Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea austriacă SEITENSTETTEN,
bundeslandul AUSTRIA INFERIOARĂ, din vremuri diferite,
dar și o vedere generală.
Mănăstirea
Intrarea în mănăstire
Interiorul mănăstirii
Grădina mănăstirii
Fântâna mănăstirii
Centrul de învățământ al mănăstirii
Biserica mănăstirii
Vedere generală
xxx
UN CATREN PENTRU
NEPOATA MEA SARA MARIA
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
UN SFAT
________xxx________
O MEDALIE
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN JUDEȚUL ARAD
Informaţii generale despre medalistică şi
subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în
articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Insigna - Arad R (echitație)
Calul (Equus
caballus)
este un mamifer erbivor copitat de mărime considerabilă, fiind una dintre
cele șapte specii moderne ale genului Equus, făcând parte din ordinul
Perissodactyla, familia Ecvidee. Poate fi văzut în întreaga lume. Caii sunt
capabili de a dormi în picioare și pot trăi între 25 și 30 de ani. Caii de
sex feminin, numite iepe, au o perioadă de gestație de aproximativ 11
luni (340 de zile), iar puiul, numit mânz, poate sta în picioare și alerga la
scurt timp după naștere. Corpul calului este zvelt, iar gâtul este puternic și
poartă o coamă. Trunchiul, cu piept lat, se sprijină pe patru membre lungi,
musculoase, puternice, terminate cu câte un deget învelit în copită. Incisivii
sunt îndreptați oblic înainte. Deoarece se tocesc, pe suprafața incisivilor
apar urme în relief, după care se apreciază vârsta animalului. Calul este
folosit pentru călărie, tracțiunea unor diverse tipuri de
atelaje, dresaj și pentru carnea lui, care poate fi consumată. În
prezent, în lume sunt mai mult de 300 de rase de cai, utilizați pentru diferite
activități. Mărimea cailor variază de la rasă la rasă, dar este influențată și
de nutriție. Caii de rase ușoare au de obicei o înălțime cuprinsă între 142 și
163 cm și pot cântări între 380 și 550 kg. Caii de rase grele au o
înălțime cuprinsă între 157 și 173 cm, cântărind între 500 - 600 kg. Caii
pentru muncile grele au cel puțin 163 cm înălțime (putând ajunge până la 183
cm) și au o greutate cuprinsă între între 700 - 1000 kg.
Echitația este, în
sensul larg, sportul călăriei. Echitația este prezentă în toate formele
tradiționale de călărie precum stilul și echipamentul englezesc tradițional
(definit prin sportul de societate – hunting cross și prin clasele de
prezentare - show de tip hunter), prin stilul și echipamentul
clasic spaniol, prin stilul și echipamentul arab de călărie și să nu uităm de
stilul și echipamentul specific continentului nord american, cunoscut mai
degrabă ca stilul western. Echitația se definește prin modul corect în
care călărețul se prezintă călare pe un cal și capacitatea sa de a
își controla și prezenta calul cu ajutorul comenzilor specifice. Modul corect
de a calări și controla calul este universal valabil pentru toate stilurile
deși în funcție de echipamentul folosit pot apărea mici variații. Echitația
este cel mai bine evidențiată de către stilul și echipamentul de tip englezesc,
probabil cel mai sportiv model de echipament de călărie existent,
motiv pentru care a fost preluat și folosit pentru sportul ecvestru modern de
performanta, impunându-se la nivel mondial. Din sportul tradițional englezesc
de societate (hunting) rezervat doar aristocrației a evoluat în timp
sportul ecvestru modern prin definirea treptata a celor mai importante
discipline ecvestre moderne: dresaj clasic, sărituri peste obstacole,
curse și proba completa (eventing). Echitația ca definiție mai larga poate fi
întâlnită în toate activitățile de călărie a cailor însa ea poate să fie
menționată doar atunci când activitatea respectiva respecta însăși normele care
o definesc : călărețul va avea o poziție corecta șaua de călărie
iar calul va fi prezentat și controlat în mod corespunzător stilului, în
conformitate cu activitatea propusa.
Insigna - Al IV-lea schimb de insigne - Arad - septembrie 1984
Mai jos prezint un scurt istoric
al mișcării insignografice din România. La
începutul anilor 1950 în ţara noastră existau câteva colecţii remarcabile de
insigne, în marea majoritate amestecate însă între cele de monede, medalii sau
timbre. Începutul unei colecţii organizate de insigne în România o datorăm lui
Dogaru Ioan care încă din 1948 a început să îşi ordoneze piesele după anumite
criterii şi tematici. Peste două decenii militarul de carieră Dogaru Ioan are o
idee deosebită de a prezenta într-o expoziţie o parte din colecţia sa care acum
număra peste 4200 de piese. Şi astfel, la data de 24 martie 1968 este semnat în
mod oficial actul de naştere al insignografiei româneşti la Casa Centrală a
Armatei, actualmente Cercul Militar Naţional. Expoziţia a întrunit toate
elementele specifice unei manifestări de ţinută: invitaţie tipărită, afiş,
catalog şi ceea ce a fost cel mai important, insignă proprie. Evenimentul a
fost mediatizat în revistele Magazin, Flacăra şi Viaţa Militară. Un impact
mediatic în activitatea insignografică din ţară l-a avut expoziţia itinerantă
de insigne realizată de col. Dogaru Ioan, la Casele armatei din Braşov, Iaşi,
Bacău, Constanţa, respectiv la Palatul Pionierilor de la Cotroceni. La 7 ani de
la expoziţia de insigne din capitală, are loc la Petroşani prima întâlnire pe
ţară a colecţionarilor de insigne (2 - 3 august 1975), rod al colaborării a
trei colecţionari de marcă din ţară: col. (r) Dogaru Ioan - Bucureşti, Milovan
Pavel - Timişoara şi Dula Aurel – Petroşani. Următoarele întâlniri anuale au
avut loc la Timişoara, Craiova, Bucureşti- Casa Centrală a Armatei, Petroşani,
Arad, Tg. Mureş etc. După 1989, activitatea noastră a trecut printr-o
perioadă foarte dificilă, iar timp de 10 ani toate întâlnirile au avut loc la
Petroşani. Trecând peste acest şoc, ne-am reorganizat şi a apărut ideea înfiinţării
unei asociaţii care să degreveze Societatea Numismatică Română de activitatea
insignografică care a luat un avânt deosebit în România. Insigna - ACIR
(Asociația colecționarilor de insigne din România)
Cu ocazia primului Congres
Naţional de Insignografie, de la Petroșani, din zilele de 18 – 20
septembrie 2009, a avut loc şi Adunarea Generală de Constituire a Asociaţie
Colecţionarilor de Insigne din România (ACIR). Cei 80 de participanţi au votat
statutul asociaţiei şi au ales organul de conducere al acesteia. În baza
hotărârii Judecătoriei Petroşani, Asociaţia a fost înregistrată la grefa
acestei instituţii, în registrul special la nr. 33/16 decembrie 2009. La baza
relaţiilor dintre cei 100 de membrii ai asociaţiei stau 3 principii pe care
dorim să le păstrăm şi asupra cărora insistăm: prietenia, întrajutorarea
colegială şi încrederea reciprocă. La ora actuală conducerea asociaţiei este în
căutarea unei sigle care să ne reprezinte. Până în prezent, printr-o bună
coordonare din partea ACIR a activităţii s-a reuşit menţinerea reuniunilor
noastre timp de 39 de ediţii consecutive, care de 5 ani au fost ridicate la
rang de congres, având la bază propunerea regretatului col. Dogaru Ioan. Prin
unirea forţelor a două localităţi aflate la mare distanţă (Alexandria -
Petroşani), dar legată printr-o voinţă şi o preocupare comună s-a reuşit spre
bucuria tuturor relizarea menţinerii expoziţiilor naţionale şi implicit a
reuniunilor. De la înfiinţare, ACIR a preluat dificila sarcină de atribuire în
fiecare an a premiilor Floarea de colţ, cea mai importantă
distincţie care recompensează atât colecţionarii membri ACIR, cât şi persoanele
care se implică în menţinerea activităţii insignografice din ţara noastră,
sarcină deosebit de onorantă de care ne-am achitat. Publicaţia oficială a
Asociaţiei este Jurnalul Insignografic, cu apariţie semestrială. Colectivul de
redacţie al Jurnalului este format din trei membri şi un fotograf
profesionist.
Insigna de vânătoare - ARAD
Produsul
medalistic de mai sus a fost realizat la comanda Asociației Județene de
Vânătoare și Pescuit Sportiv din municipiul Arad. Asociaţia
Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România
(A.G.V.P.S.) este persoană juridică de drept privat şi de utilitate
publică, care reprezintă, în plan intern, interesele a peste 150 de asociaţii
afiliate, în care sunt înscrişi peste 90% din vânătorii români şi peste 80% din
pescarii cu domiciliul sau rezidenţa în România, iar în plan extern, interesele
tuturor vânătorilor şi pescarilor sportivi din ţara noastră. Data de 5
iunie 1919 reprezintă momentul constituirii „Uniunii Generale a Vânătorilor”,
iar cea de 26 mai 1922, data de naştere a „Uniunii Generale a Vânătorilor din
România”. Această formă de organizare a suferit mai multe transformări și
convulsii până să ajungă la formatul de astăzi. Au fost perioade când au
existat și organizații paralele în acest domeniu de activitate.
Fazanul ( Phasianus colchicus ) este una din cele mai mandre si mai maiestre pasari pe
care le putem observa la noi. Este greu sa-ti stapanesti reactia de placere si
uimire atunci cand il vezi. Fazanul comun este originar din zona
Caucazului si din zona de sud-este a Peninsulei Blacanice. Se presupune ca la
noi a fost introdus pentru prima data de catre romani. Fazanul comun este
mai mic decat fazanul gulerat si cel mongolic si cel mai putin prolific. Are
insa o rezistenta la factorii de mediu mult mai buna si de aceea este foarte
bine adaptat. Masculul poate ajunge pana la greutatea de 1,5 kg iar femela pana
la 1kg. Lungimea totala este de 50-90 cm iar deschiderea aripilor de 70-90
cm. Culoarea penajului este pestrita,de un rosu-aramiu cu dungi negre. Pe
spate are reflexii verzi albastrui iar pe cap si pe gat este negru cu reflexii
albastre. Pe obraji este de un rosu aprins. Coada este lunga mai deschisa la
culoare, cu dungi transversale negre si de multe ori bifurcata ca limba unui
sarpe. Femela este crem-cenusiu punctata pe cap, spate, aripi si coada cu pete
de culoare brun inchis. Fazanul este o pasare poligama unde cocosul poate
avea 5 sau chiar mai multe gaini. In luna mai femela depune in jur de 10 oua pe
care le cloceste singura. Perioada de incubatie este de 21 de zile.
AMEFA 10 kilometri - locul II - 1945 (ciclism)
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere
bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină
sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs. Printre primii
locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se
numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al.
Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care
doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete
cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut,
sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele
velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas”
si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut
din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km,
este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data
cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si
organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se
infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs
oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de
binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la
periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o
activitate sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in
1896 si ”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina
prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor
Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra,
intitulata ”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a
mersului pe bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din
zilele noatre. Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga
de 250 m, cu o turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar,
primul, velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois
Pucher, langa atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa
ciclismul de sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului
erau neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut
nevoia de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare.
Initiatorul acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi
Cazzavillan si, totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc
biciclete (firma ”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de
lemn, lunga de 333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua
Kiseleff, in dreapta Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in
1896, prilejuind o bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat
ciclisti din Germania, Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si
pista vanduta ca lemn de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase
neachitate dupa moartea fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in
care cursele de viteza s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom,
ciclismul de pista isi va relua activitatea o data cu construirea velodromului
de la Galati (1923), din initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului
Ciclist Galati. De asemenea, este consemnata existenta unui velodrom la
Craiova, unde s-au derulat concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni
in anii 1896-1898. Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot
mai mare de concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in
Capitala si in teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism.
Acest eveniment, care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua
nuclee organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de
conducere si organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea
Velocipedica a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul
Federatiei Societatilor Sportive din Romania (FSSR).
A.M.E.F.A. este
prescurtarea următoarei denumiri: Asociaţia
Muncitorilor pentru Educaţie Fizică Arad, ce a fost înființată cu mai bine
de 100 de ani în urmă. Sub egida acestei asociații s-au desfăsurat multiple
competiții sportive pe tărâm arădean și chiar s-au înființat cluburi sportive
cu numele AMEFA. În anul 1911 pe lângă compania de cale ferată Arad s-a
înființat una dintre primele echipe de fotbal din România sub numele AMEFA
Arad. Arad a fost una dintre primele echipe de fotbal din Arad, fondată în
1911, fiind afiliată la compania de cale ferată Astra, devenită ulterior
Vagonul, Metalul, Energia, etc. AMEFA și-a făcut renume în perioada interbelică
organizând nenumărate competiții (campionate) de ciclism în Arad și împrejurimi.
Se cunosc o sumedenie de insigne din ciclism, care poartă inscripția AMEFA.
Insigna U.T.A. (Uzina Textilă Arad)
Fotbal
Club UTA, cunoscut sub
numele de UTA este un club de fotbal profesionist din Arad, care
evoluează în Liga I. UTA este acronimul de la fosta Uzina
Textilă Arad. Supranumită Bătrâna
Doamnă a fotbalului românesc, este una dintre cele mai titrate echipe
de fotbal din România. Echipa a câștigat de șase ori Campionatul și
de două ori Cupa României. Culorile tradiționale ale echipamentului de joc ale clubului
sunt alb și roșu, echipa disputându-și meciurile de acasă pe Stadionul
Francisc von Neuman, care are o capacitate de 12700 de locuri. Echipa a fost
înființată de baronul Francisc von Neuman, patronul Întreprinderii Textile
Arad, la data de 18 aprilie 1945. Clubul se înscrie în Campionatul
Național de Fotbal în ediția 1946/47 sub numele I.T.A., inițialele
întreprinderii. Prima participare, în primul eșalon fotbalistic, aduce și
primul titlu de campioană, la o diferență de 11 puncte față de locul 2, ocupat
de echipa Carmen București. În ediția 1947/48 ITA câștigă al doilea titlu
de campioană, cu un impresionant golaveraj de 129 - 21, record nedoborât până
astăzi și la care Ladislau Bonyhadi a contribuit cu 49 de goluri, de
asemenea, un record neegalat. În această ediție câștigă și finala cupei
împotriva echipei CFR Timișoara cu scorul 3-2. În ediția 1950, sub
denumirea de Flamura Roșie, câștigă un nou titlu de campioană. În
anul 1953 a ocupat poziția a treia în campionat și o nouă ediție a Cupei
României, împotriva CCA-ului București, scor 1-0. Din anul 1958 echipa își
schimbă denumirea din Flamura Roșie în U.T.A. În edițiile
de campionat 1968/69 și 1969/70 echipa a câștigat pentru a cincea și a șasea oară
campionatul țarii. În ediția 1970/71 ocupă locul IV și în Cupa Campionilor
Europeni reușește performanța de a elimina deținătoarea trofeului la acea dată,
Feyenoord Rotterdam, după un 1-1 în deplasare și 0-0 la Arad. Înaintea
meciului din Olanda, jucătorii lui Feyenoord Rotterdam, campioni
intercontinentali la acea dată, au fost amuzați de valoarea și aspectul echipei
arădene: Ne-au luat la mișto când au văzut cum eram îmbrăcați. Au vrut
să ne dea echipament din cap până în picioare. Până la urmă, am jucat cu
bocanci, jambiere și șorturi de la ei, și cu tricourile noastre, își aducea
aminte Gavril Birău. Dar pe teren situația a fost diferită, deoarece Florian
Dumitrescu a deschis scorul în minutul 14: Eu i-am centrat, iar el a
reluat cu capul din careu, deși nu excela la loviturile de cap. își
amintea Mircea Axente. A egalat apoi Jansen în minutul 25 și 1-1 a
rămas pînă la sfîrșit, cu tot asaltul olandezilor la poarta lui Gornea și în
disperarea celor aproape 70.000 de spectatori. descria antrenorul
Nicolae „Coco” Dumitrescu. În turul doi UTA a fost eliminată din competiție de Steaua
Roșie Belgrad (0-3, 1-3). Declinul echipaei a început în sezonul 1975/76
când retrogradează în B. În vara anului 1984 U.T.A. devine club de fotbal
muncitoresc, adoptând denumirea de F.C.M. U.T. Arad. Urmează o evoluție
oscilantă a echipei cu repetate promovări și retrogradari. După 12 ani de
secetă din punct de vedere sportiv, în sezonul 2019/2020 UTA avea să termine pe
primul loc intr-un sezon de Liga 2 plin de echipe de tradiție.
La revenirea în
prima ligă, UTA își inaugurează totodată noul stadion într-un meci acasă
cu FC Voluntari, pe 28 august 2020. Având un palmares deosebit, UTA
este una din cele mai iubite echipe de fotbal din țară. Cea mai categorică
victorie a echipei a fost 12-0 cu Jiul Petroșani (ediția 1947/48), iar cea
severă a fost 0-9 cu Petrolul Ploiești (ediția 1956). UTA este
supranumită „Campioana
Provinciei”, deoarece aceasta este echipa din afara capitalei cu
cele mai multe titluri de campioană a României, 6 la număr.
Insigna - AAC (Aradi Athletikai Club - Clubul atletic Arad)
A.A.C. este acronumul unui vechi club sportiv arădean și vine de la denumirea ungurească Aradi Athletikai Club (în românește Clubul Atletic Arad). Se pare că la
acest club se practicau mai multe sporuri dar cu siguranță fotbalul, pentru că
trebuie spus încă odată Aradul a fost poarta principală de intrare a sportului
fotbal în țara noastră. Clubul sportiv AAC a fost legalizat ín noiembrie 1899. Se știe că în data de de 22 mai 1900
Primăria orașului Arad aprobă închirierea pe 20 de ani, a unui teren de
antrenament, situat în apropierea Uzinelor Johann Weitzer, unde se amenajează
primul stadion din oraș.
Meciul de inaugurare al noului stadion a a avut loc în data de 28
iunie 1903 între echipele Clubul Atletic
Arad și Clubul Atletic Timișoara care s-a încheiat cu victoria arădenilor, scor
3-0. La sfârșitul anilor 70 exista lângă intrare o tablá cu inscriptia: Primul
stadion de fotbal de pe teritoriul actual al Romániei. 1899. Era vorba despre stadionul
clubului AAC (Aradi Atlétikai Club).
Municipiul Arad este
reședința și cel mai mare oraș al judeţului Arad, situat pe cursul
inferior al râului Mureş, în vestul României. El numără
aproximativ 150000 de locuitori. Municipiul Arad constituie pentru vestul
României un punct important în ceea ce privește industria, și este de asemenea
un nod important în transporturile feroviare, rutiere, având și
aeroport. Istoria Aradului este una îndelungată care începe cu
primele așezări umane pe actuala vatră a orașului, în nordul râului
Mureș și mai apoi cu apariția primei cetăți de pământ situată la
Vladimirescu, în jurul secolului al X-lea. Prima atestare documentară
a zonei Aradului ne parvine din anul 1028. Deasupra
am postat drapelul și stemele interbelică, comunistă și actuală ale
municipiului Arad iar mai jos pozele câtorva monumente de cultură și
arhitectură arădene din vremuri diferite.
Biserica ortodoxă română din cartierul Gai - 1936
Casa Barabaș
Curtea și Capela Internatului Diecezan
Hotelul Panonia
Școala comercială superioară (azi Colegiul economic)
Banca de economii (azi Banca națională)
Palatul Szantay
Liceul Csiky Gergely si bustul lui Kossuth
Memorialul Elisabeta
Casa Hirschmann
Casa agricolă de păstrare Cenădana
Palatul Nadasdy
Palatul MAV
Județul Arad este situat în vestul României și cuprinde teritorii din Crișana și din Banat. Județul se
întinde de o parte și de alta a râurilor Mureș și Crișul Alb. Se învecinează cu
județul Bihor la nord și
nord-est, cu județul Alba la est, cu județul Hunedoara la sud-est, cu județul Timiș la sud și cu statul Ungaria, la vest.
Suprafața pe care se întinde este de 7754 kilometri pătrați. Din punct de vedere al
organizării administrative cuprinde; 1 municipiu – Arad, 10 orașe; Pecica,
Sântana, Vladimirescu, Lipova, Ineu, Chișinău-Cris, Nădlac, Pâncota, Curtici și
Sebiș, 68 de comune și 270 de sate. Sus
am postat drapelul și stema județului Arad și mai jos pozele câtorva monumente
de cultură și arhitectură din acest județ,
din vremuri diferite.Gara - Ghioroc
Vedere - Frumușeni
Vedere - Buteni
Biserica - Cenad
Biserica romano catolică - Pecica
Vedere - Curtici
Castelul Mocioni - Bulci
Biserica romano catolică - Chișinău Criș
Vedere - Hălmagiu
Castelul grofului Karoly - Macea
Vedere - Ineu
Gara - Gurahonț
Biserica - Grăniceri
____________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Poetul și jurnalistul costa rican
Aquileo Echeverria, a trăit între anii 1866 - 1909
Detaliu vignetă de pe un set de cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
Câteva detalii vignetă de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 17.06.2021
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu