Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea cehă KAMENICE NAD LIPOU,
denumire germană KAMNITZ AN DER LINDE, regiunea
VYSOCINA, din vremuri diferite, dar și câteva trimiteri
poștale ilustrate și o insignă locală.
Piața
Fântâna din piață
Gara
Hotelul Berger
Hotel
Castelul
Arhitectură locală
Trimiteri poștale
O insignă locală
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
O POEZIE UMORISTICĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
_______xxx_______
O PLACHETĂ,
O MEDALIE ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Banca Națională a României - Aprilie 2015
Premiile Fundației Culturale Magazin Istoric
Banca
Națională a României (B.N.R.)
este banca centrală a României, instituție publică cu personalitate
juridică având monopolul asupra emisiunii de monedă fiduciară,
așa-zisa obligativitate „legal tender”. BNR are sediul central în municipiul
București, cu sucursale/agenții atât în municipiul București, cât și în alte
localități din țară. Obiectivul său fundamental îl reprezintă asigurarea și
menținerea stabilității prețurilor (conform Statutului). Totodată, BNR sprijină
politica economică generală a statului, fără prejudicierea îndeplinirii
obiectivului său fundamental privind asigurarea și menținerea stabilității
prețurilor. Băncile centrale susțin politica economica a statului, respectiv
a bugetului guvernamental, mai ales în acoperirea deficitelor bugetare.
Datorită puterii de a crea monedă fără acoperire (ex. Aur), banca centrală
poate influența rata dobânzilor, economia devenind una de tip
intervenționist / centralizată, nu una de piață liberă / capitalistă unde
cel mai important „preț”, prețul banilor, este stabilit de cerere și
ofertă.
Sturdzeştii. Din cronica unei familii istorice (1995),
Eugen Preda, NATO. Scurtă istorie (1999), Tezaurul
Băncii Naţionale a României la Moscova, ediţie de documente alcătuită de
Cristian Păunescu, Marian Ştefan (2000), Banca Chrissoveloni.
Societate Anonimă Română. Bucureşti. 1920-1948. Documente, ediţie de
Ştefan Petre Kirson (2001). Conform Statutului său, F.C.M.I. a acordat de-a
lungul anilor premii unor autori de cărţi de istorie. Aceste premii au fost
decernate anual, din susţinerile financiare ale unor generoşi donatori. În colaborare cu Banca Naţională a României, Fundaţia Culturală
Magazin Istoric organizează, anual, Simpozionul de istorie şi civilizaţie
bancară românească „Cristian Popişteanu”.
În anul 1600, unind cele trei țări româneşti, voievodul Mihai
şi-a alcătuit o pecete corespunzătoare noii sale demnităţi. În modul cel mai
firesc, el a îmbinat pe o axă verticală stemele celor trei Ţări unite acum
într’una singură: Vulturul Ţării Româneşti, Bourul Moldovei şi cei doi Lei care
odinioară fuseseră stema Daciei, iar el îi atribuia Transilvaniei, inima vechii
Dacii. De o parte şi de alta s’a aşezat pe sine şi pe Doamna Stanca. Nimic
neobişnuit aşadar, actul cel mai normal, cel mai logic cu putinţă, cel mai
justificat. Dovadă că imaginea, deşi atent studiată, n’a atras atenţia nimănui
ca având o semnificaţie mai adâncă decât ce se observă la o primă privire. Şi
aşa cum unirea de la 1600 a fost văzută ca o prefigurare a Unirii celei mari de
la 1 Decembrie 1918 şi un puternic imbold către aceea, stema lui Mihai Viteazul
a fost resimţită ca simbol al unirii şi constituie nucleul Stemei Naţionale
actuale, cea a statului român reunificat.
Insigna - Brigada de pompieri București
150 ani 1844 - 1994
Brigada
de pompieri din municipiul București poartă numele Dealu Spirii. Prin unirea acestei
unități de pompieri cu Inspectoratul
de Protecție Civilă București s-a format Inspectoratul pentru Situații de
Urgență “Dealu Spirii” al Municipului București (14 decembrie 2004). Baza
legală a acestei unificări o constituie Legea numărul 363 din 7 iunie 2002,
privind inființarea, organizarea si funcționarea serviciilor publice comunitare
pentru situații de urgență și Hotărârea de Guvern numărul 1492 din 9 septembrie
2004, privind principiile de organizare, funcționarea si atribuțiile
serviciilor de urgență profesioniste.
Prin acest
proiect s-a dispus încredinţarea serviciului unei unităţi de pompieri militari
sub denumirea de „Roata de Pompieri” care să ia fiinţă cu un efectiv de 6
ofiţeri luaţi din miliţia acelei perioade, 20 de subofiţeri şi 200 de soldaţi,
proiectul având ca termen final anul 1835 când „Roata” urma să formeze un corp
aparte, care să îşi completeze personalul prin recrutare.Oficial, primele înregistrări
scriptice ale amplasării actualului detaşament în actuala locaţie dezvăluie că
pompierii bucureşteni îşi desfăşurau activitatea în cazarmele din strada Mihai
Bravu, mai exact în Cazarma Cavaleriei încă din 1848. Mai târziu, după venirea
la domnie a M.S. Regele Carol I, fosta Cazarmă a Cavaleriei va servi
intereselor Batalionului de pompieri Bucureşti. În decembrie 1835, dr. Zucker
se adresează Domnitorului Alexandru Ghica printr-o scrisoare, vorbindu-i despre
intenţia de a forma o companie de pompieri militari pentru serviciul oraşului
Bucureşti, găsind necesar că ar trebui să se afle în această companie şi oameni
care să ştie să repare pompe de incendiu. Propune să i se dea pentru început 16
soldaţi recruţi, al căror număr să fie sporit la 40, spre a-i forma în
atelierul ce l-a înfiinţat pentru fabricarea pompelor. Domnitorul acceptă
propunerea fără ezitare. Acesta este sâmburele organizării Pompierilor Militari în Muntenia. Proiectul
de înfiinţare a adevăratei Roate de Pompieri Bucureşti ia fiinţă însă sub
Domnitorul Gheorghe Bibescu (1842 – 1848) care, în anul 1844, aprobă legea
pentru înfiinţarea în oraşul Bucureşti a „Roatei de Pompieri”, cu un efectiv de
7 ofiţeri superiori, 23 de subofiţeri şi 256 de soldaţi; se prevedea ca Roata
să îşi înceapă activitatea la începutul anului 1845. Cel mai groaznic incendiu,
cu cel mai mare impact în istoria ultimilor 300 de ani, a fost focul din ziua
de Paşti, la 23 martie 1847, când Bucureştiul a fost mistuit de foc pentru a
15-a oară. În doar 3 ore arseseră 300 de case mari, iar fumul gros şi norii de
funingine făceau ca omul să nu vadă nimic în faţa lui. La numai un an de la
„Focul cel Mare”, în ziua de 13 septembrie 1848, o coloană de 5000 de soldaţi
turci porniră dinspre Cotroceni spre strada Mihai Voda, acolo unde erau
cazarmele trupelor române, pentru a cantona. În întâmpinarea lor au ieşit 200
de pompieri, singurii rămaşi în Cazarma Cavaleriei, având la conducere pe
căpitanul Pavel Zăgănescu, care intenţiona trecerea oamenilor săi în
Cazarma Pedestrimii, în speranţa că acolo vor găsi un sprijin uman superior,
dar în cazarma se mai aflau doar 4 pedestraşi. În tot acest timp, turcii sosiră
în faţa Cazarmei Pedestrimii şi îşi pregătiră tunurile cu bătaie spre soldaţii
bucureşteni. Ordinul comandantului Zăgănescu a fost să îşi treacă subordonaţii
pompieri dincolo de bătaia tunurilor către cei 4 pedestraşi izolaţi în
cazarma lor, dar puştile pompierilor erau neîncărcate, iar superioritatea
numerică a turcilor era copleşitoare. Încercarea lor de a trece pe lângă turci
într-un mod neofensiv a eşuat atunci când un ofiţer turc a lovit cu laţul
sabiei un pompier şi, văzând gestul superiorului său, un soldat turc descarcă
puşca într-un român şi îl culcă la pământ. Exact în acel moment, trupa română
era fix în bătaia tunurilor şi neînarmată, iar căpitanul Zăgănescu ordona pas
accelerat spre Cazarma Pedestrimii, unde îşi încărcară armele şi începură
manevrele de defensivă. În această luptă crâncenă au fost răniţi 57 de soldaţi
şi au căzut la datorie doi ofiţeri români şi 48 de soldaţi. De partea turcilor
au fost „câţiva ofiţeri, precum şi 158 de
soldați”. Alexandru Ioan Cuza este ales domn al Moldovei în anul 1859, la 5
ianuarie, iar al Munteniei la 24 ianuarie. Încă din primul an al venirii Sale
pe tronul Principatelor, la 28 Martie 1859, Domnitorul Alexandru Ioan Cuza
inspectează corpul pompierilor militari din Bucureşti şi, rămânând mulţumit de
cele constatate, aduce printr-un înalt ordin de zi mulţumiri Șefului
Oştirii, Șefului Poliţiei, Comandantului Pompierilor şi, spre încurajare
înaltă, la gradul de locotenent pe doi sublocotenenţi şi la gradul de
sublocotenent pe mai mulţi subofiţeri.
Prin Înaltul Ordin de zi nr. 205 din
1862 se stabileşte că soldaţii repartizaţi la Batalionul de Pompieri Bucureşti
să aibă statura minimă de 1,64 m, pe cât va fi posibil să ştie carte dar
obligatoriu să ştie o meserie precum zidari, lemnari, fierari, învelitori de
case etc. pentru a participa la gospodărirea cazărmilor
în care îşi desfăşurau activitatea. La venirea în ţară a Regelui Carol I în
1866 erau doar două unităţi de pompieri militari: Batalionul Pompieri Bucureşti
şi Compania Pompieri Iaşi, urmând ca prin Înalt decret, Batalionul Pompieri
Bucureşti să se reorganizeze pe 4 companii. La
18 martie 1874 apare în Monitorul Oficial nr. 64 Legea Pompierilor, prin care
pompierii oraşelor capitale de judeţ au fost organizaţi ca trupe de artilerie,
constituind Artileria Teritorială a Armatei, depinzând de Ministerul de Război.
Întreţinerea pompierilor se suporta 2/3 din bugetele oraşelor respective şi 1/3
din bugetul statului. Clădirea, care serveşte şi azi Detaşamentului Mihai Vodă
este o clădire construită la sfârşitul secolului XIX (se pare că
între anii 1892 -1894), nu s-au păstrat date tehnice privind proiectantul
construcţiei. La 15 februarie 1926, A.S. Regală Principele Nicolae inspectează
actualul Detaşament Mihai Voda, pe atunci numit Postul Central de Pompieri din
Capitală, fiind însoţit de comandorul Coslinski – Adjutant Regal şi de Gen.
Nicoleanu, prefectul Poliţiei Capitalei. Pentru instruirea şi formarea cadrelor
în vederea obţinerii gradelor de pompieri, Inspectoratul Pompierilor
înfiinţează la 1 august 1926 o şcoală de formare a cadrelor, la care sunt
chemaţi anual ofiţerii, reangajaţii şi viitorii gradaţi, câte 90 – 100 zile per
stagiu de pregătire. Această instituţie va purta numele de Centrul de
Instrucţie al Pompierilor. La 15 martie 1935, Marele Voievod de Alba Iulia,
Mihai, vizitează Postul Central de Pompieri, fiind însoţit de Adjutantii
Regali, col. Grigorescu şi col. Pălăngeanu.
Prima
menţiune într-un document oficial al S.M.U.R.D. Bucureşti este în O.U.G. nr.
126/2003 aprobată prin Legea 40/2004 care reglementează activitatea cu
elicopterele S.M.U.R.D. achiziţionate de Ministerul Sănătăţii. Astfel prin
Decizia internă nr. 39/2004 a Directorului General al Spitalului Clinic de
Urgenţă Bucureşti, se înfiinţează S.M.U.R.D. Bucureşti în structura Unităţii de
Primiri Urgenţe. Despre S.M.U.R.D. la nivelul Municipiului Bucureşti putem
să vorbim începând cu Septembrie 2004 când a avut loc debutul activităţii
prespitaliceşti prin Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti – ca operator medical
al elicopterului. În data de 23 septembrie 2004, elicopterul S.M.U.R.D.
Bucureşti a executat primul zbor cu echipaj medical şi personal specializat în
operaţiuni de descarcerare din cadrul I.S.U. Bucureşti. Serviciul mobil de
urgenţă, reanimare şi descarcerare (SMURD) este unitatea de intervenţie publică
integrată, de importanţă strategică, fără personalitate juridică, având în
structura sa echipe integrate de reanimare, specializate în acordarea
asistenţei medicale şi tehnice de urgenţă, precum şi echipe cu personal
paramedical, specializat în acordarea primului ajutor calificat. În anul 2005
începe colaborarea cu Serviciul de Telecomunicaţii. În scopul pregătirii
personalului în acordarea primului ajutor calificat privind
efectuarea procedurilor de descarcerare şi alte operaţiuni de salvare, începând
cu luna iulie 2007, în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă
Bucureşti funcţionează o nouă structură: “Centrul de formare şi pregătire în
descarcerare şi asistenţă medicală de urgenţă”.
Insigna - C.M.B.E.F.S.
(Consiliul Municipal București pentru Educație Fizică și Sport)
Consiliul Național pentru Educație
Fizică și Sport dar și
consiliile județene și
locale pentru educație fizică și sport s-au înființat în România prin Legea
29/1967. Aceste organisme conduceau întreaga activitate sportivă din România.
Atribuțiile consiliilor județe și locale erau asemănătoare cu cele ale
consiliului național cu diferența că ele se aplicau doar în județul sau
localitatea respectivă. Redau mai jos câteva dintre atribuțiunile acestor
organisme:- exercita îndrumarea de specialitate a activității de educație fizică și a sportului de masă;
- răspundea de activitatea sportivă de performanță și de buna reprezentare a sportului românesc în competițiile sportive naționale și internaționale;
- emitea propuneri privind îmbunătățirea cadrului sportiv legislativ din țara noastră
- executa întocmai directivele transmise de consiliul național
- conducea și îndruma activitatea federațiilor sportive; stabilește normele generale de funcționare a federațiilor sportive;
- desfășura propaganda în domeniul educației fizice și sportului; răspundea de presa sportivă și de editarea publicațiilor de specialitate în zona de responsabilitate;
- se preocupa de pregătirea și perfecționarea antrenorilor, instructorilor, arbitrilor și a altor cadre tehnice necesare activității de educație fizică și sport;
De-a lungul secolelor, marii artiști ai lumii au lăsat omenirii moșteniri culturale neprețuite. Arta sculpturii a dat naștere unor capodopere care, prin măreția, valoarea și spectaculozitatea lor, au devenit faimoase. Discobolul lui Miron este o capodoperă a Antichității grecești, ce datează din perioada 460 - 450 Î.Hr. Din păcate, originalul grecesc din bronz nu mai există, însă a devenit celebru prin numeroasele copii realizate în marmură de către artiști din Imperiului roman, atât la scară reală, cât și redimensionate. Celebra sculptură exprimă forța și energia atletică în cel mai armonios și echilibrat mod. Deși, în prezent, se consideră că poziția aruncătorului este nefirească și reprezintă o manieră ineficientă de a arunca discul, sculptura constituie un model de rigurozitate în redarea fiecărui mușchi încordat de pe corpul atletului.
Ateneul
Român este o sală de concerte din Bucureşti, clădire situată
pe Calea Victoriei, în Piața George Enescu (partea nordică a Pieței
Palatului). Tot aici se află şi sediul Filarmonicii George Enescu. Edificiu-simbol al culturii nationale, Ateneul Roman,
construit in inima Bucurestilor in perioada anilor 1886-1889, a devenit
exponentul arhitectonic si spiritual nu doar al unui oras, al unei Capitale, ci
al unei natiuni. Aici au conferentiat marile personalitati si savanti ai
Romaniei, aici au concertat toti consacratii si tinerii artisti profesionisti
ai tarii, aici au urcat pe podium multe formatii si solisti de nivel mondial,
aici s-au lansat “in prima auditie“ capodopere ale literaturii muzicale
autohtone, aici s-au organizat primele expozitii ample, retrospective de
pictura si sculptura ale maestrilor artei plastice nationale, aici s-au
perindat regi si regine, oameni politici si oaspeti de seama de peste hotare
spre a participa la evenimente de importanta nationala si universala intr-un
cuvant, la Ateneul Roman s-au petrecut momente de anvergura istorica ce s-au
inscris in cartea de aur a poporului nostru. Putini stiu astazi ca Palatul
Ateneului Roman s-a cladit cu banii dintr-o subscriptie publica, in urma
organizarii unei loterii nationale (500.000 de bilete in valoare de un leu),
apelul adresat cetatenilor de naturalistul Constantin Esarcu (1836-1898),
fondatorul Societatii Ateneul Roman, sunand ca o chemare populara, printr-un
slogan de-a dreptul comic si banal: "Dati un leu pentru Ateneu!".
Ideea apelului s-a transformat surprinzator intr-o lectie de unitate, de
trezire a constiintei nationale. Conceputa de arhitectul francez Albert
Galleron, dupa cercetarile stiintifice si indicatiile lui Alexandru Odobescu,
revizuite si completate de un manunchi de specialisti romani (Al. Orascu, Ion
Mincu, Ion Socolescu, Grigore Cerkez, Cucu Starostescu), cladirea de forma
circulara s-a datorat valorificarii fundatiilor deja existente din Gradina
Episcopiei ce urmau sa serveasca ridicarii unui circ. Inspirat din vechile
temple grecesti, edificiul surprinde la prima vedere printr-o colonada istorica
ce sustine un fronton triunghiular. La parter, impresionantul hol din marmura
inglobeaza cele 12 coloane dorice de sustinere a salii de concerte. Patru scari
monumentale in spirala de tip baroc din marmura de Carrara, desfasurate cu
balcoane la etajul intermediar, fac legatura cu sala si anexele (birouri, sali
de repetitii, cabine pentru solisti si dirijor etc.). Dispuse sub forma
vechilor amfiteatre greco-romane, cele aproape 1.000 de locuri (trei zone de
parter si doua randuri circulare cu 52 de loji, la mijloc cu o loja centrala)
ofera o vizibilitate perfecta din orice colt si o auditie impecabila.
Perfectiunea sunetului se datoreaza imensei cupole (bogat decorata) care
"absoarbe" fondul instrumental si vocal de pe podium, spre a-l
distribui prin reverberație către auditori, cu întreaga gamă de armonice până
la cele mai fine culori timbrale și nuanțe. Se pare că acustica excepțională a
cavității sonore, proprii Ateneului Roman, a plasat sala printre cele mai
reușite construcții de acest gen nu doar din Europa, ci din întreaga lume.
Fresca, evocând istoria poporului român în 25 de episoade, realizată timp de
cinci ani de către pictorul Costin Petrescu, orga instalată în anul 1939, în
urma ajutorului material al lui George Enescu, numeroasele îmbunătățiri tehnice
produse după cutremurele de pământ și bombardamentul din 1944, de la sfârșitul
celui de al doilea război mondial, dar mai ales modificările din anii 1966-1967
(introducerea aerului conditionat, refacerea tavanului, schimbarea fotoliilor,
redistribuirea lojilor, lărgirea avanscenelor etc.) au transformat Ateneul
Roman într-un complex arhitectural singular în centrul Capitalei. De peste o
jumătate de veac, a devenit sediul Filarmonicii "George Enescu", iar
din 1958 "Cartierul general" al Festivalurilor Internationale
"George Enescu". Templu al artei și culturii românești, Ateneul
Român rămâne, la cei 120 de ani, nu doar o clădire de patrimoniu universal,
reprezentativă ca arhitectură pentru România și Balcani (cu trimitere la
antichitatea grecească), ci și un simbol de tradiție spirituală a unui popor.
Iar dacă fundația circulară inițială, nicicând nu a fost visată de fondatori,
arhitecți și constructori ca formă ideală pentru un monument arhitectonic (au
existat glasuri în epocă ce au criticat soluția tehnică insolită), iată că
timpul a hărăzit urmașilor culturii vechii Dacii să devină o scenă turnantă nu
doar a istoriei, ci și a artei în contextul Europei. "Călare" pe trei
secole (fundația ecvestră s-a dovedit bazaltică), Ateneul Roman și-a deschis
larg porțile unor spirite universale luminate, ce și-au dat întâlnire la
București, spre a se înfrăți cu autohtonii meleagurilor de la gurile Dunării.
Deși ctitorii au visat ca toate artele surori să-si afle locul sub cupola
acestui for cultural, totuși se pare ca puțini și-au dat seama ca acustica
naturală excepțională a sălii oferă doar muzicii un climat de afirmare plenară,
singulară, devenind casă parintească pentru marile personalități și talente ale
lumii. A concerta pe podiumul Ateneului Roman din Bucuresti echivalează astăzi
în arta lirică cu apariția pe scena Teatrului Scala din Milano. Templul din
inima Capitalei, zidit în urmă cu 120 de ani, s-a transformat în "cartea
de vizită" nepieritoare a României contemporane. (autorul acestei
prezentări - muzicolog Viorel Cosma)
Semi-maratonul București 2015
a IV-a ediție 16 - 17 mai
Placheta - 25 de ani de la înființarea C.C.M.B.
(Centrala de Construcții - Montaj București)
Pentru rezultate deosebite obținute în activitatea
de construcții montaj
Centrala de
Construcții – Montaj București (C.C.M.B.) a fost în
vremea comunismului o mare unitate economică a capitalei specializată în
construcții civile și industriale ce se afla în subordinea directă a
Consiliului popular al municipiului București. De-a lungul timpului ea a suport
mai multe organizări. Prin Decretul nr. 39 din anul 1977 s-a operat interesante
modificări în structura sa. Începând cu data de 1 martie 1977 întreprinderile
bucureștene de construcții montaj numerele 1, 4, 5, 6 și 7 din subordinea CCMB
și-au încetat activitatea. Activul și pasivul acestor întreprinderi au trecut
la CCMB. Tot la aceiași dată s-au înființat grupurile de șantiere bucureștene
având numere de la 1 la 8, pe structura
cărora s-a organizat CCMB, unități fără personalitate juridică. Aceste grupuri
de șantiere aveau ca obiect de activitate executarea lucrărilor de
construcții-montaj la locuințe și clădiri social-culturale, comerciale, administrative, edilitare, industriale și inginerești.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul 1459. În anul
1862 devine capitala României. De atunci suferă schimbări continue, fiind
centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între cele două războaie
mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul
Paris”. În prezent, capitala are același nivel administrativ ca și un
județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul,
stemele interbelică, comunistă și actuală ale orașului iar mai jos pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură bucureștene din vremuri diferite dar și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Banca Berkowitz
Banca Chrissoveloni
Biserica Bucur
Azilul Elena Doamna
Băile Eforiei
Banca Marmorosch Blank- Sediul nr. 5 Lipscani nr.8
Maternitatea
Biserica Boteanu
Biserica Luterană
Biserica Nicolae Vlădica
Academia militară
Biserica Crețulescu
Biserica Radu Vodă
Arcul de Triumf
Biserica Albă
Aleea Patriarhiei - Lupa capitolina
Biserica Rusă
Biserica Domnița Bălașa
Academia de Științe Economice
Banca Belgia
Biserica grecească
Biserica Sfântu Gheorghe
Palatul Dacia - România (Strada Lipscani)
Expoziția generală română 1906 - Clocitorul de copii
Biserica Stavropoleus
Vederi
__________ooOoo__________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Generalul rus Alexandru Vasilievici Suvorov,
a trăit între anii 1730 - 1800
Detaliu vignetă de pe o bancnotă fantezie africană
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 22.05.2020
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu