Mai jos am postat și alte fotografii, unele mai vechi de 100 de ani, precum și câteva cărți poștale ilustrate care îți prezintă monumente de arhitectură specific germană și atmosfera unor ani demult trecuți peste localitatea geamană NEUGERSDORF.
Biserica
Gara
Sala de sport
Școala
Școala superioară
Turnul Bismark
Deasupra am postat câteva cărți poștale ilustrate, iar mai jos admiri o insignă, o medalie și un jeton din Neugersdorf - Germania
***
CÂTEVA EMBLEME
COIFURĂ MILITARI ȘI
MEDALII DE COMEMORARE A
A SCULPTORULUI ROMÂN
CONSTANTIN BRÂNCUȘI
Embleme coifură sunt emblemele purtate de către personalul din sistemul apărării, ordinii publice, siguranței naționale și autorității judecătorești la caschetă, bonetă sau bască.
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
Emblemă - Marina militară - anii 1990
Emblemă - Poliție - anii 1990
Constantin Brâncuși
Vitellius - Vitellius - 1898
Aulus
Vitellius Germanicus a fost un împărat roman care a
trăit între anii 15 - 69 E.N. și a condus Imperiul roman între 17 aprilie 69 -
22 decembrie 1969. Această bust este realizat de marele sculptor în anul
1898, autorul fiind distins pentru această lucrare cu titlul „mențiune onorabilă”.
Academia Română - București * 1866 - 2001
Banca națională a României
Academiei Române la 135 de ani
(Cumințenia pământului - operă a lui Constantin Brâncuși)
Cumintenia Pamantului reflecta filozofia
lui Brancusi care isi are radacinile intr-o cumintenie anterioara
crestinismului. Sculptura reprezinta o femeie foarte concentrata asupra ei
insasi, figura ei degajand un mister care o transforma intr-un portret
universal. Din atitudinea statuii se degaja un sentiment de atasament fata de
pamantul mama. Petru Comanescu considera ca Ganditorul de la Hamangia este o
precumintenie a pamantului, criticii nepunandu-se inca de acord asupra sursei
de inspiratie a acestei lucrari. Lucrarea a fost expusa pentru prima data
in 1910 la Bucuresti si a starnit reactii contradictorii, dar in cele din urma
a fost acceptata.
Domnișoara
Pogany este una dintre
cele mai cunoscute lucrari ale genialului Brancusi, fiind lucrată in bronz dupa
exemplarul aflat in colectia Stork și reprezinta un simbol naţional al artei
moderne romanesti. Ochii sai mari, gura abia schitata, nasul fin,
sprancenele puternic arcuite..., totul ne retine atentia la acest portret de
"o vraja halucinanta". Opera a fost realizată în anul 1913. Numele statuii provine de la pictorița
maghiară Margit Pogány, pe care o cunoscuse în 1911. Tânăra i-a servit lui
Brâncuși drept model în cele câteva luni cât i-a fost și iubită. Brâncuși
a creat 5 versiuni ale „Domnișoarei Pogany”, în decurs de 2 decenii: ghipsul
inițial datează din anul 1912; el a fost urmat de execuții în marmură și
bronz în anii 1913, 1919, 1931 și 1933. „Domnișoara Pogany I” din
anul 1913 există într-o versiune de ghips și 4 versiuni de bronz cu zona părului
patinată. „Domnișoara Pogany II” din 1919 este făcută din marmură cu
vinișoare, fixată pe un soclu de piatră, care la rândul lui e așezat pe trei
socluri de lemn. „Domnișoara Pogany III” din 1931 este executată în marmură
albă pe un soclu de piatră. În fine, „Domnișoara Pogany III” din 1933 este din
bronz lustruit și are un soclu de piatră plasat pe un soclu de lemn. O
replică a sculpturii „Domnișoara Pogany” a lui Constantin Brâncuși se afla la
Muzeul de Artă din Craiova. Este o piesa controversată, realizată în anii '50,
în matrița lui Constantin Brâncuși, de către Octavian Moșescu, un fost ucenic
al sculptorului.
Inaugurat
în vara anului 1954, în somptuosul palat al fostului mare negustor Jean Mihail, Muzeul de Artă Craiova este astăzi
una din cele mai prestigioase instituţii muzeale din România. Bogăţia
patrimoniului, cadrul şi modul în care sunt expuse cele mai valoroase piese ale
sale impun admiraţia vizitatorilor. La baza formării colecţiei muzeului se
află Pinacoteca "Alexandru şi Aristia Aman", deschisă la Craiova în anul
1908 conform voinţei testamentare a celor doi filantropi craioveni.
Aceasta a fost adăpostită timp de câteva decenii în vechea casă a
familiei Grigore şi Elena Lăceanu (părinţii Aristiei Aman). Pinacoteca
cuprindea tablouri din şcolile olandeză, flamandă, italiană şi franceză
(în general lucrări din secolul al XVII-lea) , pictură şi grafică de Theodor
Aman, artă decorativă românească şi străină, la care s-au adăugat, odată cu
trecerea anilor, unele achiziţii făcute de primăria oraşului, precum şi o serie
de donaţii, dintre care amintim: Nicolae Romanescu şi Jean Mihail (pictură
europeană), Cornetti, Glogoveanu s.a., donaţii care i-au îmbogăţit, în mod
considerabil, patrimoniul. Acesta a fost construit între 1900 – 1907, după
planurile arhitectului francez Paul Gottereau, la cererea lui Constantin Mihail
(1837 – 1908) unul dintre cei mai bogaţi oameni din România de
atunci. La construcţia palatului s-au folosit materiale de cea mai bună
calitate şi meşteri străini, în general italieni veniţi din zona friulană şi
stabiliţi în Oltenia. Valoroasa stucatură, în parte aurită, luminatoarele,
oglinzile veneţiene, plafoanele şi cartuşele pictate, candelabrele cu ornamente
din cristal de Murano, coloanele, scările din marmură de Carrara , pereţii
tapisaţi cu mătase de Lyon, lambriurile , mobilierul stil, feroneria etc.,
toate dau încăperilor un aer de eleganţă şi gust rafinat. Palatul a fost
acoperit cu ardezie şi dotat încă de la început cu instalaţie electrică,
încălzire centrală etc. Preţuit pentru valoarea sa artistică, el a figurat încă
din anul 1947 ca unul dintre cele mai importante monumente de arhitectură
civilă de la începutul secolului al XX-lea.
______________xxXxx____________
Constantin Brâncuși (născut la data de 19
februarie 1876 în localitatea Hobița, județul Gorj și decedat la data de 16
martie 1957 în Paris) a fost un sculptor român cu
contribuții covârșitoare la înnoirea limbajului și viziunii plastice în
sculptura contemporană. Constantin Brâncuși a fost ales postum membru al
Academiei Române. Trupul său neînsuflețit odihnește la Paris deși dorința
marelui artist a fost de a fi înmormântat în țara sa. În zilele noastre s-a
încercat mici demersuri pentru repatrierea rămășițelor sale pământești.
*
* *
Deci, astăzi 19 februarie 2013, când scriu aceste rânduri, se
împlinesc 137 de ani de la nașterea lui CONSTANTIN
BRÂNCUȘI, cel mai mare sculptor român din toate timpurile. Am dorit să îi
aduc și eu un modest omagiu postând aici câteva medalii cu lucrările sale și
două epigrame din creația tulceanului Mihai Moleșag, sunt mândru că l-am
cunoscut, care fac referire la două opere ale marelui sculptor. Niciodată să nu
îl uităm pe marele român!
Domnişoara Pogany,
revenită în ţară
Ne priveşte fâstâcită
Rezervată şi sfioasă
Şi e tare stânjenită
Că s-a-ntors târziu acasă.
„Cuminţenia pământului”
de C. Brâncusi, la 100 ani
De-un secol ghemuit în
piatră
Modestul simbol parcă spune:
„Cuminţi” aţi fost la voi în vatră,
„Cuminţi” veţi fi şi-n Uniune.
MIHAI MOLEȘAG
______________ooOoo____________
Saurisia - micronațiune virtuală - 50 Dino Dolar xxx
Câteva ornamente decorative marginale
de pe acțiuni germane
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 19.02.2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu