Moneda dolar canadian de colecţie de
mai jos s-a emis pentru a celebra Teritoriul
Nunavut . Moneda prezintă pe avers o imagine stilizată a Catedralei anglicane din capitala Nunavut , iar pe
revers chipul suveranei Elisabeta a II-a a Regatului Unit al Marii
Britanii și Irlandei de Nord.
Nunavut este cel mai recent și cel mai întins
teritoriu al Canadei, localizat în nord-estul țării, în zona continentală din nord-vestul Golfului Hudson și în cea mai mare parte a
Arhipelagului Arctic Canadian. Numele teritoriului înseamnă în limba inuktitut
"pământul nostru", teritoriul canadian fiind mare cât Europa de Vest.
În iunie 1993, Parlamentul canadian a adoptat "Legea în privința
revendicărilor teritoriale asupra Nunavut" și "Legea Nunavut".
După stabilirea frontierelor noului teritoriu, Nunavut s-a desprins de
Teritoriile de Nord-vest în anul 1999. Capitala este teritoriului este orașul Iqaluit, temperatura
medie în iulie fiind +4/+12 grade Celsius, iar cea din ianuarie fiind -31/-23
grade. Teritoriul se întinde pe o suprafață de 2038722 km² și are 35600 locuitori, majoritatea eschimoși.
Deasupra admiri două monumente arhitectonice inconfundabile din capitala acestei provincii; Aeroportul internațional, Catedrala anglicană Saint Jude și Parlamentul provinciei.
Moneda dolar canadian de colecţie
de mai jos s-a emis pentru a celebra Conceptul
filozofico religios “Calea cunoașterii”. Moneda prezintă pe avers trei urși
polari, iar pe revers chipul suveranei Elisabeta a II-a a Regatului
Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
Moneda are următoarele caracteristici
tehnice; valoarea – 2 dolari canadieni, data emiterii – 2000, forma - rotundă,
diametrul – 28 milimetri, greutatea – 7,3 grame, metalul – aliaj nichel, cupru
și aur nordic, calitatea – necirculat și tiraj 29,847 milioane exemplare.
Conceptul filozofico
religios “Calea cunoașterii” este o
teorie universală care poate fi definită sub trei aspecte, toate la fel de
importante; studiu, iubire și
rugăciune.
Moneda dolar canadian de colecţie de
mai jos s-a emis pentru a celebra Semicentenarul
domniei reginei Elisabeta a II-a. Moneda
prezintă pe avers un urs polar, iar pe revers chipul suveranei Elisabeta a II-a
a Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
***
O PASTILĂ DE UMOR
O VORBĂ DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx_________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL PRAHOVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL PRAHOVA
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte
variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent
metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin
imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o
organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Muzeul ceasului Ploiești 1963 - 1988
25 de ani de la înființare
Muzeul Ceasului “Nicolae I. Simache” din Ploiești este unicul muzeu de acest fel din România, care cuprinde o bogată
colecție de ceasuri făurite de meșteri vestiți din Europa, cele mai multe fiind
adevărate opere de artă. Organizat din inițiativa profesorului N.I. Simache, ca
secție a Muzeului de Istorie, el datează din 1963. A fost instalat mai întâi
într-o sală din Palatul Culturii, până când, prin achiziții, a căpătat un
patrimoniu atât de bogat încât a avut nevoie de un local propriu. I s-a pus
atunci la dispoziție Casa Luca Elefterescu, care a fost adaptată noului scop;
lucrările de amenajare sau terminat în anul 1971 și muzeul s-a deschis în
ianuarie 1972. În prezent, muzeul are o colecție de aproape 1000 de piese
(numai în parte expuse), printre care: cadran solar, pendul construit din lemn
în 1634, ceas pus în mișcare printr-o cădere de apă (Londra, 1654), primul ceas
de buzunar („oul de Nürnberg”), orologii de turn, o piesă din 1693 (realizare a
ceasornicarului Ralf Gout), ceasul de mână construit în același an de
Courvoisier (cu efigia lui Ludovic al XIV-lea), piese realizate de meșterii
londonezi Georg Prior, Edward Prior, Th. Whit, George Clarke, Markwich,
Markham, Jo Wightmann, Van Laure, de ceasornicari francezi (Benjamin Balber,
George Charle, Meuron), austrieci (Philipp Ia-cob, Beyr) sau elvețieni (Pres
Vaucher, A. Hess). Pot fi văzute ceasuri cu mecanisme muzicale care cântă
Marseilleza, Deșteaptă-te române!, valsurile lui Strauss. Sunt prezentate
prezentate ceasuri care au aparținut unor mari personalități române,
(Constantin Brâncoveanu, Al. I. Cuza, Mihail Kogălniceanu, Cezar Bolliac,
Păstorel Teodoreanu, Nicolae Iorga, Bogdan Petriceicu Hașdeu, I. L. Caragiale,
Duiliu Zamfirescu, etc.), ceasuri distractive (al morarului, fierarului, frizerului,
motanului etc.), ceasuri cu diverse indicații în afara orelor, ca și alte
obiecte legate de temă. Sus am postat logo-ul și o poză cu sediul Muzeului
ceasului - Ploiești.
Insigna - Campionatul internațional de acrobație aeriană
Ediția 1990 - Strejnic - Ploiești - România
Strejnicu este localitatea de reședință a
comunei Târgșoru Vechi din județul Prahova, Muntenia, România, situată la
aproximativ 3 km vest de Ploiești. În nordul localității Strejnicu există
un aerodrom - Aeroclubul Gheorghe Bănciulescu - care permite desfășurarea de
activități recreative cum ar fi aviația sportivă, aeroplanorismul sau
parașutismul.
Insigna - Oficiul județean de turism Prahova
Până la instaurarea comunismului, interbelică
turismul românesc organizat se desfăşura prin intermediul asociaţiilor şi
cluburile de turism existente. Primul Club Alpin a luat fiinţă în Braşov
la 10 mai 1873. Cea mai veche asociaţie este S.K.V. – Siebenbürgischer Karpaten
Verein, înfiinţată la Sibiu la 28 noiembrie 1880 şi dizolvată în 1944. Această
asociaţie a avut cei mai mulţi membri (germani, români, maghiari şi alte
naţionalităţi) şi cele mai multe secţii, a construit cele mai multe drumuri şi
cabane (59), a editat 56 de Anuare, a înfiinţat un corp de călăuze brevetate şi
primele echipe de salvare în munţi. La 2 aprilie 1926 a luat fiinţă
Turing-Clubul României, având mai multe secţii în ţară. A construit cabane, a
efectuat marcaje turistice şi a publicat Calendar săptămânal, transformat în
Enciclopedia Turistică Românească. Sub egida T.C.R. au apărut şi alte
publicaţii. Grupul Alpin Brav, transformat în 1937 în Clubul Carpatin
Român, a fost înfiinţat de câţiva elevi de la liceul Mihail Viteazul, căpătând
personalitate juridică la 18 martie 1936. Acesta a construit cabana Brav,
devenită Caraiman. Asociaţia turistică România Pitorească a luat fiinţă în
Bucureşti la 21 mai 1930. A construit cabana Ciucaş, a tipărit un an
revista România Pitorească şi apoi Buletinul România Pitorească. Clubul
Alpin Român s-a construit la 18 martie 1934. A construit Căminul Alpin –
Buşteni, un refugiu la intrarea în Valea Coştilei şi şi-a cumpărat un sediu în
Bucureşti. A tipărit Buletinul Alpin şi apoi Buletinul Clubului Alpin Român. A
practicat alpinismul şi căţărarea, înfiinţând în 1938 prima şcoală de căţărare
modernă în România, fiind organizat pe trei secţii. Asociaţia Piatra
Craiului a fost creaţia unui pensionar militar. A închiriat de la călugări
cabanele „Decebal” şi „Bucegi”, din apropierea peşterii
Ialomiţei. Activitatea acestor asociaţii a fost în general alpinismul. Ele
au fondat în 1934 Federaţia Societăţilor de Turism şi Alpinism, iar din
februarie 1936, data înfiinţării O.N.T.
(Oficiul Naţional de Turism cu
cele două secții ale sale – Carpați și Litoral), în parte au fost patronate şi
de acesta. La nivel fiecărui județ existau Oficii județene de turism subordonate Oficiului național de turism, care
aplicau în teritoriu politica de turism a regimului comunist.
Insigna - Rafinăria Ploiești 100 ani 1880 - 1980
Rafinăria Vega Ploiești a fost înființată în 5 ianuarie 1905, sub denumirea
„Vega” - Societatea Anonimă Română pentru rafinarea petrolului, având o
capitalizare inițială de 5 milioane lei aur și acționari majoritari din
Germania. În proiectarea rafinăriei s-a ținut cont de conformația
terenului, iar dispunerea rezervoarelor de țiței și a instalațiilor de
prelucrare a urmărit folosirea principiului de “cădere naturală”. Lucrările de
construcție vor începe în mai 1905 pe un teren de circa 50,4 hectare,
achiziționat în luna martie ale aceluiași an, la care se adaugă ulterior
cumpărarea a jumătate de pogon în apropierea râului Teleajan pentru construcția
stației de pompare a apei necesare rafinăriei și circa 18,2 hectare în
1933 pentru extinderea activităților de profil (rezervoare, instalații,
drumuri de acces, depou căi ferate). Pe
18 noiembrie 1905, rafinăria începe punerea în funcțiune a instalațiilor de
prelucrare a țițeiului, aprovizionarea cu materie primă realizându-se în primă
fază cu căruţele, apoi cu vagoane cisternă și în final, prin construcția și
conectarea rezervoarelor la trei conducte – una din zona Buștenari – Recea și
două din regiunea Moreni, cu legătură în Băicoi.
Insigna - Rafinăria Ploiești 100 ani 1880 - 1980
Rafinăria Vega Ploiești devine
în 1990 societate comercială pe acțiuni și își deschide 3 stații de distribuție
carburanți (prima în 1993 în apropierea rafinăriei). Pachetul majoritar de
acțiuni al rafinăriei din Ploiești este preluat în mai 1999 de către Grupul
Rompetrol (în prezent, KMG International). O data cu preluarea și integrarea
din octombrie 2000 a rafinăriei Petromidia Năvodari în cadrul Grupului,
strategia de dezvoltare a unitații din Ploiești a vizat transformarea acesteia
dintr-o rafinărie clasică într-un producător și furnizor de produse și soluții
speciale (solvenți ecologici, bitum cu destinație specială, combustibili
ecologici pentru încălzire, alte produse dedicate – white – spirit, n-hexan
etc). Produse petroliere din România realizate la Vega Ploiesti ajung în țări
precum Ungaria, India, Turcia, Germania, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Italia și
Polonia. Rafinăria Vega Ploiesti este în prezent singurul producător intern de
bitum rutier. Vega este unicul producător din Europa Centrală şi de Est de
n-hexan, care este utilizat la polimerizarea olefinelor liniare precum şi la
rafinarea uleiurilor vegetale în industria alimentară ca şi agent de sigilare.
UPETROM - 1 MAI - Ploiești
Membru al grupului UPETROM 1908 - 2008
Aniversarea a 100 de ani de
industrializare a petrolului și gazelor
Întreprinderea "1 Mai" Ploieşti este specializată în fabricarea de masini si utilaj petrolier. În prezent întreprinderea se numeşte UPETROM - 1 Mai şi este membră a Grupului UPETROM. UPETROM GRUP este o companie din România care are activități în domeniul forajului marin și terestru, producției de echipament petrolier și turism. Din grup mai fac parte companiile Grup Servicii Petroliere şi Vega Turism. În anul 2008 numărul de angajaţi al Grupului UPETROM era de 6000 de persoane. Sus am postat logo-ul și o poză a Grupului UPETROM. Nu ai cum să te gândeşti la Ploieşti fără să-ţi treacă prin cap imaginea Întreprinderii „1 Mai“ Ploieşti, un „stup“ care aduna, în trei schimburi zilnice, 18000 de angajaţi înainte de Revoluţie. Cea mai mare uzină de utilaj petrolier din Sud-Estul Europei producea instalaţii de foraj petrolier dintre cele mai performante la nivel mondial, achiziţionate inclusiv de celebre companii de profil americane. Devenită după revoluţie Societatea „UPETROM 1 Mai“ Ploieşti este controlată acum de Gabriel Comănescu, unul dintre bogaţii de Top 300 ai României. Înainte de criza economică mondială, compania mai avea 1.700 de angajaţi şi livra utilaje speciale în Rusia, pentru explorarea şi exploatarea Arcticii. Scăderea comenzilor cu peste 70% şi disponibilizările repetate au făcut din marele colos o firmă cu aproximativ 800 de angajaţi, care se ţine cu greu pe linia de plutire. Din 2010, a trecut pe pierdere şi figurează pe lista de datornici a Ministerului Finanţelor. UPETROM are datorii de câteva milioane de lei la bugetul de stat, al asigurărilor sociale şi de sănătate.
Municipiul Ploiești este
unul dintre marile orașe ale României și reședință a județului
Prahova, fiind situat la 60 de km depărtare de București. Municipiul
Ploiești se găsește în apropierea regiunii viticole Dealul Mare-Valea
Călugărească și are acces direct la Valea Prahovei, cea mai importantă
zonă de turism alpin din România. Ploieștiul este un important nod de
transport, situându-se pe drumurile care leagă capitala București de
provinciile istorice Transilvania și Moldova. este supranumit „capitala aurului
negru”, orașul fiind vechi centru al industriei petroliere, având patru
rafinării și alte industrii legate de această ramură (construcții de mașini,
echipamente electrice, întreținere). Prezența unor ploieșteni pe piețele
unor orașe din Ardeal denotă
faptul că localitatea avea un nume și o bază economică ce-i permiteau să intre
în relații comerciale cu centre de peste munți. Numele mai apare într-un hrisov
din anul 1567, semnat de către domnitorul Țării Românești, Petru cel
Tânăr, prin care se întărea o
vânzare a "cinci răzoare" de vie între un anume Avruț din Ploiești și
logofătul Coresi din Bărcănești. Sus am postat stemele interbelică, comunistă
și actuală ale orașului Ploieșți, iar mai jos fotografiile câtorva monumente de cultură și arhitectură ploieșteană, din vremuri diferite, și o trimitere poștală ilustrată.
Palatul administrativ
Catedrala ortodoxă Sfântul Ioan Botezătorul
Palatul culturii
Halele
Muzeul de istorie
Muzeul de artă
Monumentul vânătorilor
Gara de Sud
Baia municipală
Fabrica Vega
Trimitere poștală
Prahova este un
județ aflat în regiunea istorică Muntenia din România.Este cel mai populat
județ din România (cu excepția capitalei București, oraș aflat în
vecinătatea sa, la sud) deși este doar al 33-lea din țară ca suprafață. Județul
se întinde pe o suprafață de 4716 km.p., numără aproximativ 830000 de locuitori
și își are reședința în municipiul Ploiești. Ca subunități administrative
județul este compus din 2 municipii - Ploiești și Câmpina, 12 orașe - Azuga,
Băicoi, Boldești - Scăieni, Breaza, Bușteni, Comarnic, Mizil, Plopeni, Sinaia,
Slănic, Urlași, Văleni de Munte și 90 de comune. Sus am postat harta,
stemele interbelică, comunistă și actuală ale județului Prahova, iar mai jos
fotografiile câtorva clădiri reprezentative pentru arhitectura prahoveană, din vremuri diferite, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Fabrica de sticlă - Azuga
Hotelul Palace - Bușteni
Biserica domnească - Bușteni
Fabrica de hârtie - Bușteni
Gara - Bușteni
Muzeul sării - Slănic Prahova
Intrarea în Salina Unirea - Slănic Prahova
Castelul Peleș - Sinaia
Biserica Sfinții Trei Ierarhi - Slănic Prahova
Monumentul eroilor - Slănic Prahova
Cantina internațională - Buștenari
Hoteleul Focșeneanu - Bușteni
Hotelul Bușteni - Bușteni
Gara Doftana - Câmpina
Strada Carol - Mizil
Castelul Foișor - Sinaia
Cazinoul - Sinaia
Hotelul Caraiman - Sinaia
Hotelul Palast - Sinaia
Mănăstirea - Sinaia
Vedere - Telega
Salina - Slănic Prahova
Vedere - Urlați
Gara - Câmpina
Casa Nicolae Iorga - Văleni de Munte
Gara - Comarnic
Hotelul Caraiman - Bușteni
Tunelul - Bușteni
Căminul Alpin CCS - Bușteni
Biserica și Monumentul - Azuga
Fabrica de postav - Azuga
Fabrica de ciment - Azuga
Vedere - Câmpina
Trimiteri poștale
______________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Suzanne Bélair, cunoscută și ca Sanité Belair, a fost un revoluționar haitian, femeie sanitar milita, luptător
pentru libertate, care s-a născut în anul 1781 și a decedat la data de 5
octombrie 1802.
Detaliu vignetă de pe un certificat american
Câteva ornamente decorative de pe
bilete spaniole de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 12.01.2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu