Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând aspecte din localitatea
austriacă BROMBERG, bundeslandul AUSTRIA INFERIOARĂ,
câteva trimiteri poștale, vederi generale, din timpuri diferite
și o insignă locală.
Școala
O intrare în localitate
Trimiteri poștale
Vederi generale
Insignă locală
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
UN CATREN REPLICĂ
UNEI STROFE DIN POEZIA
"OMUL DE ZĂPADĂ"
DE NICOLAE CHIȘCARU
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
__________xxx__________
O MEDALIE, CÂTEVA
PLACHETE ȘI INSIGNE
DIN JUDEȚUL BRAȘOV
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată
sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene,
basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă
ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de
recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din
categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Antonie Plămădeală - Mitropolit al Ardealului 1982
Ctitor al Mănăstirii Brâncoveanu - Sâmbată de Sus
Mănăstirea Brâncoveanu - Sâmbăta de Sus - 2003
10 ani de la sfințire
Această medalie este opera gravorului Mihai Fetița
de la Monetăria Statului - București
I.P.S.
Antonie Plămădeală s-a născut la 17 noiembrie 1926, în Basarabia, la
Stolniceşti, judeţul Lăpuşna, şi a primit la botez numele de Leonida. A urmat
cursurile Facultăţii de Teologie din Bucureşti şi ale Institutului Teologic
Universitar din Cluj. A intrat în monahism şi, între 1949-1956, a fost deţinut
politic, fiind apoi scos din monahism şi nevoit să fie muncitor în diferite
întreprinderi. Începând cu anul 1968, şi-a reluat activitatea de cleric, la
început ca secretar al Institutului Teologic din Bucureşti. În anul 1970 a plecat
în Marea Britanie unde, un an mai târziu, şi-a luat doctoratul în teologie la
Heythrop College din Oxford. În 1979 a fost episcop al Buzăului şi din 1982
arhiepiscop al Sibiului şi mitropolit al Ardealului. Ca mitropolit al
Ardealului, s-a distins printr-o intensă activitate de refacere a lăcaşurilor
de cult, întemeieri de muzee, restaurări ale unor seminarii şi de ocrotire a
monumentelor religioase, istorice şi de artă. Remarcabilă a fost şi activitatea
de afirmare a Ortodoxiei peste hotare, prin susţinerea unor cursuri şi
participarea la numeroase seminarii şi colocvii internaţionale. Dăruit
Bisericii naţionale şi având vocaţie de ctitor, IPS Antonie Plămădeală s-a
impus în cultura românească prin numerose lucrări de istorie a culturii, cu
deosebire de istorie a Bisericii Ortodoxe Române. A fost ales membru de onoare
al Academiei Române în anul 1992. A murit la Sibiu, după o lungă şi grea
suferinţă, la data de 29 august 2005.
Placheta - Festivalul coral Ghe. Dima - Brașov 1972
În frumosul oraș de la
poalele Tâmpei are loc anual Festivalul Coral Internaţional Gheorge Dima, de la Braşov. Prin
inițiativa aceasta se dorește readucerea în circuitul internațional a competiției
corale care a existat la Brașov în perioada 1974-1993 și al cărei nume este
menționat în portofoliul de activitate al multor ansambluri corale de
prestigiu. Competiția este deschisă tuturor formațiilor corale camerale (max.
36 membri) și grupurilor vocale, din țară și străinătate. Festivalul este
organizat pe două categorii: muzică religoasă, piese obligatorii din
creația compozitorului Gheorghe Dima, și muzică laică, piese obligatorii din
creația compozitorului Gheorghe Dima. Pentru fiecare dintre cele două
categorii, programul ce urmează a fi prezentat în concurs trebuie să se
încadreze între cel puțin 14 minute și cel mult 17 minute de cântat efectiv.
Este recomandat ca cel mult o piesă sa poată fi interpretată cu acompaniament
minimal, de până la trei instrumente. Organizatorii pot pune la dispoziție un
pian. Restul programului trebuie executat exclusiv a cappella. Cel puțin una
dintre piesele prezentate trebuie să fie în limba nativă a ansamblului
participant. Este recomandat ca piesele să fie variate din punct de vedere
stilistic și caracterial. Jurizarea se va face de către un juriu format din 5
membri, recunoscuţi naţional şi internaţional.
Gheorghe
Dima (cunoscut
și ca George Dima) a fost un compozitor, dirijor şi pedagog român (născut la
Braşov în anul 1847 și decedat la Cluj în anul 1925). Studiile muzicale şi le-a
realizat în străinătate: la Baden, Viena, Graz și Leipzig. Iniţial a evoluat ca
solist pe scenele operelor din Klagenfurt şi Zürich (1873-1874), ulterior
devenind profesor de muzică la Braşov (1874-1878), dirijor al Reuniunii
române de gimnastică şi cîntări din Braşov (1875-1879,1899-1914),
dirijor şi director muzical al Reuniunii române de muzică din
Sibiu (1880-1899), profesor de muzică la Seminarul Andreian din Sibiu
(1883-1889). Tot la Sibiu a activat şi ca dirijor al Societăţii Hermannstädter
Männergesang Verein (1885-1888) şi ca profesor de muzică la Şcoala civilă de
fete „Astra” din Sibiu (1892-1899). Spre sfârşitul vieţii devine profesor de
ansamblu coral şi primul director al Conservatorului din Cluj (1919-1925), care
mai târziu avea să-i poarte numele. Gheorghe Dima a cules, a prelucrat şi a
publicat folclor muzical şi a avut o activitate intensă ca dirijor, pianist
acompaniator şi cântăreţ de lieduri. De mare importanţă este şi faptul că a
tradus în limba română librete de operă, texte de cantate, oratorii, versuri de
lieduri. Gheorghe Dima a fost unul dintre cei mai importanţi animatori ai
vieţii muzicale din Transilvania de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi
începutul secolului al XX-lea. Din punct de vedere componistic, el este cel
care a conturat tipul baladei vocal-simfonice (balada pentru bas,
mezzo-soprană, cor mixt şi orchestră Mama lui Ştefan cel Mare, pe
versuri de Dimitrie Bolintineanu, 1884), dar a excelat în repertoriul coral şi
vocal, fiind considerat unul dintre primii maeştri ai polifoniei corale
româneşti. Gheorghe Dima a impus în creaţia corală naţională genul madrigalului,
tratându-l liber, într-o manieră concertantă, scriitura sa contrapunctică
distingându-se prin caracterul cantabil al vocilor. În multe cazuri, sursele
sale de inspiraţie au fost folclorul orăşenesc şi melodiile vechi româneşti,
orientare prezentă şi în lucrările pentru voce şi pian, autorul nefăcând apel
la citatul melodico-ritmic, ci recreând folclorul într-o manieră personală.
Corurile sale sunt caracterizate de o substanţă sonoră densă, de o armonie
expresivă, cromatizată, legătura cu sursele tradiţionale de inspiraţie
păstrându-se mai mult la nivel melodic şi ritmic. În privinţa muzicii corale,
menţionăm cele zece caiete de Cântece populare şi melodii vechi
româneşti, publicate la Bucureşti. În evoluţia muzicii vocale camerale
româneşti, lucrările lui Gheorghe Dima se identifică momentului de apariţie a
primelor capodopere. Valoarea liedurilor sale rezidă în mare parte în
originalitatea armonizărilor şi în expresivitatea acompaniamentului pianistic,
întotdeauna pus în acord cu semnificaţiile textului şi cu cele ale liniei
melodice. Popularitatea acestora se datorează atât măiestriei compozitorului în
stilizarea folclorului, cât şi faptului că partitura vocală nu este deosebit de
pretenţioasă din punct de vedere tehnic, dar pune un mare accent pe expresie.
Majoritatea cântecelor şi liedurilor sale sunt scrise pe versuri de Eminescu,
autorul făcând dovada unui rafinat simţ al conţinutului poetic al textului.
Insigna - Brigada 2 Vânători de munte "Sarmizegetusa"
Brigada 2
Vânători de Munte "Sarmizegetusa" este o mare unitate tactică
destinată N.A.T.O., specializată în lupta în teren muntos - împădurit, având în
structură unităţi şi subunităţi luptătoare, de sprijin (de luptă şi logistic),
operaţionalizate, cu grad ridicat de mobilitate, destinată să execute acţiuni
militare şi non-militare, cu toate forţele sau cu parte din forţe, pe
teritoriul naţional sau în afara acestuia, în cadrul unor structuri
operaţionale NATO, UE sau iniţiativelor regionale în subordinea Comandamentului
Diviziei 1 Infanterie „Dacica”.
Structura
organizatorică a brigăzii asigură desfăşurarea şi perfecţionarea instrucţiei
personalului unităţilor şi subunităţilor conform standardelor NATO, menţinerea
nivelului de operaţionalizare şi executarea misiunilor specifice, pe teritoriul
naţional, în zona de responsabilitate încredinţată sau în afara teritoriului
naţional, cu unele structuri. Potrivit Înaltului Decret nr. 1674 din
12.05.1923, începând cu 1 iulie 1923, se înfiinţează, în garnizoana Bistriţa,
Divizia 2 Vânători de Munte. În perioada 1923-1940 zona de dislocare a Diviziei
2 Vânători de Munte a fost stabilită în nordul României, în masivele muntoase
ale Bucovinei, Maramureşului şi în partea de nord a Carpaţilor Orientali. În
baza prevederilor Înaltului Decret nr. 1688 din 1 aprilie 1937, Divizia 2
Vânători de Munte a primit denumirea de Brigada 2 Mixtă Munte. La 30 iunie
1941, Brigada 2 Mixtă Munte a trecut la ofensivă, în cadrul Corpului de Munte,
pe direcţia Cernăuţi – Hotin, a participat la forţarea fluviilor Nistru, Bug şi
Nipru, ajungând la 10 octombrie 1941 pe litoralul Mării Azov, iar după o scurtă
refacere în ţară a participat la acţiunile de luptă din stepa Nogai, munţii
Caucaz şi peninsula Crimeea. Începând cu 15 martie 1942 au intrat în vigoare
noile state de organizare, potrivit cărora Brigada 2 Mixtă Munte a primit
vechea denumire avută până în 1937, adică Divizia 2 Vânători de Munte. Începând
cu luna august 1944, Divizia 2 Vânători de Munte s-a reorganizat şi a asigurat
introducerea în luptă a Armatei a 4-a, în zona Gilău – Buru şi după ce în
septembrie 1944 a participat la eliberarea oraşului Cluj, a primit ordin să
înainteze pe direcţia Gilău – Huedin – Oradea. La 30.10.1944, potrivit Anexei 3
la Instrucţiunea nr. 70200 a Marelui Stat Major, Divizia 2 Munte a fost
desfiinţată pentru a doua oară după 21 de ani de activitate. La numai două
zile, pe data de 03.11.1944, prin Instrucţiunea nr. 70200 bis s-a anulat
prevederea din prima instrucţiune, iar Divizia 2 Munte nu a mai fost
desfiinţată. La 7 noiembrie 1944, Divizia 2 Vânători de Munte a primit ordin să
treacă Tisa. Sfârşitul anului 1944 îi găseşte pe vânătorii de munte în timpul
luptelor grele pentru alungarea adversarului aflat în spaţiul dintre masivele
Bukk – Matra. Dedesubp am postat ecusonul acestei structuri militare.
După eliberarea Ungariei, militarii Diviziei 2 Vânători de Munte
au acţionat în munţii Tatra pentru eliberarea Cehoslovaciei, la sfârşitul
războiului fiind regrupaţi la nord de oraşul Brno în zona Polna, Zaborna,
Dobrutov. Dintre toate diviziile Armatei României, Divizia 2 Munte a avut de
suportat cea mai grea situaţie după dictatul de la Viena. Pe parcursul celor 6
ani de război Divizia 2 Vânători de Munte a avut cele mai mari pierderi umane
şi materiale. De patru ori a plecat la luptă cu efectivele complete (18.500
militari) şi tot de atâtea ori s-a întors victorioasă, dar cu efectivele la mai
puţin de 50% din cele iniţiale, fără a considera completările efectuate aproape
la fiecare 2 – 3 luni de campanie. Tot această mare unitate a dat ţării pentru
apărarea pământului străbun cel mai însemnat tribut de sânge.La 13 iunie 1945
unităţile Diviziei 2 Vânători de Munte încep marşul înapoi către ţară şi la 20
iulie ating frontiera de vest a ţării, ajungând ca la 13 august 1945 să fie
dislocate în garnizonale de dislocare la pace. În baza ordinului Marelui Stat
Major nr. 0025715 din 29.11.1951, Divizia 2 Vânători de Munte a primit
denumirea de Divizia 14 Vânători de Munte. Prin Ordinul nr. C.L. 00898 din
30.04.1958 al Marelui Stat Major au intrat în vigoare noi state de organizare
pentru Divizia 14 Vânători de Munte, aceasta revenind la denumirea de Brigada 2
Vânători de Munte. La 14 aprilie 1961, prin Ordinul C.L. 0020, se desfiinţează
ultima mare unitate de vânători de munte din structurile Armatei României –
Brigada 2 Vânători de Munte. Conform Ordinului Marelui Stat Major nr. C.L.
001196 din 17.11.1964 se reînfiinţează Brigada 2 Vânători de Munte cu
comandamentul şi subunităţile de brigadă în garnizoana Braşov şi batalionul 21
Vânători de Munte în garnizoana Predeal. În luna decembrie a aceluiaşi an au
fost subordonate Brigăzii 2 Vânători de Munte Cabana Vânătorilor de Munte din
Diham şi Atelierul de reparat schiuri din Braşov, iar în cursul anului 1965 au
fost înfiinţate Batalioanele 20 şi 22 Vânători de Munte în garnizoanele Ghimbav
şi respectiv Sfântu Gheorghe. În perioada ce a urmat reînfiinţării, Brigada 2
Vânători de Munte a continuat instruirea militarilor, a participat la
aplicaţii, tabere de instrucţie şi concursuri aplicativ militare unde a obţinut
rezultate remarcabile. Potrivit H.C.M. nr. 1330 din 21.10.1974, Brigăzii 2
Vânători de Munte i s-a atribuit numele de “Sarmizegetusa”.
În timpul
Revoluţiei din decembrie 1989, militari din Brigada 2 Vânători de Munte au
participat la acţiuni în garnizoanele Braşov, Sfântu Gheorghe şi Bucureşti. În
timpul acestor acţiuni au murit 10 militari în termen şi au fost răniţi 8
ofiţeri şi subofiţeri şi 29 militari în termen. În perioada de după decembrie
1989, organizarea structurală şi subordonarea Brigăzii 2 Vânători de Munte
“Sarmizegetusa” au fost într-o continuă dinamică, impusă de cerinţele
modernizării Armatei României şi în concordanţă cu opţiunile militare ale
poporului şi statului român. În anul
2000 s-a desfiinţat Batalionul 20 Vânători de Munte din Ghimbav, Batalionul 30
Vânători de Munte din Câmpulung Muscel a fost subordonat brigăzii, iar
Divizionul 206 Artilerie a fost redislocat din garnizoana Hălchiu în garnizoana
Ghimbav. La 01 aprilie 2001 se înfiinţează, ca unităţi în compunerea brigăzii,
Divizionul 228 AA Mixt şi Batalionul 229 Logistic. Ulterior, începând cu 01
martie 2003, Batalionul 22 Vânători de Munte “Cireşoaia” a trecut în subordinea
Brigăzii 61 Vânători de Munte “General Virgil Bădulescu”. Procesul de
reorganizarea structurală a Brigăzii 2 Vânători de Munte “Sarmizegetusa” s-a
finalizat odată cu trecerea în subordinea brigăzii, la 1 martie 2003, a Bazei 4
Instrucţie din Curtea de Argeş şi transformarea acesteia, la 01.05.2003, în
Batalionul 33 Vânători de Munte. În afara transformărilor structurale care au
caracterizat ultimii 14 ani, Brigada 2 Vânători de Munte “Sarmizegetusa” a
participat la activităţi de instruire în comun, în ţară şi străinătate, cu
militari din S.U.A., Marea Britanie, Grecia, Olanda, Turcia, Italia, precum şi
la aplicaţii multinaţionale. Începând cu anul 2005 subunităţi şi unităţi din
Brigada 2 Vânători de Munte “Sarmizegetusa” participă la misiuni în teatrele de
operaţii din Kosovo, Irak şi Afganistan, iar în anul 2012 Brigada 2 Vânători de
Munte “Sarmizegetusa” a dislocat în teatrul de operaţii Afganistan o structură
de stat major constituită din comandamentul brigăzii ca Element de comandă şi
stat major şi Batalioanele 21 şi 33 Vânători de Munte, constituite în
batalioane de manevră având ca arie de responsabilitate provincia Zabul,
Afganistan.
Insigna - Secția numismatică Brașov
Prima stemă a orașului Braşov a fost realizată în anul 1353, şi
consta dintr-o coroană cu fleuroane în formă de crin, însoţită de o floare de
crin, dispusă pe un scut de tip francez vechi, albastru.
În anul 1429 a apărut
pe stemă şi trunchiul de copac, aşezat sub coroană, ambele dispuse pe un scut
de tip spaniol (portughez, flamand), albastru. Împreună aceste simboluri
sugerează prin grafică numele cetăţii din acele vremuri, respectiv Corona.
Actuala
stemă a municipiului, valabilă din anul 1996, şi pe care o regăsim şi pe
insigna, are un trunchi de copac cu 13 rădăcini argintii, reprezentând cele 13
comune ale Ţării Bârsei (Apaţa, Bod, Bran, Cristian, Crizbav, Dumbrăviţa,
Feldioara, Hălchiu, Măieruş, Prejmer, Sânpetru şi Vulcan), care ies dintr-o
coroană aurie cu trei lobi – simbolul puterii, dispuse pe un scut azuriu de tip
francez vechi. Scutul este timbrat la partea superioară de o coroană murală din
argint, formată din şapte turnuri – însemn specific pentru municipiile
reşedinţă de judeţ. În partea de jos, pe o panglică Gules (roşie), este aplicat
înscrisul DEO VINDICI PATRIÆ (,,Pentru Dumnezeu, apărător al patriei”). Semnificaţia
de ansamblu a stemei este ,,Înţelepciunea şi puterea conduc de-a pururi Cetatea.
Culoarea albă, pe care este dispusă stema municipiului, reprezintă culoarea
steagului Braşovului (alb –argintiu). Cele două culori, roşu şi albastru,
prezente pe conturul insignei, sunt cele pe care le regăsim pe steagurile
breslelor braşovene. Prima breaslă braşoveană a fost înfiinţată în anul 1424,
şi a aparţinut blănarilor. De-a lungul vremii au apărut noi bresle astfel că în
anul 1798 Braşovul număra 43 de bresle, deservite de 1227 meşteri, din care
amintesc: breasla arămarilor, arbaletrierilor, arcaşilor, archebuzierilor,
argintarilor, armurierilor, aurarilor, blănarilor, brutarilor, cizmarilor,
cojocarilor (tăbăcarilor), cositorarilor, curelarilor, cuţitarilor, fierarilor,
franzelarilor, lăcătuşilor, lânarilor, măcelarilor, olarilor, pantofarilor,
pălărierilor, postăvarilor,săbierilor, scutarilor, turnătorilor de tunuri,
ţesătorilor etc. De menţionat că aceste bresle aveau misiunea de a întreţine pe
timp de pace câte un bastion din cele şapte ale Cetăţii Braşovului, iar în timp
de război – de a le apăra. Breslele trebuiau să pregătească 20 de luptători şi
un armurier, gata oricând să apere 21 bastioanele. Cele şapte bastioane vor
purta numele breslei care le deserveşte: Bastionul Aurarilor, Curelarilor,
Fierarilor, Funarilor, Postăvarilor, Tăbăcarilor şi Ţesătorilor. Datele tehnice
ale insignei sunt: formă - ovală, dimensiuni – 20 x 18 milimetri, pin pentru
prindere pe spate, confecţionată din zamac (aproximativ 92% zinc, aliat cu
aluminiu, magneziu şi cupru) și tiraj – 100
exemplare.
Insigna s-a realizat la firma orădeană SC ACCESORII PROD SRL.
Era
la început de veac XX. Cultura şi ştiinţa în România prinseseră aripi de zbor
stabile şi de perspectivă, precizându-se domeniile şi principiile de
activitate. Se trecea acum la culegerea primelor roade ale frământatului şi cu
rol de pionierat secol al XIX-lea, când reprezentanţi de frunte ai renaşterii
româneşti se dăruiau, cu întreaga lor fiinţă, intereselor naţionale. Unirea
Principatelor şi marile reforme ale lui Alexandru Ioan Cuza au deschis larg
porţile afirmării învăţământului, ştiinţei şi culturii în România. Publicaţii
şi societăţi de tot felul luau fiinţă, croindu-şi drum spre mintea şi inima
românilor. În acest context de efervescenţă spirituală, o nouă
ştiinţă specială se înfiripa în peisajul intelectual românesc. Informaţiile lui
C. Bolliac din „Trompeta Carpaţilor”, referitoare la unele descoperiri
monetare, dar mai ales lucrările lui D.A. Sturdza şi primele studii de
specialitate ale lui M.C. Sutzu, precum şi alcătuirea unor colecţii monetare,
aveau să se constituie ca temelie a ştiinţei numismatice din România. Începutul
sec. XX va marca pentru numismatica din ţara noastră un moment de o
reală însemnătate. Pe data de 28 decembrie 1903, la iniţiativa unui grup
de entuziaşti şi pasionaţi ai acestei discipline, lua fiinţă Societatea
Numismatică Română (S.N.R.). Adunarea Generală, în şedinţa sa inaugurală, a
votat Statutele Societăţii şi a ales Comitetul de conducere în următoarea
alcătuire: D.A. Sturdza, preşedinte de onoare; M.C. Sutzu, preşedinte activ;
Gr. Tocilescu, vicepreşedinte; Al. Cantacuzino, secretar; lt. col. G.
Iordăchescu, casier contabil; dr. G. Severeanu, subsecretar şi D. Panku, C.
Alessandrescu, Carol Storck şi E.D. Mirea, membri. O dată cu adoptarea
Statutelor se fixa şi ţelul principal al Societăţii, care îşi propunea „să
dezvolte ştiinţa şi arta numismatică” în România." În prezent S.N.R. are
filiale în aproape toate județele țării. Sus am postat logo-ul Societății
Numismatice Române.
Atena era o zeiţă, una dintre
cele mai mari divinități ale mitologiei greceşti, identificată de către romani
cu zeița Minerva.
Era zeița înțelepciunii, pe care grecii o mai
numeau și Pallas Athena sau, pur și simplu, Pallas. Deasupra am postat o poză
cu statuia zeiţei Atena care se găseşte la Muzeul Luvru din Paris.
Insigna - Steagul Roșu AB (Autocamioane Brașov)
Asociaţia
Sportivă „Steagul Roşu ” Braşov este continuatoarea defunctei FC Braşov,
echipă cu 46 de ani de prezenţă pe prima scenă fotbalistică a ţării. Această
asociație este o echipă de fotbal fondată de către suporteri pe data de 14
iulie 2017, în prezent jucând în Liga a IV-a. Echipa joacă meciurile de acasă
pe Stadionul Tineretului, construit în anul 1936 cu numele “Regele Carol al II-lea”.
Brașovenii
mai folosesc și Stadionul ICIM din cartierul Astra, pentru meciuri amicale
și pentru antrenamentele din timpul săptămânii.
Placheta - 1235 - Brașov - 2005
Universitatea Transilvania
Turnul Sfatului
Biserica neagră
Cafeneaua Transilvania
Cazarma
Dealul Străjii
După ziduri
Gara veche - Brașov
Gimnaziul catolic
Gimnaziul ortodox
Hotelul ARO Palace
Hotelul Continental
Palatul de finanțe
Palatul de finanțe și Palatul poștal
Palatul poștal
Poarta Ecaterina
Primăria
Statuia lui Honterus
Vila Kertsch
Vederi Brașov
Panorama Brașov
Brașov este
un judeţ din România aflat în sud-estul Transilvaniei, care
include regiunile istorice Ţara Bârsei, Ţara Făgăraşului şi Altland-ul
săsesc. Situat în partea centrală a țării, pe cursul mijlociu al râului
Olt, în interiorul arcului Carpatic, judeţul Braşov deține 2,3% din suprafața
țării, adică 5351 kilometri pătrați, numără aproximativ 630000 de locuitori şi are capitala
în oraşul cu acelaşi nume - Braşov. Ca subunităţi administrative judeţul are în
compunere 4 municipii - Brașov, Făgăraș, Săcele și Codlea, 6 oraşe - Predeal,
Zărnești, Râșnov, Victoria, Rupea, Ghimbav şi 43 de comune. Deasupra am postat
stemele interbelică, comunistă şi actuală ale judeţului, precum şi pozele
câtorva monumente de cultură și arhitectură din județul Brașov, alte frumoase locuri de vizitat precum și trimiteri poștale din vremuri diferite.
Biserica evanghelică - Baciu (Săcele)
Fabrica de zahăr - Bod
Vederi - Bran
Vedere - Budila
Biserica greco catolică - Bunești
Vedere - Cernatul Săcelelor
Băile - Codlea
Biserica ortodoxă - Codlea
Gara - Cristian
Gara - Dârste (Săcele)
Vedere - Dumbrăvița
Piața Franz Josef - Făgăraș
Biserica evanghelică - Făgăraș
Biserica luterană - Făgăraș
Cetatea - Făgăraș
Liceul Radu Negru - Făgăraș
Podul de peste Olt - Făgăraș
Monumentul studenților - Feldioara
Cazarma - Ghimbav
Vedere - Ghimbav
Biserica evanghelică - Hălchiu
Biserica ortodoxă - Halchiu
Cabana Cristianu Mare
Cabana Mălăiești
Vedere - Mercheașa
Gara - Noua
Vedere - Ormeniș
Școala și Biserica greco ortodoxă - Paloș
Cabana Poiana - Poiana Stalin (Poiana Brașov)
Hotelul Predeal - Predeal
Mănăstirea - Predeal
Biserica evanghelică reformată - Râșnov
Biserica română - Râșnov
Băile Rodbav
Cetatea - Rupea
Vedere - Sâmbăta de Jos
Castelul - Șercaia
Locuințele și Prăvălia lui Indig Aron - Teliu
Vedere - Voila
Vedere - Șoarș
__________ooOoo__________
O OBLIGAȚIUNE ROMÂNEASCĂ
CU CUPOANE DETAȘABILE
Obligațiune 5% - 500 lei 1 noiembrie 1934
PRIMA SOCIETATE CIVILĂ DE CREDIT
FUNCIAR RURAL - BUCUREȘTI
Detaliu vignetă de pe o bancnotă americană fantezie
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni germane
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 02.02.2020
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu