miercuri, 22 ianuarie 2014

BARDO - POLONIA



Mai jos am postat și alte fotografii cu imagini din localitatea 
poloneză BARDO (denumire germană WARTHA), 
județul ZABKOWICE SLASKIE, voivodatul SILEZIA INFERIOARĂ, 
câteva vederi generale din epoci diferite, precum și o
trimitere poștală ilustrată.

Hotelul
Podul
Castelul
Vederi generale
Trimitere poștală ilustrată

***

DOUĂ GLUME
DIN PERIOADA COMUNISTĂ

Între doi prieteni;
  • Ce sunt ruşii? Prieteni sau fraţi?
  • Fraţi. Prietenii ţi-i poți alege.

Dilema lui Bulă: să mor acum, în iarnă, de frig, sau la vară de foame...?



__________xxx___________

CÂTEVA 
INSIGNE ROMÎNEȘTI 
DIN AVIAȚIA CIVILĂ

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.  

2000  ore de zbor - Aviația utilitară 
avion smurd
3000  ore de zbor - Aviația utilitară 
S.C. AVIAŢIA UTILITARĂ BUCUREŞTI S.A. a fost înfiinţată în anul 1964 ca întreprindere de stat, în subordinea Ministerului Transporturilor. Anterior, Aviaţia Utilitară a funcţionat ca detaşament al Companiei TAROM, având în componenţă un sector AVIASAN, care utilizează elicoptere şi avioane uşoare pentru transportat bolnavi, nou-născuţi cu probleme deosebite, sânge sau subproduse sanguine, organe, ţesuturi sau pacienţi în vederea transplantului, personal specializat medical, aparatură medicală sau medicamente. Sus am postat logo-ul aviațieiutilitare române. 

4000  ore de zbor - Aviația utilitară 
Ca un exemplu al activităţii AVIASAN, considerată în anii 1975-1980 ca fiind una dintre cele mai dezvoltate unităţi de transport aerian medical din estul Europei, stau mărturie următoarele cifre: 110.000 ore de zbor; 52.000 curse sanitare; 45.000 grav bolnavi şi accidentaţi transportaţi; 60.000 kg sânge conservat; 25.000 kg medicamente transportate; peste 1.500 medici şi personal medical transportaţi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă.
6000  ore de zbor - Aviația utilitară
7000  ore de zbor - Aviația utilitară
În decursul anilor, Aviaţia Utilitară a executat misiuni de zbor pe întreg teritoriul României prestând, pe lângă serviciile de ambulanţă aeriană amintite, servicii de transport marfă şi pasageri, tratamente aviochimice, misiuni de aerofotogrametrie, reclamă aeriană şi filmări, zboruri de cautare-salvare, stingere de incendii, ajungând la sfârşitul anilor ’80, la 60-65.000 ore de zbor anual.


10000  ore de zbor - Aviația utilitară 
După 1990, ca urmare a Legii Privatizării, întreprinderea a trecut în administrarea Fondului Proprietăţii de Stat, care a decis în 1998 divizarea societăţii în 5 părţi. În urma divizării, S.C. AVIAŢIA UTILITARĂ BUCUREŞTI S.A., executând toată gama de prestări servicii, întreţinere tehnică şi reparaţii, pe care o executa vechea societate, cuprinde şi aerobazele utilitare teritoriale PITEŞTI şi BRAŞOV.

10.000.000 km (Aviație)
Insigna de mai sus marchează faptul că posesorul acesteia, pilotul român în aviația civilă de transport mărfuri și călători, a zburat mai mult de 10 milioane de kilometri, asta demonstrând vechimea și experiența sa în profesie. Deasupra am postat o fotografie cu AIRBUS - A 320, cel mai mare avion de călători din aviația română.

____________ooOoo___________

PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
1 rupie 1954 - Ceylon
Elisabeta a II-a; atunci și acum. Este suveranului Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord și a încă 15 state independente din grupul Commonwealth. S-a născut în anul 1926 și conduce din anul 1952. Numele său real este Elizabeth Alexandra Mary. În poza de deasupra Elisabeta avea 3 ani.

Câteva ornamente decorative marginale de pe 
bancnote locale, de necesitate, belgiene


MOUSAIOS - 22.01.2014

Niciun comentariu: