duminică, 12 octombrie 2014

ASSE - BELGIA


Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură și
arhitectură din localitatea belgiană ASSE (denumirea valonă ASSCHE),
districtul FLEMICH BRABANT, regiunea FLANDRA.
Biserica gotică SF.MARTIN
Biserica SF.HUBERT
 Capela
Arhitectură locală

***

SĂ CUGETĂM!

___________xxx___________

O PLACHETĂ,
CÂTEVA INSIGNE ȘI MEDALII

Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA,  poţi citi în  articolul  "Le Havre - Franţa".

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc. 

Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii române),  PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).  

Nicolaus Testemițanu (Nicolae Testemițanu)
Universitas medicinae et pharmaciae
(Unitatea de medicină și farmacie)
Nicolae Testemițanu (născut la data de 1 august 1927 și decedat la data de 20 septembrie 1986) a fost un reputat chirurg și om politic din Republica Moldova, din perioada sovietică. Între anii 1963 – 1968 a fost ministru al sănătății al (R.S.S.M.) Republicii Sovietice Socialiste Moldovenești, funcție din care a fost demis pentru politica sa de încurajare a promovării cadrelor locale (a băștinașilor moldoveni/români) în medicina națională și împotrivirea sa, față de politica de rusificare forțată a Basarabiei promovată de Partidul Comunist al Moldovei. Nicolae Testemițanu a fost înțeles și remarcat numai după moartea sa, în memoria lui fiind bătute medalii și denumite cu numele său străzi și edificii. Numele lui Nicolae Testemițanu îl poartă Universitatea de Medicină din Chișinău.

N.Testemițanu  1927 - 1986  Nicolae Testemițanu 
Nicolaus Testemițanu - Universitas medicinae et universitas

Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie din Republica Moldova este o instituție de învățământ superior de stat din municipiul Chișinău. Sediul principal al instituției se află pe Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 165. Institutul și-a început activitatea la 20 octombrie 1945, având o singură facultate, cea de Medicină Generală, care cuprindea 13 catedre în cadrul cărora își făceau studiile 996 de studenți. Procesul instructiv-didactic era realizat de 130 de profesori și 34 de medici. În decursult timpului, au fost înființate și alte facultăți în cadrul Institutului și anume: Facultatea de Pediatrie (1954), Facultatea de Stomatologie (1959), Facultatea de Medicină Preventivă (1963) și Facultatea de Farmacie (1964). Din anul 1990 Institutul poartă numele lui Nicolae Testemițanu. La data de 25 iulie 1991 Institutul de Stat de Medicină "Nicolae Testemițanu" din Chișinău a fost reorganizat ca Universitate. În anul 1995, instituției i s-a dat un nou nume - Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie "Nicolae Testemițanu". Sus am postat logo-ul și sediul central al Universității de Stat de Medicină și Farmacie din Republica Moldova.

N.R. - (Navigația română)
Bătută de Cercul numismatic C.C.A. -(Casa centrală a Armatei)
125 de ani de la înființarea Comisiei europene a Dunării 1856 - 1981
Nava "Tudor Vladimirescu"
Comisia Europeană a Dunării (1856-1938) a fost un organism internaţional înfiinţat după încheierea Războiului Crimeii şi semnarea Tratatului de pace de la Paris din 18/30 martie 1856 şi care stabilea neutralitatea Mării Negre, retrocedarea către Moldova a trei judeţe din sudul Basarabiei şi libera circulaţie pe Dunăre, aflată sub supravegherea unei comisii internaționale. Aceste decizii politice reflectau noile interese economice în zonă ale puterilor occidentale. Comisia Europeană a Dunării a ajutat la modernizarea localităţii Sulina şi a regiunii înconjurătoare. Odată cu apariţia acestui organism internaţional, s-au rezolvat, în mare parte, problemele legate de traficul ilicit şi de banditism. Sir Charles A. Hartley, numit „Părintele Dunării”, a fost în perioada 1856 - 1871 inginerul - şef al C.E.D.. După acest an şi până la decesul său din 1905 el a fost consultant pe probleme de navigaţie fluvială şi maritimă şi a participat la construirea şi modificarea a numeroase porturi, printre care şi cel din Constanța. Hartley a fost iniţiatorul numeroaselor lucrări tehnice din Delta Dunării, care şi-au pus amprenta pe navigaţia fluvială din zonă până în zilele noastre. El este autorul soluţiilor de regularizare a cursului Dunării, prin amenajarea provizorie a părţii maritime a braţului Sulina şi a regularizării întregului braţ Sfântul Gheorghe în vedera utilizării pentru navigaţie. Dacă în cazul braţului Sfântul  Gheorghe, costurile uriaşe presupuse de proiect au împiedicat declanşarea lucrărilor, succesul neaşteptat al lucrărilor iniţiale de pe braţul Sulina a dus la continuarea lucrărilor pe întreaga sa lungime, nu doar pe porţiunea maritimă. Sus este reprezentat steagul Comisie Europene a Dunării. 

Cel mai vechi vapor din lume, aflat la Galati, are motor cu aburi mai batran decat Romania si e condus cu joystick-ul. În 1854, pe vremea cand Romania nici nu exista pe harta lumii, navei Tudor Vladimirescu i se faceau ultimele teste. Vaporul a fost faurit in atelierele ungare "Ganzdanubius" din Budapesta, fiind dotata cu o masina cu aburi de ultimul tip la acea vreme. Pentru ca pe atunci nu se inventase nici macar elicea, vaporul a fost conceput sa inainteze cu zbaturi, pale din lemn montate la periferia unei roti. Nava a fost initial un impingator care trebuia sa ajute navele fluviale care treceau prin zona dunareana a Portilor de Fier. Dupa primul razboi mondial, Romania a luat drept prada de razboi vaporul, ajuns in dotarea armatei austro-ungare. Romanii i-au schimbat numele in "Sarmisegetuza", au reconstruit-o in 1919 si au relansat-o la apa transformand-o in pasager. In 1954 a fost adusa la Tulcea si aici si-a facut veacul pana in 1993, cand a fost scoasa pe mal si dusa la Parcul Rece. Aici putea sa ajunga victima sigura pentru hotii de fier vechi. Piesele de la motor, din cupru, cantarind tone, au fost ascunse de privirile hotilor de fier vechi, pentru ca cineva care nu a tinut prea mult la valoarea estetica le daduse cu vopsea verde. In 2003, cei de la compania Navrom s-au gandit sa renoveze vaporul. Din momentul in care a fost relansat la apa, "Tudor Vladimirescu" a devenit cel mai vechi vapor fluvial in functiune, pentru ca e singurul care si-a pastrat motorul original cu aburi. Reprezentantii companiei au facut demersuri catre autoritatile ungare pentru a gasi mai multe documente in arhivele lor care sa-i demonstreze vechimea. Daca ar exista aceste documente, nava ar putea intra in Cartea Recordurilor. "Pana acum nu am primit nici un raspuns de la autoritatile ungare. Incercam sa cautam singuri acele documente", ne-a dezvaluit un reprezentant al Navrom. In acest moment nu oricine poate sa viziteze vaporul. Acesta e folosit pentru intalniri de afaceri ale companiei sau pentru diverse intruniri care primesc girul Navrom. Pentru a inchiria nava nu numai ca iti trebuie acordul Navrom, dar trebuie sa fii pregatit sa scoti si o groaza de bani din buzunar. "Tudor Vladimirescu" are tarif ca la taxi: se taxeaza intai pornirea 1.500 de euro, iar apoi se plateste cate 500 de euro pe ora de navigare. Costurile mari se justifica si prin consumul imens de carburant pe care il are masina cu aburi: 640 de litri de motorina pe ora! (Initial era conceputa sa consume pacura). Nu e insa nici un risc ca vaporul sa ramana in mijlocul Dunarii fara combustibil, intrucat rezervorul are o capacitate de 38 de tone. Pentru ca sistemul de manevrare al carmei era prea zgomotos, specialistii au inlocuit timona cu un dispozitiv din era calculatorului: joystick-ul. (Alex Nedea, Carmen Plesa – Jurnalul.ro)

Insignă sportivă militară - R.P.R.
(Republica Populară Română)
Aviația este ramura aeronauticii care se ocupă de construcția, funcționarea și utilizarea aeronavelor mai grele decât aerul. Prin „aviație” se mai înțelege totalitatea avioanelor și personalului care le deservesc. După scop și destinație, aviația se împarte în: aviația civilă și aviația militară. La rândul ei aviația civilă se împarte în: aviația de transport, aviația utilitară și aviația sportivă. Aviația sportivă are ca scopă principal recrutarea de tineri pentru a deveni piloți sau parașutiști. În cadrul aviației sportive sunt organizate activități de zbor cu sau fără motor (planorism) pentru piloții sportivi, precum și activități de parasitism și aeromodelism.

Insignă - O.N.E.F. (Organizația națională de educație fizică)
În decembrie 1912 se infiinteaza Federatia Societatilor Sportive din Romania (F.S.S.R.), reunind Uniunea Societatilor Romane de Sporturi Atletice, Asociatia cluburilor de fotbal, Federatia societatilor de sporturi de iarna precum si alte asociatii si cluburi sportive individuale ce existau la acea vreme. In 1915 se recunoaste personalitatea juridică a F.S.S.R., aceasta transformandu-se apoi in U.F.S.R, (Uniunea Federatiilor Sportive din Romania). In anul 1933 existau 11 federatii sportive. În anul 1929 apare Legea educatiei fizice si se înfiinţează Oficiul National de Educatie Fizica (O.N.E.F.) ca institutie de stat. In 1940 U.F.S.R. structura de drept privat este desfiintata, patrimoniul si activitatea fiind preluate de O.S.R. (Organizarea sportului românesc), institutie de stat subordonata initial presidentiei consiliului de ministri si apoi subsecretariatului de stat al educatiei extrascolare. O.S.R. este desfiintată prin lege în 1944 si se reînfiinteaza U.F.S.R., persoana juridica de drept privat care va functiona pe lângă Ministerul Culturii. U.F.S.R. a fost desfiintată în 1946, înfiinţându-se apoi O.S.P. (Organizatia sportului popular), institutie de stat care se va restructura şi ea in 1948, federatiile sportive devenind sectii ale directiei tehnice in 1949. C.C. al P.M.R. desfiinteaza O.S.P. si creeaza C.C.F.S. (Comitetul de cultura fizica si sport). Iată o parte a framântărilor  organizatorice ale sportului românesc. Să ne mai întrebăm de ce întârzie să apară rezultate mari și în sportul românesc?  

______________ooOoo______________

INSEMNE MILITARE STRĂINE
Set 3 insigne de identificare a unor unități militare
din armata regala olandeză în timpul
celui de-al doilea război mondial

Câteva vignete de pe acțiuni egiptene

Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american

con_dorul@yahoo.com

MOUISAIOS - 12.12.2014

Niciun comentariu: