Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură și câteva trimiteri poștale ilustrate din vremuri diferite
din localitatea germană OBERKIRCHEN, municipalitatea
SCHMALLENBERG, landul RENANIA DE NORD
WESTFALIA, precum și un jeton și o insignă locală.
Biserica Saint Gertrudis
Fabrica de sticlă
Strada Kurze
Trimiteri poștale
Vedere generală
Arhitectură locală
Insignă locală
Jeton local
xxx
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O PASTILĂ DE UMOR
________xxx________
O INSIGNĂ
ȘI CÂTEVA MEDALII
DIN JUDEȚUL ARGEȘ
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Ion Antonescu - mareșal al României 1882 - 1946
Muzeul județean Argeș, Pitești, România 1996
Această medalie este opera gravorului
Constantin Dumitrescu de la Monetăria națională
Ion Victor Antonescu (născut la data de 2 iunie 1882 în
Piteşti şi decedat la data de 1 iunie 1946 în închisoarea Jilava), a fost un om
politic român, ofiţer de carieră, general, şeful secţiei de operaţii a Marelui Cartier
General al Armatei române în primul război mondial, ataşat militar la Londra şi
Paris, comandant al Şcolii Superioare de Război, şef al Marelui Stat Major, şi
Ministru de Război, iar din 4 septembrie 1940 până în 23 august 1944 a fost
prim-ministru al României şi Conducător al Statului cu puteri
dictatoriale. Ion
Antonescu a decis intrarea României în al doilea război mondial de partea
puterilor Axei, pe baza promisiunilor lui Hitler că teritoriile româneşti
pierdute în 1940 ca urmare a Dictatului de la Viena şi Pactului Ribbentrop
Molotov vor fi retrocedate României sub presiunile Germaniei. A fost demis de
la conducerea statului de către regele Mihai prin actul de la 23 august 1944.
La data de 17 mai 1946 a fost condamnat la moarte pentru crime de război de
Tribunalul Poporului din Bucureşti. La 1 iunie 1946 a fost executat prin
împuşcare la închisoarea Jilava.
I.A. ARO - 100 ani 1885 - 1985 (Intreprinderea de autoturisme)
Expoziția filatelică "Centenarul ARO" - Câmpulung
Sub
dealul Muscelului, pe locul unde se afla uzina ARO nimic nu mai amintește,
însă, de cele 500000 de mașini construite piesă cu piesă aici. Povestea
uzinei începe la puțină vreme după retragerea sovieticilor din țară. Nici măcar
cei care au gândit construcția colosului industrial nu și-au imaginat faima ce avea
să o cunoască brandul ARO. „ARO a fost
una dintre cele mai bune mașini de teren din lume”, spune un fost director al
uzinei. ARO a câștigat raliul Paris-Dakar și a fost exportat în peste 110 de
țări. Era atât de bun, iar cererea era atât de mare la export, încât uneori
autoturismele se vindeau fără roată de rezervă. Câte 2000 de mașini mergeau în
fiecare an în Polonia,
în Germania Democrată și
în
Cehoslovacia, iar
50000 de mii de jeep-uri românești au ajuns în China din
1975 până la Revoluție. Cea mai mare victorie a mașinii de teren românești a
fost intrarea pe piața americană. „Dacă
ați fi văzut ARO 24 circulând pe șoselele din SUA, unde toată lumea, când se
oprea, venea să întrebe de unde provine această mașină, ați fi avut o mare
satisfacție”, spune același director. Mașina ARO era
râvnită pentru că putea urca pe orice teren accidentat. Ajungea în vârf de deal
și trecea peste orice dună de nisip. Unde mai pui că pentru americani era și
ieftină. În țară, ARO era mașina celor aleși. Până în 1981, singurul beneficiar
a fost Armata. Mai apoi au putut să se plimbe cu Aro și cei care aveau norocul
să primească aprobarea Ministerului Economiei sau direct a lui Nicolae Ceaușescu. Revoluția a prins Uzina cu
aparatură învechită, nemodernizată de zece ani. Chiar și așa, cererea pentru
mașinile produse aici era mare, Fabrica nu ducea lipsă de contracte pentru
export. Totuși, conducerea de atunci s-a orientat
către piața internă. O decizie explicată de faptul că românii, dornici să se
plimbe cu ARO și care stăteau zi și noapte la poarta uzinei, dădeau șpagă o
mică avere ca să plece acasă cu mașina mult râvnită. „O mașină costa 140000 de lei și pe ea se dădea 400000
de lei. Ciobanii din Transilvania veneau aici să cumpere ARO cu sacii, cu
desagii de bani”, își amintește un fost lider de sindicat
din uzină. Așadar, spre deosebire de majoritatea uzinelor românești pentru care
ieșirea din comunism a însemnat dispariția comenzilor, la ARO lucrurile stăteau
cu totul altfel. Cererea de mașini, era, în 1990, mai mare decât capacitatea de
producție a fabricii. Dar
a avut ghinionul să apară în existența ei Bancorex,
care a acordat unei firme de peste Prut un credit de 20 de milioane de dolari
pentru a cumpăra 3200 de mașini ARO, adică jumătate din producția pe un an de
zile. “Valeologia”, firmă cu sediul în
Chișinău, despre care s-a spus că ar fi fost o acoperire a mafiei rusești, a
tras însă o dublă țeapă - n-a mai plătit nici creditul la Bancorex, nici
mașinile ARO, pe care le-a vândut, mai departe, în țările ex-sovietice. “Valeologia”
a reprezenat lovitura destabilizatoare pentru ARO. În ciuda comenzilor, fabrica
acumulează datorii. Inexplicabil, statul impune un preț de vânzare mult sub cel
de producție, iar diferența este acoperită cu fonduri de la buget. Până în
1996, când Aro intră în colaps. O altă
firmă despre care se spune că ar fi căpușat Aro timp de 14 ani este IATSA
Câmpulung, care aparținea la vremea aceea „baronului
roșu” Constantin Nicolescu, fostul
președinte al Consiliului Județean Argeș. Ani la rând, IATSA este unul dintre partenerii privilegiați ai
uzinei Aro, iar Constantin Nicolescu,
patronul ei, protejatul lui Adrian Năstase și al lui Nicolae Văcăroiu. După câteva tentative de privatizare
eșuate, în peisaj apare John Perez, un
dealer american de origine cubaneză, dornic să cumpere
uzina. Potențialul investitor ar fi fost protejat de însuși președintele
României de atunci, Ion Iliescu. Liderul de sindicat susține că l-ar
fi avertizat pe președinte. „Atunci, domnul Iliescu m-a apostrofat și mi-a spus:
băi, lidere, habar n-ai, este un investitor bun, știu eu că-n America Latină,
în Brazilia, are niște parteneri cu care facem treabă. A zis: ai să trăiești și
ai să vezi. Am trăit și am văzut: iată!”, spune liderul. În data de 26 septembrie statul român vinde
ARO pentru prețul infim de 150000 de
dolari firmei Cross Lander, al cărei patron este John Perez.
Măreața uzină, mândria României comuniste, a fost vândută la prețul unui
partament mai rasărit din București. În schimb, americanul se obligă să investească
15 milioane de dolari, să plătească datorii și credite de 11 milioane de dolari
și să lanseze în America o nouă mașină ARO. Perez vinde o secție a uzinei și
încă multe utilaje motivând că are nevoie de bani pentru salarii. La inițiativa
sindicatelor și în urma numeroaselor controale la ARO statul dă în judecată
firma Cross Lander, reziliază contractul și reintră în posesia fabricii. În 2005 este fabricat ultimul autovehicul Aro, sunt
concediați ultimii 1500 de angajați, iar uzina intră în faliment. Pentru miile
de tone de fier vechi de utilaje întinse pe 50 de hectare, platforma Aro devine
ținta samsarilor imobiliari. Aro este astăzi business
imobiliar. Ea a fost vândută companiei imobiliare Landmark Management,
patronată de Nicolae Rațiu,
fiul fostului lider țărănist, Ion Rațiu. După ce a vândut la fier vechi și
ultimele utilaje rămase, compania a închiriat spațiul mai multor firme. Ovidiu Mușetescu, șeful de la Privatizare, considerat
principalul responsabil pentru falimentul ARO a murit, prim-ministrul Adrian
Năstase sub care s-a făcut privatizarea a trecut pe la pușcărie iar Ion Iliescu, susținătorul lui John Perez,
spune că ARO n-a fost în stare să se adapteze la condițiile noii economii de
piață. Și astfel, ARO Câmpulung Muscel a
devenit amintire.
Insigna - Boteni - 22 decembrie 1989
Insigna de mai sus
a fost comandată de Unitățile militare 01842 și 01901 și executată la fabrica
“Arădeanca” – Arad. Caracteristicile tehnice ale insignei sunt următoarele:
material compoziție – tombac emailat la cald, înălțime – 40 milimetri, lățime –
38 milimetri și greutatea – 19 grame. Insigna
are formă de scut. Pe avers, în plan central
se află un porumbel în zbor - ce simbolizează pacea - care se aşează pe semnul
V, simbolul Victoriei Revoluţiei; în partea de jos se află o eşarfă tricoloră
pe care este înscris cu litere majuscule BOTENI 22 DECEMBRIE 1989. În lateral,
atât pe stânga cât și pe adreapta, se află câte o cunună de lauri. În partea de
jos a câmpului central se află o paraşută, iar în dreapta, un elicopter -
armele unităţilor participante la victoria Revoluţiei. Pe revers este prevăzut
un sistem de prindere de tip agrafă. Localitatea
Boteni este situată în
comuna Conţeşti din judeţul Dâmboviţa, iar unitatea militară 01842 este o
structură militară de paraşutişti. Un grup de militari din această unitate
militară, au primit o misiune specială, în dimineaţa zilei de Crăciun (25
decembrie 1989), aceea de a executa cuplul dictatorial Ceauşescu.
Liceul pedagogic Câmpulung Muscel - MDCCCLXVII (1867)
Centenar 1867 - 1967
În data de 22 noiembrie 1867 la
București s-a inaugurat a doua şcoală normală din Principatele Române. Anul în
sine marca începutul unor schimbări majore în istoria sistemului de învăţământ
şi a educaţiei în Principatele Române, ca rezultat al eforturilor de câteva
decenii ale intelectualilor paşoptişti de a ridica cultural poporul român. În
contextul epocii, era nevoie de învăţători săteşti mai bine pregătiţi într-o
şcoală organizată pe principii pedagogice. Unica şcoală normală de la Iaşi nu
mai putea să ofere, singură, necesarul mare de învăţători cerut de nevoile
ţării. În vederea realizării acestei şcoli, în octombrie 1867, sociologul
Dimitrie Gusti, ministrul Instrucţiunii Publice şi al Cultelor, a înaintat
domnitorului Carol I un raport în care sublinia, printre altele, că ,,nu vom
avea şcoli bune săteşti decât cu condiţiunea de a avea mai întâi învăţători capabili
şi la înălţimea chemării lor”. Prin decretul semnat la 20 octombrie 1867,
domnitorul Carol I a numit o comisie care avea rolul de a se ocupa de
pregătirea lucrărilor în vederea organizării ,,unei şcoli preparatoare de
învăţători săteşti” la Bucureşti. Comisia era alcătuită din Carol Davila,
Constantin Esarcu, V.A.Urechia, Gr.Ştefănescu şi August Treboniu Laurian,
coordonator fiind Dimitrie Gusti. Prima vizită a domnitorului în şcoală a avut
loc pe 30 noiembri, de ziua Sfântului Andrei. De atunci, ,,Sfântul Andrei” a
fost adoptat ca protector spiritual al şcolii, iar data în sine devenind,
convenţional, ziua ,,de naştere”. Până la construirea unei clădiri proprii,
şcoala a funcţionat în Bucureşti, în spaţii închiriate, timp de 29 de ani. În
primul an, titulatura şcolii a fost ,,Institutul Pedagogic din Bucureşti” şi nu
a avut buget. Primul director , între anii 1868-1881, a fost George Radu
Melidon. Personalitate a învăţământului românesc, Melidon a fost unul dintre
militanţii ridicării culturale şi luminării poporului român prin organizarea
şcolilor de la sate. În acest scop, el s-a străduit ca şcoala normală din
Bucureşti să devină un centru–model de îndrumare metodică pentru celelalte
şcoli normale din ţară. În 1870 şcoala a dat prima serie de 40 de absolvenţi cu
trei ani de studiu. La serbare, premiile au fost împărţite de Doamna Elisabeta,
soţia domnitorului. La sugestia regelui Carol I , demersurile strămutării
Şcolii Normale ,,Carol I” din Bucureşti la Câmpulung au început în anul
1887.Terenul pe care urma să se construiască un local propriu pentru şcoala
normală de la Câmpulung a fost ales de Dimitrie Sturza şi Spiru Haret, lângă
Biserica Flămânda, unde fusese o şcoală cu întreţinere gratuită pentru cei ce
învăţau, încă de la sfârşitul secolului al XVIII-lea. Tratativele pentru
cumpărarea a 10 hectare ,,sub dealul Flămânda, despre oraş” s-au purtat între
Dimitrie A.Sturza, ministrul Instrucţiunii Publice, şi Istrate Rizeanu,
primarul oraşului Câmpulung, ca reprezentant al Consiliului Comunal. Locuitorii
oraşului şi ai judeţului Muscel, bucuroşi pentru o asemenea decizie, au trimis
o telegramă de mulţumire lui Nicolae Kretzulescu, preşedintele Senatului
(născut de altfel în Leordeni). Telegrama a fost citită în şedinţa din 11
ianuarie 1890. Planul construcţiei şcolii a fost întocmit de arhitectul
Socolescu, iar lucrările de construcţie au fost conduse de Giovani Batista
Dreina. Piatra fundamentală a monumentalei clădiri s-a pus pe 26 octombrie
1892. Au fost prezenţi : Tache Ionescu, ministrul Instrucţiunii Publice,
Alexandru Rîmniceanu, prefectul judeţului Muscel, Istrate Rizeanu, primarul
oraşului, M.Sachelarie, preşedintele Tribunalului, Gh.Ionescu, revizorul şcolar
al judeţului ş.a. Alcătuită din 113 încăperi şi un amfiteatru mare şi frumos,
şcoala are o suprafaţă de studiu de 8000 de metri pătraţi. A costat 12000 de
galbeni, oferiţi de Carol I încă din 22 decembrie 1867 pentru ,,clădirea unui
edificiu propriu în care se va aşeza Institutul Pedagogic din Bucureşti, menit
a da învăţători comunelor rurale”. Şcoala s-a inaugurat în 1896. În prima serie
de absolvenţi de aici a fost Constantin Rădulescu-Codin, născut în satul
Zgripceşti, comuna Beleţi-Negreşti, Muscel. Învăţător, revizor şcolar,
remarcabil culegător de folclor. Printre primii bursieri admişi în 1896 a fost
Ion Mihalache, născut în satul Goleştii Badii, Muscel (1882-m.1965). A absolvit
ca şef de promoţie în 1901. În muzeul şcolii se află bustul său, o donaţie din
partea PNŢ-CD Argeş. După reforma învăţământului din 1948, s-a numit Liceul
Pedagogic Câmpulung-Muscel. Tot atunci s-au pierdut lucrări de mare valoare,
printre care tabloul ,,Ascensiunea Madonei” (recuperat ulterior), donat în 1898
de Ministerul Instrucţiunii Publice, şi un bust al regelui Carol I.
Reuniunea de cântări germane din Pitești
Jubileul de 25 de ani 1866 - 1890
Medalia
de mai sus a fost bătută în anul 1890 pentru a marca
jubileul 25 de ani de existență a Formației
de cântări germane din Pitești, ce a fost fondată în anul 1866.
Municipiul
Pitești este reședința și cel mai mare oraș al judeţului Argeş,
România, având o populaţie de aproximativ 172000 de locuitori. Orașul are
renumele de orașul lalelelor, aici fiind găzduită anual o importantă
manifestare cultural artistică sub genericul – Simfonia lalelelor.
Piteștiul a fost reședința temporară a voievozilor Basarab Țepeluș cel
Tânăr, Mihnea cel Rău și Vlad cel Tânăr. Orașul s-a dezvoltat în mod
gradat, de la sat și târg ajungând la titlul de oraș, dobândit la începutul
secolului al XIV-lea. Prima atestare documentară datează din data de 20 mai
1388 când domnitorul Mircea cel Bătrân întărește Mănăstirea
Cozia, „o moară în hotarul Piteștilor". Deasupra am postat stemele de
la 1715, interbelică, comunistă și actuală ale municipiului Piteşti,
iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din oraș, din vremuri diferite dar și vechi trimiteri poștale ilustrate.
Bulevardul Elisabeta cu Monumentul veteranilor
Monumentul veteranilor (Statuia Independenței
Strada Doamna Bălașa
Strada Șerban Vodă
Strada Victoriei
Teatrul comunal
Teatrul Alexandru Davilla
Biserica Sfântul Nicolae
Biserica Sfânta Vineri
Biserica catedrală Sfântul Gheorghe
Camera de comerț
Casa de Cultură
Casă tradițională
Fabrica de tananți "Argeșul"
Foișorul de foc
Grădina publică și Palatul administrativ
Grota din Trivale
Hala de carne
Hotelul Muntenia
Liceul I.C.Brătianu
Palatul administrativ
Parcul și Pavilionul Trivalea
Parcul Vasile Roaită
Primăria
Vedere generală
Vedere panoramică
Argeș este
un judeţ situat în regiunea Muntenia din România. Are o
suprafaţă de 6862 Kilometri pătrați numără aproximativ 650000 de locuitori și
are reședința în municipiul Pitești. Ca subdiviziuni administrative județul
este compus din 3 municipii - Pitești, Câmpulung și Curtea de Argeș, 4 oraşe -
Costești, Mioveni, Topoloveni, Ștefănești și 95 de comune. Deasupra am postat
harta şi stemele interbelică, comunista şi actuală ale judeţului Argeş, iar
dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură argeșene, din vremuri diferite, câteva trimiteri poștale ilustrate dar și alte frumoase locuri de vizitat pe aceste meleaguri..
Prefectura - Câmpulung Muscel
Școala normală Carol I - Câmpulung Muscel
Tribunalul - Câmpulung Muscel
Băile Radu Negru - Câmpulung Muscel
Biserica Bradu - Câmpulung Muscel
Cazarma Regimentului 30 - Câmpulung Muscel
Defileul Dâmbovicioara - Câmpulung Muscel
Hotelul Regal - Câmpulung Muscel
Grădina băilor - Câmpulung Muscel
Halele Principele Carol - Câmpulung Muscel
Băile - Câmpulung Muscel
Mănăstirea Negru Vodă - Câmpulung Muscel
Monumentul eroilor - Câmpulung Muscel
Gara - Câmpulung Muscel
Primăria - Câmpulung Muscel
Strada Mare - Câmpulung Muscel
Vila pictorului Grand - Câmpulung Muscel
Biserica domnească - Curtea de Argeș
Biserica Sânt Nicoară - Curtea de Argeș
Gara - Curtea de Argeș
Satul Rucăr - Dâmbovicioara
Casa lui I.C.Brătianu - Florica
Lacul Vidraru
Biserica - Lerești-Muscel
Mănăstirea - Nămăiești
Vila Drăghiceanu - Câmpulung Muscel
Vila Stătescu - Câmpulung Muscel
Vedere - Curtea de Argeș
Vedere - Câmpulung Muscel
__________ooOoo_________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Kai Londo, luptător pentru independența națională,
a trăit între anii 1845 - 1895
Două vignete de pe bilete spaniole de loterie
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 11.08.2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu