Mai jos am postat și alte poze reprezentând aspecte din
localitatea austriacă DIETRICHSCHLAG, municipalitatea
BAD LEONFELDEN, bundes landul AUSTRIA SUPERIOARĂ.
Pichetul de incendiu
Monumentul împăratului Franz Josef
Vedere generală
Trimitere poștală
xxx
O POEZIE PROPRIE
DE LUAT AMINTE
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
____________xxx____________
O MEDALIE
ȘI CÂTEVA INSIGNE DIN
JUDEȚUL CARAȘ -SEVERIN
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Societatea cicliștilor din Reșița - 1897
Produsul medalistic de mai sus s-a realizat în anul 1897, cu ocazia fondării clubului (asociației) de ciclism
din municipiul Reșița (Resiczai Kerékpár Egylet),
fiind opera gravorului Belada. Ciclismul
este, în sensul larg al cuvântului, deplasarea pe sol
folosind mijloace de transport puse în mișcare de mușchii omului, cu
precădere bicicletele. Ciclismul se împarte în două categorii: de plăcere și
disciplină sportivă de sine stătătoare. Ciclismul sportiv este condus de
Uniunea Ciclistă Internațională, cu sediul în Elveția. Sportul ciclism înseamnă
organizare riguroasă dar și investiții însemnate în echipamentele de
concurs. Printre
primii locuitori ai Capitalei, care au folosit bicicleta ca mijloc de
locomotie, se numarau si cateva personalitati ale vremii: N. Velescu, dr. V.
Urechia, Al. Vlahuta, B. Delavrancea si Al. Macedonski. In aceasta perioada,
ciclistii care doreau sa organizeze concursuri dupa modelul occidental au
importat biciclete cu roata mare in fata, numite bicicle. In ultimul deceniu al
secolului trecut, sporeste numarul societatilor de ciclism, apar primele curse,
primele velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate cluburile cicliste
”Velocitas” si ”Huniade”, iar in anul 1889 “Asociatia de ciclism” din Arad.
Cursa de debut din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta Otopeni –
Baneasa de 10 km, este castigata de D. Dumitrescu, unde se inalta astazi Arcui de
Triumf. O data cu inmultirea societatilor cicliste, se impune necesitatea
coordonarii si organizarii ritmice a activitatii cicliste. In consecinta, in
1891 se infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care va organiza un
concurs oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in cadrul unei serbari
de binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor inundatiilor de la
periferia Capitalei. De acum, ciclismul romanesc fusese confirmat ca o
activitate sportiva, motiv pentru care se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in
1896 si ”Uniunea velocipedica a Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina
prerogativele unei federatii nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor
Excursionisti” si apare prima revista ciclista lunara din tara noastra, intitulata
”Bicicleta”. Inca din 1894 functiona prima scoala de invatare a mersului pe
bicicleta, in spatiul pietei Victoria si al soselei Kiseleff din zilele noatre.
Pe campul acestei scoli va fi amenajata o pista pe pamant lunga de 250 m, cu o
turnura usor ridicata la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar, primul,
velodrom din Romania, denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher, langa
atelierul de reparat biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de
sosea, apare si cel de velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau
neincapatoare si ciclistii evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia
de a construi un nou velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul
acestui proiect a fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si,
totodata, reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma
”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de
333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta
Arcului de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o
bogata activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania,
Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn
de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea
fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza
s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va
relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din
initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea,
este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat
concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898.
Dezvoltarea ciclismului de sosea si de pista, reteaua tot mai mare de
concursuri si aparitia mai multor cluburi cu acest profil in Capitala si in
teritoriu, au creat conditii pentru infiintarea FR de Ciclism. Acest eveniment,
care are loc in 26 aprilie 1931, succede existenta celor doua nuclee
organizatorice, care la vremea respectiva si-au asumat rolul de conducere si
organizare a ciclismului romanesc. Aceste nuclee au fost: Uniunea Velocipedica
a Romaniei (1897) si Comisiunea de Ciclism (1912) din cadrul Federatiei Societatilor
Sportive din Romania (FSSR).
Insigna - C.F.R. Caransebeș R. 7 (Căile ferate române)
Căile Ferate Române (CFR) este compania
națională de transport feroviar a României. CFR administrează
infrastructura, transportul de călători și marfă pe calea ferată din țară.
Rețeaua este integrată semnificativ cu alte rețele feroviare europene, oferind
servicii paneuropene de transport de pasageri și marfă. CFR, ca
instituție, a fost fondată în anul 1880, după ce prima cale ferată pe
teritoriul actual al României a fost deschisă în anul 1854. Sus am postat logo-ul
Companiei naţionale CFR. Prima cale
ferată din lume s-a inaugurat în data de 15 septembrie 1850 în Anglia, între
oraşele Liverpoool şi Manchester. Pe actualul
teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe data de 20 august
1854 și făcea legătura între Oraviţa şi Baziaş.Linia, având o lungime de
62,5 km, a fost folosită inițial doar pentru transportul cărbunelui. De
la 12 ianuarie 1855 linia a fost administrată de Căile Ferate Austriece,
Banatul fiind în acel timp parte a imperiului austriac. După diverse
îmbunătățiri tehnice la linie în următoarele luni, relația Oravița - Baziaș a
fost deschisă pentru traficul de pasageri la data de 1 noiembrie
1856. Pe data de 1 septembrie 1865, compania engleză John
Trevor-Barkley a început construcția liniei ferate Bucureşti - Giurgiu,
date în folosinţă în dat de 26 august 1869. În septembrie 1866 Parlamentul
României a aprobat construcția unei linii ferate de 915 km, de
la Vârciorova (malul Dunării - judeţul Mehedinţi de astăzi) până în
oraşul moldovenesc Roman, trecând prin Piteşti, Bucureşti, Buzău, Brăila,
Galaţi, şi Tecuci. Costul construcției era la acel timp de 270000 de
franci de aur pe kilometru și construcția a fost încredințată consorțiului
german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe faze - prima parte,
Piteşti - Roman a fost deschisă la 13 septembrie 1872, iar partea
Varciorova - Pitești pe 9 mai 1878. Sus am postat logo-ul C.F.R. precum și
o modernă și puternică locomotivă realizată de către economia românească.
Caransebeș, limba maghiară - Karánsebes, în limba germană -Karansebesch, este un municipiul din județul Caraș-Severin care include
și satul Jupa. În Evul Mediu până în secolul al XVI-lea Caransebeșul a
fost centrul politic al unui district românesc care se bucura de autonomie și
istorie proprie. Orașul este situat la confluența râurilor Tmiș și Sebeș și
este un important nod feroviar, fiind localizat la aproximativ 40 km
depărtare de Reșița, 21 km de Oțelu Roșu și 70 km de Hațeg.
Primele de așezări pe acest teritoriu ar data din timpurile celtice. Romanii au
fost cei care au construit castrul de la Tibiscum, care a fost descoperit
de arheologi lângă satul Jupa. În anul 1385 este atestată cert Mănăstirea franciscanilor din Caransebeș, ridicată probabil în timpul
regelui Ludovic de Anjou (1342-1382). Ruinele vechii mănăstiri
franciscane au fost scoase la lumină întâmplător în anul 1988, cu prilejul
unor lucrări de urbanism. Ele sunt vizibile si astăzi în centrul orașului. Noua biserică franciscană,
construită în secolul al XVIII-lea, funcționează în prezent ca biserică
parohială romano-catolică, la vest de vechiul sit arheologic, lângă care a fost
construită noua catedrală ortodoxă. La recensământul populației din anul 2011
municipiul număra 24689 locuitori, în scădere față de recensământul anterior
(anul 2002 – 28301 locuitori), dintre care: români – 82,14%, romi – 2,13%, ucrainieni
– 1,39%, germani – 1,07% și restul 0 necunoscută sau altă etnie. Componența confesională a municipiului Caransebeș astăzi se
prezintă aproximativ astfel: ortodocși – 77,07%, romano catolici – 3,49%, penticostali –
2,41%, baptiști – 3,5% și restul – nedeclarată sau altă religie.
Asociația pompierilor din Reșița - 25 de ani
Produsul
medalistic de mai sus s-a realizat în anul 1929 pentru celebra existența de 25 de ani a Asociației
Pompierilor din Reșița (R.F.V. – Reschitza Feuerwerk Verein). Pe avers, în
interiorul unui cerc perlat, se prezintă emblema pompierilor – o cască și două
târnăcoape încrucișate – înconjurate de două ramuri de laur împreunate la
partea de jos. Pe revers se prezintă o cunună din două ramuri de laur legate
jos cu o panglică, cuprinzând în interior notația incizată manual pe trei
rânduri: “1929 / XXV / R.F.V.” (inițialele
în limba germană “Reschitza Feruewerk
Verein” – Asociația pompierilor din Reșița).
Pompierii civili reșițeni au asigurat singuri prevenirea și stingerea
incendiilor în oraș până în data de 8 octombrie 1941 când s-a înființat secția de pompieri
militari. Conform
prevederilor Legii nr. 2 şi a Ordinului MAI nr.117 din 1968 s-a înfiinţat
Inspectoratul de Prevenire a Incendiilor al Judeţului Caraş-Severin cu sediul
în Reşiţa. La data de 15 decembrie 2004, Inspectoratul General al Corpului
Pompierilor Militari, împreună cu unităţile sale, au fuzionat cu structurile
din compunerea Comandamentului Protecţiei Civile, rezultând Inspectoratul
General pentru Situaţii de Urgenţă, inspectorate judeţene, printre care şi
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „SEMENIC” al Judeţului Caraş-Severin. Ca
şi continuator al tradiţiilor pompierilor militari şi a protecţiei civile,
inspectoratul nou format a preluat drapelul de luptă al Grupului de Pompieri,
fără a modifica înscrisurile de pe acesta.
Jeton - Combinatul siderurgic Reșița 1600 - 12
Piesa
medalistică de mai sus este un jeton
folosit în incinta Combinatului
Siderurgic Reșița. Numerele înscris pe jeton reprezentau probabil numele
unui muncitor și atelierul sau secția în care lucra el. Jetoanele sunt piese din metal sau alte materiale
nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune monedelor și sunt folosite
pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru procurarea unor băuturi sau
mici obiecte, ori pentru acces într-o anume incintă, etc. Pe unele jetoane este
înscrisă chiar şi o valoare, sau numele unei firme, magazin, localitate, etc.
În cazuri deosebite jetoanele sunt folosite şi ca număr de ordine. În mod cu
totul special ele au fost precursoarele monedelor metalice, fiind folosite
pentru efectuarea unor plăţi pe plan local şi uneori ele reprezintau o sumă
încasată de membrii unor consilii de administraţie ale unor societăţi, pentru
participarea la ședinţe, şi care, ulterior, erau schimbate la casierii în
monedă adevărată.
Data de 1 noiembrie 1769 marchează
începutul ridicării Uzinei Metalurgice Reşiţa, iar la 3 iulie 1771 se dau în
folosinţă primele două furnale ale uzinei. În anul 1851 se laminează prima şină
de cale ferată la Reşiţa. În anul 1854, statul austriac concesionează uzina
consorţiului internaţional, societate de cale ferată - STEG. În anul 1862 se
construieşte aici prima locomotivă Tender STEG cu 10 roţi cuplate.
În anul 1920 se înfiinţează Societatea anonimă "Uzinele de Fier şi Domeniile din Reşiţa - UDR", iar în anul 1936 se înfiinţează Grupul Reşiţa - Malaxa. În anul 1962 Combinatul Metalurgic Reşiţa se reorganizează numindu -se Combinatul Siderurgic Reşiţa. În anul 2000 are loc privatizarea C.S. Reşiţa, 94,4891 % dintre acţiuni fiind cumpărate de Corporaţia Noble Ventures Inc din Statele Unite ale Americii.
În anul 1920 se înfiinţează Societatea anonimă "Uzinele de Fier şi Domeniile din Reşiţa - UDR", iar în anul 1936 se înfiinţează Grupul Reşiţa - Malaxa. În anul 1962 Combinatul Metalurgic Reşiţa se reorganizează numindu -se Combinatul Siderurgic Reşiţa. În anul 2000 are loc privatizarea C.S. Reşiţa, 94,4891 % dintre acţiuni fiind cumpărate de Corporaţia Noble Ventures Inc din Statele Unite ale Americii.
Insigna - Congresul spiritualității românești
SPQR - Herculane - România
Congresul
Spiritualităţii Româneşti nu aparţine nici unui partid, nici unui patron, el
este al ţării în universalitatea românităţii. El a fost creat în 1993 ca punte
benefică între românii din tară şi cei peste 13 milioane de români aflaţi
dincolo de hotarele ei. Zestrea Congresului este de peste 5000 de participanţi,
de reprezentanţi ai românilor din aproape 50 de ţări şi zone de românitate din
lume. Aceştia au devenit, de-a lungul timpului albia în care s-au rostogolit şi
se rostogolesc nuclee de românitate, ca structuri şi problematică, legături
interconfesionale, de cultură şi civilizaţie, vise şi speranţă, luate ca
înţelepciune şi demnitate, ca fructe pe aceeaşi creangă a unui pom fructifer:
Limba Română, Pomul de cunoaştere ce îmbogăţeşte mereu arealul deopotrivă
european şi universal. Desfăşurându-şi primele ediţii la Băile Herculane,
Congresului Spiritualităţii Româneşti îi lipsea tocmai o latură esenţială -
legarea lui de un eveniment cu ample conotaţii în istoria României. Şi acesta a
fost şi rămâne Măreţul act al Unirii de la 1 Decembrie 1918, care devine
principalul motiv al aducerii lui la Alba Iulia. La Alba Iulia Congresul îşi
amplifică activităţile, devine stimat şi onorat de românii de pretutindeni,
antrenând tot mai mulţi participanţi la acţiuni comune, expoziţionale, de
cultură, artă, literatură, luând atitudine în plen împotriva unor manifestări
împotriva românităţii, a unor probleme legate de tradiţie, geografie, istorie,
grai, toate „ansamblându-se” într-o oglindă retrovizoare a promovării valorilor
autohtone şi naţionale, a virtuţilor poporului român. Congresul devine un
segment fierbinte al conştiinţei naţionale. Documentele Congresului,
rezoluţiile sale, declaraţiile referitoare la Limba Română - unică şi unitară
sunt foarte apreciate în spaţiul lingvistic al comunităţilor româneşti din
întreaga lume.Băile Herculane este un oraș din
județul Caraș-Severin, Banat, România. Are o populație de aproximativ 6000 de
locuitori. Este situat pe Valea
Cernei, la 5 km de principala arteră rutieră ce leagă vestul țării de București
– DN6 (E70). Bazele stațiunii au fost puse în anul 102 d.Ch. de Împaratul
Traian, romanii introducând cultul balnear preluat de la greci pe care apoi
l-au dezvoltat. Romanii au construit aici, la Therme Herculi (Ad
Aquas Herculi Sacras), temple, băi, monumente și statui, închinate zeilor
Hercules, Aesculap și Hygieia. Atestarea documentară a stațiunii datează din
anii 153 D.Hr, fapt consemnat într-o tabulă votivă din băi: „Zeilor și
divinităților apelor, Ulpius Secundinus, Marius Valens, Pomponius Haemus, lui
Carus, Val, Valens, trimiși ca delegați romani să asiste la alegerea în
calitate de consul a fostului lor coleg Severianus, întorcându-se nevătămați,
au ridicat acest prinos de recunoștință”. În perioada civilizației romane,
stațiunea de pe Valea Cernei a constituit un important punct de atracție pentru
aristrocația Romei antice. Impresionați de excepționala putere
tămăduitoare a apelor sacre de pe Valea Cernei, romanii sosiți în
Dacia le-au închinat un adevărat cult balnear sub semnul tutelar al lui
Hercules. Deasupra am postat stema și o fotografia cu sediul Primăriei - Băile
Herculane.
Lupoaica de pe
Capitoliu (lupa capitolina) este o statuie de bronz din secolul al VI-lea î.e.n., actualmente
păstrată la Muzeul Conservatorilor din Roma. Romulus şi Remus (fondatorii
mitici ai Romei, copiii zeului războiului Marte şi ai vestalei Rhea Silvia) au
fost adăugaţi de Antonio del Pollaio, în anul 1509. Lupoaica împreună cu
Romulus şi Remus simbolizează originea legendară a Romei şi totodată caracterul
sacru şi etern al oraşului şi al puterii sale. Imaginea lupoaicei apare pe
multe monede romane antice. Statul italian a făcut cadou României cinci
copii ale grupului statuar, între 1906 şi 1926. Acestea au fost instalate la
Bucureşti (1906), Cluj (1921), Chişinău (1921), Târgu Mureş (1924) şi Timişoara
(1926) ca simboluri ale latinităţii şi unităţii românilor din toate provinciile
româneşti.
Coloana Infinită, cunoscută în mod greșit și sub denumirea
"Coloana infinitului" este opera sculptorului român Constantin
Brâncuşi, parte a trilogiei Ansamblului Monumental din Târgu Jiu ,
compus din Coloana Infinită, Poarta sărutului şi Masa tăcerii. Inaugurată la 27
octombrie 1938, coloana are o înălţime de 29,35 metri şi este compusă din 15
moduli octaedrici suprapuşi, respectiv având la extremităţile inferioară şi
superioară câte o jumătate de modul. Modulii erau numiţi „mărgele” de către
autorul lor. Sculptura este o stilizare a coloanelor funerare specifice sudului
României. Denumirea originală era „Coloana recunoştinţei fără sfârşit” şi a
fost dedicată soldaţilor români din primul război mondial, căzuţi în 1916
în luptele de pe malul Jiului. Privitor la geneza coloanei între celelalte
sculpturi brâncuşiene, există dovezi că proiectul este mult mai vechi. Se pare
că încă din 1909 în atelierul lui Brâncuşi ar fi existat"trunchiuri şi
bârne, coloane truncheate de lemn", iar prima versiune expusă a unei
coloane, intitulată "Proiect arhitectural", datează din 1918.
Ulterior, în 1933, în expoziţia sa personală de la New York, Brâncuşi expune
proiectul său sub numele devenit celebru, Coloană fără sfârşit.
Brâncuşi însuşi o denumea "un proiect de coloană care, mărită, ar
putea sprijini bolta cerească". Coloana a fost turnată în fontă în
septembrie 1937 la Atelierele Centrale din Petroşani. Şeful
proiectului a fost inginerul Ştefan Georgescu Gorjan, proiectul
de executie şi calculele au fost făcute de inginerul Nicolae Hasnas ,
execuţia stâlpului central a fost coordonată de maistrul-şef Ion Romoşan iar
execuţia modelului în lemn al mărgelelor a fost făcută de
maistrul tâmplar Carol Flisec în colaborare directă cu Brâncuşi, care sosise de
la Paris special pentru a supraveghea turnarea coloanei. Elementele componente ale coloanei
sunt următoarele:
- Nucleul metalic din ţeavă pătrată cu latura de 42 cm, asamblat din trei tronsoane cu lungimea de 8,93 m, 10 m şi 9,4 m
- Fundația din beton, care ajunge la adâncimea de 5 m, cu o formă de trunchi de piramidă, cu baza mare de 4,5 , orientată în jos.
- "Mărgelele" (cum le numea Brâncuşi) din fontă, "înşirate" pe nucleu, în număr de 17:
- Un semielement de bază, cu înălţimea de 136 cm;
- 15 moduli octaedrici, cu înălțimea de 180 cm fiecare;
- Un semielement la vârf cu înălţimea de 90 cm.
Municipiul Reșița (în
maghiară Resicabánya, în germană Reschitz, în cehă
Rešice, in croată Ričica), este capitala județului
Caraș Severin din România, provincia Banat, care numără aproximativ 84000 de locuitori. Istoric, localitatea este atestată din secolul al
XV-lea cu numele de Rechyoka și Rechycha. Cercetările arheologice au
descoperit în acest spațiu urme de locuire din perioada neolitică, dacică și
romană. Este menționată în 1673 cu numele Reszinitza, ai cărei locuitori
plăteau impozite către pașalâcul Timișoarei, iar în anii 1690 -
1700 izvoarele o amintesc ca depinzând de Districtul Bocșei împreună cu
alte localități din Valea Bârzavei. Conscripția din anul 1717 o
menționează cu numele Retziza, având 62 gospodării impuse de către stăpânirea
austriacă nou instaurată aici. Ea devine din 3 iulie 1771 locul de întemeiere a
celui mai vechi și important centru metalurgic de pe continentul european.
Odată cu nașterea uzinelor, se pun bazele Reșiței industriale. Sus am postat
stemele comunistă și actuală ale orașului Reșița, iar mai jos pozele câtorva monumente de
arhitectură și cultură din vremuri diferite, din acest oraș, dar și trimiteri poștale ilustrate.
Vila Koch
Cartierul Lunca Bârzavei
Dealul Crucii
Gara
Galeria ereditară
Fabrica de mașini
Instalația de aglomerare
Fabrica de amoniac
Biserica romano-catolică
Sinagoga
Uzina de laminat și atelierul de mașini
Centrala electrică
Școala
Cărămidăria
Intrarea în mină
Fabrica de locomotive
Fabrica de alcool
Turnătoria
Hotelul Național
Apeductul
Atelierul mecanic
Vedere
Biserica romano catolică - Anina
Casa de vacanță Erzebet - Băile Herculane
Hotelul Carol - Băile Herculane
Vila Laura - Băile Herculane
Piatra scrisă - Armeniș
Biserica greacă - Băile Herculane
Primăria - Bozovici
Vedere - Berzasca
Vila Emille - Băile Herculane
Izvorul Maria - Băile Herculane
Vederi - Cacova
Sinagoga - Caransebeș
Teatrul - Oravița
Gara - Baziaș
Cazinoul - interior - Băile Herculane
Mănăstirea ortodoxă - Baziaș
Vila Kovacs - Băile Herculane
Statui - Bocșa
Vederi - Drencova
Hotelul Cerna - Băile Herculane
Grupul școlar minier - Anina
Palatul Korongy - Caransebeș
Vederi - Bocșa Montană
_________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Compozitorul belgian Andre Ernest Modeste Gretry
a trăit între anii 1741-1813
Detaliu vignetă de pe o poză românească
Detaliu vignetă de pe un set de cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 31.12.2020
LA MULTI ANI - 2021!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu