Mai jos am postat și alte fotografii care prezintă monumente
de cultură și arhitectură din localitatea franceză PERONNE,
departamentul SOMME, regiunea PICARDIA, dar și unele
trimiteri poștale din vremuri diferite, precum și câteva trimiteri
poștale ilustrate, o acțiune, o insignă, un jeton, o monedă și
o medalie locale.
Castelul
Staluia lui Marie Foure
Piața Marche
Piața Mare
Piața
Poarta Bretagne
Primăria
Gara
Castelul Vaux sous Tagre
Catedrala Sfântul Ioan Botezătorul
Vedere aeriană
Vederi generale
Trimiteri poștale
Insignă locală
Jeton local
Medalie locală
Monedă locală
Acțiune locală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
UN DUEL EPIGRAMATIC
____________xxx____________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la
piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative
sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club,
etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de
identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare
grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de
nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive,
culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Facultatea de construcții civile și industriale București
Promoția 1956 * 40 * 1956 - 1996
Facultatea
de Construcții Civile, Industriale pregătește ingineri și subingineri constructori pentru
activitatea de proiectare, cercetare și executare de construcții civile. Facultatea
de Construcții Civile, Industriale si Agricole este continuatoarea directă a
tradițiilor Școlii Naționale de Poduri și Șosele din București, prima
scoală superioară tehnică din țară - înființată în anul 1867 și
transformată apoi în anul 1921 în Școala Politehnică, în cadrul căreia
studenții constructori erau pregătiți în trei secții: construcții, hidrotehnică
și căi de comunicații. Școala Natională de Poduri și Șosele și, apoi,
Facultatea de Construcții din cadrul Școlii Politehnice au format ingineri
constructori sub îndrumarea unor cadre didactice de mare valoare și prestigiu:
Spiru Haret, Anghel Saligny, Elie Radu, Gheorghe Țițeica, Traian Lalescu și
alții, prin ale căror strădanii și realizări au fost puse bazele științei și
tehnicii construcțiilor din România. În toamna anului 1948, ca urmare a
reformei învățământului, Facultatea de Construcții s-a desprins din Școala
Politehnica formând un institut de sine stătător, Institutul de Construcții
Bucuresți, în cadrul căruia Facultatea de Construcții Civile si Industriale a
fost chemată să îndeplinească un rol important în pregătirea cadrelor tehnice
superioare de constructori.
Muzeul național al pompierilor
București - România * 1963 - 1993
Foișorul de Foc, astăzi Muzeul Pompierilor
este o clădire-monument istoric de 42
metri înălțime din București aflată la intersecția străzii Traian cu bulevardul
Regele Ferdinand, în imediata apropiere a bisericii Oborul-Vechi (monumentul
ocupă centrul unei piațete care îi poartă numele și către care mai converg și
alte artere, respectiv străzile Vasile Stroescu, Iancu, cavaler de Flondor,
Zece Mese și Popp de Băsești). În trecut servea drept turn de observație pentru
apărarea împotriva incendiilor. A fost construit în 1890, la doi ani după ce
precedentul turn, Turnul Colței, ridicat în anul 1715, a fost demolat.
Planurile au fost realizate de George Mandrea, în acea perioadă arhitectul-șef
al Bucureștiului. Într-o primă
variantă a proiectului, clădirea avea un aspect greoi, lipsit de supleţe, cu
ziduri masive necesare susţinerii rezervorului de apă. În a doua variantă, cea
realizată, arhitectul a operat subţierea pereţilor rezultând 16 pilaştri
adosaţi care preluau sarcina rezervorului. Alte modificări, au dus la reducerea
materialului de construcţie şi amplificarea efectului optic, realizând clădirea
suplă şi astăzi impunătoare prin cei 42 metri. Primul etaj, era destinat
inginerului şi lucrătorilor reţelei de apă iar la etajul doi era cazarma
soldaţilor pompieri care executau supravegherea oraşului. După
finalizarea construcției, însă, compania locală de apă - Uzina de
Apă Grozăvești - nu a avut pompe suficient de puternice
pentru a îl umple cu apă. Din acest
motiv, la 22 aprilie 1892, Primăria a cedat Companiei de Pompieri întreaga
clădire. Parterul a fost amenajat pentru trăsurile de incendiu şi caii
acestora. Etajul 1 a devenit cazarma soldaţilor iar etajul 2 a fost destinat
pentru comandant. Turnul este construit din
cărămidă și var hidraulic, având diametrul la sol de 17 metri, grosimea zidului
la sol de 3,2 metri, iar la partea
superioară, în dreptul rezervorului de apă, grosimea era doar de o cărămidă,
pentru reducerea sarcinii construcției.
Turnul a fost prevăzut cu un rezervor de 750 metri cubi apă pe înălțimea
etajelor actuale 4, 5 și 6. Începând cu anul 1892 în clădirea a funcționat și
„Postul de pompieri nr.5 Foișor”, în dotarea căruia se aflau două utilaje trase de cai: o pompă
manuală de stins incendii şi o saca pentru transportul apei, tip Knaust, Austria,
modele 1882. Tot aici era amenajat şi grajdul celor 6 cai necesari. Ca
„observator al incendiilor”, Foişorul a funcţionat până la instalarea în
clădire a telefonului, în anul 1910, iar ca post de pompieri până la
înfiinţarea cazărmii Obor, în 1936. După
1936, clădirea a avut diverse destinaţii până în anii 1961-1963 când Foişorul
de Foc este renovat şi amenajat ca muzeu. În locul rezervorului de apă
dezafectat au fost construite trei nivele, scara centrală în spirală a fost
prelungită până la ultimul etaj şi s-a instalat liftul. Din anul 1963, a fost transformat în
Muzeul al Pompierilor, având
ca tematică generală prezentarea momentelor importante din istoria pompierilor,
în corelare cu cele ale istoriei naționale și aflat în subordinea
Inspectoratului General pentru Situații de Urgență. Expoziţia de bază este
organizată pe cele şapte nivele ale clădirii (P+6), prezentând cronologic
organizarea, dotarea și misiunile pompierilor de-a lungul timpului. Aceasta
cuprinde numeroase colecții specifice domeniului pompieri din care fac parte
obiecte valoroase precum: pompe manuale diverse pentru stins incendii, costume
și căști de protecție, uniforme, drapele, stingătoare manuale, piese de
numismatică, documente etc. Prin expoziția sa, muzeul oferă și informații din
domeniul prevenirii incendiilor, al relațiilor internaționale sau al misiunilor
actuale ale salvatorilor, cei care intervin de fiecare dată
pentru salvarea vieților și bunurilor oamenilor.
La 17 septembrie 1963,
în Cartea de onoare a Muzeului Pompierilor, pe prima pagină s-a înscris:
''Deschis în cinstea Zilei Pompierilor din Republica Populară Română, ca semn
de cinstire a tradițiilor glorioase de luptă ale pompierilor și de înaltă
prețuire a muncii contra incendiilor''. Muzeul Pompierilor constituie o
realizare importantă pe tărâmul educației cetățenilor, un mijloc important de
popularizare a regulilor și măsurilor de pază contra incendiilor. În atenția
muzeografilor și a conducerii muzeului a stat în primul rând identificarea,
colecționarea, depozitarea și conservarea de documente și obiecte ce atestă, în
mod sugestiv și convingător, evoluția protecției împotriva incendiilor pe
teritoriul României, din primele începuturi și până în zilele noastre. Documentele
și exponatele din muzeu atestă participarea pompierilor militari, în momentele
cruciale ale istoriei române - cum au fost Revolutia din 1848-1849, Războiului
pentru Independență din 1877-1878, Războiul pentru întregirea neamului din anii
1916-1920, precum și în zilele furtunoase ale lunii august 1944, împotriva
trupelor hitleriste. Un loc aparte în activitatea muzeului a fost studierea,
identificarea și depozitarea mijloacelor de combatere a incendiilor din cele
mai îndepărtate timpuri și până azi, însă regretabil este că nu s-a găsit încă
posibilitatea ca acestea să fie prezentate publicului, in preajma imediată a
sediului acestei instituții. Dupa decembrie 1989, ca și altor muzee ce prin
conținutul exponatelor și activităților cuprind evoluția unor instituții din
întreaga țară, instituției i s-a dat denumirea, pe drept cuvenită, de ''Muzeu
Național'', inițial prin ordin al ministrului de interne, iar apoi, odată cu
aprobarea noilor state de organizare ale Comandamentului Pompierilor, și prin
Legea privind pompierii militari.
Maratonul regal
București - România - 10 mai 2013
Maratonul este o probă sportivă de alergare pe distanță
lungă, cu o distanță oficială de 42,195 km, care se aleargă de obicei pe șosea.
Evenimentul este numit după legenda soldatului grec Phidippides, un mesager
care a adus la Atena vestea victoriei din Bătălia de la Maraton.
Acuratețea istorică a acestei legende este pusă la îndoială, fiind contrazisă
în special de relatările lui Herodot. Maratonul a fost unul dintre
sporturile de la Jocurile Olimpice moderne din anul 1896, deși
distanța nu a fost standardizată până în 1921. Mai mult de 800 de astfel de
curse se desfașoară în întreaga lume în fiecare an, marea majoritate a
concurenților fiind sportivi amatori. Maratoanele mai mari pot avea zeci de mii
de participanți. Astfel de maratoane au loc în România la Brașov, Cluj, Sibiu,
Aiud, etc.
Pe reversul medaliei postate aici este reprezentată stema mijlocie a Regatului România. Este știut că Regatul România avea ți prezenta în acte oficiale una din cele trei steme ale sale (vezi poza de mai sus).
Arcul de Triumf este un monument
reprezentativ al capitalei, situat pe Şoseau Kiselef, în sectorul 1, la
intersecția cu bulevardele Constantin Prezan, Alexandru Averescu și Alexandru
Constantinescu. A fost construit în amintirea Marii Uniri, în anul 1922. Restaurarea
monumentului a avut loc în perioada anilor 1935–1936, sub conducerea
arhitectului buzoian Petre Antonescu și încă odată în anul 2014. El comemorează victoria României în primul război mondial. Monumentul este de
formă paralelipipedică, are o singură deschidere, înălțmea de 27 de metri, pe o
temelie cu dimensiunile de 25 x 11,5 metri. În anul 1922, în contextul
încoronării regelui Ferdinand I și
a reginei Maria ca suverani
ai României Mari, comisia pentru organizarea serbărilor încoronării a apelat la
serviciile arhitectului Petre Antonescu pentru
ridicarea unui impunător Arc de Triumf în zona nordică a capitalei, pe șoseaua
Kiseleff. Din cauza timpului scurt însă, doar scheletul construcției a fost
turnat în beton armat, minunatele basoreliefuri exterioare fiind realizate din ipsos, ceea ce a determinat – odată
încheiate serbările încoronării (în 16 octombrie 1922, când s-a organizat un
spectacol, evocând lupta poporului român pentru unitate statală, la festivități
participând reprezentanți din peste 20 de state europene, din Statele Unite ale
Americii și Japonia, fapt ce a semnificat o largă recunoaștere internațională a
noii realități naționale statale) – o degradare progresivă, cauzată de
intemperii, a aspectului exterior al Arcului de Triumf, acesta ajungând la
începutul anilor 1930 un „monument incomod” pentru imaginea „Micului Paris”
interbelic. De-abia în 1932, în urma unui articol al lui Mihai Mora intitulat
sugestiv „O datorie imperioasă”, situația deplorabilă a Arcului de Triumf
revine în atenția opiniei publice, decizându-se nu demolarea monumentului
construit în 1922, așa cum ceruseră unele personalități, ci înlocuirea
basoreliefurilor din stuc de pe
acesta cu unele definitive, din piatră sau marmură de Rușchița. De data aceasta, autorul,
același Petre Antonescu, a dat edificiului o notă mult mai sobră în ceea ce
privește finisajul exterior, cerând artiștilor pe care i-a cooptat la lucrări
să se încadreze în această nouă manieră de lucru. Printre artiștii care au
lucrat la finisaj se numără Constantin Baraschi, Alexandru Călinescu, Mac Constantinescu,
Ion Jalea, Dimitrie Paciurea și Costin Petrescu, toți nume cunoscute în
perioada interbelică. Pe fațada sudică, sculptorii Mac Constantinescu și
Constantin Baraschi au dăltuit fiecare câte o reprezentare simbolică a Victoriei. Amplasate identic pe
fațada de nord se găsesc alegoriile Bărbăție de Ion Jalea și Credință de Constantin Baraschi, precum și
alte două Victorii create de Cornel Medrea și Dimitrie
Onofrei. Pe
corpul monumentului sunt aplicate şi unele înscrisuri interesante pentru
istoria naţională, precum și chipurile chipurile regelui Ferdinand si reginei Maria. Populația, și cu precădere numeroasele asociații și
societăți ale foștilor combatanți din primul război mondial, a contribuit cu
peste 7 milioane de lei la edificarea Arcului de Triumf, răspunzând cu
promptitudine subscripțiilor lansate în cursul anului 1935 de Ministerul
Apărării Naționale. Odată adunate sumele necesare, anul 1936 a fost consacrat
integral definitivării monumentului, care a fost construit din granit de Deva,
în stil clasic, după modelul marelui Arc de Triumf de la Paris. Arhitectul Victor G.Stănescu a fost însărcinat cu controlul tehnic
și administrativ al lucrărilor, care au început în aprilie 1935 și au durat un
an și jumătate. Ceremonia inaugurării a avut loc la 1 decembrie 1936, când se
împlineau 18 ani de la Unirea Transilvaniei cu România. Momentul a fost marcat
de participarea regelui Carol al II-lea, a mamei sale, regina Maria, a prințului moștenitor Mihai, a membrilor guvernului României și a
numeroși invitați de onoare din țară și din străinătate.După venirea la putere
a comuniștilor în România,
Arcul de Triumf a fost „mutilat” prin scoaterea de pe părțile laterale a celor
două texte ale proclamațiilor regelui Ferdinand către țară, cu ocazia intrării
României în războiul de întregire și cu prilejul încoronării de la Alba Iulia
din 1922. De asemenea, au fost scoase de pe frontispiciul de pe fațada sudică
monumentului efigiile regelui Ferdinand Întregitorul, și ale reginei Maria,
realizate de sculptorul Alexandru Călinescu, și au fost distruse, fiind
substituite de două mari flori de piatră. După 1989, florile de piatră au fost
date jos, și au fost montate două medalioane din bronz, ce înfățișează
chipurile regelui Ferdinand și al reginei Maria, înlocuindu-le pe cele
originale, și inscripțiile de pe panourile laterale nefiind refăcute. Astăzi,
Arcul de Triumf reprezintă unul din simbolurile binecunoscute ale capitalei
României. Cu toate acestea, fostul primar al Bucureștiului, Sorin Oprescu a declarat că
Primăria nu deține actul de proprietate pentru Arcul de Triumf. Arcul de Triumf
adăpostește un mic muzeu, care poate fi vizitat doar cu anumite ocazii
speciale. Vizitatorii pot vedea patru expoziții: Marele Război al Reîntregirii
Neamului (fotografie și
film), Heraldica Marilor
Familii Boierești (efigii din
bronz, fotografii), Arcul de
Triumf în Imagini (fotografii,
machete), Marea Unire de la
1918 (unde se găsesc și
coroanele și sceptrul regal reproduse 1:1, fotografii) și pot urca pe terasa
superioară.Conform unei expertize tehnice, încă din 1980 erau înregistrate
grave degradări ale construcției care impuneau executarea unor lucrări de
reparații capitale. Degradările structurale se referă la macerarea unor zone de
zidărie, din cauza umezelii excesive provocate de infiltrațiile de apă și
favorizate de lipsa totală de ventilație, precum și la fisurarea rampelor de
scară și a unor zidării, consecințe ale cutremurelor din 1940 și 1977.În
perioada ianuarie 2014 - 28 noiembrie 2016 s-au executat lucrări de consolidare
și renovare a arcului de triumf. Cu
această ocazie, pe părțile laterale au fost refăcute cele două texte ale
proclamațiilor regelui Ferdinand către țară, cu ocazia intrării României în
războiul de întregire și cu prilejul încoronării de la Alba Iulia din 1922.
Mihai Eminescu 1850 - 1889 * 15 iunie 2017
Clubul numismatic Mihai Eminescu
C.M.N. (Cercul militar național) București
Medalia este opera gravorului Constantin Dumitrescu
de la Monetăria Statului - București
Mihai Eminescu (nume real Mihail Eminovici) (născut 15 ianuarie
1850 la Ipoteşti, judeţul Botoşani şi decedat la 15 iunie 1889 în Bucureşti) a
fost un poet, prozator şi jurnalist român, socotit de cititorii români şi de
critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literature
română. Eminescu a fost activ în societatea politico-literară Junimea, şi a lucrat
ca redactor la Timpul, ziarul oficial al Partidului Conservator. A publicat
primul său poem la vârsta de 16 ani, iar la 19 ani a plecat să studieze la
viena. Manuscrisele poetului Mihai Eminescu, 46 de volume, aproximativ 14000 de
file, au fost dăruite Academiei Române de Titu Maiorescu, în şedinta din 25
ianuarie 1902. Eminescu a fost internat în data de 3 februarie 1889 la spitalul
Mărcuţa din Bucureşti şi apoi a fost transportat la sanatoriul Caritas. În data
de 15 iunie 1889, în jurul orei 4 dimineaţa, poetul a murit în sanatoriul
doctorului Şuţu. În 17 iunie a fost înmormântat la umbra unui tei din cimitirul
Bellu – Bucureşti. A fost ales post-mortem (28 octombrie 1948) membru al
Academiei Române.
Cercul militar, denumirea alternativă
Casa centrală a armatei sau Cercul Militar Național este
o clădire din București, care găzduiește instituția centrală de cultură a
Armatei române, cu profil cultural-educativ, artistic, recreativ-distractiv,
precum și de imagine, reprezentare și protocol. Cercul
militar a fost considerat drept locul consacrat al întâlnirilor ofiţerilor în
afara cazărmii unde se discutau probleme legate de teoria războiului, chestiuni
doctrinare sau de strategie militară. Nu trebuie neglijat nici aspectul monden
al cercurilor militare, acestea având rolul de pilon de comunicare între armată
şi societatea civilă. Ideea înfiinţării cercurilor militare în garnizoanele
armatei române a apărut în deceniul al optulea al secolului al XIX-lea cu puţin
timp înainte de războiul de independenţă. Astfel Cercul Militar al ofiţerilor
din garnizoana Bucureşti a luat fiinţă la data de 15 decembrie 1876. Noua
instituţie a fost pusă în patronajul direct al, pe atunci, principelui Carol I.
Asemenea celorlalte cercuri militare si cel din garnizoana Bucureşti era un mod
de asociere privată a corpului ofiţieresc, desfăşurarea activităţilor fiind
susţinute financiar prin cotizaţiile membrilor sau prin donaţii ori
valorificarea unor produse culturale. Primul sediu al cercului din capitală se
găsea în localul Eforiei din Bulevardul Elisabeta (în prezent sediul Primăriei
sectorului 5). Apoi, din aprilie 1887 s-a mutat în Casa Greceanu, local aflat
la intersecţia Căii Victoriei cu Bulevardul Elisabeta în apropierea Bisercii
Doamnei. La începutul secolului al XX-lea, Cercul Militar s-a mutat in Casa
Oteteleşanu în locul căreia se va ridica mai târziu Palatul Telefoanelor. Prima
persoană care face publică ideea de local propriu pentru Cercul Militar din
Bucureşti apare la generalul Eraclie Arion, idee primită cu rezerve din varii
motive, primordial fiind cel financiar. In cele din urmă, dupa dobândirea
calităţii de persoană juridică a cercului si după numeroase discuţii se obţine
aprobarea pentru construirea unui local propriu. Avand in vedere numeroasele
edificii care se ridicau la acea perioadă în Bucureşti s-a optat în cele din
urmă pentru terenul pe care s-a aflat Mănăstirea Sărindar care
fusese demolată de municipalitate în 1896. Terenul era insă în proprietatea
Ministerului Agriculturii si Domeniilor iar pentru obţinerea lui era necesară
aprobarea celor două camere ale Parlamentului. Problema a fost discutată mai
întai în Senat. Prima şedinţă în care proiectul s-a aflat pe ordinea de zi a
senatorilor a fost 19 martie 1897. Pe 24 martie, la doar 5 zile de la prima dezbatere,
proiectul este supus la vot de preşedintele Senatului, Dimitrie A. Sturdza.
Aceştia l-au admis cu 50 de voturi pentrusi 36 împotrivă.
Intenţia ca legea să intre imediat în dezbatere şi în Camera Deputaţilor nu s-a
materializat astfel încât construcţia a trebuit sa sufere amânări. La data de
26 martie 1897 guvernul condus de P.S. Aurelian a căzut şi s-a format un altul
condus de Dimitrie A. Sturdza în care portofoliul Ministerului de Război a
rămas cu acelaşi titular în persoana lui Anton Berindei, care fusese numit la
25 noiembrie 1896. Proiectul de lege a fost trecut si prin Camera Deputaţilor
unde este aprobat cu 67 de voturi pentru si doar 5 împotrivă. La 5 aprilie 1898
legea era promulgată si de Carol I. Obţinerea
terenului pentru viitorul palat reprezenta un mare pas înainte pentru Cercul
Militar din Bucureşti dar şi pentru elita militară a ţării în general. Locul
destinat viitoarei clădiri întrunea toate condiţiile necesare privind
amplasamentul unei asemenea instituţii. În plus, nu era de neglijat nici
valoarea istorică a locului. Pe acest teren a funcţionat vreme de câteva
veacuri biserica Sărindar unul dintre cele mai frumoase lăcaşe de cult din
Bucureşti. După războiul de independenţă, biserica, a rămas neîngrijită intrând
într-o stare de degradare vizibilă, în 1893 Nicolae Filipescu, primarul
Bucureştilor, hotărând dărâmarea ei. Proiectul iniţial fusese semnat de
Dimitrie Maimarolu însă de la acel moment trecuseră deja 12 ani iar noi idei
începuseră deja să se contureze in special in jurul generalului Vasile Zottu
care aprecia că proiectul corespundea doar in mică parte noilor
realităti. În consecinţă generalul Zottu împreună cu echipa sa de colaboratori
au adus o serie de modificări proiectului iniţial aceasta reprezentând cauza unui
conflict ce se va dovedi de lungă durată cu arhitectul Dimitrie Maimarolu si cu
echipa acestuia de colaboratori. În anul 1911 pentru execuția construcției a
fost acceptată antrepriza Blekman-Moscovici. Proiectantul principal al
monumentalului Palat al Cercului Militar Național a fost arhitectul român
Dimitrie Maimarolu, în colaborare cu V. Ștefănescu și E. Doneaud. Beneficiarul
lucrării a fost Cercul militar al ofițerilor din garnizoana București,
organizație a ofițerilor români înființată în 15 decembrie 1876. Fondurile
necesare au fost adunate din donații, subscripții și cotizații ale ofițerilor
(circa 80%), precum și din subvenții de stat și împrumuturi rambursabile.
Palatul Cercului Militar Național a fost ridicat pe locul fostei Mănăstiri
Sărindar, pe un teren mlăștinos. Din cauza solului umed, mlăștinos și nisipos,
la recomandarea inginerilor Anghel Saligny și elie Radu, în data de 17 mai 1912
se adoptă soluția unei fundații pe piloni de stejar, înfipți în terenul ferm de
sub mlaștină. La declanșarea primului război mondial, construcția se prezintă
terminată „la roșu și învelită". În data de 2 aprilie 1916 „Gazeta
ilustrată" consideră că Cercul Militar din București este „podoaba
arhitecturală a țării (...), cel mai frumos, cel mai impunător din toate palatele
cu care, în ultimele decenii, știința și simțul estetic al marilor arhitecți
români și străini au înzestrat România". Ca urmare a ocupării
Capitalei de către trupele Puterilor Centrale, Cercul Militar este evacuat. La
revenirea armatei în București, clădirea este găsită devastată în interior,
reluându-se lucrările de reparații. În data de 4 februarie 1923, în prezența
regelui Ferdinand I și a reginei Maria a României, a ministrului de
război, generalul Gheorghe Mărdărescu și a comandantului Corpului 2 Armată,
generalul Ștefan Holban are loc inaugurarea oficială, solemnă, a Palatului
Cercului Militar. În perioada comunistă, inscripția "Cercul Militar" de
pe frontispiciul clădirii a fost înlocuită cu inscripția "Casa Centrală a Armatei".
După 1989, aceasta a fost înlocuită cu inscripția "Cercul Militar Național".
Legea 346 din 21 iulie 2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului
Apărării, prevede, printre altele, la art 47 că:” În cadrul Ministerului
Apărării funcționează următoarele instituții de interes național: Muzeul
Militar Național, Biblioteca Militară Națională și Cercul Militar Național.
Iată mai jos cîteva repere arhitectonice ale Palatului Cercului Militar
Național:
- Scara de Onoare este o impresionantă scară din marmură, în dublă pantă, conduce oaspeții către etajul al doilea și către sălile de recepție. Scările de acest tip nu sunt doar simple elemente de legătură, ci sunt gândite ca parte din regia unui ceremonial. Pe durata parcurgerii sale, vizitatorul are prilejul să vină în contact, treptat, cu ambianța interioarelor, să le admire.
- Sala de Marmură a fost destinată de la început celor mai importante evenimente, poate fi socotită astăzi una dintre cele mai reușite realizări ale arhitecturii românești. Ferestrele înalte arcadate de pe latura dinspre Bulevardul Regina Elisabeta își găsesc echilibrul în șirul de coloane înalte care se află pe partea opusă. Motivele decorative sunt de evidentă inspirație antică, cu stilizări și prelucrări în stilul epocii. Săbii, stilete, scuturi, lănci, coifuri, săgeți, Victorii înaripate, zeități ale războiului fac aluzie, toate, la mediul militar.
- Sala Maură se află plasată în prelungirea Sălii de Marmură. Ea are pereții îmbrăcați în lambriuri din lemn de calitate, cu motive ornamentale discrete. Plafonul este conceput din casete, decorate cu motive florale stilizate și acoperite cu foiță de aur.
- Sala Bizantină își trage numele de la concepția în stil bizantin, la care se adaugă elemente specifice artei tradiționale românești. Sala este dominată de un șir de arcade care susțin un plafon casetat, arcade ce se sprijină la rândul lor pe un șir de coloane înnobilate cu frize din stucatură aurită. În interiorul arcadelor romane, la ultima renovare au fost adăugate fresce murale reprezentând imaginile unor conducători ai României independente și unele momente de referință din Istoria poporului român.
- Sala Gotică reprezintă o ambianță arhitecturală gotică, caracterizată prin arcuri frânte în ogive și prin candelabrele simple. Pardoseala este în desen gotic bavarez.
- Sala Norvegiană este inspirată din atmosfera specifică Nordului Europei, cu candelabre în forma unor corăbii ale vikingilor, plafon din lemn cu grinzi terminate în console, reprezentând chipuri de animale fantastice, inspirate tot din mitologia scandinavă, dând impresia de vechi interioare nordice.
Institutul politehnic București
Facultatea de mecanică 30
Promoția'56 * 1956 - 1986
Universitatea POLITEHNICA (altă dată Institutul Politenhic) din
Bucuresti este cea mai veche
si prestigioasa scoala de ingineri din Romania. Traditiile ei sunt legate de
infiintarea, in anul 1818, de catre Gheorghe Lazar, a primei Scoli tehnice
superioare cu predare in limba romana la manastirea Sfantul Sava din Bucuresti,
care in anul 1832 este reorganizata in Colegiul de la Sfantul Sava. La 1
octombrie 1864, a fost infiintata "Scoala de Poduri si Sosele, Mine si
Arhitectura", care la 30 octombrie 1867 devine "Scoala de Poduri,
Sosele si Mine" cu durata studiilor de 5 ani. Sub conducerea lui Gheorghe
Duca, la 1 aprilie 1881, institutia capata o noua structura sub denumirea de
"Scoala Nationala de Poduri si Sosele", iar la 10 iunie 1920 a fost
infiintata Scoala Politehnica din Bucuresti, avand patru sectii:
Electromecanica, Constructii, Mine si Metalurgie, Sectia Industriala. Din
noiembrie 1920 denumirea se schimba in POLITEHNICA din Bucuresti. La data
de 3 august 1948 a fost infiintat Institutul Politehnic din Bucuresti, care
cuprindea initial 4 facultati si in care, din 1950, au aparut majoritatea
facultatilor actuale. In baza rezolutiei Senatului din noiembrie 1992,
Institutul Politehnic din Bucuresti a devenit Universitatea POLITEHNICA din
Bucuresti. Sus am postat logo-ul și o poză cu sediul central al Universității
Politehnice din București.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru milioane. Prima
mențiune a localității apare în anul 1459. În anul 1862 devine
capitala României. De atunci suferă schimbări continue, fiind centrul scenei
artistice, culturale și mas-media. Între cele două războaie mondiale,
arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În
prezent, capitala are același nivel administrativ ca și un județ și este
împărțită în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică,
comunistă și actuală ale orașului precum și câteva locuri frumoase ale
Bucureștiului de acum sau altădată.
Biserica Crețulescu
Hotel de France - Berăria Vârfu cu Dor
Biserica luterană
Cartierul Băneasa
Biserica grecească
Academia militară generală
Turnul lui Vlad Țepeș
Banca națională a României
Vila Minovici
Palatul Cotroceni
Academia de Comerț și Cafe High Life
Ministerul lucrărilor publice
Ministerul de domenii
Ministerul de finanțe
Muzeul de istorie al PCR
Muzeul militar
Muzeul zoologic
Palatul arhiepiscopal catolic
Palatul Dunărea
Palatul Societății Uniunea germanilor
Palatul studenților în medicină și Tinerimea română
Palatul telefoanelor
Palatul guvernului
Piața Regele Carol I
Piața Sfântul Gheorghe
Statuia lui Mihai Viteazul
Banca generală română - Strada Lipscani
Vechiul Teatru național
Universitatea
___________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Abul Khair Khan, erou național kazah,
a trăit între anii 1693 - 1748
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 10.03.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu