1. Baba Lupa (fântâna Baba Lupa) este un monument situat la
unul din capetele parcului calafetean “Debarcader”, chiar pe malul Dunării.
Adesori când Dunărea se “umflă”, apa
fluviului udă temelia acestui monument.
Deşi nu este impresionantă ca formă, această fântână este locul în care legendele
populare se împletesc cu teoriile mitologice, devenind una din atracțiile
turistice ale orașului dunărean. Bătrânii urbei povestesc că, în urmă cu
aproape 200 de ani, în timpul unei ierni aprige, o tânără fecioară a venit aici
pentru a lua apă şi a fost atacată de un lup. O bătrână care era prin apropiere
a auzit chemările fetei şi i-a sărit imediat în ajutor, sacrificându-şi viaţa.
De atunci fântâna de pe malul Dunării s-a numit Baba Lupa - baba mâncată de
lup.
2. Bechet este
un oraș din județul Dolj, situat în sudul județului, fiind unul dintre
cele două porturi dunărene ale județului Dolj, alături de Calafat. La Bechet
există un punct de trecere a frontierei către Bulgaria, trecerea se
face bacul către orașul bulgar Rahova. Orașul Bechet este situat la 67 km
distanță de Craiova, 45 km de Corabia și 95 km
de Calafat. La recensământul din anul 2011 orașul număra 3657 locuitori,
în scădere față de recensământul anterior (anul 2002 – 3864 locuitori), dintre
care: români – 59,42%, romi – 32,62% și restul – necunoscută sau altă
etnie. Componența confesională a
orașului doljean Bechet astăzi se prezintă aproximativ astfel: ortodocși –
91,46% și restul – nedeclarată sau altă religie.
Fiind amplasat in Lunca Dunarii, orasul Bechet le ofera turistilor
posibilitatea de a admira frumusetea peisajelor formate de Dunare in propria sa
lunca, specificul acestei fasii de campie joasa constand intr-un relief propice
pentru diferite activitati de agrement.
Astfel, in Lunca Dunarii, pe raza
orasului Bechet, se pot practica sporturi precum fotbalul sau voleiul, se pot
organiza picnicuri si chiar gratare, in timp ce pe timp de vara zona este
cautata si pentru plaja. Intre punctele naturale de atractie ale orasului
Bechet se numara Padurea Bechet, aflata in partea de vest a localitatii, Garla
Aradau, Padurea Statului si Perdeaua de Salcami din partea nordica extrema a
teritoriului administrativ al orasului. Acestora li se alatura o serie de
obiective turistice, intre care cele mai vizitate sunt Gradina Publica, Castrul
Roman Bechet, Manastirea Sadova si, nu in ultimul rand, peisajul format de
Dunare in propria sa luncă.
3. Biserica
“Sfântul Dumitru” din Bârca, județul Dolj, este un un lăcaș
de cult ortodox și impozant monument de arhitectură, ce este situat în centrul
localității. Biserica a fost construită între
anii 1801 – 1803, și apoi refăcută între 1912 – 1914.
Lăcașul bisericesc
datează de la 1914, anul finalizării construcției, și este ridicat în formă de
cruce, catapeteasma de aici fiind confecționată din lemn
pe care sunt așezate 32 de icoane. Văzută de sus, clădirea are forma unei
cruci. În curtea bisericii sunt ridicate o
troiță și mai multe cruci în cinstea eroilor căzuți pe câmpurile de luptă în
timpul celor două războaie mondiale. O istorie, așadar, care nu se vrea uitată.
O personalitate istorica ce a contribuit la constucția bisericii a fost Paulina
Vorvoreanu, soția
primarului Craiovei, Gogu Vorvoreanu. În
luna februarie a anului 1929, Paulina Vorvoreanu a donat 2 milioane de lei, din
acele timpuri, pentru renovarea capitală a bisericii. Biserica
din localitatea Bârca poarta hramul Sfantului Marelui Mucenic Dimitrie si a
fost zidita intre 20 august 1912 - septembrie 1914, pe locul vechii biserici cu
turla de lemn, ridicata in 1803, care la randu-i era pe locul unei biserici ce
data de prin 1778. Edificiul s-a construit sub comanda inginerului italian
Pietro Adotti. Acesta s-a născut în anul 1872 în localitatea Artegna Udine din
Italia și în anul 1894 a venit în România. Pictura bisericii a fost realizată
de meseriașul Gheorghe Baba din Craiova.
4. Primul senator pe viata din
Bailesti-Dolj si ultimul de pina acum a fost inainte de primul razboi mondial
si putin dupa, Ioan.T. Culescu, mare mosier, angrosist si singurul proprietar
de hotel din fosta comuna Bailesti, devenita prin straduinta senatorului oras
și mai târziu municipiu. Membru marcant al partidului averescian, Culescu, ca
sa-i dea statut de urbe comunei natale Bailesti, a construit un hotel in anul
1920, care la acea vreme rivaliza cu putinele hoteluri din orasele mai mari ale
tarii. In anul 1928, senatorul Culescu s-a prapadit la Paris, in urma unei
interventii medicale si n-a mai apucat sa traiasca timpurile in care hotelul
sau a devenit sediu pentru Armata Rosie si nici sa-si vada familia hulita si
haituita, pentru ca el a indraznit sa construiasca singurul hotel din oras,
care este si astazi functional. Ioan T. Culescu, scolit in Franta, tara pe care
o considera a doua sa patrie, a facut politica, dar, mostenind calitatile de
comerciant ale tatalui sau, a reusit sa rotunjeasca averea familiei intr-atit
incit sa devina, prin contributiile sale, senator pe viata.
La zece ani dupa ce
s-a straduit sa innobileze satul sau cu titlul de oras, adica in 1920, a
construit un hotel pe care, din aducerile-aminte ale batrinilor, l-a mobilat cu
mobila stil adusa de la Viena in carute cu fin pentru a nu se sparge oglinzile
de Venetia si pentru a nu se strica sculptura. La opt ani dupa inaugurarea hotelului
caruia i-a dat numele de „Culescu“, senatorul s-a stins la Paris,
reintorcindu-se dupa citeva saptamini, de asta data definitiv, in Bailesti, in
cimitirul din jurul bisericii ctitorite de el. Din anul 1928, averea Culescu
incepe sa se risipeasca, mama senatorului, femeie simpla, nestiind sa pastreze
macar ce lasase fiul ei. Dupa al doilea razboi mondial, mai precis dupa
intrarea rusilor in tara, Culestii au pierdut paminturile si toate
proprietatile, in 1948 gasindu-se ultima consemnare a hotelului in proprietatea
familiei. Doi ani mai tirziu, in 1950, hotelul dispare din toate evidentele,
desi el exista si este functional si astazi,
dar sub alt nume, Turist, trecut in administrarea societatii comerciale Jiul SA
si vândut unei angajate.
Printr-un
contract de vânzare-cumpărare activul a fost vândut de Jiul SA către salariata
Dobre Valentina, prețul tranzacției fiind de 18,7 milioane de lei, plătibil în
șase rate, deși exista o adresă din
partea Guvernului României
transmisă către prefecturile din țară ce interzicea autorităților locale sau
unităților din subordinea acestora înstrăinarea de imobile preluate abuziv de
către regimul comunist.
5. Monumentul
„Reîntregirea”,
denumire alternativă “Întregirea
neamului” dezvelit la 24 octombrie 1924, a fost „închinat Eroilor băileşteni morţi pentru patrie 1916-1919”, în
luptele de la Cerna, Jiu, Olt, Argeş, Siret, Mărăşti, Mărăşeşti, Oituz, Dunăre,
Nistru, Tisa, aşa cum stă scris pe corpul monumentului, în partea de nord.
Asemeni tuturor românilor, și în Al Doilea Război Mondial, băileștenii au fost
prezenți pe câmpul de luptă pentru eliberarea patriei și victoria definitivă
asupra fascismului, unde au rămas 108 din cei mai viteji fii ai orașului. Pe o
placă, aşezată în partea de sud, care a dispărut în timp, nu ştim ce a fost
scris. Lucrarea a fost gândită artistic şi realizată de sculptorul I.
Iordănescu, la fabrica Vlăsceanu, în anul 1923, care a creat o operă
monumentală aşezată pe o suprafaţă de 45,60 mp şi are o înălţime de 9,39 m.
Este un monument gândit în spiritul timpului, compus din planuri suprapuse: pe
primul plan sunt înscrise, în relief, pe 22 de plăci din bronz şi una de
marmură albă, în ordine alfabetică, numele celor căzuţi, începând cu numele
ofiţerilor şi al subofiţerilor şi se încheindu-se cu numele soldaţilor, în
total 384. Planul al doilea este format dintr-un soclu din beton, deasupra
căruia a fost montat un tablou de luptă (grup statuar) din bronz, format din
două elemente: un soldat, în poziţie de luptă, şi o femeie care ţine în mâna stângă
o trompetă, semn al mobilizării la luptă pentru ţară. De soclu sunt unite două piese, semne ale
regalităţii: la est, regina Maria, iar la vest, un vultur cu aripile larg
deschise, semn al avântului. Cele două au fost cioplite în piatră şi, în epoca
de confuzie ideologică din deceniile 6-7 ale sec. al XX-lea, cele două
simboluri au fost distruse. Aceste elemente au fost înlocuite cu două vase
mari, în care erau plantate flori.
Monumentul a fost restaurat şi recompletat
de sculptorul băileştean Ilaroin Voinea în anul 1996. Generațiile băileștene se
adună în fața monumentului pentru a celebra marile evenimente ale naţiunii şi
spre a rememora gestul celor care, cu preţul vieţii lor, au făurit România
Mare.
xxx
"PUNCTUL PE I"
O CARICATURĂ DE
MARGARETA CHITCATII
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx__________
O PLACHETĂ
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN JUDEȚUL TULCEA
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi
culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept,
la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau
simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc.
Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare
localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale,
artistice şi de altă natură, etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii
române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de
obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi
se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în
semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte
din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele
comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint,
bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind
preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi
(medaille) şi spanioli (edala).
Placheta - Concursul internațional George Georgescu - ed.I - 1993 Tulcea
Concursul Internațional de Interpretare muzicală „George
Georgescu” de la Tulcea este
destinat tinerilor din învățământul muzical preuniversitar (școli și licee de
artă) din România și Republica Moldova și se organizează pe clase de
studiu (I-XII) și categorii de instrumente: pian, vioară, corzi grave (viola, violoncel, chitară), instrumente de suflat (flaut, clarinet), canto,
muzică de cameră și instrumente populare (nai, țambal). Concursul se defășoară
sub coordonarea Liceului de Arte “George Georgescu" din municipiul Tulcea,
anual, începând din 1993. Juriul este alcătuit din cadre didactice universitare de
specialitate din țară și din personalități ale lumii muzicale românești
recunoscute la nivel internațional.George Georgescu a fost un dirijor român,
academician, director al Orchestrei Filarmonice din București, unul din
cei mai mari reprezentați ai stilului dirijoral clasic caracteristic școlii
germane, care s-a născut la Sulina în data de 12 septembrie 1887 și a decedat
la București în data de 1 septembrie 1964. George Georgescu și-a început
cariera artistică studiind vioara și violoncelul la București, apoi la Școala
superioară de Muzică din Berlin. Din 1910, face parte ca violoncelist din
cvartetul de coarde de sub conducerea violonistului Henri Marteau. În 1916
suferă un accident și este nevoit să abandoneze cariera de violoncelist. La
sugestia cunoscutului dirijor Arthur Nikisch, care îi recunoaște
calitățile muzicale neobișnuite, George Georgescu începe să studieze arta
dirijorală și, în 1918, înregistrează un succes remarcabil la pupitrul
prestigioasei orchestre filarmonice din Berlin. Întors în țară preia direcția
tinerei orchestre filarmonice din București. Cu fiecare nou concert, orchestra
câștigă în maturitate și calitate interpretativă. Georgescu include în
repertoriul orchestrei, alături de marii clasici ai compoziției, și operele
compozitorilor români, în primul rând ale lui George Enescu. El dirija adesea și în
străinătate, fie împreună cu orchestra filarmonică din București, fie invitat
la pupitrul unor renumite orchestre simfonice. Își alege programul în funcție
de orchestre și de public. Începând din anul 1926 întreprinde turnee și
în Statele Unite, în fruntea orchestrei filarmonice din New York, sau
împreună cu orchestra Concertelor Colonne. În timpul celui de-al doilea război
mondial, România fiind aliată puterilor Axei, George Georgescu este
prezent și în viața muzicală a țărilor ce făceau parte din această alianță.
Odată războiul sfârșit, George Georgescu, fost colaboraționist, este
îndepărtat de la conducerea Filarmonicei din București până în 1947 când, la
intervenția lui George Enescu, își reia activitatea muzicală, la pupitrul
orchestrei radiodifuziunii române. Peste 10 ani revine la conducerea Filarmonicii
din București. Până la dispariția sa din viață în 1964, întreprinde și alte turnee
de concerte în străinătate, lucrând neobosit la perfecționarea interpretativă a
orchestrei de sub conducerea sa. Pentru meritele sale a fost recompensat cu
Ordinul Muncii clasa I și titlul de Artist al Poporului. El este acela care a
înregistrat pentru casa de discuri Electrecord ediția integrală a simfoniilor
lui Beethoven.
Pelicanul cret, dupa denumirea sa
stiintifica Pelecanus crispus, este o pasare absolut superba, care
cuibareste in Rezervatia Biosferei din Delta Dunarii, fiind una din speciile
europene de pelicani ce pot fi apreciate si pe teritoriul tarii noastre.
Rezervatia Biosferei din Delta Dunarii este considerata a fi cea mai importanta
zona de cuibarit a acestei magnifice pasari. Pelicanul cret este pasarea cea
mai mare ca si dimensiune dintre pasarile din familia sa si ajunge pana la 180
de centimetri, dimensiune masurata de la varful cozii pana la capatul ciocului.
Aripile sale intinse masoara intre 310 si 345 de centimetri lungime. Corpul
Pelicanului cret este foarte puternic si destul de greoi, gatul sau este lung
si capul destul de mare, cu un cioc ce atinge si 40 de centimetri lungime.
Caracteristica acestei specii este acea punga ce se dilata de la baza ciocului.
I se spune Pelicanul cret deoarece are penele de pe ceafa si de pe cap crete si
moi. Are coada putin rotunjita si aripile sale sunt lungi si deosebit de
puternice. Are picioarele scurte si acestea au o putere aparte. Degetele sunt
unite intre ele, fiind de culoare gri, fapt ce creaza inca o diferenta intre
aceasta specie si pelicanul comun care are picioarele roz galbui. Penele au
culoarea predominanta de alb spre gri, posterior au o nuanta de albastru murdar
si pe gusa prezinta o pata cu pene colorate intr-un usor galbui. Penele din
partea inferioara a aripilor sunt de culoare gri spre alb, pre varf fiind un
pic mai inchise. Sacul de la gat este de culoare galbena si poate ajunge pana
la portocaliu sau rosu inchis in perioada de reproducere, schimbandu-si gradat culoarea.
Pelicanul cret este o pasare galagioasa, ce scoate multe zgomote, printre care
grohaieli, mormaieli, suieraturi, zgomote intalnite mai ales cand sunt in
colonii mari. Cand zboara, mai mult planeaza si nu o va face singur ci intr-un
stol mic care se sincronizeaza perfect. Cand zboara are gatul curbat spre
spate.
Regimentul 10 Călărași - Tulcea
Produsul de mai sus este o insignă regalistă de vechime șapte ani. Insignele militare regaliste pentru vechime
contineau simboluri ale regalităţii şi se deosebeau de la o unitate la alta, pe
când în regimul comunist, dar şi în prezent se emiteau şi se emit însemne
(ordine sau medalii) unice, ca reprezentare grafică, pe toata armata, împărţite
în trei clase (1, 2 şi 3) pe care se înscria şi se înscrie vechimea
neîntrereupă în muncă de 5, 10, 15, 20 de ani sau mai mult. Este necesar de
precizat că acordarea acestor însemne de vechime era însoţită şi este însoţită
de o mică majorare a retribuţiei lunare sau de o avansare în grad la
exceptional (dacă persoana era bine văzută, a se înţelege - apreciată, de către
şefi.
În centrul acestei insigne se distinge monograma regelui Ferdinand al
României. Regimentul
10 Călărași a
fost o unitate de cavalerie de nivel tactic, care s-a constituit la data
de 14/27 august 1916 prin mobilizarea unităților și subunităților existente la
pace. Regimentul era dislocat la pace în garnizoana Tulcea. Regimentul a
făcut parte din Brigada 5 Călărași alături de Regimentul
9 Călărași, aflată în organica Corpului V Armată. La intrarea în război,
Regimentul 10 Călărași a fost comandat de colonelul Camil Marini.
Această unitate a luptat pe frontul român, pe toată perioada războiului, între
14/27 august 1916 - 28 ocotmbrie/11 noiembrie 1918. În campania din 1916 Regimentul
10 Călărași a participat la acțiunile militare în dispozitivul de luptă
al Armatei 3 participând la Acțiunile militare din Dobrogea și
Bătălia pentru București. În campania din anul 1917 Regimentul 10
Călărași a participat la acțiunile militare în dispozitivul de luptă al Armatei
2, participând la Bătălia de la Mărăști.
Farul Sulina
Farul
observator din orașul Sulina, județul Tulcea, cunoscut ca și Farul vechi sau Farul Comisiei Europene a Dunării este un important monument
istoric al orașului. Construirea acestui far a inceput in anul 1838 dupa
planurile arhitectului Charles Ackroyd, arhitect sef al Departamentului Marii
Negre, aflat sub conducerea amiralului rus Mihail Petrovici Lazarev. Lucrarile
de constructie au fost terminate in anul 1841, acest lucru fiind mentionat in
ziarul de limba franceza Journal d'Odessa nr.92 din data de18/30.11.1841. La 25
octombrie 1841 au fost aprinse cele 13 lampi cu petrol refractoare, producand o
raza de lumina foarte intensa de rangul lll care indica intrarea pe Gura
Sulinei, distanta de bataie a luminii albe fiind de 15 mile marine iar
inaltimea farului de 17,80 metri. Scopul farului era avertizarea și
ghidarea pe vizibilitate scăzută sau pe timp de noapte a navelor care
intenționau să intre pe brațul Sulina, venind dinspre Marea Neagră. Fundatia acestui far se sprijina pe piloti din lemn de
pit-pai (pych-pine lemn de esenta tare asemanator arborelui teck) batuti cu
sonetele, temelia este facuta din piatra, iar turnul este zidit din caramida in
interior avand ca baza un cilindru de otel in jurul caruia este montata scara
de acces sub forma de spirala avand 92 de trepte. Pentru constructia acestui
far, s-a folosit lemn adus din lndia cu corabiile, piatra din Malta si Grecia,
bronz si cupru din Franta, cristale din Anglia. Pana in anul 1854 (cand Sulina
a fost bombardata de flota britanica), farul a fost administrat de lmperiul
Tarist. Din 1856 cand Gurile Dunarii revin lmperiului Otoman, acest far este
administrat de Administratia Farurilor Otomane din Marea Neagra pana in 1879,
cand este predat Comisiunii Europene a Dunarii (C.E.D.) ln anul 1939 farul a fost predat de CED catre Directia
Dunarii Maritime (Statului Roman), iar din anul 1954 a apartinut Administratiei
Fluviale a Dunarii de Jos, acesta functionand pana la data de 6 ianuarie 1986
cand a fost declarat far stins. La inceputul secolului al XX-lea sistemul de
iluminare s-a modificat, trecandu-se de la lampi cu petrol la lampi cu
oxiacetilena iar din anul 1970 s-a trecut la iluminatul electric. Din anul
2003, farul a devenit muzeu, fiind principalul obiectiv turistic din localitate.
Muzeul
actual adăpostește la parter o sală dedicată Comisiunii Europene a Dunării,
precum și cabinetul de lucru al scriitorului Eugeniu P. Botez, cunoscut sub
pseudonimul literar Jean Bart. Inițial farul era situat în apropierea punctului
de vărsare a fluviului Dunărea în Marea Neagră, dar astăzi în urma
expansiunii uscatului și a modificării liniei litoralului, farul este situat la
circa 1,5 km de țărmul mării.Insigna - Stema județului Tulcea
Stema județului Tulcea se compune dintr-un scut albastru,
încărcat cu trei fascii orizontale din argint. Pe fundal se profilează
doi delfini din aur, afrontați; între cei doi delfini se află o cruce
paleocreștină din aur. Semnificația elementelor stemei este următoarea:- Fasciile orizontale
din argint sugerează cele trei brațe ale Dunării la vărsare.
- Cei doi delfini
afrontați simbolizeazã Marea Neagră
- Crucea paleocreștină
sugerează importanța zonei în apariția și dezvoltarea creștinismului în
România.
Comportarea în situ a construcțiilor
Schimbă de experiență 4 Tulcea 1982
Și în regimul comunist se organizau periodic întâlniri ale
constructorilor specialiști pe tema comportării în exploatare a construcțiilor
și studiul rezistenței acestora la dezastre naturale ori bombardamente de
război. Școala românească de construcții era foarte apreciată și pe vremea
comunismului. Specialiști români și-au adus contribuția la realizarea unor mari
obiective industriale și în alte state ale lumii. Comisia Naţională „Comportarea
in situ a Construcţiilor” (CNCisC) este o asociaţie profesională înfiinţată în
1983 ca o Comisie Tehnică în cadrul Consiliului Naţional al Inginerilor şi
Tehnicienilor (CNIT), secţia „Construcţii”. În 1990 Comisia Naţională a fost
trecută în componenţa Asociaţiei Inginerilor Constructori din România (AICR).
În 1992 Comisia s-a transformat în asociaţie profesională cu personalitate
juridică de tip ONG având drept scop iniţierea de acţiuni pentru prezervarea
fondului construit, în baza cunoaşterii comportării in situ a construcţiilor şi
sprijinirea intervenţiilor pentru menţinerea şi refacerea aptitudinii lor
pentru exploatare şi a prelungirii duratei lor de serviciu. Asociaţia reuneşte
laolaltă specialişti cu preocupări în domeniul urmăririi comportării în timp a
construcţiilor. Înscrierea ca membru, persoană fizică sau juridică, în
asociaţie se face pe baza unei adeziuni scrise (vezi Formulare) adresate Consiliului
Director, cu recomandarea a trei membri activi şi în urma discutării într-o
Adunare Generală bianuală, a unei scurte auto-prezentări justificative a
candidaturii sale; înscrierea este confirmată prin votul majoritar al membrilor
prezenţi la adunare. Asociația organizează manifestări
tehnico-ştiinţifice cu participare liberă, întâlniri bianuale, de
Adunare Generală (primăvara şi toamna), însoţite de dezbateri şi vizite
tehnice la obiective de interes din zona în care se desfăşoară respectivele
întâlniri cu participare internațională care
au loc din doi în doi ani. Tulcea (în turcă Tulça) este municipiul de
reședință și cel mai mare oraș al județului Tulcea, Dobrogea, România. Este
situat pe 7 coline din Dealurile Tulcei, pe o vatră populată continuu începând
din perioada culturii Gumelnița (2900 - 2200 î.C.), continuând cu așezarea greacă Aegyssus (secolul VIII î.C.), cu portul și orașul roman din
secolele I - II d.C., cu orașul numit Tulcea din vremea lui Mircea cel Bătrân.
Sub stăpânirea otomană orașul decade, un reviriment înregistrându-se odată cu
deschiderea canalului Sulina. Prima atestare documentară a orașului este din
anul 1506. Între anii 1420 – 1877 a fost sub stăpânire otomană. Orașul de la
gurile Deltei Dunării numără în prezent aproximativ 73700 de locuitori.
Sus am postat stema actuală și o poză cu Gara
feroviară din Tulcea. Dacă dorești să îți faci o părere și mai completă despre
orașul Tulcea dă o căutare pe google la....epaminonda's blog Trei zile nu-s
de-ajuns…și nu vei regreta. Lectură plăcută! Mai jos am postat câteva
fotografii cu monumente de cultură și arhitectură tulceană din vremuri diferite.
Catedrala Sfântu Nicolae
Aeroportul
Monumentul lui Mircea cel Bătrân
Statuia ecvestră a lui Mircea cel Bătrân
Muzeul de artă
Gara
Colegiul național Spiru Haret
Biblioteca județeană Panait Cerna
Monumentul Independenței
Palatul sporturilor
Tulcea este un
județ situat în nordul provinciei istorice Dobrogea, România și are reședința
în municipiul Tulcea. Ca subunități administrative județul are în
componența sa un municipiu - Tulcea, 4 orașe – Măcin, Babadag, Isaccea și
Sulina precum și 46 de comune. Județul Tulcea se întinde pe o suprafață de 8499
kilometri pătrați și în anul 2011 număra 201462 locuitori. Sus am postat stema
și harta județului Tulcea iar mai jos pozele câtorva monumente de cultură și
arhitectură din județ din vremuri diferite și câteva trimiteri poștale ilustrate. Vederi - Isaccea
Mănăstirea - Cocoș
Vederi - Babadag
Hotel Lebăda - Crișan
Gara - Frecăței
Mănăstirea Celik Dere
Vederi - Portița
Vederi - Letea
Vederi - Măcin
Vederi - Jurilovca
_____________ooOoo_____________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Poeta mexicană
Juana Ines de Asbaje y Ramirez de Santillana,
a trăit între anii 1648 - 1695
Detaliu vignetă de pe o felicitare franceză
Detaliu vignetă de pe un bilet spaniol de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 23.01.2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu