectul Daciadei îl
constituia sportul de masă. Sub imensa "pălărie" a acestei competiţii
se reuneau toate disciplinele sportive, practicate teoretic numai de amatori.
Dar amatori erau toţi, deoarece, indiferent că era vorba de fotbal, handbal,
oină, popice sau aero-modelism, toţi sportivii trebuiau în mod obligatoriu să
fie încadraţi în câmpul muncii, în timp ce activitatea de performanţă ar fi
apărut doar în urma pregătirii din timpul liber. O aberaţie, desigur, mai ales
că toţi sportivii care au avut rezultate internaţionale înainte de decembrie
’89 au fost cât se poate de profesionişti. Însă, pentru că ideologia comunistă
nu permitea oficial deviaţionisme de tipul sportivului profesionist, toţi performerii
şi-au mascat adevărata activitate sub forma unor încadrări în serviciu în
funcţie de cluburile la care activau. La Steaua erau trecuţi în Armată, la
Dinamo, în Ministerul de Interne ş.a.m.d. Sus am postat logo-ul competiţiei
sportive naţionale "Daciada". De-a
lungul secolelor, marii artiști ai lumii au lăsat omenirii moșteniri culturale
neprețuite. Arta sculpturii a dat naștere unor capodopere care, prin măreția,
valoarea și spectaculozitatea lor, au devenit faimoase. Discobolul lui
Miron este o capodoperă a Antichității grecești, ce datează din perioada
460 - 450 Î. Hr. Din păcate, originalul grecesc din bronz nu mai există, însă a
devenit celebru prin numeroasele copii realizate în marmură de către artiști
din Imperiului roman, atât la scară reală, cât și redimensionate. Celebra
sculptură exprimă forța și energia atletică în cel mai armonios și
echilibrat mod. Deși, în prezent, se consideră că poziția aruncătorului este
nefirească și reprezintă o manieră ineficientă de a arunca discul, sculptura constituie
un model de rigurozitate în redarea fiecărui mușchi încordat de pe corpul
atletului.
Electroputere Craiova - 40 de ani 1949 - 1989
Transformatoare, motoare, locomotive, aparataj
Electroputere Craiova este
o companie românească cu sediul la Craiova, care se ocupă cu fabricarea de
aparataj electric de înaltă tensiune (întrerupătoare, separatoare, contactoare,
siguranțe fuzibile, reostate, transformatoare de măsură), cellule electrice
prefabricate de medie tensiune și bare capsulate, mașini elecrice
rotative rotative (motoare, generatoare), transformatoare
electrice de putere și autotransformatoare, vehicule feroviare (locomotive
electrice, locomotive Diesel electrice, rame electrice), vehicule urbane,
echipamente complexe pentru instalații de foraj. Fondată
în anul 1949, este una dintre cele mai mari companii industriale din România.
Compania a fost privatizată în luna noiembrie 2007, când 62,8% din
capitalul social a fost preluat de la A.V.A.S. de firma saudită Al-Arrab Contracting Limited, condusă
de controversatul om de afaceri Fathi Taher, pentru suma de 2,3 milioane
euro. În urma unei majorării de capital, firma saudită a ajuns să dețină
86,28% din capitalul Electroputere. În anul 2009 compania avea 2540 de
angajați. Sus am postat logo-ul și o poză cu sediul central al
societății comerciale Electroputere din Craiova.
Expoziția filatelică România - Polonia - Craiova 24 - 31 oct.1992
Societatea filatelică Dolj - Cercul militar Craiova
Filatelia poate fi definită ca studiul şi colecţionarea
produselor filatelice, în special a timbrelor. Dar filatelia înseamnă mai mult
decât o simplă preocupare pentru frumos. Provocare, informaţie, prietenie şi
amuzament sunt doar câteva din caracteristicile unuia dintre cele mai populare
hobby-uri din lume, filatelia. De peste 150 de ani, colecţionarea timbrelor este
una din preocupările familiilor regale, vedetelor de film, celebrităţilor din
lumea sportului şi a altor persoane din viaţa publică. Filatelia este un
hobby foarte personal, iar popularitatea sa este determinată de faptul că este
flexibil faţă de necesităţile colecţionarului. Înainte de apariţia mărcii
poştale, costurile livrării scrisorilor erau achitate de destinatar. Realizarea
primelor mărci poştale a revoluţionat serviciile poştale deoarece funcţia
de bază a timbrelor o reprezintă plata în avans a unui serviciu poştal. De-a
lungul timpului, această funcţie s-a diversificat, dar se bazează pe acelaşi
principiu.Mărcile poştale îndeplinesc trei roluri principale: chitanţă cu o
anumită valoare pentru o plată în avans a unui serviciu poştal, mijloc de
celebrare şi promovare a patrimoniului naţional şi piesă de colecţie. Dar mai
presus de orice, marca poştală este un veritabil ambasador al istoriei,
culturii şi civilizaţiei umane, deoarece, forma şi funcţia sa îi conferă
libertate de mişcare şi posibilitatea de a transmite informaţii în toate
colţurile lumii. Timbrul capătă valoare în ochii privitorului fiind totodată o
plăcere pentru ochi, prin frumuseţea desenului, a culorii şi a tehnicii de
tipărire dar şi un studiu al istoriei, culturii şi civilizaţiei întregii lumi,
deoarece îţi poate dezvălui detalii despre evenimente, persoane şi locuri, dar
mai ales drumul parcurs de un plic până la destinaţie. Primul timbru din lume a
apărut în Marea Britanie şi s-a numit Penny Black.
Optsprezece
ani mai târziu, la 15 iulie 1858 a apărut prima emisiune de mărci poştale
româneşti intitulată Cap de bour. Emisiunea a fost tipărită în Moldova şi
reproduce semnul heraldic de pe stema statului. Prima emisiune de mărci poştale
din spaţiul românesc este formată din patru valori: 27, 54, 81 şi 108 parale.
Colecţionarea mărcilor poştale a avut un puternic impact in ţara noastră. Acest
hobby european a ajuns în spaţiul românesc în jurul anului 1865, în perioada de
domnie a lui Alexandru Ioan Cuza. În acea perioadă, colecţionarii individuali
sau comercianţii de tutun vindeau primele noastre mărci poştale: Cap de Bour,
Principatele Unite sau Cuza. Nevoia de comunicare între colecţionarii de timbre
a dus la organizarea lor în diverse societăţi şi cluburi filatelice, acestea
având o activitate intensă, în special la începutul secolului al XX-lea. Astăzi,
timbrul reprezintă, alături de drapel, imn, stemă şi monedă unul dintre
simbolurile noastre naţionale.
Cercul
militar, denumirea veche Casa Armatei, din municipiul Craiova este o importantă
instituție de cultură a orașului, situată în Strada Marin Sorescu, la nr. 2.
După cum se știe municipiul Craiova este una dintre cele mari garnizoane
militară din țară. Aici își duc viața de zi cu zi mulți militari activi dar și în
retragere sau rezervă. Cercul militar din localitate este pentru aceștia un loc
foarte important, unde vin cu mare plăcere pentru a participa la multe și
diverse acțiuni culturale, sportive și distractive.
Festivalul internațional Maria Tănase - Craiova - România 1995
Festivalul
- Concurs al Interpreților Cântecului Popular Românesc „Maria Tănase” este
un spectacol-concurs, amplă manifestare de cultură populară, care are loc odată
la doi ani, la Craiova, unde participă interpreți ai cântecului popular
românesc din țară și din diaspora. Prima ediție a acestul festival – concurs a
avut loc în anul 1969.
Maria
Tănase (născută la data de 25 septembrie 1913 la București și decedată la
data de 22 iunie 1963 tot la București) a fost o interpretă de muzică
populară românească. S-a născut în mahalaua Cărămidarilor din București, fiind
al treilea copil al Anei Munteanu, originară din comuna Cârța, județul Sibiu și
a florarului Ion Coandă Tănase, din satul oltenesc Mierea Birnicii, de pe
valea Amaradiei. Apare pe scenă, pentru prima dată, în anul 1921 pe scena
Căminului Cultural „Cărămidarii de Jos” din Calea Piscului, la serbarea de
sfârșit de an a Școlii primare nr. 11, Tăbăcari, apoi pe scena Liceului „Ion
Heliade Rădulescu”, unde a urmat doar 3 clase, fiind nevoită să se retragă
pentru a lucra, alături de părinții săi, la grădină. În mai 1934 se
angajează la Teatrul „Cărăbuș”. Pe 2 iunie debutează în revista Cărăbuș-Express (a
lui N. Kirițescu) cu pseudonimul Mary Atanasiu, ales de Constantin Tănase.
În vara anului 1936 imprimă cântece populare la casa de discuri
„Columbia”, sub supravegherea etno-muzicologilor Constantin Brăiloiu și
Harry Brauner, primele două fiind Cine iubește și lasă și M-am
jurat de mii de ori, pe care le-a imprimat cu acompaniamentul tarafului Costică
Vraciu din Gorj. În 1938 Maria Tănase începe să colaboreze cu renumitul
restaurant „Luxandra”, unde cânta acompaniată de orchestra violonistului
Petrică Moțoi. Data de 20 februarie 1938 reprezintă debutul
radiofonic al artistei. Acompaniată de taraful Ion Matache din Argeș, a
prezentat „pe viu” un program de cântece românești la emisiunea „Ora satului.
După comentariile cronicarilor muzicali, prilejuite de debutul la radio și
ecoul puternic în rândurile auditorilor emisiunilor radiofonice, Maria Tănase
continuă să fie programată aproape săptămânal de Radio România. Pe 17 august
1938 cântă la încheierea cursurilor de vară ale Universității populare de la
Vălenii de Munte, unde istoricul Nicolae Iorga o supranumește Pasărea
măiastră. În septembrie lansează cu mare succes cântecele Mi-am
pus busuioc în păr (cântec în stil popular) și Habar n-ai tu (ambele
având muzica compusă de Ion Vasilescu) în revista Constelația Alhambrei,
pe care le imprimă apoi la „Columbia”. Pe 16 aprilie 1939 pleacă la
Expoziția Universală de la New York, unde cântă împreună cu orchestra lui
Grigoraș Dinicu și cu naistul Fănică Luca la Casa românească (unul
din pavilioanele României). La această Expoziție au mai fost
prezenți George Enescu, Constantin Brâncuși și Dimitrie Gusti. În
anul 1940 Garda de Fier distruge toate discurile existente cu Maria Tănase în
discoteca Radioului, sub pretextul că distorsionau folclorul românesc autentic. Adevăratul motiv al acestei mișcări antisemite a fost faptul că în
cercul de prieteni ai Mariei Tănase se găseau și o serie de intelectuali evrei sau
democrați, ca folcloristul Harry Brauner (cel care a cules în anul 1929 cântecul prototip pentru Cine iubește și lasă) și jurnalistul Stephan Roll. A avut o relație cu
premierul Armand Călinescu, ucis de un comando legionar. În martie
1941 întreprinde un turneu artistic în Turcia. Cântă în revista Melody
Revue de la Istanbul cu prilejul inaugurării Teatrului de
vară „Taxîm”. Aici este desemnată cetățean de onoare de președintele Turciei.
La finalul acestui turneu se reîntoarce în țară. Alături de echipele formate
din cele mai selecte elemente ale teatrului și muzicii românești cântă
răniților din război. Interpretează câteva cântece românești de mare
popularitate la inaugurarea noii fundații a Societății Române de Radiodifuziune
din data de 28 octombrie 1946. În 1952 este solicitată să profeseze la Școala
medie de muzică nr. 1 din București, în cadrul unei catedre de cânt popular nou
creată. Lansează cu
mare succes cântecele Dragi mi-s cântecele mele și Aseară vântul
bătea (cântec popular din Ardeal) la Concertul popoarelor organizat
cu prilejul celui de-al IV-lea Festival Mondial al Tineretului și Studenților
pentru Pace și Prietenie din vara anului 1953 de la București.
Din 1954 imprimă la Radio și la casa de
discuri Electrecord. A jucat pe scena Teatrului Municipal
în Cadavrul viu de Lev Nikolaevici Tolstoi – 1945
și în Horia de Mihai Davidoglu – 1956. A cântat în opereta Mascota de
Edmond Audran – 1944 și rolul principal din comedia muzicală Sfinxul de la
Hollywood de Ralph Benatzsky – 1946. A cântat în filmele Se aprind
făcliile – 1939 – film pierdut, România – 1947, Ciulinii
Bărăganului – 1958 și în scurt-metrajul Amintiri din București
- 1958. Maria Tănase a avut un repertoriu alcătuit din aproape 400 de
cântece din toate regiunile României. În luna aprilie a anului 1954,
Departamentul Artelor din Ministerul Culturii a propus decorarea sa cu Ordinul
Muncii cls. a III-a. În anul 1955 a fost distinsă
cu Premiul de stat, iar în anul 1957 a primit titlul suprem
de Artist Emerit. Maria Tănase a fost și agentă a Serviciului Special
de Informații – SSI - condus de Eugen Cristescu. În primăvara
anului 1963, fiind într-un turneu la Hunedoara, cu Taraful Gorjului, află că
este bolnavă de cancer la plămâni. Întrerupe turneul, rugând-o pe Mia
Bria să o înlocuiască. Pe 2 mai ajunge acasă, în București. Se stinge
din viață la Spitalul Fundeni, pe 22 iunie 1963, la ora 14:10
Trustul de construcții industriale 35 ani 1949 -1984
Trusturile de Construcții Industriale au fost companii de construcții deținute de
către statul român. Acestei trusturi erau organizate la nivelul fiecărui județ
și ele erau împărțite pe antreprize. Antreprizele sunt niște
întreprinderi specializate care execută lucrări industriale, comerciale,
de construcții etc.
Municipiul Craiova (în germană Krajowa 1718-1739)
este reședința județului Dolj, denumită și „capitala Olteniei”. Conform ultimului
comunicat al Institutului Național de Statistică, în anul 2009 orașul avea o
populație de 298643 locuitori. Municipiul Craiova este situat în sudul
României, pe malul stâng al Jiului, la ieșirea acestuia din regiunea deluroasă,
la o altitudine cuprinsă între 75 și 116 m. Craiova face parte din Câmpia
Română, mai precis din Câmpia Olteniei care se întinde între Dunăre,
Olt și podișul Getic, fiind străbătută prin mijloc de Valea Jiului. Prima
atestare documentară a orașului provine din anul 225, pe documentul istoric
Tabula Peutingeriană. Sus este reprezentată stema municipiului Craiova şi
jos pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură ale orașului din vremuri
diferite.
Fabrica Clayton & Shuttleworth
Institutul Arnold
Banca Națională
Universitatea
Institutul Z.Mărăcinescu
Teatrul Național Marin Sorescu
Casa Băniei
Palatul Minerva
Biserica Sfânta Treime și Monumentul Știrbey-Vodă
Banca Olteniei (Hotel Palace)
Turnul din Parcul Bibescu
Biserica Sfântul Ilie
Biserica Sfânta Treime
Dolj este un județ în provincia istorică Oltenia
din partea sudică a României, aflat în regiunea cea mai mănoasă și roditoare a
Câmpiei Dunării și a Olteniei, într-o zonă ce a oferit, de-a lungul timpului,
condiții de climă și mai ales sol, dintre cele mai prielnice. Județul se
întinde pe 7414 kilometri pătrați, numără aproximativ 734000 de locuitori având
capitala în municipiul Craiova. Din punct de vedere administrativ județul se
compune din; 3 municipii - Craiova, Băilești și Calafat, 4 orașe - Bechet,
Dăbuleni, Filiași și Segarcea precum și 103 comune. Sus am postat harta,
stemele comunistă și actuală ale județului Dolj precum și pozele câtorva
monumente de cultură și arhitectură din județ, din vremuri diferite.
Hotel Culescu - Băilești
Catedrala - Bârca
Gara - Calafat
Vederi - Bechet
Cazarma - Calafat
Palatul I.S.Drăgulescu - Calafat
Monumentul de la Padeș
Vederi - Ișalnița
Mănăstirea - Maglavit
Vederi - Poiana Mare
Școala inferioară de Agricultură - Filiași
Vederi - Calafat
Monumentul eroilor - Calafat
____________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Scriitorul iugoslav Ivo Andric a trăit între anii 1892 - 1975
Detaliu vignetă de pe un calendar francez
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 19.07.2022
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu