vineri, 31 octombrie 2014

BOLESLAWIECK - POLONIA


Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură și
arhitectură din localitatea poloneză BOLESLAWIECK (denumire 
germană BUNZLAU), voievodatul SILEZIA INFERIOARĂ
o trimitere poștală precum și o monedă și o medalie locale.   
Turnul primăriei
Piața Pilsudski
Monumentul Kutuzov
Hotel
Arhitectură locală
Zidul orașului vechi
Viaductul
Ceramică locală
Piața
Sinagoga
Strada Nicolae
Trimitere poștală
Monedă locală
Medalie locală

***

DOUĂ EPIGRAME
DIN VIAȚĂ 

FOȘTI CELIBATARI 
de Chiriac Grigore - Vaslui

Ea a fost celibatară,
El a fost celibatar;
Ea cu el au dat-o n bară,
El cu ea au dat-o n bar....

GHINION 
de Petronela Vali Slavu - Aninoasa

Din plăcerea vieții gustă
Renumitul Don Juan,
Dar, umblând din fustă-n fustă,
Nimeri un… scoțian!

_____________xxx_____________

CÂTEVA 
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI

Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA,  poţi citi în  articolul  "Le Havre - Franţa".

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.  

Insignă - București 1963 R.P.R.- (Republica Populară Română)
(Institutul național de medicină aeronautică și spațială 
"General doctor aviator Victor Anastasiu" - București)
Institutul național de medicină aeronautică și spațială "General doctor aviator Victor Anastasiu" are sarcini si atributii functionale precise in ceea ce priveste selectia si expertiza medicala si psihologica a personalului aeronautic militar si civil, in fundamentarea stiintifica a normelor si standardelor medicale de expertiza medicala si psihologica, in asigurarea asistentei medicale primare si de specialitate in ambulatoriu, in organizarea programului universitar de instruire in domeniul medicinei aerospatiale. Sus am postat logo-ul și o poză cu sediul Institutului național de medicină aeronautică și spațială "General doctor aviator Victor Anastasiu" din București.

Insignă - Institutul de medicină aeronautică "Dr.Victor Anastasiu"
Victor Anastasiu (născut la 5 octombrie 1886 în Huşi şi decedat la 4 august 1972 în Bucureşti) a fost un medic și psihofiziolog român, membru al mai multor societăți internaționale de aeronautică din Paris şi Geneva, expert tehnic în cadrul Ligii Naţiunilor în anul 1929.  În prezent Institutul național de medicină aeronautică poartă numele medicului român, Institutul național de medicină aeronautică și spațială "General doctor aviator Victor Anastasiu". A înființat în anul 1920 Centrul de medicină aeronautică, printre primele astfel de centre din lume.  Studiile efectuate aici, i-au permis lui Anastasiu să contribuie semnificativ la dezvoltarea medicinei aeronautice.  A experimentat comportamentul aviatorilor atât la sol cât și în timpul zborurilor. Studierea comportamentului piloților în timpul zborurilor a fost o premieră mondială, aspect recunoscut în cadrul Congresului Internațional de navigație aeriană de la Paris din 1921 de către Ch. Richet.

Insignă - Centura de aur '75 Ediția IV București România
“Centura de aur” este o apreciată competiție sportivă internatională de box. “Centura de Aur” a debutat în anul 1972 și care s-a desfășurat aproape anual cu excepția a vreo trei, din ultima perioadă, în 2014 având loc cea de-a 39-a ediție.

Insignă - Centura de aur - România 2013 Nicolae Linca
Nicolae Linca (născut  la data de 1 ianuarie 1929 în localitatea Cergău Mare, județul Alba și a decedat la data de 27 iunie 2008 în localitatea Feisa din același județ) a fost un pugilist român, laureat cu aur la Melbourne – Australia în anul 1956, ce la învins în finală pe irlandezul Frederick Tiedt. De remarcat că în ultimele meciuri, inclusiv finala, Linca a jucat cu o luxație la un deget al mâinii drepte. 
Insignă - Centura de aur (Nicolae Linca)
Nicolae Linca a disputat în total 306 meciuri oficiale de box, din care a pierdut doar 25 de meciuri.

S.C.Transporturile Aeriene Române S.A. (TAROM) este principala companie aeriană românească cu o îndelungată tradiție în domeniu. TAROM își are originile în anul 1920. Acela a fost anul în care s-a creat Compania Franco-Română Pentru Navigație Aeriană. În 1926 şi-a schimbat numele liniei în Compania Internațională De Navigație Aeriană, iar în 1930 Liniile Aeriene Române Exploatate de Stat. Pe 8 august 1945, s-a înființat compania aeriană Transporturile Aeriene Româno -Sovietice. Compania era în subordinea atât a guvernului român, cât și a celui sovietic. Din data de 18 septembrie 1954 compania poartă numele actual - TAROM. Sus am postat logo-ul Companiei TAROM. 
Inaugurat în anul 1920, Aeroportul internațional Aurel Vlaicu din București (cartier Băneasa) a fost declarat, în anul 2011, monument istoric de importanţă naţională, aflându-se în proces de reabilitare şi implementare a conceptului de City Airport. Aeroportul este situat în partea de nord a oraşului pe drumul naţional DN-1, la 8,5 kilometri depărtare de centrul capitalei. Se întinde pe 128 de hectare, pista principală având lungimea de 3,2 kilometri și lățimea de 60 de metri. Din punct de vedere al traficului de călători este al doilea ca mărime din țară după Aeroportul international Henri Coandă – București (cartier Otopeni). Clădirea centrală a aeroportului are forma unei elice cu trei pale, fiind construită în perioada anilor 1947 – 1952.
Aeroportul Internațional Henri Coandă este cel mai mare aeroport din România și unul dintre cele două aeroporturi importante din Bucureşti (celălalt este Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu din cartierul Băneasa-Bucureşti). Aeroportul Henri Coandă este situat în afara zonei urbane a Bucureștiului, în orașul Otopeni, judeţul Ilfov. În anul 2010, pe Aeroportul Henri Coandă au tranzitat 4917952 de pasageri. Aeroportul se numeşte astfel începând cu luna mai 2004, până atunci s-a numit Aeroportul Internațional Otopeni. 
Prima linie de navigație aeriană națională s-a inaugurat în data de 24 iunie 1926 pe ruta București – Galați – Iași, cu prelungire spre Chișinău de către C.I.D.N.A. (Compania Internațională de Navigație Aeriană), urmașa C.F.R.N.A .(Compania Franco-Română de Navigație Aeriană). Compania Franco–Română de Navigație Aeriană a fost prima companie aeriană din România, prima companie aeriană multinațională și prima companie aeriană transcontinentală. CFRNA își are originile în anul 1919. Atunci, n tipul discuțiilor premergătoare Tratatului de pace de la Trianon, ministrul român Nicolae Titulescu, discutând cu reprezentantul Franței însărcinat cu dezarmarea, i-a propus crearea unei companii aeriene comune destinată transportului poștal. În data de 23 aprilie 1920 se crea societatea CFRNA cu capital romanesc. Legea care a permis înființarea societății este Decretul 3742 din 12 noiembrie 1920, prin care se concesiona societății dreptul de transport aerian de mărfuri și pasageri. Investiția inițială, în valoare de 3 milioane de franci, a fost suportată de bancherul român Aristide Blanck, codeținător al Băncii Marmorosch Blank. Statul francez a contribuit la capitalul societății cu avioane și personal. Societatea a început să opereze de la Paris, prima destinație fiind Strasbourg. Prin aceste prime zboruri compania capătă experiență și se extinde rapid. În anul 1922 s-a realizat un voiaj test intre Paris și București pentru a putea realiza toate lucrările necesare în vederea punerii în funcțiune a acestei rute. S-au amenajat aerogări în Praga, Viena, Budapesta, Belgrad, capătul liniei fiind la București. Pentru a fi și mai profitabilă, ruta a fost prelungită până la Constantinopol. La 1 mai 1920 are loc primul zbor pe această rută pană la Budapesta, a doua zi continuându-se pană la Constantinopol. Ruta constituia o alternativă la celebrul Orient Expres. Pentru a fi mai eficientă, compania a început să efectueze zboruri de noapte, reducând astfel timpul necesar unei călătorii. În anul 1925 orașul Galați a devenit prima destinație internă românească pentru linia aeriană, în urma unui experiment care a durat 62 de zile, pentru a se verifica rentabilitatea liniei. Pe timpul experimentului linia a fost deservita de avioane Potez XV și piloți militari aflați sub comanda Direcției Aviației Civile, subordonate Ministerului de Război. Anul următor, în 24 iunie, are loc prima cursă internă oficială a CIDNA (Compania Internațională de Navigație Aeriană), noua denumire a CFRNA, pe ruta București – Galați - Iași - Chișinău. La 1 ianuarie 1925 CFRNA își schimba denumirea în CIDNA (Compania Internațională de Navigație Aeriană). Activitatea societății CIDNA s-a încheiat în anul 1930, ea lăsând o moștenire ce se continuă în secolul al XXI-lea în Franța prin Air France și în România prin Tarom. Sus am postat logo-ul Companiei Franco–Române de Navigație Aeriană. 

Municipiul București este capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru milioane. Prima mențiune a localității apare în anul 1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și actuală ale orașului precum și câteva importante monumente arhitectonice din București. 
Primăria
Tribunalul
Cercul militar național
Sala Palatului
Grand Hotel Continental
Hotelul El Greco
Opera Română
Bulevardul Academiei
Piața Gării de Nord
Trimiteri poștale ilustrate

____________ooOoo____________

INSEMNE MILITARE STRĂINE
Set 3 insigne de identificare a unor unități militare
din armata regală olandeză în timpul
celui de-al doilea război mondial

Câteva ornamente decorative marginale 
de pe acțiuni poloneze 

Detaliu vignetă de pe un certificat financiar american

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 31.10.2014

Niciun comentariu: