RADU BERCEANU – PD:
Din câte guverne am făcut parte,
pe mine nu mă mai doare capul deloc.“
GABRIEL OPREA – U.N.P.R.:
“Suntem un partid militarizat,
în sensul bun al cuvântului.“
VIOREL CATARAMĂ – PNL:
“Există aici, în această sală,
tineri care au murit
în revoluția din decembrie 1989.“
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
UN CAREU
DEFINIȚII REZOLVAT
O EPIGRAMĂ PROPRIE
POTRIVITE ȘI ATRIBUITE
UN DIALOG EPIGRAMATIC
_______xxx_______
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
(Regele Carol II al României)
Prin cultură la libertate
Carol al II-lea, Rege al României, Principe de
Hohenzollern - Sigmaringen (născut
15 octombrie 1893 şi decedat la 4 aprilie 1953) a fost rege al României între 8
iunie 1930 şi 6 septembrie 1940, când a trecut prerogativele sale regale în
favoarea fiului său Mihai. Carol al II-lea
de Hohenzollern-Sigmaringen a fost rege al României. Părinții său au fost, de
asemenea, conducători ai țării - Ferdinand I și Maria de Edinburgh - astfel că
tânărul Carol avea dreptul să urce pe tron după moartea tatălui său. Acest
lucru s-a întâmplat în anul 1927. Deși după moartea tatălui său era îndreptățit
să devină următorul rege al României, Carol fusese anterior dezmoștenit
(decizie încurajată și de Ionel Brătianu, unul dintre liderii politici ai
secolului al XX-lea) din pricina a două motive:- a dezertat, îmbrăcat în uniformă de ofițer
rus, din unitatea militară pe care o conducea la Târgu Neamț, pe 27 august 1918
(în timpul Primului Război Mondial);
- 4 zile mai târziu, pe 31 august a fugit din
țară și s-a căsătorit la Odesa (oraș aflat astăzi pe teritoriul Ucrainei), cu o
persoană ce nu aparținea unei familii regale. Ioana Lambrino, cunoscută drept
Zizi, era fiica unor boieri moldoveni.
Aceste două aspecte
i-au adus, așadar, dezmoștenirea, iar tronul a trecut în mâinile fiului lui
Carol al II-lea, principele Mihai. Cel din urmă era doar un băiețel de 6 ani
când a murit bunicul său, astfel că țara trebuia condusă de o regență (o guvernare temporară,
exercitată de una sau mai multe persoane/instituții în timpul absenței, a bolii
sau a minoratului unui monarh). În spatele acestei conduceri se aflau trei persoane:
Patriarhul Bisericii, principele Nicolae - fratele mai mic al lui Carol al
II-lea - și Președintele Curții de
Casație. Era evident că se crease un haos pe scena politică românească, mai
ales că mai trebuia să treacă multă vreme până Mihai va urca pe tron, la 18
ani. Poporul și chiar partidele începuseră să zvonească ideea de a-l chema pe
Carol la cârma României. Fără vreo propunere, pe 6 iunie 1930, Carol al II-lea
vine în România; prim-ministrul de la acea vreme, Iuliu Maniu, demisionează
(pentru doar câteva zile) și Parlamentul îl recunoaște pe Carol al II-lea drept
rege al țării, pe 8 iunie 1930. Căsătoria lui Carol al II-lea cu Ioana
Lambrino, care a dus la nașterea unui băiat pe 8 ianuarie 1920, a fost ulterior
anulată. Tatăl său, regele Ferdinand a încercat prin diverse mijloace să-l țină
departe de femeia care îi era soție. Acest lucru i-a displăcut lui Carol al
II-lea, care a renunțat pentru a doua oară la tron și își continua relația cu
Zizi. Pe 1 august 1919 a trimis o scrisoare familiei cu această hotărâre a sa,
care i-a adus interdicția de a mai sta în București, stabilindu-se la Bistrița.
Următorul an, după ce s-a născut copilul lui Carol și al lui Zizi Lambrino, în
februarie 1920, Carol al II-lea le-a scris din nou membrilor familiei regale în
sensul de conciliere, vrând să se întoarcă la datoria pentru țară. Consecințele
acestei scrisori au fost imediate; tânărul Carol fusese trimis în Europa pentru
o excursie la studii, dar de fapt i se pregătise o întâlnire cu principesa
Elena a Greciei, cu care se și căsătorise pe 10 martie 1921. Câteva luni mai
târziu, pe 25 octombrie 1921 s-a născut fiul lor, principele Mihai. Aventurile amoroase
ale lui Carol nu s-au încheiat odată cu căsnicia pe care o avea cu o tânără
dintr-o familie domnitoare. Începuse o relație cu Elena Lupescu, soția unui
căpitan, pentru care ajunge să renunțe din nou la tron. În 1925, Carol, care
fusese trimis la Londra în numele familiei sale pentru a participa la
înmormântarea reginei Alexandra a Marii Britanii, a plecat la Paris, iar de
acolo la Veneția împreună cu Elena Lupescu. De aici, o altă scrisoare avea să
fie trimisă familiei sale, în România, în care era enunțată o altă renunțare la
tron, Carol nevrând să fie numit moștenitor al tronului. Pe 4 ianuarie 1926,
printr-un act al Parlamentului, principele Mihai devine moștenitor. Apoi,
regele Ferdinand a stabilit ca fiului său să îi fie retras numele său real,
primind numele Carol Caraiman. S-a mutat la Paris, de unde era încă întreținut
din banii Casei Regale Române. Următorul an, pe 20 iulie 1927, regele Ferdinand
s-a stins din viață. Așa a ajuns Mihai, la vârsta fragedă de 6 ani, pe tron în
1927, după moartea bunicului său. Conform legii, o regență trebuia să se ocupe
de prerogativele regale și să domnească până când tânărul rege ar fi ajuns la
maturitate. Având în vedere efectele negative (în ceea ce privește stabilitatea
politică) ale unei lungi regențe, anumiți politicieni au început să facă
planuri, încercând să-l readucă pe tron pe prințul exilat. Planul a devenit
realitate în iunie 1930, când Carol s-a întors în România, fiind proclamat
rege, pe 8 iunie. Spre deosebire de tatăl său, regele Carol al II-lea nu a avut
intenția de a guverna ca un monarh constituțional, acționând doar ca un factor
de echilibrare în politica internă. Carol a vrut să fie un rege implicat activ,
cu prerogative mai solide. Ca atare, domnia sa a fost caracterizată de:- dezvoltare economică semnificativă;
- instabilitate politică acută, cauzată de
o creștere a autorității monarhice;
- de o slăbire a partidelor politice;
- de un avans al partidelor extremiste.
Campania agresivă a
regelui Carol al II-lea împotriva sistemului democratic s-a încheiat în 1938,
când a fost instaurat un nou tip de regim, ca monarh autoritar, urmând modelul
multor state din Europa. Constituția din 1923 a fost înlocuită cu una care i-a
conferit regelui mai multă putere. Astfel Carol al II-lea a reușit în planurile
sale de a deveni un rege care guvernează, acționând împotriva intereselor țării
sale. Prestigiul său a scăzut dramatic, iar acest fapt a avut consecințe grave
în 1939-1940, când România va cădea pradă presiunilor internaționale.
Destrămarea României Mari, în vara anului 1940, prin capitularea forțată a
Basarabiei, Bucovinei de Nord, Transilvaniei și sudului Dobrogei a pus capăt
domniei lui Carol al II-lea. Pe plan național, regele Carol a văzut în
generalul Ion Antonescu un om capabil să aducă echilibrul în țară și să refacă
ordinea, iar pe 4 septembrie 1940 l-a numit Președinte al Consiliului de
miniștri, având apoi puteri depline în stat. Revoltele populației l-au
determinat pe Ion Antonescu, două zile mai târziu, să-l forțeze pe regele Carol
al II-lea să abdice, iar tronul a revenit pentru a doua oară la Mihai. După
aceste evenimente, pe 7 septembrie 1940, Carol a plecat din nou în exil,
însoțit de Elena Lupescu, dar nu s-a mai întors niciodată. A murit în exil, în
Portugalia, în 1953, din pricina unui infarct. Colanul președintelui mason
Vorbind etimologic, Francmasoneria este o asociaţie a
zidarilor (masoni) liberi (adjectivul ,,franc” desemna în Evul Mediu francez pe
cineva scutit de dările feudale). Cuvântul franc-mason, încetăţenit la noi prin
secolul al XVIII-lea de un cleric, vine prin filiera franceză; sensul
termenului fiind identic şi în celelalte limbi europene: freemason în engleză,
Freimaurer în germană şi liberi muratori în italiană. Situaţia privilegiată a
acestei asociaţii a constructorilor medievali – căreia putem să-i spunem :
breaslă - vine din faptul că membrii ei erau constructorii bisericilor şi
catedralelor. Toate domurile şi catedralele artei gotice au fost ridicate de
francmasoni între secolele X -XVII, aceasta fiind principala îndeletnicire a
Francmasoneriei. Francmasoneria a fost, ca orice breaslă medievală, o societate
secretă. Membrii ei aveau: parole, semne, vestimentaţie specială şi un alfabet
secret. Exista de asemenea un ritual simbolic, un simbolism al obiectelor (mai
ales al uneltelor de zidărie) şi un mit fundamental – mitul despre uciderea lui
Hiram, arhitectul templului lui Solomon, care a fost ucis de trei calfe cu
uneltele lor: rigla, cleştele (compasul) şi ciocanul de lemn (maiul), devenite
apoi simboluri în Francmasonerie. De asemenea locurile în care a fost lovit
Hiram au căpătat şi ele o valoare simbolică pentru masoni: gâtul – sediul
vieţii materiale, inima – sediul sufletului şi fruntea sediul inteligenţei. În
continuare voi enumera simbolurile masonice întâlnite pe insigne şi anume:
ECHERUL şi COMPASUL, sunt simboluri de bază ale masoneriei, necesare pentru
ridicarea unor edificii stabile şi drepte. Ele constituie alături de Biblie
(simbolul Cărţii Sacre), cele trei Mari Lumini ale Masoneriei. Echerul este
simbolul rectitudinii morale în conduită, ale cinstei şi onestităţii iar
compasul, simbolul patimilor (lăcomie, mânie, judecată nedreaptă, intoleranţă,
egoism), al cunoaşterii şi priceperii. Fără compas nu se poate alcătui un
echer, iar fără un echer nu se poate construi un Templu. FIRUL CU PLUMB PENTRU
NIVEL, este elementul echilibrului interior şi sugerează ideea ascensiunii
stabile, liniare, trasând o linie verticală infinită care conduce la
perfecţiune. Semnifică capacitatea de a construi un sistem de referinţă.
CIOCANUL şi DALTA, semnifică necesitatea de a uni acţiunea cu gândul. Ciocanul
reprezintă forţa voinţei iar dalta discernământul, inteligenţa şi fineţea.
Combinarea celor două determină perfecţionarea treptată a operei. RIGLA, este
emblema perfecţiunii şi a ordinii, este din timpuri străvechi instrumentul de
comparaţie a mărimii de măsurare a armoniei proporţiilor. Este şi simbolul
celor 24 de ore ale zilei, dintre care o parte trebuie dedicate gândului, una
lucrului, una odihnei şi un celor care au nevoie de ajutor. MISTRIA,
simbolizează binefacerea, precum şi dorinţa de al ajuta pe cel care are nevoie,
exprimă bunătatea, caritatea dar şi voinţa fiinţei umane. DELTA, numită şi
triunghiul lui Solomon. Are forma unui triunghi echilateral şi este
reprezentarea geometrică a lui trei (principiul triplicităţii). În tradiţia
creştină semnifică trinitatea iar în mai multe filozofii divinitatea ca perfecţiune.
În Templu, Delta are în centru fie litera G, căreia i se dau mai multe
interpretări (Dumnezeu – God, Cunoaştere – Gnosi, Geometrie, Geneza), fie
tetragrama ebraică, fie schema pitagorică, fie ochiul divin – simbol al
principiului creator, fie soarele – principiul luminos al vieţii. OCHIUL
ATOTVĂZĂTOR, simbol al Divinităţii şi, prin analogie, al atributelor cele mai
importante pentru om: iubirea, ştiinţa, dreptatea, şi mila. Una dintre cele mai
importante reprezentări ale Ochiului Atotvăzător se găseşte pe bancnota de un
dolar. Ea reproduce Marele Sigiliu al Statelor Unite. SOARELE şi LUNA,
reprezintă alternanţa şi echilibrul între zi şi noapte între alb şi negru,
între activitate şi repaos, dialectica contrariilor. Soarele simbolizează
Masculinul, fiind de aceea simbolul Originii, al Începutului, al raţiunii care
luminează tenebrele şi iluminează spiritele. Luna simbolizează Femininul,
obscurul, intuiţia, caracterul schimbător al formelor. ZODIACUL, după etinomul
grecesc, ,,cerc cu figuri animale” , era, conform definiţiei platonice,
,,imaginea cerului”. În masonerie zodiacul este folosit ca sistem simbolic şi
nu are caracter divin sau astrologic, ci înfăţişează o viziune cosmologică a
universului. ACACIA (SALCÂMUL), este cel mai important dintre simbolurile
vegetale ale masoneriei simbolizând principiul nemuririi gradului de Maestru.
Salcâmul este simbolul speranţei şi al existenţei sufletului dincolo de moartea
fizică şi conservarea energiei indestructibile a vieţii. COLOANELE,
simbolizează dualitatea. Prima coloană simbolizează elementul feminin, aerul,
suflul ce alimentează viaţa, sensibilitate, înţelepciune iar a doua elementul
masculin, focul, căldura vitală devoratoare, activitatea, suflu alchimiştilor.
Din duplicitatea celor două se naşte dihotomia între vertical şi orizontal,
între valorile terestre şi cele ale aerului, căutarea contrariilor şi
principiilor complementare. Coloanele mai înseamnă perpendicularitate,
stabilitate, echilibru, joc controlat al dinamicii între urcuş şi coborâşi. MOZAICUL,
pavimentul cu dale albe şi negre este simbolul binarului, al opoziţiei între o
entitate şi alta, între spirit şi materie, între adevăr şi fals, între bine şi
rău, între frumos şi urât, sugerând în acelaşi timp şi dinamica compoziţiei
între contrarii. LITERA ,,G”, simbol al geometriei şi unul dintre simbolurile
lui Dumnezeu (God în limba engleză). Este asociat adesea cu echerul şi compasul
alcătuind simbolul Masoneriei. Marea Lojă Națională din
România (M.L.N.R.) a fost înființată în anul 1993 sub patronajul Marelui
Orient al Italiei și la inițiativa unor cercuri masonice americane. La
momentul înființări, mai exista încă o organizație masonică în România având
același nume, înființată pe filieră franceză, care însă în anul 1996 a fost
redenumită în Marea Lojă Națională Unită din România (MLNUR) iar în
2010 în Marea Lojă Națională Română 1880 (MLNR 1880). În anul 2001, o parte a
MLNUR, s-a unit cu MLNR, dorind să unifice masoneria regulară recunoscută. Pe
24 ianuarie 2008, două mari organizații masonice, Marea Lojă Națională din
România și Marea Lojă a României au fuzionat devenind MLNR, aceasta editând
revista Atelierul Masonic. Temuta, admirata sau dezavuata, Francmasoneria a
jucat si continua sa aiba un rol important in multiple planuri ale Romaniei.
Sub semnul echerului si compasului de sub ochiul unic, s-au desfasurat
evenimente majore ale neamului. Efervescenta masonica in Romania a atins o
considerabila cota in perioada pasoptista, considerata de istorici o generatie
de masoni. Sintagma este acoperita de adevar, daca luam in calcul ca cei vizati
apartineau unor societati secrete literare si masonice de la Bucuresti, Iasi,
Brasov, Chisinau, Cernauti. Printre exponentii de seama, desavarsiti in
lojile pariziene, ii gasim pe Balcescu, Rosetti, Kogalniceanu, Alecsandri,
Cuza, Negruzzi si I.C. Bratianu. Sub regele Carol I, nu mai putin de 12
din 19 prim-ministri au fost masoni, ca si alti importanti oameni politici ai vremii.
Acum, Francmasoneria romana a facut pasul catre Marea Loja Nationala. În fine,
in perioada Romaniei Mari, o figura proeminenta a fost primul-ministru
Alexandru Vaida-Voievod, incadrat in loja "Ernest Renan", alaturi de
Traian Vuia, Mihai Serban s.a. El a obtinut, datorita discutiilor cu omologii
sai masoni, premierii britanic si francez, Lloyd George si Georges Clemenceau,
acceptul unor importante revendicari teritoriale romanesti, inclusiv Basarabia.
Numele altor oameni care se afla si astazi, ori s-au aflat pana nu demult,
in primele randuri ale celebritatilor Masoneriei romanesti sunt: Petre Roman,
Viorel Hrebenciuc, Ioan Rus, Gelu Voican Voiculescu, Dumitru Prunariu, Lucian
Bolcas, Alexandru Ciocâlteu, Constantin Balaceanu Stolnici, Virgil Ardelean, Ioan
Talpeş, Ovidiu Tender, Irinel Popescu, Alexandru Bittner, Razvan
Teodorescu, Victor Babiuc, Gheorghe Zamfir, Crin Halaicu, Tudor Gheorghe,
Florian Pittis si Adrian Severin. Ziaristul si muzeograful Horia
Nestorescu-Balcesti, renumit pentru lucrarile sale de istorie a Masoneriei
romane, afirma ca: "Romanii datoreaza Francmasoneriei faurirea Romaniei
Moderne, a Independentei, a Regatului, a Statului national unitar si
suveran". Biserica Ortodoxa Romana este de cu totul alta parere.
Prin Hotararea Sfantului Sinod din 1937, la concluziile Mitropolitului Nicolae
al Ardealului, ramasa si astazi in vigoare, aceasta subliniaza in sapte puncte
urmatoarea sinteza: "Este o organizatie mondiala secreta, in care
evreii au un rol insemnat, avand un rit cvasi-religios, luptand impotriva
conceptiei crestine, impotriva principiului monarhic si national, pentru
a realiza o republica internationala, laica. Este un ferment de
stricaciune morala, de dezordine sociala. Biserica osandeste Francmasoneria ca
doctrina, ca organizatie si ca metoda de lucru oculta".
Cuvintele
„francmason“, „francmasonerie“ sunt forma românească a cuvintelor englez free
mason, francez francmaçon şi german Freimaurer care
înseamnă „zidar,constructor liber“ şi reprezintă o moştenire a uneia din
rădăcinile francmasoneriei: breasla zidarilor care construiau biserici,
bazilicile şi catedralele în Evul mediu. Potrivit dicţionarului
enciclopedic „The New Encyclopedia Britannica“, francmasoneria este cea mai
vastă societate secretă din lume, răspândindu-se mai cu seamă datorită
întinderii în sec. al XIX-lea a Imperiului ritanic (mai corect spus ar fi
însă: „societate discretă“). Însă francmasoneria a funcţionat în secret doar
atunci şi acolo unde a fost interzisă de lege. Ea nu este prin natura ei o
asociaţie secretă, deşi prezintă asemănări cu Şcolile de Mistere din
Antichitate. Însă, potrivit definiţiei date de masonii înşişi, masoneria
este: „o asociaţie de oameni liberi şi de bune moravuri care conlucrează pentru
binele şi progresul societăţii prin perfecţionarea morală şi intelectuală a
membrilor săi.“ Despre Masonerie există două puncte de vedere: primul,
pro-masonic, prezintă masoneria ca pe o organizație fraternă, ai căror membri
sunt uniți de idealuri comune morale şi metafizice; în cele mai multe
dintre ramuri, de credinţa într-o fiinţă supremă. Câtă vreme masoneria tinde
spre perfecţionarea omului, este compatibilă cu orice credinţă sau convingere
sinceră şi nu ar trebui să apară probleme; al doilea, anti-masonic, prezintă
această organizație într-o lumină diabolică, socotind-o o pseudoreligie, cu o
organizare ermetică, antisocială, complotistă si satanista. Lojele
masonice sunt forme de organizare ale masonilor de oriunde.Crăciun fericit - România 2011
Crăciunul sau Nașterea Domnului este o
sărbătoare creștină celebrată la 25 decembrie (stil nou – calendar
gregorian) sau 7 ianuarie (stil vechi – calendar iulian) în fiecare an. Ea face
parte din cele 12 praznice împărătești ale bisericilor de rit bizantin. În
anumite țări, unde creștinii sunt majoritari, Crăciunul e de asemenea sărbătoare
legală, iar sărbătoarea se prelungește și în ziua următoare. La începutul
secolului al XX-lea Crăciunul devine și o sărbătoare laică, celebrată atât de
către creștini, cât și de către cei necreștini, centrul de greutate al
celebrării deplasându-se de la participarea în biserică la rit spre aspectul
familial al schimbului de cadouri sau, pentru copii, „darurilor de la Moș
Crăciun”.Evanghelia canonică a lui Luca,
cât și cea a lui Matei descriu pe Iisus ca fiind născut
în Betleem (din Iudea controlată de romani), din mamă
fecioară, într-i iesle. Îngeri apar și declară că Iisus este un salvator al
întregii omeniri și păstorii vin ca să-l adore. În relatarea lui Matei, cei
trei magi urmează o stea până la Betleem pentru a aduce daruri lui Iisus,
născut ca regele iudeilor. Regele Irod ordonă masacrul tuturor
băieților din Betleem care au mai puțin de doi ani, dar familia lui Iisus fuge
la timp în Egipt, iar mai târziu se restabilește în Nazaret.Pe teritoriul
românesc, Crăciunul este una dintre cele mai importante sărbători creștine.
Sărbătoarea Crăciunului este anunțată prin obiceiul copiilor de a merge cu
colindul și cu steaua, pentru a vesti Nașterea Mântuitorului. De
asemenea, o veche tradiție este „mersul cu icoana”, un fel de colindat care se
face de către preoții comunității locale cu icoana Nașterii Domnului,
binecuvântându-se casele și creștinii. Colindele de iarnă sunt texte rituale
cântate, închinate Crăciunului și Anului Nou. Originea lor se pierde în
vechimile istoriei poporului român. Timp de 40 de zile înainte de sărbători,
creștinii respectă Postul Crăciunului, care se încheie în ziua de Crăciun după
liturghie. Tăierea porcului în ziua de Ignat (20 decembrie) este un moment
important ce anticipează Crăciunul. Atletismul apare in Romania la sfarsitul secolului XIX, la initiativa
studentilor care studiau in tarile occidentale. In timpul vacantelor, acestia
promovau atletismul organizand competitii de alergari, sarituri si
aruncari. Primul concurs organizat de atletism are loc in 1882 la
Bucuresti, cu participarea elevilor de la liceele Sf. Sava si Matei Basarab.
Treptat, creste interesul pentru activitatea sportiva, in general, si atletism,
in particular. Se organizeaza curse care atrag un numar mare de concurenti, se
contureaza o literatura de specialitate si sunt organizate competitii pe
criterii de varsta. Mai mult, cu prilejul serbarilor scolare sunt introduse
intreceri la alergari si sarituri la mai multe licee din diverse
orase. In 1912, se infiinteaza Comisia de atletism, alergari pe
jos si concursuri, parte din Federatia Romana a Societatilor Sportive. Acea
comisie este de fapt precursoarea Federatiei Romane de Atletism (FRA), a 19-a
federatie pe lista mondiala, care in 1923 se afiliaza la
IAAF. Primele Campionate Nationale ale Romaniei sunt organizate
in 1914, la 16 probe, si se adreseaza doar barbatilor. Un an mai tarziu,
in 1915, se inaugureaza la Bucuresti primul teren de atletism, pe locul care
devine ulterior Stadionul Tineretului. Abia din 1922, femeile vor
avea propriile competitii, iar trei ani mai tarziu vor fi organizate primele
Campionate Nationale feminine, precum si primele Campionate pentru
juniori. In 1928, la Jocurile Olimpice de la Amsterdam, o delegatie a
Romaniei formata din 10 atleti si 2 atlete participa pentru prima data la o
astfel de competitie, iar in acelasi an debuteaza Campionatele Universitare din
Romania. In 1930, la Atena, atletii romani se claseaza pe locul al
doilea, la prima editie oficiala a Jocurilor Balcanice, iar in 1934, la
editia inaugurala a Campionatelor Europene, participa 4 atleti
romani. In 1937, FRA organizeaza, pentru prima data in
Romania, Jocurile Balcanice, iar in 1948debuteaza
seria Campionatelor Internationale ale Romaniei, nelipsite din Calendarele
Anuale ale FRA. Incepand cu anul 1952, atletii romani participa cu
regularitate la toate marile competitii mondiale si europene si scriu, cu
fiecare medalie, istoria atletismului romanesc.Carpathia atheltics
For The Gloria, For The Fun
Produsul
de mai sus este o medalie special realizată
de către firma privată orădeană Alex Sztankovits pentru a recompensa
participanții la acțiunea Carpathia. Fundația Conservation Carpathia a fost fondată în
anul 2009 de către 12 filantropi și conservaționiști cu scopul de a opri
tăierile ilegale de pădure, precum și pentru a conserva o suprafață mare a
pădurilor din Carpați, sub forma unei zone complet protejate, pentru
generațiile viitoare. Acest lucru se face prin cumpărarea terenurilor și
cesionarea drepturilor de vânătoare, pentru protecția completă a tuturor
elementelor naturale, din bani privați și publici. Viziunea asociației
este crearea unui ecosistem rezilient, în care biodiversitatea și oamenii sunt
în permanentă dezvoltare. Proiectul include situl Natura 2000 Munții Făgăraș,
Parcul Național Piatra Craiului și Munții Leaota, formând un total de peste
250.000 ha. Misiunea Fundației Conservation
Carpathia este de a crea cel mai mare parc național acoperit de păduri
sălbatice din Europa în Munții Făgăraș, un ecosistem complet și autosuficient,
care să aducă beneficii naturii și oamenilor, atenuând în același timp efectele
schimbărilor climatice. Sediul central al asociației este situat în muncipiul
Brașov, pe Calea Feldioarei, la nr. 27. Campion - Voința
Voința (sinonim – dârzenie, ambiție) a fost și
încă este numele a numeroase echipe, cluburi sau asociații sportive, răspândite
pe întreg teritoriul țării. Ele au apărut odată cu nașterea comunismului în
România, constituindu-se într-o cale (mijloc) eficient de formare a omului nou,
constructor conștient al societății socialiste multilateral dezvoltate. Aici
s-au afirmat generații întregi de sportivi care au ridicat tricolorul pe cele mai
înalte catarge din toată lumea. Sub genericul “Voințiada”
se organizau competiții cu participare sportivilor din toate aceste cluburi și,
firesc se acordau premii, diplome și nelipsitele insigne de campion (vezi piesa
de mai sus), toate realizate din metal brut și strident colorate.
____________ooOoo____________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
5 Acțiuni la purtător de lei cinci mii 1923
Societatea anonimă
SOCIETATEA ROMÂNĂ DE STICLĂRIE - București
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
Detaliu vignetă de pe un set de șase cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 29.11.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu