Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea italiană FERRARA, regiunea EMILIA
ROMAGNA, câteva trimiteri poștale ilustrate, o insignă, o medalie
și o veche monedă locale, precum și un cec local de bancă.
Catedrala
Palatul Diamanti
Castelul Estense
Sinagoga
Piața Ariostea
Strada Cavour
Arhitectură locală
Trimiteri poștale ilustrate
Insignă locală
Veche monedă locală
Medalie locală
Cec - Banca de credit agrar Ferrara
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O POEZIE UMORISTICĂ
PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
A ZIS PREȘEDINTELE
_______xxx_______
CÂTEVA INSIGNE ȘI O
PLACHETĂ ROMÂNEASCĂ
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).
Alexandru Ioan Cuza 1820 - 1873
Bicentenarul nașterii 1820 - 2020
C.N.M.E. - (Clubul numismatic Mihai Eminescu)
C.M.N. - (Cercul militar național)
Dubla alegere a lui Cuza pe tronurile celor două Principate
surori a constituit un mare motiv de bucurie atât în Muntenia cât şi în
Moldova. Nici buzoienii nu fac excepţie de la a-şi manifesta entuziasmul
în acele clipe de mare încărcătură emoţională şi de înaltă simţire patriotică.
Un studiu documentat al trecerii lui Cuza-Vodă prin Buzău îl face Pr. Gabriel
Cocora, în cartea „Pentru libertate şi unitate”, apărută în 1983 la editura
Litera. Articolul, intitulat „Frământări politice buzoiene în jurul Unirii
Principatelor”, este inspirat din presa vremii („Românul” şi „Steaua Dunării”),
dar şi din documente din perioada respectivă. De aici aflăm că, în drumul său
către Bucureşti pentru a-şi lua în primire şi partea aceasta de domnie,
Voievodul are de gând vadă oraşele Focşani, Buzău şi Ploieşti. Conform
programului iniţial, la Buzău ar trebui să se oprească pe 5 februarie doar
pentru a prânzi. Felul entuziast cu care a fost primit însă îl fac să-şi
schimbe planul şi să rămână aici peste noapte. Primirea ce i-a fost făcută a
fost grandioasă. A fost întâmpinat de sute de locuitori ai districtului încă de
la graniţa acestuia, iar de la Poşta Câlnău, a fost preluat de un grup de 200
de tineri călăreţi, care l-au însoţit până la intrarea în oraş. La porţile
Episcopiei primeşte onorul de la escadronul de cavalerie comandat de maiorul
Filipescu şi a intrat în Catedrala Episcopală în aclamaţiile mulţimii. În
Catedrală a fost primit de către „bunul patriot: episcopul Filotei” şi a
ascultat discursul emoţionant al profesorului Seminarului, D. Racoviţă. De
aici, domnul a fost condus în Platul Domnesc din incinta Episcopiei, unde l-a
întâmpinat o delegaţie formată din douăsprezece doamne, în numele cărora Irina
Marghiloman a ţinut un minunat discurs. Se mai menţionează faptul că în seara
aceea, tot oraşul a fost luminat, s-a circulat cu torţe pe străzi, au cântat
lăutarii, s-a strigat şi s-a aclamat, într-un entuziasm demn de un astfel de
eveniment. A doua zi, în jurul orei 11.30, domnul a plecat spre Ploieşti, pe
strada mare, „inundată de florile ce se aruncau de pe toate
ferestrele.” Cu siguranţă, Domnului i-a plăcut Buzăul ca oraş şi
simpatia cu care a fost primit la prima vizită, însă nu acesta a fost motivul
pentru care revine pe 23 ianuarie 1860, ci pentru că îi ajunsese la ureche
faptul că lupta electorală luase o turnură nedorită, antinaţională, separatistă
chiar şi că se încerca, de către administraţie şi justiţie, împiedicarea de la
vot a susţinătorilor candidaţilor forţelor progresiste pentru Adunarea
Naţională. De aceea, pe parcursul acestei a doua descinderi la Buzău, Vodă
Cuza, are două întrevederi cu preşedintele tribunalului – căruia îi cere să
respecte legea electorală şi, pe cât posibil, să extindă, nu să limiteze
numărul participanţilor la vot – şi una cu Ion Marghiloman, unul din liderii
progresişti de aici. La fel ca şi în urmă cu un an, Domnitorul este primit şi
găzduit tot în palatul domnesc, din incinta Episcopiei. Şi această a doua
vizită ne-o înfăţişează cu aceeaşi acurateţe de cercetător neobosit al
trecutului, tot preotul Gabriel Cocora în lucrarea amintită mai sus. Domnia
lui Cuza, care nu a ţinut decât şapte ani, a fost una zbuciumată dar
fructuoasă. Iată sintetizată în câteva fraze, de către Ioan G. Valentineanu, în
memoriile sale, mare parte din realizările domniei lui Alexandru Ioan
Cuza: „El dezrobi poporul rural de clacă; el dete egalitatea de
drepturi; el stărui a se face unirea ţărilor; el decise secularizarea
mânăstirilor zise închinate, cerută în toţi timpii ca şi în 1848, Pe consulii
puterilor străine, Cuza-Vodă ştiu a-i ţine în frâu. Cutezanţa lor patentată
până la impertinenţă, intrigile, cabalele şi toată influenţa lor, Cuza le-a
sfărâmat. Sub Domnia lui, România s-a bucurat de prerogativele unui stat
suveran. În istoria naţiunii române, numele lui Alexandru Ioan Cuza I-iul, va
ocupa una din paginile cele mai frumoase şi se va cita alături cu al Domnilor
mari care au ilustrat ţara şi Domnia Română.” Dacă mai adăugăm la
acestea şi reforma statului, reforma armatei, a învăţământului, reforma
juridică, cea administrativ-teritorială, începerea construcţiei primei căi ferate
(Bucureşti - Giurgiu) şi altele, avem în faţă tabloul complet al consolidării
pe principii moderne a tânărului şi fragilului stat român. Pentru a
izbândi a dizolvat de două ori Camerele legiuitoare şi a schimbat nenumărate
guverne, dar a rămas consecvent ideii de reformă, de înnoire, de progres şi de
dreptate socială. Uneltirile împotriva sa se intensifică şi devin din ce
în ce mai virulente, mai ales după împroprietărirea ţăranilor, în
1864. Prin această măsură, care corespundea oarecum cerinţelor Convenţiei
de la Paris, Domnul a reuşit să-şi ridice împotrivă întreaga boierime, care se
simţea lovită puternic în interesele sale. Aşa se face că în vare anului 1865,
pe când domnitorul se afla la băi, în Bucureşti au fost generate mişcări de
stradă, pe parcursul cărora s-a recurs la provocări, care au dus la utilizarea
armelor împotriva mulţimii. Uneltirile ce aveau drept scop înlăturarea sa
de pe tron au continuat, atrăgându-se în coaliţia ce se formase împotriva sa şi
care se consolida continua şi oameni din armată, pe care domnul o credea fidelă
şieşi. Acestora li se mai adăuga şi marea criză financiară care golise visteria
ţării şi lăsase slujbaşii statului neplătiţi cu lunile. Toate aceste culminară
cu obligarea sa de a abdica, în noaptea de 10 spre 11 februarie 1866, când un
complot, pătrunse în apartamentele domnului, cu sprijinul gărzii palatului şi
al unor ofiţeri de rang superior din armată. Cuza a semnat actul de abdicare
fără să se opună. A acceptat cu durere în suflet, dar cu demnitate, să se retragă
şi să lase locul unui domn străin, aşa cum afirmase de multe ori anterior în
declaraţii publice. Mai mult chiar, ulterior, când, după unele declaraţii ale
contemporanilor, i s-ar fi propus de către Franţa, în două rânduri, sprijin
pentru a reveni pe tronul României, a refuzat categoric, spunând că nu va
consimţi niciodată să intre în ţară printr-o intervenţie străină. După
abdicare a trăit în exil în Franţa, Austria, Germania, alături de soţia sa
Elena Cuza, care a trecut cu vederea toate greşelile omului Cuza, dar a ştiut
să respecte cu sfinţenie calităţile Domnitorului. Cuza moare la 2 mai 1873
la Heildelberg, iar rămăşiţele sale pământeşti au fost aduse în ţară şi
înmormântate cu mare cinste la Ruginoasa, la 29 mai 1873 (conform memoriilor
lui Ioan A. Valentineanu). Meritul realizărilor sale este cu atât mai mare cu
cât, a întâmpinat o permanentă opoziţie din partea majorităţilor forţelor
politice ale vremii, n-a avut partizani politici şi nici prea mulţi prieteni.
Insigna - Cupa U.T.C. 84 judo (Uniunea Tineretului Comunist)
Uniunea Tineretului Comunist (cunoscută și
prin acronim U.T.C.) a fost organizația de tineret şi rezerva
de militanţi a Partidului Comunist Român. Sus am aplicat stema Uniunii
Tineretului Comunist din România, iar mai jos carnetul de membru și drapelul
U.T.C..
În timpul Republicii Populare Române, organizaţia s-a numit Uniunea Tineretului Muncitor (acronim U.T.M.) Ea a fost întemeiată în anul 1922. În anul 1967 număra 2250000 de membri, adică 11,78% din populația României.
În timpul Republicii Populare Române, organizaţia s-a numit Uniunea Tineretului Muncitor (acronim U.T.M.) Ea a fost întemeiată în anul 1922. În anul 1967 număra 2250000 de membri, adică 11,78% din populația României.
Judoul este
un sport – artă marțială japoneză modernă.
În anul 1882, pornind de la principiile tradiționalului jujitsu și păstrând tehnicile de aruncare și
prize ale acestuia, profesorul Jigoro Kano și-a format propriul său stil, care
a devenit cunoscut sub denumirea de Kano-ryu, iar mai târziu s-a numit Kodokan
Judo.Principiile sale se bazează pe folosirea supleței în locul forței brute,
fiind eliminate loviturile și unele luxări periculoase, cum ar fi luxarea
degetelor. În judo se folosesc
proiectări, secerări, fixări la sol, strangulări și luxări. În anul 1964
judo-ul a devenit probă olimpică. Practicantul judoului se numește judoka. Sala unde se practică judoul
se numește dojo. Echipamentul de judo, numit judogi,
a fost introdus de către Kano în anul 1907.
Insigna - Intendența României - 140 ani
Logistica
militară este
ansamblul acţiunilor conexe care asigură succesul oricărei operaţiuni de luptă.
În vechime s-a mai numit şi intendenţa militară. Logistica este managementul (gestionarea) fluxului de
mărfuri între punctul de origine și punctul de destinație, în scopul de a
satisface toate cerințele luptătorilor. Aceasta se ocupă de-a lungul producției
și desfacerii (furnizării) cu organizarea, reglarea, prezentarea (punerea la
dispoziție), și optimizarea proceselor de trafic de informații, de mijloace
financiare, de energie, de bunuri și de personal. „Logistica înseamnă să ai
obiectul potrivit, la locul potrivit, în momentul potrivit”. Procesul care
asigură un flux coerent și neîntrerupt al produselor și serviciilor de la
furnizorii organizației, ținând cont de procesele din interiorul organizației, până
la clienții finali. Procesul de logistică se ocupă de operațiuni și resurse din
domeniile: - aprovizionare; - achiziții; - stocuri; - depozite; - transport; -
servicii clienți; etc. Mai jos am postat semnul de armă al intendenței militare.Mai concret, logistica se definește prin planificare
integrată, organizare, impozitare și control a tuturor cursurilor de mărfuri și
materiale împreună cu cursurile de informații legate de acestea începând de la
livratori prin etapele creării de valori (ex. producție și/sau etape de
distribuție) până la livrarea produselor către clienți, inclusiv a eliminării
deșeurilor și a reciclării. O definiție posibilă a noțiunii de logistică
este aplicarea celor 6 P: Cantitatea potrivită a bunurilor potrivite, la timpul potrivit, de
calitate potrivită, la costurile potrivite, la locul potrivit. Des
mai apare si al 7-lea P cu informațiile potrivite tuturor
participanților. Sus am postat semnul de armă al specialității militare -
logistică.
Insigna - Fruntaș în agricultură
Dezvoltarea agriculturii, ca ramură a economiei naționale, a
fost unul dintre obiective principale ale regimului comunist din România. Se
instituiseră fel de fel de concursuri și fel de fel de titluri, ordine,
medalii, decorații, distincții și insigne pentru a-i mobiliza pe cetățeni în
obținerea de producții din ce în ce mai mari în toate sectoarele agriculturii.
S-a ajuns până acolo încât se raportau cifre false de realizare a planurilor în
toate sectoarele agriculturii.
Am
ilustrat această insignă cu o imagine sugestivă din agricultura perioadei de
început a comunismului în România.
Deasupra am postat sloganul comunist "Citiți
și răspândiți revista Agricultura socialistă!"
aplicat pe capacul unei cutii de chibrituri.
Insigna - Instructor sportiv
U.C.F.S. - (Uniunea de cultură fizică și sport)
U.C.F.S
(Uniunea de cultură fizică și sport) s-a constituit în
anul 1962, ca structură subordonată Ministerului Tineretului și Sportului. Ea a
înglobat toate asociațiile A.V.S.A.P. existente până la acea vreme în
țară. A.V.S.A.P. (Asociația voluntară pentru sprijinirea apărării patriei) s-a
constituit prin Decretul Prezidiului Marii Adunări Naționale nr.415 din 30
noiembrie 1952, fiind subordonată direct Consiliului de Miniștri. Activitatea
acestor asociații era mascată de acțiuni cu caracter sportiv devenind astfel și
mai accesibilă maselor de tineri. AVSAP a fost condusă de Comitetul central
organizatoric și Comitetele organizatorice de la nivele diferite: regiune,
raion, oraș, comună, sat, întreprindere, GAS, GAC, SMT, etc. Organizațiile de
bază erau conduse de ofițeri ai MFA, activiști salarizați și voluntari,
pregătiți în școlile Comitetului organizatoric central. La împlinirea vârstei
de 16 ani tânărul semna o adeziune, precizând activitatea dorită și plătea o
taxă simbolică de 1 leu pe an. Devenind membru primeai un carnet albastru și o
insignă. Tineretul AVSAP s-a pregătit premilitar în ramuri tehnice legate de
aviație, marină, transmisiuni, construcții drumuri și poduri, activități care
ulterior pentru mulți au devenit meserii practicate toată viața.
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Cantautor folk sârbo-bosniac Filip Visnjic
a trăit între anii 1767 - 1834
Detaliu vignetă de pe o bancnotă din Mauritania
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni germane
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 05.02.2021
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu