1. În data de 29 iunie 1994, România
semna la Sofia, alături de alte țări dunărene și de Comisia Europeană,
Convenția pentru Protecția Fluviului Dunărea. Zece ani mai târziu, în anul
2004, Comisia Internațională pentru Protecția Fluviului Dunărea decide să
celebreze, la 29 iunie, ,,Ziua Dunării”. De mii de ani Europa este străbătută
de cel mai cunoscut fluviu al său care a inspirat nenumăraţi poeţi, compozitori
și pictori deopotrivă ce s-au lăsat fermecați de valurile ei albastre. Pentru a marca acest eveniment Romfilatelia a introdus în circulație emisiunea de mărci poștale
intitulată „Ziua Internațională a
Dunării”, având ca temă Dunărea în pictura românească. Emisiunea, alcătuită din 4 mărci poștale redă imagini ale
frumoaselor peisaje mărginite de Dunăre, ilustrând câteva picturi realizate de
autori români consacrați. Astfel, pe
timbrul cu valoarea de 2,80 lei este ilustrată pictura Dunărea
la Cazane (1930-1935), ulei pe placaj, autor Marius Bunescu (1881-1971). Provenit dintr-o familie modestă, Marius Bunescu reușește cu greu,
călăuzit de sfaturile pictorului Dimitrie Hârlescu, să plece la vârsta de 25 de
ani la München. Aici, se pregătește în atelierul profesorului Hermann Groeber
pentru a fi admis la Academia regală bavareză, unde va lucra cu Gabriel von
Hackl, un reputat maestru al picturii. În 1912, Bunescu ajunge la Paris, unde
va studia în muzee și la Académie de la Grande Chaumière.
Pictura lui păstrează însă
influențele școlii muncheneze care l-a format, din perioada unui
postimpresionism târziu vizibil în preferința pentru desenul colțuros și
cromatica puternică bazată pe contrastul culorilor complementare ( roșu, verde,
galben, violet, albastru, oranj). Atras de apă și de reflexele ei, Bunescu
realizează această vedere panoramică a Dunării în cheile de la Cazane, fermecat
de perspectiva munților din fundal și apele repezi ce străjuiesc șoseaua.
Pictura Peisaj la Dunăre (1934-1939),
ulei pe carton, autor Petre Iorgulescu Yor (1890-1939) se regăsește
pe timbrul cu valoarea de 5 lei. Petre Iorgulescu Yor a studiat
dreptul la Iași și, din 1913, a intrat în magistratură. În 1920 și-a început
studiile pariziene la Academia Julian, în atelierul pictorului Othon Friesz, frecventându-l
în același timp pe cel al lui Maurice Denis, adept al unei viziuni
clasicizante. A expus cu succes la Paris și la București, iar în 1929 a
primit medalia de aur la Pavilionul românesc din cadrul Expoziţiei
Internaţionale de la Barcelona. Între 1933-1934 a fost custodele Pinacotecii
Municipiului București, susţinându-i și material pe tinerii artiști. A lucrat
la Balcic, animat de un impuls romantic spre exotism și pitorescul Orientului.
În 1939 se sinucide, în pofida succesului pe care îl avea în cercurile
colecţionarilor. Operă târzie, Peisaj la Dunăre, care surprinde
acostarea a două șlepuri la malul Dunării, relevă influența decisivă a
maestrului său Othon Friesz, admirator al lui Cézanne. Lucrarea lui
Iorgulescu-Yor relevă deopotrivă un spirit dăruit construcţiei picturale a
formelor, definind și un pasionat al culorii într-o gamă cromatică densă, cu
efuziuni solar-senzuale.
Al treilea timbru al seriei, cu
valoarea nominală de 8,50 lei ilustrează pictura Dunărea la
Turtucaia (1912-1916), ulei pe pânză, autor George Petrașcu (1872 – 1949). După absolvirea liceului din Brăila, se înscrie în
1892 la Facultatea de Știinţe Naturale, pe care o abandonează pentru a studia
la Școala de Belle-Arte cu George Demetrescu Mirea (1893-1898). Este recomandat
lui Nicolae Grigorescu; în atelierul maestrului îl ajută pe acesta la
prepararea pânzelor și la vernisarea tablourilor. Admiraţia faţă de operele lui
Grigorescu și afecţiunea faţă de el îl vor anima întreaga viaţă. După o scurtă
ședere la München, se înscrie la Paris, la Academia Julian. Aici va lucra timp
de patru ani în atelierul faimosului pictor realist academic William Bouguereau
și va primi sfaturi și de la importanţi artiști francezi precum Gabriel
Ferrier, Benjamin-Constant sau Jean-Paul Laurens. Promotor al unei
tehnici post-impresioniste, abordează tușe onctuoase ce configurează solid
imaginea, și o cromatică împovărată uneori de culori întunecate, cu
străfulgerări luminoase ce amintesc de factura picturilor lui Honoré Daumier.
Este cazul și al acestui peisaj realizat la Turtucaia în care aduce
o viziune nouă, dominată de sintetizarea și preţiozitatea materiei.
Pe timbrul cu valoarea nominală
de 12 lei al emisiunii este redată pictura Peisaj la
Turtucaia. Dunăre (1938), ulei pe pânză, autor Iosif Iser (1881-1958).
Urmând tradiţia familiei, Iosif Iser este trimis la München pentru studii de
arhitectură, pe care le va abandona însă curând, în favoarea desenului și a
picturii. Se pregătește pentru admiterea la Academia regală bavareză în
atelierul maestrului Anton Azbé (1899-1901) și, admis la Academie, urmează
cursurile profesorilor Nikolaos Gysis, Johannes Herterich și Karl Marr
(1901-1904). În ianuarie 1908 se află la Paris, unde frecventează cursurile
Academiei Ranson. Se familiarizează cu mișcarea europeană de avangardă, iar în
1910, în timpul unei călătorii în Dobrogea, descoperă farmecul insolit al
vieţii tătarilor. Iosif Iser este unul dintre cei mai reprezentativi pictori
orientaliști români, așa cum o probează și acest peisaj din Turtucaia, localitate
care, prin pitorescul ei, a atras mulți artiști. Lucrarea – o vedere de
ansamblu asupra micii localități, privită de undeva de sus, parcă din zborul
unei păsări, descrie o natură luxuriantă, dominată de apele generoase ale
Dunării. În prim plan câteva siluete de tătari în costume specifice coboară
printre coline spre casele grupate în jurul minaretului. În fundal malurile
înverzite și cerul animat de nori compun parcă un mozaic cromatic armonic și
insolit.
Primul plic prima zi ilustrează
pictura Apus de soare (La Dunăre), autor Nicolae Grigorescu.
Pe al doilea plic prima zi este
reprodusă pictura Dunărea la Galați, autor Nicolae
Vermont.
2. În
anul Centenarului Marii Uniri, Romfilatelia cinstește
memoria eroilor care au luptat în Primul Război Mondial pe frontul invizibil al
informațiilor, prin introducerea în circulație a emisiunii de mărci
poștale Eroii invizibili din spatele frontului. Când a intrat în Marele Război, armata română
nu avea o tradiție îndelungată și constantă a serviciilor de informații
militare, neajuns care a contat destul de mult în campania dezastruoasă din
anul 1916. Ofițerii și trupa nu erau pregătiți să facă față războiului nevăzut,
iar multe informații cu caracter strategic au fost divulgate din neglijență
spionilor inamici care acționau în România. Mult mai bine organizate erau
structurile Ministerului de Interne, care au contribuit, de asemenea, la
eforturile de război. În perioada 1914-1919, a funcționat Direcțiunea Poliției
și Siguranței Generale, care avea în subordine Direcțiunea Siguranței Generale
și Inspectoratul General al Polițiilor. În august 1916, când România a intrat
în război, Marele Stat Major a fost reorganizat pentru a face față noii
situații. Pentru partea operativă a fost activat Marele Cartier General, iar
pentru partea sedentară funcționa tot Marele Stat Major. Ambele structuri aveau
în componență birouri de informații, specializate în culegerea de informații și
supravegherea știrilor. Totuși, Direcțiunea Poliției și Siguranței Generale a
desfășurat acțiuni contrainformative menite să împiedice serviciile de spionaj
străine să acționeze pe teritoriul românesc, iar la nevoie, să le intoxice cu
informații false. S-au întreprins acțiuni de consolidare în domeniul
informațiilor și contrainformațiilor, în sensul eficientizării. Au fost
formulate proceduri clare privind modul de desfășurare a activității
informative și a manipulării informațiilor, atribuțiile personalului însărcinat
cu misiuni informative, stabilirea misiunilor aviației de recunoaștere și a
modului de executare a cercetării aeriene, coordonarea activității agenților
secreți etc.
Ion (Iancu) Panaitescu (1875-1929) a înființat și condus Direcțiunea Poliției și Siguranței Generale (1908-1919), fiind cel care a introdus în activitatea profesională compartimentarea și conspirativitatea muncii. A gestionat culegerea de informații externe, anihilarea agenților inamici, monitorizarea surselor publice și a întocmit analize de securitate pentru decidenții politici. În perioada când guvernul s-a aflat la Iași, a fost numit șef al Secției Siguranței din Marele Cartier General. Despre el s-a spus că avea o putere de muncă formidabilă; nimic nu trecea fără să fie văzut și verificat de dânsul. Deși era neîncadrat vreunei școli formative europene, a dovedit genialitate, spirit organizator, patriotism, fiind și un pedagog și psiholog de mare clasă. Printre decoraţiile şi medaliile cu care a fost distins se numără Ordinul "Steaua României", în grad de cavaler, "Coroana României" în grad de ofiţer, medaliile "Bărbăţie şi Credinţă", clasa I, "Avântul Ţării" şi Medalia Jubiliară. A fost comandor al Ordinului Franz Joseph (Austro-Ungaria), Sfânta Ana (Rusia), Sfântul Stanislas şi Mântuitorul. Prin Legea pentru organizarea Serviciului Administrației Centrale a Ministerului de Interne, la 19 aprilie 1892 s-a înființat Biroul Siguranței Generale, care avea atribuții în domeniul culegerii de informații, iar din 1907 a fost creată Direcția Administrației Generale a Personalului, Poliției și Statisticii, o structură de informații cu ramificații în țară, în centrele mai importante, condusă de Iancu Panaitescu - director în Direcția Generală a Poliției și Siguranței, ulterior desființată și asimilată de Siguranța Generală a Statului. Iniţial, Poliţia de Siguranţă era formată din puțin peste 80 de comisari şi agenţi așa că au fost transferați oameni de la Prefectura Poliției Capitalei și de la Ministerul de Interne și, în 1922 Siguranţa număra 2835 persoane. Existau 26 de brigăzi de siguranţă în Transilvania, 14 în Basarabia, 5 în Bucovina şi 23 de brigăzi şi subbrigăzi în restul teritoriului. La punctele de trecere a frontierei existau 27 de poliţii în Transilvania, 30 în Dobrogea, Basarabia şi Bucovina, la care se adăugau 17 poliţii în Vechiul Regat şi în Basarabia, 9 în Transilvania, 4 în Bucovina şi 21 de unităţi în porturi, la Dunăre şi Marea Neagră. Potrivit Legii pentru organizarea poliţiei generale a statului din 1942, Poliţia de Siguranţă are rolul de a culege, a instrumenta şi aduce la cunoştinţa autorităţii superioare, ştiinţele şi indiciile privitoare la fapte sau stări de fapt, contrare ordinei publice şi siguranţei statului. Insulta naţiunii române, a statului, a eroilor neamului, drapelului ţării sau a altor simboluri, intrau în sfera de preocupare a Poliţiei de Siguranţă. Dacă liberalul Vasile Lascăr e considerat Părintele Poliției moderne, Ion Panaitescu poate fi considerat Părintele Siguranței.
Romulus P. Voinescu (1867-1936) a fost delegat al Direcțiunii Poliției și Siguranței Generale pe lângă Cartierul General al armatelor ruse din România, șef al Serviciului de Contrainformații româno-rus (noiembrie 1916 – martie 1918) și șeful Directoratului de Interne din Basarabia (1918-1919). A acționat cu succes în domeniul contrainformativ și a făcut dovada unui management de calitate în fruntea structurilor pe care le-a condus. El s-a născut la 2 august 1867, la Bucureşti și a decedat al data de 19 aprilie 1936. A urmat studii universitare de drept în București, dar și-a luat doctoratul la Paris. Din funcţia de magistrat a fost transferat în poliţie, devenind şeful Siguranţei din Bucureşti până în 1908. În urma absolvirii unui curs special organizat de Siguranţa franceză, a fost numit inspector general al Siguranţei Statului. În aprilie 1914, a condus delegaţia română la primul Congres internaţional de poliţie judiciară. Datorită diligentelor lui, al doilea congres urma să se ţină la Bucureşti în 1916, dar a fost contramandat din cauza izbucnirii Primului Război Mondial. După Unirea Basarabiei cu România, a organizat şi condus Serviciul de Siguranţă din Basarabia. Apoi, a venit la conducerea Siguranţei Statului Român. La plecarea din postul de director general al Siguranţei Statului a lui R. Voinescu, Gheorghe Tătărescu, subsecretar de Stat la Departamentul de Interne, la 4 noiembrie 1928, i-a adresat mulţumirile sale pentru munca depusă la această instituţie a statului: “Îmi îndeplinesc o datorie de inimă pentru a vă exprima întreaga recunoştinţă pentru concursul pe care ni l-aţi dat în tot timpul colaborării noastre. Graţie acestui concurs, am putut stăpâni în atâtea grele împrejurări, toate tentativele şi toate uneltirile dinăuntru şi din afară şi am putut asigura ţării liniştea şi ordinea internă. Încă, odată mulţumesc!”
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
_________xxx_________
CÂTEVA INSIGNE
ȘI MEDALII ROMÂNEȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane
la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și
apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate
comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de
identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la
manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.
Asociația sportivă a pompierilor din România
Asociația
Sportivă a Pompierilor din România(A.S.P.R.) a fost
înființată în anul 2000, ca persoană
juridică de drept privat, nonguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ ce
funcționează în baza legislației române
- OG 26 / 30 ianuarie 2000. Ea are la bază liberul consimțământ, voința
de asociere a membrilor săi și dreptul la acțiune pentru realizarea scopurilor
statutare. Sediil central al asociației este în cadrul Inspectoratului General
pentru Situații de Urgență – Strada Dumitrache Banu, nr.46, sectorul 2,
București. Deviza asociației este: “Mișcare, Sănătate, Performanță”. Obiectivele de bază ale
ASPR sunt:
- realizarea pregătirii fizice complexe a pompierilor;
- organizarea de activități de educație fizică, sport și turism cu membrii asociației și membrii de familie ai acestora;
- menținerea și întărirea sănătății, dezvoltarea calităților fizice și morale;
- editarea de publicații cu tematică specifică pompierilor;
- popularizarea rezultatelor concursurilor profesionale ale pompierilor;
- dezvoltarea colaborării cu organizațiile sportive din țară și cele de profil din străinătate, participarea la activitățile sportive, cultural-educative și de turism organizate de uniunile sportive mondiale, europene sau zonale de pompieri
Insigna - B.M.M.C.-1995 (Comitetul militar medical balcanic)
Comitetul
militar medical balcanic (BMMC) este un organism internațional al
instituțiilor
militare medicale. El s-a constituit în anul 1995 din inițiativa a patru state
balcanice: România,
Bulgaria, Turcia și Grecia. Primul congres al BMMC a avut loc la Istanbul, în
Turcia, în anul 1996, aici participând 568 specialisti ce au prezentat 257
lucrări științifice. Forma insignei de mai sus s-a stabilit în cadrul celui
de-al doilea congres – Sofia 1997. La ediția a 3-a congresului – Atena 1998 au
participat 911 specialiști ce au pezentat 548 lucrări științifice și s-a pus
problema înființării unei unități mediacle comune.
Prezint în
continuare succinte celelalte ediții ale congreselor BMMC:
- Ediția a 4-a București (6 – 10 iunie 1999) – 356 participanți și 542 lucrări științifice participante
- Ediția a 5-a Ankara anul 2000 – 520 participanți și 410 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 6-a Plovdiv anul 2001 – 300 participanți și 320 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 7-a Atena anul 2002 – 552 participanți și 416 lucrări științifice prezentate, principalul subiect dezbătut – protecția împotriva armelor de nimicire în masă
- Ediția a 8-a Cluj Napoca anul 2003 – 350 participanți și câte un observator din Albania și SUA, 702 lucrări științifice
- Ediția a 9-a - ?!?!? (probabil nu s-a ținut)
- Ediția a 10-a Varna anul 2005 – 180 participanți, 2 observatori din Croația, 2 din FYROM, unul din Serbia și 409 lucrări științifice prezentate, tema principală dezbătută – asistența medicală militară multinațională a misiunilor
- Ediția a 11-a Atena anul 2006 – 269 participanți și 592 lucrări științifice prezentate, teme principale dezbătute: Coordonarea asistenței medicale în chirurgie minim invazivă și Modele psihologice de stres în luptă-prevenire, management și control.
- Ediția a 12-a Poiana Brașov anul 2007 – 154 participanți și 321 lucrări științifice prezentate, tema principală de dezbatere – Asistența militară medicală în situații de urgență civilă
- Ediția a 13-a Kysadasi anul 2008 – 262 participanți și câte un observator din Serbia, Albania, Muntenegru și FYROM, 461 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 14 Burgas anul 2009 – 157 participanți inclusiv Albania și 247 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 15-a Pieria – Grecia anul 2010 – 173 participanți și 300 lucrări științifice prezentate, tema principală dezbătută – Medicina militară preventivă
- Ediția a 16-a București 2011 – 216 participanți și 243 lucrări științifice prezentate. Albania și Serbia au cooptate ca membre depline ale BMMC.
- Ediția a 17-a Belgrad anul 2012 – 273 participanți și 331 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 18-a Istanbul anul 2013 – 275 participanți inclusiv din Macedonia, Kosovo, Anglia, Belgia și SUA, 418 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 19-a Plovdiv anul 2014 – 173 participanți și 321 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 20-a Salonic anul 2015 – 194 participanți și observatori din Germania, SUA, Belgia, Olanda , 348 lucrări științifice prezentate, tema principală în dezbatere – Examinarea periodică a sănătății preventive a personalului militar
- Ediția a 22-a Belgrad anul 2027 – 206 participanți și 289 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 23-a Antalya anul 2001 – 226 participanți și un observator din Azerbaidjan, 335 lucrări științifice prezentate
- Ediția a 24-a Tirana anul 2019...
Regele Carol II al României
Congresul de antropologie și arheologie istorică
Medalia
de mai sus a fost bătută în anul 1937 în amintirea Congresului de antropologie și arheologie
istorică. Ea este confecționată din bronz, are forma rotundă, diametrul de
60 milimetri, fiind gravată de Em.Becker. Pe avers este reprezentată efigia
regelui Carol al II-lea spre dreapta. Între două cerecuri liniare continue, pe
circumferință, este aplicată inscripția: “CAROL II REGELE ROMÂNILOR”.
Pe revers este redată reconstituirea unui sit preistoric cu o colibă și un
personaj care examinează un craniu. Între două cercuri liniare continue, pe
circumferință, este aplicată inscripția: “AL VII-LEA CONGRES INTERNAȚIONAL
DE ANTROPOLOGIE ȘI ARHEOLOGIE PREISTORICĂ / BVCVREȘTI / 1 – 8 SEPT.1937”.
Carol al II-lea, Rege
al României, Principe de
Hohenzollern -Sigmaringen (născut la data de 15 octombrie 1893 şi
decedat la data de 4 aprilie 1953) a fost rege al României între 8 iunie 1930
şi 6 septembrie 1940, când a trecut prerogativele sale regale în favoarea
fiului său Mihai. Carol
II este cunoscut şi sub numele
de Carol Caraiman, nume ales de tatăl său Ferdinand şi folosit de Carol
după ce a fost dezmoştenit şi radiat din Casa Regală a României (între 1925 şi
1930) în urma renunţării lui Carol la calitatea de Prinţ Moştenitor. Carol este
fiul cel mare al regelui Ferdinand al României şi al soţiei sale regina Maria.
Antropologia se ocupă
cu studiul științific al omului (specia Homo sapiens). Este o
disciplină holistică din două puncte de vedere:
se ocupă de studiul tuturor oamenilor, din toate epocile și tratează toate
dimensiunile umanității. În centrul antropologiei se află
ideea de cultură și noțiunea că aceasta reprezintă specia umană, că specia
noastră și-a dezvoltat o capacitate universală de a concepe lumea simbolic, de
a preda și învăța astfel de simboluri în mod social și de a transforma lumea
(și pe noi înșine) pe baza acestor simboluri. Antropologia a debutat ca știință
a istoriei. Inspirată de triumful metodei științifice în științele naturale,
antropologii secolului al XIX-lea considerau că fenomenele socio-culturale erau
guvernate de legi și principii care pot fi descoperite. Această convingere,
existentă încă înainte ca științele sociale să-și formeze teorii și metode, era
dublată de viziunea iluministă a umanității - concomitent încrezătoare în
emanciparea socio-culturală a oamenilor și critică față de îndepărtarea
acestora de natura lor inocentă. Această dublă sensibilitate, față de
tradițiile culturale (tradiție) și față de procesele schimbării sociale (modernizare)
va caracteriza întotdeauna discursul antropologiei.
Arheologia este
studiul activităților umane în trecut și se aplică prin
recuperarea și analiza culturii materiale și datelor de mediu pe care
le-au lăsat în urmă, care includ artefacte, arhitectura și peisajele
culturale. Deoarece arheologia are o gamă largă de proceduri diferite, acesta
poate fi considerată știință. Arheologia este foarte
eficientă și utilă atunci când sunt cercetate societățile preistorice,
atunci când nu există înregistrări scrise. 99% din istoria omenirii cuprinde
intervalul dintre paleolitic până la apariția scrierii. Arheologia
are mai multe obiective, care variază de la studierea evoluției umane la
evoluția culturală.
C.C.F. - 5 ani
Camera consultanților fiscali - România
Camera
Consultanilor Fiscali
este o organizaţie profesională de utilitate publică, persoană juridică fară
scop lucrativ, cu patrimoniu şi buget propriu, cu sediul în municipiul
Bucureşti, strada Alexandru Constantinescu, nr 61, Sector 1. Camera
Consultaţilor Fiscali este constituită din consultanţi fiscali, consultanți
fiscali asistenți, societăți de consultanță fiscală, membri activi şi inactivi,
înscrişi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă
fiscală. Camera Consultaţilor Fiscali asigură accesul la profesia de consultant
fiscal, autorizarea activităţii de consultanţă fiscală precum şi organizarea si
coordonarea acesteia. Cadrul juridic pentru organizarea şi exercitarea
activităţii de consultanţă fiscală ca activitate independentă este reglementat
de Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea
activitaţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea 198/2002,
cu modificările şi completările ulterioare. Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali este aprobat prin Hotărarea
Consiliului superior nr.3/2017, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, Nr. 185/2017. Sediul central al instituției
este situat pe Strada Alexandru Constantinescu, nr. 61, sector 1,
Bucureşti.
Insigna - Bingo Europa - București - Mamaia
Bingo este un joc al șanselor care
se joaca prin tragerea (alegerea) unor numere in mod aleatoriu, pe care
jucătorii le compară cu numere deja printate pe „carti” de bingo. Acestea pot
fi printate pe hartie, sau reprezentate electronic. In multe versiuni ale
unui joc de bingo acesta se termina cand o persoana reuseste sa realizeze
un anumit tipar (linie, coloană, sau carton întreg) din numerele desenate.
Atunci cand acest lucru are loc, acesta trebuie sa strige „Bingo!”, lucru ce ii
alerteaza pe ceilalti jucatori. Toate tiparele sunt controlate pentru a fi
siguri ca nu s-a strecurat nicio greseala, si ca persoana intr-adevar a castigat.
Dupa acest moment, un alt joc poate incepe. Exista, bineinteles, si alte metode
de a juca bingo. De cand a fost inventat in 1929, acest joc de bingo a cunoscut
multe versiuni. De asemenea, exista versiuni de tipare aproape nelimitate
pentru joc – unele jocuri necesita ca doar un numar sa se potriveasca, pe cand
altele confera jackpotul doar cand se potrivesc numerele de pe toata cartea de
bingo. În România jocul a luat mare amploare imediat după Revoluție.
S-au
amenajat saloane speciale de joc, cu publicul de față, în mari orașe din țară,
existau emisiuni televizate care reținea publicul în fața televizoarelor,
puțini dintre jucători obțineau câștiguri mari pentru timpul respectiv, erau
vânzători ambulanți de cartoane, exista fenomenul bingo-mania dar au fost și
scandaluri urmate de nepredarea tuturor cartoanelor la sălile de joc. S-au
găsit saci cu cartoane aruncați prin
prăpăstii sau păduri. Încet, încet lumea a înțeles că doar prin muncă cinstită
se pot obține bani și a cam abandonat jocul (asta urmare și a scandalurilor). Între
timp jocul Bingo a evoluat, au apărut noi forme de joc și se joacă mai mult
prin cluburi sau cazinouri, nemaiavând aceaiasi amploare ca alta dată.
________ooOoo________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
George V, nume real George Frederick Ernest Albert;
rege al Marii Britanii, al statelor libere irlandeze
și împărat al Indiei, a trăit între anii 1865 - 1936,
a condus între anii 1910 - 1936,
Două detalii vignetă de pe bancnote slovace fantezie
Două detalii vignetă de pe bilete spaniole de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 29.08.2019
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu