1. Moneda euro franceză de colecție de mai jos marchează
trecerea a 20 de ani de la moartea balerinului Rudolf Hametovici Nureev. Pe aversul monedei se prezintă personajul în
timpul dansului și Opera Garnier din Paris. Pe partea stângă, periferic, urmând
conturul monedei este aplicată inscripția: “LA DANSE” (dansul), și jos,
orizontal, pe un rând este inscripționat anul emiterii monedei – 2013. Pe
reversul monedei, în jumătatea dreaptă este redat chipul lui Nureev, iar în
jumătatea stângă este redat un ornament decorativ peste care sunt aplicate
inscripțiile orizontale: “10 EURO” (valoare monedei), “RUDOLF NUREEV” (numele
personajului) și “RF” (inițialele statului – Republica Franceză).
Moneda are următoarele caracteristici tehnice: anul emiterii
– 2013, seria – 7 arte, valoarea – 10 euro, forma – rotundă, diametrul – 37 milimetri,
greutatea – 22,22 grame, material compoziție – argint, tiraj – 1000 exemplare,
calitatea - proof și gravor – Christian Lacroix.
Rudolf Hametovici
Nureev a
fost un balerin de origine tătară, din Uniunea Sovietică, care s-a născut la
data de 17 mai 1938 și a decedat la data de 6 ianuarie 1993. Este considerat ca
fiind unul dintre cei mai talentați balerini ai secolului al XX-lea. Începând cu anul 1955 a început să urmeze cursurile
de balet, fiind invitat la Institutul coregrafic din Vaganova, patronat
de Școala de balet Kirov din Leningrad. În scurt timp, Nureev va
deveni unul dintre cei mai faimoși balerini ruși, fiind invitat sa danseze la Viena.
Anul 1961 a fost un punct de cotitură în viața lui: în urma unui
accident, prim-solistul Baletului Kirov, Konstantin
Sergheev, nu a mai putut dansa, iar în locul acestuia, pentru o prestație
la Paris, a fost ales Nureev. Prezența sa i-a uimit pe specialiștii în
tehnica baletului. La Paris ia hotărârea să nu se mai întoarcă în URSS. În anul
1962 a fost invitat de către balerina Margot Fonteyn pentru a dansa
într-o gală de balet, alături de Royal Balet la Londra. În anii '70, a jucat în
mai multe lungmetraje și a ajuns în SUA pentru spectacolul Regele și
cu mine. În anii ’80 se îmbolnăvește de SIDA , în 1983 este numit directorul
Baletului Operei din Paris. Pentru meritele sale a fost distins cu titlurile
Cavaler al Legiunii de Onoare (1988) și Comandor al artelor și scrisului
(1992). A murit la vârsta de 54 de ani și este înmormântat în cimitirul Sainte-Genevieve-des-Bois.
Opera Garnier, denumire alternativă Palatul Garnier este
un reper al intrării nordice a Bulevardului Operei, una din piesele de
valoare arhitecturală deosebită ale vremii sale, construită în stil
eclectic. Edificiul a fost construit la ordinul lui Napoleon al III-lea,
ca parte a unui plan de mare anvergură de modernizare urbanistică a orașului. Proiectul a avut parte de o competiție, câștigată
de Charles Garnier (1825-1898), un arhitect de 35 ani, pe atunci
necunoscut. El va continua să activeze în acest domeniu prin
construcția Operei Garnier din Monte Carlo. Clădirea are fațada din
marmură iar coloanele și traversele din fontă. Iată câteva din dimensiunile de gabarit
ale construcției:
- întregul complex: lărgime max. 125 metri, lungime 173 metri, înălțime în
total 73,6 metri
- sala: lărgime max. 31 metri, înălțime 20 metri, adâncime 32 metri
- scena: lărgime 48,5 metri, înălțime 60 metri, adâncime 27 metri, lărgimea
deschiderii 16 metri
- foaier principal: lărgime max. 31 metri, înălțime 18 metri, lungime 54 metri
- greutatea candelabrului: 8 tone
2. Moneda euro franceză de colecție de mai jos marchează
trecerea a 250 de ani de la moartea compozitorului Jean-Philippe Rameau. Pe aversul monedei se prezintă o solistă cântând pe o
scenă, în spatele său existând un decor anume. Pe partea stângă, periferic,
urmând conturul monedei este aplicată inscripția: “LA MUSIQUE” (muzica), și
jos, orizontal, pe un rând este inscripționat anul emiterii monedei – 2014. Pe
reversul monedei, aproximativ în jumătatea dreaptă este redat chipul lui
Rameau, iar în jumătatea stângă este redat un ornament decorativ peste care
sunt aplicate inscripțiile orizontale: “10 EURO” (valoare monedei) și “Jean Philippe
Rameau” (numele personajului scris cu litere de mână). Jos de tot este aplicată
inscripția “RF” (inițialele statului – Republica Franceză).
Moneda are următoarele caracteristici tehnice: anul emiterii
– 2014, seria – 7 arte, valoarea – 10 euro, forma – rotundă, diametrul – 37
milimetri, greutatea – 22,22 grame, material compoziție – argint, tiraj – 5000
exemplare, calitatea - proof și gravor – Christian Lacroix.
Jean-Philippe Rameau a fost un compozitor
și muzicolog francez, care s-a născut în anul 1683 și a decedat în data de 12
septembrie 1764. Jean-Philippe Rameau este unul dintre cei mai importanți
compozitori ai epocii sale, totodată fiind și un reputat teoretician, autor al
unui celebru tratat de armonie, apărut în anul 1722, tratat care reprezenta o
lucrare de referință în Baroc. El este un preclasic al orchestrei simfonice,
lui aparținându-i multe dintre efectele timbrale și de orchestrație care vor
aduce mai târziu celebritatea acestui gen muzical. Rameau prefera stilul
polifonic imitativ și mult simplificat față de cel al contemporanilor. Prezint
câteva dintre lucrările sale:
- 5 pièces de clavecin en concert
– instrumental
- La Princesse de Navarre - opera
- Le procureur dupé sans le savoir –
opera
- Indiile
galante – balet
- Serbările Hebei – balet
- Le Temple de la Gloire - balet
- Les surprises de l'Amour – balet
3. Moneda euro franceză de colecție de mai jos marchează
trecerea a 50 de ani de la moartea arhitectului Le Corbusier. Pe aversul monedei se prezintă
câteva piese de mobilier desenate (create) de acest arhitect. La partea superioară,
periferic, urmând conturul monedei sunt aplicate inscripțiile: “L’ARCHITECTURE”
(arhitectura), și “2015” (anul emiterii monedei). Pe reversul monedei, pe
fundalul unui decor este prezentat chipul lui Le Corbusier. Deasupra,
periferic, urmând conturul monedei
este aplicată inscripția: “Le Corbusier” (numele personajului, scris de mână),
în stâng, în dreptul ochilor – “10 EURO” (valoarea monedei) și jos sub barbă - “RF”
(inițialele statului – Republica Franceză).
Moneda are următoarele caracteristici tehnice: anul emiterii
– 2015, seria – 7 arte, valoarea – 10 euro, forma – rotundă, diametrul – 37
milimetri, greutatea – 22,22 grame, material compoziție – argint, tiraj – 5000
exemplare, calitatea - proof și gravor – Christian Lacroix.
Le Corbusier, nume real Charles-Édouard Jeanneret-Gris, a fost
un arhitect, urbanist, decorator, pictor, sculptor, realizator de mobilier,
teoretician și scriitor elvețian, naturalizat cetățean francez, faimos pentru
contribuțiile sale importante la curentele arhitecturale ce astăzi poartă
numele de modernism, brutalism sau stilul internațional în arhitectură, ce s-a
născut în data de 6 octombrie 1887 și a decedat la data de 27 august 1965.De
asemenea, el este cunoscut ca teoretician și promotor al purismului, respectiv
al conceptului de arhitectură adaptată proporțiilor și nevoilor firești ale
corpului uman, precum și forța motrice a seriei de congrese dedicate
arhitecturii. Le Corbusier a fost un pionier în studiile teoretice atât
ale urbanismului modern, dedicându-se găsirii de soluții pentru
îmbunătățirea condițiilor de trai pentru rezidenții orașelor aglomerate, creând
un concept și o realizare concretă a ceea ce a fost numită o unitate de
locuit. Cariera sa s-a întins de-a lungul a cinci decenii, timp în care au fost
construite sub semnătura sa clădiri impresionante în Franța, India, Rusia și
SUA. Împotriva dorinței doctorului său, pe 27 august 1965, la vârsta de 77 de
ani, Le Corbusier s-a dus să înoate în Marea Mediterană. Trupul său a fost
găsit de alți oameni care făceau baie în zonă, iar moartea sa s-a declarat ca
fiind cauzată de un infarct. Înmormântarea sa a avut loc în curtea Palatului
Louvre, la 1 septembrie 1965, sub îndrumarea scriitorului și filozofului André
Malraux, care era în acel moment ministrul culturii din Franța.
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
DE LUAT AMINTE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
________xxx________
CÂTEVA MEDALII ȘI
INSIGNE DIN JUDEȚUL SIBIU
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
(Muzeul Brukenthal din Sibiu)
190 de ani de la înființarea Muzeului Brukenthal
1817 - 2007 Primul muzeu din România
190 de ani de la înființarea Muzeului Brukenthal
Primul muzeu din România
Muzeul Național Brukenthal din Sibiu este cel mai
vechi muzeu din România, având sediul principal în Palatul Brukenthal,
construit de către baronul Samuel von Brukenthal între anii 1778 - 1788, pe o
latură a Pieței Mari, la nr. 4 și 5. Muzeul a fost înființat în
anul 1817 din colecțiile baronului Samuel von Brukenthal, la 7 ani de la
deschiderea Galeriei Nationale din Londra. Muzeul a cuprins initial 1090
picturi din colectia particulara a baronului Samuel Brukenthal. Colectiile de
arta europeana ale baronului Samuel Brukenthal au fost deschise pentru public
inca din anul 1790, cu 3 ani inaintea deschiderii Muzeului Louvre. Galeria
Brukenthal era mentionata in Almanach
von Wien in anul 1773 drept a doua dupa galeria de tablouri a principelui von Lichtenstein. Palatul
Brukenthal, locul de gazduire al Muzeului, este unul dintre cele mai insemnate
monumente in stil baroc din Romania. Palatul a fost inaugurat in anul 1788, ca
resedinta oficiala a baronului Samuel Brukenthal, care intre anii 1777 – 1787 a
detinut functia de guvernator al Transilvaniei. Faţada
principală a palatului, ieşită mai în faţă în comparaţie cu frontul celorlalte
clădiri din piaţă, este o realizare târzie, într-un stil Baroc auster.
Elementul central al faţadei este ancadramentul de piatră al portalului,
susţinut de coloane deasupra cărora se ridică antablamentul. Ancadramentul este
decorat cu elemente de plastică precum blazonul aurit al lui Samuel von
Brukenthal şi alte elemente decorative baroc: urne, rozete şi festoane.
Portalul principal se deschide spre pasajul de trecere (compartimentat în trei
travee) prin care se poate accede în curtea palatului. Palatul construit de
către Samuel von Brukenthal are un plan dreptunghiular, închizând între
laturile sale o curte interioară. Un al doilea portal se află în fundalul
primei curţi. Deşi are un concept similar cu cel al primului portal, este
susţinut de atlaţi iar nu de coloane. Prin acest portal se face trecerea în
curtea a doua, unde iniţial se aflau grajdul şi alte anexe gospodăreşti. In
prezent muzeul este alcatuit din: Palatul Brukenthal, Muzeul de Istorie
Naturala, Muzeul de Istorie, Muzeul de Istorie a Farmaciei, Muzeul de Arme si
Trofee de Vanatoare si Casa Artelor (sediul expozitiilor temporare de arta
contemporana). In incinta palatului sunt gazduite Galeria de Arta si Biblioteca
Brukenthal. Galeria de Arta are urmatoarele expozitii permanente: Galeria de
Arta Nationala, Cabinetul de Stampe, Colectia de Arta Decorativa si Pinacoteca
Brukenthal. Palatul Brukenthal este primul
muzeu deschis publicului pe teritoriul României de astăzi şi cel mai mare muzeu
din sud-estul Europei. Construită în stilul barocului târziu, clădirea
Brukenthal aduce atmosfera distinsă a palatelor vieneze în inima Sibiului.
Nucleul colecţiilor valoroase găzduite aici l-a constituit pinacoteca baronului
Samuel von Brukenthal, guvernatorul Transilvaniei, personalitate fascinantă a
vremii. Aici pot fi admirate câteva dintre marile capodopere ale Europei,
precum „Omul cu tichia albastră” a lui Jan van Eyck, alături de tablourile lui
Hans Memling, Tiziano Vecellio Da Cadore, Peter Bruegel cel Tânăr şi Peter
Bruegel cel Bătrân. Privită din Piaţa Mare din Sibiu, clădirea
elegantă impresionează mai ales prin portalul de piatră, purtând blazonul aurit
al familiei Brukenthal, alături de elemente decorative precum urnele ce
încoronează stâlpii şi ghirlandele susţinute de rozete. Uşile masive de stejar
pe care este sculptat cornul abundenţei îţi sugerează că intri într-un templu
al artei şi opulenţei. La interior, trecând pe sub candelabrele cu sticlă de
Murano şi tavanele bogat ornamentate cu stucaturi, vei păşi în cele mai
impresionante încăperi ale palatului: saloanele de recepţie şi Saloanele Baroc,
unde se aduna cândva toată lumea bună a Sibiului, în atmosfera distinsă a
celebrelor serate şi recepţii oferite de baronul Brukethal.De la subsol la
etajul al doilea al Palatului, vei traversa expresiile goticului, sculptura
transilvăneană în piatră a secolelor XIII-XIX, cabinetul de stampe şi de
cartografie, apoi arta medievală transilvăneană, covoarele anatoliene şi marile
şcoli de pictură europene, de la cea germană şi austriacă, la cea italiană şi a
Țărilor de Jos.
Blazonul familiei Brukental
Samuel von Brukenthal, (1721-1803) este unul dintre cei mai
împătimiţi colecţionari de pictură (şi
nu numai). Notă: există
o controversă privind scrierea corectă a numelui baronului, dată fiind
semnătura sa, Bruckenthal (vezi testamentul și
expoziția la Casa Teutsch) și numele încetățenit, Brukenthal. Varianta
răspândită și în general acceptată este Brukenthal. După
absolvirea gimnaziului, începând din 9 februarie 1741, Samuel von
Brukenthal a fost circa doi ani funcționar la Cancelaria din Sibiu. Apoi a
studiat dreptul, filosofia, științele politice și administrative la
universitățile din Halle și Jena, fără a obține însă un titlu
academic. În acea epocă, diploma de absolvire nu era obligatorie. Era suficient
un certificat de bună purtare pe durata studiilor. În timpul studenției a
reușit să pătrundă în cercurile înalte de la Curtea din Berlin și a fost
inițiat în francmasonerie în Loja Zu den Drei Adler din Viena, apoi a
devenit membru al Lojei Masonice din Magdeburg.
La Viena a obținut funcția de cancelar provincial. Acum a început
să-și creeze diverse colecții și o bibliotecă valoroasă. O parte a colecțiilor
și-a constituit-o prin achiziții din Viena, fie personal, fie prin intermediul
pictorului Johann Martin Stock. Unele picturi provin din colecții mai
vechi, precum cea a arhiducelui Leopold Wilhelm, altele sunt achiziționate
de pe piața de artă sau direct de la artiștii epocii (Martin Meytens și Franz
Neuhauser jun.). O altă parte a colecțiilor a provenit din Transilvania. În
vara anului 1745 s-a întors la Sibiu și a avut ocazia ca, în baza a doi
ani de studii specializate, să fie admis la Cancelaria administrației locale. Ca
tânăr de „condiție bună” cu studii superioare, i s-au deschis multe uși și pe
plan personal, astfel că la 26 octombrie 1745 s-a căsătorit
cu Sofia Katharina, fiica primarului provincial Daniel Klokner von
Klokner. Căsătoria a dat un impuls serios carierei lui Brukenthal, mulțumită
zestrei de circa 30.000 de guldeni a soției și proprietăților ei imobiliare și
funciare, ceea ce a contribuit la ascensiunea lui printre oamenii de vază ai
Transilvaniei. Între 1745 și 1753, Brukenthal a ocupat funcții nesemnificative
în administrație. Întâi a fost grefier secund, apoi grefier principal, iar din
1751 vicenotar al magistratului de Sibiu. În 1753 i s-a oferit ocazia unică de
a călători la Viena, unde a fost primit în audiență de împărăteasa Maria Tereza
a Austriei. Națiunea săsească aspira să aibă și ea un secretariat al
administrației (aidoma celor două existente pentru maghiari și secui). La
Viena, Brukenthal a primit sarcina să înființeze acest secretariat. Nu numai că
a îndeplinit cu succes această sarcină, dar la 18 ianuarie 1754 a fost numit să
conducă secretariatul pentru națiunea săsească. În anul 1762 împărăteasa l-a
înălțat în rangul de baron. În anul 1765 a fost numit șef al
Cancelariei Curții, în anul 1772 șef al Cancelariei Provinciei, iar
în anul 1777 a fost numit Guvernator al Marelui Principat al Transilvaniei,
funcție pe care a îndeplinit-o până în anul 1787. Veniturile sale au
crescut substanțial. Dacă a început munca în administrație cu un venit anual de
150-300 guldeni, ca șef al Cancelariei Curții a primit 2.000 guldeni, ca șef al
Cancelariei Provinciei 7.900 guldeni, ca Președinte al Cancelarie Curții
Transilvaniei 9.900 guldeni, iar ca Guvernator 24.000 guldeni. După moartea
împărătesei, Samuel von Brukenthal a căzut în dizgrația împăratului Iosif
al II-lea și a fost obligat să se retragă din funcția de guvernator. Cu toate
acestea, i s-a acordat o pensie anuală de 4.000 guldeni.Prin testament, Baronul
Samuel von Brukenthal a dispus deschiderea Palatului ca muzeu public, gestul
său înscriindu-l astfel în rândul marilor iluminiști ai veacului. Palatul a
devenit în 1817 muzeu public, una dintre primele instituții de acest gen
din Europa. Pentru ca această colecție să nu fie dezmembrată după moartea sa,
Samuel von Brukenthal a prevăzut în testament ca numai urmașii de parte
bărbătească să poată moșteni colecția. În cazul stingerii descendenței pe linie
bărbătească, colecțiile urmau să fie gestionate de o fundație și să intre în
proprietatea Gimnaziului Evanghelic din Sibiu. În anul 1867, baronul Joseph von
Brukenthal, unul din moștenitori, a lăsat prin testament ca și palatul (care
era deja din 1817 un muzeu deschis publicului) să fie atribuit acestei
fundații. În anul 1872 a murit ultimul moștenitor pe linie bărbătească, baronul
Hermann von Brukenthal, și în felul acesta s-a stins familia Brukenthal.
Gimnaziul a preluat fundația.
Insigna - Asociația bicicliștilor Șoimii din Sibiu
Asociaţia bicicliştilor "Şoimii" (Die Falken) din Sibiu s-a înființat în anul
1897. Ciclismul este, în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol
folosind mijloace de transport puse în mișcare de mușchii omului, cu
precădere bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și
disciplină sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de
Uniunea Ciclistă Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă
organizare riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de
concurs. Printre
primii locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de
locomotie, se numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V.
Urechia, Al. Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada,
ciclistii care doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au
importat biciclete cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al
secolului trecut, sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse,
primele velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste
”Velocitas” si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad.
Cursa de debut din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni –
Baneasa de 10 km, este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui
de Triumf. O data cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea
coordonarii si organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in
1891 se infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un
concurs oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari
de binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la
periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o
activitate sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in
1896 si ”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina
prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor
Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra,
intitulata ”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a
mersului pe bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din
zilele noatre. Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga
de 250 m, cu o turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar,
primul, velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher,
langa atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de
sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau
neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia
de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul
acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si,
totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma
”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de
333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta
Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o
bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania,
Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn
de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea
fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza
s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va
relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din
initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea,
este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat
concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898.
Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de
concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in
teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment,
care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee
organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si
organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica
a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei
Societatilor Sportive din Romania (FSSR).
Exercițiul NATO "Steadfast 2015 Illusion"
Sibiu - România
Exercițiul NATO Steadfast 2015 Illusion a avut loc în
România, în municipiul Sibiu, în perioada 25 mai – 12 iunie 2015. La acest
exercițiu au luat parte militari români cât și militari din alte state membre
NATO. Exercițiul a fost condus de către NATO și a urmărit evaluarea
disponibilității și interoperabilității dintre armate pe linia inteligenței
umane a Forței de răspuns a NATO (NRF) (HUMINT) pe timpul unor crize militare.
Acesta a fost doar unul din cele 280 exerciții ale NATO cu statele membre și
alți aliați, ce au avut loc în anul 2015. Exercițiile sunt instrumente
importante, permițând NATO să testeze concepte, proceduri și tactici. Ele
permit forțelor militare să învețe să lucreze mai eficient împreună și să
identifice cele mai bune practici și domeniile de îmbunătățire. Exercițiile
variază în domeniul de aplicare, durata și forma, variind de la exerciții live
care implică mii de soldați până la exerciții asistate de computer care au loc
într-o clasă. Deși majoritatea exercițiilor NATO sunt militare, alianța
organizează și exerciții politice. NATO desfășoară exerciții militare din 1951.
Tot ceea ce face alianța este defensiv, proporțional și în concordanță cu
obligațiile internaționale asumate. Exercițiile NATO sunt transparente,
programul de exerciții fiind publicat pe internet.
Insigna - 10 ani de învățământ militar universitar
Sibiu 15 iulie 1995 - 15 iulie 2005
Academia forțelor terestre "Nicolae Bălcescu"
Academia
Fortelor Terestre „Nicolae Balcescu” din municipiul Sibiu, continuatoarea
traditiilor educationale si institutionale a primei scoli militare de ofiteri
din Romania, este institutia de invatamant militar superior integrata in
sistemul national de invatamant, cu autonomie universitara garantata prin lege
si cu personalitate juridica. De asemenea, este abilitata sa organizeze si sa
desfasoare programe de studii universitare, destinate formarii ofiterilor de
comanda pentru Fortele Terestre ale Armatei Romaniei si pentru alti beneficiari
din sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
Transformarea Școlii militare de ofițeri activi de infanterie “Nicolae Bălcescu”
în instituție militară de învățământ universitar cu denumirea Academia Forțelor
Terestre “Nicolae Bălcescu” s-a realizat prin ordinul Ministrului Apărării
Naționale, începând cu data de 15 iulie 1995. Sediul instituției a fost și a
rămas același: Strada Revoluției, nr. 3-5, Sibiu. Misiunea Academiei Fortelor
Terestre, ca universitate de educatie si cercetare stiintifica, este de formare
initiala si continua, la nivel universitar si postuniversitar, a ofiterilor
pentru toate armele si specialitatile militare apartinand Fortelor Terestre,
precum si a specialistilor militari si civili pentru alti beneficiari interni
si externi, potrivit protocoalelor si contractelor incheiate. In domeniul de
cercetare stiintifica academia are misiunea de a dezvolta, inova si transfera
tehnologic, prin creatie individuala si colectiva, in domeniul stiintelor,
precum si valorificarea si diseminarea rezultatelor acestora. Cu un management
universitar adecvat, fundamentat pe principiul alocarii resurselor in raport cu
prioritatile si necesitatile reale de dezvoltare institutionala, cu o
colaborare eficienta cu membrii comunitatii academice in luarea deciziilor si
consultarea periodica a studentilor, si cu un colectiv de cadre didactice
universitare si instructori militari foarte bine pregatiti, Academia Fortelor
Terestre este o institutie puternica, capabila sa anticipeze schimbarile si sa
ofere o educatie de inalta calitate centrata pe student. Misiunea academiei este formarea ofiterilor de comanda
pentru toate armele/serviciile/specialitatile militare apartinand Fortelor
Terestre, precum si pentru alti beneficiari, licentiati in domeniile de studii
si specializarile universitare acreditate/autorizate pentru functionare
provizorie, apti sa acceada, potrivit nevoilor armatei si optiunilor proprii,
in etapa specializarii in arma, capabili sa-si asume raspunderea indeplinirii
misiunilor specifice si sa poata exercita in stransa lor conexiune rolurile de:
conducator/lider militar; luptator ; specialist
militar; educator și cetatean in slujba natiunii, devotat valorilor supreme:
Patrie, Onoare, Datorie. Obiectivul fundamental
al academiei este cresterea performantelor managementului educational
specific formarii ofiterilor de comanda in acord cu nevoile reale de
profesionalizare a personalului din Fortele Terestre si cerintele alinierii
invatamantului militar superior la spatiul euro-atlantic si maximizarea
functionalitatii institutionale in contextul implementarii conceptiei de
transformare a invatamantului superior militar.
Ca obiective principale
academia și-a propus:
- Asigurarea
cadrului normativ si educational adecvat formarii ansamblului de cunostinte
generale si de specialitate, a competentelor specifice profesiei militare si a
atitudinilor civice descrise in Modelul absolventului;
- Elaborarea
strategiilor de optimizare a proceselor organizationale pe fundamentul
standardelor de evaluare a calitatii promovate de ARACIS, a standardelor de
performanta asumate de Armata Romaniei in raporturile cu celelalte state membre
NATO si a rezultatelor cercetarii stiintifice in domeniile de interes (educational,
organizational, militar);
- Utilizarea
optima a resurselor alocate si/sau atrase pentru restructurarea si modernizarea
bazei materiale a invatamantului in corelatie cu necesitatile formative si cu
cerintele solicitate pentru autorizarea de functionare provizorie ca institutie
organizatoare de studii universitare de masterat.
Insigna - Stema Sibiu - Hermanstadt
Sibiu, arhaic Sibiiu, popular Sâghii, (în
germană Hermannstadt, în maghiară Szeben, Nagyszeben, în
latină Cibinium) este reședința de județ și cel mai mare municipiu
al județului Sibiu, România. Sibiu este un important centru cultural
și economic din sudul Transilvaniei, cu o populație de aproximativ 155000 de
locuitori. În vremea romană, zona Sibiului era cunoscută sub denumirea
de Cibiniensis sau Cibinium, de aici derivând numele râului ce
trece prin oraș (Cibin) și denumirea românească a orașului. În zona
actualului cartier Gușterița a existat o așezare romană numită
Cedonia. Sibiul a fost fondat pe locul unei mai vechi așezări, probabil
slave, imediat după mijlocul secolului al XII-lea de către coloniști
sași din teritoriul Rin-Mosela. Prima mențiune a cetății este
făcută în anul 1191 sub numele Cibinium într-un document
ecleziastic de la Vatican. Prima atestare documentară în forma Hermannstadt datează din anul 1223. Sus am
postat stemele interbelică, comunistă și actuală ale municipiului Sibiu, iar
jos pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură sibiene din vremuri diferite dar și câteva vechi trimiteri poștale ilustrate.
Primăria
Biserica Ursulinelor
Piața Regele Ferdinand
Casa Societății Urania
Direcția silvică
Cazarma infanteriei
Biserica Johannis
Spitalul militar
Parcul zoologic
Muzeul Asociațiunii pentru literatură și cultura
poporului român
Pasajul scărilor
Gara
Comandatura germană
Biserica evanghelică
Zidul cetății
Palatul episcopal
Hotelul Împăratul romanilor
Lacul Dumbrava
Palatul de Justiție
Podul minciunilor
Direcția de electricitate
Monumentul episcopului Teutsch
Mănăstirea franciscană
Școala de cadeți
Muzeul de Științe Naturale
Direcția de finanțe
Județul Sibiu este situat în sudul provinciei
istorice Transilvania, în podișul cu același nume, la nord de Carpații
Meridionali, în România. Reședința de județ este municipiul Sibiu. Județul
se întinde pe suprafața de 5432 kilometri pătrați și numără aproximativ 425000
de locuitori. Ca subunități administrative județul este compus din; 2 municipii
- Sibiu și Mediaș, 9 orașe - Avrig, Agnita, Cisnădie, Dumbrăveni, Ocna
Sibiului, Miercurea Sibiului, Săliște, Tălmaciu, Copșa Mică și 53 de comune.
Sus am postat harta și stemele interbelică, comunistă și actuală ale județului
Sibiu, iar jos câteva dintre monumentele istorice și arhitectonice
inconfundabile ale județului, din timpuri diferite timpuri, vederi generale,
trimiteri poștale și alte locuri de vizitat pe aceste meleaguri.
Școala și Biserica evanghelică - Marpod
Sanatoriul - Avrig
Vederi - Cisnădie
Vedere - Biertan
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu