Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de
cultură și arhitectură din localitatea spaniolă ALGUENA,
provincia ALICANTE, comunitatea autonomă VALENCIA, dar
și câteva trimiteri poștale, vederi generale și o insignă locală.
Biserica
Arhitectură locală
Trimiteri poștale
Vederi generale
Insignă locală
xxx
UN DIALOG EPIGRAMATIC
UN SFAT
DIN INTELIGENȚA
POPOARELOR LUMII
UN CATREN PENTRU
NEPOATA MEA SARA MARIA
_________xxx_________
O MEDALIE, O PLACHETĂ
ȘI CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Informaţii generale despre medalistică şi
subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în
articolul "Le Havre - Franţa".
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Ștefan cel Mare - Voievod al Moldovei 1457
Viața lui Ștefan cel Mare
Compania privată
Casa de Monede a lansat pe piață un lingou, mai bine zis o plachetă cu chipul
voievodului Moldovei - Ștefan cel Mare. Lingoul-plachetă este realizat la cea
mai înaltă calitate numismatică proof cu o limitare de doar
1500 exemplare și se distribuie însoțit de certificat de calitate. Datele tehnice
ale produsului sunt: tiraj – 1500 bucăți, metal (compoziție) – aur, puritate – 99,99%,
greutate – 0,31 grame, dimensiuni – 15,2 x 8,6 x 0,11 milimetri, calitatea –
proof și prețul unitar de achiziționare – 299 lei + 20 lei taxa de expediere.
Ștefan
al III-lea, supranumit Ștefan
cel Mare a fost un domnitor al Moldovei, care s-a născut în anul 1433
la Borzeşti şi a decedat la 2 iulie 1504 la Suceava. Alexandru cel Bun a
avut mai mulţi fii şi nepoţi, iar Ştefan cel Mare este
nepot de fiu al lui Alexandru cel Bun. Însă, după obiceiul ca marii boieri să
aleagă succesorul la tron între fiii şi nepoţii fostului voievod, a fost uns
Ştefan domn, punându-se capăt unei perioade de lupte interne. Iar Ştefan cel
Mare nu era nici măcar fiu legitim, ci, cum se spunea, fiu din flori, fiu
nelegitim, şi prin urmare i-afost mai greu să acceadă la tron. Totuşi avea
calităţi excepţionale, nu numai de vitejie, dar şi de chibzuinţă şi de
organizare, şi, spre fericirea Moldovei, în general a românimii, a avut o
domnie lungă de 47 de ani. Este cea mai lungă domnie înainte de cea a regelui
Carol I în veacurile noastre. Se urcă pe tron în 1457, deci la un an după
Vlad Ţepeş în Muntenia, şi domneşte până în 1504. Moşteneşte o ţară în plină organizare,
dar care din punct de vedere economic începea să se dezvolte mai cu seamă
datorită împrejurării că reprezenta o regiune de tranzit între Europa centrală,
Polonia şi porturile de la Marea Neagră. Iar faptul că Moldova avea două
porturi importante, Chilia şi Cetatea Albă, îi aducea o substanţială sursă de
venituri, prin vămi. Chilia - după cum am spus - fusese a domnilor munteni, în
înţelegere cu regii unguri. Ştefan cel Mare e cel care o cucereşte de la
munteni, atrăgându-şi prin aceasta duşmănia lui Matei Corvin. Ştefan cel Mare
este, pentru mica lui ţară, un voievod bogat prin vămile pe care le ia de pe
urma comerţului internaţional. Vom vedea şi tragedia care va decurge din
pierderea, în timpul domniei lui Ştefan cel Mare, a acestor două cetăţi, Chilia
şi Cetatea Albă. Se tot spune că Ştefan cel Mare s-a bătut mereu cu
turcii. Nu e chiar adevărat. S-a bătut împotriva tuturor celor care voiau să-i
ştirbească relativa independenţă. Astfel s-a bătut şi cu Matei Corvin care,
supărat că Ştefan luase Chilia de la munteni şi unguri, a venit să-l silească
să redevină vasal al regelui Ungariei, îl bate pe Matei Corvin la Baia, şi-l
sileşte să treacă îndărăt Carpaţii. Mai târziu va avea să lupte şi
împotriva polonezilor. Dar, bineînţeles, ce a rămas mai viu în memoria populară
au fost luptele sale cu turcii, în special în 1475, când Moldova este invadată
de o mare armată otomană condusă de Soliman paşa, cel mai mare general al
turcilor. Nu uitaţi că suntem sub domnia lui Mahomed (sau, în turcă, Mehmet) al
II-lea care a cucerit Constantinopolul, deci momentul de maximă putere pe care
o atinge Imperiul Otoman. Iar mica armată a lui Ştefan cel Mare învinge armata
turcă la Vaslui. Faima lui Ştefan trece peste graniţe; cronicarul polonez
Dlugosz spune că este cel mai mare domnitor din toată Europa, iar Papa îl
proclamă „Athleta Christi”, adică „Atletul lui Cristos”. Din păcate, turcii,
furioşi din pricina acestei înfrângeri, revin după un an cu însuşi Mehmet al
II-lea în fruntea lor. În plus, îi îndeamnă pe tătarii din Crimeea şi din
actuala Ucraină să atace Moldova de la răsărit. De data asta, pentru a se putea
apăra împotriva năvalei tătarilor, mai toţi răzeşii din actuala Basarabie
părăsesc armata lui Ştefan cel Mare pentru a se duce să-şi apere
vetrele. Ştefan cel Mare rămâne cu mica lui armată formată aproape numai
din boieri, slujitorii lui, şi din câteva cete din oraşe. Este învins la
Războieni, în 1476. Totuşi, se retrage mai la nord, iar Mehmet al II-lea nu
reuşeşte să cucerească cele două puternice cetăţi, din care mai puteţi vedea şi
astăzi ruine, la Suceava şi la Cetatea Neamţului. După ce a pârjolit ţara,
pentru ca turcii să nu se mai poată aproviziona, Ştefan cel Mare rămâne voievod
al Moldovei, iar Mehmet al II-lea se retrage. După această aventură — ca
să zic aşa —, Ştefan cel Mare îşi dă seama că trebuie să se înţeleagă cu
turcii, dar, din păcate, lucrurile se înrăutăţesc, căci câţiva ani mai târziu,
în 1484, o nouă campanie a lui Baiazid al II-lea are drept scop, de data
aceasta, cucerirea celor două porturi despre care am vorbit, Chilia şi Cetatea
Albă. Şi cele două cetăţi cad, probabil printr-o trădare a genovezilor care
erau înăuntru şi care şi-au dat seama că nu se mai putea lupta împotriva
Imperiului Otoman, nefiind suficient de bine ocrotiţi de un mic voievod
creştin. Pierderea, prin trădare, a Chiliei şi a Cetăţii Albe a
reprezentat o catastrofă pentru dezvoltarea ulterioară a Moldovei. Au început
să sărăcească oraşele mari, şi Moldova nu s-a mai putut dezvolta cum s-a
dezvoltat Transilvania, cu cetăţi, cu târgoveţi bogaţi, cu comerţ de tranzit
etc. Anul 1484 reprezintă un moment, economic şi politic, crucial pentru
dezvoltarea ţărilor române. Ştefan cel Mare rămâne pe tron până la
bătrâneţe. Se mai bate cu regele Poloniei, iar legenda Dumbrăvii Roşii povesteşte
că, în urma luptelor, au murit atâţia polonezi din şleahtă, încât se făcuse
câmpia roşie, şi prizonierii au fost puşi să are trăgând ei înşişi plugurile.
Aceste întâmplări se pare că sunt adevărate. Deci chiar pe vremea lui Ştefan
cel Mare, domnul şi dregătorii din sfatul lui îşi spun că nu sunt ajutaţi cu
adevărat de regii creştini, turcul e departe, promite ocrotire împotriva altor
duşmani, nu vine să construiască moschei la noi în ţară, ne lasă să fim
autonomi, adică să avem regimul nostru, cu boierimea noastră, cu bisericile
noastre — şi-atunci ne înţelegem cu turcul, plătindu-i doar un tribut pe an. La
început acest tribut a fost uşor, şi în Muntenia şi în Moldova, dar foarte
curând tributul a crescut, pe măsură ce turcii, opriţi în fructuoasele lor
cuceriri, au avut mai mare nevoie de bani. Aici începe nenorocirea celor două
principate. Prima jumătate a veacului al XVI-lea este într-adevăr perioada
când Imperiul Otoman îşi atinge, cu o repeziciune uimitoare, întinderea maximă:
în anii 1516 - 1517 otomanii au cucerit Siria şi Egiptul, apoi Arabia, iar sub
Soliman zis Magnificul (1520-l566) turcii cuceriseră Ungaria, şi în Africa
ajung până la graniţa Marocului. Cu vremea însă, aceste cuceriri, exploatate cu
nemiluita, nu mai sunt „rentabile”, ci se transformă într-o povară. De aceea
ţările române, cu pământul lor rodnic, cu mari turme de oi şi cirezi de bovine,
au devenit indispensabile vistieriei împărăţiei, şi mai cu seamă aprovizionării
capitalei Constantinopol. Ştefan cel Mare se zice că a clădit o biserică
în fiecare an sau după fiecare izbândă, astfel încât s-au numărat 47 de
biserici clădite de el. Între frumoasele mânăstiri din Bucovina câteva sunt
ctitoria lui, însă majoritatea zugrăvelilor, picturilor exterioare aparţin unei
epoci imediat următoare, când pe tronul Moldovei se află un fiu al său, Petru
Rareş. (Sursa - Net - Horia Dumitru Oprea)Campionatul regional individual contratimp (ciclism)
Consiliul regional Banat
Ciclismul este,
în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol folosind mijloace de
transport puse în mișcare de mușchii omului, cu precădere bicicletele.
Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și disciplină sportivă de
sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de Uniunea Ciclistă
Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă organizare
riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de concurs. Printre primii
locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de locomotie, se
numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al.
Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care
doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au importat biciclete
cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut,
sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse, primele velodromuri.
Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste ”Velocitas” si ”Huniade”,
iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad. Cursa de debut din Bucuresti,
care are loc in 1891 pe distanta Otopeni – Baneasa de 10 km, este castigata de
D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de Triumf. O data cu inmultirea
societatilor cicliste, se impune necesitatea coordonarii si organizarii ritmice
a activitatii cicliste. In consecinta, in 1891 se infiinteaza ”Clubul
velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un concurs oficial. In 1893,
se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari de binefacere, destinate
ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la periferia Capitalei. De
acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o activitate sportiva, motiv
pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in 1896 si ”Uniunea
velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina prerogativele unei
federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor Excursionisti” si
apare prima revista ciclista lunara din tara noastra, intitulata ”Bicicleta”.
Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a mersului pe bicicleta, in
spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din zilele noatre. Pe campul
acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga de 250 m, cu o turnura
usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar, primul, velodrom din
Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher, langa atelierul de
reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de sosea, apare si
cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau neincapatoare si
ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia de a construi un
nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul acestui proiect a
fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si, totodata,
reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma
”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de
333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta
Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o
bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania,
Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn
de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea
fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza
s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va
relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din
initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea,
este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat
concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898.
Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de
concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in
teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment,
care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee
organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si
organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica
a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei
Societatilor Sportive din Romania (FSSR). Ciclismul are o traditie îndelungată
in Romania, primele velocipede facandu-si aparitia pe strazile Bucurestilor in
anul 1869. Turul Ciclist al României sau Mica Buclă este
cea mai importantă competiție ciclistă desfășurată pe teritoriul României,
organizată sub egida Federației Române de Ciclism. Prima ediție a turului a
avut loc în 1934, a avut 1026 de kilometri împărțiți în 7 etape și a
fost câștigată de Marin Nicolov și echipa Bulgariei. Primul succes
romanesc în Turul ciclist al României a venit in anul 1950, atunci cand
competitia a fost câștigată de Constantin Sandru, legitimat la clubul C.C.A.
(Clubul central al armatei). Ediția din anul 1985 a fost câștigată de românul Mircea
Romașcanu. Inspirată de Turul Franței, publicația lunară „Revista
Automobila” a organizat în luna august 1910 prima ediție a „Circuitului
Munteniei”. După trei ediții, competiția nu s-a mai organizat. Cel mai lung
traseu al Turului României a fost în anul 1936 - 2242 km, iar cel mai scurt în
anul 1991 – 430 km. La ediția din anul 1973, la Cluj a avut loc o etapă pe timp
de noapte – 27,3 km. Ediția a 45-a (din anul 2008) a Turului Ciclist al
României, a fost prima ediție care a figurat în calendarul competițional al
Federației Internaționale de Ciclism. Alte competiții în care s-au afirmat
cicliștii români au fost Balcaniadele. Aceste competiții se organizau cu
participarea cicliștilor din statele balcanice, pe rând în câte una din aceste
state.
Banatul este o
provincie istorică împărțită astăzi între România, Serbia și o foarte mică parte din Ungaria. Banatul
românesc cuprinde județele Timiș și Caraș-Severin în totalitate și porțiuni din
județele Arad, Mehedinți, Hunedoara și Mehedinți (a se vedea harta). Granițele
naturale ale Banatului sunt râurile Mureș și Tisa, fluviul Dunărea și
masivele Poiana-Ruscă și Retezat. Relieful Banatului este foarte divers:
începând din vest, spre est, formele de relief se succed în trepte: câmpia
joasă, câmpia înaltă, dealurile și, în final munții. Banatul este o provincie bogată în resurse naturale, în special lignit,
minereu de fier, plumb, mangan, aur, cupru, țiței, gaze
naturale, nisip, sare și sulf. Ca industrie, Banatul conține centre
majore de procesare a fierului și oțelului, cât și complexe
industriale chimice și textile.Printre ocupațiile importante se numără
creșterea de animale, agricultura, producția viticolă și de fructe.
Orașele Banatului românesc sunt: Timișoara, Reșița, Lugoj, Caransebeș, Oravița, Lipova, Sânnicolau
Mare, Jimbolia și Orșova.
Jetonul - Automobil club român - 50 R
Jetoanele sunt piese din
metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune
monedelor și sunt folosite pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru
procurarea unor băuturi sau mici obiecte, ori pentru acces într-o anume
incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele
unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt
folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost
precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi
pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor
consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la ședinţe,
şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată.
Mai jos prezint
câteva file din istoria veche a Automobil Clubului Roman (A.C.R.), fost Automobil
Clubul Regal Roman (A.C.R.R.) 1904 – 2014.
- 5 aprilie 1904. În salonul de onoare al
Hotelului Boulevard din Bucureşti (clădire existentă şi în prezent), un grup de
automobilişti, constituiţi în Adunarea Generală, a hotarât şi a semnat actul de
înfiinţare a primei asociaţii a automobiliştilor din ţara noastră: Automobil
Club Român. Automobil Club Român se înscrie, astfel, în primele 10 cluburi
centenare din Europa şi în primele 14 cluburi centenare din întreaga lume.
- Septembrie 1904. Are loc prima cursă de automobile din România
organizată de ACR pe traseul Bucureşti – Giurgiu – Bucureşti (120 km). România
a fost printre primele 6 ţări din lume care au organizat concursuri auto, după
Franţa, SUA, Germania, Italia şi Austria.
- 8 decembrie 1905. ACR a fost primit ca
membru al Asociaţiei Internaţionale a Automobil Cluburilor Recunoscute de la
Paris, devenită ulterior Federaţia Internaţională a Automobilului
(FIA).
- 1914. Automobil Club Român
îşi schimbă statutul în Automobil Club Regal Român (ACRR), iar timp de 33 de
ani Regii României au deţinut funcţia de preşedinţi de onoare ai ACRR.
- 15 ianuarie 1921. Adunarea Generală a ACRR introduce un nou capitol în
Statut (capitolul 6) privind autorizarea cluburilor regionale. Primul club
regional a fost înfiinţat la 8 septembrie 1921, la Cluj. Printre membrii lui de
onoare s-a numărat Octavian Goga.
- 1925. ACRR s-a afiliat la Consiliul Central
al Turismului Internaţional, cu sediul la Paris.
- 1926. Alexandru Berlescu realizează, în
premieră, înconjurul României pe un Oldsmobile, parcurgând 2447 km în 50 de
ore. Are loc, de asemenea, în România, prima cursă Bucureşti – Paris şi
retur, fără oprire, performanţă realizată de Henry Manu, însoţit de N.
Constantinescu, pe o maşină Buick.
- 1927. Este înfiinţat Automobil Club Regional
Moldova de Sus, Cernăuţi, potrivit Statutului ACRR.
- 1929. Automobil Club Regal Român devine membru
fondator al Cercului de sporturi Băneasa (Country Club), cu denumirea actuală
de Clubul Diplomatic Bucureşti.
- 1936. Petre Cristea şi Ion Zamfirescu
(însoţiţi de Gogu Constantinescu) câştigă Raliul Monte Carlo, pe un Ford V8,
performanţă considerată ca fiind cea mai mare victorie a automobilismului
românesc.
- 1 ianuarie 1948. Automobil Club Regal
Român primeşte denumirea de Automobil Clubul Republicii Populare Române
(ACRPR), cu sediul în B-dul 6 Martie nr. 5, fiind unicul club naţional
recunoscut oficial.
- 1953. Este organizată Competiţia
automobilistică Marele premiu al RPR şi Circuitul CFR pe parcelarea Floreasca
din Bucureşti.
- 1958. Urmare a transformărilor politice din
România, desfiinţarea Regatului, la iniţiativa unui grup de automobilişti,
ACRPR a fost reorganizat într-o nouă concepţie, sub denumirea de Asociaţia
Automobiliştilor din România (AAR).
- 1964. Are loc prima ediţie a
Raliului Dunării – Castrol care avea startul la Viena şi sosirea la
Braşov.
- 1967. Are loc prima ediţie a
Raliului României. Un comitet de iniţiativă a depus diligenţele necesare
pentru transformarea AAR în Automobil Clubul Român. La împlinirea a 63 de ani
de existenţă, asociaţia automobiliştilor din România revenea, astfel, la numele
ei iniţial – Automobil Clubul Român.
- 18 octombrie 1967. ACR se mută în noul său sediu situat în Str.
Nikos Beloiannis nr. 27, astăzi Str. Take Ionescu nr. 27.
- 17 mai 1974. Se înfiinţează Federaţia Română de
Automobilism şi Karting (ACR – FRAK).
Sediul
Automobil Clubului Român București este situat,
începând cu data de 18 octombrie 1967, în sectorul I al Capitalei, pe strada
Tache Ionescu, la numărul 27 (denumire veche Nikos Beloiannis). Automobil
Clubul Român (A.C.R.) s-a înființat în data de 5 aprilie 1904 în salonul de
onoare al Hotelului Bulevard din București, devenind unul din primele astfel de
10 cluburi europene și 14 din toată lumea. În septembrie 1904 a avut loc prima
cursă de
automobile din România organizată de ACR pe traseul Bucureşti – Giurgiu –
Bucureşti (120 km). România a fost printre primele 6 ţări din lume care au
organizat concursuri auto, după Franţa, SUA, Germania, Italia şi Austria, iar
în data de 8 decembrie 1905 ACR a fost primit ca membru al Asociaţiei
Internaţionale a Automobil Cluburilor Recunoscute de la Paris, devenită
ulterior Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA). În anul 1909 s-a emis
legea de organizare a ACR pentru ca din 1914 să își schimbe statutul
devenind Automobil Club Regal Român
(ACRR), iar timp de 33 de ani Regii României să dețină funcţia de preşedinţi de
onoare ai ACRR. ACR și-a propus următoarele obiective:sa
informeze si sa cultive interesul pentru practicarea automobilismului si a
turismului automobilistic;- sa
organizeze indrumarea, instruirea si perfectionarea pregatirii tehnice si
morale a membrilor si simpatizantilor asociatiei, dupa caz; sa acorde asistenta
tehnica, turistica si juridica;
- sa colaboreze cu autoritati, institutii
publice si oricare alte persoane juridice sau persoane fizice, in vederea
dezvoltarii automobilismului, turismului automobilistic si activitatii sportive
de automobilism si karting;
- sa organizeze, sa indrume si sa coordoneze
activitatea sportiva de automobilism si karting;
- sa
stabileasca si sa dezvolte relatii de colaborare cu organizatii internationale
de automobilism si turism, cu asociatii, cluburi si federatii de specialitate
din alte tari, precum si cu alti parteneri de profil din strainatate, persoane
fizice sau juridice;
- sa sprijine, pe masura posibilitatilor sale de
actiune, protejarea mediului inconjurator si cresterea sigurantei in circulatia
rutiera;
- sa
sprijine exercitarea drepturilor si libertatilor specifice ale membrilor sai in
cadrul si prin mijloacele prevazute de STATUT, precum si cele derivand din
reglementari si conventii interne si internationale.
În
anul 1933 ACR consemna numărul membrilor “societari” şi “turişti” ai clubului
la 1300 persoane. La 1 ianuarie 1948 ACRR primeşte denumirea de Automobil
Clubul Republicii Populare Române (ACRPR), cu sediul în B-dul 6 Martie nr. 5,
fiind unicul club naţional recunoscut oficial. În anul 1967 a avut loc loc prima
ediţie a Raliului României. Din 1969 ACR a scos și difuzat revista Autoturism.
În data de 17 martie 1974 s-a înființat Federaţia Română de Automobilism şi
Karting (ACR – FRAK). Regret că nu am găsit o poză mai recentă cu sediul ACR –
ca și termen de comparație. Insigna - I.Av.U. (Întreprinderea de aviație utilitară)
S.C. Aviaţia utilitară Bucureşti S.A. a fost înfiinţată în anul 1964 ca întreprindere de stat, în
subordinea Ministerului Transporturilor. Anterior, Aviaţia Utilitară a
funcţionat ca detaşament al Companiei TAROM, având în componenţă un sector AVIASAN,
care utilizează elicoptere şi avioane uşoare pentru transportat bolnavi,
nou-născuţi cu probleme deosebite, sânge sau subproduse sanguine, organe,
ţesuturi sau pacienţi în vederea transplantului, personal specializat medical,
aparatură medicală sau medicamente. Ca un exemplu al activităţii AVIASAN,
considerată în anii 1975-1980 ca fiind una dintre cele mai dezvoltate unităţi
de transport aerian medical din estul Europei, stau mărturie următoarele cifre:
110.000 ore de zbor; 52.000 curse sanitare; 45.000 grav bolnavi şi accidentaţi
transportaţi; 60.000 kg sânge conservat; 25.000 kg medicamente transportate;
peste 1.500 medici şi personal medical transportaţi pentru acordarea asistenţei
medicale de urgenţă. În decursul anilor, Aviaţia Utilitară a executat misiuni
de zbor pe întreg teritoriul României prestând, pe lângă serviciile de
ambulanţă aeriană amintite, servicii de transport marfă şi pasageri, tratamente
aviochimice, misiuni de aerofotogrametrie, reclamă aeriană şi filmări, zboruri
de cautare-salvare, stingere de incendii, ajungând la sfârşitul anilor ’80, la
60 - 65000 ore de zbor anual. După 1990, ca urmare a Legii Privatizării,
întreprinderea a trecut în administrarea Fondului Proprietăţii de Stat, care a
decis în 1998 divizarea societăţii în 5 părţi. În urma divizării, S.C. Aviaţia
utilitară Bucureşti S.A., executând toată gama de prestări servicii,
întreţinere tehnică şi reparaţii, pe care o executa vechea societate, cuprinde
şi aerobazele teritoriale Piteşti şi Braşov. Insigna - Campion școlar R.P.R. (gimnastică)
(Republica Populară Română)
Gimnastica este un sport care
implică o serie de mișcări ce necesită forță fizică, flexibilitate, echilibru,
rezistență, grație și conștientizare chinestezică. Gimnastica artistică este
cea mai cunoscută ramură a acestui sport. Probele la feminin sunt sărituri,
paralele, bârnă, sol, iar la bărbați - sol, sărituri, cal cu mânere,
inele, paralele și bara fixă. Alte ramuri ale gimnasticii de performanță
sunt gimnastica ritmică, gimnastica aerobică, gimnastica acrobatică și
săriturile la plasa elastică.
__________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Omul de știință costa rican Clodomiro Picado Twight
a trăit între anii 1887 - 1944
Detaliu vignetă de pe o acțiune românească
Câteva detalii vignete de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 14.06.2021
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu