Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură și
arhitectură din localitatea cehă CHEB, denumire germană EGER,
câteva trimiteri poștale ilustrate din perioade mai vechi,
dar și o medalie locală.
Biserica Maria Loretto
Biserica Sf. Nicolae
Capela Sf. Erhart
Fortăreața
Detaliu din zidul fortăreței
Turnul negru
Gara
Piața centrală
Poarta Sand
Fortăreața, Poarta Sand și Podul Wooden
Teatrul
Hotelul Victoria
Arhitectură locală
Trimiteri poștale
Medalie locală
***
RĂSPUNS
GHICITORILOR - CARICATURI
din precedentul articol de blog;
BEVERWIJK - OLANDA
BUFNIȚA este TRAIAN BĂSESCU, născut 1951,
politician român, fost membru în Guvernul României, fost primar general al
municIpiului București și fost președinte al României, între anii 2004 – 2014.
LEBĂDOIUL este DAN DIACONESCU, nume complet
și real Cristian Dan Diaconescu, născut 1967, ziarist, om de televiziune și
politician român, în prezent în închisoare.
Personajul BUFNIȚA m-a inspirat s[ scriu catrenul de mai jos;
DE RÂS
Ani buni țara
a-nflorit
Savurând wisky, manele,
Portofelul mi-a plesnit…
Ah, ce-mi plac glumele mele!
__________xxx__________
CÂTEVA
MEDALII ȘI INSIGNE
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat
ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice,
purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative
sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club,
etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de
identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice
şi de altă natură, etc.
Templul coral din București
Federația comunităților evreiești din România
Templul Coral din București este o sinagogă a
Comunității Evreilor din București, fiind cel mai mare lăcaș de cult mozaic din
oraș. Edificiul a fost construit între anii 1864-1866, fiind renovat în 1932 și
1945. El este situat pe strada Sfânta Vineri, nr. 9, din sectorul 3.
Construirea templului s-a făcut la inițiativa lui Isaac Leib Weinberg, un evreu
polonez din București, unul dintre liderii organizației "Comunitatea
Cultului Israelit Modern" din București. El a propus construirea unei
sinagogi mari și impresionante cum aveau marile capitale ale Europei. Templul
este o replică a Sinagogii Tempelgasse din Viena. Comunitatea Evreilor a
cumpărat la 27 aprilie 1857 un teren în Mahalaua Stelei, de la Mihail R.
Atanasiu, pentru 2400 de galbeni. În același an s-a realizat prima variantă a
proiectului de construcție, care prevedea ca templul să aibă trăsături gotice.
Lucrările s-au desfășurat în timpul anilor de dispute între fracțiunea
ortodoxă, condusă de șef-rabinul Meir Leibus Malbin și fracțiunea
progresistă, condusă de omul de știință originar Iuliu Barasch.Lucrările
efective au fost începute abia în anul 1864, la inițiativa Asociației pentru
Construirea Templului, condusă de Iacob Loebel, șeful Băncii Otomane din București.
Proiectul de construcție a fost realizat de arhitecții vienezi I. Enderle și
Gustav Freiwald, edificiul urmând a fi realizat într-un stil
"mauro-bizantin". La 21 iulie 1864 a fost pusă piatra de temelie,
lucrările fiind aproape finalizate la începutul anului 1866. Inaugurarea
templului a fost amânată din cauza incendierii clădirii de către naționaliștii
români care protestau împotriva acordării cetățeniei române pentru evrei, care
urma să facă parte din Constituția din anul 1866. La data de 18/30 iunie 1866,
Guvernul a fost nevoit să retragă din proiectul Constituției articolul
referitor la încetățenirea evreilor. După renovarea sa, Templul a fost
inaugurat la 6 iulie 1867 de către rabinul reformist Antoine Levy, la ceremonie
participând reprezentanți ai guvernului și diplomați străini etc. În decursul
timpului, templul a suferit intervenții de restaurare care i-au modificat
expresia arhitecturală. În anul 1892 au fost adăugați contraforți la exterior,
iar în interior s-a construit cel de-al doilea nivel al galeriei. În anul 1932,
s-au desfășurat lucrări de extindere, după planurile arhitecților Iuliu
Leoneanu și Grigore Hirs, alături de inginerii C.I. Flachs și Maximilian
Marcus. S-a construit o nouă aripă care avea la parter o sală de conferințe și
festivități și o cameră a slujitorilor de cult, iar la etaj muzeu, arhiva și
biblioteca. Tot în acei ani (1932-1934), s-au construit scări suplimentare spre
balcoanele de la etajul I, s-a schimbat instalația de încălzire centrală și
s-au înlocuit o serie de decorații degradate. Afectat de cutremurul din 1940,
templul a fost devastat de legionari în ianuarie 1941, necesitând lucrări
de consolidare și reparații. Edificiul a fost complet renovat în 1945, sub
coordonarea arh. Iuliu Leoneanu, cu materiale mai modeste. Templul Coral are
subsol, parter și două etaje, având o suprafața construită a parterului de 647
metri pătrați și a subsolului, unde se află centrala termică, de 47 metri pătrați. Dimensiunile
edificiului sunt următoarele: lungime - 32 metri, lățime - 14 metri și înălțime - 32 de metri.
Fațada clădirii este fragmentată, fiind placată cu cărămizi în două culori.
Portalul de intrare este în stil maur este incununat de o arcada in plin cintru
cu lambrechin. În registrul superior se află decorațiuni cu rozete. Cornișa
este bogat decorată și se termină la colțuri cu 6 turnulețe pinaclu împodobite
cu arce și colonete. Interiorul este împărțit în trei nave (nava centrală
acoperită de o boltă semicilindrică și navele laterale separete de arcade de
nava centrală).
Mărturii despre organizarea primelor comunităţi evreieşti în Ţările Române se întâlnesc în numeroase documente, cronici, note de călătorie, începând din sec. XVI. Ca urmare a persecuţiilor, declanşate în sec. al XVII-lea în ţările vecine, se intensifică stabilirea în Ţările Române a unor imigranţi evrei, iniţial chemaţi pentru a popula sau repopula unele târguri. În această perioadă încep să se creeze condiţii pentru organizarea vieţii religioase a populaţiei evreieşti. Edicte, hrisoave şi alte acte oficiale emise de autorităţile de stat româneşti au permis organizarea comunităţilor mozaice, libertatea de practicare a credinţelor şi preceptelor religioase, recunoaşterea tribunalelor rabinice, crearea unor instituţii specifice de învăţământ, binefacere şi sănătate. Vistieria, interesată să încaseze bir de la evrei, îi tratează în scopuri fiscale ca o breaslă, încă din timpul domniei lui Constantin Brâncoveanu. În Moldova, în temeiul unei hotărâri luate de Înalta Poartă, la 1719 ia fiinţă Hahambaşia - adică funcţia de rabin-şef al Moldovei. Hahambaşa avea la Bucureşti un locţiitor cu titlul de vechil. Emanciparea politică a evreilor, promisă odată cu Revoluţia de la 1848, devine pe deplin efectivă odată cu desăvârşirea statului naţional unitar român la 1918, garantarea drepturilor minorităţilor prin Constituţia din 1923 conducând la unificarea comunităţilor evreieşti din Vechiul Regat, sub denumirea de Federaţia Uniunilor de Comunităţi Evreieşti (1928). Constituţia din 1923 acordă drepturi cetăţeneşti şi politice până la instaurarea regimului Goga-Cuza (28.XII.1937); de atunci încolo ele se restrâng treptat până la introducerea legii sângelui (august 1940), legislaţie amplificată până la jefuirea proprietăţilor evreieşti şi deportarea unora din ei în Transnistria sau din Ardealul ocupat de unguri, la Auschwitz. Potrivit statutului de organizare şi funcţionare a Cultului Mozaic (iunie 1949), activitatea confesională a minorităţii evreieşti din România este condusă de către Federaţia Comunităţilor Evreieşti (Mozaice), cu sediul în Bucureşti. Aceasta cuprinde toate comunităţile şi obştile din ţară. Ea asigură realizarea în fapt a practicilor, preceptelor şi tradiţiilor religioase mozaice şi coordonează activitatea comunităţilor, aprobă constituirea de noi comunităţi sau desfiinţarea acestora, reprezintă şi apără, pe plan intern, interesele comunităţilor evreieşti, organizează şi întreţine, pe plan extern, relaţii cu diaspora evreiască şi organizaţiile religioase internaţionale. Structura şi componenţa organelor centrale şi teritoriale de conducere a activităţii cultice, precum şi desfăşurarea vieţii spirituale sunt elaborate în concordanţă cu interesele, tradiţiile şi prescripţiile religioase mozaice. Credincioşii cultului mozaic, în număr de cca. 6.000, conform recensământului din 2002, sunt organizaţi în 78 de comunităţi şi obşti, răspândite în Bucureşti şi în 30 de judeţe. Cele mai importante comunităţi se află în Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj, Galaţi, Bacău, Arad, Baia Mare, Botoşani, Braşov, Deva, Tg. Mureş etc. În localităţile în care trăieşte un număr mai mic de credincioşi evrei, aceştia sunt organizaţi în obşti. Organele locale de conducere ale comunităţii sunt: adunarea generală, comitetul de conducere şi comisia de cenzori. principalele venituri ale Cultului Mozaic provin din cotizaţii, taxe şi contribuţii pentru serviciile religioase prestate; taxe pentru alimente rituale, alte contribuţii benevole ale credincioşilor, chirii încasate din bunurile imobiliare etc. pentru opera de asistenţă socială şi medicală. Federaţia Comunităţilor Evreieşti primeşte un ajutor substanţial din partea Organizaţiei Mondiale Evreieşti, pentru ajutorarea celor aflaţi la nevoie. Funcţiile clericale din cadrul Cultului Mozaic sunt: Şef rabin, prim rabin, rabin, haham, hazan, melamed, şoifer, daian şi hevre sames. Şef rabinul este conducătorul religios al cultului; prim rabinul este cel mai erudit şi mai în vârstă rabin dintr-o localitate; rabinul este conducătorul spiritual al credincioşilor mozaici de pe lângă una sau mai mult sinagogi; hahamul (şoihat) asigură carnea rituală conform prescripţiilor iudaice; hazanul (cantorul) participă la oficierea slujbelor religioase, melamedul conduce cursurile de Talmud Tora, şoiferul transcrie textele sfinte pe pergamente speciale, daianul este candidatul la postul de rabin, iar hevre samesul asigură respectarea prescripţiilor la înmormântări. În prezent, în România, Cultul Mozaic dispune de 6 deservenţi de cult. Pe teritoriul României există un număr de 124 temple, sinagogi şi case de rugăciune, din care în 23 se oficiază zilnic. Numeroase temple şi sinagogi sunt declarate monumente istorice şi arhitectonice, fiind protejate prin lege: Templul Coral şi Sinagoga Mare din Bucureşti, Sinagoga Mare din Iaşi, Templul din cetate din Timişoara, Templul Vechi din Botoşani. Cultul Mozaic dispune de 766 cimitire dispuse în 679 localităţi, administrate de comunităţile religioase evreieşti pe raza cărora sunt amplasate; în cadrul cultului funcţionează 11 restaurante rituale, patru cămine pentru bătrâni şi trei case de odihnă. Cultul Mozaic editează bilunar revista „Realitatea evreiască”, precum şi un număr important de cărţi, prin Editura „Hasefer”. Federaţia Comunităţilor Evreieşti este membră a principalelor organizaţii religioase evreieşti din întreaga lume, la a căror activitate participă în mod activ: Congresul Mondial Evreiesc, Conferinţa Rabinică Europeană, Joint etc. Sus sunt postate trei logo-uri ale Federației Comunităților Evriești din România.
Restaurantul
"Codrii Cosminului", numit
uneori și Codrul Cosminuluieste definit de
catre clienti ca un local intim si elegant. Ambientul rustic combinat cu
decorul modern si elegant da o nota suprema localului care te ajuta sa
descoperi originalitatea stilului de viata pur romanesc: bucatarie romaneasca,
bar si terasa, toate acestea intr-o atmosfera calda si relaxanta. Restaurantul este
situat pe strada Virgiliu, nr.25, sector 1. Sus am postat logo-ul și o
poză mai veche a Restaurantului "Codrii Cosminului" din București.
Medicina
veterinară este
știința care se ocupă cu cercetarea și vindecarea bolilor animalelor,
cu protecția și îngrijirea corespunzătoare a lor, de asemenea și cu controlul
alimentelor de origine animală.
Asociaţia
Generală a Medicilor Veterinari din România (A.G.M.V.R.) este o
organizaţie ştiinţifică, profesională şi apolitică, cu o îndelungată tradiţie,
având 100 de ani de existenţă şi peste 4100
de membri. Încă
de la început, scopul Asociaţiei a fost „să contribuie la progresul artei şi ştiinţei
veterinare în România”, care de-a lungul anilor s-a regăsit în
toate formele ei statutare. În prezent, obiectivele şi atribuţiile sunt
cuprinse în Statutul adoptat la Conferinţa Naţională a Asociaţiei din 28
octombrie 1998. AGMVR este membru al Asociaţiei Mondiale Veterinare (WVA) din anul 1971, calitate preluată de la
Societatea de Medicină Veterinară fondată
în anul 1871, desființată între timp, care şi-a reluat activitatea la 15 mai
1971.
Insignă - Restaurant "Gorjul"
Informații
precise despre un anume Restaurant Gorjul din București nu am găsit. Am
aflat însă despre un restaurant denumit Casa
Gorjului ce este situat în zona Piata Presei Libere, Bucuresti, Strada
Podul Înalt, nr. 17, sector 4. E posibil să fie una și aceiași unitate de
alimentație publică. Dacă cineva ar putea să mă ajute cu vreo informație în
acest sens i-aș fi sincer recunoscător.
Patria și dreptul meu (Stema veche a Bucureștiului)
Comuna București - Patria și dreptul meu
Spre deosebire de multe oraşe medievale central şi
vest-europene, aşezările din ţările române, promovate ceva mai târziu la rangul
de oraş, nu au avut niciodată o suveranitate totală. Oraşul Bucureşti, condus de un consiliu format din 12 pârgari şi un
judeţ, s-a bucurat de dreptul de sigiliu în limitele îngăduite de domnie,
pentru a întări actele ce era autorizat să emane. Nu a existat însă, încă din
perioada medievală, o stemă proprie care să fie gravată pe sigilii ci doar
variate embleme inspirate din reprezentările de ordin religios. Aceste embleme,
care nu au încă un caracter heraldic, pot fi clasificate astfel; Fecioara cu
pruncul, între anii 1563 – 1634 și Buna-Vestire,
între anii 1653 – 1698. În secolul al XVIII – lea nu există nici un sigiliu cu
vreo efigie a Bucureştilor deoarece domnitorul Constantin Brâncoveanu
desfiinţează autonomia conducerii oraşului în anul 1699. Prima formă heraldică
a emblemei oraşului apare în 1822 pe steagul agiei Bucureştilor, înfăţişând
Buna-Vestire : într-un scut oval mărginit de două ramuri cu frunze de palmier
şi timbrat de o coroană domnească, flancat la dreapta de arhanghelul Gabriel
ţinând în mâna stângă o floare, iar la stânga de Maica Domnului, sfânta fecioară.
Fundalul arhitectonic al scutului e format dintr-un zid de piatră iar în
registrul superior apare Sfântul Duh în formă de porumbel, emanând un fascicul
de raze ce luminează capul Maicii Domnului. Scutul oval este flancat de o serie
de trofee ( tui, steaguri, suliţă, puşcă, tobă, buzdugan, topor, pistol etc.)
şi are la bază o balanţă, simbol al dreptăţii de care agia trebuia să ţină
seamă. În registrul superior al steagului se află la dreapta soarele, iar la stânga
luna, sub formă de crai-nou. În 1831 se crează sfatul orăşenesc Bucureşti şi se
renunţă la imaginea cu caracter religios a Bunei-Vestiri ca însemn al
municipalităţii, adoptându-se în acest sens însăşi emblema Ţării Româneşti,
adică acvila cruciată şi încoronată, însoţită de legenda în caractere cirilice: Sfatul orăşenesc al politii Bucureştilor, 1831. (Acvila a fost bătută pe
monedă încă din secolul al XIV-lea, pentru a simboliza statul feudal
independent Ţara Românească şi descendenţa sa romană, fiind la aceea vreme o
efigie atât de originală, încât era cunoscută drept acvila valahica. Pentru
prima oară este semnalată pe o monedă bătută de Vlaicu Vodă (1368), preluată şi
pe un sigiliu al lui Mircea cel Bătrân, la 1390 unde apare ţinând crucea în
cioc şi privind spre un crai nou care îmbrăţişează soarele. Interesant este
aici de adăugat că pe monedele dacice descoperite până acum apare adeseori o
acvilă, destul de asemănătoare cu reprezentările de mai târziu ale stemei
valahe, ţinând coroana de lauri într-o gheară.) În diferite ipostaze, acvila
apare pe pecetiile circulare ale sfatului orăşenesc şi pe sigiliile
autorităţilor comunale din cele cinci văpsele (sectoare) ale oraşului. În anul 1859,
după Unirea celor două principate româneşti, municipalitatea Bucureştilor
menţine în continuare ca emblemă a oraşului însăşi stema ţării : scuturile
acolate ale Munteniei şi Moldovei, timbrate de coroana domnească. În 1862,
apare şi circulă simultan cu reprezentările heraldice prezentate anterior, o
nouă emblemă a Bucureştilor cu elemente specifice, deosebite de cele ale stemei
ţării: o pecete circulară ce înfăţişază un personaj feminin drapat, purtând
pe cap o coroană murală cu cinci turnuri şi ţinând în mâna dreaptă o balanţă cu
talgerele în echilibru iar în cea stângă, un corn al abundenţei din care ies
spice şi flori; în partea de jos este înscris anul 1862 şi legenda în caractere
latine : Municipalitatea Capitalei României Bucuresci. În 1864, domnitorul
Alexandru Ioan Cuza – atât în urma raportului lui Mihail Kogălniceanu, ministru
de Interne, Agricultură şi Lucrări publice, cât şi al aceluia al Consiliului
Comunal al oraşului Bucureşti – va stabili o altă stemă a capitalei,
reprezentând din nou un simbol cu caracter religios şi anume într-un scut în
câmp de azur, pe Sfântul Dimitrie. Scutul va fi timbrat de o coroană murală cu
cinci turnuri, având ca tenanţi (susţinători) la dextra un păstor cu un câine
simbolizând pe ciobanul Bucur, fondatorul legendar al oraşului, iar la senestra
un herald purtând armele ţării, amintind că urbea este capitala Principatelor
Unite. Motivul invocat pentru
schimbarea stemei a fost faptul că Sfântul Dimitrie devenise încă din secolul
al XVIII – lea, patronul oraşului. Dar, imaginea ce va fi reprezentată, în
multiple variante pe toate armeriile Capitalei din 1864 şi până în 1848, apoi
după 1990 şi până în prezent, nu este cea a cuviosului Dimitrie cel Nou,
călugăr din Basarabovul secolului al XIII-lea, din vremea statului
româno-bulgar – cel considerat ocrotitorul Bucureştilor – ci cea a Sfântului
militar Mare Mucenic Dimitrie, martirizat la începutul secolul al – IV – lea în
timpul împăraţilor Diocletian şi Maximian. Pe stemele din 1865, într-un scut în
câmp de argint, Sfântul Dimitrie apare călare, în armură romană, cu capul gol
şi ţinând în mâini o lancie cu vârful în jos. Scutul este timbrat de o coroană
murală cu cinci turnuri şi flancat de doi tenanţi: la dreapta un ţăran
îmbrăcat în port naţional iar la stânga un paj. Coroana murală este flancată la
dreapta de ustensile agricole (furcă,
coasă, lopată) şi de o suliţă, iar la stânga, de trofee (lancie, ţeavă de tun,
puşcă cu baionetă, steaguri-fanioane). În piedestalul ornamental de sub scut şi
susţinători se distinge o panglică fără deviză. La 26 aprilie 1867 stema
oraşului Bucureşti se modifică din nou: într-un scut în câmp de azur, Sfântul
Dimitrie pedestru ţinând în mâna dreaptă o cruce şi o ramură de dafin, iar în
cea stângă o lancie. În partea stângă a scutului se află o cheie şi o spadă
încrucişate iar ca tenanţi sunt la dextra un leu, la senestra o femeie dacă (aceşti
susţinătorii vor fi îndepărtaţi câteva luni mai târziu, la 4 august 1867) . Pe
o eşarfă de azur apare înscrisă deviza oraşului Bucureşti în caractere latine
majuscule : Patria şi dreptul meu . În 1930 Comisia consultativă heraldică
(înfiinţată în 1921) va modifica din nou stema municipală a Bucureştilor :
într-un scut în cîmp de azur apare acvila Ţării Româneşti, de aur, cu toate
atributele cunoscute (coroană pe cap, cruce în cioc, spadă în ghiara dextră,
sceptru în cea senestră) purtând pe piept un scut mai mic în care într-un câmp
roşu se află Sfântul Dimitrie îmbrăcat în tunică romană, cu o mantie scurtă, cu
sandale în picioare şi ţinând în mâna dreaptă suliţa şi în cea stângă crucea.
În registrul inferior, peste coada acvilei, se află o panglică ondulată, roşie,
cu deviza heraldică cunoscută: Patria şi dreptul meu . Scutul cel mare este
timbrat de o coroană murală cu şapte turnuri de argint care poartă în cimier
(creştetul, elementul cel mai înalt dintr-o stemă) o acvilă cruciată neagră, de
dimensiuni reduse. Această stemă municipală este utilizată pînă în 1948, când
Capitala, ca şi celelalte oraşe ale ţării, a rămas fără emblemă. Deasupra sunt reprezentate câteva schițe grafice ale unor steme ale capitalei, găsite prin documente de arhivă.
În 1970, când
s-au fixat noile steme ale judeţelor şi municipiilor, a fost eliminat orice
element religios sau monarhic. Astfel, la 2 iulie 1970, Consiliul popular al
municipiului Bucureşti stabileşte ca elemente componente ale viitoarei steme:
un scut albastru (azur), surmontat de o coloană murală, cu acvila aurie în
mijloc, ce ţine în ghiara dreaptă o spadă, iar în cea stângă buzduganul de
vornic; pe pieptul acvilei un scut mai mic cu imaginea Ateneului Român; în
partea de jos o eşarfă tricoloră cu inscripţia Civitas Nostra Bucurestiorum.
Deasupra este aplicată stema actuală a municipiului București care a preluat multe elemente dein grafica stemei din perioada regatului român.
Deasupra sunt reprezentate două steme ale capitalei din vremuri apuse, așa cum sunt ele fixate (imortalizate) pe fațadele unor monumente arhitectonice bucureștene.
Municipiul București este
capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai
populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația
de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al
zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă,
Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii
prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru
milioane. Prima mențiune a localității apare în anul 1459. În anul
1862 devine capitala României. De atunci suferă schimbări continue, fiind
centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între cele două războaie
mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul
Paris”. În prezent, capitala are același nivel administrativ ca și un
județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul,
stemele interbelică, comunistă și actuală ale orașului precum și câteva locuri
frumoase ale Bucureștiului de acum sau altădată și chiar unele trimiteri poștale
ilustrate.
Arena națională
Cercul militar național
Palatul regal
Sala Palatului
Centrul de afaceri Floreasca
Palatul C.F.R. (Căile ferate române)
Biserica Zlătari, Poșta și Calea Victoriei
Bulevardul Academiei
Bulevardul Academiei și Statuia Ion C Brătianu
Hotelul Bulevard
Intrarea în Parcul Carol I
Parcul Carol I - Monumentul Eroului Necunoscut
Calea Victoriei - Hotelul Luvru
Hotelul Imperial și Cafeneaua Kubler
Strada Lipscani
Bufetul - Șoseau Chiseleff
Sanatoriul de la Filaret
Calea Victoriei - Konigs Kafee
Palatul Societății Asigurarea
Palatul telefoanelor
Bulevardul Dinicu Golescu
Bulevardul General Magheru
Piața Palatului R.P.R. (Republica Populară Română)
Pavilionul închisorilor
Piața Senatului
Sanatoriul Dr. Kiriac
Piața Sărindar
Institutul surorilor de caritate "Regina Elisabeta"
Bulevardul Brătianu
Trimiteri poștale
__________ooOoo__________
O ACȚIUNE ROMÂNEASCĂ
DIN INDUSTRIA PETROLIERĂ,
EMISĂ LA LONDRA
Titlu de 5 acțiuni preferențiale de 5 pound 1908
Compania petrolieră ruso - românească
Câteva ornamente decorative periferice
de pe acțiuni germane
Detaliu vignetă de pe o vignetă americană
de dinainte de proclamarea independenței S.U.A.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu