Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură și
arhitectură din localitatea poloneză BOLKOW (denumire germană
BOLKENHAIN), județul JAWOR, voievodatul SILEZIA
INFERIOARĂ, câteva vederi generale din perioade diferite,
precum și un jeton, un sigiliu și două insigne locale.
Biserica
Biserica evanghelică
Castelul
Arhitectură locală
Vederi generale
Jeton local
Set 2 insigne locale
Sigiliu local
***
SLOGANURI
ELECTORALE
COMENTATE
DIN CAMPANIA ELECTORALĂ
PENTRU PREȘEDINȚIA
ROMÂNIEI - ANUL 2014
de
Laurențiu Ghiță - București
„Bună pentru România”
Sloganul ne aduce-aminte,
Că (printr-o exprimare clară)
Ce-i bună pentru-un președinte,
E bună pentru-ntreaga țară!
Că (printr-o exprimare clară)
Ce-i bună pentru-un președinte,
E bună pentru-ntreaga țară!
Mesajul e pentru femei,
Să nu rămînă cu sechele,
Că ea-i mai bună decât ei,
Dar nu mai bună decât ele.
Să nu rămînă cu sechele,
Că ea-i mai bună decât ei,
Dar nu mai bună decât ele.
__________xxx__________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL DÂMBOVIȚA
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din
materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie
sau bască şi care indică, prin imagini
reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa
la un club, de identificare localitate,
de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie
politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Memorialul Henri Coandă
1910 - Zborul primului avion cu reacție conceput,
construit și pilotat de inginerul român Henri Coandă
Aero Model Club Pucioasa
Memorialul Henri Coandă
1910 - Zborul primului avion cu reacție conceput,
construit și pilotat de inginerul român Henri Coandă
Aero Model Club Pucioasa
Aparatul
de zbor al lui Henri Coandă, denumit Coandă - 1910, a fost prezentat în octombrie 1910 la al doilea
Salon Internaţional de Aeronautică de la Paris. Era echipat cu motoreactorul inventat
de Coandă, care l-a numit „turbopropulsor”. Probabil că inventatorul a ales
această denumire din motive de reclamă, deoarece motorul nu avea nici o turbină
în componenţă. În prospectul de prezentare a avionului din 1910 Coandă se
prezenta ca „inginer-aeronaut, mecanician, frigorist, electrician, licenţiat în
ştiinţe mecanice, fizice, metalurgice şi constructive al facultăţilor din Paris
şi din Liège”. În 1911 Coandă a obţinut un brevet de invenţie elveţian şi unul
britanic pentru acest „propulsor”, de fapt doar pentru partea de compresor
centrifug. În construcţia avionului său Coandă a introdus cîteva noutăţi
importante: sistemul de propulsie, aripa inferioară mai scurtă decît cea
superioară şi amplasată decalat spre coadă, pentru ca turbioanele formate să nu
se influenţeze reciproc şi să nu scadă portanţa, folosirea placajului şlefuit
şi lăcuit în locul pânzei, fixarea aripilor de fuzelaj prin montanţi de oţel.
Rezervorul de benzină era amplasat în interiorul aripii superioare. Profilul
transversal al aripilor fusese ales în urma studiilor aerodinamice.
Motoreactorul avea în compunere un motor cu piston cu patru cilindri (de 50 de
cai putere şi de 1000 rotaţii pe minut, răcit cu apă, model Clerget) ce
antrena, prin intermediul unui multiplicator de turaţie, compresorul centrifug
(ce lucra la 4000 de rotaţii pe minut). Combustibilul se amesteca cu aerul
comprimat furnizat de compresor şi ardea în camerele de ardere plasate în
părţile laterale ale motorului. Pentru producerea forţei de reacţie gazele de
ardere cu temperatură ridicată ieşite din camerele de ardere se destindeau şi
se accelerau în două ajutaje. În botul avionului se afla un fel de obturator
care permitea reglarea debitului de aer ce intra în motor, şi astfel regla
forţa de tracţiune. Tracţiunea la punct fix a motorului era de 220
kilograme-forţă, mult peste valoarea ce ar fi putut fi obţinută dacă motorul
Clerget ar fi antrenat direct o elice. Pentru pilotarea avionului erau
prevăzute două volane, care acţionau patru cîrme, şi două manete, care
modificau poziţia obturatorului şi turaţia motorului cu piston. Pe 16 decembrie
1910, la Issy-les-Moulineaux, Coandă şi-a încercat avionul. Dorea doar să
încerce dacă acesta poate rula pe sol. Speriat de flăcările care ieşeau din
ajutajele reactive şi de faptul că se ridicase în aer, Henri Coandă scapă
avionul de sub control - el era inginer, nu pilot. Avionul se prăbuşi, luînd
foc. Dar primul zbor cu un avion cu reacţie avusese loc! Erau vremuri de
pionierat în aviaţie, cînd, după cum spunea Coandă, oamenii se aşezau în
genunchi să vadă dacă nu cumva roţile avionului se desprindeau de pămînt.
Există şi persoane care, plecînd de la lipsa de mărturii scrise contemporane,
afirmă că Henri Coandă nu şi-ar fi testat niciodată avionul şi deci nici nu
s-ar fi ridicat de la sol cu acesta. A decedat în Bucureşti la data de 25
noiembrie 1972.
Clădirea Primăriei
Hotelul Ceres
Pucioasa este un oraș din județul Dâmbovița, pe cursul superior al râului Ialomița, la 20 km depărtare de Târgoviște. În trecut, localitatea purta numele Podurile, însă o dată cu dezvoltarea băilor și-a însușit numele de actual Pucioasa. Izvoarele minerale de pucioasă și iod se află în localitatea Pucioasa Sat și sunt cunoscute de peste 170 de ani. Are o populație de peste 14000 de locuitori iar economia orașului se bazează pe turism. Deasupra am postat două fotografii cu clădiri reprezentative pentru orașul Pucioasa.
Compania SELUM Steaua
electrică Fieni a
fost fondată în 1936 sub numele de Electrostar. În 1949 compania a intrat în
proprietatea statului fiind rebotezata Steaua electrică. Compania cu sediul în
Fieni, a dezvoltat și diversificat continuu producția componentelor și
accesoriilor de iluminat. Compania a
fost privatizată în anul 1999, pachetul majoritar de acțiuni fiind deținut de
trustul olandez Ormalight BV. Sus am postat logo-ul companiei SELUM
Steaua electrică Fieni.
Fieni este
un oraș dâmbovițean, format din
localitatea de reședință și satele Berevoiești și Costești. A fost
declarat oraș în anul 1968 și are o populație de aproximativ 7500 de locuitori.
Deasupra am postat stema actuală și clădirea primăriei orașului Fieni.
Turnul
Chindiei, cunoscut şi ca Turnul Chindia, este un turn construit în
secolul al XV-lea, în Târgovişte, si face parte din ansamblul de monumente
Curtea Domnească. Turnul a fost construit de către domnitorul Vlad Ţepeş, în
timpul celei de-a doua domnii, iniţial pentru scopuri militare, clădirea
servind drept punct de pază, foişor de foc, dar şi pentru stocarea tezaurului.
Situat in partea de nord-vest a Curtii Domnesti, dominand intregul ansamblu de
monumente de aici, Turnul Chindia a devenit emblema orasului Targoviste. Inalt
de 27 m, el este alcatuit dint-o baza de forma unui trunchi de piramida, din
piatra, din care se ridica un corp cilindric din caramida al carui diametru
masoara 9 m.Constructia are 3 etaje, din care ultimele doua sunt marcate la
exterior de deschideri in arc frant si de balcoane sprijinite pe console de
piatra. Accesul pana la partea superioara a turnului se face cu ajutorul unei
scari interioare, in spirala, situata pe axul vertical al constructiei. Turnul
Chindia a fost construit peste pridvorul bisericii-Paraclis, ridicata de Mircea
cel Batran. La inceput, turnul era alcatuit din doua etaje, iar accesul se
facea pe un pod mobil de la primul nivel, direct din casa alaturata.
Modificarile suferite de aceasta constructie impiedica stabilirea cu
exactitate a formei sale initiale, aspectul actual fiind datorat domnitorului
Gheorghe Bibescu, care a ordonat restaurarea lui in 1847. Turnul Chindiei este
cea mai importantă atracţie turistică din oraş şi totodată simbolul oraşului,
elemente specifice edificiului fiind prezente pe stema oraşului, în partea de
sus, dar şi în partea de jos. Fiind un monument istoric, clădirea găzduieşte
acum o expoziţie de documente, arme şi obiecte care au aparţinut lui Vlad
Ţepeş. Din punct de vedere administrativ, Turnul Chindiei se află sub tutela
Complexului Naţional Muzeal „Curtea Domnească” Târgovişte. Există două ipoteze
privind originea numelui turnului, însă nu există niciun consens în privinţa
acestui fapt. Cea dintâi susţine că zone din vecinătatea turnului erau locul de
desfăşurare a unor ospeţe, denumite „chindii”, de unde şi provenienţa
numelui.De asemenea, s-a sugerat că numele îşi are originea de la cuvântul
„chindie”, un arhaism ce însemna „apus”, perioadă a zilei în care soldaţii ce
apărau turnul aveau obligaţia să dea semnalul prin care cele cinci porţi ale
oraşului erau închise. După acest moment, era interzisă intrarea sau ieşirea din
oraş pe tot parcursul nopţii, iar locuitorii aveau obligaţia de a nu circula pe
străzi şi de a nu întreţine focuri în aer liber care ar fi făcut vizibil oraşul
de la mare distanţă.
Oțelinox Târgoviște - 10 ani 1979 - 1989
M.I.M. - (Ministerul Industriei Metalurgice)
OTELINOX
a luat ființă la data de 1 iunie 1974 în urma unei licitații
internaționale pentru furnizarea tehnologiilor și echipamentelor, câștigate de
firmele japoneze NISSHIN STEEL CO Ltd. pentru fabricarea de table și benzi
inoxidabile laminate la rece și DAIDO STEEL Co pentru fabricarea profilelor
mici și sârmei laminate la cald. În noiembrie 1979 a
fost pusă în funcțiune sectia de table și benzi din oțeluri inoxidabile. OTELINOX este singurul producator de
table si benzi de oțel inoxidabil laminate la rece din România și Europa de
Est. Produsele realizate sunt exportate în special în Europa, dar
și în Asia și America de Nord, etc. În februarie 1981 a
fost pusă în funcțiune secția de profile mici și sârma laminată la cald, care
în prezent nu mai există. În octombrie 1997, pachetul
majoritar de acțiuni al S.C. OTELINOX S.A.(51%) a fost achiziționat de către
compania SAMSUNG DEUTSCHLAND GmbH – filială a grupului SAMSUNG CORPORATION. În iulie 2002 a fost finalizată o mare investiție prin
crearea unei noi secții de productie – Sectia Laminorul nr.2, care produce benzi subțiri și ultrasubțiri
din oțeluri inoxidabile cu grosimi cuprinse între 0,05 si 0,8 mm și lățimi
între 5 și 650 mm. În aprilie 2010 s-a dat în folosință Sectia Laminorul
nr.3, în care se produce oțel inoxidabil de înaltă precizie – benzi late cu
grosimi cuprinse între 0.1 și 1,5 mm și lățimi între 30 și 1250 de milimetri.
Societatea Oțelinox are aproximativ 840 de angajați și este situată pe Șoseaua
Găiești, la nr.16. Sus am postat logo-ul și o poză cu sediul central al
societății comerciale Oțelinox Târgoviște.
Târgoviște este un municipiu, reședința de
județ și cel mai mare oraș al județului
Dâmbovița, Muntenia, România, numărând aproximativ 80000 de locuitori. Reședință
domnească și capitală între anii 1396 și 1714, orașul a deținut mai bine de
trei secole statutul de cel mai important centru economic, politico-militar și
cultural-artistic al Țării Românești. Orașul este situat pe o terasă înaltă de
260 de metri, deasupra văii râului
Ialomița, la limita dintre regiunea deluroasă
subcarpatică și Câmpia înaltă a Târgoviștei. Săpăturile arheologice
efectuate pe teritoriul și în împrejurimile orașului au dovedit că această
regiune era locuită încă din neolitic, dar prima atestare documentară a
localitații este făcută de cruciatul bavarez
Johann Schiltberger, care a vizitat orașul în anul 1396. Sus am postat stema actuală, iar dedesubt fotografiile câtorva monumente de cultură și arhitectură din municipiul Târgoviște.
Clădirea Primăriei
Biserica Domnească
Palatul administrativ
Casa de cultură
Magazinul Muntenia
Gara
Catedrala mitropolitană
Muzeul de istorie
Muzeul Poliției
Poarta București
Hotelul Valahia
Dâmbovița este un județ din regiunea Muntenia, România, cu reședința în
municipiul Târgoviște. Județul are o suprafață de 4054 kilometri pătrați (1,7 %
din suprafața țării) și numără aproximativ 502000 de locuitori, fiind situat în
partea central-sudică a țării, suprapunându-se bazinelor hidrografice ale
râurilor Ialomița și Dâmbovița. Altitudinea maximă se înregistrează
în Vârful Omu (2505 m) din Munții Bucegi, iar cea minimă de cca
120 – 125 m, în Câmpia Titu. Unitățile administrativ-teritoriale ale județului sunt: 2 municipii – Târgoviște
și Moreni, 5 orașe – Găiești, Pucioasa, Titu, Fieni și Răcari, precum și
81 de comune, cu 361 de sate. Sus am postat stema și harta județului Dâmbovița iar mai jos pozele câtorva frumoase locuri de vizitat în acest județ.
Sfinxul din Munții Bucegi
Rezervația naturală Izvoarele - Corbii Ciungi
Mănăstirea din Peștera Ialomiței
Babele din Munții Bucegi
Casa memorială Ion Luca Caragiale
Turnurile țigănești
Zimbrăria Bucșani
Barajul Bolboci
Cascada Obârșia Ialomiței
Peștera Rateiului
Mănăstirea Cobia
Lacul Scropoasa
___________ooOoo___________
INSEMNE MILITARE STRĂINE
Set 3 embleme brodate, de identificare a unor
unități militare, cusute pe mâneca uniformelor
militare din armata regală olandeză pe timpul
celui de-al doilea război mondial
Câteva vignete de pe obligațiuni olandeze
Detaliu vignetă de pe o acțiune franceză
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 18.11.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu