Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea olandeză EPE, provincia
GELDERLAND, din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale
ilustrate și o vedere generală. Deasupra am postat o acțiune
emisă de municipalitatea aceste localități.
Biserica
Restaurant
Hotel pensiune
Hotel
Castelul Cannenburch
Arhitectură locală
Trimiteri poștale
Vedere generalăxxx
UN MADRIGAL DEDICAT MAMEI
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
O PASTILĂ DE UMOR
_________xxx_________
O INSIGNĂ
ȘI CÂTEVA MEDALII
DIN JUDEȚUL ILFOV
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Otopeni - ciclism - locul III - 12 septembrie 1933
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere
bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină
sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs.
Printre primii locuitori ai
Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se numarau si
cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al. Vlahuta, B.
Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care doreau sa
organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete cu roata
mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut, sporeste
numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele velodromuri. Inca
din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas” si ”Huniade”, iar
in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut din Bucuresti,
care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km, este castigata de
D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data cu inmultirea
societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si organizarii ritmice
a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se infiinteaza ”Clubul
velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs oficial. In 1893,
se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de binefacere, destinate
ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la periferia Capitalei. De
acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o activitate sportiva, motiv
pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in 1896 si ”Uniunea
velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina prerogativele unei
federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor Excursionisti” si
apare prima revista ciclista lunara din tara noastra, intitulata ”Bicicleta”.
Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a mersului pe bicicleta, in
spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din zilele noatre. Pe campul
acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga de 250 m, cu o turnura
usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar, primul, velodrom din
Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher, langa atelierul de
reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de sosea, apare si
cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau neincapatoare si
ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia de a construi un
nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul acestui proiect a
fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si, totodata,
reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma
”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de
333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta
Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o
bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania,
Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn
de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea
fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza
s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va
relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din
initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea,
este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat
concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898.
Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de concursuri
si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in teritoriu, au
creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment, care are loc
in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee organizatorice, care la
vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si organizare a ciclismului
romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica a Romaniei (1897) si
Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei Societatilor Sportive din
Romania (FSSR).
Otopeni este un oraș din județul Ilfov
care mai include și satul Odăile. Localitatea se află în vecinătatea nordică a
municipiului București, la ieșirea către Ploiești, fiind un oraș-satelit
al Capitalei. Conform recensământului din anul 2011, orașul Otopeni avea o populație
de 13861 de locuitori, în creștere față de recensământul anterior (anul 2002),
dintre care: români – 89,74% și restul – necunoscută sau altă etnie.
Structura confesională actuală a populației orașului se prezintă aproximativ
astfel; ortodocși – 88,12% și restul –
nedeclarată sau altă religie. În anul 2000 localitatea a fost declarată oraș.
În acest oraș din proximitatea capitalei se mai află:
Institutul Național de Geriatrie și
Gerontologie “Ana Aslan” și
Aeroportul Internațional “Henri Coandă.”
Premiul viteză - Afumați 1944
V. Stănescu - motociclism
Federaţia română de
motociclism (F.R.M.) este forul naţional sportiv românesc care doreşte să
revigoreze un sport vechi românesc care în perioada regimului comunist a
cunoscut o perioadă neagră şi care a început să devină ceea ce a fost, abia
după Revoluţia din Decembrie 1989. Cine deţinea o motocicletă în regimul
comunist era desigur un privilegiat al soartei. F.R.M. este responsabilă de
organizarea calendarului sportiv în motociclismul românesc. Raliurile de
motociclism se organizează pe mai
multe clase în funcție de capacitatea cilindrică a motorului (125, 250 sau 500
centimetri cubi). Ele se organizează pe diferite categorii de drumuri.
Motociclismul este o disciplină sportivă ce atrage în mod special tinerii dar
și foarte mulți spectatori pe marginile traseului de concurs.
Afumați este o
comună din județul Ilfov formată numai din satul de reședință cu același nume.
Comuna Afumați este situată în Câmpia Vlăsiei, pe malurile râului Pasărea, la
15 km nord-est de București. Chiar
dacă satul Afumați este atestat documentar pentru prima dată în anul 1510, urme
descoperite pe teritoriul de astăzi al comunei duc la părerea că originile
Afumațiului, ca așezare omenească, sunt mult mai vechi. În anul 1530 aici a avut
loc o bătălie între turci și români ieșiți învingători sub conducerea lui Radu
de la Afumați. În anul 1636 Șerban Cantacuzino a construit în Afumați o
fabrică de postav, iar în 1785 alexandru Moruzzi a construit aici o
fabrică de hârtie, pe care la sfârșitul domniei a lăsat-o mitropoliei ortodoxe
a Munteniei. În 1950 Afumațiul a devenit parte a raionului 1 Mai din orașul
republican București. În 1968, la reforma administrativă de atunci, a devenit
comună a județului Ilfov. La recensămîntul din anul 2011 localitatea număra
7919 locuitori, în creștere față de recensământul
anterior (anul 2002), dintre care: români – 85,26%, romi 4,88% și restul – necunoscută sau altă etnie.
Componența confesională a comunei Afumați astăzi se prezintă aproximativ
astfel: ortodocși – 89,44% și restul – nedeclarată sau altă religie. În satul
Afumați se află ansamblul fostei curți a stolnicului Constantin Cantacuzino, construit
la sfârșitul secolului al XVII-lea și transformat în secolul al XIX-lea,
monument istoric de interes național, clasificat drept monument de arhitectură.
El cuprinde biserica „Adormirea Maicii Domnului” (construită în 1691), conacul
și zidul de incintă. Alte atracții turistice ale comunei sunt: Curtea lui Radu
de la Afumați (pe malul stâng al râului Pasărea), Manufactura lui Șerban
Cantacuzino (secolele al XII-lea – al XIII-lea), niște așezări din Epoca
Bronzului și Monumentul eroilor din primul război mondial.
A.M.C.O. Otopeni 1987
(Aparate de măsură și control Otopeni)
Amco Otopeni
este o companie specializată
în cercetarea, proiectarea, fabricarea și comercializarea metalelor prețioase
(site catalizatoare pentru industria chimică, filiere pentru fibra de sticlă,
recuperarea și rafinarea metalelor prețioase din deșeuri sau produse uzate),
aparate de măsură și control pentru măsurători în metale topite, măsurători de
temperatură, presiune, nivel, debit, armături industriale și construcții
metalice pentru utilizare industrială. Cel mai important acționar
este Gheorghe Porumb, cu 30,8%, iar alte două persoane fizice au dețineri
de 10,3%. Sediul companiei este situat în localitatea Otopeni, pe șoseaua București – Ploiești,
kilometrul 13 și asigură (oferă,
produce):
- Sisteme steme de masurare in topituri metalice de otel, fonta, metale neferoase. Senzori, elemente componente ale sistemelor, instrumente.
- Echipamente de protectie in caz de cutremur. Oprirea automata a gazelor naturale la cutremur mai mare de 5 grade Richter.
- Echipamente de protectie la acumulari de gaze periculoase: gaz natural, gaz petrolier lichefiat-GPL, monoxide de carbon -CO, dioxid de carbon-CO2.
- Automatizari industriale; echipamente
- Recuperare si rafinare deseuri cu continut de metale pretioase platinice: platina-Pt, rodiu-Rh, paladiu-Pd si/sau aur-Au, argint-Ag.
- Catalizatori si obiecte din metale pretioase.
Insigna - Medic
Campionatele europene de canotaj - Snagov 1965
Istoria canotajului romanesc
a inceput in secolul XIX, in anul 1864 cand un grup de tineri studenti din
Timisoara, intorsi din strainatate de la studii au infiintat pentru placerea
lor, "Societatea de luntrisoare". In anul 1925 se infiinteaza la
Arad, Comisia de Sporturi Nautice din Romania. Aceasta depune, in anul 1927,
cererea de afiliere la Federatia Internationala de Canotaj. Congresul din 19
august 1927 aproba afilierea Federatiei Societatilor Sportive din Romania ca
membru extraordinar al FISA. Prima participare romaneasca la o competitie
oficiala internationala este semnalata in anul 1932 la Campionatul European de
la Belgrad, ca apoi in 1933 la Campionatul European de la Budapesta, Romania a
fost prezenta prima data la Jocurile Olimpice de la Helsinki 1952. Sus am
postat logo-ul Federaţiei române de canotaj.
Caiacul este o ambarcațiune de sport pentru o persoană sau mai
multe,ascuțită la ambele capete, cu
suprafața de alunecare netedă sau în clinuri. Sportivii stau pe fund în
ambarcațiune, pe care o propulsează cu una sau două padele (vâsle).
Canoea este o ambarcațiune sportivă ușoară, fără cârmă, cu
prora și pupa ascuțite și înălțate, condusă cu ajutorul pagaielor. În canoe pot
fi unul sau mai mulți sportivi stând în genunchi. Disciplina sportivă care
cumulează cele două sporturi se numește caiac-canoe.
Societatea centrală agricolă
a proprietarilor și cultivatorilor din România
Concursul de arătură din județul Ilfov
Onoare muncii stăruitoare - 1895
Medalia
de mai sus s-a bătută
în anul 1895 la Monetăria națională din șoseaua Kiseleff, sediul vechi, după
încetarea producției de monedă, la comanda Societății centrale agricole a
proprietarilor și cultivatorilor din România cu ocazia Concursului de arătură
din județul Ilfov. În câmpul central al medaliei este reprezentat un plug iar
în partea inferioară o stea. Pe medalie se disting inscripțiile; “SOCIETATEA
CENTRALĂ AGRICOLĂ
A PROPRIETARILOR ȘI CULTIVATORILOR DIN” – circular pe două rânduri și “ROMÂNIA”
– orizontal sub plug. Pe revers este aplicată aceiași coroană ca pe multe asemenea medalii constând în motive vegetale și
animale iar în centrul inscripția pe patru rânduri: “ONOARE MUNCII STĂRUITOARE
1895”. Această inscripție este înconjurată de două cercuri concentrice între
care este aplicată inscripția: “CONCURS DE ARĂTURĂ
DIN JUDEȚUL ILFOV*”
Județul Ilfov (Sectorul
agricol Ilfov înainte de anul 1997) este un județ din România, care înconjoară
municipiul București. Reședința oficială este orașul București și
majoritatea instituțiilor județene își au sediul acolo, deși orașul însuși nu
face parte din teritoriul administrat de județ. Ca subunități administrative județul
are 8 orașe - Voluntari, Pantelimon, Măgurele, Buftea, Bragadiru, Chitila,
Otopeni, Popești-Leordeni și 32 de comune. Județul se întinde pe o
suprafață de de 1583 kilometri pătrați și numără
aproximativ 365000 de locuitori. Sus admiri harta și stemele interbelică, comunistă
și actuală ale județului Ilfov, iar dedesubt pozele câtorva monumente de
cultură și arhitectură din județul Ilfov, din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale ilustrate dar și alte locuri de vizitat pe
aceste meleaguri.
Fabrica de zahăr - Chitila
Aerodromul - Chitila
Monumentul eroului Iorgu Cosma - Mănăstirea Cernica
Mănăstirea Țigănești - Ciolpani
Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni
Lacul și Parcul - Snagov
Castelul lui Vlad Țepeș - Snagov
Mănăstirea - Cernica
Mănăstirea - Snagov
Mănăstirea - Căldărușani
Palatul Mogoșoaia - Buftea
Primăria - Bragadiru
Mănăstirea - Pasărea
Mănăstirea - Chiajna
Conacul Otetelașanu - Măgurele
Primăria - Clinceni
Primăria - Chitila
Fabrica de conserve - Buftea
Capela prințului Știrbei - Buftea
Mănăstirea Samurcășești - Ciorogârla
Palatul Barnu Știrbei - Buftea
Primăria - Pantelimon
Prefectura Ilfov - București
Păduricea - Pustnicu
Vedere - Buftea
Vedere - Dobroiești
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu