Mai jos am postat și alte fotografii cu monumente de cultură
și arhitectură din localitatea belgiană BAS WARNETON,
comuna COMINES WARNETON, provincia HAINAUT,
regiunea VALONIA, din perioade diferite, și o insignă locală.
Primăria
Cimitirul local
Debarcaderul
Memorialul Opusculum
Vedere generală
Le Belvedere
Castelul M.Vanderghult
Șoseaua Comines
Strada Castelului
Strada Rivage
Insignă locală
***
DOUĂ CARICATURI - GHICITORI
CU RĂSPUNS IDENTIC
Ești invitat să identifici personalitățile lumii
care sunt reprezentate prin caricaturile de mai sus
descrise de catrenele de mai jos.
Vei găsi răspunsul exact și complet
în următorul articol de blog.
(BYSTRZYCA KLODZKA - POLONIA)
PIRATUL
Cândva mare lup de mare
Dar și comerciant vapoare,
Demonstrând cât e de “tare”
Şi-a “tras” și… sute de hectare.
PRINȚESA
A fost femeia fatală,
A câștigat multe premii,
A fost artistă totală,
Dar și… sex simbolul vremii.
_________________xxx_________________
O MEDALIE
ȘI CÂTEVA INSIGNE ROMÂNEȘTI
Informaţii generale despre medalistică şi subiectul ei
de studiu, MEDALIA, poţi citi în articolul "Le
Havre - Franţa".
INSIGNA este un obiect mic, foarte variat
ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderent metalice,
purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini reprezentative
sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club,
etc. Există insigne sportive pentru fani și apartenenţa la un club, de
identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup,
organizaţie politică, civică, religioasă, de identificarea asociaţii, de nivel
de pregătire-calificare, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice
şi de altă natură, etc.
(Mircea cel Bătrân) 600 ani de la urcarea pe tron
a voievodului Mircea cel Mare 1386 - 1418
Yo Mircea voievod, domn al Țării Românești
Societatea numismatică română - 1986
Mircea cel Bătrân (născut în anul
1355 şi decedat la data de 31 ianuarie 1418), voievod al Ţării Româneşti între
23 septembrie 1386 – noiembrie 1394 sau mai 1935, şi încă odată între ianuarie
1397 – 31 ianuarie 1418, a fost un domnitor al Ţării Româneşti. El a fost fiul
lui Radu I şi fratele lui Dan I pe care l-a urmat la tron după moartea
acestuia. În actele oficiale apare ca „În Hristos Dumnezeu,
binecredinciosul şi de Hristos iubitorul şi singur stăpânitorul, Io Mircea mare
voievod şi domn....”. În istoriografia română apare şi sub numele Mircea
cel Mare.
Set 2 insigne - O.N.T. Litoral - România
(Oficiul Național de Turism)
Până la instaurarea
comunismului, interbelică turismul românesc organizat se desfăşura prin
intermediul asociaţiilor şi cluburile de turism existente. Primul Club
Alpin a luat fiinţă în Braşov la 10 mai 1873. Cea mai veche asociaţie este
S.K.V. – Siebenbürgischer Karpaten Verein, înfiinţată la Sibiu la 28 noiembrie
1880 şi dizolvată în 1944. Această asociaţie a avut cei mai mulţi membri
(germani, români, maghiari şi alte naţionalităţi) şi cele mai multe secţii, a
construit cele mai multe drumuri şi cabane (59), a editat 56 de Anuare, a
înfiinţat un corp de călăuze brevetate şi primele echipe de salvare în
munţi. La 2 aprilie 1926 a luat fiinţă Turing-Clubul României, având mai
multe secţii în ţară. A construit cabane, a efectuat marcaje turistice şi a
publicat Calendar săptămânal, transformat în Enciclopedia Turistică Românească.
Sub egida T.C.R. au apărut şi alte publicaţii. Grupul Alpin Brav,
transformat în 1937 în Clubul Carpatin Român, a fost înfiinţat de câţiva elevi
de la liceul Mihail Viteazul, căpătând personalitate juridică la 18 martie
1936. Acesta a construit cabana Brav, devenită Caraiman. Asociaţia
turistică România Pitorească a luat fiinţă în Bucureşti la 21 mai 1930. A
construit cabana Ciucaş, a tipărit un an revista România Pitorească şi apoi
Buletinul România Pitorească. Clubul Alpin Român s-a construit la 18
martie 1934. A construit Căminul Alpin – Buşteni, un refugiu la intrarea în
Valea Coştilei şi şi-a cumpărat un sediu în Bucureşti. A tipărit Buletinul Alpin
şi apoi Buletinul Clubului Alpin Român. A practicat alpinismul şi căţărarea,
înfiinţând în 1938 prima şcoală de căţărare modernă în România, fiind organizat
pe trei secţii. Asociaţia Piatra Craiului a fost creaţia unui pensionar
militar. A închiriat de la călugări cabanele „Decebal” şi „Bucegi”, din
apropierea peşterii Ialomiţei. Activitatea acestor asociaţii a fost în
general alpinismul. Ele au fondat în 1934 Federaţia Societăţilor de Turism şi
Alpinism, iar din februarie 1936, data înfiinţării O.N.T. (Oficiul Naţional de
Turism), în parte au fost patronate şi de acesta. Toate aceste
asociaţii au fost dizolvate prin hotărârea Consiliului de Miniştri din 11 iunie
1948, iar patrimoniul acestora a trecut la Oficiul Naţional de Turism, cu cele
două structuri interne; ONT Carpaţi şi ONT Litoral.
Insigna - România - Croazieră Transilvania
O.N.T. - (Oficiul Național de Turism)
Motonava "Transilvania" a fost o navă de pasageri construită
în anul 1938 la șantierul naval „Burneister & Wein” din Danemarca, ce a
fost lansată la apă pe data de 11 februarie 1938, iar la 26 iunie în același an
sosește în portul Constanța. Nava avea următoarele caracteristici tehnice;
deplasament - 6672 tdw, capacitate - 412 locuri, lungime - 128,55 metri, lățime -
17,61 metri, pescaj (partea scufundată în apă)
- 5,70 metri, înalțimea de construcție - 8,5 metri, viteza - 25 noduri și echipaj - 146
membri. Nava a fost folosită de Serviciul Maritim
Român pentru croaziere în mările Neagră, Mediterană și Roșie,
oferind pasagerilor condiții de călătorie la standardele internaționale ale
vremii. La izbucnirea celui de-al doilea război mondial, a efectuat curse cu
emigranți evrei către Haifa, pentru societatea „Aliyah” condusă, la București, de Eugen Meissner și Șamuel
Leibovici. La sfârșitul anului 1941, când Anglo-Americanii au declarat război
României, nava a fost blocată în Bosfor până în octombrie 1945, când și-a
reluat cursele cu emigranți evrei către Haifa. Timp de peste 20 de ani a
navigat în Marea Neagră, spre toate porturile acesteia,având la
bord turiști români și străini dintre tovarășii de frunte, care i-au adus
un loc de faimă în istoria marinei comerciale române. Uzura navei a condus-o
apoi pe Dunăre, la Galați, inițial pentru reparații, dar costul acestora și
lipsa de piese au transformat-o în navă școală pentru elevii academiei
navale. Sus admiri o machetă a acestei mootonave.
Insigna - M/n (Motonava) Transilvania
O.N.T. (Oficiul Național de Turism) Carpați
La 9 septembrie 1979, din lipsa de
remorcher disponibil nu i-a fost schimbat ancorajul în ciuda scăderii nivelului
apei fluviului, astfel că la ora 8 și 15 minute s-a răsturnat în dana de nisip
nr. 18 (km 150) de la Galați; nefiind nimeni la bord, nu au fost înregistrate
victime. În anul 1983 s-a inițiat tăierea părții scufundate, reprezentând
aproximativ 40% din corpul navei, restul rămânând la locul accidentului. În
anul 2009 s-a organizat o licitație de către ministerul transporturilor
pentru scoaterea și îndepărtarea restului epavei. Sus admiri o imagine din epocă a acestei motonave.
Emblemă coifură pădurar - R.P.R. (Republica Populară Română)
Emblemele coifură sunt
un fel de insigne purtate de către personalul militarizat din sistemul apărării,
ordinii publice, siguranței naționale, autorității judecătorești, pădurari, ceferisti la
caschetă, bonetă, bască, căciulă sau pălărie.
Insignă specialist clasă arma geniu
(dezamorsare bombe mine, asanare poligoane de tragere)
Forțele militare ale oricărui stat, deci și ale țării nostre, sunt categorisite pe diverse specialități militare de pregătire și instruire. În baza unor bareme dinainte stabilite militarii sunt testați periodic asupra nivelului de pregătire și, dacă corespund acestor bareme, sunt declarați specialiști de clasă și distinși cu insigne de Specialist de clasă 1, 2 sau 3, diferite ca model de la o specialitate militară la alta. Obținerea unei asemenea distincții, meritorii atrage uneori după ea o promovare în funcție și întotdeauna o creștere neînsemnată a soldei lunare.
Conform
DEX, Geniul este o armă (specialitate militară) care se ocupă cu executarea unor lucrări de
fortificaţii, drumuri, şanţuri, locaşe în teren pentru personal şi tehnică
militară, cu construirea de poduri, diguri, baraje, asanări
poligoane (bombe, proiectile, mine, etc.) puţuri pentru alimentare cu apă, precum şi
efectivele umane care fac parte din această specialitate. Geniştii sunt trupe
auxiliare necesare pentru realizarea succesului în luptă.
________________ooOoo________________
O ACȚIUNE
ROMÂNEASCĂ DIN INDUSTRIA
EXTRACȚIEI AURULUI
EMISĂ LA PARIS - FRANȚA
Titlu a 5-a parte beneficiar la purtător
Societatea franceză
"MINELE DE AUR DIN TRANSILVANIA"
Câteva vignete de pe notgelduri
(bancnote locale, de necesitate) germane
Detaliu vignetă de pe o bancnotă a unui stat american,
de dinainte de obținerea independenței de către SUA
con_dorul@yahoo.com
MOUSAIOS - 11.08.2015
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu