1 kwacha 1984
MALAWI
Denumire veche -
NYASALAND
Acest stat este situat în sud-estul continentului
Africa,
cu forma de guvernământ democrație.
Statul Malawi și-a câștigat independența
față de Marea Britanie, în data de 6 iulie 1964.
Statul are o populație de aproximativ de 12,9
milioane locuitori,
se întinde pe o suprafață de 118480 kilometri
pătrați,
iar capitala sa funcționează în orașul Lilongwe.
Deviza națională unanim acceptată a statului este:
Unitate şi libertate
Stema oficială actuală:
Stema oficială a vechiului stat
Malawi (Nyasaland):
Steagul oficial adoptat la
data de 6 iulie 1964:
Steagurile oficiale ale
vechiului stat
Malawi (Nyasaland)
de-alungul timpului:
1893 – 1914
1914 – 1919
1919 - 1964
Steagul neoficial Nyasaland:
Steagul oficial al
federaţiei
Rhodezia şi Nyasland în anul
1953:
Aversul bancnotei prezintă chipul lui Haastings Kamuzu Banda. Hastings Kamuzu Banda, a fost preşedintele statului, care a trăit în perioada anilor 1896 – 1997 și a condus în perioada anilor 1966 – 1994.
Mai jos prezint câteva monumente arhitectonice din capitala statului Malawi - Lilongwe.
Aeroportul internațional
Hotelul central
Moscheea națională
Banca națională
Insignă militară
Medalie de merit pentru polițiști
Monedă 10 tambala 1989
***
CREIONĂRI… DIN PIX?!?!
de G. Niculescu - Uricani
A primit notă
de trecere în neființă.
Binele poate fi binișor, dar răul nu poate fi binișor.
Muribundul
trăia cu speranța că nu-i va muri speranța.
Ca să ajungă la ea, el s-a făcut luntre și punte, dare a dorea
un iaht.
_________xxx_________
CÂTEVA PLACHETE
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la un club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de
obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi
se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn
de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Insignă - Conferința națională de farmacie 1958
Farmacia este știința
care se ocupă cu prepararea, păstrarea, controlul și distribuirea
medicamentelor.
Scrima este în primul rând un sport de confruntare, de
luptă, duelare cu adversarul, la care în decursul timpului s-a
adăugat o anumită tehnică și specializarea armelor de luptă. În
prezent, armele folosite în scrimă sunt; floreta, spada și sabia. Limbajul oficial folosit în sportul
scrimă, în toată lumea, este limba franceză. Sus am postat logo-ul
Federației române de scrimă și o fotografie cu scenă din sportul scrimă.
Insignă - Concursul formațiilor artistice de amatori din armată 1945
În timpul regimului comunist se organizau anual concursuri și festivaluri ale formatiilor
artistice de amatori în toate școlile, liceele și instituțiile de
învățământ superior, chipurile pentru a pune în valoare valențele
cultural-artistice ale poporului, scopul ascuns fiind acela de preamărire a
conducătorilor statului și a realizărilor socialismului. Astfel de manifestări se organizau și în unitățile
militare ale Ministerului apărării naționale și ale Ministerului de interne. Punctul
culminant al acestor manifestări l-a constituit Festivalul national Cântarea
României.
Placheta - N.R. (Navigația română)
Bătută de Cercul numismatic C.C.A. (Casa centrală a Aramtei)
125 ani de la înființarea Comisiei europene dunărene
Nava "Ștefan cel Mare" 1856 - 1981
Comisia
Europeană a Dunării (C.E.D.) a fost un organism
internaţional înfiinţat după încheierea Războiului Crimeii şi semnarea
Tratatului de pace de la Paris din 18/30 martie 1856 şi care stabilea
neutralitatea Mării Negre, retrocedarea către Moldova a trei judeţe din
sudul Basarabiei şi libera circulaţie pe Dunăre, aflată sub
supravegherea unei comisii internaționale. Aceste decizii politice reflectau
noile interese economice în zonă ale puterilor occidentale. Comisia Europeană a
Dunării, care a funcționat în prioada anilor 1856 – 1938, a ajutat la
modernizarea localităţii Sulina şi a regiunii înconjurătoare. Odată cu
apariţia acestui organism internaţional, s-au rezolvat, în mare parte,
problemele legate de traficul ilicit şi de banditism. Sir Charles A.
Hartley, numit „Părintele Dunării”, a fost în perioada 1856 - 1871 inginerul-şef
al CED. După acest an şi până la decesul său din 1905 el a fost consultant
pe probleme de navigaţie fluvială şi maritimă şi a participat la construirea şi
modificarea a numeroase porturi, printre care şi cel din
Constanţa. Hartley a fost iniţiatorul numeroaselor lucrări tehnice din
Delta Dunării, care şi-au pus amprenta pe navigaţia fluvială din zonă până în
zilele noastre. El este autorul soluţiilor de regularizare a cursului Dunării,
prin amenajarea provizorie a părţii maritime a braţului Sulina şi a
regularizării întregului braţ Sfântul Gheorghe în vedera utilizării pentru
navigaţie. Dacă în cazul braţului Sfântul Gheorghe, costurile uriaşe
presupuse de proiect au împiedicat declanşarea lucrărilor, succesul neaşteptat
al lucrărilor iniţiale de pe braţul Sulina a dus la continuarea lucrărilor pe
întreaga sa lungime, nu doar pe porţiunea maritimă. Sus este reprezentat
steagul Comisiei Europene a Dunării.
Nava Ștefan cel Mare (nume inițial - Orientul) este o navă cu zbaturi,
lansată la apă în anul 1870 și construită în Șantierul naval DDSG din Obuda –
Budapesta. Nava cu lungimea de 76,2 metri și lățimea de 15,35 metri, a fost
preluată în anul 1895 de către Navigația fluvială română (N.F.R.) și folosită
ca navă de pasageri apoi yaht regal. De-a lungul vremii NFR a efectuat mici
schimbări în arhitectura navei.
Placheta - N.R. (Navigația română)
Bătută de Cercul numismatic C.C.A. (Casa centrală a Aramtei)
125 ani de la înființarea Comisiei europene dunărene
Draga "Sulina" 1856 - 1981
Draga
este o ambarcaţiune fluvială care sapă pe sub apă pentru a nivela fundul apei
sau pentru a colecta eventulale deşeuri – depuneri pe fund. Draga “Sulina” a fost construită în
anul 1923 și are următorii parametric tehnici: lungime – 67 metri, lățime – 12,8 metri,
pescaj (adâncimea de cufundare în apă) – 5,33 metri, deplasament – 1164,75 tone
și putere motor – 950 CP. Deasupra am postat un timbru și o poză specială cu draga "Sulina".
__________ooOoo__________
INSEMNE MILITARE STRĂINE
Set 3 insigne de identificare a unor unități militare
din armata regală olandeză în timpul
celui de-al doilea război mondial
Câteva vignete de pe acțiuni franceze
Detaliu vignetă de pe un bond german
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 01.11.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu