Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de arhitectură
din localitatea NIENHAGEN IN MECKELNBURG, districtul
ROSTOK, landul MECKLENBURG POMERANIA DE VEST.
Piața centrală
Faleza la Marea Baltică
Plaja la Marea Baltică
Farul
Caminul de copii
Ștrandul
Arhitectură locală
***
RĂSPUNS LA
GHICITORILE - CARICATURI
(din precedentul articol de blog;
NYONS - FRANȚA)
SUPĂRATUL este CLINT EASTWOOD, nume real și complet, Clinton
Eastwood jr., născut 31 mai 1930, un actor, regizor și scenarist de film,
producător, compozitor și politician american,
câștigător a cinci premii Oscar ca regizor, actor și producător. Din anul 1971
a pus înscenă 31 de filme artistice. Din 1969 s-a implicat în 17 filme ca și cântăreț
și compozitor de coloane sonore și cântece. Enumăr câteva dintre filmele care
l-au făcut cunoscut ca actor; Inspectorul Harry, Forța pistolului, Procurorul,
Întoarcea inspectorului Harry, Inspectorul Harry și jocul morții, Cadillacul
roz, Necruțătorul și Gran Torino. Cu titlu de curiozitate arăt că marele Clint
are 7 copii și toți îl urmează în cariera artei spectacolului de film.
ZÂMBĂREȚUL este BARACK OBAMA, nume real și complet, Barack
Hussein Obama al II-lea, născut la data de 4 august 1961,actualul și cel de al
44-lea președinte al Statelor Unite ale Americii (primul afro-american ales
înaceastă funcție), ales la data de 4 noiembrie 2008. Căsătorit din anul 1992,
are două fiice și este autorul a două cărți de mare succes: Dreams from My
Father, o carte de memorii, și The Audacity of Hope, un comentariu
personal asupra politicilor SUA. La data 9 octombrie 2009, Barack Obama a obținut Premiul
Nobel pentru Pace pe 2009, pentru eforturile sale extraordinare în scopul întăririi
cooperării între popoare.
____________xxx____________
O MEDALIE, O PLACHETĂ
ȘI CÂTEVA INSIGNE DIN
MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi
citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
INSIGNA este
un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de
identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică,
civică, religioasă, de identificarea sociaţii, de nivel de pregătire-calificare,
de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX
(Dicţionarului explicativ al limbii române), PLACHETA
este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă
modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri
de orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi.
Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are
originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din
metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din
latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni
(medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).
Sergiu Celibidache - 80 ani - Filarmonica București
Sergiu Celibidache (născut 28 iunie 1912 la Roman în
judeţul Neamţ şi decedat la 14 august 1996 în Franţa, localitatea La Neuville
sur Essone, departamentul Loiret) a fost un renumit dirijor şi compozitor român
de muzică clasică, membru de onoare al Academiei Române.
Despre Fresca
Ateneului Român. In sfera
aceluiasi interes pentru decoratie intra si preocuparea constanta formulata de
C. Exarhu si Al. Odobescu inca din 1888, de a se realiza o monumentala fresca
pe peretele circular al salii, fresca ce trebuie sa evoce momentele cele mai
importante ale istoriei noastre nationale, dar in acelasi timp sa creeze o
imagine fidela a specificitatii sufletului romanesc.Propunand in anul 1901, un
proiect in spiritul celor aratate mai sus pictorul Stefan Popescu dorea
realizarea acestei picturi de 300 mp pe panza, considerand ca astfel nu va
trebui sa fie inchisa sala pentru un timp. Dar lipsa de fonduri suficiente face
ca proiectul sa taraganeze multi ani. In sfarsit, este acceptat proiectul prof.
Costin Petrescu pentru realizarea unei fresce ce reprezinta in 25 de episoade
momente importante din istoria romanilor. Fondurile au provenit din subscriptie
publica. Lucrarea în lungime de 75 mp și lățime de 3 metri, începută în
1933 în tehnica "al Fresco" va fi inaugurata la 26 mai
1938. Consideram ca este interesanta o succinta descriere a scenelor
deoarece valoarea lor ideatica este net superioara valorii artistice, fapt ce
nu ne surprinde avand in vedere caracterul programatic al lucrarii si
necesitatea de a supune compozitia, desenul si culoarea spatiului oferit,
intr-un ansamblu cu anumite coordonate plastice si decorative. Dar să urmărim
succesiunea episoadelor:
1. Traian pătrunde în Dacia.
Imparatul este prezentat in statul sau major, langa podul peste Dunare de
la Turnu Severin.
2. Colonizarea Daciei. In
fundal se vede monumentul de la Adam-Clissi. Legionarii patrund in Dacia.
3. Contopirea dacilor cu romanii
este prezentata prin idila dintre o tanara daca si un soldat roman.
Stela funerara reprezinta o piesa gasita in timpul sapaturilor de la Alba
Iulia.
4. La orizont o sentinela
romana strajuieste hotarul. Norii negri simbolizeaza apropiatele invazii barbare.
5. Invazia barbarilor.
6. Inceputul vietii romanesti
patriarhale. Norii se risipesc, iar populatia coboara din munti si
ridica locuinte si lăcășe de închinare.
7. Statornicirea: taranul
roman isi pregateste armele: arcul si securea.
8. Descalecatul: de peste
munti se iveste un cavaler calare, pe care populatia il primeste cu paine si
sare.
9. Statul Militar:
Mircea cel Batran parlamenteaza cu trimisii turci.
10. Statul Administrativ: in curtea
Manastirii Moldovita, Alexandru cel Bun imparte dregatoriile statului.
11. Cruciada romanilor: Iancu de
Hunedoara, Vlad dracul si Stefan al doilea ridica o oaste pentru izgonirea
turcilor. In fundal apare castelul de la Hunedoara si Cetatea Poenari de la
Arges. Figura lui Tepes Voda se zareste ca o umbra misterioasa.
12. Vremea lui Stefan cel Mare. Un
taran isi face lance din fierul coasei. Stefan in fata Cetatii
Sucevei primeste pe trimisii Papei care ii aduc spada si titlul de
"Ostas al lui Christ".
13. Epoca de pace si credinta.
Neagoe Basarab si familia sa ies din Biserica episcopala de la Curtea
de Arges (deasupra lojii Romaniei).
14. Epoca lui Mihai Viteazul.
Domnitorul intregitor al neamului se pregateste sa intre in Alba Iulia.
15. Epocile culturale: Matei
Basarab, Vasile Lupu (in fundal Cetatea Targoviste si Biserica 3
Ierarhi), Dimitrie Cantemir si Constantin Brancoveanu (Manastirea Hurezu
si mesterul ei Parvu Mutu).
16. Rascoala lui Horia, Closca si
Crisan. Cei trei eroi sunt prezentati in fata bisericii de la Tebea
(Tara motilor). Gheorghe Lazar apare ca un personaj de legatura intre
acest episod si cel care reprezinta miscarea lui Tudor Vladimirescu.
17. Domnul Tudor in fruntea
pandurilor intra in Bucuresti si primeste din partea politiei, zapis
de consfintire a drepturilor cerute de Adunarea poporului. Alaturi apare
episcopul Argesului si o cula, indicând originea lui Tudor Vladimirescu.
18. Anul 1848, in Transilvania cu
Avram Iancu care porneste la lupta.
19. Anul 1848, in Tara Romaneasca si
Moldova. Bonjuristii fraternizeaza cu taranii.
20. Alexandru Ioan Cuza
improprietareste taranii. In planul al doilea apare Kogalniceanu.
21. Unirea Principatelor in 1859.
Doua femei in costume nationale deapana acelasi fir.
22. Carol I si razboiul de
independenta. Domnitorul primeste un steag capturat de la inamic. In
scena apare si I.C. Bratianu.
23. Realizarea intregirii nationale:
1918. Pe front soldati intre sarme ghimpate.
24. Regele Ferdinand I si Romania
Mare. La Alba Iulia regele si regina Maria. In suita apare
generalul Berthelot. Toti trec prin fata unor femei ce simbolizeaza
Vechiul regat, Transilvania, Basarabia si Bucovina.
25. Ultima scena ar fi trebuit sa-l
reprezinte pe Carol al II-lea, fondatorul orasului modern, care alaturi
de Mihai I coboara in mijlocul poporului pentru a patrona stiintele, literatura,
artele si industria. Varianta aleasa ulterior reprezinta poporul cu
steaguri, care sarbatoreste infaptuirea Romaniei Mari. Din punct de vedere
plastic aceasta ultima scena este tratata diferit fata de restul frescei,
culoarea fiind mai vie si desenul mult mai liber.
In ansamblu, fresca
este realizata intr-o maniera oarecum libera, putand vorbi de un stil realist
plat. Dominanta cromatica este rece, abundand in cenusiuri. De aici efectul
general usor estompat, fara accente plastice deosebite. Aceste
caracteristici ale frescei ar putea semnifica la prima vedere ca lucrarea este
lipsita de interes artistic. Totusi, in ansamblul salii aceste date devin
intr-un fel calitati, lucrarea ocupandu-si locul sau cu discretie, ca un fel de
pandant al tonurilor calde de rosu si auriu din luxurianta bogatie decorativa a
cupolei. Slujind frumoasei idei ca istoria nationala trebuie prezentata ca
o carte deschisa, in care fiecare privitor sa gaseasca ceva din maretia
trecutului si astfel sa mediteze la valorile spirituale, morale ale poporului
nostru, fresca Ateneului este semnificativa pentru caracterul emblematic al
monumentului.
Aleea cu sculpturi: În perioada antebelică, aleile
Grădinii Ateneului erau împodobite cu 16 busturi care reprezentau mari
oameni politici, de cultură sau artiști români. Din păcate, acestea nu s-au
păstrat, pentru că au fost distruse în anii regimului comunist: Mihai Eminescu
de Ion Georgescu, Mihail Kogălniceanu de W.C.Hegel, P.S.Aurelian de W. C.
Hegel, Ion Ghica de Iordănescu, Traian Demetrescu de Filip Marin, Dumitru
Georgescu Kiriac de Oscar Han, Ienăchiţă Văcărescu de W. C. Hegel,
Constantin Esarcu de W. C. Hegel, Gavriil Musicescu de Miliţa Petraşcu,
C.A. Rosetti de I. Georgescu, Vasile Urechea-Alexandrescu de W. C.
Hegel, generalul Ioan Emanoil Florescu de I. Georgescu, Grigore Tocilescu,
Gheorghe Dem Teodorescu de Carol Storck, C. I. Stăncescu de W. C. Hegel și
Theodor Şerbănescu de Filip Marin. În prezent, în Grădina Ateneului
este amplasată o singură statuie, cea a lui Mihai Eminescu, executată în bronz,
în 1963, de sculptorul Gheorghe D. Anghel.
Filarmonica "George Enescu" este instituţia muzicală reprezentativă a României. Fondată în aprilie 1868, "Societatea Filarmonică Română", sub conducerea lui Eduard Wachmann, avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice permanente, în vederea propagării culturii muzicale şi popularizării capodoperelor muzicii clasice. Primul concert a avut loc în 15 decembrie acelaşi an, sub bagheta initiatorului sau. După inaugurarea palatului Ateneului Roman, la 5 martie 1889, concertele au inceput sa se desfasoare in aceasta sala, asa cum se intampla si in prezent, Ateneul Roman devenind emblema culturii romanesti si sediu al Filarmonicii. Lui Wachmann, care a condus prima orchestra simfonica permanenta pana in 1907, i-a succedat Dimitrie Dinicu (1868-1936), iar acestuia, din 1920, George Georgescu (1887-1964), dirijor remarcabil, elev al lui Arthur Nikisch. In perioada directoratelor lui George Georgescu (1920-1944; 1954-1964), repertoriul s-a modernizat iar Filarmonica a intrat in circuitul muzical international, prin participarea la primele turnee peste hotare si invitarea unor mari personalitati ale lumii muzicale interbelice, între care Jacques Thibaud, Pablo Casals, Igor Stravinski, Enrico Mainardi, Alfred Cortot, Maurice Ravel, Richard Strauss, Yehudi Menuhin, Herbert von Karajan şi mulţi alţii de calibru universal. Tot lui George Georgescu i se datorează înregistrări discografice de referinţă, ca de pildă integrala simfoniilor de Beethoven. Detalii abundente despre prima sută de ani de activitate apar în volumul „Filarmonica George Enescu din Bucureşti, 1868-1968”, semnat de muzicologul Viorel Cosma. După razboi, instituţia şi-a diversificat activitatea, sub mandatele lui Constantin Silvestri şi George Georgescu: se înfiinţează Corul academic, se constituie un valoros corp de solişti concertişti (instrumentişti şi cântăreţi), diverse ansambluri camerale (de la orchestra pana la trio cu pian). De numele lui George Georgescu se leagă şi concertele memorabile susţinute de Orchestra Filarmonicii, la primele ediţii ale Festivalului Internaţional „George Enescu”. După moartea lui George Enescu, în 1955, Filarmonica îi preia numele. La conducerea acestei instituţii muzicale s-au mai succedat: Mircea Basarab, Dumitru Capoianu, Ion Voicu, Mihai Brediceanu. După căderea regimului comunist, Filarmonica "George Enescu" a recâştigat din strălucirea de odinioară sub conducerea directorului general Cristian Mandeal şi a directorului artistic Nicolae Licareţ. În timpul mandatului dirijorului principal Cristian Mandeal (1991-2010), Orchestra Filarmonicii a realizat pe disc integrala lucrărilor simfonice de George Enescu şi de Johannes Brahms. Pe lângă concertele simfonice şi camerale curente (aproximativ 300 anual), Filarmonica a înregistrat zeci de discuri LP si CD şi a întreprins turnee de răsunet în Europa, Asia şi Extremul Orient, câştigându-şi astfel un binemeritat renume internaţional.
Filarmonica "George Enescu" este instituţia muzicală reprezentativă a României. Fondată în aprilie 1868, "Societatea Filarmonică Română", sub conducerea lui Eduard Wachmann, avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice permanente, în vederea propagării culturii muzicale şi popularizării capodoperelor muzicii clasice. Primul concert a avut loc în 15 decembrie acelaşi an, sub bagheta initiatorului sau. După inaugurarea palatului Ateneului Roman, la 5 martie 1889, concertele au inceput sa se desfasoare in aceasta sala, asa cum se intampla si in prezent, Ateneul Roman devenind emblema culturii romanesti si sediu al Filarmonicii. Lui Wachmann, care a condus prima orchestra simfonica permanenta pana in 1907, i-a succedat Dimitrie Dinicu (1868-1936), iar acestuia, din 1920, George Georgescu (1887-1964), dirijor remarcabil, elev al lui Arthur Nikisch. In perioada directoratelor lui George Georgescu (1920-1944; 1954-1964), repertoriul s-a modernizat iar Filarmonica a intrat in circuitul muzical international, prin participarea la primele turnee peste hotare si invitarea unor mari personalitati ale lumii muzicale interbelice, între care Jacques Thibaud, Pablo Casals, Igor Stravinski, Enrico Mainardi, Alfred Cortot, Maurice Ravel, Richard Strauss, Yehudi Menuhin, Herbert von Karajan şi mulţi alţii de calibru universal. Tot lui George Georgescu i se datorează înregistrări discografice de referinţă, ca de pildă integrala simfoniilor de Beethoven. Detalii abundente despre prima sută de ani de activitate apar în volumul „Filarmonica George Enescu din Bucureşti, 1868-1968”, semnat de muzicologul Viorel Cosma. După razboi, instituţia şi-a diversificat activitatea, sub mandatele lui Constantin Silvestri şi George Georgescu: se înfiinţează Corul academic, se constituie un valoros corp de solişti concertişti (instrumentişti şi cântăreţi), diverse ansambluri camerale (de la orchestra pana la trio cu pian). De numele lui George Georgescu se leagă şi concertele memorabile susţinute de Orchestra Filarmonicii, la primele ediţii ale Festivalului Internaţional „George Enescu”. După moartea lui George Enescu, în 1955, Filarmonica îi preia numele. La conducerea acestei instituţii muzicale s-au mai succedat: Mircea Basarab, Dumitru Capoianu, Ion Voicu, Mihai Brediceanu. După căderea regimului comunist, Filarmonica "George Enescu" a recâştigat din strălucirea de odinioară sub conducerea directorului general Cristian Mandeal şi a directorului artistic Nicolae Licareţ. În timpul mandatului dirijorului principal Cristian Mandeal (1991-2010), Orchestra Filarmonicii a realizat pe disc integrala lucrărilor simfonice de George Enescu şi de Johannes Brahms. Pe lângă concertele simfonice şi camerale curente (aproximativ 300 anual), Filarmonica a înregistrat zeci de discuri LP si CD şi a întreprins turnee de răsunet în Europa, Asia şi Extremul Orient, câştigându-şi astfel un binemeritat renume internaţional.
Primar general Crin Halaicu - București - fondat 1459
Crin Halaicu (născut la data de 22
iunie 1952 în București) este un om de afaceri, inginer și politician român,
fost primar general al Bucureștiului în perioada februarie 1992 – iunie 1996.
Set 3 insigne O.N.T.
O.N.T.
Carpați (Oficiul
Național de Turism Carpați) este o companie hotelieră din România,
înființată în anul 1936,fiind
inițial o companie de stat. Ideea lui Emil Racoviță de a se organiza o instituție de stat
a turismului, se materializează în anul 1926 când se fondează Oficiul Național
de Turism (O.N.T.). Însă abia la 4 ianuarie 1936, O.N.T. a devenit organizație
cu un statut bine definit, când se înființează prin decret regal, după care
deschide la Sinaia, în acel an, un birou. După înființare, O.N.T. a patronat o
parte dintre asociațiile turistice care au fondat în 1934 „Federația
Societăților de Turism și Alpinism”. Schimbarea regimului din România, a
determinat ca asociațiile turistice să fie dizolvate în anul 1948, iar tot
patrimoniul deținut de ele a fost trecut în subordinea Oficiul Național de
Turism. În anii `30 s-au construit cele mai multe cabane turistice din Bucegi,
de către asociații sportive, de armată și chiar de particulari. Sus am postat o reclamă a O.N..T-ului din vremea comunismului, pe capacul unei cutii de chibrituri.
Insigna - Asociația sportivă I.T.B.
(Întreprinderea de transport București)
Se facea ca pe la 1871 apareau in oras primele
tramvaie (trase de cai), iar depoul se afla pe undeva pe la intersectia (de
azi) Vasile Lascar cu Stefan cel Mare, pe strada Teilor. Progresul ajunge
catinel si pe plaiul mioritic, in 1883 vine curentul electric in Bucuresti,
astfel incat in decembrie 1894 aparea si concurenta tramvaiului cu
cai, adica tramvaiul electric, cu care bucurestenii se puteau deplasa din
Cotroceni in Obor. Desi bidivii poate au sperat sa fie eliberati cat mai
repede din functie si lasati la vatra inapoi la grajd, asta nu s-a intamplat
chiar asa de repede: Societatea Romana de Tramvaiuri a fuzionat cu
noua organizatie, iar in 1909 se adopta si Legea pentru infiintarea "Societatii
comunale pentru constructiunea si exploatarea tramvaielor in Bucuresti",
cunoscuta si drept Societatea de Tramvaie Bucuresti sau S.T.B. In 1929 se
incheie era tramvaielor cu cai. Transportul se face cu autobuze, care nu
semanau nici macar cu ceea ce numim noi azi microbuze, si cu tramvaie
electrice. S.T.B. obtine in 1936 exclusivitatea transportului
bucurestenilor, ocupandu-se atat de oras, cat si de comunele din
jur. Parcul de autobuze avea deja 392 de masini, marcile Renault,
Chevrolet si Henschel, care functionau pe 22 de trasee. In 1949 apare
si primul troleibuz pe traseul Piata Victoriei-Hipodromul Baneasa,
iar in 1950 S.T.B. se redenumeste Intreprinderea de Transport Bucuresti,
adica I.T.B., cum i-a ramas numele pana după Revoluție. Ceea ce ni se pare
remarcabil este faptul ca in 1950 I.T.B. era a doua intreprindere din tara ca
numar de angajati: 11000, prima fiind Uzina Resita, cu 22 de mii. Ca o
intreprindere care se respecta, I.T.B. a dezvoltat modele proprii. Vagonul
de mare capacitate pe 4 osii, 1951, si troleibuz romanesc, 1955. In
anii 80 progresul continua: apare troleibuzul dublu-articulat, ale carui
batrane modele inca se mai tarasc pe anumite rute din oras, se
"trage" tramvai peste Podul Grant (in '83), iar in '85 se incepe
productia pentru alte orase: Constanta, Ploiesti, Craiova, Brasov. Din
1990 I.T.B. devine R.A.T.B., iar restul e istorie contemporana.
Întreprinderea
de transport București (I.T.B.), nume actual Regia
Autonomă de Transport București este principala companie de transport
public de persoane din București și județul Ilfov. Transportul public de
suprafață în București este în responsabilitatea Regiei Autonome de Transport
București (R.A.T.B.), și include un sistem extensiv de autobuze, troleibuze,
tramvaie și o linie de metrou ușor. Rețeaua R.A.T.B. este una dintre
cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă de pe continent,
constând în 106 linii de autobuz, 18 linii de troleibuz și 23 linii de tramvai
(incluzând și metroul ușor).
Începuturile transportului public în București
datează din anul 1871, când este înființată „Societatea Română de Tramvaiuri”.
Pe data de 9 decembrie 1894 circulă primul tramvai electric în București. După
război, numele societății este schimbat în "Întreprinderea de Transport
București" (I.T.B.) și se înființează prima linie de troleibuz, pe traseul
Piața Victoriei – Hipodrom. În anul 1990 „Întreprinderea de Transport
București” se transformă în „Regia Autonomă de Transport București”, serviciile
de taxi și maxi-taxi fiind despărțite de R.A.T.B..
Placheta - Ziua Transportului Public Urban
Asociația sportivă R.A.T.B.
(Regia autonomă de transport București)
Sus
am postat o evolutie a siglelor I.T.B, de-a lungul vremurilor. Pentru
delectarea ochiului tău, dragă vizitator, am postat mai jos un bilet de călătorie,
un certificat provizoriu de acțiuni și două acțiuni emise de către Societatea
comunală a tramvaielor - București.
Ziua
transportului public urban în România se marchează anual
în data de 13 iunie.
Insignă - Centrul militar Sector 3 București
Dintre
atribuţiile centrelor militare enumăr aici doar
câteva: conducerea activităţilor de asigurare materială şi financiară, de
menţinere a ordinii şi disciplinei militare şi a executării serviciului de
garnizoană şi de gardă în unităţile dislocate în garnizoană; rezolvarea
problemelor de cazare a trupelor dislocate în garnizoană, inclusiv a trupelor
în trecere spre şi dinspre front; organizarea şi conducerea activităţilor
privind apărarea locală antiaeriană; asigurarea efectivelor necesare pentru
diferite activităţi destinate participării
la înlăturarea efectelor
loviturilor din aer ale inamicului asupra oraşului, repararea căilor de
comunicaţii, înlăturarea efectelor unor calamităţi; achiziţionarea de resurse materiale (alimente, echipament,
carburanţi) şi trimiterea acestora pe front. Trebuie precizat că doar unele
dintre centrele militare județene (de sector) au statut de centre militare zonale (C.M.J.), lor subordonându-li-se de fapt centrele
militare județene din zona de responsabilitate. Sus am postat logo-ul C.M.J. Sector 3 București.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și actuală ale Bucureștiului, iar mai jos fotografiile câtorva monumente de cultură și arhitectură, locuri de agrement, dar și câteva trimiteri poștale cu imagini ale capitalei din diferite perioade de timp.
Muzeul George Enescu (Palatul Cantacuzino)
Muzeul militar român
Palatul Ghica
Teatrul evreiesc de stat
Biserica zlătari, Poșta și Calea Victoriei
Bulevardul Colței
Bulevardul Nicolae Bălcescu
Palatul Dunărea
Bulevardul Dinicu Golescu
Casa domnului Emil Lahovary și
locuința Legației americane
Adunarea Deputaților
Aleia Carmen Sylva
Cazarma Gărzii Comunale
Fântâna Sărindar
Sfatul popular al raionului Grivița
Teatrul de vară "23 August"
Vedere din Cișmigiu
Gara Filaret
Grădina Cișmigiu - 1926
Marele hotel Franța
Maternitatea
Monumentul Infanteriei
Biserica grecească
Salutări din București
Trimiteri poștale ilustrate
_____________ooOoo_____________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
CU CUPOANE
Titlu de cinci mii de lei reprezentând
douăzeci și cinci de acțiuni la purtător
Societatea anonimă "Magazinele MERCUR"
fostă Cooperativa MERCUR
Câteva vignete de pe acțiuni românești
Detaliu vignetă de pe o acțiune germană
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 31.03.2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu