miercuri, 19 martie 2014

STATELE AMERICANE - VIRGINIA DE VEST


VIRGINIA DE VEST
Este este unul dintre cele 50 de state ale Statelor Unite ale Americii din regiunea cunoscută sub numele de Appalachia. Cunoscut și ca The Mountain State, West Virginia s-a desprins din The Commonwealth of Virginia în timpul Războiului civil american, fiind admis în Uniune ca un stat separat la 20 iunie 1863, aniversare sărbătorită azi în stat ca West Virginia Day. Este singurul stat al Statelor Unite format ca un rezultat direct al Războiului Civil, situat în partea estică a continentului.
Statul este larg cunoscut pentru frumusețea sa naturală, pentru tradiția în domeniul mineritului și al exploatării lemnului, domenii economice în care sindicatele locale au dovedit organizare și eficiență. 
Statul este cunoscut ca destinație turistică pentru cei interesați de activități și sporturi în aer liber, așa cum ar fi schiatul, pescuitul, plutăritul sportive, vânătoarea, cățărarea pe stânci și alpinismul. Statul se întinde pe o suprafață de 62809 km.p. la o populație de 1,8 milioane de locuitori, 
iar capitala statului este în localitatea Charleston.
Sigilul statului;
Steagul statului; 

Mai jos admiri câteva monumente arhitectonice 
din capitala statului - Charleston.

Capitoliu (Sediul guvernului statului)
Casa guvernatorului
Vedere generală

Mai jos admiri câteva instrumente financiare și piese de medalistică 
emise de către statul american Virginia de vest. 

 Bancnotă - Virginia de vest - New Martinsville - 1 dolar 1932
 Certificat - Virginia de vest - 1904 
Compania Imboden and Odell Railroad 
 Bond - Virginia de vest - 500 dolari xxx
Braxton County Bond
Monedă - Virginia de vest - 0,25 dolari 2005
George Washington (1732 - 1799) a fost un general și om de stat american, militant și factor activ în obținerea independenței față de Regatul Unit a coloniilor din America de Nord. A fost ales şi a condus, fiind primul preşedinte al statului nou creat, Statele Unite ale Americii, între anii 1789 - 1797.
Podul de peste râul Gorge din munții Apalași, este construit din oțel, pe un singur arc, inaugurat în data de 22 octombrie 1977 și suportă zilnic traficul a 16200 autovehicule de toate felurile, pe cele patru benzi de circulație. Podul este lung de 924 metri, lat de 21,1 metri și are înălțimea maxima de 267 metri, la data respectivă fiind o premieră mondială a inginerilor constructori.
Câteva ornamente decorative marginale de pe certificate și 
bonduri emise de către  statul american Virginia de vest
Câteva vignete de pe certificate și bonduri 
emise de către  statul american Virginia de vest
Medalie de recunoștință - Virginia de vest
Set 3 jetoane - Virginia de vest
Vignetă de pe o bancnotă emisă 
de către statul american Virginia de vest

***

DESPRE 
BOIERII BUZĂULUI
(Nicolae Iorga – Istoria românilor)
Ținutul acesta buzoian avea o boierime care se zicea Boierime de Buzău”, în deosebire de boierimea din alte părți. Acești boieri erau însărcinați cu apărarea graniților de către Moldova și aveau în ascultarea lor satele de moșneni (țărani cu moșie, trăind slobozi pe moșia lor), cari erau răspândiți cu pământuri , ca și “vitejii” din Moldova pentru isprăvile lor războinice. În Buzăul foarte bine împoporat, având o clasă de conducători mândră și dârză, era lucru firesc să se întemeieze o Episcopie…    

____________xxx_____________ 

O PLACHETĂ ȘI
CÂTEVA MEDALII ROMÂNEȘTI

Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în  articolul  "Le Havre - Franţa".

Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii române),  PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).    

Asociația sportivă "Olimpia" Reșița
Reșița (în maghiară Resicabánya, în germană Reschitz, în cehă Rešice, in croată Ričica), este capitala județului Caraș Severin din România, provincia Banat, care numără aproximativ 84000 de locuitori. Istoric, localitatea este atestată din secolul al XV-lea cu numele de Rechyoka și Rechycha. Cercetările arheologice au descoperit în acest spațiu urme de locuire din perioada neolitică, dacică și romană. Este menționată în 1673 cu numele Reszinitza, ai cărei locuitori plăteau impozite către pașalâcul Timișoarei, iar în anii 1690 - 1700 izvoarele o amintesc ca depinzând de Districtul Bocșei împreună cu alte localități din Valea Bârzavei. Conscripția din anul 1717 o menționează cu numele Retziza, având 62 gospodării impuse de către stăpânirea austriacă nou instaurată aici. Ea devine din 3 iulie 1771 locul de întemeiere a celui mai vechi și important centru metalurgic de pe continentul european. Odată cu nașterea uzinelor, se pun bazele Reșiței industriale. Sus am postat stemele comunistă și actuală ale orașului Reșița, precum și o fotografie cu primăria din localitate.

75 de ani de la prima tentativă de traversare a Carpaților în zbor
Aurel Vlaicu - 19 septembrie 1913
Expoziția filatelică Aeromfila '88 - Ploiești  10 - 17.09.1988  
Aurel Vlaicu (născut la data de 19 noiembrei 1882 în localitatea Binţinţi, lângă Orăştie, judeţul Hunedoara şi decedat la data de 13 septembrie 1913 în localitatea Băneşti, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator şi pionier al aviaţiei române şi mondiale. În cinstea lui, comuna Binţinţi se numeşte astăzi Aurel Vlaicu. A terminat Colegiul Reformat al Liceului Calvin din Orăştie, care din 1919 încoace a fost numit „Liceul Aurel Vlaicu”, luându-şi bacalaureatul la Sibiu în 1902. Şi-a continuat studiile inginereşti la Universitatea din Budapesta şi la Ludwig Maximilians Universitat din Munchen, Germania, obţinând diploma de inginer în 1907. După aceea a lucrat ca inginer la uzinele Opel din Russelsheim. În 1908 se întoarce la Binţinţi unde construieşte un planor cu care efectuează un număr de zboruri în 1909. În toamna lui 1909 se mută în Bucureşti şi începe construcţia primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. 
Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviaţiei mondiale) în iunie 1910. În anul 1911 construieşte un al doilea avion, Vlaicu II, cu care în 1912 a câştigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. La 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munţii Carpaţi, cu avionul său Vlaicu II, s-a prăbuşit în apropiere de Câmpina, se pare din cauza unui atac de cord.

75 de ani de la prima tentativă de traversare a Carpaților în zbor
Aurel Vlaicu - 19 septembrie 1913
Compania de transporturi aeriene române - TAROM  
S.C.Transporturile Aeriene Române S.A. (TAROM) este principala companie aeriană românească cu o îndelungată tradiție în domeniu. TAROM își are originile în anul 1920. Acela a fost anul în care s-a creat Compania Franco-Română Pentru Navigație Aeriană. În 1926 şi-a schimbat numele liniei în Compania Internațională De Navigație Aeriană, iar în 1930 Liniile Aeriene Române Exploatate de Stat. Pe 8 august 1945, s-a înființat compania aeriană Transporturile Aeriene Româno-Sovietice. Compania era în subordinea atât a guvernului român, cât și a celui sovietic. Din data de 18 septembrie 1954 compania poartă numele actual - TAROM. Sus am postat logo-ul Companiei TAROM.

Cargoul "Codlea" 1979 - 1999
20 de ani de la construirea primei nave maritime - 4300 TDW
S.C. Șantierul naval Brăila S.A.
(Societate comercială - Societate pe acțiuni)
Societatea numismatică română - Secția Brăila 
Cargoul "Codlea" a fost o navă a marinei comerciale române, care a fost construită în anul 1974 la Șantierul naval din Brăila. Avea un deplasament de 4800 tone dw, lungimea de 106 metri, lăţimea de 14,8 metri şi pescajul de 8,5 metri. Dezvolta o viteză de 14 noduri. Din aceeaşi clasă au mai făcut parte alte 17 nave. Toate purtau numele unor localităţi din România. Sus am postat fotografia machetei acestei nave maritime comerciale. 

 Placheta - C.D.Severeanu   ??
Profesorul Constantin Dimitrescu-Severeanu (1840-1930) a fost una dintre personalitãtile chirurgicale românesti, de la sfârsitul secolulului XX, care a contribuit, din plin, la dezvoltarea chirurgiei românesti. Profesorul C.D. Severeanu a reprezentat una din pietrele unghiulare ale chirurgiei din tara noastrã, fiind initiatorul chirurgiei viscerale. Înzestrat cu o vie inteligentã, cu o curiozitate stiintificã remarcabilã, cu îndrãznealã si ingeniozitate si o rezistentã fizicã de invidiat, a introdus adevãratul spirit chirurgical, creând totodatã, învãtãmântul superior chirurgical, implementând o serie de procedee si tehnici chirurgicale care au constituit prioritãti nationale si mondiale. În 1896, la numai un an de la descoperirea, razelor Roentgen, C.D. Severeanu împreunã cu asistentul Eisenecher si cu mecanicul Brohem construiesc primul aparat Roentgen, din tarã si fac primele radiografii (prioritate nationalã) iar, un an mai târziu, înfiinteazã un laborator de radiologie si un centru de radioterapie conduse de Dimitrie Gerota (fostul sãu asistent care devine primul radiolog din Principate). 

____________ooOoo_____________

PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
100 franci 1956 * Ruanda - Urundi
Leopold al II-lea, a trăit în perioada anilor 1835 - 1909 și a condus statul belgian, ca rege, în perioada anilor 1865 - 1909.

con_dorul@yahoo.com
    
MOUSAIOS - 19.03.2014

Niciun comentariu: