Mai jos admiri și alte poze reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea italiană MONSUMMANO TERME,
provincia PISTOIA, regiunea TOSCANA, din vremuri diferite,
dar și câteva vechi trimiteri poștale ilustrate
Turnul castelului
Piața Giusti, Monumentul Giuseppe Giusti și Sanctuarul
Monumentul Giuseppe Giusti
Stabilimentul Excelsior
Biserica San Nicolao
Grota Giusti
Intrarea în Grota Giusti
Vedere aeriană
Vederi generale
Trimiteri poștale
xxx
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
______xxx______
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Insigna - Fabrica panglici - 13 Decembrie
50 ani 1919 - 1969 Indepa
Fabrica de
panglici “13 Decembrie”, denumire veche “Industria de tricotaje”, denumire actuală “Pasmatex” este situată în
municpiul Timișoara și a fost înființată de către
timișoreanul Karoly Nagy, la data de 1 iunie 1919 ca firma individuală. Activitatea de început s-a
desfăşurat pe strada Alexandru Odobescu, cu un utilaj de trei maşini manuale de
tricotat ciorapi. În anul 1921 s-au achiziţionat cinci războaie de ţesut
panglici, fabrica înceapând să producă şi acest nou sortiment cu un număr de 23
de angajaţi. În anul 1925, atelierul s-a mutat într-o altă clădire, tot pe
strada Odobescu, în fostul atelier de tâmplărie “Fischer şi Braun”, având deja
14 războaie de ţesut panglici, zece maşini de tricotat şi 53 de angajaţi. În
perioada interbelică, fabrica de panglici a tot crescut. Îşi măreşte încontinuu
capitalul social, iar principalii beneficiari ai produselor sunt fabricile de
pălării din ţară şi din Iugoslavia.
După cel de-al doilea război mondial, a venit naționalizarea și
marile necazuri pe patron, fiind deposedat de tot ce a avut și evacuat din casa
în care a locuit, unde s-au amenajat birouri, magazii, o creşă, un cămin şi o
cantină. După naţionalizare, fabrica a primit numele de 13 Decembrie, iar cu
acest nume a funcționat până după revoluţia din 1989. În a doua jumătate a
anilor '60 a început un proces puternic de investiţie şi modernizare. Atunci a
început construcţia primelor hale moderne. Procesul a fost definitivat în anul 1980,
iar din punct de vedere al volumetriei fabrica a luat forma actuală. În anul 1989
fabrica avea 1100 de angajaţi şi producea în principal ţesături înguste, benzi
rigide şi elastic cu utilizări industriale. Imediat după revoluţie, director
general a devenit Maria Grapini, actualmente europarlamentar. Curios este faptul că în prezent fabrica este condusă de fiul
doamnei europarlamentar - Cosmin Grapini. Pasmatex realizează astăzi, cu 160 de
angajaţi, textile pentru industria de modă, militară, aeronautică sau automotive.
Sunt producători tradiţionali pentru tot ce înseamnă paraşutele militare,
pentru care se fac benzi şi chingi speciale, fac benzi pentru industria de
armament, folosite ca centuri de transport pentru arme. De asemenea, fabrica
realizează etichetele de pe airbagurile maşinilor, dar şi produse pentru
firmele care lucrează pentru Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Gap sau Gucci,
există inclusiv un atelier pentru pantofii Polini. Ulterior societatea și-a diversificat continuu
producția și și-a îmbunătățit dotarea tehnică prin achiziționarea de utilaje
din ultima generație ale renumitei firme elvețiene Jakob Mueller.Astăzi
"PASMATEX"
are dotarea tehnică necesară pentru un proces tehnologic complet (urzit,
canetat, țesătorie, vopsitorie, confecții, finisaj mecanic, ambalat) și
utilizează ca materii prime și materiale fire din poliamidă, poliester, bumbac și
tip bumbac, polipropilenă, vâscoză, cauciuc natural, elastomeri, coloranți și
auxiliari chimici textili.
Henri Coandă
Henri Marie Coandă a fost un academician şi inginer român, pionier al
aviaţiei, fizician, inventator, inventator al motorului cu reacţie şi
descoperitor al efectului care îi poartă numele. S-a născut pe 7 iunie 1886 la
Bucureşti, în familia ofiţerului Constantin Coandă (1857-1932). Mama sa era
fiica unui medic francez. Tatăl lui Henri era pe atunci căpitan la Marele Stat
Major al Armatei. Constantin Coandă a avansat pînă la gradul de general. A avut
şi o carieră politică deosebită, în anul 1918 ajungînd, chiar dacă numai pentru
o lună, prim-ministru (preşedinte al Consiliului de miniştri) - a preluat
postul de la Alexandru Marghiloman şi l-a predat lui Ion I.C. Brătianu. Ca o
curiozitate, prima lege referitoare la circulaţia automobilelor din România,
votată şi promulgată de regele Ferdinand în anul 1921, poartă şi semnătura
generalului Coandă, în calitate de preşedinte al Senatului României
(regulamentul de aplicare a acestei legi prevedea că în localităţi viteza
maximă a automobilului este de 12 km pe oră!). Henri a învăţat la Liceul
Sfîntul Sava din Bucureşti şi la Liceul Militar din Iaşi, pe care l-a absolvit
ca şef de promoţie, cu grad de sergent major. În urma studiilor militare făcute
la Bucureşti a ajuns ofiţer de artilerie. A urmat apoi studii tehnice în
Germania, Belgia şi Franţa. În anul 1908 a prezentat la Spa, în Belgia,
planorul Coandă-Joachim. Între 1911 şi 1914 a lucrat ca director tehnic
(designer şef) al uzinelor Bristol Aeroplane Company din Marea Britanie (pe
atunci British and Colonial Aeroplane Co.), unde s-au făcut avioanele numite
Bristol-Coandă. La concursul de avioane militare ce a avut loc în 1911 în
Franţa, la Reims, Coandă a prezentat un avion cu două motoare ce acţionau o
singură elice. Acest concurs a fost cîştigat de Charles Terres Weymann (1889-1976),
pilot de curse aviatice şi om de afaceri, despre care în numărul din 20
octombrie 1910 al revistei Flight se afirmă ar fi cumpărat aeroplanul Coandă
1910 (în revistă sînt publicate două imagini ale aeroplanului). Apoi a trecut
ca inginer la Delaunay-Belleville din Saint-Denis, în Franţa. Această firmă era
renumită pentru maşinile sale de lux, pentru locomotive şi cazane pentru nave.
În timpul războiului a produs şi avioane, la comanda guvernului francez. Aici
Coandă a proiectat trei tipuri de avioane, printre care şi un biplan monoloc
utilizat ca observator de artilerie. Henri a fost căsătorit cu Marguerite
Coandă, născută Lecca. În 1940, la căderea Franţei, Coandă a rămas în Paris,
unde locuia. În anii 1942-1943 ar fi proiectat pentru germani o sanie cu
propulsie neconvenţională, ce urma să fie folosită ca ambulanţă pe frontul de
est. Între anii 1961 şi 1965 Coandă a fost consultant la Huyck Research Center
în Stamford, Connecticut, firmă care derula proiecte de cercetare pentru marina
militară a Statelor Unite ale Americii. Inginer şi inventator, Henri Coandă
este foarte cunoscut şi datorită efectului care astăzi îi poartă numele. A fost
şi membru al Academiei Române. În anul 1970 s-a mutat la Bucureşti, revenind în
ţară. Ca o recunoaştere oficială a meritelor sale, a fost numit consilier cu
rang de ministru în Consiliului de Stat al RSR.Henri Coandă a fost un geniu
obţinând realizări deosebite în numeroase domenii ştiinţifice constând în
câteva sute de brevete de invenţie în diferite ţări.
Campionatul R.S.R. fond senioare 1978
(Republica Socialistă România)
Istoria canotajului romanesc a
inceput in secolul XIX, in anul 1864 cand un grup de tineri studenti din
Timisoara, intorsi din strainatate de la studii au infiintat pentru placerea
lor, "Societatea de luntrisoare". In anul 1925 se infiinteaza la
Arad, Comisia de Sporturi Nautice din Romania. Aceasta depune, in anul 1927,
cererea de afiliere la Federatia Internationala de Canotaj. Congresul din 19
august 1927 aproba afilierea Federatiei Societatilor Sportive din Romania ca
membru extraordinar al FISA. Prima participare romaneasca la o competitie
oficiala internationala este semnalata in anul 1932 la Campionatul European de
la Belgrad, ca apoi in 1933 la Campionatul European de la Budapesta, Romania a
fost prezenta prima data la Jocurile Olimpice de la Helsinki 1952. Sus am
postat logo-ul Federaţiei române de canotaj.
Caiacul este o ambarcațiune de sport pentru o persoană
sau mai multe,ascuțită la ambele
capete, cu suprafața de alunecare netedă sau în clinuri. Sportivii stau pe fund
în ambarcațiune, pe care o propulsează cu una sau două padele (vâsle).
Canoea este o ambarcațiune sportivă ușoară,
fără cârmă, cu prora și pupa ascuțite și înălțate, condusă cu ajutorul
pagaielor. În canoe pot fi unul sau mai mulți sportivi stând în genunchi.
Disciplina sportivă care cumulează cele două sporturi se numește caiac-canoe.
I.P.A. (Institutul Proiectări Automatizări)
Infiintat in anul 1960 ca Institut de cercetare
- proiectare pentru automatizari, IPA si-a pastrat pana in
prezent profilul de baza: cercetare - dezvoltare, proiectare, productie,
montaj, service si consultanta de echipamente si instalatii de automatizare si
tehnologia informatiei (IT), in industrie (chimie, petrochimie, metalurgie,
materiale de constructie, energetica, constructii de masini etc.), protectia
mediului (control emisii noxe, monitorizare parametri meteo-hidro), servicii
pentru cetatean (informatizare spatii publice, control iliminare piste
aterizare-decolare, monitorizare parametri seismici, supraveghere comportare
baraje hidrotehnice, sisteme de securitate si alarmare incendiu). Dupa 1990,
IPA SA a devenit o societate comerciala pe actiuni, pastrandu-si profilul. Din
1997, IPA SA a adoptat o structura organizatorica flexibila, devenind mai
eficienta si mai profitabila. In prezent, IPA SA este o societate integral
privata care are implementat si mentine un sistem de calitate conform celor mai
recente standarde mondiale. Sus am postat logo-ul și o fotografie cu sediul
central al IPA SA București.
Petrotel - Lukoil - România - mai 2009 - mai 2011
Petrotel-Lukoil este
una dintre cele mai mari rafinării de petrol din România. Rafinăria Petrotel-Lukoil
a fost fondată în anul 1904 de
către Societatea Româno-Americană sub numele de Rafinăria Româno-Americană. În timpul
celui de-al doilea război mondial rafinăria a bombardată de puterile aliate în
iunie 1942. În anul 1979,
rafinăria a fost redenumită sub numele de Rafinăria Teleajen, după numele
râului ce străbate orașul
Ploiești. Rafinăria Teleajen a fost preluată de compania petrolieră rusă Lukoil în anul 1998. A fost repornită la
sfârșitul anului 2004, după un amplu program de modernizare, care a durat circa
doi ani și jumătate. Lukoil a investit aproximativ 120 milioane de dolari pentru retehnologizarea
rafinăriei. Platforma rafinăriei deține și o centrală electrică (C.E.T.) aflată
pe platforma rafinăriei, cu o capacitate de 61 MW. Energia electrică și termică
produsă de C.E.T. asigură în totalitate necesarul rafinăriei. În anul 2006,
Petrotel a rafinat 2,3 milioane de tone de țiței. LukOil Europe Holdings BV,
subsidiara înregistrată în Olanda a
grupului petrolier rus, deține 94,66% din capitalul Petrotel-Lukoil S.A..
________ooOoo__________
PERSONALITĂȚI CULTURALE
PE BANCNOTELE LUMII
Pionier brazilian al aviaţiei mondiale
Alberto Santos Dumont
a trăit între anii 1873 - 1932
Detaliu vignetă de pe acțiune olandeză
Detaliu vignetă de pe o felicitare SUA
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 09.03.2021
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu