SEBASTIAN VLĂDESCU: P.D.
“Există o viziune foarte clară
a acestui guvern.
Și viziunea spune așa:
România este în impas.“
LIVIU DRAGNEA:
P.S.D.
“M-am simțit încărcat pozitiv
când am fost cu Ponta
în comunitățile sinistrate.“
ADRIAN VIDEANU: P.D.-L.
“Chiar vreau să începem să demarăm.“
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
_____________xxx_____________
O INSIGNĂ
ȘI CÂTEVA MEDALII
DIN JUDEȚUL BRĂILA
ȘI CÂTEVA MEDALII
DIN JUDEȚUL BRĂILA
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Ministerul de interne - Pompierii 1831 - 1996
Comandamentul trupelor de pompieri
Primăria municipiului Brăila - România
Cea mai veche mentiune documentara despre pompierii din Braila dateaza din 1831,
mai precis de la aplicarea Regulamentului Organic în Tara Româneasca si
consta în porunca Divanului Savârsitor al Principatului Valahiei catre
Magistratul orasului Braila. Acest act se poate numi ,,Certificatul de nastere”
al pompierilor braileni. Serviciul de combatere a incendiilor a fost dotat cu
doua tulumbe, cumparate de la Odessa în 1834, iar pentru initierea pompierilor
în utilizarea lor, a fost numit, de la Bucuresti, un om cu experienta în acest
mestesug. În anul 1863 a fost realizat un local special pentru
pompieri, opera a arhitectului Dumitru Poenaru, pe strada Orientala. Sectia de
pompieri a orasului Braila s-a înfiintat la 1 aprilie 1874, în cadrul Bateriei
Galati din Divizia a III-a prin Legea privind reorganizarea serviciului de
pompieri pe baze militare din 12 martie 1874. Acest moment a consfintit
militarizarea, în cea mai mare parte, a serviciului de pompieri si preluarea de
Sectia de pompieri a unor prerogative ale artileriei teritoriale. Despre bravura dovedita de pompierii braileni s-a
auzit si în capitala. Astfel, ca urmare a interventiilor curajoase si deosebit
de periculoase la Moara Violatus, din 24 si 25 iulie 1912, au fost distinsi 3
pompieri de catre însusi regele Carol I prin Înaltul Decret Regal nr. 3654
acordându-li-se brevetele si medaliile ,,Barbatie si Credinta”. Un moment de seama în evolutia pompierilor
braileni l-a constituit înfiintarea, în februarie 1937, a Companiei de pompieri
Braila în baza Legii 56/1936, care reglementa activitatea pompierilor militari
si civili din România. Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial pompierii braileni
si ofiterul cu prevenirea incendiilor s-au preocupat de organizarea prevenirii
si stingerii incendiilor în Raionul, de atunci, Braila. La 18 mai 1961, ia fiinta Compania a II-a de
pompieri Braila, cu sediul în incinta Combinatului de Celuloza si Hârtie. Ca
urmare a reorganizarii teritoriale, în 1968, se înfiinteaza Grupul de pompieri
al judetului Braila cu sediul în strada Orientului, iar din 1974 s-a mutat pe
bulevardul Dorobanti nr. 468. Activitatea institutiei a câstigat si mai mult în
operativitate în perioada de dupa Revolutia din 1989, prin înfiintarea
pichetelor (actual garzi de interventie) din orasele Ianca si Însuratei în 1995
si Faurei în 2003.
Începând cu 15
Decembrie 2004 prin unirea pompierilor militari cu protectia civila, în baza
O.U.G. nr. 88 din 2001 cu modificarile si completarile ulterioare, H.G.R. nr.
1490/2004 si H.G.R. nr. 1492/2004 s-a format actuala structura destinata
asigurarii managementului situatiilor de urgenta: Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta ,,Dunarea ” al judetului
Braila, care asigura în zona de competenta coordonarea, îndrumarea si
controlul activitatilor de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta. Astfel,
serviciile profesioniste pentru situatii de urgenta asigura interventia la o
gama larga de evenimente negative, de la stingerea incendiilor si prim ajutor
în accidente rutiere sau tehnologice, la inundatii, avarii si alte catasrofe
naturale, acoperind practic, întregul spectru al misiunilor specifice
protejarii vietilor omenesti, a mediului înconjurator si a bunurilor materiale.
Anul 2005 marcheaza aparitia Comitetului judetean si Comitetelor locale pentru
Situtii de Urgenta, organisme de conducere, coordonare si gestioare a activtatilor
de prevenire si interventie în situatii de urgenta, conduse de Prefect si
respectiv Primarii unitatilor administrativ teritoriale din judetul Braila. Începând
cu anul 2006 se intra în etapa profesionalizarii institutiei, prin înlocuirea
militarilor în termen cu personal angajat, în vederea cresterii gradului de
operativitate în îndeplinirea misiunilor si atributiilor specifice. Cooperarea
si conlucrarea dintre Inspectoratul judetean pentru Situatii de Urgenta si
autoritatile administratiei publice locale cunoaste noi coordonate ale
cooperarii în ultimii- ani, atât în domeniul îndeplinirii misiunilor cât si al
finantarii unor activitati. Astfel în anii 2006-2007 Consiliul Judetean Braila,
a dotat Inspectoratul cu o autospeciala pentru descarcerare si doua
autovehicule pentru munca operativa folosite pentru îndeplinirea atributiilr în
domeniul prevenirii situatiilor de urgenta si executarii misiunilor de asanare
a munitiei ramasa neexplodata. Începând cu anul 2009 va începe construire si
modernizarea imobilului destinat Centrului judetean de conducere si coordonarea
interventiilor, imobilul si finantarea lucrarilor fiind asigurate de Consiliul
Judetean Braila. Pâna la terminarea investitiei respective, în
incinta Inspectoratul judetean pentru Situatii de Urgenta, se va asigura prin
eforturi proprii, implementarea Sistemului de Management Informational pentru
Situatii de Urgenta. Acest sistem va deservi Comitetul Judetean si
Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, asigurând o mai buna si eficienta
coordonare si conducere a fortelor si mijloacelor de interventie destinate
limitarii si înlaturarii efectelor negative înregistrate în judetul Braila, ca
urmare a manifestarii unor factori de risc specifici. Diversificarea bazei
materiale, a actiunilor de prevenire a incendiilor si altor situatii de
urgenta, perfectionarea formelor de pregatire ale personalului, reducerea
timpului de raspuns la interventii si specializarea continuua a echipelor de
salvatori sunt directii care stau permanent în atentia conducerii institutiei,
în vederea asigurarii si cresterii gradului de siguranta a concetatenilor si
bunurilor materiale ale acestora, a patrimoniului public si privat. Sediul
Inspectoratului Pentru Situații
de Urgență “Dunărea” din municipiul
Brăila este situat pe Bulevardul Dorobanților la nr. 468. (poza de mai sus).
Carol I - Regele românilor
Ministerul agriculturii - Expozițiunea din 1903 - Brăila
Muzeul Brăilei - Divizia 2 Infanterie "Getica"
Un viitor pentru trecutul nostru
Armata a 2-a 1916 - 2011
Semper dignitate fidelis patriae
(Întotdeauna cu credință și demnitate pentru patrie)
Divizia 2 Infanterie "Getica"
Divizia 2 Infanterie „GETICA” este o mare unitate de nivel tactic-operativ a Armatei
României, fiind subordonată Statului Major al Forțelor
Terestre. Comandamentul diviziei este situat în municipiul Buzău. Divizia
2 Infanterie "Getica" este continuatoarea tradițiilor istorice și de
luptă ale ale Armatei a 2-a, înființată în primul război mondial (în baza
ordinului nr. 40 al Marelui Cartier General din 15 august 1916, la data de 18 august
1916, „toate trupele și serviciile prevăzute prin lucrările Ipotezei Z,
vor trece sub ordinele superioare ale Comandamentului Armatei a 2-a”). Militarii
Armatei a 2-a au participat la acțiunile de luptă din primul război mondial de
pe frontul Carpaților, din anul 1916, precum și la luptele din vara anului
1917. Armatei a 2-a i-a revenit dificila și onoranta sarcină de a intra în
istorie și de a participa la marea ofensivă de la Mărăști și la aprigele
încleștări în operația de la Oituz din vara anului 1917. La 1 august 1918, Armata a 2-a primit ordin
de demobilizare. La 12 septembrie 1939, se reînființează Armata a 2-a,
urmând ca, în urma aplicării planului de restructurare a Armatei, la 22
septembrie 1940, aceasta să se desființeze din nou. Strucuturi din compunerea
sa resubordonate au desfășurat în timpul celui de-al doilea război mondial
importante acțiuni de luptă atât pe timpul campaniei din est, cât și celei din
vest.
Prezint mai jos câteva repere calendaristice în evoluția acestei
importnate structuri militare:
- În iunie 1947 a fost creată Regiunea a 2-a Militară, cu comandamentul la București.
- În anul 1960 se desființează Regiunea 2 Militară și se reînființează Armata a 2-a, cu comandamentul la București;
- În anul 1980 Comandamentul Armatei a 2-a a fost mutat la Buzău;
- În anul 2000 Comandamentul Armatei a 2-a a fost restructurat, devenind Comandamentul 2 Operațional Întrunit - nivel corp de armată și în 2001 primește denumirea onorifică de "Mareșal Alexandru Averescu";
- În anul 2009 Comandamentul 2 Operațional Întrunit devine Comandamentul Operațional Întrunit;
- În anul 2010 Comandamentul Operațional Întrunit "Mareșal Alexandru Averescu" se transformă în Comandamentul Diviziei 2 Infanterie "Getica".
Insigna - C.S.S. Brăila (Clubul sportiv școlar)
Prezint mai jos câteva repere calendaristice din viața Clubului Sportiv Școlar din municipiul Brăila, Strada Carantinei, nr. 4:
- Școala Sportivă Brăila s-a înființat în anul 1967, funcționând pentru început cu 4 secții de specialitate (atletism, baschet, gimnastică ritmică și volei) , iar din anul 1969 devine unitate de sine stătătoare.
- În anul 1971 baza sportivă brăileană s-a îmbogățit prin inaugurarea Stadionului municipal de atletism și darea în folosință a Bazinului acoperit de înot din Parcul Monument.
- În anul 1974 Școala Sportivă Brăila s-a transformat în Clubul Sportiv Școlar, care a funcționat cu această denumire până la data de 1.09.1992, când a fuzionat cu Școala Generală nr. 30 înființându-se Liceul de Educație Fizică și Sport.
- În anul 1976 în Brăila a avut loc inaugurarea Bazinului olimpic descoperit și a bazinelor de sărituri de la trambulină.
- În anul 1996 Liceului cu Program Sportiv Brăila s-a situat pe un onorant loc IV la nivel național pentru rezultatele sportive, după cluburile bucureștene Steaua și Dinamo și Dinamo Brașov.
Camerele de comerț din România - 150 ani de istorie
1850 - 1864 - 1990 - 2000
C.C.I.A. Brăila (Camera de comerț, industrie și agricultură)
Pace - Prosperitate - Progres
S.N.R.S. Brăila (Societatea numismatică română - secția)
Camera Naţională de Comerț este organizaţie neguvernamentală, autonomă, nonprofit, de utilitate publică, cu personalitate juridică, ce reprezintă, sprijină şi apără interesele generale ale comunităţii de afaceri din România, urmărind promovarea şi dezvoltarea industriei, comerţului, serviciilor şi agriculturii, în concordanţă cu cerinţele economiei de piaţă, fiind organizată și funcționând în temeiul Legii nr. 335/2007 a camerelor de comerț din România. Camera de Comerț
(și Industrie) a României este unul dintre cele mai importante foruri de
reprezentare a oamenilor de afaceri români din ultimii 150 de ani. Exponentă a
economiei libere de piață, Camera de Comerț și Industrie a României a
contribuit activ la dezvoltarea mediului de afaceri și, implicit, a României. Istoria
Camerei de Comerț și Industrie a României este strâns legată de procesul de
modernizare a Principatelor Române din secolul XIX, iar înființarea primei
Camere de Comerț pe teritoriul țării noastre a reprezentat un punct de referință
pentru generația pașoptistă. În timpul revoluției de la 1848, se distinge
Ștefan Golescu, un tânăr provenit din burghezia valahă, școlit în Elveția
alături de frații săi. După o perioadă de exil, urmare a participării sale în
cadrul delegației valahe care a negociat cu reprezentanții Imperiului Otoman
adoptarea Declarației de la Islaz, Golescu revine în țară în 1857 și este unul
dintre cei care, doi ani mai târziu, l-au ales pe Alexandru Ioan Cuza în
fruntea Țării Românești. Ștefan Golescu devine ministru al finanțelor în
Guvernul condus de Ion Ghica, iar printre proiectele sale se numără și
înființarea Camerelor de Comerț pe teritoriul țării. Proiectul ministrului
Golescu, susținut de breslele și corporațiile negustorești, nu se bucură însă
de susținerea Adunărilor Legislative de la București și de la Iași. Trei ani
mai târziu, în 1863, ministrul agriculturii, C.A. Rosetti, trimite către
Adunările Legislative o nouă inițiativă de creare a Camerelor de Comerț în
Principatele Unite. La data de 30 septembrie 1864, Domnitorul Alexandru Ioan
Cuza semnează Decretul Domnesc 1363 privind înființarea Camerelor de Comerț și
Industrie. Proiectul urmărea consolidarea noului stat românesc și modernizarea
acestuia, prin crearea unor instituții care să conecteze Principatele Române la
sistemul economic capitalist occidental, devenit, în a doua jumătate a
secolului XIX, modelul politic, economic și cultural al României. Conform
Decretului Domnesc, adoptat în 1864, pe teritoriul Principatelor Unite se
înființează 15 Camere de Comerț, la București, Turnu-Severin, Craiova,
Turnu-Măgurele, Giurgiu, Brăila, Galați, Ismail, Bârlad, Iași, Piatra-Neamț,
Bacău, Focșani, Botoșani și Ploiești. Prima Cameră de Comerț care începe să
funcționeze este cea din București, în anul 1868. În această perioadă,
negustorii, reprezentați de Camera de Comerț, au început o serie de demersuri
pe lângă autoritățile statului. De exemplu, aceștia au solicitat Ministerului
de Justiție să inițieze procedura de înregistrare a tuturor negustorilor și
astfel au pus bazele actualului Registru al Comerțului.Camera de Comerț a
participat activ la dezvoltarea cadrului economic din Capitală și a contribuit
la momentele cheie în dezvoltarea mediului de afaceri, cum ar fi crearea
birourilor vamale, reglementarea repausului duminical, prima lege a mărcilor de
fabrică sau legea încurajării industriei naționale (care oferea avantajul de 5%
din preț pentru produsele industriale românești în cadrul licitațiilor contra
produselor străine). Au fost puse, astfel, bazele de funcționare ale Camerei de
Comerț, al cărei rol principal era de reprezentare a intereselor negustorești
și de consultare pe lângă autoritățile statului, în domeniile care țineau de
mediul economic și fiscal. Una dintre problemele ridicate de reprezentanții vremii
a fost subordonarea Camerelor de Comerț față de instituția prefectului, prin
care aceștia considerau că libertatea economică nu era întru totul respectată.
După aproape două decenii de încercări de modificare a legii Camerelor de
Comerț, negustorii au reușit să obțină o nouă lege, Decretul Regal 1551 din
1886, semnat de Regele Carol I. A doua lege a Camerelor de Comerț prevedea
scoaterea acestora de sub autoritatea guvernamentală, dar și reducerea
numărului Camerelor de Comerț de la 15 la 10. Această lege a rămas în vigoare
pentru aproape 40 de ani, când a fost modificată de Parlamentul României Mari,
pentru a corespunde realităților noului stat român. Prin Decretul Regal 102 din
1925, Regele Ferdinand a adoptat a treia lege a Camerelor de Comerț, prin care
a reformat Sistemul Cameral din România. Noua lege a sporit numărul Camerelor
de Comerț și competențele acestora și a prevăzut înființarea unei organizații
naționale, care să reprezinte toate Camerele teritoriale, sub forma Uniunii
Camerelor de Comerț și Industrie. Camerele au funcționat ca instituții publice
autonome, cu un comisar guvernamental desemnat pentru fiecare Cameră, până în
anul 1938, când au trecut în subordinea Ministerului Economiei Naționale. În
Regatul României, activitatea Camerelor de Comerț a devenit din ce în ce mai
importantă și mai corelată cu realitățile economice ale vremii. Camerele de
Comerț românești și-au pus amprenta asupra primelor forme de învățământ
comercial și industrial, au dezvoltat relații internaționale cu instituții
similare din alte state, au contribuit la liberalizarea comerțului,
modernizarea transporturilor și a comunicațiilor, extinderea și consolidarea
pieței interne. Camerele de Comerț și Industrie din România au fost desființate
în anul 1949, prin Decretul nr. 74 al Prezidiului Marii Adunări Naționale a
Republicii Populare Române. Singura Cameră care a continuat să funcționeze, cu
competențe diminuate și sub controlul strict al regimului comunist, a fost
Camera de Comerț și Industrie din București, reorganizată sub forma Camerei de
Comerț Exterior a Republicii Populare Române. În 1971, instituția a devenit
Camera de Comerț și Industrie a Republicii Socialiste România. După
Revoluția din 1989, Guvernul României a adoptat Decretul Lege nr. 139 din 1990
privind Camerele de Comerț și Industrie, moment care a marcat renașterea
Sistemului Cameral. Noilor Camere de Comerț li s-a acordat statutul de
organizații non-guvernamentale, asociative ale mediului de afaceri; acestea au
devenit principalii piloni ai economiei de piață, dominată de antreprenorii
privați. Odată cu reînființarea Camerelor de Comerț și Industrie, în cadrul
acestora a fost înființat și sistemul Registrului Comerțului. În această
perioadă, Camera de Comerț și Industrie a României și întregul Sistem Cameral
au depus eforturi pentru reconstrucția economiei de piață a României, în
vederea integrării în Uniunea Europeană și în structurile euroatlantice. CCIR a
dezvoltat activitatea Registrului Comerțului, a trasat liniile învățământului
profesional și a pus bazele unei societăți expoziționale moderne, cunoscută
astăzi la nivel național și internațional – Romexpo SA. În
prezent, Sistemul Cameral din România este reglementat prin Legea nr. 335 din
2007 privind Camerele de Comerț din România, completată prin Legea nr. 39/2011.
Organizarea actuală se aseamănă cu sistemul legii din 1925, când a existat câte
o Cameră de Comerț în fiecare reședință de județ, iar acestea erau grupate în
jurul Camerei de Comerț și Industrie a României. Astfel, Sistemul Cameral din România
reprezintă rețeaua asociativă a mediului de afaceri cu cea mai extinsă
reprezentare la nivel național și este singura organizație prezentă în fiecare
județ al țării.
Creata
in 1864 si desfasurandu-si activitatea pana in 1949, cand guvernul comunist a
suspendat-o, Camera de Comert, Industrie si Agricultura Braila si-a reluat
activitatea in anul 1990, odata cu recunoasterea acesteia de catre Guvern, prin
HG 799. Avand in vedere misiunea asumata si strategia adoptata, CCIA Braila isi
propune ca obiective prioritare: reprezentarea interna si internationala a
intereselor membrilor, printr-un lobby eficient si prin implicarea directa in
crearea unui mediu de afaceri modern; asigurarea unei game de servicii de
inalta calitate, cu valoare adaugata mare datorita profesionalismului
angajatilor, precum si imbunatatirea ofertei de servicii in scopul cresterii
competitivitatii membrilor sai. Gama larga a serviciilor pe care CCIA Braila le
ofera membrilor, incearca sa acopere toate aspectele legate de desfasurarea
afacerilor intr-un context legislativ si economico-social aflat intr-o continua
schimbare: consultanta, instruire, informatii de afaceri, promovare, stabilirea
de contacte, etc. Specializarea serviciilor insotita de competenta profesionala
a angajatilor Camerei constituie garantia solutionarii operative a problemelor
agentilor economici. In contextul legii si a necesitatilor obiective ale etapei
actuale, CCIA Braila este promotor al dezvoltarii economice locale prin
cultivarea parteneriatului public privat. Apartenenta la organisme similare
recunoscute, din tara si strainatate, contactele internationale dezvoltate,
confera Camerei calitatea de partener de marca in lansarea si derularea de
proiecte de interes local, regional, transfrontalier si international. Sediul
Camerei de Comerț, Industriei și Agricultură a județului Brăila este
situat în municipiul Brăila, pe Strada Pensionatului,
la nr.2.
Brăila este
un municipiu în sud-estul României și reședința județului cu același nume.
Orașul este situat pe malul stâng al Dunării. Conform ultimelor estimări
oficiale ale Institutului Național de Statistică, populatia orașului era, în
anul 2009, de 211884 de locuitori, fiind al 10-lea oraș din țară după numărul
de locuitori. Brăila este o veche așezare pe malul stâng al Dunării,
apărând cu numele "Drinago" într-o veche descriere geografică și de
călătorii spaniolă, "Libro del conoscimiento" (1350), dar și pe câteva
hărți catalane (Angellino de Dalorto, 1325 - 1330 și Angelino Dulcert, 1339).
Sus am postat stemele 1865 - 1918, interbelică, comunistă și actuală ale
municipiului, iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură, dar și câteva trimiteri poștale ilustrate din perioade diferite din municipiul Brăila.
Muzeul Brăilei - Strada Galați
Biserica Sfântul Nicolae
Azilul de orfani
Biserica Sfântul Petru
Biserica Sfinții Arhangheli (fosta Geamie)
Biserica Sfântul Gheorghe
Cascada din Grădina publică
Școlile comunale
Moara de foc (Moara Violatos)
Monumentul Traian
Fabrica de celuloză
Gara fluvială
Casa Verona
Calea regală (est)
Banca națională
Biserica lipovenească
Portul
Muzeul Brăilei
Strada Împăratul Traian
Grădina publică cu rezervorul de apă
Biserica grecească
Biserica armeană
Bulevardul Carol
Bulevardul Cuza
Calea regală
Casa Inginer Budeanu
Casa Perlea
Casa Sulioti
Cazarma guarzilor comunali (Liceul Gh. Munteanu Murgoci)
Centrul
Gara
Grădina publică cu Pavilionul de muzică
Marele hotel francez
Piața Sfinții Arhangheli
Liceul Nicolae Bălcescu
Hotelul Splendid - Sediul banca BRD
Monumentul
Palatul administrativ - Facultatea de inginerie
Strada Călărași
Strada Galați
Strada Victoriei și Biserica Sf.Dumitru
Strada Misitiilor
Vederi
Județul
Brăila este un județ din provincia Muntenia, partea de
est a României, care își are reședința în orașul cu același nume. Județul se
întinde pe o suprafață de 4766 kilometri pătrați și numără aproximativ 373000
de locuitori. Ca subunități administrative județul se compune dintr-un
municipiu - Brăila, 3 orașe - Însurăței, Ianca, Făurei și 40 de comune. Sus am postat harta, stemele
interbelică, comunistă și actuală ale județului, iar dedesubt pozele câtorva
monumente de cultură și arhitectură ale județului, câteva trimiteri poștale
ilustrate, din vremuri diferite, și alte locuri de vizitat în acest județ.
Băile Câineni
Cazinoul - Lacu Sărat
Hotelul Poppesen - Lacu Sărat
Parcul - Lacul Sărat
Administrația stațiunii - Lacu Sărat
Biserica - Movila Miresii
Primăria - Șuțești
____________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Explorator, navigator și scriitor,
Louise Antoine de Bougainville, a trăit între anii 1729 - 1811.
Detaliu vignetă de pe o acțiune românească
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 24.08.2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu