Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea austriacă SCHONAU AN DER
TRIESTING, bundes landul AUSTRIA INFERIOARĂ, din
vremuri diferite, câteva trimiteri poștale și un ecuson local.
Teatrul
Castelul
Biserica Sfântu Andrei
Poșta
Vila Strauss
Templul Sfântu Borbala
Vila - Strada Gării, 11
Arhitectură locală
Trimiteri poștale
Ecuson local pentru pompieri
xxx
"SITUAȚIE"
O CARICATURĂ DE
MARGARETA CHITCATII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
___________xxx___________
O MEDALIE ȘI
CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul
ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul
"Le Havre - Franţa".
Majestatea Sa Marele Voievod Mihai
Regele Mihai I s-a nascut la 25 octombrie 1921, la Sinaia. A
fost fiul Regelui Carol al II-lea si al Reginei-Mama Elena. A incetat din
viata, in ziua de 5 decembrie 2017, la resedinta privata din Elvetia. Din iunie
1930, dupa plecarea Reginei-mama in exil, Regele Mihai a ramas in grija tatalui
Sau. A urmat cursurile unei scoli organizate de acesta la palat, alaturi de
copii reprezentand toate colturile tarii si toate categoriile sociale. A
devenit din ce in ce mai inchis in sine si mai ganditor. Singurele saptamani
fericite erau cele petrecute la Florenta, la mama sa. In adolescenta,
Principele Mostenitor a urmat cursuri de sport si a inceput pregatirea
militara. La varsta de saisprezece ani a devenit sublocotenent in armata
romana. Dupa decesul Regelui Ferdinand din 1927 si ca urmare a faptului ca
Principele Carol a renuntat la statutul de Principe Mostenitor, Principele
Mihai a fost proclamat Rege. Fiind minor, s-a instituit o Regenta, compusa din
Principele Nicolae, Patriarhul Miron Cristea si Presedintele Inaltei Curti de
Casatie, Gh. Buzdugan. La 8 iunie 1930, Principele Carol a revenit in tara si a
preluat tronul. Mihai I a primit titlul de Mare Voievod de Alba Iulia. In urma
abdicarii tatalui Sau, la 6 septembrie 1940, a devenit Regele Mihai I. In
timpul razboiului, Regele i-a imbarbatat pe ostasii romani care au luptat
pentru reintregirea tarii. Nu a fost insa de acord cu depasirea liniei
Nistrului. In ciuda refuzului Maresalului Antonescu, la 23 august 1944 Regele a
hotarat trecerea Romaniei alaturi de aliatii sai traditionali. Acest act de
curaj a scurtat razboiul cu 6 luni si a crutat vietile a sute de mii de oameni.
Din 1944, Majestatea Sa Regele s-a opus din toate puterile instaurarii
autoritatii comuniste. In cele din urma, a fost obligat sa abdice la 30
decembrie 1947. Exilul Regelui Mihai si al Reginei Ana a inceput odata cu
revenirea de la nunta din Atena. Au locuit pana la sfarsitul anului 1948 la
vila Sparta, locuinta Reginei-mame Elena. Din 1949, Regele Mihai si Regina Ana
s-au mutat la Lausanne si apoi in Anglia, unde au locuit pana in 1956. Pentru
a-si castiga existenta, Regele si Regina au construit o ferma de pui si un mic
atelier de tamplarie. Familia Regala s-a intors in Elvetia in 1956. Regele
Mihai a semnat un contract cu compania aeriana "Lear Jeats and Co",
la Geneva. Familia s-a mutat la Versoix, un mic oras de pe malul lacului Léman,
la cativa kilometri de Geneva. Aici a locuit peste patruzeci si cinci de ani si
tot aici se afla, pentru moment, casa familiei. In anul 1958, Regele a oprit
colaborarea cu "Lear", iar un an mai tarziu, a infiintat o companie
de electronica si de mecanisme automate denumita METRAVEL, pe care a vandut-o
cinci ani mai tarziu. Din biroul sau de la Versoix si, incepand cu 2001, din
cel de la Bucuresti, Regele Mihai a militat pentru intrarea Romaniei in NATO si
in Uniunea Europeana. Majestatea Sa a incurajat respectarea drepturilor omului,
dezvoltarea economiei de piata, pastrarea culturii nationale, respectarea
adevarului istoric, respectarea si garantarea proprietatii private,
consolidarea statului de drept si a democratiei in tara noastra. Regele Mihai
si Regina Ana au locuit din 2004 la Aubonne, in Elvetia. De marile sarbatori
crestine si, in functie de angajamentele Lor publice, Majestatile Lor au ales
sa fie alaturi de cei dragi fie la Castelul de la Savarsin, fie la Palatul
Elisabeta.
Ordinul Muncii - Republica Socialistă România
Ordinul Muncii a fost o decorație comunistă înființată prin
Decretul Consiliului de Stat nr.16/1948 și
acordată acelora care obțineau realizări considerate deosebite în diferite
domenii de activitate. Acest decret a fost abrogat de Legea nr.7 din 8 ianuarie
1998. Ordinul avea trei clase și era însoțit, începând din 1949 de
decorația mai mică Medalia Muncii.
Ordinul și medalia erau destinate inițial stimulării materiale în cadrul
„întrecerilor socialiste”. Nelimitarea numărului persoanelor care puteau fi
decorate cu ordinul sau medalia a făcut ca în anii 1950 să fie
decorate destul de multe persoane. Cât timp aceste decorații nici nu se doreau
cu adevărat un simbol al recunoștinței statului, a onorării unei anumite
persoane, ci reprezentau mijloace de a da anumite avantaje materiale (un
impozit pe salariu mai mic, dreptul la o cameră în plus etc.), anumitor
persoane socotite „meritorii” de către partid, această situație nu deranja pe
nimeni. Ordinul avea dimensiunile 46,7 x 43,5 mm și era format din trei piese
suprapuse. În centru erau secera și ciocanul sprijinindu-se pe două spice de
grâu între care se afla o stea cu cinci colțuri, emailată roșu. Ansamblul era înconjurat
de frunze de laur. Fundalul era un soare și fascicole de raze. În partea
inferioară, se afla o eșarfă ondulată, emailată roșu, cu inițialele
RPR, respectiv RSR. La clasa I, razele soarelui sunt aurii, iar frunzele
de laur argintii. La clasa a II-a, razele soarelui sunt argintii, iar frunzele
de laur aurii. La clasa a III-a, atât razele soarelui, cât și frunzele de laur
au culoarea bronzului. Unele exemplare, pentru înalți demnitari, aveau în
componență metale prețioase: aur și argint cu titlul 750 și
o greutate de circa 35 grame. Ordinul putea fi acordat întreprinderilor
industriale, unităților agricole, serviciilor, institutelor de
cercetare-proiectare organizațiilor de partid, consiliilor
județene, formațiilor artistice. Individual, și muncitorii „fruntași”
primeau Ordinul Muncii, decorație instituită special pentru celebrarea
întrecerilor în producție. Ordinul se putea acorda și militarilor, dar și altor
persoane care susțineau regimul, inclusiv persoanelor care nu erau cetățeni ai
RSR.
Fruntaș în gospodărirea comunei - 1978
Imediat
după declararea încheierii colectivizării regimul comunist din România a început
o campanie de convingere a sătenilor asupra necesității de gospodărire mai bună
a satelor. În
această largă acțiune intră
acțiuni de curățenie și înfrumusețare a propriei gospodarii dar și acțiuni de
muncă patriotică în folosul comunității. În cadrul acțiunilor de înfrumusețare
a propriei gospodării intrau; văruirea gardurilor de la drum și a podețelor de
la intrarea în curte, curățarea șanțurilor de la drum din dreptu lpropriei
case, curățarea și văruirea copacilor, adunarea frunzelor și vegetației
uscate, precum și cultivarea și întreținerea culturilor din intravilan. În cadrul
acțiunilor de muncă patriotică în folosul comunității intrau cam aceleași activități
dar aferente instituțiilor de interes public ale satului; școala, primăria,
biserica, dispensarul local, etc precum și acțiunile de deszăpezire, îndiguire,
desfundare canale de scurgere sau împăduriri în folosul comunității. Sătenii participanți
la astfel de acțiuni erau distinși, cu mare fast, în adunări publice, cu aceste
insigne - distincții care se acordau anual. Apreciez că acordarea acestor distincții
erau totuși o formă de propagandă comunistă care arătă ce înseamnă munca în folosul
comunității, ce înseamnă ordinea și disciplina în tot și în toate.
Căile Ferate Române
Căile
Ferate Române (CFR) este compania națională de
transport feroviar a României. CFR administrează infrastructura,
transportul de călători și marfă pe calea ferată din țară. Rețeaua este
integrată semnificativ cu alte rețele feroviare europene, oferind servicii
paneuropene de transport de pasageri și marfă. CFR, ca instituție, a fost
fondată în anul 1880, după ce prima cale ferată pe teritoriul actual al
României a fost deschisă în anul 1854. Sus am postat logo-ul Companiei
naţionale CFR. Prima cale ferată din lume s-a inaugurat în data de 15
septembrie 1850 în Anglia, între oraşele Liverpoool şi Manchester. Pe actualul
teritoriu românesc prima linie a fost deschisă pe data de 20 august 1854 și
făcea legătura între Oraviţa şi Baziaş.Linia, având o lungime de 62,5 km, a
fost folosită inițial doar pentru transportul cărbunelui. De la 12 ianuarie 1855 linia a fost
administrată de Căile Ferate Austriece, Banatul fiind în acel timp parte a
imperiului austriac. După diverse îmbunătățiri tehnice la linie în
următoarele luni, relația Oravița - Baziaș a fost deschisă pentru traficul de
pasageri la data de 1 noiembrie 1856. Pe data de 1 septembrie 1865,
compania engleză John Trevor-Barkley a început construcția liniei ferate
Bucureşti - Giurgiu, date în folosinţă în dat de 26 august 1869. În
septembrie 1866 Parlamentul României a aprobat construcția unei linii
ferate de 915 km, de la Vârciorova (malul Dunării - judeţul Mehedinţi de
astăzi) până în oraşul moldovenesc Roman, trecând prin Piteşti,
Bucureşti, Buzău, Brăila, Galaţi, şi Tecuci. Costul construcției era la
acel timp de 270000 de franci de aur pe kilometru și construcția a fost
încredințată consorțiului german Strousberg. Linia a fost deschisă în mai multe
faze - prima parte, Piteşti - Roman a fost deschisă la 13 septembrie 1872,
iar partea Varciorova - Pitești pe 9 mai 1878. Sus am postat logo-ul
C.F.R. precum și o modernă și puternică locomotivă realizată de către economia
românească.
Asociația Română a Motocicliștilor Amatori
Această insignă a fost turnată în anul 1944 de către
A.R.M.A.. Asociatia Romana a Motociclistilor Amatori (A.R.M.A) a fost înfiintata ca o
alternativa la Moto Clubul Roman, dupa aparitia unor divergente in interiorul
acestui club. A.R.M.A. are o mare contributie la dezvoltarea motociclismului
romanesc, concurenta in domeniul organizarii de competitii crescand atat
numarul cat si calitatea acestora. Insigna este finisata în email, culorile
utilizate, cu excepția albului, fiind cele ale drapelului național.
Motociclistul figurat in centrul plachetei este aplicat. Federația Română
de Motociclism se mândrește cu o istorie bogată. În 2017 ea a sărbătorit 90 de
ani de existență. Prima atestare ca persoană juridică autorizată este datată în
1927, la acel moment ea purtând numele: Societatea Sportivă
Moto-Club-Român. Moto-Clubul avea secțiuni la Timișoara, Oradea, Brașov,
Sibiu și Cernăuți. Președinte de onoare al Moto-Clubului-Româna era A.S.R.
Principele Nicolae (fiul regelui Ferdinand). În 1934, în România, s-a înființat
prima federație de motociclism din lume prin asocierea cluburilor din diferite
orașe românești. Până la acel moment țările care erau parte la Federația
Internațională aveau fiecare un singur club național. România a fost astfel
prima țară care a propus să fie reprezentată de o federație de cluburi
naționale, exemplul ei fiind urmat curând de multe alte federații. Nu
întâmplător România se poate mândri cu o istorie a motociclismului sportiv
ce aproape se confundă cu istoria mondială a motociclismului. Totul în strânsă
legătură cu locul primordial deținut de România în ceea ce privește exploatarea
petrolului. România a fost prima țară din lume cu producție de petrol
înregistrată oficial, aici a fost construită prima sondă petrolieră comercială,
primul oraș luminat cu petrol lampant (Bucureștiul) și prima țară exportatoare
de benzină la începutul secolului al XX-lea.
Toate acestea au favorizat apariția și înmulțirea rapidă a numărului de
motociclete, la un nivel comparativ cu țările din occident. Primele curse de
motociclete sunt atestate pe teritoriul României încă din 1923, pasionații de
motociclism fiind în acei ani în special marii iubitori de hipism și în general
cei care iubeau caii.___________ooOoo__________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Henry Wadsworth Longfellow,
poet și pedagog american,
a trăit în perioada anilor 1807 - 1882
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 12.01.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu