joi, 21 februarie 2013

NEUGERSDORF i.Sa - GERMANIA


Mai jos am postat și alte fotografii, unele mai vechi de 100 de ani, precum și câteva cărți poștale ilustrate care îți prezintă monumente de arhitectură specific germană și atmosfera unor ani demult trecuți peste localitatea geamană NEUGERSDORF.
Biserica
Gara
Sala de sport
Școala
Școala superioară
Turnul Bismark




Deasupra am postat câteva cărți poștale ilustrate, iar mai jos admiri o insignă, o medalie și un jeton din Neugersdorf - Germania



***

CÂTEVA EMBLEME 
COIFURĂ MILITARI ȘI 
MEDALII DE COMEMORARE A 
A SCULPTORULUI ROMÂN 
CONSTANTIN BRÂNCUȘI 

Embleme coifură sunt emblemele purtate de către personalul din sistemul apărării, ordinii publice,  siguranței naționale și autorității judecătorești la caschetă, bonetă sau bască.

Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA,  poţi citi în  articolul  "Le Havre - Franţa".

Emblemă - Marina militară - anii 1990 

Emblemă - Poliție - anii 1990

Constantin Brâncuși 
Vitellius - Vitellius - 1898
Aulus Vitellius Germanicus a fost un împărat roman care a trăit între anii 15 - 69 E.N. și a condus Imperiul roman între 17 aprilie 69 - 22 decembrie 1969. Această bust este realizat de marele sculptor în anul 1898, autorul fiind distins pentru această lucrare cu titlul „mențiune onorabilă”.


Academia Română - București * 1866 - 2001 
Banca națională a României
Academiei Române la 135 de ani 
(Cumințenia pământului - operă a lui Constantin Brâncuși)
Cumintenia Pamantului reflecta filozofia lui Brancusi care isi are radacinile intr-o cumintenie anterioara crestinismului. Sculptura reprezinta o femeie foarte concentrata asupra ei insasi, figura ei degajand un mister care o transforma intr-un portret universal. Din atitudinea statuii se degaja un sentiment de atasament fata de pamantul mama. Petru Comanescu considera ca Ganditorul de la Hamangia este o precumintenie a pamantului, criticii nepunandu-se inca de acord asupra sursei de inspiratie a acestei lucrari. Lucrarea a fost expusa pentru prima data in 1910 la Bucuresti si a starnit reactii contradictorii, dar in cele din urma a fost acceptata.

Domnișoara Pogany este una dintre cele mai cunoscute lucrari ale genialului Brancusi, fiind lucrată in bronz dupa exemplarul aflat in colectia Stork și reprezinta un simbol naţional al artei moderne romanesti. Ochii sai mari, gura abia schitata, nasul fin, sprancenele puternic arcuite..., totul ne retine atentia la acest portret de "o vraja halucinanta". Opera a fost realizată în anul 1913. Numele statuii provine de la pictorița maghiară Margit Pogány, pe care o cunoscuse în 1911. Tânăra i-a servit lui Brâncuși drept model în cele câteva luni cât i-a fost și iubită.  Brâncuși a creat 5 versiuni ale „Domnișoarei Pogany”, în decurs de 2 decenii: ghipsul inițial datează din anul 1912; el a fost urmat de execuții în marmură și bronz în anii 1913, 1919, 1931 și 1933. „Domnișoara Pogany I” din anul 1913 există într-o versiune de ghips și 4 versiuni de bronz cu zona părului patinată. „Domnișoara Pogany II” din 1919 este făcută din marmură cu vinișoare, fixată pe un soclu de piatră, care la rândul lui e așezat pe trei socluri de lemn. „Domnișoara Pogany III” din 1931 este executată în marmură albă pe un soclu de piatră. În fine, „Domnișoara Pogany III” din 1933 este din bronz lustruit și are un soclu de piatră plasat pe un soclu de lemn. O replică a sculpturii „Domnișoara Pogany” a lui Constantin Brâncuși se afla la Muzeul de Artă din Craiova. Este o piesa controversată, realizată în anii '50, în matrița lui Constantin Brâncuși, de către Octavian Moșescu, un fost ucenic al sculptorului. 
Inaugurat în vara anului 1954, în somptuosul palat al fostului mare negustor Jean Mihail, Muzeul de Artă Craiova este astăzi una din cele mai prestigioase instituţii muzeale din România. Bogăţia patrimoniului, cadrul şi modul în care sunt expuse cele mai valoroase piese ale sale impun admiraţia vizitatorilor. La baza formării colecţiei muzeului se află Pinacoteca "Alexandru şi Aristia Aman", deschisă la Craiova în anul 1908 conform voinţei  testamentare a celor doi filantropi craioveni. Aceasta a fost adăpostită timp de  câteva decenii în vechea casă a familiei Grigore şi Elena Lăceanu (părinţii Aristiei  Aman). Pinacoteca cuprindea tablouri din şcolile olandeză, flamandă, italiană şi  franceză (în general lucrări din secolul al XVII-lea) , pictură şi grafică de Theodor Aman, artă decorativă românească şi străină, la care s-au adăugat, odată cu trecerea anilor, unele achiziţii făcute de primăria oraşului, precum şi o serie de donaţii, dintre care amintim: Nicolae Romanescu şi Jean Mihail (pictură europeană), Cornetti, Glogoveanu s.a., donaţii care i-au îmbogăţit, în mod considerabil, patrimoniul. Acesta a fost construit între 1900 – 1907, după planurile arhitectului francez Paul Gottereau, la cererea lui Constantin Mihail (1837 – 1908) unul dintre cei mai bogaţi oameni din România de atunci. La construcţia palatului s-au folosit materiale de cea mai bună calitate şi meşteri străini, în general italieni veniţi din zona friulană şi stabiliţi în Oltenia. Valoroasa stucatură, în parte aurită, luminatoarele, oglinzile veneţiene, plafoanele şi cartuşele pictate, candelabrele cu ornamente din cristal de Murano, coloanele, scările din marmură de Carrara , pereţii tapisaţi cu mătase de Lyon, lambriurile , mobilierul stil, feroneria etc., toate dau încăperilor un aer de eleganţă şi gust rafinat. Palatul a fost acoperit cu ardezie şi dotat încă de la început cu instalaţie electrică, încălzire centrală etc. Preţuit pentru valoarea sa artistică, el a figurat încă din anul 1947 ca unul dintre cele mai importante monumente de arhitectură civilă de la începutul secolului al XX-lea.

______________xxXxx____________

Constantin Brâncuși (născut la data de 19 februarie 1876 în localitatea Hobița, județul Gorj și decedat la data de 16 martie 1957 în Paris) a fost un sculptor român cu contribuții covârșitoare la înnoirea limbajului și viziunii plastice în sculptura contemporană. Constantin Brâncuși a fost ales postum membru al Academiei Române. Trupul său neînsuflețit odihnește la Paris deși dorința marelui artist a fost de a fi înmormântat în țara sa. În zilele noastre s-a încercat mici demersuri pentru repatrierea rămășițelor sale pământești.    
*
*       *
Deci, astăzi 19 februarie 2013, când scriu aceste rânduri, se împlinesc 137 de ani de la nașterea lui CONSTANTIN BRÂNCUȘI, cel mai mare sculptor român din toate timpurile. Am dorit să îi aduc și eu un modest omagiu postând aici câteva medalii cu lucrările sale și două epigrame din creația tulceanului Mihai Moleșag, sunt mândru că l-am cunoscut, care fac referire la două opere ale marelui sculptor. Niciodată să nu îl uităm pe marele român!


Domnişoara Pogany, 
revenită în ţară

Ne priveşte fâstâcită
Rezervată şi sfioasă
Şi e tare stânjenită
Că s-a-ntors târziu acasă.

„Cuminţenia pământului” 
de C. Brâncusi, la 100 ani

De-un secol ghemuit în  piatră
Modestul simbol parcă spune:
„Cuminţi” aţi fost la voi în vatră,
„Cuminţi” veţi fi şi-n Uniune.


MIHAI MOLEȘAG

______________ooOoo____________

Saurisia - micronațiune virtuală - 50 Dino Dolar xxx 

Câteva ornamente decorative marginale 
de pe acțiuni germane

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 19.02.2013





Niciun comentariu: