Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din satul olandez KRIMPEN AAN DE LEK, comuna
KRIMPENERWAARD, provincia OLANDA DE SUD, din vremuri
îndepărtate, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate.
Turnul de apă
Biserica
Moara de vânt
Strada Școlii
Trimiteri poștale
Vedere generală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
UN CATREN
DEFINIȚII REZOLVAT
O EPIGRAMĂ PROPRIE
POTRIVITE ȘI ATRIBUITE
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
O PLACHETĂ,
CÂTEVA MEDALII ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL SUCEAVA
Informații generale despre medalistică și subiectul ei de studiu,
MEDALIA, poți citi în articolul “Le
Havre – Franța”.
INSIGNA
este un obiect mic, foarte variat ca formă și culoare, confecționat din
materiale diverse, preponderent metalice, purtat la reverul hainei, la șapcă,
pălărie sau bască și care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri
grafice, apartenența unei persoane la o organizație, la un club, la o
asociație,etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenența la un club,
de identificare localitate, de identificare societate comercială, de
identificare grup, organizație politică, civică, religioasă, de identificare
asociații, de nivel pregătire-calificare, de participant la unele manifestări
sportive, culturale, artistice și de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ
al limbii române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară,
care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau
inscripţii şi se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de
orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi.
Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are
originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din
metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din
latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni
(medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).
Ștefan cel Mare
Întemeierea Mănăstirii Putna 1466
Istoria României
Ștefan al III-lea, supranumit Ștefan cel Mare a
fost un domnitor al Moldovei, care s-a născut în anul 1433 la Borzeşti şi a
decedat la 2 iulie 1504 la Suceava. Alexandru cel Bun a avut mai mulţi fii
şi nepoţi, iar Ştefan cel Mare este nepot de fiu al lui Alexandru cel Bun.
Însă, după obiceiul ca marii boieri să aleagă succesorul la tron între fiii şi
nepoţii fostului voievod, a fost uns Ştefan domn, punându-se capăt unei
perioade de lupte interne. Iar Ştefan cel Mare nu era nici măcar fiu legitim,
ci, cum se spunea, fiu din flori, fiu nelegitim, şi prin urmare i-a fost mai
greu să acceadă la tron. Totuşi avea calităţi excepţionale, nu numai de
vitejie, dar şi de chibzuinţă şi de organizare, şi, spre fericirea Moldovei, în
general a românimii, a avut o domnie lungă de 47 de ani. Este cea mai lungă
domnie înainte de cea a regelui Carol I în veacurile noastre. Se urcă pe
tron în 1457, deci la un an după Vlad Ţepeş în Muntenia, şi domneşte până în
1504. Moşteneşte o ţară în plină organizare, dar care din punct de vedere
economic începea să se dezvolte mai cu seamă datorită împrejurării că
reprezenta o regiune de tranzit între Europa centrală, Polonia şi porturile de
la Marea Neagră. Iar faptul că Moldova avea două porturi importante, Chilia şi
Cetatea Albă, îi aducea o substanţială sursă de venituri, prin vămi. Chilia -
după cum am spus - fusese a domnilor munteni, în înţelegere cu regii unguri.
Ştefan cel Mare e cel care o cucereşte de la munteni, atrăgându-şi prin aceasta
duşmănia lui Matei Corvin. Ştefan cel Mare este, pentru mica lui ţară, un
voievod bogat prin vămile pe care le ia de pe urma comerţului internaţional.
Vom vedea şi tragedia care va decurge din pierderea, în timpul domniei lui
Ştefan cel Mare, a acestor două cetăţi, Chilia şi Cetatea Albă. Se tot
spune că Ştefan cel Mare s-a bătut mereu cu turcii. Nu e chiar adevărat. S-a
bătut împotriva tuturor celor care voiau să-i ştirbească relativa independenţă.
Astfel s-a bătut şi cu Matei Corvin care, supărat că Ştefan luase Chilia de la
munteni şi unguri, a venit să-l silească să redevină vasal al regelui Ungariei,
îl bate pe Matei Corvin la Baia, şi-l sileşte să treacă îndărăt
Carpaţii. Mai târziu va avea să lupte şi împotriva polonezilor. Dar,
bineînţeles, ce a rămas mai viu în memoria populară au fost luptele sale cu
turcii, în special în 1475, când Moldova este invadată de o mare armată otomană
condusă de Soliman paşa, cel mai mare general al turcilor. Nu uitaţi că suntem
sub domnia lui Mahomed (sau, în turcă, Mehmet) al II-lea care a cucerit
Constantinopolul, deci momentul de maximă putere pe care o atinge Imperiul
Otoman. Iar mica armată a lui Ştefan cel Mare învinge armata turcă la Vaslui.
Faima lui Ştefan trece peste graniţe; cronicarul polonez Dlugosz spune că este
cel mai mare domnitor din toată Europa, iar Papa îl proclamă „Athleta Christi”,
adică „Atletul lui Cristos”. Din păcate, turcii, furioşi din pricina acestei
înfrângeri, revin după un an cu însuşi Mehmet al II-lea în fruntea lor. În
plus, îi îndeamnă pe tătarii din Crimeea şi din actuala Ucraină să atace
Moldova de la răsărit. De data asta, pentru a se putea apăra împotriva năvalei
tătarilor, mai toţi răzeşii din actuala Basarabie părăsesc armata lui Ştefan
cel Mare pentru a se duce să-şi apere vetrele. Ştefan cel Mare rămâne cu
mica lui armată formată aproape numai din boieri, slujitorii lui, şi din câteva
cete din oraşe. Este învins la Războieni, în 1476. Totuşi, se retrage mai la
nord, iar Mehmet al II-lea nu reuşeşte să cucerească cele două puternice
cetăţi, din care mai puteţi vedea şi astăzi ruine, la Suceava şi la Cetatea
Neamţului. După ce a pârjolit ţara, pentru ca turcii să nu se mai poată
aproviziona, Ştefan cel Mare rămâne voievod al Moldovei, iar Mehmet al II-lea
se retrage. După această aventură — ca să zic aşa —, Ştefan cel Mare îşi
dă seama că trebuie să se înţeleagă cu turcii, dar, din păcate, lucrurile se
înrăutăţesc, căci câţiva ani mai târziu, în 1484, o nouă campanie a lui Baiazid
al II-lea are drept scop, de data aceasta, cucerirea celor două porturi despre
care am vorbit, Chilia şi Cetatea Albă. Şi cele două cetăţi cad, probabil
printr-o trădare a genovezilor care erau înăuntru şi care şi-au dat seama că nu
se mai putea lupta împotriva Imperiului Otoman, nefiind suficient de bine
ocrotiţi de un mic voievod creştin. Pierderea, prin trădare, a Chiliei şi
a Cetăţii Albe a reprezentat o catastrofă pentru dezvoltarea ulterioară a
Moldovei. Au început să sărăcească oraşele mari, şi Moldova nu s-a mai putut
dezvolta cum s-a dezvoltat Transilvania, cu cetăţi, cu târgoveţi bogaţi, cu
comerţ de tranzit etc. Anul 1484 reprezintă un moment, economic şi politic,
crucial pentru dezvoltarea ţărilor române. Ştefan cel Mare rămâne pe tron
până la bătrâneţe. Se mai bate cu regele Poloniei, iar legenda Dumbrăvii Roşii
povesteşte că, în urma luptelor, au murit atâţia polonezi din şleahtă, încât se
făcuse câmpia roşie, şi prizonierii au fost puşi să are trăgând ei înşişi
plugurile. Aceste întâmplări se pare că sunt adevărate. Deci chiar pe vremea
lui Ştefan cel Mare, domnul şi dregătorii din sfatul lui îşi spun că nu sunt
ajutaţi cu adevărat de regii creştini, turcul e departe, promite ocrotire
împotriva altor duşmani, nu vine să construiască moschei la noi în ţară, ne
lasă să fim autonomi, adică să avem regimul nostru, cu boierimea noastră, cu
bisericile noastre — şi-atunci ne înţelegem cu turcul, plătindu-i doar un
tribut pe an. La început acest tribut a fost uşor, şi în Muntenia şi în
Moldova, dar foarte curând tributul a crescut, pe măsură ce turcii, opriţi în
fructuoasele lor cuceriri, au avut mai mare nevoie de bani. Aici începe
nenorocirea celor două principate. Prima jumătate a veacului al XVI-lea
este într-adevăr perioada când Imperiul Otoman îşi atinge, cu o repeziciune
uimitoare, întinderea maximă: în anii 1516-l517 otomanii au cucerit Siria şi
Egiptul, apoi Arabia, iar sub Soliman zis Magnificul (1520-l566) turcii
cuceriseră Ungaria, şi în Africa ajung până la graniţa Marocului. Cu vremea
însă, aceste cuceriri, exploatate cu nemiluita, nu mai sunt „rentabile”, ci se
transformă într-o povară. De aceea ţările române, cu pământul lor rodnic, cu
mari turme de oi şi cirezi de bovine, au devenit indispensabile vistieriei
împărăţiei, şi mai cu seamă aprovizionării capitalei
Constantinopol. Ştefan cel Mare se zice că a clădit o biserică în fiecare
an sau după fiecare izbândă, astfel încât s-au numărat 47 de biserici clădite
de el. Între frumoasele mânăstiri din Bucovina câteva sunt ctitoria lui, însă
majoritatea zugrăvelilor, picturilor exterioare aparţin unei epoci imediat următoare,
când pe tronul Moldovei se află un fiu al său, Petru Rareş. (Sursa - Net -
Horia Dumitru Oprea)
Mănăstirea din localitatea Putna,
județul Suceava, asezata la 72 de
kilometri de Cetatea de Scaun este prima si cea mai importanta ctitorie a lui
Stefan cel Mare, si strajuieste, de peste cinci veacuri, tinutul legendar al
Bucovinei. Manastireaa
fost ridicata de Stefan cel Mare pentru biruinta obtinuta in batalia de la
Chilia, din 25 ianuarie 1465, la indemnul si cu staruinta sihastrului Daniil.
Lucrarile de constructie ale manastirii au fost terminate in 1469, dar
sfintirea ei a avut loc la data de 3 septembrie 1470. Ridicarea zidurilor de
imprejmuire ale incintei si a turnurilor aferente lor a fost terminata dupa un
deceniu de la sfintire, in 1481. Dupa
3 ani insa, manastirea a
fost lovita de un puternic incediu care a afectat in mod grav constructia.
Stefan cel Mare nu s-a lasat insa si desi avea pe cap bataliile cu Baiazid al
II-lea, a refacut manastirea la fel de frumoasa cum fusese si inainte. In anul 1504 Stefan cel Mare a fost inmormantat in
incinta manastirii, dupa 47 de ani de domnie. In anul 1536 manastirea a fost
cuprinsa de un nou incediu, in care au ars casele domnesti, amandoua trapezele,
bucataria, spitalul si camara cu toate alimentele din interior. Dupa doua
decenii cladirile afectate de incediu au fost refacute, constructia casei
domnesti fiind chiar amplificata. In urmatorul secol Putna a cunoscut o stare
de inflorire. Monumentul a fost din nou devastat in anul 1653 de un incendiu pus
de ostile conduse de Timus Hmelnitki, amestecat in luptele pentru tronul
Moldovei dintre socrul sau Vasile Lupu si viitorul domn Gheorghe Stefan. Totusi
aceasta informatie nu este foarte sigura si unele cercetari au aratat ca in
acea perioada au avut loc alunecari de teren grave care au afectat fundatii
bisericii, motiv pentru care a trebuit demolata. Vasile Lupu a inceput
reconstructia manastirii, lucrari care au fost continuate de urmatorul
domnitor, Gheorghe Stefan si finalizate de abia in 1662 de catre Eustatie
Dabija, domnul de atunci al Moldovei. Lucrarile realizate in aceasta perioada
nu au avut in vedere doar biserica, ci intregul complex manastiresc,
constituind un moment important in istoria ansamblului monumental al Putnei. Intre 1854 si 1856, zidurile fostei case domnesti au fost
demolate pana la nivelul solului iar in locul lor au fost construite un corp de
cladiri care exista si in prezent. In aceeasi perioada zona de nord a fost
largita si s-a construit un zid de 23 de metri, langa care s-au construit un
nou corp de chilii. In partea de nord-vest s-a ridicat o masiva cladire cu
parter si etaj destinata staretiei. In anul 1859 au fost facute modificari la
forma acoperisului iar in anul 1882, pe locul turnului-clopotnita din lemn s-a
construit un turn inalt din zidarie, in care s-au instalat clopotele. In
urmatoarea perioada au mai urmat lucrari incheiate in 1902, prilej cu care a
fost refacut acoperisul bisericii dupa forma vechilor acoperisuri ale
monumentelor moldovenesti. Piesa de mai sus este
realizată de o firmă din afara
țării ce a provocat derută în rândul românilor prin simbolul central de pe
revers. Întradevăr este o pajură stilizată cu aripile desfăcute și cu o cruce
în cioc, ce seamănă mai mult cu pajura Germaniei. În compensație periferic
circular sunt aplicate stemele istorice ale provinciilor române: Țara Românească,
Moldova, Transilvania, Oltenia și Dobrogea.
Placheta - Mănăstirea Voroneț
Mănăstirea
Voroneț, supranumită „Capela
Sixtină a Estului”, este un complex monahal medieval construit în satul Voroneț,
astăzi cartier al orașului Gura Humorului, județul Suceava. Mănăstirea se
află la 36 km de municipiul Suceava și la numai 4 km de centrul orașului
Gura Humorului. Ea constituie una dintre cele mai valoroase
ctitorii ale lui Ștefan cel Mare. Biserica a fost ridicată în anul
1488 în numai 3 luni și 3 săptămâni, ceea ce constituie un record pentru
acea vreme. De
mici proporții, cu plan trilobat, având turla cu boltă moldovenească pe naos,
biserica face parte dintre puținele monumente de arhitectură religioasă din
nordul Moldovei care-și păstrează în mare măsură forma inițială. În
anul 1547 mitropolitul Grigore Roșca, văr al lui Petru Rareș, a
inițiat adăugarea unui pridvor închis, pentru care adoptă o soluție unică, în
cadrul căreia arhitectura este vizibil subordonată decorului pictat: peretele
de vest al pridvorului este un perete plin fără nici o deschidere, precum și
pictarea zidurilor exterioare, din temelie până în streașină, lucrări ce au dat
construcției o mare strălucire. Mănăstirea
Voroneț a fost inclusă pe Lista monumentelor istorice ale județului Suceava,
dar este inclusă și în patrimoniul mondial UNESCO. Din punct de vedere
geografic, mănăstirea este situată la sud de orașul Gura Humorului, pe valea
râului Voroneț. Legenda originii bisericii unește două mari personalități ale
destinului național românesc: ctitorul mănăstirii, Ștefan cel Mare, și cuviosul
părinte Daniil Sihastru, primul stareț al mănăstirii, unul din cei mai mari
sfinți pe care i-a odrăslit pământul Moldovei, sihastru și duhovnic vestit. O
sfântă candelă aprinsă veghează mormântul Sfântului Daniil Sihastrul, de unde
obștea mănăstirii ia binecuvântarea pentru slujbele de dimineață, după-amiază
și de la miezul nopții. Încă de pe timpul domniei lui Ștefan cel Mare,
dar mai ales după 1488, mănăstirea devine un important centru de credință
și cultură din Moldova medievală. Ștefan cel Mare a fost cel ce a dăruit
mănăstirii pe lângă o serie de moșii și mai multe cărți, cel mai relevant
exemplu fiind Tetraevanghelul din 1490, dar și veșminte și odoare bisericești.
Acest lucru a fost practicat și de urmașii săi la domnie, Bogdan al
III-lea, Petru Rareș și Alexandru Lăpșneanu care dăruiesc sau confirmă
anumite donații către mănăstire. Deseori aceste donații se făceau cu ocazia prăznuirii
hramului mănăstirii, cât și la alte sărbători religioase.După 1785, (anul
anexării Bucovinei la Austro-Ungaria) biserica Sf. Gheorghe a Mănăstirii
Voroneț a rămas să activeze ca biserică parohială până în 1991 și o mare parte
din relicvele mănăstirii au fost transferate la mănăstirile Dragomirna,
Sucevița, Putna. Prin decizia nr.1 din 14 martie 1991, semnată de Î.P.S. Pimen,
Arhiepiscop al Sucevei și Rădăuților, pe baza adresei Cancelariei Sfântului
Sinod al Bisericii Ortodoxe române nr. 5373, același an, Mănăstirea Voroneț
și-a reluat viața monahală după 206 ani, de data aceasta fiind obște de
călugărițe. Pictura interioară a bisericii datează în cea mai mare parte din
timpul lui Ștefan cel Mare, anul 1496. În scenele din altar și din naos
artistul a urmărit să redea îndeosebi sensul teologal al imaginilor, realizând
un ansamblu solemn, dar cu vădit caracter de monumentalitate. Pictura
exterioară a Voronețului, datând din timpul domniei lui Petru Rareș, este
realizată la un înalt nivel artistic, fiind socotită drept cel mai reușit
ansamblu al artei feudale moldovenești.
N.C.Foresta Suceava 1954
N.C. Foresta
Suceava,
denumire veche Rapid CFR Suceava,
denumire actuală Asociația Club
Sportiv Suceava, a fost un club
sportiv din Suceava, unde o importantă disciplină sportivă era fotbalul, club
dizolvat în anul 2024 din cauza unor probleme financiare și a datoriilor
neachitate. A nu se confunda cu alt club, și anume Foresta din Fălticeni.
Clubul este poreclit (alintat) prin denumirile Galben-Verzii sau Pădurarii. Asociația
Club Sportiv Foresta Suceava a fost un club profesionist de fotbal din România,
cu sediul în Suceava, județul Suceava și înființat în 1946 sub numele de
Locomotiva Ițcani. Anterior, clubul și-a schimbat numele în A.S. C.F.R. Ițcani.
Echipa a jucat pe stadionul sucevean Areni avînd capacitatea de 12500 locuri,
din care 7000 pe scaune. În sezonul 2011-2012, clubul a reușit să câștige Liga
a III-a și, ca atare, să promoveze în Liga II. În sezonul 2014-2015, clubul a reușit, de
asemenea, să se califice în optimile de finală ale competiției naționale de
cupă Cupa României, după o victorie cu 1-0 în fața echipei Gaz Metan Mediaș din
Liga I în optimile de finală din 23 septembrie 2014. La sfârșitul sezonului
2015–16 de Liga a II-a, Rapid CFR Suceava a retrogradat în Liga a III-a, dar
și-a menținut speranța de a rămâne în Liga a II-a după ce mai multe cluburi au
anunțat că nu se vor înscrie din cauza problemelor financiare. La jumătatea
anului 2016 echipa și-a schimbat numele din Rapid CFR Suceava în Foresta
Suceava, denumire care leagă cele mai importante rezultate ale fotbalului
sucevean. Cea mai mare
performanță a echipei a fost meciul cu Dinamo din 2000, când echipa a revenit
din minutul 60 de la 4-0, și i-a învins pe dinamoviști cu 5-4. Cea mai mare
performanță în Cupa României a fost în sezonul 1966 – 1967, când
în Divizia C fiind, ajunge până în finală, pierzând împotriva echipei
Steaua.
Zilele Sucevei 15 - 18 august 1300 - 2000
Zilele Sucevei este o amplă și tradițională activitate
cultural artistică ce are loc anual pe bulevardele și în parcurile municipiului
Suceava. Activitatea durează mai multe zile și ea înglobează concerte de muzică
populară, ușoară, fanfară, susținute de artiști locali și din alte zone ale
țării precum și vedete recunoscute pe plan național și internațional. cu
această ocazie au loc spectacole de dansuri populare și cultură stradală,
expoziții de artă populară, obiceiuri locale și târguri cu produse culinare din
diverse zone ale țării.
Sfântul
Mare Mucenic Gheorghe a
fost general roman de origine greacă și ofițer în garda împăratului
roman Dioclețian, care a fost condamnat la moarte pentru că nu a renunțat la
credința creștină, ce a trăit între anii 275/280 - 303. Ca martir ucis
în timpul persecuției creștinilor sub Dioclețian, Sf. Gheorghe este sărbătorit
în aproape toate bisericile, de obicei în data de 23 aprileie. Este sfântul
patron al multor țări, regiuni și orașe. El s-a născut în Cappadocia,
într-o familie creștină de origine greacă și a trăit în timpul domniei
împăratului Dioclețian. Mai multe date nu se cunosc cu certitudine, neexistând
niciun document al epocii, care să conțină date despre viața sa. Ceea ce se
știe despre el a fost scris ulterior. S-a înrolat în armata romană și,
parcurgând ierarhia militară, Sf. Gheorghe s-a făcut remarcat prin îndemânarea
cu care mânuia armele. În ciuda decretului împotriva creștinilor, emis de
Dioclețian în 303, Sf. Gheorghe a ales să-și mărturisească
public credința creștină. Din ordin imperial, sfântul a fost întemnițat și
supus torturii pentru a-și renega credința. Loviri cu sulița, lespezile de
piatră așezate pe piept, trasul pe roată, groapa cu var, încălțămintea cu cuie,
băutura otrăvită, bătaia cu vâna de bou și toate celelalte torturi nu au reușit
să-l facă să renunțe la credința sa.
Bucovina Cross Country - Poiana Stampei
Produsul
de mai sus este o medalie specială realizată de compania privată orădeană Alex
Sztankovits pentru a fi conferită participanților și / sau câștigătorilor
competiției sportive Bucovina Cross
Contry din localitatea Poiana Stampei, județul Suceava.
Competiţia
„Bucovina Cross Country” este organizată de către Asociația
Athletics Run Club în parteneriat cu Clubul Sportiv ,,Poarta Bucovinei’’ Poiana
Stampei având ca partener instituțional Primăria comunei Poiana
Stampei. Asociația Athletics Run Club și Clubul Sportiv ,,Poarta
Bucovinei’’ Poiana Stampei, au drept scop promovarea alergării în aer liber si
a unui stil de viaţă sănătos în rândul copiilor, adulților și al comunității
locale.
Poiana
Stampei este
comună din județul Suceava, care includ eși satele: Alexeni, Căsoi,
Dornișoara, Pilugani, Podul Coșnei, Prăleni, Tătaru și Teșna. Comuna Poiana
Stampei este considerată poarta de intrare în Bucovina, dinspre Transilvania
spre Moldova, în partea de vest a județului Suceava. Comuna se prezintă ca o
depresiune întinsă, pe o lungime de 22 de km, de-a lungul râului Dorna și al
afluentului acestuia, Dornișoara. La recensământul din anul 2021 comuna număra
2119 locuitori, în creștere față de recensământul anterior (anul 2011 – 2077
locuitori) , dintre care: români – 95,99% și
restul – alte etnii sau necunoscută. Componența confesională a comunei sucevene
Poiana Stampei astăzi se prezintă aproximativ astfel: ortodocși – 88,25%, penticostali – 4,58% și restul – alte
religii sau nedeclarată.
Promoția 1981 - Suceava - Slujim partidul și poporul
Produsul de mai sus este o insignă rudimentară realizată
în vremea comunismului probabil din carton presat pentru a fi conferită
absolvenților din promoția anului 1981 a vreunei instituții de învățământ
sucevene. Realizatorii insignei cât și purtătorii acesteia au dorit să își
arate totala adeziune la politica Partidului Comunist Român de realizare a
omului nou, constructor și apărător conștient al societății socialiste
multilateral dezvoltate în România, prin inscripția: “SLUJIM
PARTIDUL ȘI
POPORUL”.
Suceava este
un municipiu, reședința și totodată cel mai mare oraș al județului Suceava,
România. Municipiul Suceava se
numără printre cele mai vechi și mai importante așezări ale țării. Timp de două
veacuri a fost capitală a principatului Moldova, iar între anii 1775 -
1918 a fost un oraș din Imperiul Austriac (pământurile
coroanei Regatul Galiției și Lodomeriei și Ducatul Bucovinei). Teritoriul
orașului Suceava și împrejurimile sale au fost locuite, așa cum atestă
cercetările arheologice, din timpuri străvechi, începând chiar din
paleolitic. În secolele II–III exista aici o așezare a dacilor liberi,
descoperirile arheologice relevând și puternice influențe romane. În epoca
migrației și în secolele următoare populația autohtonă a continuat să
viețuiască pe aceste meleaguri, iar în secolul al XIV-lea, în anul
1388 Suceava este menționată drept capitală a Moldovei. În prezent
orașul are o populație de aproximativ 86000 de locuitori. Deasupra am postat
stemele interbelică, comunistă și actuală ale municipiului Suceava, iar
dedesubt câteva fotografii ale unor monumente de cultură și arhitectură
sucevene, precum și câteva trimiteri poștale ilustrate din vremuri diferite.
Biserica Adormirii Maicii Domnului
Primăria
Gara Ițcani
Cetatea
Tribunalul
Prefectura
Liceul Ștefan cel Mare
Casa poloneză
Calea Unirii
Suceava este
un județ în nordul extrem al provinciei istorice Moldova, din România, la
frontiera cu Ucraina. Capitala județului este orașul cu același nume. Județul
se întinde pe o suprafață de 8553 kilometri pătrați și numără aproximativ
615000 de locuitori. Ca subunități administrative județul este compus din; 5
municipii - Suceava, Fălticeni, Rădăuți, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei,
11 orașe - Gura Humorului, Siret, Solca, Dolhasca, Frasin, Liteni, Milișăuți,
Salcea, Broșteni, Cajvana, Vicovu de Sus și 97 de comune. Deasupra am postat
harta și stemele interbelică, comunistă și actuală ale județului Suceava, iar
dedesubt câteva fotografii ale unor monumente de cultură și arhitectură ale
județului Suceava, alte locuri de vizitat în acest județ, trimiteri poștale
ilustrate din vremuri diferite. Biserica - Bălinești
Vederi - Cacica
Vederi - Dorna Cândrenilor
Vederi - Cârlibaba
Biserica - Arbore
Primăria - Mălini
Mănăstirea Acoperământul Maicii Domnului - Dorna Arini
Vederi - Broșteni
Biserica Adormirea Maicii Domnului - Câmpulung Moldovenesc
Gara - Burdujeni
Vederi - Bucșoaia
_________ooOoo_________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
CU CUPOANE DETAȘABILE
Acțiune la purtător de 500 lei
Societatea anonimă BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ - București
Detaliu vignetă de pe o felicitare românească
Detaliu vignetă de pe un set de șase cupoane
de raționalizare a bunurilor de larg consum
din vremea războiului civil spaniol
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 22.11.2024
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu