duminică, 14 martie 2021

MONEDE EURO FRANCEZE DE COLECȚIE - 2

1. Moneda euro franceză de colecție de mai jos marchează trecerea a patruzeci de ani de la moartea lui Jean Gabin. Pe avers, în fundal, se distinge Gara Saint Lazare, unde are loc acțiunea filmului “„La Bête Humaine” (Bestia umană) și în prim plan “Lison” – locomotiva cu aburi, Pacific 231, condusă de Jacques Lantier, personajul interpretat de Jean Gabin. Pe partea dreaptă, periferic circular este aplicată inscripția: “LE CINEMA 2016” (cinematografia și 2016 – anul emiterii monedei). Pe revers descoperim portretul lui Jean Gabin, privind spre dreapta, inspirat de o fotografie din film. Fundalul monedei constă în filme care reprezintă cinematografia, un tribut adus artei celebrate de această monedă. În dreptul nasului actorului este aplicată inscripția: ”10 EURO” (valoarea monedei), la ceafa actorului este aplicată inscripția: “RF” (inițialele denumirii statului – Republica Franceză) și jos periferic circular este aplicată inscripția cu numele artistului, ca o semnătură.
Moneda are următoarele caracteristici tehnice: anul emiterii – 2016, seria – 7 arte, valoarea – 10 euro, forma – rotundă, diametrul – 37 milimetri, greutatea – 22,22 grame, material compoziție – argint, tiraj – 5000 exemplare și calitatea – proof.
Jean Gabin, născut Jean-Alexis Moncorgé, a fost unul dintre cei mai mari actori de film ai Franței care s-a născut la data de 17 mai 1904 la Paris și a decedat la data de 15 noiembrie 1976 la Neuilly-sur-Seine. A jucat alături de alți mari actori francezi ca Fernandel și Louis de Funes. Iată numele a trei mari filme în care ajucat: Clanul sicilienilor, Mizerabilii și serialul Maigret. Acest actor a rămas, după mai mult de patru decenii de activitate si 96 de filme, un mit al cinematografului francez. Un episod al activității sale, dar și al vieții sentimentale este legat de colaborarea cu studiourile americane. A ajuns la New York în 1941, a început să învețe engleza ținând legătura cu artiștii francezi în exil: Julien Duvivier, Rene Clair, Jean Renoir, Charles Boyer, Annabella, Michele Morgan, marea lui iubire. Câteva luni are o idilă cu Ginger Rogers pe care o aprecia pentru filmele ei. Apoi o cunoaște pe Marlene Dietrich, care îl admira pentru rolurile sale și care l-a ajutat să se adapteze noii vieți. 

Gabin joacă în două filme la Hollywood (Suflete zbuciumate și Impostorul), apoi pleacă la război spre regretul lui Dietrich. A participat la campania Diviziei Leclerc, a fost demobilizat în 1945 și decorat cu Medalia Militară și Crucea de Război. După război, Jean Gabin o revede pe Marlene Dietrich, joacă împreună în “Martin Roumagnac”, un adevărat fiasco, ce marchează și despărțirea lor. Gabin își cumpără un lot de pământ în Normandia și se căsătorește cu a treia soție, Dominique, manechin la Lanvin. Dietrich a trăit singură, retrasă de lume, stabilindu-se în cele din urmă la Paris. Din memoriile ei rezultă că l-a iubit foarte mult pe Gabin. Pe pereții apartamentului ei din Paris erau trei tablouri, dintre care unul al idolului ei. A auzit de moartea lui Gabin la radio și a suferit mult. Jean Gabin a plecat la Domnul la 15 noiembrie 1976, la Paris, după o suferinţă provocată de leucemie. Conform dorinţelor sale, trupul său a fost incinerat – în cadrul unei ceremonii care a avut loc la 17 noiembrie, la crematoriul cimitirului Père-Lachaise.
Gara Saint-Lazare este una dintre cele șase stații de cale ferată ale Parisului. Ea este a doua cea mai aglomerată gară din Paris, după Gara de Nord, fiind tranzitată zilnic de 275000 de pasageri. Zilnic prin gara Saint Lazare trec 1600 de trenuri. Clădirea a fost proiectată de arhitectul Juste Lisch, iar antreprenor general a fost Eugene Flachat. Gara a fost inaugurată în data de 24 august 1837. Gara Saint-Lazare este deservită de trenuri Intercity de lungă distanță care se îndreaptă spre Normandia, de trenuri regionale și de trenuri Transilien către suburbiile de vest ale Parisului. Pe 21 martie 2012 în interiorul sălii principale a gării a fost deschis un nou mall pe trei nivele cu 80 de magazine. 
2. Moneda euro franceză de colecție de mai jos marchează centenarul morții lui Auguste Rodin. Pe avers se prezintă capodopera principală a lui Auguste Rodin - Gânditorul. Pe fundal este reprezentată pensiunea Biron, unde astăzi se află Muzeul Rodin. La partea de jos este aplicată inscripția: “2017” (anul emiterii monedei) iar sus, în dreapta, periferic circular este aplicată inscripția: “La Sculpture” (sculptura). Pe revers este reprezentat chipul profil stânga al sculptorului Auguste Rodin, pe fundalul unei suprafețe asemănătoare pietrei. La ceafa artistului este aplicată inscripția: “10 EURO” (valoarea monedei), în față bărbiei artistului este aplicată inscripția: “RF” (inițialele de la Republica Franceză, denumirea statului) și jos periferic circular este aplicată inscripția: “AUGUSTE RODIN” (numele sculptorului). 
 
Moneda are următoarele caracteristici tehnice: anul emiterii – 2017, seria – 7 arte, valoarea – 10 euro, forma – rotundă, diametrul – 37 milimetri, greutatea – 22,22 grame, material compoziție – argint, tiraj – 3000 exemplare, calitatea – proof și gravor – Christian Lacroix.
Auguste Rodin, născut François-Auguste-René Rodin, a fost un mare sculptor, grafician și pictor francez, care s-a născut la data de 12 noiembrie 1840 în Paris, într-o familie modestă, tatăl său fiind funcționar de poliție, și a decedat al data de 17 noiembrie 1917 la Meudon. El a revoluționat limbajul sculpturii, făcându-l capabil să exprime adevărul uman, pornind de la experiența directă. Prin atelierul lui au trecut mulți sculptori, printre care și românul Constantin Brâncuși. După câteva luni Brâncuși a părăsit atelierul lui Rodin motivând: "Nimic nu se poate înălța la umbra marilor arbori!" Se știe că viitorul mare sculptor a fost respins de trei ori în încercarea de a fi admis la Școala de arte frumoase din Paris. Fiind un autodidact și făcând multe călătorii de documentare ajunge mare sculptor, grafician și pictor. Într-o epocă în care interesul pentru mișcare, pentru instantaneu, pentru înregistrarea fidelă a senzațiilor de spectacolul realității a dus la apariția picturii impresioniste, Rodin și-a propus să revoluționeze limbajul sculpturii, făcându-l capabil să expună adevărul uman dincolo de clișeele academiste. Există o filiație directă între Rodin și Michelangelo, a cărui operă o studiase la Florența și Roma, împreună cu arhitectura catedralelor gotice. Principiul dinamic se referă la ceea ce el a numit "iluzia vieții", adică verosimilitatea creației ("Omul care merge", 1877; "Gânditorul", 1880; "Eva după păcat", 1881) etc. De la lucrări în care prim-planul reprezentării este consacrat tinereții senine ("Primăvara eternă", 1884; "Danaidă", 1885; "Sărutul", 1886), artistul trece la compoziții dominate de dramatism, de tensiuni interioare ("Durere", 1885; "Cele trei umbre", 1881- 86; "Fiul risipitor", 1888). O sinteză a sculpturilor sale o reprezintă "Poarta Infernului", amplă compoziție la care, începând din 1880, va reveni în tot cursul vieții. Grupul statuar "Burghezii din Calais" (1884 - 1886) este un instantaneu surprinzător prin forța cu care ne comunică starea de spirit a personajelor. Dirijate parcă de un subtil regizor, privirile lor sunt îndreptate divergent, încorporând spațiul din jur și izolându-se în același timp în propriul destin.
Gânditorul este o sculptură în bronz a lui Rodin, amplasată de obicei, pe un piedestal de piatră. Lucrarea prezintă un bărbat nud așezat pe o stâncă, cu bărbia odihnindu-se pe o mână ca și cum ar fi adâncit în gânduri și este adesea utilizată ca o imagine reprezentativă a filozofiei. Există aproximativ 28 de piese turnate în mărime completă, cu o înălțime de 186 cm, deși nu toate au fost făcute în cursul vieții lui Rodin și sub supravegherea sa, precum și diverse alte versiuni, unele în ipsos, studii plastice și piese turnate postum, într-o mare gamă de dimensiuni. Istoria evoluției de la mulaje la piesele turnate este complicată și nu este încă pe deplin clarificată. Rodin a conceput pentru prima oară această figură în 1880, ca parte a unei alte lucrări, dar prima piesă monumentală din bronz a fost prezentată publicului în 1904. Ea a devenit proprietatea orașului Paris datorită unei subscripții organizate de admiratorii lui Rodin admiratori și a fost amplasată în fața 
Pantheonului în 1906. În anul 1922 ea a fost mutată la Hôtel Biron, care a fost transformat ulterior în Muzeul Rodin.
Muzeul Rodin din Paris a fost deschis în anul 1919, fiind dedicat în primul rând operelor sculptorului francez Auguste Rodin. Muzeul este situat în pe Strada Varenne, la nr. 77, în Paris. Începând cu anul 1908 Rodin a folosit Hôtelul Biron ca atelier și, ulterior, a donat întreaga sa colecție de sculpturi - împreună cu picturile lui Vincent van Gogh, Claude Monet și Pierre-Auguste Renoir pe care le dobândise, statului francez cu condiția ca acesta să dea clădirii destinația de muzeu dedicat operelor sale. Muzeul Rodin conține majoritatea creațiilor semnificative ale lui Rodin, inclusiv Gânditorul, Sărutul și Porțile Iadului. Multe dintre sculpturile sale sunt expuse în grădina extinsă a muzeului. Grădinile din jurul clădirii muzeului conțin multe dintre celebrele sculpturi în cadru natural. În spatele clădirii muzeului se află un mic lac și un restaurant informal. În plus, stația de metrou din apropiere, Varenne, prezintă pe platformă unele dintre sculpturile lui Rodin. 
Hotelul Biron, cunoscut inițial sub numele de Hôtel Peyrenc-de-Moras și mai târziu sub denumirea de Hôtel du Maine, a fost construit între anii 1727 – 1732 după proiectele arhitectului Jean Aubert. Clădirea a fost construită pentru finanțatorul Abraham Peyrenc de Moras. Hotelul Peyrenc-de-Moras, a fost finalizat în 1732,cu doar un an înainte de moartea lui Peyrenc. Văduva sa a închiriat casa ducesei du Maine, care a făcut câteva modificări minore. La moartea ducesei în 1753, conacul a devenit proprietatea mareșalului de Biron, al cărui nume l-a preluat.
3.  Moneda euro franceză de colecție de mai jos marchează trecerea a 10 ani de la livrarea către beneficiari a primului avion Airbus A 380 produs de industria aeronautică franceză. Pe aversul monedei se prezintă silueta din față a unui avion Airbus A 380 în zbor deasupra plafonului de nori. Pe fundal este reprezentat globul pământesc parțial. Tot pe avers pot fi citite inscripțiile:”2007” (anul livrării primului aparat de zbor din acest tip către beneficiar), “2017” (anul emiterii monedei) și periferic, circular, la partea de jos “369 t (tone – greutatea avionului)” și “544 passagers” (numărul de locuri pentru pasageri).Pe reversul monedei, în jumătatea dreaptă sunt redate chipurile a doi piloți iar în partea stângă sunt reprezentate siluetele mai multor aparate de zbor. Jos în dreapta periferic, circular, pe două rânduri este aplicată inscripția: “L’AVIATION & L’HISTORIE” (aviație și istorie) iar în stânga jos: “RF” (inițialele de la Republica Franceză – numele statului) și “10 euro” (valoarea monedei).
 
Moneda are următoarele caracteristici tehnice: anul emiterii – 2017, seria – aviația și istoria, valoarea – 10 euro, forma – rotundă, diametrul – 37 milimetri, greutatea – 22,22 grame, material compoziție – argint, tiraj – 3000 exemplare și calitatea – proof.
Airbus A 380 este în acest moment (mai 2020) cel mai mare avion de pasageri din lume, aflat în producție de serie și primul avion de mare capacitate cu două punți complete pentru pasageri, fabricat de compania franceză Airbus. Avionul este cvadrimotor și oferă zboruri de mare distanță, de până la 15200 km. Fiecare punte are câte două culoare, avionul fiind certificat pentru operațiuni cu până la 880 pasageri. Puntea superioară A 380 se extinde de-a lungul întregii lungimi a fuzelajului; este mai restrânsă decât puntea inferioară, dar rămâne comparabilă cu lățimea altor aeronave cu corpuri largi. Aceasta oferă cabinei A 380, 550 de metri pătrați de spațiu util și oferă scaune pentru 525 de persoane într-o configurație tipică de trei clase sau până la 853 de persoane într-o configurație de clasă economică.Avionul a fost construit pentru a asigura zboruri de mare distanță și capacitate pe rute principale între nodurile importante (și foarte congestionate) ale marilor companii aeriene. Acoperă o piață de nișă, majoritatea liniilor aeriene neavând nevoie de capacități așa mari pentru serviciile lor. Până la primul zbor, care a avut loc la 18 ianuarie 2005, dezvoltarea avionului a costat 11 miliarde de euro. Avionul este echipat in două variante de motoare: Rolls-Royce Trent 900 sau Engine Alliance GP7200, ambele oferind nivel de zgomot suficient de scăzut. Un sfert de avion este făcut din materiale compozite, precum fibră de carbon. Se folosesc și aliaje de aluminiu care pot fi sudate, nefiind nevoie de nituri. Unele avioane de clasa I sunt echipate cu baruri și chiar dușuri. În mod standard, locurile pentru clasa I și clasa business vor fi oferite în partea frontală a avionului, la etajul superior (deși unele linii aeriene doresc amenajarea acestui spațiu la etajul inferior). Deși avionul încape în hală standard (80 x 80 metri), aeroporturile au fost nevoite să facă investiții mari în infrastructură, precum lățirea spațiului de rulare din cauza aripilor uriașe, asfaltarea pragurilor pentru a nu se risca absorbția de obiecte în motor, ranforsarea podurilor (acolo unde există), achiziționarea de tractoare capabile să tragă uriașa greutate a avionului, adaptarea porților pentru încărcarea a 500 - 800 pasageri.

xxx

O EPIGRAMĂ PROPRIE
O PASTILĂ DE UMOR
UN DIALOG EPIGRAMATIC
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ

___________xxx___________

O PLACHETĂ, O INSIGNĂ
ȘI CÂTEVA MEDALII ROMÂNEȘTI 

Informaţii generale despre medalistică  şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul  "Le Havre - Franţa".

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.  

Conform  DEX (Dicţionarului explicativ al limbii române),  PLACHETA este o medalie pătrată sau dreptunghiulară, care, de obicei, are o singură faţă modelată cu desene, basoreliefuri sau inscripţii şi  se oferă ca recompensă la concursuri, alte întreceri de orice fel sau în semn de recunoştinţă faţă de meritele unor personalităţi. Placheta face parte din categoria generală a medaliilor. Medalia îşi are originea în monedele comemorative. Este confecţionată cel mai adesea din metal (aur, argint, bronz, etc). Numele "medalie" derivă din latinescul metallum, fiind preluat de toate popoarele romanice - de italieni (medaglia), francezi (medaille) şi spanioli (edala). 

Placheta - Mihai Eminescu - 15 ianuarie 2021
1850 - 1889 C.M.N. - C.N.M.E.
(Cercul militar național)
(Clubul numismatic Mihai Eminescu)
Această plachetă este opera gravorului Constantin Dumitrescu
de la Monetăria națională a statului român
Mihai Eminescu (nume real Mihail Eminovici) a fost un poet, prozator şi jurnalist român, socotit de cititorii români şi de critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literaturA română, care s-a născut la data de 15 ianuarie 1850 la Ipotești în județul Botoșani și a decedat la data de 15 iunie 1889 la București. Eminescu a fost activ în societatea politico-literară Junimea, şi a lucrat ca redactor la Timpul, ziarul oficial al Partidului Conservator. A publicat primul său poem la vârsta de 16 ani, iar la 19 ani a plecat să studieze la viena. Manuscrisele poetului Mihai Eminescu, 46 de volume, aproximativ 14000 de file, au fost dăruite Academiei Române de Titu Maiorescu, în şedinta din data de 25 ianuarie 1902. Eminescu a fost internat în data de 3 februarie 1889 la spitalul Mărcuţa din Bucureşti şi apoi a fost transportat la sanatoriul Caritas. În data de 15 iunie 1889, în jurul orei 4 dimineaţa, poetul a murit în sanatoriul doctorului Şuţu. În 17 iunie a fost înmormântat la umbra unui tei din cimitirul Bellu – Bucureşti. La data de 28 octombrie 1948 a fost ales membru post-mortem al Academiei Române.  Prin tot ce a scris Eminescu este contemporanul vremurilor actuale. Mai jos am inserat câteva luări de poziție ale gazetarului de excepție care a fost el; 
  • Mita e-n stare să pătrunză orişiunde în ţara aceasta, pentru mită capetele cele mai de sus ale administraţiei vând sângele şi averea unei generaţii.
  • Partidele, la noi, nu sunt partide de principii, ci de interese personale care calcă făgăduielile făcute nației în ajunul alegerilor și trec, totuși, drept reprezentanți ai voinței legale și sincere a țării. Cauza acestei organizări stricte e interesul bănesc, nu comunitatea de idei.
  • Uzurpatori, demagogi, capete deșarte, leneși care trăiesc din sudoarea poporului, fără a o compensa prin nimic, ciocoi boierești și fudui, mult mai înfumurați decât coborâtorii din neamurile cele mai vechi ale țării - despre clasa politică a României. 
  • Părerea mea individuală e că politica ce se face azi în România, și dintr-o parte și din alta, e o politică necoaptă.
  • Vom avea de-acum înainte dominația banului internațional, impusă de străini. Peste tot credințele vechi mor, un materialism brutal le ia locul, cultura secolului, mână în mânâ cu sărăcia claselor lucrătoare, amenință clădirea măreață a civilizației creștine. 
  • Statul român nu mai este un produs al geniului rasei române, ci un text franţuzesc aplicat asupra unui popor ce nu-l înţelege
  • Poporul a pierdut de mult încrederea că lucrurile se pot schimba în bine şi, cu fatalismul raselor nefericite, duce greul unei vieţi fără bucurie şi fără tihnă.
  • Temelia liberalismului adevărat este o clasă de mijloc care produce ceva, care, punând mâna pe o bucată de piatră îi dă o valoare înzecită şi însutită de cum o avea, care face din marmură statui, din in pânzătură fină, din fier maşini, din lână postavuri.
  • Condiţia civilizaţiei statului este civilizaţia economică. A introduce formele unei civilizaţii străine fără ca să existe corelativul ei economic este curată muncă zadarnică
  • De când e lumea nu s-a văzut ca un popor să stea politiseşte sus, iar economiceşte jos; amândouă ordinele de lucruri stau într-o legătură strânsă; civilizaţia economică este mama celei politice.
  • Lucrul la care aspiră toţi este de a se folosi numai de avantajele civilizaţiei străine, nu însă de a introduce în ţară condiţiile de cultură sub care asemenea rezultate să se producă de la sine.
  • Cine zice progres nu-l poate admite decât cu legile lui naturale, cu continuitatea lui treptată. 
  • A îmbătrâni în mod artificial pe un copil, a răsădi plante fără rădăcină pentru a avea grădina gata în două ceasuri, nu e progres, ci devastare… 
  • Adevăratul progres nu se poate opera decât conservând pe de o parte, adăugând pe de alta; o vie legătură între prezent şi viitor, nu însă o serie de sărituri fără orânduială. 
Ion Mateiu Caragiale 1885 - 1936
125 de ani de la naștere
Ion Mateiu Caragiale (născut la data de 25 martie 1885 și decedat la data de 17 ianuarie 1936) a fost un scriitor român și istoric al heraldicii, întâiul fiu al lui Ion Luca Caragiale. Principala sa opera literară este Craii de Curtea-Veche. “Reacționar, conservator, anti-egalitarist, spirit nu prea religios, veșnic cârtitor, în fine, o conștiință de boier de țară, se comporta ca un lord britanic cu ascendente nobiliare atestate de nouă secole, care, firește, nu înregistrează niciun prieten, are numai inamici si supuși”. A locuit împreună cu soția sa mai în vârstă cu 25 de ani, Marica Sion, pe strada Robert de Flers, actualmente Logofăt Luca Stroici, în casa de la nr. 9a. Odată cu căsnicia, a intrat și în posesia unei moșii la Sion (Fundulea), cu un conac la care avea satisfacția de a-și înălța în 1928 propriul steag cu blazon având culorile de bază („coup vert sur jaune”) din blazonul nobiliar al Karabetzilor, strămoșii săi aleși.Iată părerea lui Krikor H. Zambaccian despre Mateiu Ion Caragiale: „Mai apărea uneori (la Capșa), fără a lua loc la masă, ci aruncând doar o privire distantă, și Matei I. Caragiale, îmbrăcat în haine bine croite, însă lustruite și cam roase de timp și care purta o pălărie tare denumită "melon", soioasă de prea multă purtare. Nu-i lipseau nici mănușile galbene, nici bastonul”.
Insigna - Membru al organizației de pionieri
(Republica Populară Română)
Organizația Pionierilor a fost o organizație comunistă a copiilor români de vârstă școlară (8-14 ani). Era precedată de apartenența la organizația Şoimii Patriei și succedată de apartenența la Uniunea Tineretului Comunist. La sfârșitul celui de al doilea război mondial ia naștere organizația „Pionierii României”, pentru care a fost creată în 1945 revista „Înainte”.  Doi ani mai târziu, în 1947, pionierii au fost încadrați în UAER - Uniunea asociațiilor de elevi din România. Pe 30 aprilie 1949, într-o ședință festivă la care a participat toată conducerea de partid și stat, 500 de copii au rostit, în incinta Teatrului Giuleşti (pe atunci Palatul cultural Gheorghe  Gheorghiu-Dej), angajamentul de pionier. În perioada 1949-1966 mișcarea pionierească a fost subordonată Uniunii Tineretului Comunist.Mai jos e reprezentată o revistă Star spre viitor a pionierilor și șoimilor patriei, editată de Consiliul Național al Organizației Pionierilor. 
C.C. al P.C.R. va adopta, la plenara din aprilie 1966, hotărârea: „Cu privire la îmbunătățirea activității Organizației Pionierilor”, prin care se stabilea ca aceasta să aibă organe de conducere proprii (consilii pionierești la diferite nivele, în frunte cu Consiliul Național al organizației). În luna noiembrie a aceluiași an, a avut loc prima conferință națională a Organizației Pionierilor, la care au fost adoptate principalele documente statutare: „Statutul unităților și detașamentelor de pionieri din Republica Socialistă România” și „Regulamentul Consiliilor Organizației Pionierilor din Republica Socialistă România”.  În 1984, la aniversarea a 35 de la crearea organizației, aceasta avea 2695000 membri. În Statutul Organizației Pionierilor din Republica Socialistă România era foarte clar stipulat faptul că este o organizație revoluționară de masă a copiilor, uniunea tuturor detașamentelor și unităților de pionieri din Republica Socialistă România, care îi ajută pe pionieri să cunoască și să înțeleagă politica Partidului Comunist Român, îi mobilizează să participe, după puterile lor, la înfăptuirea acesteia. “Organizația Pionierilor educă școlarii în spiritul patriotismului socialist, al dragostei și devotamentului nemărginit față de poporul nostru, față de Republica Socialistă România, față de Partidul Comunist Român, ajută pe toți copiii să cunoască tradițiile și trecutul glorios de luptă ale poporului și ale clasei muncitoare pentru eliberare națională și socială, să îndrăgească frumusețile și bogățiile țării, le cultivă mândria patriotică pentru realizările obținute în construcția socialismului." Intrarea în cadrul organizației se făcea într-un cadru festiv, prin rostirea următorului angajament: „Eu, ...(numele si prenumele), intrând în rândurile Organizației Pionierilor, mă angajez să-mi iubesc patria, să învăț bine, să fiu harnic și disciplinat, să cinstesc cravata roșie cu tricolor." Imnul (neoficial al) organizației era "Am cravata mea, sunt pionier".  În orașele mari s-au constituit case ale pionierilor. La București Palatul Cotroceni a fost Palat al Pionierilor în perioada 1949-1976, iar în 1985 a fost inaugurată noua clădire a Palatului Pionierilor (astazi Palatul naţional al copiilor). Organizația Pionierilor acorda distincții individuale și colective. Cele individuale erau: tresele, titlurile „Pionier de frunte”, „Cutezătorul”, „Pionier fruntaș în munca patriotică”, „Meritul pionieresc” și insigne pe genuri de activitate. Cele colective constau în diplome cum ar fi: „Unitate fruntașă”, „Detașament fruntaș” și „Grupă fruntașă”. 
Deasupra am postat uniforma, ecusonul, cravata, centura, eghileții și drapelele Organizației de pionieri. Primii care au avut ideea inregimentarii ideologice a copiilor si chiar au pus-o in practica au fost fascistii italieni.  In "Noua Roma" anuntata de Mussolini dupa preluarea puterii in Italia la 22 octombrie 1922, baietii au fost inregimentati pe categorii de vârsta in patru organizatii fasciste, toti fiind purtatori de uniforme si insigne si trebuind sa se supuna unor ritualuri specific militare: "Fiii lupului" pentru baieteii de la patru la opt ani, "Ballila" pentru cei intre opt si 14 ani, "Avantguardisti" pentru adolecentii intre 14 si 18 ani si, in fine, "Giovanni Fascisti" pentru tinerii peste 18 ani, inainte de a deveni membrii ai partidului fascist italian. Cei ce si-au trait copilaria si adolescenta in anii comunismului vor recunoaste cu usurinta cum "Fiii Lupului" au devenit "Soimii Patriei", "Ballila" s-au numit "Pionieri", iar "Avantguardisti" si "Giovanni Fascisti" au fost sursa de inspiratie a viitorilor utecisti, care, spre deosebire de modelul fascist italian, nu au avut o uniforma proprie. 
Orice clasa forma un detasament de pionieri, la fel cum orice scoala generala forma o unitate de pionieri, iar structurile se esalonau ierarhic pâna sus, in umbra "conducerii superioare" a partidului comunist. Desigur, nu doar comunistii români au preluat si amplificat modelul fascist de indoctrinare a tinerilor: nazistii au creat mult mai celebra organizatie "Hitlerjugend", care a dat jertfe perfect fanatizate chiar si pe ruinele fumegânde ale Berlinului, iar sovieticii au dat fenomenului inrolarilor comsomoliste o dimensiune de masa si un caracter obligatoriu. In România comunista, a nu fi mai intâi pionier ("Soimii patriei" au aparut ulterior) si apoi membru al UTC echivala cu o cvasiexcludere de facto din comunitatea scolara, cu povara unui paria, stigmatizat pentru intreaga cariera viitoare. Sigur, era ceva foarte, extrem de grav in privinta respectivului daca nu era membru sau, si mai rau, fusese exclus din rândul pionierilor sau al utecistilor, deoarece chestia asta ramânea definitiv "la dosarul" nefericitului. Uniforma de pionier, cu toate accesoriile si eghiletii specifici diferitelor functii ierarhice de "conducere" (comandant de detasament, comandant de unitate etc.), ceremoniile ritualice cu trompete si formule de raport, juramintele de credinta si angajamentele urlate in public, defilarile si serbarile in fata parintilor, taberele de vara cu regim preferential si program special, muncile patriotice prestate ostentativ au fost ingredientele menite sa transpuna in viata retetele leniniste de "spalare a creierului". In conditiile in care orice alternativa era interzisa in epoca, sistemul a functionat cateva decenii bune, dar, contrar tezelor leniniste, doar pe moment: liderii politici actuali ai fostelor tari cu regim comunist au fost inevitabil pionieri, utecisti si majoritatea chiar membri ai partidului comunist. (Sursa Net – Calin Hentea).
Emblemele coifură sunt un fel de insigne purtate de către personalul militarizat din sistemul apărării, ordinii publice,  siguranței naționale, autorității judecătorești, pădurari, ceferisti, etc la caschetă, bonetă, bască, căciulă sau pălărie.
Ministerul de interne a avut şi alte denumiri; Ministerul afacerilor interne, Ministerul internelor şi reformei administrative, Ministerul administraţiei şi internelor, etc. Ca să înţelegi mai bine misiunile complexe ale acestui minister enumăr câteva dintre structurile organizatorice interne ale acestuia; Departamentul de informaţii şi protecţie internă, Direcţia generală anticorupţie, Agenţia naţională antidrog, Agenţia naţională împotriva traficului de persoane, Administraţia naţională a rezervelor de stat, Instituţia prefectului, Direcţia generală de paşapoarte, Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare autovehicule, Inspectoartul general pentru situaţii de urgenţă, Direcţia pentru evidenţa persoanelor, Inspectoratul general pentru imigrari, Arhivele naţionale, Poliţia, Jandarmeria, Clubul sportiv Dinamo, Academia de poliţie Alexandru Ioan Cuza, Poliţia de frontieră,etc. Nu cunosc cărei structuri a Ministerului de interne aparţine acest semn de armă. 
Campionatul internațional R.S.R.
Ediția 1973 individual - Locul I
(Republica Socialistă România)
După descoperirea utilizării prafului de pușcă la armele de foc, începând cu secolul al XII - lea, perfecționarea tehnicilor de mânuire a armelor a fost o preocupare primordială în rândul militarilor și, implicit, a aristocrației momentului. Armele de foc nu au fost folosite doar pe plan militar ci și în activitățile de agrement și vânătoare. În acest fel, apare o preocupare permanentă pentru îmbunătățirea calităților tehnice și de manevrabilitate ale armelor, fapt ce a dus la crearea unor structuri organizatorice ce aveau ca rol formarea deprinderilor specifice utilizării eficiente a acestora. La jumătatea secolului al XVII- lea, în anul 1640, la Lucerna în Elveția, se înființează prima Societate de Tir din lume. Ulterior, numărul societăților, organizațiilor și al cluburilor de gen, în care își desfășurau activitatea de pregătire majoritatea trăgătorilor, începe să crească considerabil în toate regiunile din Europa. 
În anul 1741 sunt organizate primele concursuri de tir organizate de către Regimentul Regal de Infanterie în câmpia de nord a Aradului, pentru ofițerii regimentului. În anul 1831 s-a constituit Asociația Cetățenescă de Tir din Municipiul Arad. În ceea ce privește dezvoltarea sportivă a tirului, în afară de contribuția laturii militare, un deosebit aport la această dezvoltarea a venit din partea unor societăți de vânătoare, în cadrul cărora erau organizate cursuri de pregătire a vânătorilor și care își desfășurau activitatea pe mai multe domenii de vânătoare de la Arad, Săvârșin, Șiria, Șiman, Chișinău-Criș și Pecica. Pe data de 5 mai 1862, ia ființă prima societate de tir, la nivel național, denumită: "Societatea Română de arme și dare la semn" având sediul stabilit la București, iar la numai un an de la înființarea ei, "Societatea Română de arme și dare la semn" avea un număr de 120 de membri și 5 membri de onoare. Pe data de 9 septembrie 1865, prin înaltul Decret Domnesc nr.1147, publicat în Monitorul Oficial nr.200 din 11/23 septembrie, sunt aprobate și recunoscute oficial statutele Societății Române de arme și dare la semn. În urma acestui decret, Domnitorul Alexandru Ioan Cuza donează societății din terenul Mânăstirii Radu – Vodă – teren trecut în patrimoniul statului – o suprafață de 47514 mp , pentru a-l folosi drept poligon de tir cu condiția ca acest teren să nu fie înstrăinat. Terenul donat s-a adăugat la cel pe care societatea îl avea deja în folosință și care era poziționat în zona Clubului Progresul. Prima participare a unor trăgători români la un concurs internațional a fost în anul 1919 la Le Mans – Franța, unde românii au cucerit locul doi. La acest concurs au participat trăgători de elită din toate țările aliate în primul război mondial. În anul 1924, România participă la Jocurile Olimpice de la Paris cu un lot de trăgători, unde Constantin Tomescu ocupă locul 18.
Insigna - Fortuna
Nu am informații precise privind provenineța și simbolistica insignei de mai sus. Ce știu exact este faptul că în regimul comunist, și poate și acum, în unele localități existau sau există niste magazine care se numeau Fortuna”, și la care găseai cam de toate. Mai știu de asemeni că Fortuna era numele unei zeițe.
Fortuna era zeița norocului la romani. Era reprezentată ținând în mână Cornul Abundenței, ca dătătoare de belșug, cu o cârmă, fiind cea care cârmuia destinele lumii, și cu ochii legați, întruchipând soarta oarbă. Ea le împărțea oamenilor, după bunul ai plac, fericirea sau nenorocirea, bogăția sau sărăcia, binele sau răul.

______________ooOoo______________

PERSONALITĂȚI CULTURALEPE BANCNOTELE LUMII

Compozitor din Botswana - Kgalemang Tumedisco Motsete 
a trăit între anii 1899 - 1974
Detaliu vignetă de pe o felicitare cehă
Detaliu vignetă de pe o felicitare SUA
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 14.03.2021

Niciun comentariu: