Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea franceză MOREZES, departamentul
GIRONDE, regiunea NOUA ACHITANIE, din vremuri diferite
dar și o veche trimitere poștală ilustrată.
Monumentul eroilor locali
Biserica
Drumul Lebarthe
O intrare în localitate
Hotelul
Strada Primăriei
Arhitectură locală
Trimitere poștală
xxx
O CARICATURĂ DE
COSTEL PĂTRĂȘCAN
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
O PLACHETĂ, CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Casa centrală a Armatei
Societatea Numismatică Română
C.C.A. - 1976 - 1981 (Casa Centrală a Armatei)
Cercul numismatic - 5 ani
Era la început veacului al XX-lea.
Cultura şi ştiinţa în România prinseseră aripi de zbor stabile şi de
perspectivă, precizându-se domeniile şi principiile de activitate. Se trecea
acum la culegerea primelor roade ale frământatului şi cu rol de pionierat secol
al XIX-lea, când reprezentanţi de frunte ai renaşterii româneşti se dăruiau, cu
întreaga lor fiinţă, intereselor naţionale. Unirea Principatelor şi marile
reforme ale lui Alexandru Ioan Cuza au deschis larg porţile afirmării
învăţământului, ştiinţei şi culturii în România. Publicaţii şi societăţi de tot
felul luau fiinţă, croindu-şi drum spre mintea şi inima românilor. În acest context de
efervescenţă spirituală, o nouă ştiinţă specială se înfiripa în peisajul
intelectual românesc. Informaţiile lui C. Bolliac din „Trompeta
Carpaţilor”, referitoare la unele descoperiri monetare, dar mai ales
lucrările lui D.A. Sturdza şi primele studii de specialitate ale lui M.C.
Sutzu, precum şi alcătuirea unor colecţii monetare, aveau să se constituie ca
temelie a ştiinţei numismatice din România. Începutul sec. XX va marca pentru
numismatica din ţara noastră un moment de o reală
însemnătate.
Pe data de 28 decembrie 1903, la iniţiativa unui grup de
entuziaşti şi pasionaţi ai acestei discipline, lua fiinţă Societatea Numismatică
Română (S.N.R.). Adunarea Generală, în şedinţa sa inaugurală, a votat
Statutele Societăţii şi a ales Comitetul de conducere în următoarea alcătuire:
D.A. Sturdza, preşedinte de onoare; M.C. Sutzu, preşedinte activ; Gr.
Tocilescu, vicepreşedinte; Al. Cantacuzino, secretar; lt. col. G. Iordăchescu,
casier contabil; dr. G. Severeanu, subsecretar şi D. Panku, C. Alessandrescu,
Carol Storck şi E.D. Mirea, membri. O dată cu adoptarea Statutelor se fixa şi
ţelul principal al Societăţii, care îşi propunea „să dezvolte ştiinţa şi arta
numismatică” în România." În prezent SNR are filiale în aproape toate
județele țării. Sus am postat logo-ul Societății Numismatice Române.
Atena era o zeiţă, una dintre cele mai
mari divinități ale mitologiei greceşti, identificată de către romani cu
zeița Minerva.
Era zeița înțelepciunii, pe care grecii o mai numeau și Pallas Athena sau,
pur și simplu, Pallas. Deasupra am postat o poză cu statuia zeiţei Atena care
se găseşte la Muzeul Luvru din Paris. Pe listele Societăţii Numismatice
Române sunt în prezent 400 de colecţionari plătitori de cotizaţie din care
câteva zeci sunt profesionişti care lucrează în muzee, centre de cercetare,
universităţi, iar ceilalţi sunt colecţionari răspândiţi prin toată ţara.
Inițial gravorii profesioniști ai Monetăriei Statului și
Societății Numismatice Române, iubitori de Eminescu s-au reunit în Gruparea
Colecționarilor de Medalii și Insigne Mihai Eminescu a Societății Numismatice
Române (G.C.M.I. - M.E. a S.N.R.). Începând cu anul 2000 această grupare a
organizat de două ori pe an, pe 15 ianuarie și 15 iunie, în Palatul
Parlamentului din București, sala Constantin Brâncuși, Salonul Mihai Eminescu.
Ulterior, la data de 30 ianuaire 2009, în cadrul Cercului militar național (fosta
Casă centrală a Armatei) s-a constituit Clubul colecționarilor de medalii
"Eminescu", denumire general - Clubul numismatic, care a inițiat
baterea unir noi insigne și medalii în memoria poetului național român. Sus
admiri logo-ul Clubului colecționarilor de medalii "Eminescu" din
cadrul Cercului militar național din București.
Cercul
militar, denumirea
alternativă Casa centrală a armatei sau Cercul
Militar Național este o clădire din București, care găzduiește
instituția centrală de cultură a Armatei române, cu profil cultural-educativ,
artistic, recreativ-distractiv, precum și de imagine, reprezentare și
protocol. Cercul militar a fost considerat drept locul consacrat al
întâlnirilor ofiţerilor în afara cazărmii unde se discutau probleme legate de
teoria războiului, chestiuni doctrinare sau de strategie militară. Nu trebuie
neglijat nici aspectul monden al cercurilor militare, acestea având rolul de
pilon de comunicare între armată şi societatea civilă. Ideea înfiinţării
cercurilor militare în garnizoanele armatei române a apărut în deceniul al
optulea al secolului al XIX-lea cu puţin timp înainte de războiul de
independenţă. Astfel Cercul Militar al ofiţerilor din garnizoana Bucureşti a
luat fiinţă la data de 15 decembrie 1876. Noua instituţie a fost pusă în
patronajul direct al, pe atunci, principelui Carol I. Asemenea celorlalte
cercuri militare si cel din garnizoana Bucureşti era un mod de asociere privată
a corpului ofiţieresc, desfăşurarea activităţilor fiind susţinute financiar
prin cotizaţiile membrilor sau prin donaţii ori valorificarea unor produse
culturale. Primul sediu al cercului din capitală se găsea în localul Eforiei
din Bulevardul Elisabeta (în prezent sediul Primăriei sectorului 5). Apoi, din
aprilie 1887 s-a mutat în Casa Greceanu, local aflat la intersecţia Căii
Victoriei cu Bulevardul Elisabeta în apropierea Bisercii Doamnei. La începutul
secolului al XX-lea, Cercul Militar s-a mutat in Casa Oteteleşanu în locul
căreia se va ridica mai târziu Palatul Telefoanelor. Prima persoană care face
publică ideea de local propriu pentru Cercul Militar din Bucureşti apare la
generalul Eraclie Arion, idee primită cu rezerve din varii motive, primordial
fiind cel financiar. In cele din urmă, dupa dobândirea calităţii de persoană
juridică a cercului si după numeroase discuţii se obţine aprobarea pentru
construirea unui local propriu. Avand in vedere numeroasele edificii care se
ridicau la acea perioadă în Bucureşti s-a optat în cele din urmă pentru terenul
pe care s-a aflat Mănăstirea Sărindar care fusese
demolată de municipalitate în 1896. Terenul era insă în proprietatea
Ministerului Agriculturii si Domeniilor iar pentru obţinerea lui era necesară
aprobarea celor două camere ale Parlamentului. Problema a fost discutată mai
întai în Senat. Prima şedinţă în care proiectul s-a aflat pe ordinea de zi a
senatorilor a fost 19 martie 1897. Pe 24 martie, la doar 5 zile de la prima
dezbatere, proiectul este supus la vot de preşedintele Senatului, Dimitrie A.
Sturdza. Aceştia l-au admis cu 50 de voturi pentrusi 36 împotrivă. Intenţia ca legea să intre imediat în dezbatere şi în
Camera Deputaţilor nu s-a materializat astfel încât construcţia a trebuit sa
sufere amânări. La data de 26 martie 1897 guvernul condus de P.S. Aurelian a
căzut şi s-a format un altul condus de Dimitrie A. Sturdza în care portofoliul
Ministerului de Război a rămas cu acelaşi titular în persoana lui Anton
Berindei, care fusese numit la 25 noiembrie 1896. Proiectul de lege a fost
trecut si prin Camera Deputaţilor unde este aprobat cu 67 de voturi pentru si
doar 5 împotrivă. La 5 aprilie 1898 legea era promulgată si de Carol
I. Obţinerea terenului pentru viitorul palat reprezenta un mare pas
înainte pentru Cercul Militar din Bucureşti dar şi pentru elita militară a
ţării în general. Locul destinat viitoarei clădiri întrunea toate condiţiile
necesare privind amplasamentul unei asemenea instituţii. În plus, nu era de
neglijat nici valoarea istorică a locului. Pe acest teren a funcţionat vreme de
câteva veacuri biserica Sărindar unul dintre cele mai frumoase lăcaşe de cult
din Bucureşti. După războiul de independenţă, biserica, a rămas neîngrijită
intrând într-o stare de degradare vizibilă, în 1893 Nicolae Filipescu, primarul
Bucureştilor, hotărând dărâmarea ei. Proiectul iniţial fusese semnat de Dimitrie
Maimarolu însă de la acel moment trecuseră deja 12 ani iar noi idei începuseră
deja să se contureze in special in jurul generalului Vasile Zottu care
aprecia că proiectul corespundea doar in mică parte noilor realităti. În
consecinţă generalul Zottu împreună cu echipa sa de colaboratori au adus o
serie de modificări proiectului iniţial aceasta reprezentând cauza unui
conflict ce se va dovedi de lungă durată cu arhitectul Dimitrie Maimarolu si cu
echipa acestuia de colaboratori. În anul 1911 pentru execuția construcției a
fost acceptată antrepriza Blekman-Moscovici. Proiectantul principal al
monumentalului Palat al Cercului Militar Național a fost arhitectul român
Dimitrie Maimarolu, în colaborare cu V. Ștefănescu și E. Doneaud. Beneficiarul
lucrării a fost Cercul militar al ofițerilor din garnizoana București,
organizație a ofițerilor români înființată în 15 decembrie 1876. Fondurile
necesare au fost adunate din donații, subscripții și cotizații ale ofițerilor
(circa 80%), precum și din subvenții de stat și împrumuturi rambursabile.
Palatul Cercului Militar Național a fost ridicat pe locul fostei Mănăstiri
Sărindar, pe un teren mlăștinos. Din cauza solului umed, mlăștinos și nisipos,
la recomandarea inginerilor Anghel Saligny și elie Radu, în data de 17 mai 1912
se adoptă soluția unei fundații pe piloni de stejar, înfipți în terenul ferm de
sub mlaștină. La declanșarea primului război mondial, construcția se prezintă
terminată „la roșu și învelită". În data de 2 aprilie 1916 „Gazeta
ilustrată" consideră că Cercul Militar din București este „podoaba
arhitecturală a țării (...), cel mai frumos, cel mai impunător din toate
palatele cu care, în ultimele decenii, știința și simțul estetic al marilor
arhitecți români și străini au înzestrat România". Ca urmare a
ocupării Capitalei de către trupele Puterilor Centrale, Cercul Militar este
evacuat. La revenirea armatei în București, clădirea este găsită devastată în
interior, reluându-se lucrările de reparații. În data de 4 februarie 1923, în
prezența regelui Ferdinand I și a reginei Maria a României, a
ministrului de război, generalul Gheorghe Mărdărescu și a comandantului
Corpului 2 Armată, generalul Ștefan Holban are loc inaugurarea oficială,
solemnă, a Palatului Cercului Militar. În perioada comunistă, inscripția "Cercul
Militar" de pe frontispiciul clădirii a fost înlocuită cu
inscripția "Casa Centrală a Armatei". După 1989, aceasta
a fost înlocuită cu inscripția "Cercul Militar Național".
Legea 346 din 21 iulie 2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului
Apărării, prevede, printre altele, la art 47 că:” În cadrul Ministerului
Apărării funcționează următoarele instituții de interes național: Muzeul
Militar Național, Biblioteca Militară Națională și Cercul Militar Național.
Iată mai jos cîteva repere arhitectonice ale Palatului Cercului Militar
Național:
- Scara de Onoare este o impresionantă scară din marmură, în dublă pantă, conduce oaspeții către etajul al doilea și către sălile de recepție. Scările de acest tip nu sunt doar simple elemente de legătură, ci sunt gândite ca parte din regia unui ceremonial. Pe durata parcurgerii sale, vizitatorul are prilejul să vină în contact, treptat, cu ambianța interioarelor, să le admire.
- Sala de Marmură a fost destinată de la început celor mai importante evenimente, poate fi socotită astăzi una dintre cele mai reușite realizări ale arhitecturii românești. Ferestrele înalte arcadate de pe latura dinspre Bulevardul Regina Elisabeta își găsesc echilibrul în șirul de coloane înalte care se află pe partea opusă. Motivele decorative sunt de evidentă inspirație antică, cu stilizări și prelucrări în stilul epocii. Săbii, stilete, scuturi, lănci, coifuri, săgeți, Victorii înaripate, zeități ale războiului fac aluzie, toate, la mediul militar.
- Sala Maură se află plasată în prelungirea Sălii de Marmură. Ea are pereții îmbrăcați în lambriuri din lemn de calitate, cu motive ornamentale discrete. Plafonul este conceput din casete, decorate cu motive florale stilizate și acoperite cu foiță de aur.
- Sala Bizantină își trage numele de la concepția în stil bizantin, la care se adaugă elemente specifice artei tradiționale românești. Sala este dominată de un șir de arcade care susțin un plafon casetat, arcade ce se sprijină la rândul lor pe un șir de coloane înnobilate cu frize din stucatură aurită. În interiorul arcadelor romane, la ultima renovare au fost adăugate fresce murale reprezentând imaginile unor conducători ai României independente și unele momente de referință din Istoria poporului român.
- Sala Gotică reprezintă o ambianță arhitecturală gotică, caracterizată prin arcuri frânte în ogive și prin candelabrele simple. Pardoseala este în desen gotic bavarez.
- Sala Norvegiană este inspirată din atmosfera specifică Nordului Europei, cu candelabre în forma unor corăbii ale vikingilor, plafon din lemn cu grinzi terminate în console, reprezentând chipuri de animale fantastice, inspirate tot din mitologia scandinavă, dând impresia de vechi interioare nordice.
Fabrica de chibrituri București 1879 - 1989
Fosta fabrică de chibrituri București, construită imediat după ce
România și-a câștigat independența politică, s-a raliat azi timpului,
postmodernismului. E doar o hală în beznă căreia nu se mai aprinde niciun chibrit, o incintă care poate fi
folosită pentru orice activitate, carnaval sau conferință. În ultima vreme
clădirile au fost închiriate chiar și pentru nunți sau botezuri. Zona
fabricii se întinde pe o suprafață de 35000 metri pătrați fiind destinată
pentru o investiție imobiliară (locuințe și birouri). Se știe că un acţionar majoritar din Olanda, Heratico, a depus
documentaţia pentru realizarea acestui priect. Industria chibriturilor a fost iniţiată de francezul
Gobart, care a construit o mică fabrică de chibrituri în Bucureşti, lângă
Filaret. Construcţia Fabricii de Chibrituri începe la 1878 pe un teren
viran de pe platoul Filaretului şi accesibil din Şoseaua din Nou (actuala
stradă Fabrica de Chibrituri), pe fondul unei politici care, urmând
independenţa politică câştigată la 1877, se preocupa de crearea unei industrii
naţionale moderne. Pe data de 25 februarie 1879 în prezentat Domnitorului Carol
I este inaugurată fabrica. Printre fondatorii fabricii amintesc pe: Dimitrie
Ghica, Vasile Boerescu, Grigore Cantacuzino, generalul Ion Florescu, Gheorghe
Vernescu și alții. Memorabile sunt
vorbele lui Vasile Boerescu de la inaugurare: “Forța
unei nații se măsoară, în timpii moderni, mai ales după puterea sa productivă”. Până
atunci, chibriturile erau importate, pentru cca. 2 milioane de lei anual, din
Imperiul Austro-Ungar. În
1879, fabrica a fost cumpărată de o societate română. Apoi prin legea din
31 mai 1887, statul cumpăra aceste fabrici. Administrația trece în sarcina Regiei
monopolurilor. Deşi construcţia nu era încă gata, inaugurarea s-a făcut la 25
februarie 1879, în prezenţa lui Carol I sub denumirea Fabrica de Chibrituri
Filaret. Construcţia fabricii s-a finalizat în 1899, inclusiv legătura prin
cale ferată cu Gara Filaret. Dotată cu 30 de maşini aduse din Belgia, fabrica
reuşea să producă zilnic 300.000 de beţe de chibrit. Acestea erau prezentate în
cutii cilindrice din carton având o
înălțime de 55 mm și un diametru de 47 mm. Fabrica a continuat să fie extinsă
şi să funcţioneze în anii postbelici şi apoi, după 1990, ca S.C. Chibro S.A. În
anul 1999 producţia a fost întreruptă. Ansamblul păstrează, în stare de
conservare precară, cea mai mare parte a construcţiilor existente pe
amplasament în perioada interbelică – hala principală, turnul de apă, două hale
paralele în zona centrală, un corp administrativ, mai multe ateliere spre
fundul de lot și construcţii din anii postbelici.
Medalie și matriță masonică avers Loja Sapientia Bukarest
Produsul medalistic de mai sus este o matriță pentru
baterea insignei masonice Loja Sapienția
București. Alăturat am pus și medalia originală. Pe matriță se observă
înscrisul în negativ: “L.SAPIENTIA BUHAREST”. Loja masonică Sapientia din
Bucuresti, aflata sub obedienta Marii Loji din Prusia, Royal York Zur
Freunschaft a fost infiintata in data de 22 Aprilie 1911 si apoi desfintata in
anul 1916, la intrarea Romaniei in Primul Raboi Mondial. Principalele reprezentări grafice de pe aceste
produse sunt: o coroană formată din două ramuri de stejar legate, la partea
inferioară cu o panglică, la partea superioară semnul “delta” iar mai jos – colțarul și compasul care încadrează litera
G, toate simboluri foarte comune ale masoneriei.
Există și alte simboluri masonice care
apar frecvent pe bijuterii, medalii și decorații masonice ca de exemplu:
- Compasul – dedicat tuturor masonilor, semnificând Spiritul
- Echerul – dedicat doar Marelui Maestru, semnificând Materia, Spațiul, Echilibrul, fără el masonii nu pot șlefui “piatra brută”
- Steaua în cinci colțuri (pentaclul) – semnifică Lumina, Inteligența. Știința
- Ramurile de accacia – semnifică Reînnoirea, Metamorfoza, Inocența
- Litera G – se referea inițial la Geometrie - știința sacră transmisă, azi cu ample și misterioase încărcături ezoterice.
Întreprinderea de țevi Republica - București
1938 - 1978 - 40 ani de activitate
Intreprinderea de țevi "Republica" din București a fost o mare companie de stat, producătoare de țevi petroliere. Aceasta se întindea pe o suprafață de mai mult de 180 de hectare și era amplasată în sud-estul capitalei. A facut parte din grupul uzinelor construite de Nicolae Malaxa între anii 1929 - 1938. Capacitatea fabricii de țevi era de 200000 de tone pe an, fiind cea mai mare din România. Uzina a fost vândută în martie 2003 de către statul roman unui consorțiu de patru firme rusești si apoi lichidata. In imaginea de sus se prezinta sediul centrul al intreprinderii, reper de mandrie al industriei metalurgice din Romania comunistă. Odinioară erau mandria tarii, iar astazi, ruinele care amintesc de fostele Uzine Republica creeaza un peisaj deprimant. In anii 70, Uzinele Republica erau al cincilea mare producator de țevi fără sudură din lume. Circula vorba ca, daca Romania nu ar fi avut aceste tevi, nu ar fi avut nici industrie petroliera. Declinul sau a inceput o data cu privatizarile. In 2003, uzina este vanduta unui consortiu de 4 firme rusesti care, desi au promis ca vor investi masiv, nu au intreprins nimic. Declinul uzinei intrase deja pe o panta foarte alunecoasa. In noiembrie 2008, compania Indiana Maharashtra Seamless a castigat licitatia pentru vanzarea utilajelor ce alcatuiau linia de fabricatie a tevilor petroliere a Uzinelor Republica, aflata in procedura de faliment. Utilajele de fabricatie ale uzinelor romanesti au fost dezmembrate si transferate la o noua unitate de productie din India. In perioada de glorie, tevile erau exportate in 33 de tari, in special in cele din Nordul Africii si din Orientul Apropiat. Terenul si spatiile vechii uzine au capatat, in timp, alte destinatii. Marele industriaș Nicolae Malaxa nu-şi imagina nimic din dezastrul de astăzi atunci când ridica uzinele de pe platforma care i-a purtat numele. În 1921, Malaxa construieşte, mai întâi, fabrica de locomotive și tancuri, denumite ulterior Uzinele 23 august și apoi Faur. 17 ani mai târziu, aflat într-o călătorie cu trenul în care se sparge o țeavă, Malaxa are revelația unei noi fabrici. Așa apare Uzina de Tuburi și Oțelării, numită ulterior Republica. În al Doilea Război Mondial, Republica fabrica tuburi pentru obuze. Mai târziu, ajunge să producă 200.000 de tone de țeavă petrolieră pe an. 80% din producție ajungea în toată lumea.
Steaua București - C.C.A. (Clubul Central al Armatei)
Fotbal Club Steaua București, cunoscut ca Steaua București sau simplu Steaua, este un club de fotbal românesc, care evoluează în liga I. Este clubul românesc cu cel mai mare succes fotbalistic pe plan național și internațional. De-a lungul istoriei, Steaua a câștigat cele mai multe campionate, cupe și supercupe ale României. La data scrierii prezentului articol - noiembrie 2012 - palmaresul naţional al clubului este următorul: 23 de titluri de Campioană naţională, 21 de Cupe ale României şi 5 Supercupe ale României. Steaua a fost prima echipă din estul Europei și singura din România care a câștigat Cupa Campionilor Europeni, și a doua echipă est-europenă și singura din România care are în palmares Supercupa Europei. Fondat pe 7 iunie 1947 ca „ASA București” (Asociația Sportivă a Armatei București), clubul și-a schimbat de mai multe ori numele, până la stabilirea numelui „Steaua” în anul 1961. Din punct de vedere istoric, Steaua este cunoscut ca și clubul sportiv al Armatei Române. Cu toate acestea, departamentul de fotbal s-a separat de clubul sportiv în anul 1998. Din acel moment, singurele legături ale clubului de fotbal cu Armata sunt tradiția istorică și stadionul Ghencea, care încă este proprietatea Ministerului Apărării Naţionale. De-a lungul timpului, echipa a avut mai multe steme, datorită diferitelor schimbări de proprietari și de regimuri. Culorile tradiţionale ale clubului sunt roşu şi albastru. Steaua a jucat multe meciuri pe stadionul Ghencea, inaugurat în anul 1974 şi care are capacitatea de 28365 locuri. Ultimile meciuri ale Stelei s-au desfăşurat pe ultramodernul stadion Arena naţională, construit pe locul vechiului stadion 23 August. Deasupra am postat stemele (logourile) clubului de fotbal STEAUA Bucureşti, de-a lungul timpului.
Municipiul București este capitala României, reședința județului Ilfov și,
în același timp, cel mai populat oraș al țării, centru industrial și
comercial al țării. Populația de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009)
face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș ca populație din Uniunea
Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de
oameni, iar specialiștii prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va
depăși patru milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă schimbări
continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între
cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au
adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are același nivel
administrativ ca și un județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra
am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și actuală ale orașului
precum și pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură, din vremuri diferite, din municipiul București.
Cartierul Floreasca
Casele E.M.Lahovary
Expoziția generală română - 1906
Pavilionul domeniile Coroanei
Cartierul Grivița Roșie
Bulevardul I.G.Duca
Calea Moșilor
Bulevardul Dinicu Golescu
Bulevardul Carol I și Statuia lui I.C.Brătianu
Muzeul național al țăranului român Dimitrie Gusti
Casă de răzeș din Țara Vrancei
Comuna Nereju, jud. Vrancea
Cartierul Giulești
Bulevardul Brătianu
Casa Monteoru - Calea Victoriei
Calea Griviței
Bulevardul Nicolae Bălcescu
Bulevardul General Magheru
Bulevardul Colței
Palatul Wilson - Bulevardul Tache Ionescu
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Medic, naturalist și meteorolog peruan
José Hipólito Unanue y Pavón,
a trăit între anii 1755 - 1833
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 05.04.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu