Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea germană ODENKIRCHEN,
municipalitatea MONCHENGLADBACH, landul RENANIA DE
NORD WESTFALIA, din vremuri diferite, câteva vechi trimiteri
poștale ilustrate, un timbru judiciar și o insignă locale.
Seminarul
Biserica Sfântul Laurențiu
Gara
Poșta
Gimnaziul
Hotelul orașului
Parcul
Trimiteri poștale
Timbru judiciar local
Insignă locală
xxx
UN CATREN PENTRU NEPOATA
MEA- SARA MARIA
CAPCANELE LIMBII ROMÂNE
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
________xxx________
O PLACHETĂ
ȘI CÂTEVA INSIGNE
DIN JUDEȚUL SUCEAVA
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Conform DEX (Dicţionarului explicativ al limbii române), PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala).
Placheta - Festivalul coral
Ciprian Porumbescu - Suceava 1972
Ciprian
Porumbescu s-a născut în toamna anului 1853, în comuna Şipotele
Sucevei, în familia preotului Iraclie Porumbescu. Cel care avea să încânte
lumea prin magia sunetului, pe la 3-4 ani, când de obicei copiii abia învaţă
noţiuni elementare, Ciprian s-a îndrăgostit de muzică. Prindea cu uşurinţă tot
felul de cântece şi le reproducea cu mare precizie. Magia muzicii l-a cuprins
în casa părinţilor săi, la o clacă, când a auzit un lăutar al satului care
zicea cu foc din vioară. Ciprian îl urmărea, sorbindu-i fiecare mişcare şI
minunându-se cum era posibil ca strunele să sune atât de frumos dezmierdate de
arcuş... De atunci nu le-a mai dat pace părinţilor până ce nu i-au cumpărat o
violină, care i-a fost nespus de dragă şi nedespărţită, în scurta sa viaţă.
Marea sa şansă a venit când avea vreo 7 anişori: întâlnirea cu muzicologul
Carol Miculi, profesor la Conservatorul din Lemberg şi discipol al lui Chopin.
Acesta şi-a petrecut câteva veri la Şipotele Sucevei, fiind găzduit chiar de
tatăl lui Ciprian, parohul bisericii din localitate. Miculi i-a intuit talentul
şi l-a familiarizat cu notele muzicale. Peste câţiva ani, când preotul Iraclie
a fost mutat la Stupca, Ciprian a luat primele lecţii de vioară la şcoala din
Ilişeşti, iar mai târziu, la gimnaziu, la Suceava, a început să studieze pianul
şi orga. Când punea mâna pe vioară, Ciprian era fenomenal. Cum era să stea
deoparte la manifestările memorabile de la Putna – organizate de Eminescu şi de
Slavici? După ce s-a încheiat partea oficială a serbării, pe pajiştea din
apropierea mănăstirii, trubadurul Bucovinei, Grigore Vindireu, a încins o horă
cu taraful sau. Cu ochii înlăcrimaţi, ascultându-şi chemarea inimii şi a
sufletului, copilandrul Ciprian s-a repezit la Vindireu, i-a smuls vioara,
continuând cântecul, cu patos. Ce fericire i s-a citit pe chip atunci
când i-a mărturisit părintelui sau: “Tată, am cântat Daciei întregi!” Când avea
20 de ani, mama i s-a stins. Dorul de ea l-a însoţit întreaga viaţă. Un an mai
târziu, şi-a luat Bacalaureatul cu brio şi s-a înscris la Institutul Teologic
de la Cernăuţi. Cum vioara nu mai avea secrete pentru el, Ciprian a devenit
maestru şI la violoncel şi clavir, în timp ce, la Seminar, studiile sale dădeau
roade, prin compoziţii excepţionale liturgice. În toamna anului 1875, a fost
deschisă Universitatea din Cernăuţi. Studenţii români au constituit Societatea
“Arboroasa”, după numele vechi al Bucovinei, (al cărui preşedinte a devenit
Ciprian în ultimul an de Seminar). Societatea avea un cor excepţional, dirijat
de Ciprian Porumbescu. Pe când era la Cernăuţi, a cunoscut-o pe Berta Gorgon,
faţa pastorului evanghelic din Ilişeşti, de care s-a îndrăgostit. Cum familiile
lor erau de confesiuni diferite, nu li s-a permis căsătoria. Ca să-i despartă,
tatăl Bertei şi-a trimis fiica în străinătate. Iubirea lor neîmplinită i-a
însoţit însă, necontenit, pe amândoi. La puţină vreme după ce şi-a finalizat
studiile teologice, în octombrie 1877, membrii “Arboroasei” au fost arestaţi,
sub acuzaţia de înaltă trădare. Li s-a înscenat un proces. Ciprian a fost arestat
din casa de la Stupca. Cânta la vioară când au venit după el. O ploaie rece,
mocănească, a cernut tot drumul, până la Cernăuţi, iar apa rece l-a udat până
la piele şI s-a îmbolnăvit. Temniţa de gheaţă şi mâncarea proastă i-au agravat
tuberculoza, iremediabil. Doar vioara, pe care l-au lăsat să o ia în momentul
arestării, i-a mai adus alinare. Ciprian a ieşit din temniţă cu moartea în
piept. S-a întors la Universitatea din Cernăuţi. Cu mare greutate, a reuşit să
meargă la Viena, la studii. De la Viena s-a întors la Braşov, ca profesor de
muzică şi totodată dirijor la Biserica Sf. Nicolae, unde a compus “Crai Nou”,
compoziţie pe care a reprezentat-o, în 1882, cu un succes fulminant. De la
Braşov, avea să plece spre Italia, de unde s-a întors în ţară cu puţină vreme
înainte de a părăsi această lume. Deşi tuberculoza îl măcina, când a pornit
spre Italia a sperat că acolo îi va fi mai bine. “M-am decis să mă duc la Nervi
ş-apoi, dacă voi putea şi va fi necesar, mă voi duce şi în alt loc”, îi
mărturisea într-o scrisoare surorii sale, Marioara. Pe zi ce trecea, era tot
mai suferind. Îşi dorea teribil să cânte la vioară. Îi era dor de Stupca şi de
doina românească... Şi-a potolit aleanul atunci când de acasă i-a sosit violina
“(...) Aseară primii iubita-mi violină. Era pe la amurg: făr’ a o mai desface
din scrin, grăbii cu ea, cum numai mi-o aduseseră de la poştă, la mare. (...)
Jos, la albia mării, scot violina din scrinul ei, direg coardele(...) Mă reazem
de un pisc de stânca ce străbătea din mare şi gândesc ce oare să cânt. «Ah!»
îmi râspunsei în gând. «Voi cânta Doina, să o audă Mediterana şi Mediterana să
o ducă Oceanului şi să ştie antipozii noştri, dincolo, că numai un cântec e
coborât din cer, şi acela e Doina...(...)»”
În urmă cu ani, la Stupca, vegheat de sora sa, Marioara, Ciprian s-a
stins, şoptindu-i amar: “Să nu lăsaţi muzica mea să moară!”. Aşa cum i-a fost
dorinţa, regăsită în ultima strofă din “Cântecul tricolorului”, culorile
drapelului românesc i-au fost aşezate pe cruce: “Iar când, fraţilor, m-oi duce/
De la voi, şi-o fi să mor/ Pe mormânt atunci să-mi puneţi/ Mândrul nostru
tricolor”.Insigna - Ștefan cel Mare - Suceava 1977
Ștefan al III-lea, supranumit Ștefan
cel Mare a fost un domnitor al Moldovei, care s-a născut în anul 1433
la Borzeşti şi a decedat la 2 iulie 1504 la Suceava. Alexandru cel Bun a
avut mai mulţi fii şi nepoţi, iarŞtefan cel Mare este
nepot de fiu al lui Alexandru cel Bun. Însă, după obiceiul ca marii boieri să
aleagă succesorul la tron între fiii şi nepoţii fostului voievod, a fost uns
Ştefan domn, punându-se capăt unei perioade de lupte interne. Iar Ştefan cel
Mare nu era nici măcar fiu legitim, ci, cum se spunea, fiu din flori, fiu
nelegitim, şi prin urmare i-afost mai greu să acceadă la tron. Totuşi avea
calităţi excepţionale, nu numai de vitejie, dar şi de chibzuinţă şi de
organizare, şi, spre fericirea Moldovei, în general a românimii, a avut o
domnie lungă de 47 de ani. Este cea mai lungă domnie înainte de cea a regelui
Carol I în veacurile noastre. Se urcă pe tron în 1457, deci la un an după
Vlad Ţepeş în Muntenia, şi domneşte până în 1504. Moşteneşte o ţară în plină
organizare, dar care din punct de vedere economic începea să se dezvolte mai cu
seamă datorită împrejurării că reprezenta o regiune de tranzit între Europa
centrală, Polonia şi porturile de la Marea Neagră. Iar faptul că Moldova avea
două porturi importante, Chilia şi Cetatea Albă, îi aducea o substanţială sursă
de venituri, prin vămi. Chilia - după cum am spus - fusese a domnilor munteni,
în înţelegere cu regii unguri. Ştefan cel Mare e cel care o cucereşte de la
munteni, atrăgându-şi prin aceasta duşmănia lui Matei Corvin. Ştefan cel Mare
este, pentru mica lui ţară, un voievod bogat prin vămile pe care le ia de pe
urma comerţului internaţional. Vom vedea şi tragedia care va decurge din
pierderea, în timpul domniei lui Ştefan cel Mare, a acestor două cetăţi, Chilia
şi Cetatea Albă. Se tot spune că Ştefan cel Mare s-a bătut mereu cu
turcii. Nu e chiar adevărat. S-a bătut împotriva tuturor celor care voiau să-i
ştirbească relativa independenţă. Astfel s-a bătut şi cu Matei Corvin care,
supărat că Ştefan luase Chilia de la munteni şi unguri, a venit să-l silească
să redevină vasal al regelui Ungariei, îl bate pe Matei Corvin la Baia, şi-l
sileşte să treacă îndărăt Carpaţii. Mai târziu va avea să lupte şi împotriva
polonezilor. Dar, bineînţeles, ce a rămas mai viu în memoria populară au fost
luptele sale cu turcii, în special în 1475, când Moldova este invadată de o
mare armată otomană condusă de Soliman paşa, cel mai mare general al turcilor.
Nu uitaţi că suntem sub domnia lui Mahomed (sau, în turcă, Mehmet) al II-lea
care a cucerit Constantinopolul, deci momentul de maximă putere pe care o
atinge Imperiul Otoman. Iar mica armată a lui Ştefan cel Mare învinge armata
turcă la Vaslui. Faima lui Ştefan trece peste graniţe; cronicarul polonez
Dlugosz spune că este cel mai mare domnitor din toată Europa, iar Papa îl
proclamă „Athleta Christi”, adică „Atletul lui Cristos”. Din păcate, turcii,
furioşi din pricina acestei înfrângeri, revin după un an cu însuşi Mehmet al
II-lea în fruntea lor. În plus, îi îndeamnă pe tătarii din Crimeea şi din
actuala Ucraină să atace Moldova de la răsărit. De data asta, pentru a se putea
apăra împotriva năvalei tătarilor, mai toţi răzeşii din actuala Basarabie
părăsesc armata lui Ştefan cel Mare pentru a se duce să-şi apere
vetrele. Ştefan cel Mare rămâne cu mica lui armată formată aproape numai
din boieri, slujitorii lui, şi din câteva cete din oraşe. Este învins la
Războieni, în 1476. Totuşi, se retrage mai la nord, iar Mehmet al II-lea nu
reuşeşte să cucerească cele două puternice cetăţi, din care mai puteţi vedea şi
astăzi ruine, la Suceava şi la Cetatea Neamţului. După ce a pârjolit ţara,
pentru ca turcii să nu se mai poată aproviziona, Ştefan cel Mare rămâne voievod
al Moldovei, iar Mehmet al II-lea se retrage. După această aventură — ca
să zic aşa —, Ştefan cel Mare îşi dă seama că trebuie să se înţeleagă cu
turcii, dar, din păcate, lucrurile se înrăutăţesc, căci câţiva ani mai târziu,
în 1484, o nouă campanie a lui Baiazid al II-lea are drept scop, de data
aceasta, cucerirea celor două porturi despre care am vorbit, Chilia şi Cetatea
Albă. Şi cele două cetăţi cad, probabil printr-o trădare a genovezilor care
erau înăuntru şi care şi-au dat seama că nu se mai putea lupta împotriva Imperiului
Otoman, nefiind suficient de bine ocrotiţi de un mic voievod
creştin. Pierderea, prin trădare, a Chiliei şi a Cetăţii Albe a
reprezentat o catastrofă pentru dezvoltarea ulterioară a Moldovei. Au început
să sărăcească oraşele mari, şi Moldova nu s-a mai putut dezvolta cum s-a
dezvoltat Transilvania, cu cetăţi, cu târgoveţi bogaţi, cu comerţ de tranzit
etc. Anul 1484 reprezintă un moment, economic şi politic, crucial pentru
dezvoltarea ţărilor române. Ştefan cel Mare rămâne pe tron până la bătrâneţe.
Se mai bate cu regele Poloniei, iar legenda Dumbrăvii Roşii povesteşte că, în
urma luptelor, au murit atâţia polonezi din şleahtă, încât se făcuse câmpia
roşie, şi prizonierii au fost puşi să are trăgând ei înşişi plugurile. Aceste
întâmplări se pare că sunt adevărate. Deci chiar pe vremea lui Ştefan cel Mare,
domnul şi dregătorii din sfatul lui îşi spun că nu sunt ajutaţi cu adevărat de
regii creştini, turcul e departe, promite ocrotire împotriva altor duşmani, nu
vine să construiască moschei la noi în ţară, ne lasă să fim autonomi, adică să
avem regimul nostru, cu boierimea noastră, cu bisericile noastre — şi-atunci ne
înţelegem cu turcul, plătindu-i doar un tribut pe an. La început acest tribut a
fost uşor, şi în Muntenia şi în Moldova, dar foarte curând tributul a crescut,
pe măsură ce turcii, opriţi în fructuoasele lor cuceriri, au avut mai mare
nevoie de bani. Aici începe nenorocirea celor două principate. Prima
jumătate a veacului al XVI-lea este într-adevăr perioada când Imperiul Otoman
îşi atinge, cu o repeziciune uimitoare, întinderea maximă: în anii 1516-l517
otomanii au cucerit Siria şi Egiptul, apoi Arabia, iar sub Soliman zis
Magnificul (1520-l566) turcii cuceriseră Ungaria, şi în Africa ajung până la
graniţa Marocului. Cu vremea însă, aceste cuceriri, exploatate cu nemiluita, nu
mai sunt „rentabile”, ci se transformă într-o povară. De aceea ţările române,
cu pământul lor rodnic, cu mari turme de oi şi cirezi de bovine, au devenit
indispensabile vistieriei împărăţiei, şi mai cu seamă aprovizionării capitalei
Constantinopol. Ştefan cel Mare se zice că a clădit o biserică în fiecare
an sau după fiecare izbândă, astfel încât s-au numărat 47 de biserici clădite
de el. Între frumoasele mânăstiri din Bucovina câteva sunt ctitoria lui, însă
majoritatea zugrăvelilor, picturilor exterioare aparţin unei epoci imediat
următoare, când pe tronul Moldovei se află un fiu al său, Petru Rareş.
(Sursa
- Net - Horia Dumitru Oprea)
Festivalul tineretului - Suceava 1957
Atletismul apare in Romania
la sfarsitul secolului XIX, la initiativa studentilor care studiau in tarile
occidentale. In timpul vacantelor, acestia promovau atletismul organizand
competitii de alergari, sarituri si aruncari. Primul concurs organizat de
atletism are loc in 1882 la Bucuresti, cu participarea elevilor de la
liceele Sf. Sava si Matei Basarab. Treptat, creste interesul pentru activitatea
sportiva, in general, si atletism, in particular. Se organizeaza curse care
atrag un numar mare de concurenti, se contureaza o literatura de specialitate
si sunt organizate competitii pe criterii de varsta. Mai mult, cu prilejul
serbarilor scolare sunt introduse intreceri la alergari si sarituri la mai
multe licee din diverse orase. In 1912, se infiinteaza Comisia
de atletism, alergari pe jos si concursuri, parte din Federatia Romana a
Societatilor Sportive. Acea comisie este de fapt precursoarea Federatiei Romane
de Atletism (FRA), a 19-a federatie pe lista mondiala, care in 1923 se afiliaza
la IAAF. Primele Campionate Nationale ale Romaniei sunt
organizate in 1914, la 16 probe, si se adreseaza doar barbatilor. Un an
mai tarziu, in 1915, se inaugureaza la Bucuresti primul teren de atletism, pe
locul care devine ulterior Stadionul Tineretului. Abia din 1922,
femeile vor avea propriile competitii, iar trei ani mai tarziu vor fi
organizate primele Campionate Nationale feminine, precum si primele Campionate
pentru juniori. In 1928, la Jocurile Olimpice de la Amsterdam, o
delegatie a Romaniei formata din 10 atleti si 2 atlete participa pentru prima
data la o astfel de competitie, iar in acelasi an debuteaza Campionatele
Universitare din Romania. In 1930, la Atena, atletii romani se
claseaza pe locul al doilea, la prima editie oficiala a Jocurilor Balcanice,
iar in 1934, la editia inaugurala a Campionatelor Europene, participa 4
atleti romani. In 1937, FRA organizeaza, pentru prima data in
Romania, Jocurile Balcanice, iar in 1948debuteaza
seria Campionatelor Internationale ale Romaniei, nelipsite din Calendarele
Anuale ale FRA. Incepand cu anul 1952, atletii romani participa cu
regularitate la toate marile competitii mondiale si europene si scriu, cu
fiecare medalie, istoria atletismului romanesc.
De-a lungul secolelor, marii artiști ai lumii au lăsat
omenirii moșteniri culturale neprețuite. Arta sculpturii a dat naștere unor
capodopere care, prin măreția, valoarea și spectaculozitatea lor, au devenit
faimoase. Discobolul lui
Miron este o capodoperă a Antichității grecești, ce datează din perioada
460 - 450 Î.Hr. Din păcate, originalul grecesc din bronz nu mai există, însă a
devenit celebru prin numeroasele copii realizate în marmură de către artiști
din Imperiului roman, atât la scară reală, cât și redimensionate. Celebra
sculptură exprimă forța și energia atletică în cel mai armonios și
echilibrat mod. Deși, în prezent, se consideră că poziția aruncătorului este
nefirească și reprezintă o manieră ineficientă de a arunca discul, sculptura
constituie un model de rigurozitate în redarea fiecărui mușchi încordat de pe
corpul atletului.
Jeton - Cantina - Școala profesională Suceava 96
Jetoanele sunt piese din
metal sau alte materiale nemetalice, asemănătoare ca formă şi ca dimensiune
monedelor și sunt folosite pentru declanșarea unui automat de muzică, pentru
procurarea unor băuturi sau mici obiecte, ori pentru acces într-o anume incintă,
etc. Pe unele jetoane este înscrisă chiar şi o valoare, sau numele unei firme,
magazin, localitate, etc. În cazuri deosebite jetoanele sunt folosite şi ca
număr de ordine. În mod cu totul special ele au fost precursoarele monedelor
metalice, fiind folosite pentru efectuarea unor plăţi pe plan local şi uneori
ele reprezintau o sumă încasată de membrii unor consilii de administraţie ale
unor societăţi, pentru participarea la ședinţe, şi care, ulterior, erau
schimbate la casierii în monedă adevărată. Jetonul prezentat mai sus este
confecționat
din aluminiu, are formă rotundă cu diametrul de 40 milimetri și are o singură
față. El a fost confecționat pentru cantina școlii profesionale din Suceava. În
interiorul unui cerc periferic continuu este aplicată inscripția pe două
rânduri orizontale: “CANTINA / SUCEAVA” iar periferic circular la partea
superioară este aplicată inscripția: “SCOALA – PROFESIONALĂ”.
Deasupra și sub inscripțiile orizontale s-a aplicat prin poansonare cifrele 96.
Credem că astfel de jeton s-a distribuit fiecărui elev al școlii și era folosit
atunci când ridica de la banda de autoservire a cantinei tacâmurile cu hrană.
La predarea la bandă a tuturor tacâmurilor, după servitul mesei, elevul
își reprimea jetonul său. Era o metodă
potrivită pentru a nu se pierde sau sustrage tacâmurile cantinei.
Insigna sportivă - G. Humor
C.S.
Gura Humorului este
un club de fotbal din orașul Gura Humorului, care joacă în Liga
a IV-a Suceava. Cele mai bune performanțe le-a obținut sub titulatura de
„Minerul”, promovând în Divizia C în anul 1968 și pentru prima dată în Divizia
B în 1976. La 22 iulie 1984 a disputat un meci cu naționala
României.
De-a lungul vremii echipa s-a mai numit: Unirea Gura Humorului (1952 - 1957),
Spartak (1957 * 1962), Foresta (1962 - 1967), Minerul (1967 - 2000) și
Arinișul (2000 - 2005). Echipa juca
acasă pe stadionul Tineretului având 5000 de locuiri. Echipa a jucat acasă dar
și în deplasare cu echipament în aceleași culori – tricou galben cu mâneci
negre, șort și jambiere negre.
Insigna - Stema județului Suceava
Stema judeţului Suceava reprezintă un munte cu o cruce în vârf, străjuit de doi lei care sprijină o coroană, și evocă cadrul natural în care s-a ctitorit cetatea de scaun a voievozilor Moldovei şi atestă statornicia organizării statale. Ea a fost adoptată prin Hotărârea Guvernului nr. 684 din 30 septembrie 1998 şi publicată în Monitorul Oficial nr. 416 din 15 octombrie 1998. Stema se compune dintr-un scut albastru cu trei piscuri de munte, pe cel din mijloc aflându-se o cruce, totul de aur; crucea este sprijinită de doi lei de argint, limbaţi roşu, afrontaţi, sprijinindu-se cu labele inferioare pe câte un pisc şi ţinând în labele superioare o coroană voievodală de aur. Elementele ce compun stema evocă cadrul natural în care s-a ctitorit cetatea de scaun a voievozilor Moldovei şi atestă statornicia organizării statale. Din anul 2001, Consiliul Judeţean Suceava parafează actele oficiale cu ştampile pe care este reprezentată stema judeţului. Suceava este astfel primul judeţ din ţară în care stema este folosită pe ştampilele ce oficializează documentele emise de CJ - lucru posibil în conformitate cu Legea 64/1993, care dă acest drept, însă nu instituie şi o obligativitate în acest sens. Stema a fost realizată de un grup de artişti plastici suceveni, coordonat de regretata Ioana Nistor. Conducerea administraţiei judeţene spune că folosirea noului sigiliu va contribui la creşterea prestigiului instituţiei şi la delimitarea acesteia faţă de alte autorităţi publice.
Suceava este
un municipiu, reședința și totodată cel mai mare oraș al județului Suceava,
România. Municipiul Suceava se
numără printre cele mai vechi și mai importante așezări ale țării. Timp de două
veacuri a fost capitală a principatului Moldova, iar între anii 1775 -
1918 a fost un oraș din Imperiul Austriac (pământurile
coroanei Regatul Galiției și Lodomeriei și Ducatul Bucovinei). Teritoriul
orașului Suceava și împrejurimile sale au fost locuite, așa cum atestă
cercetările arheologice, din timpuri străvechi, începând chiar din
paleolitic. În secolele II–III exista aici o așezare a dacilor liberi,
descoperirile arheologice relevând și puternice influențe romane. În epoca
migrației și în secolele următoare populația autohtonă a continuat să
viețuiască pe aceste meleaguri, iar în secolul al XIV-lea, în anul
1388 Suceava este menționată drept capitală a Moldovei. În prezent
orașul are o populație de aproximativ 86000 de locuitori. Deasupra
am postat stemele interbelică, comunistă și actuală ale municipiului Suceava,
iar dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură inconfundabile
ale orașului, din vremuri diferite, dar și câteva vechi trimiteri poștale ilustrate.
Strada Francis Josif
Pavilionul Societății de dare la semn
Strada Pruncul
Strada Principală
Strada Dragoș
Biserica Adormirii Maicii Domnului
Vechea Casă poloneză
Piața Ștefan cel Mare
Biserica Sfântul Ioan cel Nou
Strada Armașului
Prefectura
Biserica Sfântul Dumitru zidită de Petru Rareș
Șipotul
Primăria
Sala de gimnastică
Liceul Ștefan cel MAre
Parcul orașului cu Statuia lui Ciprian Porumbescu
Biserica Mirăuților
Observatorul astronomic
Vederi
Suceava este
un județ în nordul extrem al provinciei istorice Moldova, din România, la
frontiera cu Ucraina. Capitala județului este orașul cu același nume. Județul
se întinde pe o suprafață de 8553 kilometri pătrați și numără aproximativ
615000 de locuitori. Ca subunități administrative județul este compus din; 5
municipii - Suceava, Fălticeni, Rădăuți, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei,
11 orașe - Gura Humorului, Siret, Solca, Dolhasca, Frasin, Liteni, Milișăuți,
Salcea, Broșteni, Cajvana, Vicovu de Sus și 97 de comune. Deasupra am postat
harta și stemele interbelică, comunistă și actuală ale județului Suceava, iar
dedesubt pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură din acest județ din vremuri diferite, dar și câteva vechi trimiteri poștale ilustrate. Hotelul Carmen Sylva - Solca
Cabana Deia - Câmpulung Moldovenesc
Monumente istorice
Monumentul eroilor Regimentului 2 Grăniceri - Fălticeni
Gara - Burdujeni
Palatul administrativ - Fălticeni
Vedere - Dorna Cândrenilor
Vedere - Solca
Gara - Fălticeni
Râul Moldova - Câmpulung Moldovenesc
Parcul Mestecenilor - Gura Humorului
Templul israelit - Câmpulung Moldovenesc
Școala de băieți - Burdujeni
Magazinul universal Nada Florilor - Fălticeni
Gara - Câmpulung Moldovenesc est
Hotelul Traian - Frasin
Vedere - Gura Humorului
Prefectura - Câmpulung Moldovenesc
Primăria - Rădăuți
Partea de sus - Iacobeni
__________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Scriitorul și jurnalistul ceh Karel Havlicek Borovsky,
a trăit între anii 1821 - 1856
Detaliu vignetă de pe o fotografie din SUA
Detaliu vignetă de pe o acțiune olandeză
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 07.04.2021
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu