miercuri, 5 iunie 2013

NEURUPPIN - GERMANIA


Mai jos am postat și alte fotografii ce prezintă monumente arhitectonice specifice culturii germane, clădiri și imagini actuale sau vechi de aproape 100 de ani din localitaea NEURUPPIN, precum și căteva cărți poștale ilustrate.
Catedrala - văzută din unghiuri diferite
Biserica Buskow
Biserica Sf.Maria
Templul din grădină
Gentzrode 
Gara
Monumentul Parzival
Statuia lui Friedrich Wilhem II
Statuia Binenwalde Sabine
Statuia lui Max Wiesse
Vedere generală din anul 1604
Paulinenauer
Cărți poștale ilustrate
Vederi generale

***

VORBE DE DUH
DE LA ÎNAINTAȘI

_________xxx_________

CÂTEVA INSIGNE 
DIN MUNICIPIUL BUCUREȘTI

INSIGNA este un obiect mic, foarte variat ca formă şi culoare, confecţionat din materiale diferite, preponderant metalice, purtat la piept, la şapcă, pălărie sau bască şi care indică, prin imagini  reprezentative sau simboluri grafice, apartenenţa unei persoane la o organizaţie, la un club, etc. Există insigne sportive pentru fani si apartenenţa la un club, de  identificare localitate, de identificare societate comercială, de identificare grup, organizaţie politică, civică, religioasă, de identificare asociaţii, de participant la manifestări sportive, culturale, artistice şi de altă natură, etc.  

PROMUN - 1975 - Municipiul București
Expoziție - protecția muncii

București - 1980
Realizările științei și tehnicii sovietice 

65 de ani 
Regionala CFR - București
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA (CNCF „CFR” SA) îşi desfăşoară activitatea în clădirea Palatului CFR, din B-dul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Bucureşti  Înfiinţată în 1998, în urma reorganizării fostei SNCFR, CNCF „CFR” SA este compania care administrează şi întreţinere infrastructura feroviară - publică sau privată. CNCF „CFR” SA pune la dispoziţia tuturor operatorilor feroviari întreaga reţea de cale ferată pentru a efectua în condiţii ecologice şi de siguranţă transportul călătorilor sau al mărfurilor. CNCF CFR SA este organizata pe 8 regionale cu sediile centrale în orașele; Constanța, Galați, Iași, Brașov, Cluj, Timișoara, Craiova și București. Birourile centrale ale Regionalei CFR București sunt situate în Piața Gării, nr.1-3.   

UIC - București - 1938
(Podul de peste Dunăre - Cernavodă) 
Podul Regele Carol I (redenumit mai apoi Podul Anghel Saligny, pentru a-l onora pe Anghel Saligny, proiectantul şi executantul podului) a fost construit între anii 1890 şi 1895 pentru a asigura legătura feroviară între Bucureşti şi Constanţa. Guvernul român a iniţiat două concursuri internaţionale pentru proiectarea şi executarea podului. Suprastructura podului de peste Dunăre a fost proiectată de Gustave Eiffel a cărui firmă de antrepriză executase recent podurile metalice ale căii ferate de pe valea Prahovei. Neajungându-se însă la un acord, guvernul român a întrerupt tratativele cu firmele de antrepriză a lui Gustave Eiffel şi a încredinţat proiectarea şi realizarea podului Direcţiei Generale a CFR.  Începerea lucrărilor de execuţie a avut loc la data de 26 noiembrie 1890 în prezenţa regelui Carol I. Colectivul de proiectare şi de execuţie a fost condus de inginerul român Anghel Saligny. Întreaga linie ferată, inclusiv podurile, au fost executate cu cale simplă. Podul de peste Dunăre are o deschidere centrală de 190 metri şi alte 4 deschideri de 140 metri, alături de un viaduct cu 15 deschideri de 60 metri. Podul se află la 30 m peste nivelul apelor mari ale Dunării pentru a permite trecerea vaselor cu cele mai mari catarge. Podul peste Borcea cuprinde 3 deschideri de câte 140 metri și un viaduct cu 11 deschideri a 50 metri. În Insula Borcea, care în acea vreme constituia o baltă, pe care o traversa un tronson de 14 km al căii ferate, s-a mai realizat un viaduct de 34 deschideri a 42 metri. Cu rampele de acces, cei 4087,95 metri de poduri formau, la acea vreme, cel mai lung complex de poduri construit în România și al treilea ca lungime din lume. Deschiderea centrală de 190 m era cea mai mare din Europa continentală. Costul total al tronsonului de linie ferată Fetești-Cernavodă, inclusiv liniile de cale ferată și stațiile, a fost de 35 milioane lei aur. La capătul podului dinspre Cernavodă, în memoria eroilor căzuți în Războiul de Independenţă, a fost ridicat un impresionant monument din bronz, reprezentând doi dorobanţi. Dorobanţii şi stemele au fost realizate de sculptorul francez Léon Pilet (1836-1916), o parte din contravaloarea lor fiind suportată de ambasada franceză de la Bucureşti, ca un dar în cinstea regelui Carol I. Pilet a realizat mai întâi cinci modele diferite în miniatură, iar regele însuşi a ales modelul care a fost realizat pentru pod. Statuile au fost turnate în trei bucăţi la Lyon şi mai apoi îmbinate la faţa locului. 
Dorobanţul de pe partea nordică poartă semnătura autorului, alături de anul realizării (1895).Podul a fost inaugurat la 14/ 26 septembrie 1895 în cadrul unor mari festivităţi la care a participat regele Carol I. După ce s-a bătut ultimul nit, un nit de argint, s-a zidit documentul inaugurării şi s-a celebrat serviciul religios. Un prim convoi de încercare, format din 15 locomotive grele a trecut peste pod, cu o viteză de 60 km/h, urmat de un al doilea tren rezervat oaspeţilor cu o viteză de 80 km/h. În acest timp, Anghel Saligny a stat alături de şefii echipelor de muncitori care lucraseră la execuţia podului, într-o şalupă sub pod, aceasta pentru a garanta rezistenţa podului.

Set 2 insigne din fotbal - Rapid București
Rapid este un club de fotbal din Bucureşti, fondat în anul 1923 de către un grup de muncitori de la Atelierele Griviţa sub numele de Asociația culturală și sportivă C.F.R.. Rapid a câștigat de 4 ori titlul (de 3 ori Campionatul României, în anii 1967, 1999, 2003 și în 1942 - un campionat de război dotat cu cupa "Basarabia" - și de 13 ori Cupa României. De-a lungul timpului echipa s-a mai numit; CFR Bucureşti, Locomotiva Bucureşti şi Unirea Rapid bucureşti. Sus am postat un logo al clubului de fotbal Rapid Bucureşti.

Primăria capitalei
Teatrul național "Ion Luca Caragiale" 
București este capitala României, reședința județului Ilfov și, în același timp, cel mai populat oraș al țării, centru industrial și comercial al țării. Populația de 1944367 de locuitori (estimat 1 ianuarie 2009) face ca Bucureștiul să fie al zecelea oraș ca populație din Uniunea Europeană. În fapt, însă, Bucureștiul adună zilnic peste trei milioane de oameni, iar specialiștii prognozează că, în următorii cinci ani, totalul va depăși patru milioane. Prima mențiune a localității apare în anul 1459. În anul 1862 devine capitala României. De atunci suferă schimbări continue, fiind centrul scenei artistice, culturale și mas-media. Între cele două războaie mondiale, arhitectura elegantă și elita bucureșteană i-au adus porecla „Micul Paris”. În prezent, capitala are același nivel administrativ ca și un județ și este împărțită în șase sectoare. Deasupra am postat drapelul, stemele interbelică, comunistă și actuală ale orașului precum și câteva clădiri reprezentative ale Bucureștiului. 
Județul Ilfov (Sectorul agricol Ilfov înainte de anul 1997) este un județ din România, care înconjoară municipiul București. Reședința oficială este orașul București și majoritatea instituțiilor județene își au sediul acolo, deși orașul însuși nu face parte din teritoriul administrat de județ. Ca subunități administrative județul are 8 orașe - Voluntari, Pantelimon, Măgurele, Buftea, Bragadiru, Chitila, Otopeni, Popești-Leordeni și 32 de comune. Județul se întinde pe o suprafață de de 1583 km.p. și numără aproximativ 365000 de locuitori. Sus admiri harta și stemele interbelică, comunistă și actuală ale județului Ilfov, iar dedesubt câteva clădiri inconfundabile ale Bucureștiului și deci și ale județului Ilfov.  
Prefectura județului Ilfov
Arcul de Triumf
Clădirea Patriarhiei Române

___________ooOoo____________

LIDERI POLITICI
PE BANCNOTELE LUMII
50 kwanzas 2013 - Angola
Antonio Agostinho Neto (1922 - 1979) a fost Președintele Angolei între anii 1975 - 1979. 
Jose Eduardo do Santos, născut în anul 1942, este Președintele Angolei începând cu anul 1979.

Câteva ornamente decorative marginale 
de pe certificate și bonduri americane

con_dorul@yahoo.com

MOUSAIOS - 05.06.2013

Niciun comentariu: