joi, 23 ianuarie 2014

TABLETA CU ȘTIRI NECONVENȚIONALE - 50



D'ALE ALEŞILOR NOŞTRI

sau

CULEGEM CE AM SEMĂNAT

VASILE DÂNCU;
Deputat PSD
Vă îndemn să aveți curaj, fiecare trebuie să comunicați ca Rambo, fiecare veți fi soldat universal în colegiile voastre.

MARIAN OPRIȘAN; 
Vicepreședinte PSD,
Președintele Consiliului Județean Vrancea
Eu am fost ales ca să am grijă de voi și de familiile voastre, președinte al Vrancei!

ADRIAN NĂSTASE;
fost Prim-ministru,
fost Președinte al Consiliului Național PSD
  • 10 decembrie este Ziua internațională a drepturilor omului. Omul, ati ghicit, este Traian Basescu: și el are drepturi pe care, de altfel, și le-a exercitat astăzi, desemnându-l, fără să plânga, pe Stolojan pentru a forma Guvernul 
  • Găinile știu singure să facă ouă, nu trebuie să le învețe cineva.
____________x_____________
Creatorul anonim popular deja a dedicat o baladă lui Adrian Năstase
"Crivăţul îmi bate în casă,
Suflă praful de pe masă,
Adună din vatră scrum
Şi mi-l bagă-n living room.
Adriane, cine gaia,
Ţi-a dat pe mătuşa aia?
Că eu dacă n-am mătuşă,
N-am bani nici să-mi iau o uşă.
Puradeii îmi îngheaţă,
Tu pleci la vânat de raţă,
Aviara ne pândeşte,
Adi Ursu ne ocheşte.
Adriane, Adriane,
Moare un popor de foame,
Populaţia roade oase,
Tu ai cinşpe mii de case.
Valul vine, valul trece,
Şi-l lasă pe Adi rece,
Eu înghit în sec şi tac,
Că ce, caii mei, să fac.
Se zvoneşte pe uliţă
C-o să vândă tot Adiţă,
C-o să dea tot la popor
La Paştele cailor".

***

DOUĂ EPIGRAME
DIN VIAȚĂ
de Marin Sorescu
scriitor român (1936 - 1996)

EDILILOR ORAȘULUI
CARE NU SE ÎNGRIJESC
DE PAVAREA STRZILOR

Se plânge unul:"Pe la noi
S-a dezgheţat şi e noroi".
Răspunsu-i plin de politeţe:
"Vom lua măsuri... ca să îngheţe".

REVISTEI "URZICA"

Vorbeau urzicile-ntre ele:
-  Tu ce zici de "Urzica", lele?
-  Zic c-a avut o moarte tristă:
Nu-i nici urzică, nici revistă.

____________xxx___________

CÂTEVA 
JETOANE ROMÂNEȘTI

T.A.P.L. 3 - (Trustul de Alimentație Publică Locală)
Din categoria Întreprinderilor (trusturilor) de alimentație publică (locală) au făcut și fac parte; restaurantele, cantinele, grădinile de vară, berăriile și în general toate localurile unde oamenii puteau și pot mânca și bea ceva. Aceste unități erau specializate în prepararea și comercializare bunurilor de consum. 

Societatea de tramvaie București - 1/2 DI 
Serviciul "Curățirea zăpezii"

S.B.C. - Soc. Stațiuni balneare climaterice - 20 

Tic Tac - 5 lei 

Tic Tac - 10 lei
JETOANELE sunt piese din metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune monedelor, ce sunt folosite pentru declansarea unui automat de muzică, pentru procurarea unor bauturi sau mici, ori pentru acces într-o anume incintă, etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele unei firme, magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt folosite şi ca număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost precursoarele monedelor metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi în plan local şi uneori ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru participarea la sedinţe, şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în monedă adevărată. 

_____________ooOoo_______________

PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
20 coroane 1926 - Cehoslovacia
Alois Rasin a fost un economist și om politic cehoslovac care a trăit în perioada anilor 1867 - 1923.

Câteva vignete de pe acțiuni germane

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 23.01.2014

Niciun comentariu: