Mai jos admiri și alte fotografii reprezentând monumente de cultură
și arhitectură din localitatea spaniolă ALFONDEGUILLA,
provincia CASTELLON, comunitatea autonomă VALENCIA,
o veche trimitere poștală, o vedere generală și o insignă locală.
Apeductul roman
Schitul Calvarul lui Hristos
Ruinele castelului Alfandech
Biserica
Ruinele castelului Castro
Nevera de Castro
Trimitere poștală ilustrată
Vedere generală
Insignă locală
xxx
O PASTILĂ DE UMOR
UN CATREN PROPRIU
O VORBĂ DE DUH
DE LA UN ÎNAINTAȘ
UN DIALOG EPIGRAMATIC
__________xxx___________
CÂTEVA MEDALII
ȘI INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii
generale despre medalistică şi subiectul ei de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic,
foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite,
preponderent metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care
indică, prin imagini reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei
persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani
și apartenenţa la un club, de identificare localitate, de identificare
societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică,
religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel de pregătire-calificare, de
participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură,
etc.
Virtutea militară
Carol I - Domn al României
Medalia
“Virtutea Militară” este cea mai
importantă medalie acordată în
perioada Primului Război Mondial. În anul 1864 domnitorul Alexandru Ioan Cuza a bătut două medalii, "Virtutea
Militară" și "Devotament și Curagiu". După cum o arată și
numele, prima era destinată militarilor; cea de-a doua, creată după însemnatele
inundații din primăvara acelui an, urma să răsplătească faptele celor care, cu
riscul propriei vieți, au salvat oameni și bunuri în timpul unor catastrofe
naturale. Deoarece aceste două medalii nu au fost instituite legal nici nu au
putut fi conferite oficial. Venit dintr-o țară cu puternice tradiții în
domeniul decorațiilor, Carol I al României, deși constrâns prin firmanul
de numire să nu instituie nici un fel de distincții, prin tratative diplomatice,
a reușit ca Marele vizir să accepte ca domnitorul să poată institui
decorații minore și, ca urmare, în anul 1872, se instituie Medalia
"Virtutea Militară" (decr. nr. 987) și Semnul Onorific pentru XVIII
și XXV de ani petrecuți în armată (decr.1057). Medalia "Virtutea
Militară" este o reluare a distincției create de Cuza; ea avea două clase
("de aur" și "de argint"), clasa a II-a acordându-se și
sergenților reangajați, pentru 12 ani de serviciu. Prin Legea nr. 459 din 9
iulie 2002 s-a reînființat Ordinul și Medalia Virtutea Militară. Aceste
distincții diferă de la pace la război dar și între diverse categorii de
personal, existând deci mai multe variante.
Carol I – domnitor și primul rege al României (20
aprilie 1839 Sigmaringen – 10 octombrie 1914 Sinaia) - este
omul de la care a pornit totul: familia regală, statul modern, țara
independentă și suverană. Rând pe rând, an de an, sub domnia acestui rege
european, România a dobândit instituţii, modernitate şi statornicie. După
refuzul contelui Philippe de Flandra, fratele Regelui Leopold al II-lea al
Belgiei, de a primi Tronul României opţiunea românilor de a-și alege principe
străin s-a îndreptat spre Principele Carol de Sigmaringen. Brătianu îl
anunţa pe principe, la Sigmaringen, că fusese ales Domnitor al Principatelor
Unite, cu drepturi ereditare, prin plebiscitul desfăşurat între 2/14 şi 8/20
aprilie 1866. În favoarea lui Carol fuseseră exprimate 685969 de voturi, iar
împotrivă doar 2248. Coincidenţa făcea ca 20 aprilie să fie ziua de naştere a
Principelui Carol, care devenea Domnitor al Principatelor Române Unite chiar în
ziua în care aniversa 27 de ani. Plebiscitul este recunoscut de către Marile
Puteri după o jumătate de an, la 24 octombrie 1866. La 28 aprilie 1866,
proaspăt aleasa Adunare Constituantă a votat aproape unanim aducerea
Principelui Carol pe Tronul ţării: 109 voturi pentru şi 6
abţineri. Domnitorul Carol ajunge în ţara sa de adopţie după o călătorie
aventuroasă, de la Sigmaringen până la Turnu-Severin. Vaporul în care Suveranul
călătorea, alături de Brătianu, a trecut de Porţile de Fier la 8 mai 1866, iar
la ora patru după-amiaza Carol I a văzut drapelul românesc fluturând la
Turnu-Severin. Principele Suveran a intrat în capitala ţării la 10 mai 1866, a
primit cheile oraşului Bucureşti, a depus jurământul de credinţă în faţa
Adunării Constituante şi a fost proclamat Domnitor al Principatelor Române.
Elita politică din Principatele Române împlinea, astfel, vechea dorinţă a
aducerii pe Tronul ţării a unui principe străin, capabil să unească definitiv
Moldova şi Ţara Românească, să stingă pentru totdeauna rivalităţile dintre
familiile domnitoare pământene, să stabilizeze ţara, să o modernizeze şi să îi
confere prestigiu internaţional. Domnitorul Alexandru Ioan I însuşi era convins
de necesitatea înlocuirii sale cu un principe străin. La 10 mai 1866, Carol I
rostea următorul legământ: “Ales de către naţiune Domn al românilor,
mi-am părăsit fără a sta la îndoială, și patria, şi familia, pentru a răspunde
la chemarea acestui popor care mi-a încredinţat destinele sale. Punând piciorul
pe acest pământ sacru, eu am devenit român. Acceptarea plebiscitului îmi
impune, o ştiu, mari datorii. Sper că îmi va fi dat să le duc până la capăt. Vă
aduc o inimă credincioasă, cugetări drepte, o voinţă tare de a face binele, un
devotament fără margini către noua mea patrie şi acel neînvins respect către
lege, pe care l-am cules în exemplul alor mei. Cetăţean astăzi, mâine, de va fi
nevoie, soldat, eu voi împărtăși cu voi soarta cea bună ca şi pe cea rea.”Prin
simpla sa prezenţă, prin demnitatea apartenenţei la una dintre cele mai ilustre
familii ale Europei, dar şi graţie curajului personal, Principele Suveran Carol
a zdruncinat definitiv ultimele rămăşiţe simbolice ale vasalităţii faţă de
Imperiul Otoman. Vizita sa la Constantinopol, în octombrie 1866, în cursul
căreia s-a comportat faţă de Sultan ca un şef de stat, şi nu ca un vasal, a
confirmat procesul ireversibil de ruptură faţă de Poartă. Aceeaşi demnitate o
va arăta Carol şi aliatului rus din Războiul de Independenţă. Atunci când Țarul
Alexandru al II-lea ameninţă, în 1878, după încheierea războiului, cu
dezarmarea armatei române, în cazul în care România s-ar fi opus anexării
sudului Basarabiei de către ruşi, Carol I îi răspunde că trupele române vor putea
fi nimicite, dar nu dezarmate. În timpul lungii sale domnii, Regele Carol I a
pus bazele României ca stat modern pe harta Europei. În anul 1875, bugetul
ţării ajungea la cifra de 100 de milioane de lei, dublul celui din 1866, iar în
1903, la 218 milioane. Între anii 1865 şi 1874, suprafaţa arată a crescut cu o
treime. În 1890, producţia de cereale a ţării a fost de 3 700 000 de tone; în
anul 1903, aceasta ajungea la 5 500 000 de tone. Între anii 1880 şi 1914,
România a exportat 80 de milioane de tone de cereale, situându-se printre cele
mai importante ţări exportatoare de cereale din lume (a doua din Europa, după
Rusia, şi chiar pe primul loc la exportul de porumb, înaintea Statelor
Unite)13. Numărul întreprinderilor industriale mai mari a crescut, între 1866
şi 1877, de la 39 la 17314. România avea şi importante zăcăminte de petrol care
o plasau, în jurul anului 1900, printre primele trei ţări producătoare de ţiţei
din lume, după Statele Unite şi Rusia. Leul românesc era o monedă puternică,
echivalentă cu francul francez şi care putea fi utilizată ca valută forte peste
tot în Europa. Populaţia a crescut, iar procesul de industrializare şi
urbanizare a fost constant.În ciuda tuturor frământărilor politice, uneori
violente, a demagogiei, corupţiei şi lipsei de măsură a unora dintre
politicieni, Carol I a reuşit să consolideze sistemul de partide şi să impună
alternanţa la Guvernare a celor două mari partide structurate după model
occidental şi conduse de bărbaţi politici de mare anvergură: Partidul Naţional Liberal
(reprezentat prin I.C. Brătianu, Dumitru C. Brătianu, C.A. Rosetti, Mihail
Kogălniceanu, Nicolae Kretzulescu, Dimitrie A. Sturdza, Ion Bălăceanu, Ion
Ghica, Vasile Boerescu, Ion Câmpineanu, Nicolae Fleva, Spiru Haret, V.A.
Urechia, Emil Costinescu, Nicolae Ionescu, Vasile Lascăr)15 şi Partidul
Conservator (cu lideri ca Manolache Costache Epureanu, Petre P. Carp, Lascăr
Catargiu, Petre Mavrogheni, Gheorghe Gr. Cantacuzino, Titu Maiorescu, Alexandru
Marghiloman, Take Ionescu, Alexandru Lahovary, Nicolae Filipescu, generalul
Manu). Prosperitatea şi stabilitatea au adus o dezvoltare fără precedent a
culturii, artelor şi ştiinţei. În timpul domniei lui Carol I, scriitori ca
Eminescu, Caragiale, Creangă, Alecsandri, Ion Ghica, Odobescu, Slavici,
Macedonski, Barbu Ştefănescu-Delavrancea, Duiliu Zamfirescu, George Coşbuc,
Octavian Goga, Şt.O. Iosif, I.Al. Brătescu-Voineşti, Al. Vlahuţă modelează
limba literară; B.P. Hasdeu, A.D. Xenopol, Mihail Kogălniceanu, Constantin
Erbiceanu, Dimitrie Onciul, Ion Bogdan, Vasile Pârvan, Constantin Giurescu,
Nicolae Iorga scriu istoria naţională; de filologie se ocupă Ovid Densuşianu,
Sextil Puşcariu, Ion Bianu; Simion Mehedinţi creează şcoala de geografie; Titu
Maiorescu, Constantin Rădulescu-Motru şi Vasile Conta disciplinează gândirea şi
ridică nivelul cultural al societăţii; se afirmă compozitorul George Enescu,
pictorii Nicolae Grigorescu, Theodor Aman, Gheorghe Tattarescu, Ion Andreescu,
Ştefan Luchian, sculptorul Karl Storck, actorii Matei Millo, Aristide
Demetriade, fotograful Carol Popp de Szathmáry; ştiinţele beneficiază de nume
ca Spiru Haret, P.S. Aurelian, Anghel Saligny, Carol Davila, Grigore Antipa.
Apar societăţi culturale, se publică reviste. În această perioadă funcţionează
„Junimea“, vârful efervescenţei intelectuale şi al schimbului liber de idei,
care editează revista „Convorbiri literare”. O enumerare ca aceasta nu ar putea
să acopere niciodată diversitatea şi dinamismul acestei elite a spiritului
românesc. Pionierat şi consolidare, geniu şi meticulozitate, dispute şi dialog
sunt câteva dintre trăsăturile elitei românești din acea vreme, vie şi plină de
resurse. România şi-a consolidat statutul de putere regională şi de „arbitru
balcanic“ prin participarea victorioasă la cel de-al doilea război balcanic, încheiat
la 28 iulie/10 august 1913 cu semnarea Tratatului de la Bucureşti, prin care
România obţinea Cadrilaterul. Regele Carol I a primit bastoane de mareşal atât
de la Împăratul Germaniei, cât şi de la ţarul Nicolae al II-lea al Rusiei, care
l-a şi vizitat în România, în 1914, şi care avea să sfârşească tragic, împreună
cu familia, sub gloanţele bolşevicilor. Carol este descris, în literatura
vremii ca un bărbat mai degrabă mic de statură, dar de o mare demnitate. A
impus respect într-o lume plină de incertitudini şi a făcut din micul său regat
un stat respectat şi stabil. A fost un suveran distant, sever şi măsurat,
bucurându-se de o autoritate excepţională. A avut vocaţie de lider şi a condus
România în momente politice şi istorice dificile, pe care le-a traversat plin
de curaj. Întemeietorul Regatului român a murit la Sinaia, în ziua de 27
septembrie 1914, la ora cinci şi treizeci de minute dimineaţa. Avea şaptezeci
şi cinci de ani, dintre care domnise patruzeci şi opt. Carol I a fost
înmormântat la Curtea de Argeş, locul ales de el ca necropolă a familiei regale
a României.
Insigna - Direcția generală de informații a apărării
Directia
Generala de Informatii a Apararii (D.G.I.A.) este
o structura departamentala de informatii, aflata in subordinea M.Ap.N., dar
catalogata cu valoarea unui serviciu secret. Ca structura, D.G.I.A. este
compusa din Directia Siguranta Militara sau Contrainformatiile militare si
Directia Informatii Militare. Directia Siguranta Militara
(D.S.M.) este specializată
in activitati de contrainformatii pentru identificarea si contracararea
amenintarilor generate de spionaj, sabotaj, subversiune, terorism si crima
organizata, precum si in activitati de securitate militara, care vizeaza
fortele militare nationale si NATO. Directia Informatii Militare
(D.I.M.) opereaza atasatii militari ai statului roman, acreditati
pe langa misiunile diplomatice ale Romaniei. Acestia sunt singurii “spioni
oficiali” ai oricarei ambasade. Directia generala de informatii apararii
asigura obtinerea, prelucrarea, verificarea, stocarea si valorificarea
informatiilor si datelor referitoare la factorii de risc si amenintarile
interne si externe, militare si nonmilitare, care pot afecta securitatea
nationala în domeniul militar, coordoneaza aplicarea masurilor
contrainformative si cooperarea atât cu serviciile/structurile departamentale
nationale si de informatii, cât si cu cele ale statelor membre ale aliantelor,
coalitiilor si organizatiilor internationale la care România este parte si
asigura securitatea informatiilor clasificate nationale, N.A.T.O. si Uniunea
Europeana la nivelul Ministerului Apararii.
Personalul
Directiei generale de informatii a apararii îsi desfasoara activitatea deschis
sau acoperit, în raport cu nevoile de realizare a securitatii nationale în
domeniul militar. Pentru culegerea de informatii în teatrele de operatii si
pentru lupta împotriva terorismului, Directia generala de informatii a apararii
poate avea în subordine structuri combatante. Directia
generala de informatii a apararii este condusa de un director general, cadru
militar în activitate. Directorul general este numit de catre ministrul
apararii, cu aprobarea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Functia de
director general este asimilata functiei de secretar de stat. Unele categorii de tehnica si bunuri
specifice se achizitioneaza, în conditiile legii, prin structuri specializate
proprii, de la parteneri interni sau externi. Sus am postat logo-ul și
fanionul de identificare al acestei structuri militare.
C.C.P.N. - V. (Clubul ciclist Principele Nicolae - viteză)
Printre primii locuitori ai Capitalei, care au folosit
bicicleta ca mijloc de locomotie, se numarau si cateva personalitati ale
vremii: N. Velescu, dr. V. Urechia, Al. Vlahuta, B. Delavrancea si Al.
Macedonski. In aceasta perioada, ciclistii care doreau sa organizeze concursuri
dupa modelul occidental au importat biciclete cu roata mare in fata, numite
bicicle. In ultimul deceniu al secolului trecut, sporeste numarul societatilor
de ciclism, apar primele curse, primele velodromuri. Inca din 1886 fusesera infiintate
cluburile cicliste ”Velocitas” si ”Huniade”, iar in 1889 “Asociatia de ciclism”
din Arad. Cursa de debut din Bucuresti, care are loc in 1891 pe distanta
Otopeni – Baneasa de 10 km, este castigata de D. Dumitrescu. Tot el va parcurge
in acelasi an distanta Bucuresti – Ramnicu Valcea in 9h. De asemenea, se
alearga cursa Otopeni – Rondul II de la Sosea, pe locul unde se inalta astazi
Arcui de Triumf. O data cu inmultirea societatilor cicliste, se impune
necesitatea coordonarii si organizarii ritmica a activitatii cicliste. In
consecinta, in 1891 se infiinteaza ”Clubul velocipedistilor” din Bucuresti care
va organiza un concurs oficial. In 1893, se fac intreceri pe velocipede in
cadrul unei serbari de binefacere, destinate ajutoarelor oferite sinistratilor
inundatiilor de la periferia Capitalei. Cursa masura 120 km, pe ruta Bucuresti
– Ploiesti -- Bucuresti si a fost castigata de acelasi D. Dumitrescu in 7h45’.
In fata altor 6 concurenti. In 1894, se inregistreaza doua excursii cicliste pe
distante lungi: prima, pe distanta Bucuresti – Craiova, efectuata in 15h de
Carol Ressel si de clovnul Adolf de la circul Sidoli; a doua pe traseul
Bucuresti – Brasov – Bucuresti, care este parcursa de doua personalitati: C.
Cantili si Al.Macedonski. Ispravile lui C. Cantili sunt memorabile. El a batut
originalul record a lui Alois Pucher, care a parcurs in 11 zile distanta
Bucuresti – Paris, realizand pe acelasi traseu doar 10 zile. De acum,
ciclismul romanesc fusese confirmat ca o activitate sportiva, motiv pentru care
se infiinteaza ”Clubul ciclistilor” in 1896 si ”Uniunea velocipedica a
Romaniei” in 1897, care se dorea sa detina prerogativele unei federatii
nationale. In 1900 ia nastere ”Uniunea Ciclistilor Excursionisti” si apare
prima revista ciclista lunara din tara noastra, intitulata ”Bicicleta”. Inca
din 1894 functiona prima scoala de invatare a mersului pe bicicleta, in spatiul
pietei Victoria si al soselei Kiseleff din zilele noatre. Pe campul acestei
scoli va fi amenajata o pista pamant lunga de 250 m, cu o turnura usor ridicata
la inaltimea de cca 1,50 m. Apare, asadar, primul, velodrom din Romania,
denumit ”Victoria”, proprietatea lui Alois Pucher, langa atelierul de reparat
biciclete. In aceste conditii, pe langa ciclismul de sosea, apare si cel de
velodrom. Pentru ca tribunele velodromului erau neincapatoare si ciclistii
evoluau invaluiti de praful pistei, a aparut nevoia de a construi un nou
velodrom, mai incapator si cu anexe sanitare. Initiatorul acestui proiect a
fost directorul ziarului “Universul”, Luigi Cazzavillan si, totodata,
reprezentant in Romania al unei fabrici italiene dc biciclete (firma
”Bianchi”). El a construit un splendid veledrom cu pista de lemn, lunga de
333,33 m si lata de 6 m. Arena a fost ridicata pe soseaua Kiseleff, in dreapta Arcului
de Triumf. Inaugurarea velodromului s-a facut in 1896, prilejuind o bogata
activitate ciclista de velodrom, unde au concurat ciclisti din Germania,
Austria, Ungaria. In 1898, velodromul a fost demontat si pista vanduta ca lemn
de foc pentru a se acoperi datoriile la fisc, ramase neachitate dupa moartea
fondatorului. Dupa o intrerupere indelungata, timp in care cursele de viteza
s-au desfasurat pe aleile din parcuri si la hipodrom, ciclismul de pista isi va
relua activitatea o data cu construirea velodromului de la Galati (1923), din
initiativa lui Ernest Flacs, presedintele Clubului Ciclist Galati. De asemenea,
este consemnata existenta unui velodrom la Craiova, unde s-au derulat
concursuri intre ciclistii bucuresteni si craioveni in anii 1896-1898. Aici, la
Craiova, apar pentru prima oara cursele cu handicap, adica cele de contratimp
specifice velodromului modern. In 1926, se va construi velodromul de pamant de
la Braila, lung de 400 m, promotorul sau fiind Foti Valerianos, presedintele
clubului de ciclism din acest oras. In paralel cu aceasta intensa activitate
ciclista pe pista, continua dezvoltarea ciclismului de sosea, stimulat de
aparitia turului Frantei in 1903, care va consacra competitia pe etape. Aceasta
experienta originala va fi preluata si adoptata de ciclismul romanesc,
organizandu-se, in intervalul 1910-1913, trei editii ale Circuitului Muntenia,
competitie pe etape in care s-au remarcat castigatorii Mario Salla, Jean
Valter, N. Chrihalmeanu. Razboiul balcanic (1913) si primul razboi mondial
(1914) stopeaza evolutia ciclismului national, care isi reia activitatea in
1923. Probele de viteza si de semifond din campionatul national se vor
desfasura pana in anul 1930 pe cele doua velodromuri de la Galati si Braila. In
acest interval, campionatele nationale de fond s-au tinut in Bucuresti, unde a
fost construit un velodrom pe actualul spatiu al Clubului ”Dinamo”. In acest
loc s-au mai derulat si concursuri de motociclism si ciclism.
Iepurele - Lepus Europaeus
Fauna și flora României 2020
Produsul medalistic de mai sus a fost realizat în anul 2020
la Monetăria Statului și prezintă animalul sălbatic - Iepurele de câmp, făcând
parte din secțiunea Flora și fauna României. Produsul medalistic s-a realizat
în două variante de metal compoziție:
- Material – argint, puritatea – 92,5%, forma – rotundă, diametrul – 60 milimetri, greutatea – 192 grame, calitatea – patinată, tirajul – 40 exemplare și prețul unitar de achiziție cu TVA inclus – 880 lei.
- Material – aliaj cupru, forma – rotundă, diametrul – 60 milimetri, calitatea – patinată, tirajul – 60 exemplare și prețul unitar de achiziție cu TVA inclus – 256 lei.
Iepurele de câmp (Lepus europaeus) este un mamifer ierbivor
ce nu poate fi confundat cu niciun alt animal. Este un alergător forte, însă
fuge doar dacă, în caz de primejdie, nu mai are altă cale. Urechile exagerat de
mari, nota distinctivă a acestui nostim animal, sunt folosite în comunicare.
Expert în arta camuflajului, poate fi dificil de reperat în mediul în care
trăiește, atât în zonele intens cultivate agricol cât și în păduri. Termenul
de iepure desemnează o serie de specii de mamifere cu urechi lungi
din familia Leporidae, ordinul Lagomorpha. Acestea se clasifică în 2
categorii: iepure de câmp și iepure de casă. Din punct de vedere genetic cele
două specii sunt complet diferite și nu se pot înmulți între ei. În întreaga
lume se cunosc circa 45 de specii larg răspândite. Se disting 3 grupuri
principale de iepuri: iepuri propriu-ziși (printre care și
iepurele de câmp), iepuri de vizuină și iepuri cu blana aspră. Iepurele
de câmp are lungimea corpului este de 48–52 cm, la care se adaugă coada de
8–9 cm. Greutatea este de 4 kg, iar în unele cazuri poate ajunge și
până la 6 kg. Culoarea blănii variază în funcție de loc și anotimp, nuanța
generală fiind cenușie-roșcată. Năpârlirea are loc primăvara. Este răspândit
din deltă până la munte. Se hrănește cu iarbă, morcovi, cereale, iar iarna, cu
scoarța copacilor. Femela naște pui vii pe care îi hrănește cu lapte. Chiar și
după o săptămână puii pot părăsi culcușul pentru a-și căuta singuri hrana.
Gestația este de 42-43 de zile. Aproximativ 64% dintre iepuri nu apucă vârsta
de un an de zile. Mortalitatea așa mare a iepurilor de câmp se datorează în
principal numeroșilor dușmani din lanțul trofic, cât și intervenției nechibzuite
a omului.
Insigna - C.T.A. (Cercul tehnico aplicativ - carting)
Cercurile tehnico aplicative (C.T.A.) erau forme de
pregătire specială în cadrul formațiunilor de pregătire militară a tineretului
pentru apărarea patriei (P.T.A.P.). Pentru a înțelege contextul apariției
formațiunilor PTAP să nu uităm că, urmare a creării NATO (1949), la 14 mai
1955, din inițiativa Uniunii Sovietice, apare al doilea bloc militar (Pactul de
la Varșovia, semnat de toate statele comuniste) în scopul apărării colective
împotriva unei agresiuni externe. Cu toate acestea, la data de 20 august 1968 o
forță militară a Pactului de la Varșovia (formată din 23 divizii sovietice și 6
din partea altor țări comuniste) invadează Cehoslovacia pentru a înăbuși
mișcarea reformatoare de acolo, împotriva URSS. E de reținut că România
nu a participat la această acțiune, supărând rău de tot “prietenul de la
răsărit”. O invazie asemănătoare celei din Cehoslovacia era iminentă și în
România. La data de 15 noiembrie 1968 în România se adoptă Legea nr. 33 care a
instituit pregătirea tineretului pentru apărarea patriei. Conducerea acestei
pregătiri a fost încredințată UTC-ului, sprijinit de mai multe structuri
administrative, militare și civile. Toți băieții și fetele cu vârste incluse
între 18 – 20 ani erau incluși în formațiunile de PTAP. Pregătirea consta în
pregătire militară generală, cunoașterea armelor de nimicire în masă și a
modului de protecție împotriva lor, apărare locală antiaeriană, pregătire
sanitară și de prim ajutor precum și pregătire de specialitate, în cadrul
cercurilor tehnico-aplicative de pe lângă unitățile militare. Tinerii purtau pe
timpul pregătirii o uniformă albastră asemănătoare cu cea a gărzilor patriotice
(dar care era kaki) iar manualele după care se pregăteau erau asigurate
de către Ministerul Apărării Naționale. Adeseori se organizau tabere și
concursuri pe tematici specifice. Pentru stimularea tinerilor participanți
la pregătire se acordau diplome, medalii, insigne și alte stimulente.
La Cercul tehnico-aplicativ de carting tinerii învățau noțiuni generale
despre motoare și se antrenau conducând carturi sub îndrumarea instructorilor
și numai pe piste amenajate în acest scop. Într-un anume fel li se insufla
dragostea de motoare și de a conduce. Din rândul lor unii cursanți ajungeau
buni mecanici sau conducători de automobil.
___________ooOoo____________
PERSONALITĂȚI POLITICE
PE BANCNOTELE LUMII
Regele italian Viitorio Emanuelle II,
a trăit între anii 1820 - 1878,
a condus Sardinia între anii 1849 - 1861
și Italia între anii 1861 - 1878
Detaliu vignetă de pe o fotografie românească
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni franceze
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 05.09.2020
O mare bucurie și motiv de mândrie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu