Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea cehă KLATOVY, denumire germană
KLATTAU, regiunea PLZEN, din vremuri diferite, câteva trimiteri
poștale iluastrate, o plachetă și două insigne locale.
Turnul negru și Primăria
Turnul negru
Cazarma
Piața centrală
Pensiune
Piața Libertății
Biserica Sfânta fecioară Maria și Sfântul Ignatie
Școala
Restaurant pensiune
Trimiteri poștale
Plachetă locală
Set 2 insigne locale
Școala
Restaurant pensiune
Trimiteri poștale
Plachetă locală
Set 2 insigne locale
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
O EPIGRAMĂ PROPRIE
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
________xxx________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Palatul Șuțu - București - 170 ani de la ridicare 1833 - 2003
Muzeul municipiului București - Zeița de la Vidra
Palatul
Suţu este una dintre cele mai vechi reşedinţe aristocratice din Bucureşti şi
unul dintre puţinele imobile care au rămas nemodificate de mai bine de 150 de
ani. A fost construit de Costache Suţu după planurile arhitecţilor Conrad
Schwink şi Johann Veit între anii 1833 și 1835. Interiorul
palatului a fost proiectat în anul 1862 de Karl Storck, recunoscut sculptor şi
artist decorator. A fost amenajată scara de acces la etaj, desfăcută monumental
în două braţe, iar problema de perspectivă a fost deschisă prin montarea în
peretele din faţă a unei oglinzi adusă de la Murano şi prinsă într-un frumos
ancadrament. Deasupra oglinzii se află medalionul sculptat în lemn al Irinei
Suţu, soţia proprietarului. A
doua jumătate a secolului al XIX-lea a fost perioada de glorie a Palatului
Suţu, aici organizându-se primul bal al fiecarui an, în februarie. Grigore Suţu
(1819-1893) şi soţia sa Irina, fiica marelui bancher Ştefan Hagi Moscu, s-au
preocupat să păstreze ambianţa unei reşedinte aristocratice. Ei au adăugat
marchiza susţinută de piloni de fier, creându-se astfel un elegant peron de
intrare. A fost reşedinţă particulară până la începutul secolului al XX - lea.
Palatul Suţu a devenit noul sediu al Muzeului Municipiului Bucureşti începînd
cu anul 1956. Restaurat între anii 1956 şi 1958, palatul se deschide pentru
public la 23 ianuarie 1959. De atunci găzduieşte expoziţii legate de istoria
oraşului Bucureşti, valorificând un patrimoniu de excepţie provenit din
cercetări arheologice, donaţii şi achiziţii realizate cu fonduri asigurate an
de an de Primăria Capitalei.
Muzeul de istorie al municipiului București îşi are
începutul în hotărârea Consiliului Comunal al Primăriei Bucureştilor, de la
sfârşitul lunii iunie 1921, prin care s-a propus înfiinţarea unui muzeu
comunal. Lipsa patrimoniului a făcut ca instituţia să nu fiinţeze de sine
stătător imediat după luarea hotărârii, primăria organizând, prin Direcţia
culturală, strângerea colecţiilor şi căutarea unui sediu. Activitatea se
intensifică după anul 1926. Donaţia lui D. A. Rosetti din iulie 1929 a
constituit nucleul de bază al secţiei preistorice. În luna următoare muzeului
i-a fost atribuit un spaţiu în imobilul din Calea Moşilor 115, unde s-a
organizat o expoziţie cu materiale arheologice rezultate din săpături. În
februarie 1930 muzeul primeşte Casa Moruzi, monument istoric, situată în Calea
Victoriei 117, iar în data de 22 noiembrie 1931 este inaugurată expoziţia
muzeului. Dr. George Severeanu a fost timp de peste 8 ani director al Muzeului
Municipal, sub îndrumarea lui muzeul cunoscând o remarcabilă dezvoltare. S-au
înfiinţat secţii noi: numismatică, medalistică, documente, istoria breslelor,
urbanistică, s-a dezvoltat secţiunea artistică. În iulie 1933 a luat fiinţă, pe
lângă muzeu, Pinacoteca municipiului, adăpostită în casa amiralului Vasile
Urseanu, din Bd. Lascăr Catargiu. Muzeul s-a preocupat de înregistrarea pe
peliculă a caselor vechi, fiind deţinătorul unei valoaroase colecţii de
fotografii. Patrimoniul muzeal a crescut prin cercetări de teren, donaţii şi
achiziţii. În martie 1941, după mai multe peregrinări, muzeului i se atribuie
casa Cesianu, din Calea Victoriei 151, unde a fost adus întregul patrimoniu.
Consecinţele războiului au fost resimţite din plin de muzeu, casa Cesianu fiind
rechiziţionată pentru spital, iar colecţiile împachetate şi strânse în câteva
camere. Piesele cele mai valoroase ale muzeului au fost evacuate, în anul 1944,
în comuna Rasnic-Dolj, unde au rămas, parte din ele, până în octombrie 1948.
După ce în 1948 muzeul va fi mutat temporar în localul Muzeului de Artă
Naţională din Şoseaua Kiseleff nr. 3, în data de 10 decembrie 1956 muzeului îi
este atribuit Palatul Şuţu, iar pe data de 23 ianuarie 1959 are loc
redeschiderea pentru public a Muzeului de Istorie a oraşului Bucureşti. Palatul
Şuţu este monument istoric, datând din anul 1834, operă a arhitecţilor Johann
Veit şi Conrad Schwink, care au ridicat un palat în stil neogotic, cu patru
turnuleţe poligonale şi cupolă, pe ruinele unor construcţii mai vechi. Holul
central a fost finisat în 1862 de artistul Karl Storck, care a deschis trei
arcade, scara monumentală cu două braţe şi a montat o uriaşă oglindă de Murano
pe peretele din faţă. După moartea primului proprietar, Costache Grigore Şuţu,
palatul rămâne în posesia fiului acestuia, Grigore Şuţu (1819 - 1893). Clădirea
a avut diferite destinaţii publice în prima jumătate a acestui secol. A fost
restaurată între anii 1957 - 1958, redându-i-se în bună parte înfăţişarea
iniţială. Colecţia de arheologie cuprinde piese începând din paleolitic,
neolitic, epoca bronzului (culturile Glina III şi Tei), geto-dacice de la
Fundeni, Snagov, Popeşti-Novaci, dealul Piscului. Cea mai mare parte a
colecţiei datează din perioada medievală: vase ceramice, podoabe, tezaure
monetare etc. Colecţia de numismatică, medalistică şi sigilografie: tezaure
monetare otomane, austriece, ruseşti, sigilii evocând marile familii boiereşti
Năsturel-Herescu, Lenş, Ghica, Balş, Paladi, medalii, plachete, insigne şi
decoraţii. Colecţia de fotografii: peste 49000 de fotografii, clişee pe sticlă,
filme, incluzând primele imagini fotografice ale oraşului Bucureşti, executate
în anul 1856 de Angerer, aspecte de la cercetările arheologice, lucrările de
sistematizare ale oraşului, clădiri, aspecte din viaţa oraşului. Colecţia de
documente: hrisoave, cele mai vechi datând din anii 1488 - 1582, fondul Manuc
(în limba armeană cu caractere turceşti), documente medievale, moderne şi
contemporane. Colecţia de hărţi şi planuri, cu aproape 1000 de piese privitoare
la istoria oraşului Bucureşti, la Peninsula Balcanică, cursul Dunării, precum
şi la unele moşii ale boierilor. Colecţia de artă plastică este alcătuită din
tablouri, desene, pietre funerare, steme. Colecţia de stampe, gravuri şi
litografii conţine imagini de localităţi din ţară şi de peste hotare,
personalităţi, tipuri sociale, scene de luptă, târguri etc. Colecţia de
mobilier istoric şi obiecte de uz casnic, colecţia de arme, uniforme, steaguri,
colecţia de costume şi obiecte textile (piese de îmbrăcăminte, eşantioane de
ţesături datând din secolele al XVI –lea - al XIX-lea, podoabe, covoare, perne,
perdele, brâie, unele descoperite în cursul săpăturilor arheologice), colecţia
de obiecte de cult (icoane, tripticuri, cruci din secolele al XVII –lea – al
XIX-lea ), precum şi o bibliotecă cu peste 45000 de exemplare, din care aproape
în întregime literatură privitoare la Bucureşti.
Zeița de la
Vidra, cunoscută și ca Venus de la Vidra (jud.
Ilfov), este un vas-statuetă feminină de cult, aparținătoare de eneolitic (cca.
7000 de ani vechime), modelat într-un fel mai ciudat, adică fără cap, și
adăpostit de Muzeul de Istorie și Artă al Municipiului București (Palatul Șuțu, din zona Universitate). Nu știm dacă
avea capac acest vas, dacă era în formă de cap uman, sau ca și în cazul altor
statuete prezente fără de cap sau cu cap mobil, era un „semn” al „pierderii
capului” (nu ne vom descurca în caz de posibilă bulversare a realității; nu
suntem pregătiți pentru așa ceva; sau capul zeilor nu îl putem vedea, acesta
fiind în cer). Silueta statuetei se remarcă prin masivitatea jumătăţii
superioare a corpului. Braţele sunt subţiri și păstrează proporţia toartelor
vasului. Palmele, cu cele cinci degete în poziţie neanatomică, au fost
exagerate ca dimensiuni pentru a avea o suprafaţă mai mare de prindere a bazei
toartelor de corpul vasului (semn și al utilității meșteșugurilor, al celor
„făcute cu mâna ta”, ca semn uman civilizator). Decorul incizat, format din cercuri
concentrice, triunghiuri şi alte elemente figurative dispuse în părţile
anatomo-funcţionale ale corpului omenesc simbolizează fecunditatea,
fertilitatea şi practicarea cultului solar.
Palatul
Societății Tinerimea Română (astăzi Palatul Tinerimea Română) este un
edificiu bucureștean, situat în strada Schitul Măgureanu, construit între anii
1924-1927, piatra de temelie a construcției fiind pusă în data de 25 mai 1924.
Imobilul, care include și o sală de spectacole cu 1200 de locuri, a fost
ridicat pentru Societatea Tinerimea Română, după planurile arhitectei
Virginia Andreescu, prima femeie arhitect din lume. De construcția palatului
s-au ocupat arhitectul Raul Negru și inginerii Aurel A.
Beleș și Valer Paler. Din motive financiare, clădirea a fost finalizată
abia în anul 1935, fiind inaugurată de Nicolae Iorga. Clădirea are un
regim de înălțime de S + P + 7 E. La inaugurarea sa, edificiul era
multifuncțional. La subsol exista o tipografie și o sală de restaurant, la
parter o bancă proprie și spații de închiriat. Etajul I cuprindea sala de
festivități și anexele sale. La etajul al II-lea erau camere de dormit, iar la
al III-lea, administrația revistei. Etajul al IV-lea era compus din sala mare,
un muzeu etnografic, biblioteca și administrația societății. După ultima
renovare, compunerea clădirii este următoarea: o sală de spectacole cu trei
rânduri de balcoane; decorația interioară a sălii este de factură
renascentistă, cu ușoare influențe baroce. Adiacent sălii de spectacole, se
află foaierele, la fiecare nivel, de la parter și până la etajul 4, săli de
repetiție cu spațiile auxiliare necesare (grupuri sanitare, vestiare cu duș)
pentru colectivele artistice, birouri,
magazii și spații tehnice pentru personalul administrativ. La
exteriorul clădirii, la nivelul etajului 4, sunt prezentate diverse scene din
momente reprezentative ale istoriei României (Războiul de Independență,
Intrarea lui Mihai Viteazul în Alba Iulia și Încoronarea Regelui Ferdinand),
executate în altorelief.
După cel de-al doilea război mondial, palatul a
devenit sediu pentru Ansamblul artistic „Perinița” aparținând
de Sfatul Popular al Capitalei (1946), iar apoi a fost sediu pentru Ansamblul
artistic al tineretului (1947). Cele două ansambluri și-au desfășurat
concomitent activitatea în sediul Societății, iar în anii următori a fost
denumit „Ansamblul artistic al tineretului”. În anul 1991, prin Hotărâre de
Guvern palatul a fost redenumit „Palatul Tinerimea Română”, iar după o serie de
consolidări și restaurări, palatul a devenit sediul mai multor ansambluri
artistice: Ansamblul Folcloric „Cununa Carpaților”, Corul de cameră „Preludiu”,
Orchestra de cameră „Philarmonia”, Trupa de balet „Orion”. Din anul 2015
clădirea este declarată monument istoric. De-a lungul timpului aici au activat și
s-au făcut remarcate o serie de personalități din domeniul artistic, printre
care: George Constantin, Silvia Popovici, Nicolae Herlea, Marin Constantin,
Pompei Hereșteanu, Ionel Budișteanu, Tudor Pană, Maria Ciobanu, Corina Chiriac,
Angela Similea etc.
Divizia 57 Tancuri (mare unitate) s-a constituit în
garnizoana București în anul 1968 imediat după invazia Cehoslovaciei de către
armatele Tratatului (Pactului) de la Varșovia, eveniment la care România nu a
participat. Indexul acestei unități era U.M. 01035 București. Se pare că astăzi
armata României nu mai are în organizare mari unități de sine stătătoare de
tancuri, cele mai mari unități de tancuri fiind batalioanele.
Tancul este
un vehicul blindat de atac cu tracțiune pe șenile, conceput pentru a combate forțe inamice
folosind focul direct. Un tanc de luptă se caracterizează prin armele și blindajul greu,
o mare mobilitate care îi permite să traverseze terenuri dificile la viteze relativ
mari. Legea nr.18 din 4 martie 1992 pentru ratificarea Tratatului cu privire la
forțele armate convenționale în Europa stipulează că: “Termenul tanc
de luptă înseamnă un vehicul blindat de luptă autopropulsat, cu mare capacitate
de foc, dispunând de un tun principal pentru foc direct cu viteză inițială
ridicată, necesar pentru a angaja ținte blindate sau alte obiective, cu o mare
mobilitate în orice teren, asigurând un nivel ridicat de protecție, care nu
este conceput și nici echipat în mod special pentru transportul de efective de
luptă. Astfel de vehicule blindate reprezintă principalele sisteme de arme
pentru formațiunile de tancuri și alte formațiuni blindate ale trupelor de
uscat. Tancurile de luptă sunt vehicule blindate de luptă pe șenile, cântărind
cel putin 16,5 tone, care sunt înarmate cu un tun de calibru de cel puțin 75
mm, ce se poate roti 360 grade.” Tancurile sunt arme care au nevoie de
logistică, sunt eficiente și agile pe câmpul de luptă modern, atât prin
capacitatea de a ataca obiective terestre cât și prin prezența lor ce
poate crea panică în rândul infanteriei inamice. Deși tancurile sunt mașini de
atac puternice, ele rareori operează independent în acțiuni de atac. De obicei
sunt organizate în unități de blindate, în forțe combinate. Fără acest sprijin,
tancurile, chiar cu blindajul și mobilitatea lor, sunt vulnerabile în fața
infanteriei, minelor, artileriei și aviației militare. Tancurile sunt
dezavantajate în teren împădurit și în zone urbane, deoarece în aceste condiții capacitatea
de foc la mare distanță a vehiculului este limitată, mobilitatea lui
devine mai mică, iar posibilitatea echipajului de a detecta potențialele
pericole este îngrădită.
Insigna - A X-a conferință regională pentru Europa
F.A.O. - București 1976
(Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite)
Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor
Unite
(F.A.O. - Food and Agriculture Organization of the United Nations) este o agenție specializată a Organizației Națiunilor Unite, cu sediul la Roma, al cărei scop principal este eliminarea foametei pe scară mondială, îmbunătățirea alimentației, rin coordonarea activităților guvernelor în domeniul agriculturii, silviculturii și în industria piscicolă. De asemenea FAO vine în sprijinul țărilor prin programe de cercetare, specializare, dezvoltare și aplicații practice și acordă ajutor în cazuri de dezastre. Organizația a fost fondată în octombrie 1945 și este compusă din 197 state din întreaga lume. FAO organizează conferinţele globale la Roma, unde sunt invitate toate statele membre FAO, iar cele regionale (Asia, Africa, Orientul îndepărtat şi Europa) în diferite locaţii pentru care ţările îşi depun candidatura. În anul 1976 România a organizat la Bucureşti cea de-a 10-a conferinţă regională FAO, tot pentru Europa şi Asia, ţara noastră fiind membră FAO din anul 1961.
(F.A.O. - Food and Agriculture Organization of the United Nations) este o agenție specializată a Organizației Națiunilor Unite, cu sediul la Roma, al cărei scop principal este eliminarea foametei pe scară mondială, îmbunătățirea alimentației, rin coordonarea activităților guvernelor în domeniul agriculturii, silviculturii și în industria piscicolă. De asemenea FAO vine în sprijinul țărilor prin programe de cercetare, specializare, dezvoltare și aplicații practice și acordă ajutor în cazuri de dezastre. Organizația a fost fondată în octombrie 1945 și este compusă din 197 state din întreaga lume. FAO organizează conferinţele globale la Roma, unde sunt invitate toate statele membre FAO, iar cele regionale (Asia, Africa, Orientul îndepărtat şi Europa) în diferite locaţii pentru care ţările îşi depun candidatura. În anul 1976 România a organizat la Bucureşti cea de-a 10-a conferinţă regională FAO, tot pentru Europa şi Asia, ţara noastră fiind membră FAO din anul 1961.
Una din primele mari unităţi sportive ce a apărut curând după
încheierea războiului în peisajul specific românesc, a fost Clubul Sportiv
Dinamo Bucureşti, club departamental, subordonat Ministerului de Interne.
El a fost înfiinţat în primăvara anului 1948 şi de la început s-a dorit să
devină o replică pe măsură a celuilalt club departamental militar – Clubul
Central al Armatei (C.C.A.), care mai târziu îşi va adăuga şi numele de Steaua
– concentrând în special sporturile pe echipă. Curând, conducătorii clubului
dinamovist şi-au dat seama că le era imposibil să coordoneze un număr aşa de
mare de sportivi, exemplul cel mai elocvent fiind cei ce practicau sporturile
de iarnă pe zăpadă, sporturi al căror centru de greutate se afla departe de
Bucureşti, pârtiile – ca şi majoritatea sportivilor ce practicau aceste
sporturi, în speţă, schiul – fiind pe Valea Prahovei şi în Poiana Braşov. Aşa
s-a născut ideea, care – timpul a arătat că a fost deosebit de inspirată – de a
înfiinţa şi la Braşov un club dinamovist, care să înglobeze secţiile de
performanţă unde se practicau sporturile pe zăpadă (schiul alpin, schiul fond
şi săriturile cu schiurile). Conducerea clubului bucureştean n-a stat prea mult
pe gânduri şi l-a chemat pe căpitanul Ştefan Ionescu, dându-i ordin ca în a
doua parte a anului 1949 în care se aflau, dar înainte de începerea sezonului
hibernal, să înfiinţeze în oraşul de la poalele Tâmpei, Clubul Sportiv
Dinamo Braşov. În paranteză fie spus – şi comandantul clubului bucureştean
ştia asta – Ştefan Ionescu nu era un ofiţer oarecare, ci un fost sportiv de
performanţă, component, la Jocurile Olimpice de la St.Moritz (1948), al
patrulei militare („strămoşul” biatlonului de azi) a României, împreună cu
Cornel Crăciun, Constantin Vlădea, Gheorghe Epuran, clasată pe locul 7. Deci,
nu se putea persoană mai potrivită pentru a îndeplini acest ordin, fiind în
plus cunoscut de superiorii săi şi ca un bun organizator. Aşa se face că în
vara anului 1949 a coborât din trenul de Bucureşti pe peronul gării Braşov – ce
nu-şi ştersese complet urmele bombardamentelor – cu o mică valijoară în mână,
cu actele înfiinţării clubului în portmoneu şi cu mult curaj şi dorinţă de a
îndeplini cât mai bine, dispoziţiile primite de la Bucureşti.
Clubul
Sportiv Dinamo București, pe scurt CS Dinamo, este o organizație sportivă
din București și cel prestigios club din țară. Deține în palmares cele mai
multe titluri olimpice și mondiale cât și medalii de aur, argint și bronz față
de orice alt club din România. Clubul a luat naștere în primăvara
anului 1948, fiind în subordinea Ministerului de Interne. Încă de la
început s-a dorit a fi un competitor puternic pentru celălalt club
departamental militar, Clubul Central al Armatei. Actul de înființare al
CS Dinamo a fost semnat într-o clădire de pe Strada Lipscani la data de 14
mai 1948. Până în anul 2010 palmaresul clubului se prezintă astfel: jocuri
olimpice - 122 medalii (35 aur, 38 argint, 49 bronz), Campionate Mondiale - 797
medalii ( 243 aur, 260 argint, 294 bronz), Campionate Europene - 880 medalii (
248 aur, 301 argint, 331 bronz), Campionate Balcanice - 3675 medalii ( 1254
aur, 1567 argint, 854 bronz), Jocuri Mondiale Universitare - 179 medalii (70
aur), Cupa Campionilor Europeni - 9 locuri I ( 3 volei masculin, 1 handbal, 1
rugby, 3 scrimă , 1 tenis ) - 5 locuri II (scrimă) - 1 loc III (scrima), Cupa
Cupelor - 1 loc I (volei masculin), Recorduri olimpice: 5, Recorduri mondiale:
4, Recorduri naționale: 2632 și Titluri de campioni naționali: 10751. Aduc în
atenție numele doar a câtorva mari sportivi dinamoviști: Mircea Lucescu, Ivan
Patzaichin, Ion Țiriac, Daniela Silivaș, Octavian Bellu și Cătălina Ponor.
Insigna - Municipiul București - România
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul
1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă
schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și
mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și
elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are
același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase
sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și
actuală ale orașului precum și mai jos pozele câtorva monumente de cultură și arhitectură bucureștene de acum
sau altădată.
Casa universitarilor
Teatrul liric
Expoziția generală română 1906
Casa de la Parodin
Spitalul Brâncovenesc
Aleea Carmen Sylva
Palatul Ionel I. C. Brătianu
Sfatul popular raional Grivița Roșie
Arhivele Statului
Templul coral
Seminarul Nifon
Palatul Crețulescu
Spitalul militar central
Palatul ziarului Universul
Stadionul Republicii
Vechiul teatru național
Palatul Ministerului Lucrărilor Publice
Sanatoriul Filaret
Palatul Bragadiru
Stadionul 23 August
Palatul Dacia-România
Palatul Dunărea
Teatrul de vară 23 August
Teatrul național Ion Luca Caragiale
Expoziția generală română 1906
Pavilionul Agriculturii
Băile Eforiei și Fântâna Sărindar
Institutul Sf Maria, Școala Bărăție
Stabilimentele Citroen-CICLOP
Palatul de asigurări "Generala"
Liceul Cantemir Vodă
Ministerul Justiției și Statuia lui Mihai Viteazu
Mitropolia
Mormântul Eroului Necunoscut
Muzeul țăranului român "Dimitrie Gusti"
Casă din județul Neamț, comuna Calu-iapa
Muzeul țăranului român "Dimitrie Gusti"
Gospodărie autentică din Drăguș, jud.Făgăraș (azi Brașov)
Sanatoriul Dr. Kiriac
__________ooOoo___________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Navigator italo-spaniol Cristofor Columb,
descoperitorul Americii
a trăit între anii 1451 - 1506
Detaliu vignetă de pe o felicitare germană
Două detalii vignetă de pe bilete spaniole de loterie
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 06.09.2020
O mare bucurie și motiv de mândrie
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu