Deși se zice că banii nu cresc în copaci iată
ca lituanienii ne-au demonstrat că banii cresc pe clădiri. La intersecția
străzilor Taikos și Pramones din Kaunas (Lituania) tronează începând cu anul
2008 Clădirea bancnotă (banknote
building), denumire exactă Office Center
1000 - Kaunas.
Este
o clădire de birouri,
curbă, luminoasă, cu 10 etaje, care are fațada decorată sub forma unei bancnote
de 1000 tolari lituanieni. Edificiul este opera arhitectului Jonas Plenta,
manager de marketing la compania de proiectări – Urmas. Exteriorul este
alcatuit din 4500 de bucati diferite de sticla cu design de smalt, care sunt montate
ca un puzzle gigant. Sticla este produsă în Olanda și sunt promisiuni că va
rezista la cele mai grele condiții de mediu. Era evident că aspectul foarte
modern al clădirii s-ar fi confruntat cu arhitectura mult mai veche a centrului
orașului. Acesta este motivul pentru care compania
Urmas a ales o locație în suburbiile de nord, aproape de autostrada
Vilnius-Kaunas-Klaipeda.
Clădirea este foarte căutată de instituții bancare
lituaniene și străine. Deasupra admiri bancnota care l-a inspirat pe arhitectul clădirii.
Waldspirale este un complex de clădiri
rezidențiale situat în orașul Darmstadt din Germania, construit în anii 1990. Numele se
traduce în engleză ca spirală
forestieră, reflectând atât planul general al clădirii, cât și faptul că
are un acoperiș verde.
Edificiul a fost proiectat de artistul austriac
Friedensreich Hundertsreich, planificat de arhitectul Heinz M. Springmann și
construit de compania Bauverein Darmstadt. Clădirea a fost finalizată în anul 2000,
ea având destinație de apartamente și fiind situată în Piața Burgerparkviertel
din Darmstadt. Eificiul are 105 apartamente și un garaj pentru parcarea
automobilelor la subsol. Inițial clădirea era prevăzută pe acoperiș cu restaurante,
cafenele și baruri pentru vizitatori, dar ulterior aceste facilități au fost
eliminate. Edificiul este prevăzut cu o curte interioară unde există un loc de
joacă pentru copiii rezidenților și un mic lac artificial. Particularitățile
clădirii în formă de U sunt fațada unică, care nu urmează o organizare neregulată,
cu ferestre care parcă dansează. acoperișul înclinat este acoperit iarbă,
arbuști, flori și copaci în stare de
vegetație. La cel mai înalt punct, clădirea are 12 etaje. Edificiul numără peste
1000 de ferestre toate unice. Clădirea atrage atenția prin lipsa liniilor și
suprafețelor, dar și pictura multicoloră a clădirii.
Colegiul de Arte și Design Ontario (OCAD U) este cea mai cunoscută și cea
mai mare școală de artă și design din Canada, fiind situată în orașul Toronto.
El a fost înființat în anul 1876 și de-a lungul vremii a avut mai multe
denumiri și locații. În anul 1921 colegiul s-a mutat la adresa atuală – strada
100 McCaul, orașul Toronto, provincia Ontario. Anual colegiul este absolvit de
5000 de cursanți. Aici studiază tineri din peste 50 de state ale lumii.
Curicula OCAD cuprinde cursuri de desen, pictură, sculptură, fotografie,
comunicare, design, design de mediu, design industrial, arta și designul
materialelor. Din anul 2010 OCAD are statut de universitate. Anul
2000 a adus finanțare pentru o importantă extindere a clădirii colegiului.
Arhitectul britanic Will Alsop, cunoscut pentru folosirea liberă și, adesea
excesivă a formei și culorii, a primit misiunea de a proiecta noua extindere a
clădirii. Clădirea a fost finalizată în 2004. Extinderea a fost proiectată să
arate ca o masă impregantă cu ferestre pătrate, albe și negre, ridicată
deasupra clădirii principale pe picioare colorate în culori stridente, care
seamănă cu creioanele de desen ale copiilor. Caracterul
capricios al clădirii este în contrast izbitor cu clădirile învecinate. Edificiul,
realizat ca extindere, ocupă 7440 metri pătrați suprafață utilă, are forma unei
cutii dreptunghiulare, sprijină pe 12 coloane
de oțel, la o înălțime de 25,91 metri deasupra solului. Noul OCAD este situat
deasupra clădirii principale și mai vechi din campusul Ontario College of Art
& Design, înconjurat de parcul Grange pe partea de vest și strada McCaul în
est. Spațiul de sub OCAD-ul nou este destinat pentru activități în aer
liber, el constituindu-se într-o grădină - extensie a parcului Grange din
vecinătate. În interiorul clădirii cu două etaje, se află case de artă, spații de
predare, săli de întâlniri, spații de expoziție, birouri de facultate, o sală
de spectacole, o cafenea și o sală de conferințe. Corpul mare din oțel, care
formează superstructura edificului are forma unui paralelipiped de 9 metri
înălțime, lățime de 31 de metri și lungime de 84 metri. Întreaga structură este
susținută printr-o scară convențională din beton (miezul ascensorului) și șase
perechi de picioare formate din coloane din oțel înclinate, atingând solul
într-o manieră aparent aleatorie. Fiecare dintre cele șase perechi de picioare
se află pe postamente pătrate de beton armat, cu laturile de 2,44 metri.
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ĂNAINTAȘI
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la
piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative
sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club,
etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de
identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare
grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de
nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive,
culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Insigna - Marea Loja națională a României
Vorbind etimologic,
FRANCMASONERIA este o asociaţie a zidarilor (masoni) liberi (adjectivul
,,franc” desemna în Evul Mediu francez pe cineva scutit de dările feudale).
Cuvântul franc-mason, încetăţenit la noi prin secolul al XVIII-lea de un
cleric, vine prin filiera franceză; sensul termenului fiind identic şi în
celelalte limbi europene: freemason în engleză, Freimaurer în germană şi liberi
muratori în italiană. Situaţia privilegiată a acestei asociaţii a
constructorilor medievali – căreia putem să-i spunem : breaslă - vine din
faptul că membrii ei erau constructorii bisericilor şi catedralelor. Toate
domurile şi catedralele artei gotice au fost ridicate de francmasoni între
secolele X -XVII, aceasta fiind principala îndeletnicire a Francmasoneriei.
Francmasoneria a fost, ca orice breaslă medievală, o societate secretă. Membrii
ei aveau: parole, semne, vestimentaţie specială şi un alfabet secret. Exista de
asemenea un ritual simbolic, un simbolism al obiectelor (mai ales al uneltelor
de zidărie) şi un mit fundamental – mitul despre uciderea lui Hiram, arhitectul
templului lui Solomon, care a fost ucis de trei calfe cu uneltele lor: rigla,
cleştele (compasul) şi ciocanul de lemn (maiul), devenite apoi simboluri în
Francmasonerie. De asemenea locurile în care a fost lovit Hiram au căpătat şi
ele o valoare simbolică pentru masoni: gâtul – sediul vieţii materiale, inima –
sediul sufletului şi fruntea sediul inteligenţei. În continuare voi enumera
simbolurile masonice întâlnite pe insigne şi anume: ECHERUL şi COMPASUL, sunt
simboluri de bază ale masoneriei, necesare pentru ridicarea unor edificii
stabile şi drepte. Ele constituie alături de Biblie (simbolul Cărţii Sacre),
cele trei Mari Lumini ale Masoneriei. Echerul este simbolul rectitudinii morale
în conduită, ale cinstei şi onestităţii iar compasul, simbolul patimilor
(lăcomie, mânie, judecată nedreaptă, intoleranţă, egoism), al cunoaşterii şi
priceperii. Fără compas nu se poate alcătui un echer, iar fără un echer nu se
poate construi un Templu. FIRUL CU PLUMB PENTRU NIVEL, este elementul
echilibrului interior şi sugerează ideea ascensiunii stabile, liniare, trasând
o linie verticală infinită care conduce la perfecţiune. Semnifică capacitatea
de a construi un sistem de referinţă. CIOCANUL şi DALTA, semnifică necesitatea
de a uni acţiunea cu gândul. Ciocanul reprezintă forţa voinţei iar dalta
discernământul, inteligenţa şi fineţea. Combinarea celor două determină
perfecţionarea treptată a operei. RIGLA, este emblema perfecţiunii şi a
ordinii, este din timpuri străvechi instrumentul de comparaţie a mărimii de
măsurare a armoniei proporţiilor. Este şi simbolul celor 24 de ore ale zilei,
dintre care o parte trebuie dedicate gândului, una lucrului, una odihnei şi un
celor care au nevoie de ajutor. MISTRIA, simbolizează binefacerea, precum şi
dorinţa de al ajuta pe cel care are nevoie, exprimă bunătatea, caritatea dar şi
voinţa fiinţei umane. DELTA, numită şi triunghiul lui Solomon. Are forma unui
triunghi echilateral şi este reprezentarea geometrică a lui trei (principiul
triplicităţii). În tradiţia creştină semnifică trinitatea iar în mai multe
filozofii divinitatea ca perfecţiune. În Templu, Delta are în centru fie litera
G, căreia i se dau mai multe interpretări (Dumnezeu – God, Cunoaştere – Gnosi,
Geometrie, Geneza), fie tetragrama ebraică, fie schema pitagorică, fie ochiul
divin – simbol al principiului creator, fie soarele – principiul luminos al
vieţii. OCHIUL ATOTVĂZĂTOR, simbol al Divinităţii şi, prin analogie, al
atributelor cele mai importante pentru om: iubirea, ştiinţa, dreptatea, şi
mila. Una dintre cele mai importante reprezentări ale Ochiului Atotvăzător se
găseşte pe bancnota de un dolar. Ea reproduce Marele Sigiliu al Statelor Unite.
SOARELE şi LUNA, reprezintă alternanţa şi echilibrul între zi şi noapte între
alb şi negru, între activitate şi repaos, dialectica contrariilor. Soarele
simbolizează Masculinul, fiind de aceea simbolul Originii, al Începutului, al
raţiunii care luminează tenebrele şi iluminează spiritele. Luna simbolizează
Femininul, obscurul, intuiţia, caracterul schimbător al formelor. ZODIACUL,
după etinomul grecesc, ,,cerc cu figuri animale” , era, conform definiţiei
platonice, ,,imaginea cerului”. În masonerie zodiacul este folosit ca sistem
simbolic şi nu are caracter divin sau astrologic, ci înfăţişează o viziune
cosmologică a universului. ACACIA (SALCÂMUL), este cel mai important dintre
simbolurile vegetale ale masoneriei simbolizând principiul nemuririi gradului
de Maestru. Salcâmul este simbolul speranţei şi al existenţei sufletului dincolo
de moartea fizică şi conservarea energiei indestructibile a vieţii. COLOANELE,
simbolizează dualitatea. Prima coloană simbolizează elementul feminin, aerul,
suflul ce alimentează viaţa, sensibilitate, înţelepciune iar a doua elementul
masculin, focul, căldura vitală devoratoare, activitatea, suflu alchimiştilor.
Din duplicitatea celor două se naşte dihotomia între vertical şi orizontal,
între valorile terestre şi cele ale aerului, căutarea contrariilor şi
principiilor complementare. Coloanele mai înseamnă perpendicularitate,
stabilitate, echilibru, joc controlat al dinamicii între urcuş şi coborâşi.
MOZAICUL, pavimentul cu dale albe şi negre este simbolul binarului, al
opoziţiei între o entitate şi alta, între spirit şi materie, între adevăr şi
fals, între bine şi rău, între frumos şi urât, sugerând în acelaşi timp şi
dinamica compoziţiei între contrarii. LITERA ,,G”, simbol al geometriei şi unul
dintre simbolurile lui Dumnezeu (God în limba engleză). Este asociat adesea cu
echerul şi compasul alcătuind simbolul Masoneriei. Marea
Lojă Națională din România (M.L.N.R.)
a fost înființată în anul 1993 sub patronajul Marelui Orient al Italiei și
la inițiativa unor cercuri masonice americane. La momentul înființări, mai
exista încă o organizație masonică în România având același nume, înființată pe
filieră franceză, care însă în anul 1996 a fost redenumită în Marea
Lojă Națională Unită din România (MLNUR) iar în 2010 în Marea Lojă
Națională Română 1880 (MLNR 1880). În anul 2001, o parte a MLNUR, s-a unit cu
MLNR, dorind să unifice masoneria regulară recunoscută. Pe 24 ianuarie 2008,
două mari organizații masonice, Marea Lojă Națională din România și Marea Lojă
a României au fuzionat devenind MLNR, aceasta editând revista Atelierul
Masonic.
Insigna - C.C.S.? - Turist
Turistul este omul care practică turismul. Turismul este călătoria realizată în scopul
recreării, odihnei sau pentru afaceri. Organizația Mondială a Turismului
definește turiștii ca fiind persoanele ce „călătoresc sau locuiesc în locuri
din afara zonei lor de reședință permanentă pentru o durată de minimum douăzeci
și patru de ore dar nu mai lungă de un an consecutiv, în scop de recreere,
afaceri sau altele nelegate de exercitarea unei activități remunerate în
localitatea vizitată.” Turismul a devenit o activitate de recreere globală
populară. Turismul este ramura economică cea mai puternică pe plan mondial.
Turismul este vital pentru foarte multe țări, cum ar Egipt, Grecia, Liban,
Spania, Tailanda, Bahamas, Fiji sau Maldive datorită aportului financiar
consistent obținut din afacerile cu bunuri și servicii și oportunităților de
angajare în industria serviciilor asociată
turismului. Industria serviciilor include serviciile de transport (transport aerian, croaziere,
taxiuri) și serviciile de ospitalitate (cazarea, inclusiv hotelurile și stațiunile, veniturile
din divertisment, cum ar fi parcurile, cazinourile, mall-urile, veniturile din muzică și teatrele).
Campion R.S.R. juniori II - canotaj
(Republica Socialistă România)
Istoria canotajului romanesc a inceput in secolul XIX, in
anul 1864 cand un grup de tineri studenti din Timisoara, intorsi din
strainatate de la studii au infiintat pentru placerea lor, "Societatea de
luntrisoare". In anul 1925 se infiinteaza la Arad, Comisia de Sporturi
Nautice din Romania. Aceasta depune, in anul 1927, cererea de afiliere la
Federatia Internationala de Canotaj. Congresul din 19 august 1927 aproba
afilierea Federatiei Societatilor Sportive din Romania ca membru extraordinar
al FISA. Prima participare romaneasca la o competitie oficiala
internationala este semnalata in anul 1932 la Campionatul European de la Belgrad,
ca apoi in 1933 la Campionatul European de la Budapesta, Romania a fost
prezenta prima data la Jocurile Olimpice de la Helsinki 1952. Sus am postat
logo-ul Federaţiei române de canotaj.
Canoea este o ambarcațiune sportivă ușoară,
fără cârmă, cu prora și pupa ascuțite și înălțate, condusă cu ajutorul
pagaielor. În canoe pot fi unul sau mai mulți sportivi stând în genunchi.
Disciplina sportivă care cumulează cele două sporturi se numește caiac-canoe.
Prin cultură la libertate (Regele Carol al II-lea)
Carol al II-lea, Rege al României, Principe
de Hohenzollern -Sigmaringen (născut
la data de 15 octombrie 1893 şi decedat la data de 4 aprilie 1953) a fost rege
al României între 8 iunie 1930 şi 6 septembrie 1940, când a trecut
prerogativele sale regale în favoarea fiului său Mihai. Carol II este
cunoscut şi sub numele de Carol Caraiman, nume ales de tatăl său Ferdinand
şi folosit de Carol după ce a fost dezmoştenit şi radiat din Casa Regală a
României (între 1925 şi 1930) în urma renunţării lui Carol la calitatea de
Prinţ Moştenitor. Carol este fiul cel mare al regelui Ferdinand al României şi
al soţiei sale regina Maria.
Artist emerit
Artist
emerit este un
titlu care se acorda oamenilor de artă care aveau realizări valoroase în oricare
din ramurile artei, fie sub raportul creației artistice, fie al interpretării.
În România, în baza hotărârii Consiliului de Miniștri cu Nr. 902 din 8 August
1950, titlul a fost instituit prin Decretul nr. 203 din 28 septembrie 1950
pentru înființarea titlurilor ce se pot acorda oamenilor de știință,
tehnicienilor și artiștilor, publicat în Buletinul Oficial nr. 83 din 28
septembrie 1950. Titlurile înființate prin acest decret se acordau de către
Prezidiul Marii Adunări Naționale, la propunerea Consiliului de Miniștri.
Deasupra admiri titlurile de "Artist emerit" acordate renumitei soliste de muzică populară Maria Tănase și virtuosului violonist român de etnie maghiară Ștefan Ruha (pe care se poate descifra semnătura lui Gheorghe Gheorghiu Dej).
________ooOoo________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Elizabeth Alexandra Mary,
suverana Regatului Unit al Marii Britanii
și Irlandei de Nord
și a încă 15 state, membre Commonwealth,
născută în anul 1926, conduce din anul 1952
Câteva ornamente decorative periferice
de pe bilete spaniole de loterie
Detaliu vignetă de pe un notgeld austriac
(bancnotă locală de necesitate)
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 30.03.2018
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu